quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Stel kadaffi was niet dood en hij was naar Den Haag gekomen, dan was hij aangeklaagd voor volkerenmoord. Hoe zou dat komen denk je?
Omdat dat toevallig zo uitkwam. In syrie, iran, egypte etc, kon de VN ook militair ingrijpen sanctioneren als ze dat gewild hadden. Same shit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Stel kadaffi was niet dood en hij was naar Den Haag gekomen, dan was hij aangeklaagd voor volkerenmoord. Hoe zou dat komen denk je?
De Overgangsraad.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:11 schreef Dance99Vv het volgende:
goed ....uh ... Libie ...gadaffi is dood evenals een paar zonen van heb ik begrepen , dus conclusie gaffi's tijdperk is voorbij.
En hoe nu daar verder? wie heeft het echte roer in handen...?
de VN heeft geen staand leger, als niemand zin heeft om wat te doen gebeurt er nietsquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat dat toevallig zo uitkwam. In syrie, iran, egypte etc, kon de VN ook militair ingrijpen sanctioneren als ze dat gewild hadden. Same shit.
Mubarak en co hadden daar even goed kunnen staan, maar bij Libië hadden ze er zin in.
Maar ze hebben het groene licht gegeven, en de internationale gemeenschap had er toevallig een keer zin in. Enige reden dat het gebeurde, en dat Kadaffi voor het strafhof had verschenen. Want er zijn genoeg andere leiders die evenveel op hun geweten hebben, waar men lekker achterover blijft hangen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
de VN heeft geen staand leger, als niemand zin heeft om wat te doen gebeurt er niets
veranderd niets aan de situatie in Libie
quote:Some are saying that the last words Qaddafi said after his capture were "You are my children , you are my children" in a scene that reminded me with the execution of Ceausescu
Officially the NTC says that Qaddafi was killed during a cross fire between the revolutionaries and his troops after he was injured and captured
zo werkt dat nu eenmaalquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ze hebben het groene licht gegeven, en de internationale gemeenschap had er toevallig een keer zin in. Enige reden dat het gebeurde, en dat Kadaffi voor het strafhof had verschenen. Want er zijn genoeg andere leiders die evenveel op hun geweten hebben, waar men lekker achterover blijft hangen.
Het verschil was zelfs dat het in Egypte bij protesten bleven waarbij onschuldigen afgeslacht werden (lijkt mij meer reden in te grijpen als internationale gemeenschap zijnde) en dat in Libië al belangrijke stukken in handen van de (gewapende) opstandelingen waren, en er al sprake was van een mogelijke burgeroorlog. (geweld vs. geweld= wmb minder reden tot ingrijpen, ook al begon cadaphy)
Daar heb je wel gelijk in. Het hoe en waarom en waarom de internationale gemeenschap, dat doet niet echt meer ter zake. Verleden. Maar zeggen dat hij voor het strafhof zou komen voor volkenmoord, waarom zou dat zijn, als in DUS hij is door en door slecht, want iedereen die voor het gerecht komt is slecht, en iedereen die slecht is komt voor het gerecht (zo vatte ik het kort door de bocht op), daar moet ik toch ook even tegen argumenteren, want wie er wel en niet voor het internationaal strafhof komt, dat is pure willekeur, wie ze wel en niet willen berechten. Bijvoorbeeld Mubarak had er ook kunnen staan. Daden zijn heus niet de richtlijn om in Den haag te komen, dat is de internationale politieke agenda.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo werkt dat nu eenmaal
de VN gaat niet naar de lidstaten voor actie maar andersom en als er genoeg animo voor is dan komt er actie, vind je dat niet leuk dan moet je eruit stappen met alle gevolgen van dien
dat er genoeg landen zijn waar net zo goed of zelfs meer reden is voor actie doet hier niet zo heel veel toe
Dat snap ik ook wel hoor, dat hij meteen het hoekje omgeduwd is. Ik vraag me wel af of hij wel zo slecht was, of dat hij ook niet een beetje boel zo slecht gemaakt is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:32 schreef sp3c het volgende:
voor die mensen was hij door en door slecht, de duivel, de reden dat ze hun grote liefde maar niet kunnen scoren en al dat soort moois
als ze hem dan tegen komen na zo'n lange bloederige veldtocht dan loopt dat niet goed af
meer kan ik er niet van maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
Ik vind dat een commandant die bij zijn (laatste) strijdkrachten blijft (hij werd in Sirte gedood) zich eigenlijk wel doodvechten. Ook al neemt hij niet zelf deel aan het gevecht. Slimme commandanten doen dat sowieso niet. Wel respect dat hij niet voor de makkelijke uitvluchten (zijn mannen achterlaten dmv zelfmoord/vlucht) gekozen heeft, ook al was de situatie uitzichtloos.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Wederom een Arabische leider die:
Niet vlucht
Zich niet doodvecht
Zijn eigen leven niet neemt.
Apart.
Welterusten verder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:56 schreef SteelDogg het volgende:
Dit is gewoon niet meer dan logisch... Na 42 jaar onderdrukking, problemen, barst er een opstand los, en de opstandelingen hebben na 9 maanden de 'target' gevonden. Is het dan heel raar dat mensen uit emoties dit soort dingen gaan doen? Ze zijn gewoon emotioneel geworden
En wat hun doormaken, dat snap je alleen als Libische zijnde. En dat zijn wij niet. Zo simpel is 't
Daardoor verlies je dan ook per direct je geloofwaardigheid en zou geen mens meer voor hem vechten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind dat een commandant die bij zijn (laatste) strijdkrachten blijft (hij werd in Sirte gedood) zich eigenlijk wel doodvechten. Ook al neemt hij niet zelf deel aan het gevecht. Slimme commandanten doen dat sowieso niet. Wel respect dat hij niet voor de makkelijke uitvluchten (zijn mannen achterlaten dmv zelfmoord/vlucht) gekozen heeft, ook al was de situatie uitzichtloos.
Een moord gepleegd uit opwelling door emoties overvallen is dus geen moord, volgens jou?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:56 schreef SteelDogg het volgende:
Dit is gewoon niet meer dan logisch... Na 42 jaar onderdrukking, problemen, barst er een opstand los, en de opstandelingen hebben na 9 maanden de 'target' gevonden. Is het dan heel raar dat mensen uit emoties dit soort dingen gaan doen? Ze zijn gewoon emotioneel geworden
En wat hun doormaken, dat snap je alleen als Libische zijnde. En dat zijn wij niet. Zo simpel is 't
Ligt dat niet aan de definitie volgens het Libische wetboek?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een moord gepleegd uit opwelling door emoties overvallen is dus geen moord, volgens jou?
Nee, want HIJ vindt het niet meer dan logisch. Dan gaat het om zijn referentiekader, wat hij aanvaardbaar vindt. Als je dit aanvaardbaar vindt, zo hij de situatie schetst mag je dus blijkbaar moorden plegen omdat je zo emotioneel was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ligt dat niet aan de definitie volgens het Libische wetboek?
Ooh, ik las niet goed. Dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, want HIJ vindt het niet meer dan logisch. Dan gaat het om zijn referentiekader, wat hij aanvaardbaar vindt. Als je dit aanvaardbaar vindt, zo hij de situatie schetst mag je dus blijkbaar moorden plegen omdat je zo emotioneel was.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 02:34 schreef remlof het volgende:
Als Ghadaffi in Den Haag terecht had willen staan had ie naar het buitenland voor moeten vluchten, daar heeft ie genoeg mogelijkheden toe gehad. Als ie in Libië zou blijven zou ie het niet overleven, dat wist ie en daar heeft ie zelf voor gekozen.
Toont toch wel enigszins patriottismequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 02:34 schreef remlof het volgende:
Als Ghadaffi in Den Haag terecht had willen staan had ie naar het buitenland voor moeten vluchten, daar heeft ie genoeg mogelijkheden toe gehad. Als ie in Libië zou blijven zou ie het niet overleven, dat wist ie en daar heeft ie zelf voor gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |