abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102986193

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Do what you love, love what you do!
pi_102986323
:') iedereen slaapt al, ga ik ook maar eens doen :)

tot morgen :D
Do what you love, love what you do!
pi_102987082
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 01:39 schreef kree het volgende:
:') iedereen slaapt al, ga ik ook maar eens doen :)

tot morgen :D
Een goedemorgen maarweer :)
pi_102987502
Ik ben keihard gedumpt vannacht. Ik voelde het gisteren ergens al aankomen ''omdat ik tijdens deze fase van een relatie waarin alles nog nieuw is en we elkaar nog moeten ontdekken, ben vreemdgegaan, vindt zij dat alleen maar negatief voor de toekomst.''

Ze zat er nog steeds mee, vandaar ook haar jaloerse en controlerende gedrag constant. Ik had me toen overgegeven aan mijn lusten, dat is het enige. Ik voel niks voor al die meiden, wel voor haar. Dit kan ze niet geloven ofzo. Ik had alleen niet in de gaten dat zij me toen al leuk vond en dat het iets kon worden tussen ons maar daar heeft zij niets aan, want ik ben nou eenmaal een klootzak die is vreemdgegaan.

Nu kan ik wel janken, eerste keer om een meisje. Ik ben haar kwijt door mezef. :')
pi_102987602
Goh mpj dat is vervelend.. Dat is je niet gegund..
Is dit definitief denk je?
*knuffel*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:26:29 #6
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102987742
Ik wil niet lullig zijn mpj, maar die bal kwam natuurlijk een keer terug.

Maar het is natuurlijk wel verdomd jammer.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:55:02 #7
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102988091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:28 schreef mrk.n het volgende:
Heh?!
Edawarren heeft een relatie terwijl ze Newbie twee keer heeft gezien in real life en heeft met Mlig gezoend en hij heeft bij haar overnacht?! Gefeliciteerd Mlig, je hebt gezoend met een bezette (!) vrouw zonder haar te betalen! Goed gedaan. Jammer Newbie, houd vast aan het feit dat jullie elkaar nog maar twee keer hebben gezien en de liefde nog pril is.

Ik heb nu spijt dat ik niet naar de meet ben gegaan, zulke interessante en fascinerende mensen zijn hier ook. Volgende keer ben ik sowieso aanwezig in Amsterdam. Ik kan dit niet missen. :)
WAT TEH FUCK HEB IK GEMIST?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:55:43 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102988102
Oh ja en sterkte Mpj, er zijn meer vissen in de zee dat soort werk enzovoort enzovoort.
C'est la vie
pi_102988392
Goeie morgen ;)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:14:38 #10
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102988411
Reactie mpj op meet. Priceless.

:')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:15:57 #11
350968 kedge
cicatrix manet
pi_102988430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
Goeie morgen ;)
Ik zie magnetron koffie en krijg zin in koffie :')

Ook goedemorgen
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:19:07 #12
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102988499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:15 schreef kedge het volgende:
Ik zie magnetron koffie en krijg zin in koffie :')
Mannen zijn ook zo voorspelbaar. :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:23:48 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102988579
Okee jongens even resume.

Eda heeft gezoend met Mlig en Newbie met een andere jongen.

Deze relatie is de grappigste allertijden.
C'est la vie
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:26:36 #14
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102988633
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:

En ik riep nog gangbangmeet.

Klopt aardig. *)
pi_102988713
quote:

Huh?!?
pi_102988732
Deze reeks was ooit begonnen voor mensen die serieuze problemen hadden met het versieren van een vrouw of man. Mensen die vol zaten met sociale angsten en andere problemen. Mensen die serieus baat hadden bij de tips die hier door mij en vele anderen gegeven zijn.

Hoewel het heel grappig is, is deze reeks de laatste tijd gekaapt door een stel pubers die eigenlijk helemaal geen problemen met versieren hebben, maar die gewoon last hebben van hormoontjes. Nu is het verworden tot een soort virtuele orgie. Leuk ter vermaak, maar het schiet zijn doel totaal voorbij. Het gaat hier niet meer om de fundamentele problemen die mensen hebben bij het leggen van contacten, maar tegenwoordig om een stel hitsige pubers die het maar met Jan en alleman doen.

Niets mis mee, ik ben ook 18 geweest en heb ook een periode gehad waarin ik experimenteerde, maar het heeft niets te maken met waar deze reeks eigenlijk voor bedoeld is. Als je je als een soort topichoer op wilt stellen moet je je serieus afvragen of deze reeks überhaupt wel betrekking heeft op jou.

My 2 cents. Cash out and leave the table.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:34:46 #17
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102988785
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Huh?!?
U leest het goed.
C'est la vie
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:35:05 #18
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102988789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:32 schreef Mystikvm het volgende:
Deze reeks was ooit begonnen voor mensen die serieuze problemen hadden met het versieren van een vrouw of man. Mensen die vol zaten met sociale angsten en andere problemen. Mensen die serieus baat hadden bij de tips die hier door mij en vele anderen gegeven zijn.

Hoewel het heel grappig is, is deze reeks de laatste tijd gekaapt door een stel pubers die eigenlijk helemaal geen problemen met versieren hebben, maar die gewoon last hebben van hormoontjes. Nu is het verworden tot een soort virtuele orgie. Leuk ter vermaak, maar het schiet zijn doel totaal voorbij. Het gaat hier niet meer om de fundamentele problemen die mensen hebben bij het leggen van contacten, maar tegenwoordig om een stel hitsige pubers die het maar met Jan en alleman doen.

Niets mis mee, ik ben ook 18 geweest en heb ook een periode gehad waarin ik experimenteerde, maar het heeft niets te maken met waar deze reeks eigenlijk voor bedoeld is. Als je je als een soort topichoer op wilt stellen moet je je serieus afvragen of deze reeks überhaupt wel betrekking heeft op jou.

My 2 cents. Cash out and leave the table.
Deed ik het maar met Jan en alleman. :')
C'est la vie
pi_102988793
Pfff, heb net vorige topic doorgelezen.

P.s., ik ben hier wel nog on topic (ik doe dan al een tijdje mee ondertussen)
pi_102988811
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef mrk.n het volgende:
Ik ben keihard gedumpt vannacht. Ik voelde het gisteren ergens al aankomen ''omdat ik tijdens deze fase van een relatie waarin alles nog nieuw is en we elkaar nog moeten ontdekken, ben vreemdgegaan, vindt zij dat alleen maar negatief voor de toekomst.''

Ze zat er nog steeds mee, vandaar ook haar jaloerse en controlerende gedrag constant. Ik had me toen overgegeven aan mijn lusten, dat is het enige. Ik voel niks voor al die meiden, wel voor haar. Dit kan ze niet geloven ofzo. Ik had alleen niet in de gaten dat zij me toen al leuk vond en dat het iets kon worden tussen ons maar daar heeft zij niets aan, want ik ben nou eenmaal een klootzak die is vreemdgegaan.

Nu kan ik wel janken, eerste keer om een meisje. Ik ben haar kwijt door mezef. :')
Das kut, denk je dat het nog goed kan komen? Of is het definitief afgelopen?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:38:48 #21
350968 kedge
cicatrix manet
pi_102988869
quote:

Ach wees blij voor ze... eindelijk eens wat actie in hun leven. Het komt hier allemaal verkeerd over, maar ik vind het leuk voor edda dat ze eindelijk haar sleur "van een saai leventje" doorbroken heeft en blij is met haar vriendje ook al is het misschien naïef. Dat ze met MLIG heeft gekust was misschien niet verstandig, omdat ze al iets heeft met newby, maar als je edda hebt ontmoet, dan snap je het deels wel. En tegelijkertijd vind ik het ook leuk voor MLIG.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_102988960
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:35 schreef heloef het volgende:

[..]

Deed ik het maar met Jan en alleman. :')
Je mag dan nog wel een puber zijn, maar ik heb het niet over jou.
pi_102989024
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:38 schreef kedge het volgende:

[..]

Ach wees blij voor ze... eindelijk eens wat actie in hun leven. Het komt hier allemaal verkeerd over, maar ik vind het leuk voor edda dat ze eindelijk haar sleur "van een saai leventje" doorbroken heeft en blij is met haar vriendje ook al is het misschien naïef. Dat ze met MLIG heeft gekust was misschien niet verstandig, omdat ze al iets heeft met newby, maar als je edda hebt ontmoet, dan snap je het deels wel. En tegelijkertijd vind ik het ook leuk voor MLIG.
Edda is dus helemaal los?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:46:23 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je mag dan nog wel een puber zijn, maar ik heb het niet over jou.
Ja dat is dus het probleem je hebt het niet over mij. _O-
C'est la vie
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:46:55 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:38 schreef kedge het volgende:

[..]

Ik ben blij voor ze hoor, daar niet van.
Betekent niet dat ze enorm snel gaan wat ik nogal naïef vind.
C'est la vie
pi_102989061
Amsterdam lijkt me leuk te gaan worden!

Alleen weet ik niet of ik in de regen over de grachten wil gaan slenteren
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:49:17 #27
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Edda is dus helemaal los?
Ja teller staat nu al op 2.
Waar FOK! niet allemaal goed voor is. :')
C'est la vie
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:49:23 #28
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102989095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Amsterdam lijkt me leuk te gaan worden!

Alleen weet ik niet of ik in de regen over de grachten wil gaan slenteren
Ik zeg zsm kroeg in en drinken. :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:49:34 #29
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102989101
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:49 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja teller staat nu al op 2.
Waar FOK! niet allemaal goed voor is. :')
De slet... :9
pi_102989129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:49 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

De slet...
Dus jij hebt met minder dan twee mensen gezoend?
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
pi_102989153
Kan veel zeggen maar was dus wel slim van mlig :P :P :P
pi_102989189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kan veel zeggen maar was dus wel slim van mlig :P :P :P
Ik denk dat het mijn eigen schuld was :{
Ik snap nu eigenlijk niets meer van mijn leven ;(
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:55:12 #33
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989205
Serieus Eda en Newbie zouden nu prima karakters zijn voor een nieuw seizoen Skins. :')
C'est la vie
pi_102989209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:54 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ik denk dat het mijn eigen schuld was :{
Ik snap nu eigenlijk niets meer van mijn leven ;(
Je bent gewoon gebruikt lijkt wel

Maar dat kun je zelf natuurlijk ook anders zien.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:55:54 #35
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989219
Maar goed je kan beter losgeslagen zijn dan zijn zoals mij.
C'est la vie
pi_102989278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bent gewoon gebruikt lijkt wel
Nee ik heb alles zelf gedaan, ik kan over de afgelopen week niets op anderen afschuiven denk ik, ik had er toch allemaal zelf de hand in...
Het was in elk geval niet de schuld van mlig zondag. Ik had gewoon nee kunnen zeggen namelijk, maar op dat moment liep het gewoon raar.

Nu heb ik gisteren een gesprek gehad met mijn ouders die overal achter zijn gekomen door een vriendin die bezorgd was en alles verteld wat me dwars zat van de afgelopen paar jaar, en nu willen ze dat ik er hulp voor ga zoeken en ik weet ook niet of ik dat wil want ik geloof er niets van dat mensen daarbij kunnen helpen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:59:20 #37
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989304
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:58 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Nee ik heb alles zelf gedaan, ik kan over de afgelopen week niets op anderen afschuiven denk ik, ik had er toch allemaal zelf de hand in...

Nu heb ik gisteren een gesprek gehad met mijn ouders die overal achter zijn gekomen door een vriendin die bezorgd was en alles verteld wat me dwars zat van de afgelopen paar jaar, en nu willen ze dat ik er hulp voor ga zoeken en ik weet ook niet of ik dat wil want ik geloof er niets van dat mensen daarbij kunnen helpen.
Ik denk dat jij even rust moet nemen.
Dit is niet lullig bedoeld maar wat ik al verwachtte, je gaat veel en veel te snel met alles.
C'est la vie
pi_102989350
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik denk dat jij even rust moet nemen.
Dit is niet lullig bedoeld maar wat ik al verwachtte, je gaat veel en veel te snel met alles.
Dat weet ik, en dat moet ik ook gewoon doen, maar nu heb ik wel eindelijk iets gedaan waardoor mijn ouders mijn problemen serieus nemen, en ik heb er zelf geen spijt van verder maar het is wel allemaal erg verwarrend, maar ik verwacht dat dit goed is geweest om uit mijn situatie te komen waar ik jarenlang in ben blijven steken...
pi_102989369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:58 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Het was in elk geval niet de schuld van mlig zondag. Ik had gewoon nee kunnen zeggen namelijk, maar op dat moment liep het gewoon raar.

Ik ben ook heel kritisch op jou en je gedrag in deze reeks, ik houd jou mede verantwoordelijk voor het totaal off-topic gaan. Het gaat namelijk niet meer om mensen met problemen, jij hebt gewoon last van hormonen.

Maar hulp zoeken? Kom op, je bent 18. Je bent jong. Je gaat ontdekken, dit hoort erbij. Experimenteren met seks en drugs doen heel veel van ons. Je bent echt geen losgeslagen labiel wijf. Dit heet grenzen verkennen en dat is heel belangrijk. Nu ga je lekker op je bek en daar leer je van. Als je in het komende jaar alleen maar rond gaat sletten dan heb je reden tot zorg en mag je wel eens hulp gaan zoeken (en zelfs dan is er nog niet veel aan de hand).

Geen vrouw overboord hoor.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:04:11 #40
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989414
Het was al off-topic voordat Eda er was anders.
C'est la vie
pi_102989415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben ook heel kritisch op jou en je gedrag in deze reeks, ik houd jou mede verantwoordelijk voor het totaal off-topic gaan. Het gaat namelijk niet meer om mensen met problemen, jij hebt gewoon last van hormonen.

Maar hulp zoeken? Kom op, je bent 18. Je bent jong. Je gaat ontdekken, dit hoort erbij. Experimenteren met seks en drugs doen heel veel van ons. Je bent echt geen losgeslagen labiel wijf. Dit heeft grenzen verkennen en dat is heel belangrijk. Nu ga je lekker op je bek en daar leer je van. Als je in het komende jaar alleen maar rond gaat sletten dan heb je reden tot zorg en mag je wel eens hulp gaan zoeken.

Geen vrouw overboord hoor.
Het ging niet over dat soort problemen, dat vind ik zelf ook geen problemen, daar heb ik absoluut geen spijt van zelfs. Het gaat over hele andere dingen, die ervoor zorgen dat ik me jarenlang rot heb gevoeld, maar waarvan ik mijn ouders niets durfde te vertellen omdat ik dacht dat ze me uit zouden lachen maar die ik gisteren eindelijk heb verteld.

En gisteren was ik er overdag de hele dag niet en het ging niet minder offtopic dan met mijn aanwezigheid.
pi_102989435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:04 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Het ging niet over dat soort problemen, dat vind ik zelf ook geen problemen, daar heb ik absoluut geen spijt van zelfs. Het gaat over hele andere dingen, die ervoor zorgen dat ik me jarenlang rot heb gevoeld, maar waarvan ik mijn ouders niets durfde te vertellen omdat ik dacht dat ze me uit zouden lachen maar die ik gisteren eindelijk heb verteld.
Iets wat je op dit forum kwijt wilt, of liever niet?
pi_102989646
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Iets wat je op dit forum kwijt wilt, of liever niet?
Ik voel me gewoon echt nooit relaxt. Nooit. Ik heb altijd last van te harde geluiden, of mensen die me aanraken, of te fel licht. Er zijn echt belachelijke voorbeelden daarvan, ik durfde op een gegeven moment niet meer op school te blijven in pauzes omdat ik het niet trok met zoveel mensen die tegelijk praatten, en bepaalde dingen zoals uien wil ik niet eten omdat ze kraken als ik erop bijt :') Dit klinkt allemaal als volkomen aanstellerij als ik het zo zeg, vind ik, dus ik heb nog nooit iemand alles erover verteld, omdat ze vast vinden dat ik me er gewoon overheen moet zetten. En daardoor word ik enorm druk in mijn hoofd, zodat ik niet kan slapen en alles de volgende dag nog vermoeiender wordt. Ik heb mede hierdoor enorme last van tics als ik in gezelschap ben. Ik krijg er rotgedachten door, zoals dat niemand me zou missen als ik wegging omdat mijn leven toch zinloos is en dat wil ik niet, maar ze blijven telkens terugkomen.

Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volgens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen :{
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:15:26 #44
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102989679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ik voel me gewoon echt nooit relaxt. Nooit. Ik heb altijd last van te harde geluiden, of mensen die me aanraken, of te fel licht. Er zijn echt belachelijke voorbeelden daarvan, ik durfde op een gegeven moment niet meer op school te blijven in pauzes omdat ik het niet trok met zoveel mensen die tegelijk praatten, en bepaalde dingen zoals uien wil ik niet eten omdat ze kraken als ik erop bijt :') Dit klinkt allemaal als volkomen aanstellerij als ik het zo zeg, vind ik, dus ik heb nog nooit iemand alles erover verteld, omdat ze vast vinden dat ik me er gewoon overheen moet zetten. En daardoor word ik enorm druk in mijn hoofd, zodat ik niet kan slapen en alles de volgende dag nog vermoeiender wordt. Ik heb mede hierdoor enorme last van tics als ik in gezelschap ben. Ik krijg er rotgedachten door, zoals dat niemand me zou missen als ik wegging omdat mijn leven toch zinloos is en dat wil ik niet, maar ze blijven telkens terugkomen.

Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volggens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen :{
Hij kan je helpen bij het gedeelte wat dikgedrukt is.
C'est la vie
pi_102989710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:13 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Nu heb ik dit dus aan mijn ouders verteld en vinden ze dat ik er hulp voor moet zoeken, maar ik zie niet in hoe een psycholoog mij erbij kan helpen dat ik geen last meer heb van al die dingen, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je dingen als angsten kunt verhelpen door met iemand te praten, maar volggens mij is er bij mij gewoon iets mis met mijn zintuigen ofzo, ik zie gewoon niet in hoe iemand me daar vanaf zou moeten helpen :{
OK, duidelijk.

Tsja, als je problemen hebt dan zie je zelf vrijwel nooit in hoe een psycholoog van nut kan zijn. Je kan beter gewoon gaan en waarschijnlijk word je verrast.

Als ik het zo lees vind ik het helemaal niet zo raar dat je ouders dit voorstellen. Natuurlijk is er een redelijke kans dat je er zelf overheen kan groeien naarmate je je meer op je gemak gaat voelen met wie je bent en wat je doet. Maar het kan nooit kwaad om daar eens met een psycholoog over te spreken.
pi_102989721
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:15 schreef heloef het volgende:

[..]

Hij kan je helpen bij het gedeelte wat dikgedrukt is.
Maar ik word gewoon helemaal gek van alles om me heen, de enige oplossing om te voorkomen dat ik me overal aan stoor en daarom dit soort gedachten krijg is mezelf opsluiten in een geluiddichte ruimte :')
pi_102989749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:17 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Maar ik word gewoon helemaal gek van alles om me heen, de enige oplossing om te voorkomen dat ik me overal aan stoor en daarom dit soort gedachten krijg is mezelf opsluiten in een geluiddichte ruimte :')
Nee, de oplossing is om eens met iemand te gaan praten.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_102989764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:17 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Dat is geen argument tegen wat een psycholoog voor jou kan betekenen. Het is eerder een reden om wel met zo iemand te gaan praten.
pi_102989814
Misschien baat het niet, maar het schaadt zeker niet :)
pi_102989893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:18 schreef Joysa het volgende:

[..]

Nee, de oplossing is om eens met iemand te gaan praten.
Dat is waarschijnlijk ook het volgende wat ik ga doen.
Deze week heb ik geprobeerd ver over mijn grenzen tot nu toe te gaan, en dat is gelukt, ik heb me in elk geval over veel dingen heen gezet en het waren bijna allemaal positieve ervaringen waar ik geen spijt van heb, ik heb mezelf er nu van overtuigd dat zelfs ik niet voor eeuwig in mijn saaie leven hoef te blijven hangen en ik denk dat dat iets goeds is. Ik heb me zelfs even volkomen ontspannen en gelukkig gevoeld maandag, een gevoel wat ik niet snel weer zal vergeten.
Het volgende wat ik moet doen is nu wat tot rust komen denk ik, en erover praten met anderen, nu ik er eindelijk een aanleiding toe heb gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')