abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102929695
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_102929704
Ik spin dan wel mee met de groep en doe zoveel mogelijk 'mee', maar wel op mijn eigen ritme (de muziek) en eigen weerstand zodat ik wél een opbouw in de les heb...

Er zijn namelijk geen losse spinfietsen in de sportschool en de fietsen zijn alleen bereikbaar tijdens de spinninglessen... Maargoed, de helft van de theedames zat vandaag te keuvelen en lachen terwijl ik mezelf dood aan het trappen was (en die houden dan dus elke dag een spinningfiets bezet, want ja, ze gaan wel élke dag..) dus dan mag ik ook mijn eigen ding doen :P :6
Ja doei.
pi_102929798
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ook leuk, zus is ook op zoek naar een promotieplek binnen de letteren (dus lastig :P) en zoekt dus ook naar mogelijkheden qua beursen etc. Blijkt er een of andere regeling te zijn om meer allochtone jongeren de wetenschap in te helpen.
Maarrrrrr daar zijn zus en ik niet allochtoons genoeg voor _O- :') Wat ik ervan begreep moesten óf je beide ouders in het buitenland geboren zijn, of één van beide én jijzelf. Harhar.

Disclaimer: ik vind het sowieso wat bijzonder dat er zo'n beurs is speciaal voor allochtonen terwijl het voor iedereen lastig is momenteel, maar dat terzijde :D
Mja, ik ben er ook niet allochtoon genoeg voor denk ik. Al ben ik wel in het buitenland geboren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:47:04 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102929911
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Mja, ik ben er ook niet allochtoon genoeg voor denk ik. Al ben ik wel in het buitenland geboren.
Geen idee hoe dat met jou zou zitten. Achja, moeten we het maar op eigen kracht proberen, net als de rest :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102929962
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat met jou zou zitten. Achja, moeten we het maar op eigen kracht proberen, net als de rest :+
Ach, op zo'n sollicitatie zullen ze me iig niet vragen of ik wel goed Nederlands spreek. :+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102930003
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

ha ik wel! 8-) niet dat ik er verder iets aan heb, maar toch :')

en hi :W alles goed hier? ik moet hier toch maar weer wat vaker gaan posten denk ik :X
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_102930086
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ach, op zo'n sollicitatie zullen ze me iig niet vragen of ik wel goed Nederlands spreek. :+
bij mij zijn ze altijd verbaasd dat ik überhaupt Nederlands spreek :+
pi_102930157
voor ( 127.1)

en nu 71.5 (bmi van 25 *G*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102930201
Heel goed muks ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:49 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

bij mij zijn ze altijd verbaasd dat ik überhaupt Nederlands spreek :+
Zoek je nog een promotieplek dan? :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:52:08 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102930264
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:48 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

ha ik wel! 8-) niet dat ik er verder iets aan heb, maar toch :')

en hi :W alles goed hier? ik moet hier toch maar weer wat vaker gaan posten denk ik :X
Soms is 'van niet Westerse komaf' ook nog een criterium! :+

Hoe is het met jou dan? :D Heb je wel gemist hier! :Y
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:53:11 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102930343
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:50 schreef Muks het volgende:
voor ( 127.1)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo dan! :D Nog even en je bent een halve jij kwijtgeraakt!

*durftevragen* Wat zit er op je tegeltjes? :o :D
pi_102930363
Heb net een hele wok (de inhoud, niet de wok zelf) groente en kip op... :%
Maar dat was wel érg lekker :o
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:53:46 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102930383
quote:
voor ( 127.1)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Netjes!!!

En wtf is er met je muur aan de hand op foto 2?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:54:57 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102930468
quote:
voor ( 127.1)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goed hoor muks. Je ziet er prachtig uit nu.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:57:06 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102930610
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Goed hoor muks. Je ziet er prachtig uit nu.
En datte natuurlijk! :Y

Je hele houding is beter zo te zien! :D
pi_102930781
Winter met temperaturen van -23 hier in het VK voorspeld :') toch maar eens op zoek naar een autootje :@
Ja doei.
pi_102931207
Die muur is nog niet af , ben aan het echtscheiden dus die moet nog afgemaakt als alles rond is ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:06:00 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102931263
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: broodje pindakaas
T: Aachener print
L: broodje met hazelnootpasta
T: cashewnootjes
D: kip madras
T: druiven
Hoi lieve schat :)
Mooie goede vetten uit nootjes O+
Nu nog wat andere groentes en fruit :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102931315
uniek O+ lekker wijf! :W
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:08:13 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102931419
Muks!!
Muks, wat een prestatie! Met de kunde die je hebt dan blijft het zo en dan kom je nooit meer veel aan
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:08:50 #21
229513 Blurred86
Live Positive
pi_102931458
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heel goed muks ^O^

[..]

Zoek je nog een promotieplek dan? :P
nee ik ben al voorzien :7 ik bedoelde ook eigenlijk 'ze' in het algemeen, niet speciaal 'ze' bij sollicitatiegesprekken :P

@Maria: goed :D werk en nieuwe woonplaats bevallen goed! ben alleen ietsie blubberiger dan ik zou willen }:| (al weet ik niet hoe veel teveel precies want ik durf niet op de weegschaal :'))
en met jou dan? O+ inmiddels afgestudeerd toch?
pi_102931520
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Muks!!
Muks, wat een prestatie! Met de kunde die je hebt dan blijft het zo en dan kom je nooit meer veel aan
Thanks, ik doe daar ook echt mijn best voor ! Ik heb vanavond ook gewoon 45 minuten gefietst, tegen de wind in het grootste deel.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:18:13 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102932023
Ik vraag me trouwens af of er goeie vacaturesites zijn die ik mis! Ik heb nu een vast aantal websites die ik iedere dag zo'n beetje check, maar als er tips zijn hou ik me aanbevolen :P

Wat ik nu ken voor mijn veld(en) is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:08 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

nee ik ben al voorzien :7 ik bedoelde ook eigenlijk 'ze' in het algemeen, niet speciaal 'ze' bij sollicitatiegesprekken :P

@Maria: goed :D werk en nieuwe woonplaats bevallen goed! ben alleen ietsie blubberiger dan ik zou willen }:| (al weet ik niet hoe veel teveel precies want ik durf niet op de weegschaal :'))
en met jou dan? O+ inmiddels afgestudeerd toch?
Mooi dat het bevalt! Jouw figuur 'kennende' zal het met de blub wel meevallen, dat komt vast goed! Jij at (eet?) iig altijd prima :Y
Ik heb ook teveel blub (gemeten laatst }:| ), maar daar wordt aan gewerkt *) Ik ben inderdaad afgestudeerd, dus ik ben nu op zoek naar een baan/promotieplek :D De eerste lijkt waarschijnlijker dan de tweede, al is er op het front van het eerste nog niet veel succes geboekt :+
pi_102932156
Zeg, doen zwangere Coco's nog aan roadtrips? :') :P
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:25:01 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102932507
Mo, kan je zo even zeggen wat ik moet doen om morgen bij je te zijn en overmorgen weer weg moet? (met mijn aanstaande )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')