abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102909893
Woonbedrijf Ieder1 uit Deventer is met man en macht op zoek naar een passende woning voor een hoogzwangere vrouw, die nu met haar acht kinderen en haar man in een kleine caravan in een dorp in de buurt van Deventer woont.

De vrouw is op 28 oktober uitgerekend. Dat heeft een woordvoerster van Ieder1 maandagmorgen bevestigd.

Het gezin zwerft al ruim een jaar rond, nadat het een vorige huurwoning van Ieder1 had verlaten met achterlating van een fikse huurschuld en beschadigingen aan het huis.

Het gezin heeft kinderen in de leeftijd van 2 tot 16 jaar. Toen zij vorige week de natuurcamping dreigden te moeten verlaten, kwam de gemeente Deventer in actie in het belang van de kinderen, zegt een woordvoerder. Er is hulpverlening ingeschakeld.

''Het is een heel triest en schrijnend geval en daarom zijn wij bereid om buiten het reguliere traject om te zorgen voor een dak boven het hoofd van dit gezin'', aldus woonbedrijf Ieder1.

Of dat nog voor de bevalling lukt, is nog niet duidelijk. ''Maar in elk geval zijn ze voor de winter invalt onderdak.''

Bron, nu.nl

De vrouw en de man kunnen dus niet met hun verantwoordelijkheid omgaan (geestelijk gehandicapt?) en die zouden eigenlijk geen kinderen meer moeten kunnen verwekken.
Het is triest voor de kinderen want die groeien nu op als toekomstige tokkies en naar mijn mening zou je die uit huis moeten plaatsen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:14 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102909940
Dus als ik arm en kansloos ben, zonder vaardigheden, moet ik mijn even kansloze vrouw gewoon 8 kinderen laten uitpoepen waar we nooit voor kunnen zorgen, en als beloning zoeken de gemeente en een woonbedrijf dan een huis voor me?
Laffe huichelaar
pi_102910004
En dan ook nog een gratis bonus op de kinderbijslag ontvangen :D

Kinderbijslag voor kinderen geboren op of na 1 januari 1995
bedrag in euro per kwartaal

0 t/m 5 jaar 6 t/m 11 jaar 12 t/m 17 jaar
Per kind ¤ 194,99 ¤ 236,77 ¤ 278,55

Ik hoop wel dat daar een maximum aan zit :o

http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:59:31 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102910018
Hartverwarmend! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:00:56 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102910059
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:56 schreef timmmmm het volgende:
Dus als ik arm en kansloos ben, zonder vaardigheden, moet ik mijn even kansloze vrouw gewoon 8 kinderen laten uitpoepen waar we nooit voor kunnen zorgen, en als beloning zoeken de gemeente en een woonbedrijf dan een huis voor me?
Tja, je kunt het ook niet doen en dan die kinderen de dupe laten worden van de stupiditeit van hun ouders. Ik denk dat deze woning voornamelijk bedoeld is voor de kinderen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102910079
quote:
Waar we dan geen huur voor betalen en wat we uitwonen.
pi_102910081
quote:
Ja inderdaad
Gewoon dood laten vriezen in de winter
2 vliegen in 1 klap. Gelijk minder kinderen en je hoeft geen huis voor ze te regelen :Y

|:(
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:08:52 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_102910266
Ik neem aan dat deze paupers een uitkering hebben? Er gaat in ieder geval een mep geld kinderbijslag naar toe. Je kunt deze mensen toch gewoon onder curatele zetten en zorgen dat huur + gas/water/licht al van te voren op de uitkering wordt ingehouden?

Dan moeten ze verder niet piepen dat ze zo weinig centjes hebben, dan moet je geen 8 kinderen nemen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:12:11 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102910354
Het waren er 10 volgens mij:

10 kinderen met de 11e op komst..
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:18:36 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102910539
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:54 schreef thumbnail het volgende:
De vrouw en de man kunnen dus niet met hun verantwoordelijkheid omgaan (geestelijk gehandicapt?) en die zouden eigenlijk geen kinderen meer moeten kunnen verwekken.
Het is triest voor de kinderen want die groeien nu op als toekomstige tokkies en naar mijn mening zou je die uit huis moeten plaatsen.
Dergelijke paupers zouden al veel eerder verplicht gesterriliseerd moeten worden.
censuur :O
pi_102910545
vraag mij werkelijk af wat voor achtergrond dit gezin heeft; ik denk dan toch al snel aan ofwel geestelijk wat minder ofwel allochtoon, een helemaal gebruikelijke situatie is het toch niet lijktmij.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_102910615
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:

Dergelijke paupers zouden al veel eerder verplicht gesterriliseerd moeten worden.
Dat zou voor alle partijen het beste zijn ja.
pi_102910686
... met achterlating van een fikse huurschuld en beschadigingen aan het huis. En voor zulke mensen moet zo'n woningcorporatie dan opnieuw in de bres springen.

Volgens mij kunnen ze beter onmiddellijk die ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en die kinderen elders onderbrengen. Het kan niet goed zijn voor kinderen om op te groeien in zo'n omgeving, met ouders die hun verantwoordelijkheden overduidelijk niet aankunnen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:24:19 #14
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_102910705
Wat is er gebeurd met de ouders uit de ouderlijke macht plaatsen en die kinderen in pleegzorg onderbrengen? Lijkt me op de lange termijn een heel wat gezonder alternatief... voor die kinderen iig.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:46:47 #15
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102911251
Ik heb begrepen dat allerlei hulpinstanties ingeschakeld zijn, zoals jeugdzorg en schuldhulpverlening, etc. Als die mensen zelf niet mee zouden werken, zouden de kinderen allang uit huis geplaatst zijn en zou er verder niet zo een moeite voor gedaan worden.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_102911336
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:46 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik heb begrepen dat allerlei hulpinstanties ingeschakeld zijn, zoals jeugdzorg en schuldhulpverlening, etc. Als die mensen zelf niet mee zouden werken, zouden de kinderen allang uit huis geplaatst zijn en zou er verder niet zo een moeite voor gedaan worden.
De vraag is dan waarom het gezin de vorige huurwoning heeft verlaten.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:53:01 #17
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102911413
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:50 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De vraag is dan waarom het gezin de vorige huurwoning heeft verlaten.
Ze zijn er uitgezet vanwege een huurschuld. Niet goed te praten, maar ja.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:34 #18
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102911460
Ik bedoel, ze hadden eerst hulp moeten zoeken, maar niet iedereen weet de weg..
pi_102911500
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een goed idee.
pi_102911533
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

Ze zijn er uitgezet vanwege een huurschuld. Niet goed te praten, maar ja.
En beschadigingen aan het huis.
Het lijkt mij dat het gezin dan alle mogelijkheid kreeg om hun leven te beteren dus waarom zouden ze dan ineens meewerken?

Ik heb eerder het idee dat de mensen met de grote bek alles voor elkaar krijgen in dit land.
pi_102911545
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:54 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Dat ben ik met je eens.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 12:58:03 #22
137949 Disana
pi_102911549
http://www.destentor.nl/r(...)anger-in-caravan.ece

Hierin wordt o.a. de huurschuld uitgelegd. Maar bij mij blijft de vraag: waarom in vredesnaam het ene kind na het andere.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:03:11 #23
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102911689
quote:
Ja, want die weg is ook wel heel moeilijk te vinden in Nederland. :')
Smell the flowers while you can....
pi_102911705
quote:
Dat dacht ik dus ook :{
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_102911854
Bron: http://www.destentor.nl/r(...)anger-in-caravan.ece

quote:
Maar sinds Verwerda in de wao belandde door verschoven en kapotte rugwervels ("Er gaat geen dag voorbij zonder pijn") is het bergafwaarts gegaan met de familie.
Tja, 9 kinderen moeten maken vergt wat van je rug. :{
pi_102911863
quote:
"Wat we nu nog over hebben is alles wat in én achter onze auto kan. We leven van een uitkering; moeten roeien met de riemen die we hebben", aldus de Deventenaar (55). Vroeger verdiende hij de kost bij drukkerij NDI en woonde de familie in een woning van corporatie Ieder1 aan de Christiaan Bruningstraat. Maar sinds Verwerda in de wao belandde door verschoven en kapotte rugwervels ("Er gaat geen dag voorbij zonder pijn") is het bergafwaarts gegaan met de familie. Bovendien is vader Hans ook zwaar suikerpatiënt. "We kregen begin vorig jaar grote problemen met Ieder1 toen de huurschuld was opgelopen tot 5000 euro.
We zitten reeds in een uitzichtloze situatie, weet je wat we doen. Nog een kind erbij :')

Wat een droeftoeterij. Kunnen ze die kinderen niet gewoon uit huis plaatsen en die 2 lekker in hun caravan laten zitten.
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun keuzes, behalve als ze door verkeerde keuzes in de moeilijkheden komen, dan is de maatschappij de sjaak.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 13:09:40 #27
137949 Disana
pi_102911872
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:09 schreef Axia het volgende:
Bron: http://www.destentor.nl/r(...)anger-in-caravan.ece

[..]

Tja, 9 kinderen moeten maken vergt wat van je rug. :{
Ik begreep dat lang niet alle kinderen van deze man zijn.
pi_102911901
quote:
Te achterlijk zijn om hulp te zoeken, maar niet te achterlijk om binnenkort in bezit te zijn van 9 kinderen
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102911936
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:03 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

http://www.destentor.nl/m(...)_160657_2154319a.JPG

Kijk, allemaal blaadjes, geen weg te zien. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 11-10-2011 13:11:14 ]
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:13:46 #30
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102911992
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:03 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en ik ken die mensen ook niet. Ik weet ook niet waarom ze het zover hebben laten komen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:14:46 #31
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102912021
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Te achterlijk zijn om hulp te zoeken, maar niet te achterlijk om binnenkort in bezit te zijn van 9 kinderen
Tja, zelfs de allerzwakst begaafden kunnen dit.
pi_102912032
Ik vind het een goed voorbeeld waarom we sommige mensen verplicht moeten kunnen steriliseren cq castreren.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:16:31 #33
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102912084
negen kinderen and counting. Het zullen wel weer gristenen zijn.

Om de moed erin te houden:

=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102912206
Jeugdzorg kan deze kinderen met gemak uit huis plaatsen. Veilig onderdak, en met name goede slaapplaats, is een voorwaarde om de kinderen in je gezin te houden. Al is het maar tijdelijk, totdat er een geschikte woonplek is gevonden.

Onbegrijpelijk dat ze dat nog niet hebben gedaan. Misschien moeilijk om in één keer onderdak te vinden voor 9 kinderen?
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:22:18 #35
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102912259
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:13 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en ik ken die mensen ook niet. Ik weet ook niet waarom ze het zover hebben laten komen.
Ik bedoelde het ook niet als een aanval op jou persoonlijk hoor. :)
Maar ik vind het altijd wel erg huilerig overkomen wanneer er in Nederland gezegd wordt dat mensen de dupe worden van "het systeem" omdat "de weg naar de juiste instanties niet gevonden kan worden".
pi_102912345
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Maar ik vind het altijd wel erg huilerig overkomen wanneer er in Nederland gezegd wordt dat mensen de dupe worden van "het systeem" omdat "de weg naar de juiste instanties niet gevonden kan worden".
Ik vind het absurd dat mensen met 8 kinderen die leven van een uitkering, geen woning hebben toch weer een kind kunnen nemen. Zorg eerst eens dat je een goede opvoeding van die andere 8 garandeert voordat je weer een kind op de wereld zet
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:27:51 #37
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102912443
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik vind het absurd dat mensen met 8 kinderen die leven van een uitkering, geen woning hebben toch weer een kind kunnen nemen. Zorg eerst eens dat je een goede opvoeding van die andere 8 garandeert voordat je weer een kind op de wereld zet
Eens.

Typisch is, dat als in een land de abortus wordt gelegaliseerd, dat dan een jaar of 15 later de misdaadcijfers beginnen te dalen. Moraal: Over het algemeen kunnen mensen prima zelf beslissen of ze kinderen nemen of niet.

Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen. Meestal door religieuze interferentie.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102912494
ik begrijp ook niet goed hoe het mogelijk is.
ok, hij had werk, (zij blijkbaar niet, maar dat kan ook niet als je al 15 jaar lang aaneengesloten zwanger bent blijkbaar) toen werd hij ziek, kan gebeuren, maar dat hoeft toch niet direct enorme invloed te hebben op iets als het betalen van een huurwoning?
ok, het zal wellicht iets minder zijn financieel gezien, maar toch niet om tot een enorme huurschuld te laten oplopen.
en die schadevergoeding die de woningbouwvereniging vraagt voor de gedane schade; ze komen niet zomaar tot dat bedrag lijkt mij, ofwel, ze gaan gewoon niet netjes met dat huis om.
maar dan nog, dat gaat toch pas spelen als je daadwerkelijk je huis uitgaat en ze het opnieuw moeten opleveren?
dus de huurschuld was er eerst en daarna kwam de woningbouw pas achter dat er schade was, toch?

dat slaat dan toch nergens op, reuze zielig verhaal hoor, van die rug enzo, maar dat gebeurt mensen wel vaker en die gaan dan toch ook niet meteen met 10 kinderen op de hei wonen?
ik snap gewoon niet goed hoe dit gebeurt kan zijn, behalve dat het m.i. werkelijk hun eigen stomme schuld is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:30:12 #39
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_102912529
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef Lily1987 het volgende:
Jeugdzorg kan deze kinderen met gemak uit huis plaatsen.
Je bedoelt uit de tent plaatsen :D.
pi_102912635
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Je krijgt alleen hulp van een gemeente als je binding hebt met de regio. Ben van mijn 16e tot ongeveer 20 dakloos geweest.
Als jullie eens wisten hoe onmogelijk de gemeentes kunnen zijn.
Dus je krijgt bijvoorbeeld geen dakloze uitkering zonder inschrijf adres bij de gemeente.
pi_102913536
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:33 schreef lipper het volgende:

[..]

Ben van mijn 16e tot ongeveer 20 dakloos geweest.
die leeftijd kan ik volledig begrijpen dat je het systeem niet doorhebt en niet weet waar en hoe je je weg moet vinden.
de leeftijd van de persoon in het nieuwsbericht daarentegen..
bovendien, oud genoeg blijkbaar om aan kids te beginnen, mag er vanuit gaan dat ze dan ook wel kunnen lezen / ' het systeem' weten te vinden / begrijpen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:03:43 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_102913647
Ze zitten al langer dan een jaar zonder huis en de arme man heeft 't vreselijk in zijn rug, maar nog een kind erbij fokken is ze wel feilloos gelukt.

Dat stel tokkies zal maar naast je komen wonen :X De enige troost die je dan hebt is de wetenschap dat ze wrs na een jaar ofzo toch weer uitgezet worden wegens wanbetaling.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_102913701
Echt hè :')
pi_102913890
quote:
Inderdaad, deze vrouw heeft geen huis nodig, ze heeft een prop in haar doos nodig.... tering... kansloos en dan toch even 9 kinderen denken te kunnen uitpoepen 8)7

Laat ze lekker zitten in die caravan... misschien dat ze er dan nog eens over nadenken voordat ze aan kind nummer 10 beginnen :|W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_102913922
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, je kunt het ook niet doen en dan die kinderen de dupe laten worden van de stupiditeit van hun ouders. Ik denk dat deze woning voornamelijk bedoeld is voor de kinderen.
Kinderen zijn ten aller tijden de dupe van de domme beslissingen van hun ouders... dit is echt geen uniek geval.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:16:15 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102913993
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De kinderen uit huis halen dan, duidelijk dat de ouders er niet voor kunnen zorgen.
Laffe huichelaar
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:20:09 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102914113
En het is natuurlijk onzin om die arme mensen zo zielig te vinden, omdat ze er niets aan kunnen doen/je de omstandigheden niet weet/ze geen hulp konden of durfden zoeken.

Zelfs onder al die verschrikkelijk zielige omstandigheden is het gewoonweg misdadig niet 1, niet 3, niet 5, maar verdomme NEGEN kinderen in die omstandigheden te plaatsen.
Laffe huichelaar
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:21:28 #48
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102914146
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:20 schreef timmmmm het volgende:
En het is natuurlijk onzin om die arme mensen zo zielig te vinden, omdat ze er niets aan kunnen doen/je de omstandigheden niet weet/ze geen hulp konden of durfden zoeken.

Zelfs onder al die verschrikkelijk zielige omstandigheden is het gewoonweg misdadig niet 1, niet 3, niet 5, maar verdomme NEGEN kinderen in die omstandigheden te plaatsen.
Check. Uit huis plaatsen zou een goede optie zijn.
Helaas werkt dat zo niet in onze joods-gristelijke cultuur ;(
pi_102914325
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De kinderen uit huis halen dan, duidelijk dat de ouders er niet voor kunnen zorgen.
Waar is dat duidelijk dan?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:30:08 #50
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_102914426
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:20 schreef timmmmm het volgende:

Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')