SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hierDo what you love, love what you do!
Een goedemorgen maarweerquote:Op woensdag 12 oktober 2011 01:39 schreef kree het volgende:
iedereen slaapt al, ga ik ook maar eens doen
tot morgen
WAT TEH FUCK HEB IK GEMIST?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:28 schreef mrk.n het volgende:
Heh?!
Edawarren heeft een relatie terwijl ze Newbie twee keer heeft gezien in real life en heeft met Mlig gezoend en hij heeft bij haar overnacht?! Gefeliciteerd Mlig, je hebt gezoend met een bezette (!) vrouw zonder haar te betalen! Goed gedaan. Jammer Newbie, houd vast aan het feit dat jullie elkaar nog maar twee keer hebben gezien en de liefde nog pril is.
Ik heb nu spijt dat ik niet naar de meet ben gegaan, zulke interessante en fascinerende mensen zijn hier ook. Volgende keer ben ik sowieso aanwezig in Amsterdam. Ik kan dit niet missen.
Ik zie magnetron koffie en krijg zin in koffiequote:
Mannen zijn ook zo voorspelbaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:15 schreef kedge het volgende:
Ik zie magnetron koffie en krijg zin in koffie![]()
En ik riep nog gangbangmeet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:
Okee jongens even resume.
Eda heeft gezoend met Mlig en Newbie met een andere jongen.
Deze relatie is de grappigste allertijden.
Huh?!?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:
U leest het goed.quote:
Deed ik het maar met Jan en alleman.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:32 schreef Mystikvm het volgende:
Deze reeks was ooit begonnen voor mensen die serieuze problemen hadden met het versieren van een vrouw of man. Mensen die vol zaten met sociale angsten en andere problemen. Mensen die serieus baat hadden bij de tips die hier door mij en vele anderen gegeven zijn.
Hoewel het heel grappig is, is deze reeks de laatste tijd gekaapt door een stel pubers die eigenlijk helemaal geen problemen met versieren hebben, maar die gewoon last hebben van hormoontjes. Nu is het verworden tot een soort virtuele orgie. Leuk ter vermaak, maar het schiet zijn doel totaal voorbij. Het gaat hier niet meer om de fundamentele problemen die mensen hebben bij het leggen van contacten, maar tegenwoordig om een stel hitsige pubers die het maar met Jan en alleman doen.
Niets mis mee, ik ben ook 18 geweest en heb ook een periode gehad waarin ik experimenteerde, maar het heeft niets te maken met waar deze reeks eigenlijk voor bedoeld is. Als je je als een soort topichoer op wilt stellen moet je je serieus afvragen of deze reeks überhaupt wel betrekking heeft op jou.
My 2 cents. Cash out and leave the table.
Das kut, denk je dat het nog goed kan komen? Of is het definitief afgelopen?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef mrk.n het volgende:
Ik ben keihard gedumpt vannacht. Ik voelde het gisteren ergens al aankomen ''omdat ik tijdens deze fase van een relatie waarin alles nog nieuw is en we elkaar nog moeten ontdekken, ben vreemdgegaan, vindt zij dat alleen maar negatief voor de toekomst.''
Ze zat er nog steeds mee, vandaar ook haar jaloerse en controlerende gedrag constant. Ik had me toen overgegeven aan mijn lusten, dat is het enige. Ik voel niks voor al die meiden, wel voor haar. Dit kan ze niet geloven ofzo. Ik had alleen niet in de gaten dat zij me toen al leuk vond en dat het iets kon worden tussen ons maar daar heeft zij niets aan, want ik ben nou eenmaal een klootzak die is vreemdgegaan.
Nu kan ik wel janken, eerste keer om een meisje. Ik ben haar kwijt door mezef.
Ach wees blij voor ze... eindelijk eens wat actie in hun leven. Het komt hier allemaal verkeerd over, maar ik vind het leuk voor edda dat ze eindelijk haar sleur "van een saai leventje" doorbroken heeft en blij is met haar vriendje ook al is het misschien naïef. Dat ze met MLIG heeft gekust was misschien niet verstandig, omdat ze al iets heeft met newby, maar als je edda hebt ontmoet, dan snap je het deels wel. En tegelijkertijd vind ik het ook leuk voor MLIG.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:
Je mag dan nog wel een puber zijn, maar ik heb het niet over jou.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:35 schreef heloef het volgende:
[..]
Deed ik het maar met Jan en alleman.
Edda is dus helemaal los?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:38 schreef kedge het volgende:
[..]
Ach wees blij voor ze... eindelijk eens wat actie in hun leven. Het komt hier allemaal verkeerd over, maar ik vind het leuk voor edda dat ze eindelijk haar sleur "van een saai leventje" doorbroken heeft en blij is met haar vriendje ook al is het misschien naïef. Dat ze met MLIG heeft gekust was misschien niet verstandig, omdat ze al iets heeft met newby, maar als je edda hebt ontmoet, dan snap je het deels wel. En tegelijkertijd vind ik het ook leuk voor MLIG.
Ja dat is dus het probleem je hebt het niet over mij.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je mag dan nog wel een puber zijn, maar ik heb het niet over jou.
Ik ben blij voor ze hoor, daar niet van.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:38 schreef kedge het volgende:
[..]
Ach wees blij voor ze... eindelijk eens wat actie in hun leven. Het komt hier allemaal verkeerd over, maar ik vind het leuk voor edda dat ze eindelijk haar sleur "van een saai leventje" doorbroken heeft en blij is met haar vriendje ook al is het misschien naïef. Dat ze met MLIG heeft gekust was misschien niet verstandig, omdat ze al iets heeft met newby, maar als je edda hebt ontmoet, dan snap je het deels wel. En tegelijkertijd vind ik het ook leuk voor MLIG.
Ja teller staat nu al op 2.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Edda is dus helemaal los?
Ik zeg zsm kroeg in en drinken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Amsterdam lijkt me leuk te gaan worden!
Alleen weet ik niet of ik in de regen over de grachten wil gaan slenteren
De slet...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:49 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja teller staat nu al op 2.
Waar FOK! niet allemaal goed voor is.
Dus jij hebt met minder dan twee mensen gezoend?quote:
Ik denk dat het mijn eigen schuld wasquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kan veel zeggen maar was dus wel slim van mlig![]()
![]()
Je bent gewoon gebruikt lijkt welquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:54 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik denk dat het mijn eigen schuld was![]()
Ik snap nu eigenlijk niets meer van mijn leven
Nee ik heb alles zelf gedaan, ik kan over de afgelopen week niets op anderen afschuiven denk ik, ik had er toch allemaal zelf de hand in...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bent gewoon gebruikt lijkt wel
Ik denk dat jij even rust moet nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:58 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Nee ik heb alles zelf gedaan, ik kan over de afgelopen week niets op anderen afschuiven denk ik, ik had er toch allemaal zelf de hand in...
Nu heb ik gisteren een gesprek gehad met mijn ouders die overal achter zijn gekomen door een vriendin die bezorgd was en alles verteld wat me dwars zat van de afgelopen paar jaar, en nu willen ze dat ik er hulp voor ga zoeken en ik weet ook niet of ik dat wil want ik geloof er niets van dat mensen daarbij kunnen helpen.
Dat weet ik, en dat moet ik ook gewoon doen, maar nu heb ik wel eindelijk iets gedaan waardoor mijn ouders mijn problemen serieus nemen, en ik heb er zelf geen spijt van verder maar het is wel allemaal erg verwarrend, maar ik verwacht dat dit goed is geweest om uit mijn situatie te komen waar ik jarenlang in ben blijven steken...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:59 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even rust moet nemen.
Dit is niet lullig bedoeld maar wat ik al verwachtte, je gaat veel en veel te snel met alles.
Ik ben ook heel kritisch op jou en je gedrag in deze reeks, ik houd jou mede verantwoordelijk voor het totaal off-topic gaan. Het gaat namelijk niet meer om mensen met problemen, jij hebt gewoon last van hormonen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:58 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Nee ik heb alles zelf gedaan, ik kan over de afgelopen week niets op anderen afschuiven denk ik, ik had er toch allemaal zelf de hand in...
Het was in elk geval niet de schuld van mlig zondag. Ik had gewoon nee kunnen zeggen namelijk, maar op dat moment liep het gewoon raar.
Nu heb ik gisteren een gesprek gehad met mijn ouders die overal achter zijn gekomen door een vriendin die bezorgd was en alles verteld wat me dwars zat van de afgelopen paar jaar, en nu willen ze dat ik er hulp voor ga zoeken en ik weet ook niet of ik dat wil want ik geloof er niets van dat mensen daarbij kunnen helpen.
Het ging niet over dat soort problemen, dat vind ik zelf ook geen problemen, daar heb ik absoluut geen spijt van zelfs. Het gaat over hele andere dingen, die ervoor zorgen dat ik me jarenlang rot heb gevoeld, maar waarvan ik mijn ouders niets durfde te vertellen omdat ik dacht dat ze me uit zouden lachen maar die ik gisteren eindelijk heb verteld.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben ook heel kritisch op jou en je gedrag in deze reeks, ik houd jou mede verantwoordelijk voor het totaal off-topic gaan. Het gaat namelijk niet meer om mensen met problemen, jij hebt gewoon last van hormonen.
Maar hulp zoeken? Kom op, je bent 18. Je bent jong. Je gaat ontdekken, dit hoort erbij. Experimenteren met seks en drugs doen heel veel van ons. Je bent echt geen losgeslagen labiel wijf. Dit heeft grenzen verkennen en dat is heel belangrijk. Nu ga je lekker op je bek en daar leer je van. Als je in het komende jaar alleen maar rond gaat sletten dan heb je reden tot zorg en mag je wel eens hulp gaan zoeken.
Geen vrouw overboord hoor.
Iets wat je op dit forum kwijt wilt, of liever niet?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:04 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Het ging niet over dat soort problemen, dat vind ik zelf ook geen problemen, daar heb ik absoluut geen spijt van zelfs. Het gaat over hele andere dingen, die ervoor zorgen dat ik me jarenlang rot heb gevoeld, maar waarvan ik mijn ouders niets durfde te vertellen omdat ik dacht dat ze me uit zouden lachen maar die ik gisteren eindelijk heb verteld.
Ik voel me gewoon echt nooit relaxt. Nooit. Ik heb altijd last van te harde geluiden, of mensen die me aanraken, of te fel licht. Er zijn echt belachelijke voorbeelden daarvan, ik durfde op een gegeven moment niet meer op school te blijven in pauzes omdat ik het niet trok met zoveel mensen die tegelijk praatten, en bepaalde dingen zoals uien wil ik niet eten omdat ze kraken als ik erop bijtquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iets wat je op dit forum kwijt wilt, of liever niet?
Hij kan je helpen bij het gedeelte wat dikgedrukt is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon echt nooit relaxt. Nooit. Ik heb altijd last van te harde geluiden, of mensen die me aanraken, of te fel licht. Er zijn echt belachelijke voorbeelden daarvan, ik durfde op een gegeven moment niet meer op school te blijven in pauzes omdat ik het niet trok met zoveel mensen die tegelijk praatten, en bepaalde dingen zoals uien wil ik niet eten omdat ze kraken als ik erop bijtDit klinkt allemaal als volkomen aanstellerij als ik het zo zeg, vind ik, dus ik heb nog nooit iemand alles erover verteld, omdat ze vast vinden dat ik me er gewoon overheen moet zetten. En daardoor word ik enorm druk in mijn hoofd, zodat ik niet kan slapen en alles de volgende dag nog vermoeiender wordt. Ik heb mede hierdoor enorme last van tics als ik in gezelschap ben. Ik krijg er rotgedachten door, zoals dat niemand me zou missen als ik wegging omdat mijn leven toch zinloos is en dat wil ik niet, maar ze blijven telkens terugkomen.
Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volggens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen
OK, duidelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon echt nooit relaxt. Nooit. Ik heb altijd last van te harde geluiden, of mensen die me aanraken, of te fel licht. Er zijn echt belachelijke voorbeelden daarvan, ik durfde op een gegeven moment niet meer op school te blijven in pauzes omdat ik het niet trok met zoveel mensen die tegelijk praatten, en bepaalde dingen zoals uien wil ik niet eten omdat ze kraken als ik erop bijtDit klinkt allemaal als volkomen aanstellerij als ik het zo zeg, vind ik, dus ik heb nog nooit iemand alles erover verteld, omdat ze vast vinden dat ik me er gewoon overheen moet zetten. En daardoor word ik enorm druk in mijn hoofd, zodat ik niet kan slapen en alles de volgende dag nog vermoeiender wordt. Ik heb mede hierdoor enorme last van tics als ik in gezelschap ben. Ik krijg er rotgedachten door, zoals dat niemand me zou missen als ik wegging omdat mijn leven toch zinloos is en dat wil ik niet, maar ze blijven telkens terugkomen.
Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volggens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen
Maar ik word gewoon helemaal gek van alles om me heen, de enige oplossing om te voorkomen dat ik me overal aan stoor en daarom dit soort gedachten krijg is mezelf opsluiten in een geluiddichte ruimtequote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:15 schreef heloef het volgende:
[..]
Hij kan je helpen bij het gedeelte wat dikgedrukt is.
Nee, de oplossing is om eens met iemand te gaan praten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:17 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Maar ik word gewoon helemaal gek van alles om me heen, de enige oplossing om te voorkomen dat ik me overal aan stoor en daarom dit soort gedachten krijg is mezelf opsluiten in een geluiddichte ruimte
Dat is geen argument tegen wat een psycholoog voor jou kan betekenen. Het is eerder een reden om wel met zo iemand te gaan praten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:17 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Maar ik word gewoon helemaal gek van alles om me heen, de enige oplossing om te voorkomen dat ik me overal aan stoor en daarom dit soort gedachten krijg is mezelf opsluiten in een geluiddichte ruimte
Dat is waarschijnlijk ook het volgende wat ik ga doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:18 schreef Joysa het volgende:
[..]
Nee, de oplossing is om eens met iemand te gaan praten.
Dat je over je grenzen heen bent gegaan is een goede eerste stap denk ik. Maar je voelt je nog niet super, dus ik raad je echt aan om er eens met iemand over te gaan praten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:24 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook het volgende wat ik ga doen.
Deze week heb ik geprobeerd ver over mijn grenzen tot nu toe te gaan, en dat is gelukt, ik heb me in elk geval over veel dingen heen gezet en het waren bijna allemaal positieve ervaringen waar ik geen spijt van heb, ik heb mezelf er nu van overtuigd dat zelfs ik niet voor eeuwig in mijn saaie leven hoef te blijven hangen en ik denk dat dat iets goeds is. Ik heb me zelfs even volkomen ontspannen en gelukkig gevoeld maandag, een gevoel wat ik niet snel weer zal vergeten.
Het volgende wat ik moet doen is nu wat tot rust komen denk ik, en erover praten met anderen, nu ik er eindelijk een aanleiding toe heb gevonden.
Dat vind ik echt enorm klote voor je. Zeker omdat het juist voor jou dit keer oprecht was.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef mrk.n het volgende:
Ik ben keihard gedumpt vannacht. Ik voelde het gisteren ergens al aankomen ''omdat ik tijdens deze fase van een relatie waarin alles nog nieuw is en we elkaar nog moeten ontdekken, ben vreemdgegaan, vindt zij dat alleen maar negatief voor de toekomst.''
Dit heeft wel wat weg van een gevalletje autisme trouwens.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Je klinkt echt sprekend als een (oud) vriendin van mij. Echt alles eigenlijk, inclusief de rotgedachten die uiteindelijk resulteerden in paniekaanvallen e.d. Zij is aan de hand van dezelfde problemen ook naar een psych gegaan en toen kwam er de diagnose asperger uit. Eerst had ze het wel moeilijk met die diagnose, maar het heeft haar geholpen om meer inzicht in zichzelf te krijgen en nu gaat het stukken beter. Dus wie weet helpt het bij jou ook om langs een psych te gaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volgens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen
Klopt ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit heeft wel wat weg van een gevalletje autisme trouwens.
Zou geen slecht idee zijn hulp te gaan zoeken (al is 't geen autisme)
Iemand die er verstand van heeft kan je vast wel helpen daarmee om te gaan. Je bent niet de eerste met dat filteringprobleem.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:17 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Heeft ze ookquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:47 schreef Maanvis het volgende:
en ik maar denken dat Edarawen al haar problemen had weggeneukt/geslikt.
Ik heb sowieso afgesproken met mijn ouders dat ik voor deze dingen hulp ga zoeken, en ik hoop dat mensen me erbij kunnen helpen, maar als ik een diagnose daarvoor zou krijgen zou iedereen die me er vroeger voor heeft uitgescholden gelijk krijgen en dat lijkt me echt rot.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand die er verstand van heeft kan je vast wel helpen daarmee om te gaan. Je bent niet de eerste met dat filteringprobleem.
Dat heb ik gedaan, daar kwamen mijn ouders achter, en toen heb ik alles maar verteld, wat ik hier nu heb gepost.quote:
Dan zullen ze ongelijk krijgen, want je er overheen zetten kan dus nietquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:50 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik heb sowieso afgesproken met mijn ouders dat ik voor deze dingen hulp ga zoeken, en ik hoop dat mensen me erbij kunnen helpen, maar als ik een diagnose daarvoor zou krijgen zou iedereen die me er vroeger voor heeft uitgescholden gelijk krijgen en dat lijkt me echt rot.
Vroeger scholden klasgenoten mij uit voor autist, en ik ben daarmee omgegaan door tegen mezelf te zeggen dat dat helemaal niet waar was en dat ze zomaar wat zeiden, als nu zou blijken dat ze gelijk hadden zou mijn zelfbeeld helemaal overhoop komen te liggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan zullen ze ongelijk krijgen, want je er overheen zetten kan dus niet
Ah, ja dat snap ik wel. Maar je weet nog niet wat eruit komt natuurlijk en of er wat uit komt. Misschien wordt enkel vastgesteld dat je hooggevoelig bent. Probeer er schijt aan te hebben wat mensen vroeger zeiden. Dat iemand raar is, om wat voor reden dan ook, is geen reden om die persoon uit te schelden. Rare mensen zijn leuker dan die kneuzige meelopers die jou hebben uitgescholden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:50 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik heb sowieso afgesproken met mijn ouders dat ik voor deze dingen hulp ga zoeken, en ik hoop dat mensen me erbij kunnen helpen, maar als ik een diagnose daarvoor zou krijgen zou iedereen die me er vroeger voor heeft uitgescholden gelijk krijgen en dat lijkt me echt rot.
Ze weten niet beter. Je moet je bedenken dat die klasgenoten niet meer dan een stelletje hormonale pubers waren. Het waren niet eens volwassenen. Bovendien weet jij toch beter hoe je bent dan zij. Kop opquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:53 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Vroeger scholden klasgenoten mij uit voor autist, en ik ben daarmee omgegaan door tegen mezelf te zeggen dat dat helemaal niet waar was en dat ze zomaar wat zeiden, als nu zou blijken dat ze gelijk hadden zou mijn zelfbeeld helemaal overhoop komen te liggen.
QFT!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, ja dat snap ik wel. Maar je weet nog niet wat eruit komt natuurlijk en of er wat uit komt. Misschien wordt enkel vastgesteld dat je hooggevoelig bent. Probeer er schijt aan te hebben wat mensen vroeger zeiden. Dat iemand raar is, om wat voor reden dan ook, is geen reden om die persoon uit te schelden. Rare mensen zijn leuker dan die kneuzige meelopers die jou hebben uitgescholden.
Weet wel dat die klasgenoten geen diagnose hebben gesteld. Het zijn pubers. Die roepen maar wat. Als het toevallig waar is dan is dat geen scherpe blik van hun kant, maar puur toeval.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:53 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Vroeger scholden klasgenoten mij uit voor autist, en ik ben daarmee omgegaan door tegen mezelf te zeggen dat dat helemaal niet waar was en dat ze zomaar wat zeiden, als nu zou blijken dat ze gelijk hadden zou mijn zelfbeeld helemaal overhoop komen te liggen.
Op welke manier heeft het jou geholpen dan om een label te krijgen, magnetronkoffie?
Je blijft dezelfde persoon, maar dan weet je ten minste waarom je de wereld zo ervaart als dat je doet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan zullen ze ongelijk krijgen, want je er overheen zetten kan dus niet
Ik heb zelf ook asperger dus herken 't wel, inclusief dat
Het hebben van een label is niet het eind van de wereld trouwens, maar meer het begin van een nieuwe. Zo zag ik 't tenminste
Exact. Een label is maar een label, maar het kan wel helpen jezelf beter te leren begrijpenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde persoon, maar dan weet je ten minste waarom je de wereld zo ervaart als dat je doet.
Je moet schijt hebben aan een label, maar je leerst sommige dingen van jezelf te herkennen. Door mijn diagnose wist ik ook een half jaar niet meer wie ik was en wie ik moest zijn. Maar uiteindelijk heb ik geaccepteerd dat ik misschien kleine trekjes heb en die herken ik, maar je wordt niet ineens die diagnose.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:53 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Op welke manier heeft het jou geholpen dan om een label te krijgen, magnetronkoffie?
Precies.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Weet wel dat die klasgenoten geen diagnose hebben gesteld. Het zijn pubers. Die roepen maar wat. Als het toevallig waar is dan is dat geen scherpe blik van hun kant, maar puur toeval.
Het betekent niet dat ze gelijk hebben, waarschijnlijk schelden ze iedereen die niet zo is als de massa uit als autist, niet wetende wat het precies is behalve wat oppervlakkige stereotype denkbeelden. Autist is een veelgebruikt scheldwoord en daarmee behoorlijk inhoudsloos. Puur toeval dus als ze het bij jou mogelijk goed hebben. Probeer het zo te zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:53 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, maar beter je door een professional te laten onderzoeken. Die hebben er verstand van.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:03 schreef Myraela het volgende:
Daarbij kun je zover veranderen dat je nu die diagnose niet meer zou krijgen.
Ik had weliswaar geen autisme, maar de diagnose die ik toen kreeg, zou ik nu niet meer krijgen. Simpel omdat de kenmerken te verzwakt zijn.
Ik kan me nog een beetje herinneren welke diagnoses jij een keer hebt opgenoemd, maar was je ook niet te jong toen voor een diagnose ivm puberteit en zo? Dan is het wel fijn dat het na de puberteit beperkt is tot trekken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:03 schreef Myraela het volgende:
Daarbij kun je zover veranderen dat je nu die diagnose niet meer zou krijgen.
Ik had weliswaar geen autisme, maar de diagnose die ik toen kreeg, zou ik nu niet meer krijgen. Simpel omdat de kenmerken te verzwakt zijn.
Lees nog eens.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, maar beter je door een professional te laten onderzoeken. Die hebben er verstand van.
Trouwens, autisme had ik niet achter jou gezocht Myra
Ja, ik had ook "dreigende persoonlijkheidsstoornis richting het" en niet de officiële diagnose. Maar mijn psychiater ging al van het ergste uit en ik werd dan ook al volledig behandeld. En ben zelfs nog uit de groepsbehandeling gezet omdat ik niet genoeg vooruit ging en de groep zou tegenwerken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan me nog een beetje herinneren welke diagnoses jij een keer hebt opgenoemd, maar was je ook niet te jong toen voor een diagnose ivm puberteit en zo? Dan is het wel fijn dat het na de puberteit beperkt is tot trekken.
Het meest zinnige wat er in tijden is gezegd. Jammer, het was vroeger zo'n nuttige topicreeks dat is veranderd in tmf chat.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:32 schreef Mystikvm het volgende:
Deze reeks was ooit begonnen voor mensen die serieuze problemen hadden met het versieren van een vrouw of man. Mensen die vol zaten met sociale angsten en andere problemen. Mensen die serieus baat hadden bij de tips die hier door mij en vele anderen gegeven zijn.
Hoewel het heel grappig is, is deze reeks de laatste tijd gekaapt door een stel pubers die eigenlijk helemaal geen problemen met versieren hebben, maar die gewoon last hebben van hormoontjes. Nu is het verworden tot een soort virtuele orgie. Leuk ter vermaak, maar het schiet zijn doel totaal voorbij. Het gaat hier niet meer om de fundamentele problemen die mensen hebben bij het leggen van contacten, maar tegenwoordig om een stel hitsige pubers die het maar met Jan en alleman doen.
Niets mis mee, ik ben ook 18 geweest en heb ook een periode gehad waarin ik experimenteerde, maar het heeft niets te maken met waar deze reeks eigenlijk voor bedoeld is. Als je je als een soort topichoer op wilt stellen moet je je serieus afvragen of deze reeks überhaupt wel betrekking heeft op jou.
My 2 cents. Cash out and leave the table.
Ik had dit deze week ook gewoon nodig denk ik, om mezelf ervan te overtuigen dat ik het echt wel kan, en daarbij ben ik misschien een beetje op hol geslagen, maar het is wel goed voor me geweest. Het spijt me als ik jullie ermee geërgerd heb, maar dit liep gewoon zo en ik heb ervaringen opgedaan die me hebben geholpen mijn grenzen te verleggen zodat ik me eindelijk een beetje normaler voel. Ik kan dus wel intiem zijn met mensen, ik kan best sociaal doen, en dat weten maakt al dat ik me een stuk beter voel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:05 schreef Mystikvm het volgende:
Stel dat je een autist bent. Of Asperger hebt. Who cares? Jij kan er mee om leren gaan, het is niet alsof ze terminale kanker vaststellen.
Het klinkt misschien gechargeerd, maar er is echt niet veel aan de hand. Na jouw ervaringen van de afgelopen week moet je toch ook geleerd hebben dat het jouw vermogen tot het hebben van sociaal en intiem contact niet in de weg hoeft te staan.
Ook al hebben de anderen wel een punt, mij heb je geen moment geergerdquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik had dit deze week ook gewoon nodig denk ik, om mezelf ervan te overtuigen dat ik het echt wel kan, en daarbij ben ik misschien een beetje op hol geslagen, maar het is wel goed voor me geweest. Het spijt me als ik jullie ermee geërgerd heb, maar dit liep gewoon zo en ik heb ervaringen opgedaan die me hebben geholpen mijn grenzen te verleggen zodat ik me eindelijk een beetje normaler voel. Ik kan dus wel intiem zijn met mensen, ik kan best sociaal doen, en dat weten maakt al dat ik me een stuk beter voel.
Veel en veel te weinig mijn beste.quote:
Ik ontken niet dat ze wel degelijk een probleem heeft en dat deze reeks geholpen heeft, maar de SC die het tot gevolg heeft raakt soms kant noch wal en de vraag is ook maar of de aard van haar probleem (en dat van anderen) wel betrekking heeft op de onderwerpen die in deze reeks besproken worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ook al hebben de anderen wel een punt, mij heb je geen moment geergerd
Bovendien kunnen ze veel zeggen, maar niet dat deze topicreeks geen succes meer heeft
Ik denk ook dat je het iets te graag wilde allemaal. Nu even afremmen is misschien een idee, anders kunnen we je dood uit de goot vissenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik had dit deze week ook gewoon nodig denk ik, om mezelf ervan te overtuigen dat ik het echt wel kan, en daarbij ben ik misschien een beetje op hol geslagen, maar het is wel goed voor me geweest. Het spijt me als ik jullie ermee geërgerd heb, maar dit liep gewoon zo en ik heb ervaringen opgedaan die me hebben geholpen mijn grenzen te verleggen zodat ik me eindelijk een beetje normaler voel. Ik kan dus wel intiem zijn met mensen, ik kan best sociaal doen, en dat weten maakt al dat ik me een stuk beter voel.
Ik vind het echt kut voor je, oprecht, maar waarom ging je dan vreemd!?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef mrk.n het volgende:
Ze zat er nog steeds mee, vandaar ook haar jaloerse en controlerende gedrag constant. Ik had me toen overgegeven aan mijn lusten, dat is het enige. Ik voel niks voor al die meiden, wel voor haar. Dit kan ze niet geloven ofzo. Ik had alleen niet in de gaten dat zij me toen al leuk vond en dat het iets kon worden tussen ons maar daar heeft zij niets aan, want ik ben nou eenmaal een klootzak die is vreemdgegaan.
Nu kan ik wel janken, eerste keer om een meisje. Ik ben haar kwijt door mezef.
Ik was niet van plan het verder uit de hand te laten lopen, extremer dan dit gaat het niet worden, heb ik mezelf ook voorgenomen. Het heeft me toch iets moois gebracht, want ik zie het nog steeds echt wel zitten met Newbiequote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:15 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je het iets te graag wilde allemaal. Nu even afremmen is misschien een idee, anders kunnen we je dood uit de goot vissen
Ik moet wel zeggen dat de dingen die je deed, op zich wel goed vooruitgedacht had. Zoals je dat pilletje nam expres in een veilige situatie vind ik alleen maar een goed teken. Je bent wel bewust bezig. Ik denk niet dat je losgeslagen bent, het klinkt meer als een soort wanhoop om je huidige situatie te doorbreken en ergens anders te komen dan waar je nu bentquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:22 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik was niet van plan het verder uit de hand te laten lopen, extremer dan dit gaat het niet worden, heb ik mezelf ook voorgenomen. Het heeft me toch iets moois gebracht, want ik zie het nog steeds echt wel zitten met Newbieen hij ook met mij, en hij heeft me toch ook elke keer geholpen als ik ergens mee zat de afgelopen maand, en ik probeer dat ook bij hem te doen. Ik ben nog steeds een naïeve puber natuurlijk, maar ik geloof gewoon dat hoe snel het ook allemaal gegaan is, dat het gewoon goed was, en dat we er allebei gelukkiger van zijn geworden.
Wat is dit voor een logica?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat de dingen die je deed, op zich wel goed vooruitgedacht had. Zoals je dat pilletje nam expres in een veilige situatie vind ik alleen maar een goed teken. Je bent wel bewust bezig. Ik denk niet dat je losgeslagen bent, het klinkt meer als een soort wanhoop om je huidige situatie te doorbreken en ergens anders te komen dan waar je nu bent
Dat is ook zo ja, het waren in elk geval geen dingen waar ik vantevoren niet over had nagedacht, het waren geen impulsieve losgeslagen daden en ik wilde sowieso alles veilig doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat de dingen die je deed, op zich wel goed vooruitgedacht had. Zoals je dat pilletje nam expres in een veilige situatie vind ik alleen maar een goed teken. Je bent wel bewust bezig. Ik denk niet dat je losgeslagen bent, het klinkt meer als een soort wanhoop om je huidige situatie te doorbreken en ergens anders te komen dan waar je nu bent
Optimismequote:
Ik heb bijna nooit paniekreacties, ik denk juist heel rationeel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef formerjellybean het volgende:
Heel even als je van jezelf al weet dat je af en toe paniekreacties hebt is het niet een goed idee om aan pilletjes te gaan, voor je het weet zit je zo in een bad trip of psychose.
Dat weet ik eigenlijk niet .quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:42 schreef Westerling het volgende:
Nu ik hier mensen zie die (verstand van) Asperger hebben: Is het ook mogelijk dat de omgeving juist niks door zou hebben van Asperger?
Dus dat je je uiterlijk wel normaal gedraagt, maar toch Asperger hebt en niemand dat dus achter je zou zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |