Een ongelikte beer, en in de openingspost staat een typefout in de laatste zin. Velen i.p.v. "vele"quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had liever een TT gezien zoals "waar KnutDeOngelikteIJsbeer uit de kast komt"
Nee, ik zou eerst wel. Maar eigenlijk heb ik geen zin om helemaal naar Utrecht te gaanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:57 schreef Pritt het volgende:
Nog mensen die aan het NSK gaan meedoen? Zit nog te twijfelen.
Jij bent toch geen student meer?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:57 schreef Pritt het volgende:
Ook als het pro-team je broodheer is, zoals in het geval van Craig Lewis?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oja nog vergeten te zeggen, fietsen in een pro-teampakje is ook gay
't Is dat ik al meer dan een jaar uitgestudeerd ben. Anders zou ik die dus winnenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:17 schreef eentwee het volgende:
Dat is ook niet eerlijk.. dan wint er altijd een werklozezoekende die te veel tijd heeft gehad om te trainen
Nee, geen zin inquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:57 schreef Pritt het volgende:
Een echte (wannabee) prof legt zijn fiets achter in de kofferbak....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:13 schreef Blik het volgende:
Ik krijg in januari mijn nieuwe auto inclusief fietsendrager. Hoeven die fietsen niet meer achterin
Gelukkig ben ik geen (wannabee) prof, maar gewoon een doodgewone amateur. En ik ben zeker niet van plan om mijn mooie nieuwe Lexus te bevuilen met alle rotzooi die van mijn fiets afkomtquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een echte (wannabee) prof legt zijn fiets achter in de kofferbak....
Wat voor fietsdrager heb je gekocht?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen (wannabee) prof, maar gewoon een doodgewone amateur. En ik ben zeker niet van plan om mijn mooie nieuwe Lexus te bevuilen met alle rotzooi die van mijn fiets afkomt
een speciale, want op de Lexus mag geen trekhaak omdat het een hybride is. Het is een Euroclick-systeem ofzoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor fietsdrager heb je gekocht?
Klopt ja, zal wel t zelfde zijn als op mijn volgend voorjaar uit te zoeken Auris hybride. Ik heb nu geen trekhaak of fietsendrager, en moet m ook altijd achterin leggen. Kan prima natuurlijk, voorwiel eruit, en met een kleedje als bescherming kun je ook 2 fietsen op elkaar stapelen. Maar een nieuwe drager gaat me wel veel kleine beschadigingen op de bumper schelen... Sowieso maar zo'n stootlijst op de achterbumper selecterenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
een speciale, want op de Lexus mag geen trekhaak omdat het een hybride is. Het is een Euroclick-systeem ofzo
Wil je wel je mooie nieuwe fiets bevuilen met alle rotzooi die van je Lexus komt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen (wannabee) prof, maar gewoon een doodgewone amateur. En ik ben zeker niet van plan om mijn mooie nieuwe Lexus te bevuilen met alle rotzooi die van mijn fiets afkomt
Lexus a 34.000 euro vs. fiets van 1.400 euro. Die keuze heb ik snel gemaakt. Je houdt altijd kleine beschadigingen over van het neerleggen van je fiets achterin je auto. Strepen op de bekleding, krasjes op de bumper etc. Dan is een fietsendrager heel wat handiger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wil je wel je mooie nieuwe fiets bevuilen met alle rotzooi die van je Lexus komt?Om nog maar te zwijgen van onnatuurlijke krachten op de fiets. Kun je geen kleedje onder de bagagevloer kwijt? Zelf pieker ik er niet over om fietsen achter- of bovenop te vervoeren. Leg ze altijd achterin, desnoods op elkaar met kleden ertussen. De auto wordt er niet vies van hoor, zelfs niet van mijn crossfiets (en dus dat kleedje).
Frames zijn gemaakt voor krachten uit een bepaalde richting. Niet van opzij. Daarnaast is rijen in de spoelende regen en daarna nog fietsen ook super slecht. Alle olie spoelt eruit bij 100km/h.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Lexus a 34.000 euro vs. fiets van 1.400 euro. Die keuze heb ik snel gemaakt. Je houdt altijd kleine beschadigingen over van het neerleggen van je fiets achterin je auto. Strepen op de bekleding, krasjes op de bumper etc. Dan is een fietsendrager heel wat handiger.
En als een fiets er niet tegen kan om op een standaard achterop een auto te staan, dan moet ik denk ik de volgende keer in de afdaling van de Amerongseberg maar afstappen en lopend naar beneden gaan. Een beetje hobbelen en trekken moet een fietsframe tegen kunnen.
En wat als ik bijvoorbeeld op vakantie wil naar Frankrijk, en mijn fietsen wil meenemen? Dat gaat niet zonder fietsendrager, ik heb tenslotte geen enorme stationcar om op vakantie te gaan. En wellicht dat er in de komende 4 jaar wel een kind bijkomt, die zal ook meemoeten.
Je fiets kun je weer oliën, dus dat is niet echt een overtuigend argument. Als jij mij het wetenschappelijke bewijs levert dat het echt significant slecht is voor je fiets en dat je fiets er echt een kortere levensduur heeft dan wil ik het wel geloven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Frames zijn gemaakt voor krachten uit een bepaalde richting. Niet van opzij. Daarnaast is rijen in de spoelende regen en daarna nog fietsen ook super slecht. Alle olie spoelt eruit bij 100km/h.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn dergelijke uitspraken vaak verzonnen door mensen die hun fiets dermate vertroetelen dat ze er amper meer op durven te fietsen. Na ieder ritje wordt de fiets urenlang vertroeteld met wasmiddel, glansmiddel, olietjes en weet ik veel wat nog meer. Vervolgens wordt de fiets in een verwarmde kamer gestald zodat die geen kou kan vatten, het liefst nog met een dekentje erover heen zodat er geen stof op komt. Ieder krasje leidt gewoon bijna tot een persoonlijke crisis.
Ik was eigenlijk nog op zoek naar een fantastische post die ik een paar jaar geleden op het fiets-forum tegenkwam, ook naar aanleiding van een discussie als deze. Het kwam er uiteindelijk op neer dat die zijn kinderen dan maar vastbond boven op het dak van de auto, en zijn vrouw maar op de bank moest slapen zodat zijn fiets naast hem in bed kon liggen...quote:
hehe, jammerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk nog op zoek naar een fantastische post die ik een paar jaar geleden op het fiets-forum tegenkwam, ook naar aanleiding van een discussie als deze. Het kwam er uiteindelijk op neer dat die zijn kinderen dan maar vastbond boven op het dak van de auto, en zijn vrouw maar op de bank moest slapen zodat zijn fiets naast hem in bed kon liggen...
maar kon die post helaas niet vinden
Waar slaapt jouw fiets dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk nog op zoek naar een fantastische post die ik een paar jaar geleden op het fiets-forum tegenkwam, ook naar aanleiding van een discussie als deze. Het kwam er uiteindelijk op neer dat die zijn kinderen dan maar vastbond boven op het dak van de auto, en zijn vrouw maar op de bank moest slapen zodat zijn fiets naast hem in bed kon liggen...
maar kon die post helaas niet vinden
Zou je dat nou wel doen? Dan is het onbezorgde leventje voorbij en wordt er zeker niet meer gefietst....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:28 schreef Blik het volgende:
Binnen nu en 4 jaar is de kans wel groot dat er een kind bij komt.
In zn rechterbil ja. De schaduw van zn naad komt namelijk onder het zadel vandaan. Overigens heeft ie amper een lijntje op zn benen waar het broekje zit, dus die kerel ligt vaker met zn fiets in bed dan dat ie er in het zonnetje op zit....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:11 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt ook net alsof de punt van zn zadel in ... Noujah, laat maar
Ja, ik weet het.. Het was ook maar een flauwe kutgrap. Overigens zijn er wel types die ik van dit soort praktijken verdenk als je hoort hoe ze over hun fietsen praten..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
In zn rechterbil ja. De schaduw van zn naad komt namelijk onder het zadel vandaan. Overigens heeft ie amper een lijntje op zn benen waar het broekje zit, dus die kerel ligt vaker met zn fiets in bed dan dat ie er in het zonnetje op zit....
Een bumper voor de bumper.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso maar zo'n stootlijst op de achterbumper selecteren
Nog leuke foto's gemaakt?quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben ook weer terug van een korte vakantie, fietsvakantie in Tsjechië dit keer. Zo'n 850km gefietst en nogal wat hoogtemeters, zat in centraal-Tsjechië toch rond de 1000hm/100km terwijl ik toch probeerde het niet te gek te laten worden. Ideaal fietsen daar trouwens. Alleen de mooie stadjes drukken het daggemiddelde nogal, je blijft afstappen om ze te bewonderen.
Jij rijdt in zijn achter-uit op de snelweg?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:41 schreef CyclingGirl het volgende:
No way op de drager buiten, al dat steenslag op mijn frame.
Sowieso, hoe zou je auto eruit moeten zien als je je al zorgen maakt over steenslag op je frame van die paar ritjes in het jaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Jij rijdt in zijn achter-uit op de snelweg?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Je fiets kun je weer oliën, dus dat is niet echt een overtuigend argument. Als jij mij het wetenschappelijke bewijs levert dat het echt significant slecht is voor je fiets en dat je fiets er echt een kortere levensduur heeft dan wil ik het wel geloven.
ik neem aan dat jij tegenwoordig met spatborden op je fiets fietst?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:19 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Helaas heb ik het zelf 2x mogen meemaken, naar een koers dat mijn frame fikse schade had opgelopen door rondvliegende stenen...
Je hoeft geen wiskundige te zijn om te bedenken dat een steentje met 120km/h harder aankomt dan wanneer je 35 km/h fietst. En dan nog maar even vergeten dat het steentje van zichzelf ook al snelheid had.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:23 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik neem aan dat jij tegenwoordig met spatborden op je fiets fietst?
Klopt, heb je gelijk in. Ze zijn gemaakt om met 50 km/uur door een gat te kunnen rijden waarbij je nauwlijks demping hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Frames zijn gemaakt voor krachten uit een bepaalde richting. Niet van opzij. Daarnaast is rijen in de spoelende regen en daarna nog fietsen ook super slecht. Alle olie spoelt eruit bij 100km/h.
Dan nog hangt de beschadiging af van de plek van inslag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoeft geen wiskundige te zijn om te bedenken dat een steentje met 120km/h harder aankomt dan wanneer je 35 km/h fietst. En dan nog maar even vergeten dat het steentje van zichzelf ook al snelheid had.
Hm hmquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in. Ze zijn gemaakt om met 50 km/uur door een gat te kunnen rijden waarbij je nauwlijks demping hebt.
Dat is niet te vergelijken met je auto. Dan zijn die klappen veel minder. Sowieso is je frame niet van stront gemaakt. Ook als je frame in de lengterichting klappen kan opvangen kan hij dat in de breedte ook.
racefietsers vs ligfietsers?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:30 schreef Oksel het volgende:
Als jullie nog meer dilemma's hebben die ik moet oplossen, dan hoor ik het wel.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:34 schreef Oksel het volgende:
Ligfietsers zijn boomknuffelaars. Die tellen sowieso niet mee.
Kommaarkommaarkommaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]en bedankt he.
Zal aan die uitspraak denken als ik er weer eens zo'n 'snelle' racefietser uitrij
Ja, spannend, een 70 jarige recreant eruit rijden op je gestroomlijnde fietsje..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]en bedankt he.
Zal aan die uitspraak denken als ik er weer eens zo'n 'snelle' racefietser uitrij
Met velocity velgen heb ik geen ervaring, ik rij meestal met Mavic of Rigida. Foto's komen een dezer dagen online, zal weer een mooie serie worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nog leuke foto's gemaakt?Had je mijn vraag nog gezien? @Ultra-ivo: heb jij ervaring met Velocity velgen, meer bepaald de Dyad (24mm brede touring velg)? En hoe goed/slecht remmen velgremmen op non-machined remranden?
Velocity heeft van die velgen met een reflectiecoating, zouden mijn volgende cross/avondritvelgen kunnen worden..
Amenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:29 schreef Oksel het volgende:
Benen alleen scheren bij gespierde bruine benen. Oksel dus niet. Kaas wel.
Shimano is voor mensen die geen Campa kunnen betalen, of geen smaak hebben.
Fiets achterop is voor mensen die ook een caravan zouden kopen. Overigens doet de hele wereld het (fiets achterop), dus schokkende schade zal wel meevallen, en steenslag ook. Echte mannen pleuren hem gewoon achterin. Want vrouw en kinderen laat je thuis, dus ruimte.
Oksel heeft gesproken.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:07 schreef cafca het volgende:
Waar slaapt jouw fiets dan?
[ afbeelding ]
Ik heb geen gestroomlijnde ligfietsquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, spannend, een 70 jarige recreant eruit rijden op je gestroomlijnde fietsje..
Hee hee ik slaap toch niet met mijn fiets!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe komt die foto van kaasplankje online?
Het zou mij niet verbazen als ik je een keer aantref met je Lorini hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
Hee hee ik slaap toch niet met mijn fiets!
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:45 schreef MallootJean het volgende:
Nee, ik scheer mijn oksels ook niet (en de fiets wel
quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:29 schreef Oksel het volgende:
Benen alleen scheren bij gespierde bruine benen. Oksel dus niet.
Al gezien vandaag, maar als MTB'er weet je dan ook niet wat er gebeurdquote:
lolquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:02 schreef Oksel het volgende:
Kano, wil je gewoon je mond houden als je niets nuttigs bij te dragen hebt?
Ik had hem ook al gezien...maar zeg dat nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Al gezien vandaag, maar als MTB'er weet je dan ook niet wat er gebeurd
Says who...?!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:02 schreef Oksel het volgende:
Kano, wil je gewoon je mond houden als je niets nuttigs bij te dragen hebt?
Dat je niet weet wat er gebeurd als er opeens een bok van 200 kg tegen je aan springt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had hem ook al gezien...maar zeg dat niet
Dat ik hem al gezien hadquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat je niet weet wat er gebeurd als er opeens een bok van 200 kg tegen je aan springt?
Het is wel handig enzulks, en ik geef toe dat ik ook een tijdje zo'n tasje heb gehad, maar puur uit principe rijd ik er niet meer mee. Plus ik krijg alles toch wel weggestopt in de vakjes van mijn shirt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag een tijdje terug in de WM Wout Poels op een foto staan, met een zadeltasje op zijn fiets.![]()
MOet je niet willenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:22 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
http://www.mammoet.nl/sto(...)49/products_id/12819 als ik bijvoorbeeld deze bandjes op mijn velgen wip, moet ik dan ook denken aan veul bredere binnenbandjes?
DE gay dat het isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag een tijdje terug in de WM Wout Poels op een foto staan, met een zadeltasje op zijn fiets.![]()
Voor de koudere en guurdere momenten wel goeie bandjes dunkt mequote:
Je gaat problemen krijgen met de ruimte tussen je staande buis en de band, de bovenkant voorvork en de band. De remhoeven en de band.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:31 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]
Voor de koudere en guurdere momenten wel goeie bandjes dunkt me
Als ik een 28mm bandje d'r opzet kom ik toch niet zo rap in de problemen met de maten?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je gaat problemen krijgen met de ruimte tussen je staande buis en de band, de bovenkant voorvork en de band. De remhoeven en de band.
Hangt er vanaf hoe compact je frame is. Bij mij kan het. Achterwiel gaat vlak langs het frame. Weet niet precies wat standaard maat is maar volgens mij is 25 al groter dan normaal. Je hebt ook extra profiel op die band wat extra ruimte inneemt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:17 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]
Als ik een 28mm bandje d'r opzet kom ik toch niet zo rap in de problemen met de maten?
wat een homoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
gelukkig heb ik beide je zou niet eens op mijn ligfiets weg komen omdat je dat niet kan , maar zou je het geleerd hebben zou je snappen dat het een toevoeging is aan je techniek en ervaringquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:34 schreef Oksel het volgende:
Ligfietsers zijn boomknuffelaars. Die tellen sowieso niet mee.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, spannend, een 70 jarige recreant eruit rijden op je gestroomlijnde fietsje..
1. Feit, ik doe het dus ook niet meerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:29 schreef Oksel het volgende:
Benen alleen scheren bij gespierde bruine benen. Oksel dus niet. Kaas wel.
Shimano is voor mensen die geen Campa kunnen betalen, of geen smaak hebben.
Fiets achterop is voor mensen die ook een caravan zouden kopen. Overigens doet de hele wereld het (fiets achterop), dus schokkende schade zal wel meevallen, en steenslag ook. Echte mannen pleuren hem gewoon achterin. Want vrouw en kinderen laat je thuis, dus ruimte.
Oksel heeft gesproken.
Daar valt ook niks aan op te lossen, zadeltasjes zijn gewoon niet nodig als je thuislaat wat niet nodig is. Alles wat ik mee heb voor een hele dag fietsen past in mn achterzakken: huissleutel, pinpas, beetje kleingeld + telefoon. Reepjes, reserveband, pompje + co2 patroon, en zelfs mn armstukken of windjack passen erbij. Dus waarom dan nog zo'n lomp geval onder je superlichte carbon zadeltje monteren?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:16 schreef SuperWeber het volgende:
Je hebt het zadeltasjes probleem nog niet opgelost Okkie...
Amenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar valt ook niks aan op te lossen, zadeltasjes zijn gewoon niet nodig als je thuislaat wat niet nodig is. Alles wat ik mee heb voor een hele dag fietsen past in mn achterzakken: huissleutel, pinpas, beetje kleingeld + telefoon. Reepjes, reserveband, pompje + co2 patroon, en zelfs mn armstukken of windjack passen erbij. Dus waarom dan nog zo'n lomp geval onder je superlichte carbon zadeltje monteren?
Nergens last van. De enige harde items zijn mn pompje en mn telefoon, en die kan ik eventueel in een armstuk wikkelen ofzo. Gewoon een goed shirtje dragen zonder enorme slobberzakken, dan gaan de zaken ook niet slingeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:11 schreef nodisch18 het volgende:
comfortabel ook zo'n complete inventaris op je rug!
Ik snap trouwens niet waarom jullie zoveel troep meenemen. Lek rijden is voor mietjes...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nergens last van. De enige harde items zijn mn pompje en mn telefoon, en die kan ik eventueel in een armstuk wikkelen ofzo. Gewoon een goed shirtje dragen zonder enorme slobberzakken, dan gaan de zaken ook niet slingeren.
Bovendien fiets ik altijd hard, en dan overstemt de pijn in de poten vanzelf het ongemak van een hard item tegen mn rug
auw!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:45 schreef MallootJean het volgende:
*: is het niet van de wind, dan wel bij die tolpoortjes of met je suffe kop na de lange rit als je je wagen onder de carport van je luxe vakantiebungalow rijdt... (da's een akelig geluid, kan ik je vertellen)
Ik heb geen carbonzadel. Problem solvedquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar valt ook niks aan op te lossen, zadeltasjes zijn gewoon niet nodig als je thuislaat wat niet nodig is. Alles wat ik mee heb voor een hele dag fietsen past in mn achterzakken: huissleutel, pinpas, beetje kleingeld + telefoon. Reepjes, reserveband, pompje + co2 patroon, en zelfs mn armstukken of windjack passen erbij. Dus waarom dan nog zo'n lomp geval onder je superlichte carbon zadeltje monteren?
Op mijn oude fietsquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:37 schreef SuperWeber het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen die met een zadelkoffer rijden?
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:02 schreef Yankee het volgende:
Mooie discussies zijn dit altijd, we doen een dansje![]()
[ afbeelding ]
Discussie wordt gelijk nog beter.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:02 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:37 schreef SuperWeber het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen die met een zadelkoffer rijden?
Die is voor de überboomknuffelaar!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ligfietsen zijn net als heuptasjes of zadeltasjes superlame, behalve deze:
[ afbeelding ]
Daar kun je alleen nooit hard mee gaan, de trappers zijn gefixeerd aan het voorwiel. Dat wordt een hoog beentempoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ligfietsen zijn net als heuptasjes of zadeltasjes superlame, behalve deze:
[ afbeelding ]
Geen tijd, en ik heb al een goede fietsquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:13 schreef BraveDribbel het volgende:
Wie gaat er dit weekend naar de Bikemotion beurs in Utrecht? Ben er zelf nog nooit geweest, maar dit jaar eens rondkijken naar al het mooie spul voor 2012
Lijkt mij geen win/win situatie.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:54 schreef Narcotical het volgende:
Je kon vorig jaar trouwens ook nog ergens zo'n rollerbank ding testen en je kon ook sprintjes doen tegen een aantal vrouwelijke wielrenners
Ik bedoelde het ook niet als win/win of wat dan ook, ik deelde het alleen meequote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Lijkt mij geen win/win situatie.
Zijn er kosten aan het bezoeken van de bikemotion? Kan het niet vinden bij de faq.
Daar wil ik ook wel een rondje op doen, zit toch nog op m'n fiets te wachtenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:02 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
Heleen van Vliet! Lekker mokkel en mijn favoriete wielrenster! Won wel van haarquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:54 schreef Narcotical het volgende:
Je kon vorig jaar trouwens ook nog ergens zo'n rollerbank ding testen en je kon ook sprintjes doen tegen een aantal vrouwelijke wielrenners
12 euro in de voorverkoop. Ik ga zondag. Ik ben wel benieuwd nog niet eerder geweest.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet als win/win of wat dan ook, ik deelde het alleen mee. Er zijn wel entreekosten aan verbonden, geloof een euro of 15 ofzo vorig jaar.. Als je ze via internet bestelde dan scheelde het een paar euro
Lampjes op je fiets en gaan! Doe ik 's ochtends ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Patroon het volgende:
Net terug van snel even een uurtje om voordat het donker was...wel balen dat de avonden weer zo kort zijn
Inderdaadquote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Patroon het volgende:
Net terug van snel even een uurtje om voordat het donker was...wel balen dat de avonden weer zo kort zijn
Oud beestje hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:01 schreef Patroon het volgende:
Is dit wat?
http://link.marktplaats.nl/484485995
7 speed?quote:
Dan weet ik alvast een geschikte naamquote:
Niks mis mee, zeker niet als je hard gaat. Eerste keer op de racefiets ging ik in mijn roeivelletje. Je wilt niet weten hoe dat eruit ziet. Ik moest het toen dan ook meer van mijn lichaam hebben dan van de kledingquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
!!! Wilt mijn broertje op de racefiets van mijn pa naar trainen. Trekt ie over zijn Craftshirt, T-shirt en trui nog eens zijn winterjas aan
Hij ging op de fiets omdat hij haast had. Sowieso, jas+trui, dat heb ik met -10 nog niet aanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Niks mis mee, zeker niet als je hard gaat. Eerste keer op de racefiets ging ik in mijn roeivelletje. Je wilt niet weten hoe dat eruit ziet. Ik moest het toen dan ook meer van mijn lichaam hebben dan van de kleding
goed bezigquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet blijf ik naar mijn werk fietsen, tot woensdag dan
Ik moet zeggen, nu ik het voor de tweede keer gedaan heb gedaan valt het me mee hoe goed het ging. Makkelijker dan de vorige keer. Ik hoop dat die trent zich een beetje voorzetquote:
Een collega van mij fietst al 30 jaar onafgebroken 20km naar zijn werk en terug. Zelfs bij hevige sneeuw waardoor mensen uit de stad zelf de chef belden dat ze niet konden komen, kwam hij op de fiets.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, nu ik het voor de tweede keer gedaan heb gedaan valt het me mee hoe goed het ging. Makkelijker dan de vorige keer. Ik hoop dat die trent zich een beetje voorzet![]()
Het zal na de winter wel een stuk zwaarder zijn
Die college heet niet ook toevallig Ivo of wel?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een collega van mij fietst al 30 jaar onafgebroken 20km naar zijn werk en terug. Zelfs bij hevige sneeuw waardoor mensen uit de stad zelf de chef belden dat ze niet konden komen, kwam hij op de fiets.
Hij gaat ook wel eens zelf het IJsselmeer om. Dan vertrekt hij om 6:00 in de ochtend en is hij om 16:00 uur terug. Dik 300km alleen met 30gemiddeld.
Zo lang het maar niet regent kun je jezelf erop kledenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:22 schreef Pritt het volgende:
Ja lekker door de kou fietsen, mazzelpik!
Door heftige sneeuw zou ik het zelf niet doen. Gevaarlijk. Als je valt, lekke band of wat dan ook heb raak je denk ik snel bevroren of onderkoelt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een collega van mij fietst al 30 jaar onafgebroken 20km naar zijn werk en terug. Zelfs bij hevige sneeuw waardoor mensen uit de stad zelf de chef belden dat ze niet konden komen, kwam hij op de fiets.
Hij gaat ook wel eens zelf het IJsselmeer om. Dan vertrekt hij om 6:00 in de ochtend en is hij om 16:00 uur terug. Dik 300km alleen met 30gemiddeld.
Jij ook al? Ik ga voor het voorjaar, om dan goed te rijden, plaatsen NK en dan zie ik wel weer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo lang het maar niet regent kun je jezelf erop kleden![]()
Ik moet dit jaar ook vroeg in vorm zijn voor de voorjaarsklassiekers
Dat ga ik doen als de mtb binnen is. Lekker op de fiets naar de zaak.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanaf 1 januari zit het kantoor in een ander pand, met eindelijk een douche. Dan ga ik ook regelmatig naar het werk fietsen (60km - enkele reis) om toch lekker te kunnen trainen in de winter. Zin in!
Ik om fietsend de muur van Geraardsbergen op te komenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Jij ook al? Ik ga voor het voorjaar, om dan goed te rijden, plaatsen NK en dan zie ik wel weer.
Wat voor werk doe je? fietskoerier?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:38 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga deze winter ook veel fietsen, ook als er sneeuw ligt. Ik moet wel, want het is m'n werk
Nou zoals ik al zei dat heb ik nog nooit gedaan en ik lees hier en daar dat het soms ook lastig kan zijn. Band gelijk weer verknallen etc.quote:
Ah nog een Leeuwarder.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Zou graag willen dat ze hier in Leeuwarden fietskoeriers nodig hadden, lijkt me een geniale bijbaan!
Wel goed controleren. Want ik heb een keer iemand 3 keer lek zien rijden in 15 min omdat hij een stukje glas in zijn band over het hoofd had gezien!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:50 schreef Holenbeer het volgende:
persoonlijk zou ik gewoon banden leren wisselen. Vanavond of morgenvroeg thuis even oefenen en als het morgen onderweg nodig is vervang je de band zo. Als recreant maakt het toch niet zoveel uit of je het binnen 2 minuten kan of dat je er 10 over doet.
Als je lek rijdt, is het wel belangrijk dat je de binnen- en buitenkant van je buitenband even controleert. Vaak rijdt je lek doordat er een steentje door je buitenband gaat en die je binnenband lek prikt. Als dit steentje blijft zitten, prikt het ook je tweede band lek. Verder kan je niet zoveel verknallen als je even oefent hoe je de band het beste kan leggen (oefenen qua dubbel leggen en dat de binnenband niet tussen velg en buitenband komt bijvoorbeeld)
Ook zonder oefenen kan het prima, maar moet je ervoor waken dat je niet alles te snel en onnauwkeurig wilt doen omdat je verder wilt fietsen.
Ik heb juist het gevoel dat ik beter ben rond de 10graden. Wat kost die lamp?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:46 schreef Oksel het volgende:
Net ff 40km gefietst. Koud alJe merkt het meteen aan je vermogen.
En een 1000 Lumen LED lamp uit China binnen gekregen. Wat een ding..
Lijkt zelfs dollars. Is het een beetje handig qua montage en accu?quote:
Je kan beter gaan fietsen, het wordt prachtig weer vandaag!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:47 schreef Pritt het volgende:
Ik werd ook gevraagd om er heen te gaan maar lijkt mij een beetje saai eerlijk gezegd.
Ik ga NUquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:14 schreef IncredibleMe het volgende:
Nog mensen naar Bikemotion geweest vandaag?
Ik zit de koffie op te drinken, dan ga ik ook.quote:
Je moet je schoenen dus vervangen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:16 schreef Stickers het volgende:
Pas een gebruikte racefiets gekocht, al wat ritjes gemaakt. Niet erg lang, vriend waarmee ik was had een normale fiets. Dus ongeveer een tochtje van 30km. En er zaten klikpedalen op ipv normale, dus die moet ik nog vervangen... =/
Hoe dan ook de versnelling zit op het frame. Iets waar ik evt aan zou moeten wennen, of zou ik deze kunnen herleiden naar mijn stuur, of iets in die richting?
Foto volgt, ben nu aan het werk!
Wil ik vervangen. Tenzij ik een leuk paar schoenen op de kop kan tikken. Ik ben nu nog wat in de ontdekkingsfase, en pedalen lijken mij goedkoper dan de schoenen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet je schoenen dus vervangen?
Je kan je versnellingen misschien wel naar je stuur toe leiden, maar dan moet je er waarschijnlijk toch flink geld en moeite in steken (meer dan het waard is voor deze fiets als ik 't zo hoor). Dan kan je beter (nu je erachter bent dat je het leuk vind) volgend jaar of het jaar erna een nieuwe kopen. Zo heb ik het ook gedaan.
Pedalen zijn wel goedkoper ja. Ik zou wel je klikpedalen bewaren, want je weet maar nooit of je ooit nog eens klikschoenen koopt (dat zit namelijk 100 keer beter als je een beetje aan het fietsen bent)quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:44 schreef Stickers het volgende:
[..]
Wil ik vervangen. Tenzij ik een leuk paar schoenen op de kop kan tikken. Ik ben nu nog wat in de ontdekkingsfase, en pedalen lijken mij goedkoper dan de schoenen.
Van de versnelling zal ik mee moeten leven dan, op zich is het niet zo supererg. Maar alleen even wennen.
Begrijp ik helemaal, vooral omdat ik dan ook de 'trekspieren' gebruik. Maar als ik heb gekeken naar klikschoenen, hoeveel zou ik ongeveer moeten besteden. En waar moet ik op letten? de prijzen van de schoenen die ik zag waren ongeveer ~120quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pedalen zijn wel goedkoper ja. Ik zou wel je klikpedalen bewaren, want je weet maar nooit of je ooit nog eens klikschoenen koopt (dat zit namelijk 100 keer beter als je een beetje aan het fietsen bent)
Wat voor klik systeem heb je , schoenen beginnen al ergens rond de 60 euro ,quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:49 schreef Stickers het volgende:
[..]
Begrijp ik helemaal, vooral omdat ik dan ook de 'trekspieren' gebruik. Maar als ik heb gekeken naar klikschoenen, hoeveel zou ik ongeveer moeten besteden. En waar moet ik op letten? de prijzen van de schoenen die ik zag waren ongeveer ~120
Tussen de 80 en de 120 euro kosten ze wel ja. Maar dan heb je ook goede schoenen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:49 schreef Stickers het volgende:
[..]
Begrijp ik helemaal, vooral omdat ik dan ook de 'trekspieren' gebruik. Maar als ik heb gekeken naar klikschoenen, hoeveel zou ik ongeveer moeten besteden. En waar moet ik op letten? de prijzen van de schoenen die ik zag waren ongeveer ~120
Correct, enkele de laatste zin moet natuurlijk zijn:quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
SPD-SL is groter en bedoelt voor racefietsen, de plaat steekt dan meer onder je schoen uit. SPD pedalen zijn voor mountainbikes en hebben kleinere plaatjes waardoor ze in je profiel van je schoen vallen. Dus dan kan je beter lopen (wat bij mountainbiken soms moet)
Allebei zijn ze goed te gebruiken voor het racefietsen.
Oja. Sorry.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Correct, enkele de laatste zin moet natuurlijk zijn:
'SPD moet je niet gebruiken op een racefiets, want dat is niet soigne!'
spd-sl is juist niet soigne je loopt glad voor lul als je over een terrasje loppt aan het einde van je rit op zoek naar een verkoelend drankje, lopend als een pinguinquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Correct, enkele de laatste zin moet natuurlijk zijn:
'SPD moet je niet gebruiken op een racefiets, want dat is niet soigne!'
wat jij wiltquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:14 schreef dop het volgende:
[..]
spd sl is juist niet soigne je loopt glad voor lul als je over een terasje loppt aan het einde van je rit op zoek naar een verkoelend drankje
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:46 schreef IncredibleMe het volgende:
Ik zag ook nog een leuke kleding setje. van een meter of 10 zag het er echt uit als denim. Leuk effect.
Jammer dat ´t zo ver is. Anders zou ik graag meegaan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:42 schreef Oksel het volgende:
Wie heeft d'r zin morgen een ATB tocht met mij mee te fietsen? Omg. Enschede. Ik heb nog wel een ATB voor je (1m80).
Geen auto + ik heb een wedstrijd. Wil wel een keer een kleinschalige tocht in Nijmegen aanbieden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:42 schreef Oksel het volgende:
Wie heeft d'r zin morgen een ATB tocht met mij mee te fietsen? Omg. Enschede. Ik heb nog wel een ATB voor je (1m80).
Yes sir!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je? fietskoerier?
Komt binnenkort een film over uit (volgens mij had iemand dat hier gepost).quote:
In Leeuwarden zit nog niets volgens mij, grijp je kansquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Zou graag willen dat ze hier in Leeuwarden fietskoeriers nodig hadden, lijkt me een geniale bijbaan!
Tof!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt binnenkort een film over uit (volgens mij had iemand dat hier gepost).
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:14 schreef dop het volgende:
[..]
spd-sl is juist niet soigne je loopt glad voor lul als je over een terrasje loppt aan het einde van je rit op zoek naar een verkoelend drankje, lopend als een pinguin
Ja echt wel! En dan kraakhelder en met het zonnetje derbijquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah nog een Leeuwarder.
Ben vanochtend nog 2uren om geweest. Super mooi weer. Sjaal om, muts op. Heb dit weer liever dan midden in de zomer met korte kleding. Die kou en helder weer heeft iets!
Tijd om met de Liewadders hier het entrepreneurship in te gaan dunkt mequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In Leeuwarden zit nog niets volgens mij, grijp je kans
Toen ik gisteren fietste verklaarde ik de andere fietsers met korte benen en mouwen voor gekquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:11 schreef Zwansen het volgende:
Net nog een dik uur gefietst. Eerst met arm- en beenstukken, maar na een half uurtje afgedaan. Merkte toch wel na een uur dat je lichaam wel koud wordt bij 12 graden, ondanks die zon.
Dattie op de bmx gaat?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:19 schreef Oksel het volgende:
Hehe..Foto's van vandaag staan online. Zie ik dit ertussen:
[ afbeelding ]
Merk voor poseurs. Niks mis mee, zijn mooie fietsen. Alleen betaal je wel voor de naam en rijd je altijd op een zware fiets voor het geld.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:21 schreef Stansfield het volgende:
Wat vinden jullie van het merk Pinarello? Beetje kwaliteit?
Zijn ze relatief zwaar? Wel lekker stijf.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Merk voor poseurs. Niks mis mee, zijn mooie fietsen. Alleen betaal je wel voor de naam en rijd je altijd op een zware fiets voor het geld.
Welkom!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:45 schreef sorcees het volgende:
Goeden morgen,
Ben nieuw hier, dus ff voorstellen:
Ik ben recreatief fietser, op leeftijd maar wel redelijk fanatiek, dat heet ik fiets elke dag (woon-werk, ik kan douchen op mijn werk), ook in de winter, en ook als het regent.
Verder ook in club verband en soms organiseer in een tochtje voor mijn collega's.
Normaal fiets ik op een VN Zephyr Ti fiets, voor de winter heb ik dan nog een Gazelle Champion Mondial AA.
Verder nog een ATB en een single speed (nog geen fixie, 4 fietsen is genoeg vindt mijn vrouw).
Gisteren nog op de beurs in Utrecht geweest, heel veel van hetzelfde, wel leuk / mooi / verrassend soms.
Vooral de niche producten en natuurlijk Ti hadden mijn aandacht.
Ok bedankt. Misschien is het dan wel wat voor mij. Want ik vind de pinarello lungavita union jack wel erg mooi. Niet echt om alleen als race fiets te gebruiken. MAar ook gewoon in de stad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Merk voor poseurs. Niks mis mee, zijn mooie fietsen. Alleen betaal je wel voor de naam en rijd je altijd op een zware fiets voor het geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arm en beenstukken zijn praktisch en een relatief goedkope oplossing. Voor echte vrieskou is het wel een beetje weinig. Dan zit er alleen een laagje lycra tussen je kadetten en de buitenlucht hé?quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben trouwens een beetje opzoek naar een lange fietsbroek, maar ik zit nog in dubio.
Ga ik voor wat een wielrende collega voorstelde; een hardloopbroek onder mijn fietsbroek
Ga ik voor een lange fietsbroek
Of ga ik voor een been en armstukken...
Mijn kadetten hebben ook nog een laagje zeemquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Arm en beenstukken zijn praktisch en een relatief goedkope oplossing. Voor echte vrieskou is het wel een beetje weinig. Dan zit er alleen een laagje lycra tussen je kadetten en de buitenlucht hé?
ls ik vertel dat ik vorige week vrijdag nog met een korte broekn om 10 voor 6 van huis ging, verklaar je me dan voor gek?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:42 schreef eentwee het volgende:
Een hardloopbroek over je wielerbroek lijkt me logischerBeenstukken heb je sowieso nodig als je een beetje serieus fietst, ik gebruik ze in elk geval in elke maand van het jaar. Een lange broek onder de 10 graden. Dus die heb je ook 7-8 maanden per jaar nodig. De lange broek is een van de vele onderwerpen die het fietsersgilde in tweeën splitst: de een doet een lange broek zonder zeem over zijn koersbroek, de ander neemt een lange broek met zeem. Ik behoor tot het laatste kamp, ooit een lange broek met zeem gekocht en geen reden gezien om het te veranderen. Met de andere optie heb ik dus geen ervaring. Als het heel koud is draag ik een craft lange thermo-onderbroek onder de broek. Dat is natuurlijk niet heel ideaal comfortwise maar bij die temperaturen zijn andere problemen groter want voor 2-3 uur gaat het wel
Dan doen we sowieso welquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ls ik vertel dat ik vorige week vrijdag nog met een korte broekn om 10 voor 6 van huis ging, verklaar je me dan voor gek?
Ik ga denk ik iig voor een nieuwe korte broek, een hardloopbroek en armstukken/beenstukken.
Gewoon in zijn wiel gaan zitten?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Pff, wat een dag vandaag
4 uur pas slapen. Me verslapen voor m'n werk. Daar volle bak gaan om snel klaar te zijn (statement maken)
Dan twee uur slapen, twee uur afgebeuld worden door Yankee die het nodig vond om met 36 per uur tegen de wind in gaan fietsen
En daarna nog een uur schaatsen, ben wel kapot nu
Stevig begin van de week!quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Pff, wat een dag vandaag
4 uur pas slapen. Me verslapen voor m'n werk. Daar volle bak gaan om snel klaar te zijn (statement maken)
Dan twee uur slapen, twee uur afgebeuld worden door Yankee die het nodig vond om met 36 per uur tegen de wind in gaan fietsen
En daarna nog een uur schaatsen, ben wel kapot nu
Moet ik nog een maatje groter nemen dan mijn zomerschoenen? Heb voor gewone meestal 45 (met bredere leest soms 44), Shimano fietsschoenen 46 en Sidi Mega 46..quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Winterschoenen zijn super. Zeker als je ze een maat te groot koopt. Wollen sokken, winterschoenen en lichte overschoenen, daarmee kom je tot -10 zonder het koud te hebben.
Als je schoen van een maatje groter niet enorm ruim in de schoen komt te zitten, zou ik het zeker doen. Kun je bij echte kou ook nog eens een paar wat dikkere sokken dragen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Moet ik nog een maatje groter nemen dan mijn zomerschoenen? Heb voor gewone meestal 45 (met bredere leest soms 44), Shimano fietsschoenen 46 en Sidi Mega 46..
Ja ik neig nu ook wel naar 47 omdat ik van die eendenpoten heb. Mijn Sidi's zitten aan de ruime kant maar dat komt door het volume (wreef), niet de leest. De Shimano's zijn eigenlijk net iets te krap.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je schoen van een maatje groter niet enorm ruim in de schoen komt te zitten, zou ik het zeker doen. Kun je bij echte kou ook nog eens een paar wat dikkere sokken dragen.
Leuk ideequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:47 schreef Oksel het volgende:
Meh, draag wel een overschoen.
Hier mensen die een setje kleding van mij zouden kopen, gedeeltelijk gesponsord? Denk aan een set van Bioracer voor 50 EUR. Ik maak het ontwerp, en toets het aan soignekoning Kaas. Dus dat moet goed komen.
Lijkt me interessant. Gesponsord door je bedrijf? Wat voor bedrijf is het? Want ik fiets liever niet met reclame van Oksel's grote Dildo Paradijs, Voor elk gaatje hebben wij een maatjequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:47 schreef Oksel het volgende:
Meh, draag wel een overschoen.
Hier mensen die een setje kleding van mij zouden kopen, gedeeltelijk gesponsord? Denk aan een set van Bioracer voor 50 EUR. Ik maak het ontwerp, en toets het aan soignekoning Kaas. Dus dat moet goed komen.
Weet je dat niet??? Okselfris deodorant - het zaakje dat niet stinktquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me interessant. Gesponsord door je bedrijf? Wat voor bedrijf is het? Want ik fiets liever niet met reclame van Oksel's grote Dildo Paradijs, Voor elk gaatje hebben wij een maatje
Nice!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:19 schreef Oksel het volgende:
Goed.
Net ff 75km geknald. Rondje Holterberg met een vent van 50 die Veteranen wedstrijden fietst ofzo. Donker man, in 't bos. Dikke 1000 lumen lamp voorop..Echt een geniaal (fucking geniaal) ding.
Geeft een kick he in het donker fietsenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:19 schreef Oksel het volgende:
Net ff 75km geknald. Rondje Holterberg met een vent van 50 die Veteranen wedstrijden fietst ofzo. Donker man, in 't bos. Dikke 1000 lumen lamp voorop..Echt een geniaal (fucking geniaal) ding.
Denk echt van dat typische weer voor maartquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:18 schreef Freddeh het volgende:
Datum voor de RVV staat vast, 31/03/2012. Gewoon een week eerder dan het dit jaar was. Benieuwd hoe het weer is dan...
Dat is wel het eerste waar je aan denkt. Maar we hadden ook niet gedacht dat we dit jaar met 25C op de fiets zouden zitten voor de RVV. Echt heel erg koud was het nietquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Denk echt van dat typische weer voor maart
Of het vriest nog -20 graden onder nulquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef Narcotical het volgende:
Klinkt wel heel vroeg, eind maart. Wat betreft het weer, als de verschuiving van de seizoenen lekker doorzet zit je gewoon met 30+ op de fiets dit voorjaar
Driedubbele pleonasme! -20, vries en onder nul. Alle 3 't zelfde, tofquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Of het vriest nog -20 graden onder nul
Koud brrquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:41 schreef Narcotical het volgende:
Taal, zo iets moois.
Maar als het -20 graden onder nul vriest dan ga ik echt geen RvV rijden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |