abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:01:25 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946228
quote:
De politie heeft waarschijnlijk het lichaam gevonden van de 10-jarige Jennefer van Oostende. In Rotterdam is een lichaam gevonden in het huis van een 26-jarige man die vannacht werd opgepakt in verband met de verdwijning van het meisje.

De verdachte is de ex van de zus van Jennefer. Het meisje verdween zaterdag. Gisteravond werd een Amber-alert voor haar uitgegeven.

Volgens de ex had ze zijn huis na een ruzie verlaten en was ze naar haar vader vertrokken. Maar daar kwam ze nooit aan. Het is nog niet zeker of het gevonden lichaam van Jennefer is.
Bron

I
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:03:13 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Bron

I
quote:
’Ze is vast bij een vriendinnetje…’

Nabestaanden van het omgebrachte meisje Jennefer van Oostende (10) zijn woedend. Volgens de familie trad de Rotterdamse politie het eerste etmaal nauwelijks op. „Jennefer raakte zaterdagmiddag om zes uur vermist. We deden ’s avonds aangifte, maar werden niet serieus genomen. Ze logeert vast bij een vriendinnetje en komt wel weer boven water, zei de politie. Ook toen we ’s avonds laat belden dat ze nog steeds vermist was, verweet de politie ons dat we de zaak overdreven. Nota bene bij een kind van tien jaar”, aldus Jennefers oudste zus Sandra.

In het onderzoek naar de moord op het meisje Jennefer lijkt de politie een reeks fouten te hebben gemaakt, zegt de familie.

Anthony K. (26), die gisterochtend werd aangehouden voor de moord, heeft het kind volgens de nabestaanden misbruikt. Jennefers lichaam werd gisteren levenloos aangetroffen in de woning van de voormalige zwager van het slachtoffertje, aan de Boergoensestraat in Rotterdam.

„De politie heeft ons laten weten dat hij haar heeft verkracht. Hoe Jennefer is omgebracht weten wij nog niet”, vertelt Sylvia, de tante van het meisje.

Volgens de politie is de vermissing van het meisje zaterdagavond echter grootschalig opgepakt. Niet alleen politiemensen, maar ook buurtbewoners, taxichauffeurs en medewerkers in het openbaar vervoer werd gevraagd uit te kijken naar het meisje. De huiszoeking in de woning, zondagavond, vond plaats naar aanleiding van telefoontaps.
bron

quote:
Jennefer vertrouwde moordenaar

Een doerak, een spring-in-’t-veld en niet op haar mondje gevallen. De 10-jarige Jennefer van Oostende stond haar mannetje, maar tegenover het geweld van de 26-jarige Anthony K. was ze niet opgewassen.

In het bijzijn van haar neefje en nichtje blies het Rotterdamse meisje, dat net als haar familie niet bekend was bij jeugdzorg, waarschijnlijk zaterdagavond al haar laatste adem uit. Om het leven gebracht door de ex-vriend van haar zus, een man waar ze vaker naartoe ging om te spelen en die ze blind vertrouwde.

Voor haar bezorgde ouders en familieleden kwam zo een triest einde aan een zoektocht, waarbij de hele buurt in Rotterdam-Zuid had meegeholpen. Politiemensen kwamen maandagmorgen vertellen dat er in het huis een stoffelijk overschot was aangetroffen van een klein meisje, vermoedelijk ging het om Jennefer. Het meisje was waarschijnlijk helemaal nooit vertrokken uit de woning van haar ex-zwager. Pas laat in de avond werd duidelijk dat het lichaampje inderdaad van het meisje was dat sinds zaterdagavond vermist was.

Witte tent

In de benedenwoning aan de Boergoensestraat en op het lichaampje werd gisteren de hele dag onderzoek verricht door de politie. Voor de deur was een witte tent neergezet. Buurtbewoners keken, vaak zwijgend, toe hoe rechercheurs in witte pakken in en uit liepen en hoe agenten in uniform ervoor zorgden dat niemand achter de afzetting kwam.

Voor de familie duurt het lang, veel te lang. Zij zijn na twee emotionele dagen aan het einde van hun krachten. De hoop ebde naarmate de uren verstreken langzaam weg.

Toen de rechercheurs op de stoep stonden, konden ze in eerste instantie niet bevatten dat de ex-zwager, die opgenomen was geweest in het gezin, hun dit had aangedaan. Maar na alle onzekere uren vielen de puzzelstukjes plots op hun plek.

Zoekacties

Het was vrienden al opgevallen dat K. niet had meegeholpen met de uitgebreide zoekacties. „Hij heeft wel een poster op ’t raam geplakt, de smeerlap”, zegt een vrouw die bevriend is met de familie. Ook voor het huis aan de lantaarnpalen hangen afbeeldingen van het toen nog vermiste meisje. Voorbijgangers schudden hun hoofden.

De boosheid, maar ook de ontzetting was groot. „Waarom? Dat is eigenlijk de vraag waar iedereen antwoord op wil”, vertelt een emotionele vriendin van de familie, die in het weekeinde nog mee heeft gezocht. „Hij zou haar na een ruzie hebben vermoord. Natuurlijk halen kinderen wel eens het bloed onder je nagels vandaan, maar het komt toch niet in je hoofd op om een kind te vermoorden?”

Zij heeft het idee dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen onder invloed van drank en drugs. „Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren.”

Vaag en stil

Anthony K. woonde, aldus buurtbewoners, nog niet zo lang in de benedenwoning. Ze zijn niet positief over de donkere jongen en omschrijven hem als ’vaag’ en ’stil’. Veel mensen snappen dan ook niet goed dat Jennefer zonder toezicht bij hem was. „Maar haar neefje en nichtje waren daar ook, dus blijkbaar hadden ze niet het idee dat hij haar iets zou kunnen aandoen. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten”, verzucht één van hen.

Jennefer was het nakomertje in een gezin van vier. De benjamin was, aldus vrienden van de familie, echt het oogappeltje van het gezin. „Ze werd op handen gedragen.” Haar oudere zus omschrijft het meisje als ’ondeugend en een doerak’, maar ook als ’vrolijk’ en ’een prinsesje’.

Ook op haar school was ze geliefd. Het verdrietige bericht kwam daar hard aan. „De kinderen reageerden geschokt, verdrietig en bang”, aldus directeur Hans van Wenum van de school voor christelijk speciaal basisonderwijs De Koppeling.
bron
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_102946294
Eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niet zo'n vreemd punt, en werd er volgens mij helemaal niet gezegd dat Jennefer daarom vermoord is.

Kutkinderen worden nou eenmaal wel eens vergoeilijkend doerakje of heel spontaan genoemd.
Dat heeft verder niks met de zaak te maken, maar toch.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:07:09 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:05 schreef lezzer het volgende:

Dat heeft verder niks met de zaak te maken, maar toch.
Daarom juist. En dan suggereren dat haar opvoeding haar dood is gebleken omdat ze een eufemistisch doerakje was, is te belachelijk en grof voor woorden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:10:56 #5
145146 Andyy
pi_102946418
boeiend, erg tragisch wel dat er een kind is omgebracht, maar rot op met de mediahype er omheen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:11:47 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102946437
Ze is misbruikt en vermoord, door de man die claimt dat ze na een ruzie over bioscoopkaartjes uit zijn huis vertrokken is.
Om dan vervolgens de suggestie te wekken dat het kind de dader wel verrot gescholden zal hebben om die bioscoopkaartjes is simpelweg ongepast.
De kans is groot dat er nooit een bioscoopkaartjesruzie is geweest, en als ze hem verrot gescholden heeft dan was dat waarschijnlijk omdat hij haar misbruikte en bezig was haar te vermoorden.
Dat hoeft niemand van mij in stilte of zonder schelden te ondergaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:12:03 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946443
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daarom juist. En dan suggereren dat haar opvoeding haar dood is gebleken omdat ze een eufemistisch doerakje was, is te belachelijk en grof voor woorden.
Dat soort dingen haal ik verder weg, dit is nieteens meer een mening, dit is heel veel stappen tever.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:12:45 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:12 schreef yvonne het volgende:

Dat soort dingen haal ik verder weg, dit is nieteens meer een mening, dit is heel veel stappen tever.
Je bent een popje!
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14:01 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946491
Topicpointer geplaatst.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:18:08 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_102946564
Treurig nieuws natuurlijk, maar er valt verder weinig over te discussiëren lijkt me?
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:20:28 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Treurig nieuws natuurlijk, maar er valt verder weinig over te discussiëren lijkt me?
Het is toch nieuws? :D
Es kijken: jep het heet hier: nieuws & achtergronden ^O^

pi_102946686
quote:

[..]

Eens, dat is grof. Alleen ik las dat dus niet in de opmerking :)
Maar goed, punt is helder.
pi_102946786
quote:

[..]

Die conclusie trek je zelf, ik ben nooit in de buurt gekomen van dit statement. Ben het er ook niet mee eens. Mijn punt begon bij het feit dat de Telegraaf haar als "Doerak, spring-in-'t-veld" omschreef, en ik dat een te positieve omschrijving vind.
Het zelfde valt overigens te zeggen voor de verdachte, die volgens menigeen spontaan "dood mag vallen" en "het recht om te leven heeft verloren" (ja, heb het echt gelezen). Dat is dan weer een verdachte. En een mens, met óók positieve kanten.

Niet zo zwart-wit allemaal. Meisje van tien was een doerakje, en die kerel was een crimineel die alles aan gort sloeg. Zo kan het nou eenmaal niet zijn gegaan.

//edit: wat Lezzer eigenlijk al zegt.
pi_102946807
Hey y, wellicht een beetje zurig, maar er staat zo een pointer, terwijl je zelf een (in mijn ogen overdreven emotioneel geschreven) stuk uit de Telegraaf plaatst waar al die info al in staat.

sorry voor mijn Maanvisesque-opmerking
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:31:27 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946841
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey y, wellicht een beetje zurig, maar er staat zo een pointer, terwijl je zelf een (in mijn ogen overdreven emotioneel geschreven) stuk uit de Telegraaf plaatst waar al die info al in staat.

sorry voor mijn Maanvisesque-opmerking
Ja.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:31:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946844
quote:
Ze hadden ruzie omdat zij haar bioscoopkaartjes niet kreeg. In die ruzie was ze geen "doerakje toch!", maar een aggresief persoon die "Kanker toch op kankerlijer sterf geef me godverdomme die kankerkaartjes" - want zo zíjn die 10-jarige kids in Rotterdam nou eenmaal tegenwoordig.
Dus ...
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:32:00 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:29 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Die conclusie trek je zelf, ik ben nooit in de buurt gekomen van dit statement. Ben het er ook niet mee eens. Mijn punt begon bij het feit dat de Telegraaf haar als "Doerak, spring-in-'t-veld" omschreef, en ik dat een te positieve omschrijving vind.
Het zelfde valt overigens te zeggen voor de verdachte, die volgens menigeen spontaan "dood mag vallen" en "het recht om te leven heeft verloren" (ja, heb het echt gelezen). Dat is dan weer een verdachte. En een mens, met óók positieve kanten.

Niet zo zwart-wit allemaal. Meisje van tien was een doerakje, en die kerel was een crimineel die alles aan gort sloeg. Zo kan het nou eenmaal niet zijn gegaan.

//edit: wat Lezzer eigenlijk al zegt.
Nu suggereer je weer dat het het meisje d'r eigen schuld was.

Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:32:40 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102946871
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ...
Ja, ben wel klaar met die user, jij? *)

pi_102946898
Wat is een topicpointer? :@
-weg-
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:34:42 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102946912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:32 schreef yvonne het volgende:
Ja, ben wel klaar met die user, jij? *)
Ik ook. Ik pak nog even een espresso en ga verder met een artikel over - I kid you not - het Centrum voor Jeugd & Gezin.
pi_102946938
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ...
Volgens mij stond er nog een stuk voor en trek je het nu uit z'n verband.
Ik ben het eens dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken, maar volgens mij wordt hier iets gecreëerd dat er niet was.
pi_102946944
Ben benieuwd met wat voor uitschot die zus de volgende keer thuiskomt.
pi_102946989
'Doerakje' komt neer op idioot dus?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:38:56 #24
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_102947014
Is dit een deel II (of III etc.) van dit topic ofzo? Staat niet in de titel, maar anders begrijp ik de reacties niet helemaal. :?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:39:02 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102947018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij stond er nog een stuk voor en trek je het nu uit z'n verband.
Ik ben het eens dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken, maar volgens mij wordt hier iets gecreëerd dat er niet was.
Er is geen verband om uit te trekken als je de reden van vertrek die de dader opgaf serieus neemt terwijl het kind nooit vertrokken is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102947067
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is geen verband om uit te trekken als je de reden van vertrek die de dader opgaf serieus neemt terwijl het kind nooit vertrokken is.
Daar ging het helemaal niet om. Echt niet.
Zwaar overdreven reactie hier wat mij betreft.
En omdat al die reacties weggeëdit zijn kan ook niemand het meer nalezen.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:53 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102947099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:37 schreef Triggershot het volgende:
'Doerakje' komt neer op idioot dus?
Doerakje komt uit de pen van een idiote Telegraaf 'journalist'ja
Ik heb het woord echt heel zelden nog
maar horen gebruiken en al helemaal niet in Rotterdam.

pi_102947135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doerakje komt uit de pen van een idiote Telegraaf 'journalist'ja
Ik heb het woord echt heel zelden nog
maar horen gebruiken en al helemaal niet in Rotterdam.
Russisch voor leuk-ondeugend kind, volgens Russische vriendin.
pi_102947144
Typisch Donner-woordje is dat. Net zoiets als schelm of schobbejak.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:45:15 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102947157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:44 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

In vroegere tijden werd het in onze taal vaker gebruikt, dus ik verbaas me over de uitspraak :)
Maar dat Russisch wist ik niet ^O^

Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:45:33 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102947162
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:44 schreef Ferdo het volgende:
Typisch Donner-woordje is dat. Net zoiets als schelm of schobbejak.
Ah, iets uit de 50-er jaren.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:48:30 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102947217
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:45 schreef yvonne het volgende:
In vroegere tijden werd het in onze taal vaker gebruikt, dus ik verbaas me over de uitspraak :)
Ik ook niet, dacht eerlijk gezegd dat het uit ons koloniaal verleden kwam. Heb het even opgezocht in mijn O+ etymologisch woordenboek O+ en daarin staat inderdaad:
quote:
[gemeen mens] (1887) <Russ> vermoedelijk overgenomen van de kozakken die aan het eind van de Franse tijd in Nederland waren gelegerd.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:49:08 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_102947229
Wat een enorme hufter die ex-zwager. Het kind vertrouwde hem, ging er zelfs heen na een ruzie met haar moeder (toch?)
pi_102947241
quote:

[..]

De juiste vertaling is "dwaas", het hoeft niet specifiek een kind te zijn.
-weg-
pi_102947263
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou nee, doerak is niet een alternatieve vorm van beetje prijzen, maar is overduidelijk een beledigende en kwetsende scheldwoord :
quote:
doerak is een leenwoord uit het Russisch; doerak (дурак) betekent in die taal 'domkop, dwaas'. In het Nederlands betekende doerak in eerste instantie 'gemeen, laaghartig mens', maar later ontstond de afgezwakte betekenis 'ondeugd, bengel' (volgens Van Dale (2005) is deze betekenis zelfs "gunstig").
Jouw vriendin heeft het over de secundaire Nederlandse vertaling, niet oorsprong er van. :)

Lijkt me dan ook een hele foute term om te gebruiken voor een meisje van 10, ongeacht of ze wel eens uitspattingen heeft in zo een situatie.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:54:38 #36
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102947331
quote:

[..]

Zo ken ik de betekenis van 'doerakje' ook, niet als iets negatiefs.

Ergens had ik nog min of meer gehoopt dat ze door een val oid om het leven was gekomen, helaas lijkt het erop alsof ze nog aanzienlijk heeft geleden voor ze stierf.

Hopelijk trekt de politie hier lering uit, die lijken weer behoorlijk wat steken te hebben laten vallen.

Edit,

quote:
Waar komt het woord doerak vandaan? Is het misschien een verkorting van doe maar raak?

Nee, doerak is een leenwoord uit het Russisch; doerak () betekent in die taal 'domkop, dwaas'. In het Nederlands betekende doerak in eerste instantie 'gemeen, laaghartig mens', maar later ontstond de afgezwakte betekenis 'ondeugd, bengel' (volgens Van Dale (2005) is deze betekenis zelfs "gunstig").
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102947390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:54 schreef yavanna het volgende:
Hopelijk trekt de politie hier lering uit, die lijken weer behoorlijk wat steken te hebben laten vallen.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje te makkelijk om nu al met een beschuldigend vingertje naar de politie te wijzen. Zoals ik in het vorige topic al tijpte, achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.
pi_102947423
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje te makkelijk om nu al met een beschuldigend vingertje naar de politie te wijzen. Zoals ik in het vorige topic al tijpte, achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.
Dit dus.

De dader is verantwoordelijk, punt. Dat gezeik over andere verantwoordelijken altijd, dit hou je nooit tegen. Er zijn altijd gekken. Straks komt natuurlijk jeugdzorg of iets dergelijks weer voorbij, bah.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:00:20 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102947452
Met dat soort woorden ligt het er vooral aan wie het zegt en over wie het gaat.
Als ik zeg dat mijn baby een boefje is dan zal niemand dat als negatief zien, als het om 13-jarige jongentjes gaat die sneeuwballen gooien dan is dat al discutabel en als het om een volwassen vent gaat dan weet eigenlijk iedereen dat het om een crimineel gaat wiens daden gebagatelliseerd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102947619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:00 schreef Leandra het volgende:
Met dat soort woorden ligt het er vooral aan wie het zegt en over wie het gaat.
Als ik zeg dat mijn baby een boefje is dan zal niemand dat als negatief zien, als het om 13-jarige jongentjes gaat die sneeuwballen gooien dan is dat al discutabel en als het om een volwassen vent gaat dan weet eigenlijk iedereen dat het om een crimineel gaat wiens daden gebagatelliseerd worden.
Dan nog, de Telegraaf plakt nu wel heel erg een stempel van lief klein meisje op het slachtoffer. Waarschijnlijk om de dader extra eng over te laten komen oid. Ik kan me ergens nog wel voorstellen dat het slachtoffer echt een verwend nakomertje, inderdaad een prinsesje was. Dit verantwoord uiteraard op geen enkele manier welk geweld dan ook, maar enige nuance mag wat mij betreft ook wel betracht worden. Ik begrijp dat voor veel mensen het enige troost of zingeving biedt als de wereld in zwart-wit wordt voorgesteld, maar volgens mij is-ie meer opgebouwd uit grijstinten.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:10:53 #41
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102947706
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er staat 'lijkt'. En indien bepaalde dingen op waarheid berusten zoals de politie die de vermissing niet serieus neemt wanneer Jennefer al uren spoorloos is, telang wacht met oproepen doen/ uitgebreid onderzoek doet, het huis waar ze het laatst gezien is niet ( of pas laat ) doorzoekt ( met toestemming ) enz enz, ja dan heeft men ernstige steken laten vallen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:11:34 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102947718
Het is ook een klein meisje, en ongeacht hoe onbeleefd ze wellicht tegen hem geweest zou kunnen zijn geeft dat hem geen enkele reden haar te misbruiken en vermoorden.

Dus alleen de suggestie al dat het mogelijk een reactie was op ongehoord gedrag is ongepast.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:13:41 #43
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102947771
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan nog, de Telegraaf plakt nu wel heel erg een stempel van lief klein meisje op het slachtoffer. Waarschijnlijk om de dader extra eng over te laten komen oid. Ik kan me ergens nog wel voorstellen dat het slachtoffer echt een verwend nakomertje, inderdaad een prinsesje was. Dit verantwoord uiteraard op geen enkele manier welk geweld dan ook, maar enige nuance mag wat mij betreft ook wel betracht worden. Ik begrijp dat voor veel mensen het enige troost of zingeving biedt als de wereld in zwart-wit wordt voorgesteld, maar volgens mij is-ie meer opgebouwd uit grijstinten.
Ja, of misschien was ze wel echt heel erg lief, dat zou ook niet vreemd zijn. En sowieso who cares, het leed blijft hetzelfde of ze nu een prinsesje was of een etterbakje.
pi_102947808
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Leandra het volgende:
Het is ook een klein meisje, en ongeacht hoe onbeleefd ze wellicht tegen hem geweest zou kunnen zijn geeft dat hem geen enkele reden haar te misbruiken en vermoorden.

Dus alleen de suggestie al dat het mogelijk een reactie was op ongehoord gedrag is ongepast.
Ze was schijnbaar vaker bij hem, als het echt zo'n onbeleefd kind is doe je toch gewoon de deur niet open.
Verder vind ik het diep triest dat we het gedrag van dat meisje er hier bij gaan slepen. Als het kind zich onbehoorlijk gedraagt zet je haar het huis uit, je legt nooit en te nimmer je handen om haar nek (of wat hij ook maar gedaan heeft)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102947944
Ik word ook altijd een beetje moe van dat geklaag over de politie, jeugdzorg en het amber alert. Sommige dingen kun je gewoon onmogelijk voorkomen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:42:54 #46
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102948565
Ik zal er wellicht gruwelijk overheen lezen. Maar is het al bekend of dit gezin bij jeugdzorg op de radar zat?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102948590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:42 schreef Caland het volgende:
Ik zal er wellicht gruwelijk overheen lezen. Maar is het al bekend of dit gezin bij jeugdzorg op de radar zat?
Ja, ze waren niet bekend bij Jeugdzorg volgens de berichten.
quote:
het Rotterdamse meisje, dat net als haar familie niet bekend was bij jeugdzorg
uit het Telegraafstuk.
pi_102948634
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Allemaal aannames.
We weten helemaal niks over dit kind. Misschien was ze verwend, misschien niet. Dat ze de jongste was zegt alsnog niks over of ze verwend was of een vervelend kind.
Dán ben je genuanceerd, en dat vind ik jou niet.

Ik noem m'n zoon trouwens ook wel een 'doerakje'. Wat maakt het uit? We zijn geen aso's en hij is helemaal gezond.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:49:54 #49
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102948757
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, ze waren niet bekend bij Jeugdzorg volgens de berichten.

[..]

uit het Telegraafstuk.
Ah, 'positief'. Anders hadden die weer een shitstorm aan gezeik over zich gehad, helemaal in Rotterdam :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102948770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Allemaal aannames.
We weten helemaal niks over dit kind. Misschien was ze verwend, misschien niet. Dat ze de jongste was zegt alsnog niks over of ze verwend was of een vervelend kind.
Dán ben je genuanceerd, en dat vind ik jou niet.
Uit hetzelfde Telegraafstuk:
quote:
Jennefer was het nakomertje in een gezin van vier. De benjamin was, aldus vrienden van de familie, echt het oogappeltje van het gezin. „Ze werd op handen gedragen.” Haar oudere zus omschrijft het meisje als ’ondeugend en een doerak’, maar ook als ’vrolijk’ en ’een prinsesje’.
quote:
Ik noem m'n zoon trouwens ook wel een 'doerakje'. Wat maakt het uit? We zijn geen aso's en hij is helemaal gezond.
Wie zegt dan dat alleen aso's met ongezonde kinderen hun kind "doerakje" noemen? :o.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:20:49 #51
135305 beequeen
Lost.
pi_102949621
Ik lees dit in de Telegraaf:
quote:
In het bijzijn van haar neefje en nichtje blies het Rotterdamse meisje, dat volgens haar familie het denkvermogen van een kind van vier had, waarschijnlijk zaterdagavond al haar laatste adem uit.
Dat is nieuw voor mij of heb ik er eerder overheen gelezen?
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_102949671
In Friesland is 'doerak' een heel gebruikelijk woord.
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:23:43 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102949709
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit hetzelfde Telegraafstuk:

[..]

[..]

Wie zegt dan dat alleen aso's met ongezonde kinderen hun kind "doerakje" noemen? :o.
Blijven we doorgaan? :D
Voor mijn part komt dat woord uit de koker van die non-journalisten, feit is en blijft dat ze vermoedelijk misbruikt en wel vaststaand vermoord is.

Al was het het vervelendste kind uit de hele buurt, who cares? Je misbruikt geen 10-jarigen en vermoord ze naderhand.
Niets maar dan ook werkelijk niets rechtvaardigd dat.

dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:24:24 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_102949734
Als die kerel dat meisje echt heeft misbruikt, mishandeld en vermoord, mag hij van mij een langzame pijnlijke dood tegemoet zien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Admin dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:24:35 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102949740
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:20 schreef beequeen het volgende:
Ik lees dit in de Telegraaf:

[..]

Dat is nieuw voor mij of heb ik er eerder overheen gelezen?
Stond ook al in het opsporingsbericht, dat ze naief en goed van vertrouwen was.
Ik neem iedere zinssnede van de telegraaf met een kilo zout.

† In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:28:35 #56
135305 beequeen
Lost.
pi_102949862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:24 schreef yvonne het volgende:

Stond ook al in het opsporingsbericht, dat ze naief en goed van vertrouwen was.
Ik neem iedere zinssnede van de telegraaf met een kilo zout.
Daar heb je gelijk in.
Naief en goed van vertrouwen staat toch niet gelijk aan een retard? :N
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:31:24 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102949953
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:28 schreef beequeen het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Naief en goed van vertrouwen staat toch niet gelijk aan een retard? :N
Nee, dat zijn eerder gewoon kerneigenschappen van kinderen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102951540
Telegraaf sowieso niet serieus nemen. Bij een auto-ongeluk van de vriendin van mijn ex stond er opeens een quote van haar moeder in de Telegraaf terwijl ze het interview afwees.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:22:17 #59
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102955804
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102961733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:23 schreef Cara het volgende:
Telegraaf sowieso niet serieus nemen. Bij een auto-ongeluk van de vriendin van mijn ex stond er opeens een quote van haar moeder in de Telegraaf terwijl ze het interview afwees.
Nu.nl plaatste ooit ook een stuk, terwijl ouders geen toestemming gaven. DvN plaatste zelfs een stuk waar geen balo van klopte (ik was zelf aanwezig bij die rechtszaak waar ze onwaarheden over schreven)

ontopic) Ik hoorde iets over aanwezige kinderen tijdens moord. Klopt dat? 10 jaar ...lafaard die dit heeft gedaan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102963531
quote:
Interessant.
pi_102964008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:26 schreef Isegrim het volgende:
Interessant.
Kan me niet echt vinden in de redenering van die deskundigen. Dat het bewust als noodkreet erop is gezet. Dit lijkt me meer een gevalletje van ik-zet-sowieso-elke-brainfart-op-FB en dus dit ook maar.

Hoorde vandaag nog ergens dat de verdachte nog aardig zijn best gedaan had om het stoffelijk overschot te verstoppen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:49:32 #63
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102964440
Sowieso wat er ook gebeurt, groot of klein, je vermoord een ander niet. Je hoort nooit je hand op te heffen naar een medemens.

Helaas is dit een utopie en vermoorden mensen hun naasten, eigen kroost en uit woede of een opstootje zo nu en dan een vreemdeling. Waarom? lucht het op? Je wordt gepakt en je leven is voorbij. De nabestaanden hebben levenslang, de dader ook en het slachtoffer ligt op het kerkhof.

Kinderen doen ons bijna altijd meer als volwassenen. Mij althans wel omdat ze in mijn ogen onschuldig en impulsief zijn zonder grenzen maar met een totaal gevoel van veiligheid in bijzin van naasten .

Maar je mag gewoon niemand vermoorden! Dat is het en meer niet.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_102987437
quote:
Anthony K. was ’doetje’ volgens tante Sylvia

’Waar is het fout gegaan?’

ROTTERDAM, woensdag

De duivel moet in hem zijn gevaren. Voor de familieleden van het vermoorde meisje Jennefer blijft het een raadsel wat de stille Anthony K. moet hebben bezield toen hij de tienjarige Rotterdamse mishandelde, misbruikte en vermoordde.

Ze snappen niet dat Anthony zich aan een weerloos kind zou kunnen vergrijpen en haar zelfs op gruwelijke wijze van het leven zou kunnen beroven. We dachten dat hij altijd goed was voor kinderen. Zijn eigen kinderen heeft hij ook nooit iets aangedaan. Bekenden van het zwaar getroffen gezin melden gruwelijke details. Jennefer zou zijn gekneveld, haar mond afgeplakt, ze zou zijn geschopt en geslagen.

Anthony liet na zijn gruweldaad zijn getraumatiseerde kinderen beloven hun mond te houden en verborg daarna het lichaam van Jennefer. Als de onschuld zelve loog hij tegen zijn ex-schoonfamilie en de politie dat het meisje naar haar vader onderweg was, waarna hij een vermist-poster op zijn raam plakte en rechercheurs zelfs liet rondkijken in zijn benedenwoning.

Huilen

Het was een doetje. Je was al bang dat hij begon te huilen als je alleen maar naar hem wees, vertelt tante Sylvia van Oostende. Waar is het fout gegaan? De familie is altijd zo goed voor hem geweest.

Wat er precies is voorgevallen in de woning aan de Boergoensestraat in Rotterdam- Charlois blijft onduidelijk. Het meisje was zaterdagmiddag bij haar ex-zwager op bezoek geweest om te spelen met haar kleine neefje en nichtje en zou rond zes uur daar vertrokken zijn. Vermoedelijk heeft ze echter nooit het huis verlaten. Dat zou ook blijken uit op camerabeelden. Voor het huis staat namelijk een grote bolcamera, die de buurt nauwgezet in de gaten houdt. Daarop zou de politie gezien hebben dat Jennefer naar binnen ging, maar nooit meer naar buiten kwam. De politie wilde gisteren alleen kwijt dat die camera niet constant op de woning gericht was. Een telefoontap zou de betrokkenheid van K. hebben aangetoond. Dat er zon monster naast hen woonde, hadden ook de medewerkers van coffeeshop Happy Days nooit kunnen bedenken. K. kwam daar wel eens om een voorgedraaide joint te halen. Hij dronk naar mijn idee iets te vaak alcohol als hij op de drempel voor zijn huis zat. Daar heb ik wel eens wat van gezegd en dan reageerde hij normaal, aldus de eigenaar. Hij vertelde laatst zelf dat hij even op de stoep wat dronk omdat zijn kinderen bij hem in huis waren. Daar ging hij samen mee koken.

De half Surinaamse, half Kaapverdiaanse jongeman, die als sjorder in de haven werkte, was eigenlijk een beetje een zielig figuur aldus een buurtbewoner. Hij deed net of hij bij een bende hoorde, maar hij hoorde eigenlijk nergens bij. Een wannabe. Een Antilliaanse overbuurvrouw, die claimt het meisje zaterdagavond rond half zeven huilend op straat te hebben gezien, heeft in elk geval het altijd al een engerd gevonden. Hij zei nooit wat en liep altijd als een zombie door de wijk. Hij was raar.

Volgende week donderdag komt er mogelijk een stille tocht om het meisje te gedenken.

bron
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:00:14 #65
92279 N.icka
Windforce 11
pi_102988174
Blijft altijd zo raar idee,mensen die ineens doordraaien. Wat moet dat verbijsterend zijn voor de omgeving .
pi_102988975
Jennefer zou zijn gekneveld, haar mond afgeplakt, ze zou zijn geschopt en geslagen."Daarom duurde het dus zo lang voor er zekerheid was wie het slachtoffer was .Ik denk dat Anthony er achter kwam dat zij slimmer was dan hem ,en dat kan natuurlijk niet voor een gangsta .Daarna berekend kinderen laten beloven (want anders ?) ,en zijn schoonfamilie voorliegen.Ach Anthony er is overal een oplossing voor ,ook voor jou .Iets met brandgel en gootsteenontstopper
  Admin woensdag 12 oktober 2011 @ 09:47:31 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102989065
quote:
Wat er precies is voorgevallen in de woning aan de Boergoensestraat in Rotterdam- Charlois blijft onduidelijk.
en dit:
quote:
Bekenden van het zwaar getroffen gezin melden gruwelijke details. Jennefer zou zijn gekneveld, haar mond afgeplakt, ze zou zijn geschopt en geslagen.
Klopt natuurlijk niet helemaal.

pi_102989184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:38 schreef Modus het volgende:

[..]

Kan me niet echt vinden in de redenering van die deskundigen. Dat het bewust als noodkreet erop is gezet. Dit lijkt me meer een gevalletje van ik-zet-sowieso-elke-brainfart-op-FB en dus dit ook maar.
Ja mij ook. Helemaal gezien haar taalgebruik en partnerkeuze lijkt het me niet de meest verstandige meid.
pi_102989196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

en dit:

[..]

Weet jij er meer van? Ik heb altijd de hoop dat de dood snel is gekomen, maar met dergelijke tekst denk ik alleen nog maar aan de angst van het kind voor de moord. Weet jij misschien ook of er kinderen bij waren tijdens de moord? Las ik nl iets over en krijg daar de kriebels van
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_102989238
quote:

[..]

en dit:

[..]

Wellicht wordt er in de eerste quote bedoeld dat de politie/justitie nog geen officiële mededelingen over de toedracht hebben gedaan. De tweede quote zou in een rechtszaal volgens mij worden afgewezen als "van horen zeggen".
pi_102989275
quote:

[..]

en dit:

[..]

Onderste zijn toch aantoonbare details.oorzaak en uitvoering zal niet bekend zijn ,Anthony zal wel niet echt meewerken met het onderzoek. Gevalletje persoonlijkheidsstoornis aangezien hij zich voordeed als bendelid.Narcistisch denkpatroon en afhankelijk van wiet.Denk dat hij met minder dan Sander V. wegkomt
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 09:58:11 #72
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102989276
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Weet jij er meer van? Ik heb altijd de hoop dat de dood snel is gekomen, maar met dergelijke tekst denk ik alleen nog maar aan de angst van het kind voor de moord. Weet jij misschien ook of er kinderen bij waren tijdens de moord? Las ik nl iets over en krijg daar de kriebels van
Zie het artikel hierboven. De kinderen van de dader (zijn ook neefje en nichtje van het slachtoffer) waren getuige. Dader had ze opgelegd om te zwijgen. Die kinderen zijn zwaar getraumatiseerd.

Wat die comments over Sandra Van Oostende haar FB hierboven betreft. Ik denk eigenlijk dat die meid in een soort van shock verkeerde. En je ziet hoe haar vrienden aardige dingen op haar FB zette, we helpen zoeken etc... en zij wilde gewoon die mensen inlichten...duidelijk maken dat hulp niet meer kan baten. Geen intelligente zet neen, maar denk dat de oorzaak gewoon shock en impulsiviteit was..
Are you fokking to me?
  Admin woensdag 12 oktober 2011 @ 10:00:06 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102989326
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Feit is dat de plitie niets naar buiten gebracht heeft over de omstandigheden, je krijgt alleen maar hear say.
Oh, en de telegraaf uiteraard.

Admin woensdag 12 oktober 2011 @ 10:00:56 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102989342
quote:
11s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wellicht wordt er in de eerste quote bedoeld dat de politie/justitie nog geen officiële mededelingen over de toedracht hebben gedaan. De tweede quote zou in een rechtszaal volgens mij worden afgewezen als "van horen zeggen".
Het gaat dan ook over een aan alle kanten rammelend telegraaf stukje :')

Admin woensdag 12 oktober 2011 @ 10:03:02 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102989385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:38 schreef Modus het volgende:

[..]

Hoorde vandaag nog ergens dat de verdachte nog aardig zijn best gedaan had om het stoffelijk overschot te verstoppen.
Nee, wíj zitten al jaren op i-net en weten dat iedere scheet door 08979879867 anderen gelezen wordt de helft van de lui die op i-net zitten hebben geen idee.
Denken echt dat een tweet alleen voor hun vriendjes is en met facebook idem dito.

pi_102989464
Wel mooi om te zien dat iets als "hij kwam wel eens in de coffeeshop om een voorgedraaide joint te halen" door de Nederlandse media in ieder geval niet uit proportie wordt getrokken tot iets als: Wiet maakt mensen kindermoordenaars.
pi_102989656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:06 schreef Sapstengel het volgende:
Wel mooi om te zien dat iets als "hij kwam wel eens in de coffeeshop om een voorgedraaide joint te halen" door de Nederlandse media in ieder geval niet uit proportie wordt getrokken tot iets als: Wiet maakt mensen kindermoordenaars.
Maar ondertussen is de link wel gelegd.
  Admin woensdag 12 oktober 2011 @ 10:15:42 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102989685
Nou ja, zijn nu de wietrokers eens aan de beurt, anders zijn het de gamers :6

pi_102989744
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja dat wel inderdaad, het is nu eigenlijk wachten op de eersten die het gaan doen :P .
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:19:08 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102989767
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als hij naast een coffeeshop woonde (met kleine kinderen) en hij ging er af en toe een joint halen dan hoeft men dat ook niet te verzwijgen lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 10:19:42 #81
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102989783
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:06 schreef Sapstengel het volgende:
Dat zou wel erg uit de context getrokken zijn. Maar men mag wel niet vergeten dat langdurig en veelvuldig weed gebruiken wel leidt tot psychoses. Stond toevallig vorige week een erg interessant artikel over in de Humo.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:21:27 #82
38396 mazaru
pi_102989826
Als we dan toch iets buiten die creep om de schuld gaan geven, laten we het dan maar op de alcohol houden, van een blowtje worden mensen nou niet echt agressief.
Maar ik hou het er toch gewoon op dat die hersendode psychopaat er volledig zelf verantwoordelijk voor is.

Ik heb wel heel zwaar het idee dat als hij na zijn straf vrijkomt, dat die wordt omgelegd. Eigenlijk heb ik daar niet eens twijfels bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102989841
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:19 schreef Marie30 het volgende:
Maar men mag wel niet vergeten dat langdurig en veelvuldig weed gebruiken wel leidt tot psychoses. Stond toevallig vorige week een erg interessant artikel over in de Humo.
daar is toch niet iedereen gevoelig voor?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:36:27 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102990167
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:21 schreef mazaru het volgende:
Als we dan toch iets buiten die creep om de schuld gaan geven, laten we het dan maar op de alcohol houden, van een blowtje worden mensen nou niet echt agressief.
Maar ik hou het er toch gewoon op dat die hersendode psychopaat er volledig zelf verantwoordelijk voor is.

Ik heb wel heel zwaar het idee dat als hij na zijn straf vrijkomt, dat die wordt omgelegd. Eigenlijk heb ik daar niet eens twijfels bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het voor de kinderen te hopen dat hun moeder er niets mee te maken heeft, want dan hebben ze helemaal niemand meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:17:28 #85
38396 mazaru
pi_102991154
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is het voor de kinderen te hopen dat hun moeder er niets mee te maken heeft, want dan hebben ze helemaal niemand meer.
Ja, laten we hopen dat er iemand in de buurt is die haar dat duidelijk kan maken.
pi_102994092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:03 schreef yvonne het volgende:
Nee, wíj zitten al jaren op i-net en weten dat iedere scheet door 08979879867 anderen gelezen wordt de helft van de lui die op i-net zitten hebben geen idee.
Denken echt dat een tweet alleen voor hun vriendjes is en met facebook idem dito.
Wat volgens mij wel mogelijk is, maar dan moet je je er echt in verdiepen. Maar ja, beter helemaal niet natuurlijk.

Maar zo'n deskundige zou toch ook beter moeten weten, lijkt me.
pi_102995903
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:19 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dat zou wel erg uit de context getrokken zijn. Maar men mag wel niet vergeten dat langdurig en veelvuldig weed gebruiken wel leidt tot psychoses. Stond toevallig vorige week een erg interessant artikel over in de Humo.
Kan leiden tot.
pi_102996586
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:21 schreef mazaru het volgende:

SPOILER
Hoeveel kindermoordenaars in Nederland zijn er in vredesnaam na hun straf omgelegd? Die boosheid zwakt af.
pi_103003465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

Feit is dat de plitie niets naar buiten gebracht heeft over de omstandigheden, je krijgt alleen maar hear say.

Idd je krijgt nu alleen speculaties te lezen.

Volgens Nu.nl
quote:
''Iemand heeft het meisje zaterdagavond voor de deur zien staan, ze huilde", zegt een buurtbewoonster.
Ik dacht dat je er misschien meer van wist :)
pi_103003733
quote:
Anthony K. verdacht van moord dan wel doodslag
ROTTERDAM - De 10-jarige Jennefer van Oostende uit Rotterdam is door geweld om het leven gekomen. De verdachte Anthony K., in wiens huis het lichaampje werd gevonden, is moord dan wel doodslag ten laste gelegd.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Rotterdam woensdagmiddag bekendgemaakt. Uit de sectie zijn vooralsnog geen aanwijzingen gevonden die duiden op seksueel misbruik.

De rechter-commissaris heeft woensdag besloten de verdachte voor 14 dagen vast te zetten. Het onderzoek is nog in volle gang. Anthony K. zit in beperking. Dat betekent dat hij geen enkel contact heeft met de buitenwereld, zei zijn advocaat Deniz Urcun woensdag na afloop van de voorgeleiding.

Urcun wilde woensdag niet ingaan op de inhoud van de voorgeleiding of de verhoren van zijn cliënt. „Ook voor mij gelden beperkingen”, zei hij.

Jennefer verdween zaterdagavond in Rotterdam. Er werd een grote zoekactie op touw gezet, maar die mocht niet baten. Een dag later werd het levenloze lichaampje gevonden in de woning van K., de voormalige vriend van Jennefers zus.
bron
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:25:47 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103003953
Ah, daar gaat het misbruikverhaal (gelukkig) al de prullenbak in.
Kennelijk toch niet zo'n betrouwbare bron die dat aan de media gemeld had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103008968
Ik snap trouwens nog steeds niet helemaal eh... ze zou naar d'r vader, maar daar kwam ze nooit aan. Is ze dan onderweg zelf bij K. langsgegaan of liep ze hem onderweg ergens tegen het lijf ofzo? Of is daar eik nog niks over bekendgemaakt?
pi_103009094
-kssst-

[ Bericht 92% gewijzigd door remlof op 12-10-2011 19:54:14 ]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:47:57 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103009452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:38 schreef Modus het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet helemaal eh... ze zou naar d'r vader, maar daar kwam ze nooit aan. Is ze dan onderweg zelf bij K. langsgegaan of liep ze hem onderweg ergens tegen het lijf ofzo? Of is daar eik nog niks over bekendgemaakt?
Voor zover ik het nu begrijp is ze kwaad bij d'r moeder weggegaan, ze dachten dat ze naar haar vader zou gaan maar ze is kennelijk naar haar ex-zwager gegaan, waar ze wel vaker kwam om te spelen.

Maar dat is op basis van een teletekstbericht van gisteren, uit de diverse krantenberichten is het eigenlijk niet goed op te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 19:54:33 #95
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103009849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:38 schreef Modus het volgende:
Dat ze naar haar vader zou gaan heeft de dader verzonnen want er is camerabeelden te zien dat ze het gebouw nooit verlaten heeft. Die hele ruzie over de bioscoop + ze vertrok naar haar vader = verzinsel van dader.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 19:56:17 #96
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103009952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:50 schreef 16meter het volgende:

[..]

Kan leiden tot.
Klopt, dat bedoelde ik ook... te vlug geweest.
Are you fokking to me?
pi_103022027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:50 schreef 16meter het volgende:

[..]

Kan leiden tot.
Als je genetisch belast bent met dergelijke aandoeningen.
pi_103198340
quote:
Jennefer vermoedelijk seksueel misbruikt
ROTTERDAM - De 10-jarige Jennefer van Oostende uit Rotterdam is vermoedelijk toch seksueel misbruikt. Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) maandag.

Het lichaam van Jennefer werd begin vorige week levenloos aangetroffen in een woning in Rotterdam-Zuid. Sectie door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) wees uit dat het meisje door geweld om het leven is gekomen. Er waren vorige week nog geen aanwijzingen dat de 10-jarige ook misbruikt was.

Aanvullend onderzoek van het NFI heeft nu alsnog uitgewezen dat het meisje vermoedelijk is misbruikt.

De 26-jarige bewoner van het huis waar Jennefer werd gevonden zit sinds vorige week vast op verdenking van moord dan wel doodslag. De verdenking is nu dus uitgebreid met seksueel misbruik, aldus het OM. De man is de ex-vriend van de zus van Jennefer.

Het meisje wordt woensdag begraven op de Zuiderbegraafplaats in Rotterdam. Aan de begrafenis gaat een openbare dienst vooraf in het evangelisch centrum Filadelfia. Donderdagavond vindt er een stille tocht plaats voor het omgekomen meisje. De tocht begint in de straat waar ze woonde.
bron
pi_103199446
Vreemd dat ze woensdag al begraven word terwijl er gen duidelijkheid is betreffend misbruik.
De familie is tot nu toe duidelijker geweest in de beschuldigingen dan het OM.
pi_103199579
De familie heeft geen regels waaraan ze zich moet houden, het OM wel.
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:14:28 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_103199624
Donderdag ook een stille toch las ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103199978
De dader moet pijnlijk en traag lijden.
Werewolf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties