abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:09:52 #51
345945 ounsciz
Morgen weer een nieuwe dag
pi_102911879
Naar verluidt krijgen gezinnen met meerdere kinderen het straks financieël moeilijker, aangezien het tegenwoordige kabinet op toeslagen gaat bezuinigen of zelfs nu al doet. Ergens nog terecht ook, want in tegenwoordige tijd meer dan 1 a 2 kinderen nemen lijkt mij derhalve vrij asociaal. :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:11:30 #52
351780 Piye
King of Kush
pi_102911921
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:09 schreef ounsciz het volgende:
Naar verluidt krijgen gezinnen met meerdere kinderen het straks financieël moeilijker, aangezien het tegenwoordige kabinet op toeslagen gaat bezuinigen of zelfs nu al doet. Ergens nog terecht ook, want in tegenwoordige tijd meer dan 1 a 2 kinderen nemen lijkt mij derhalve vrij asociaal. :')
Waarom is dat zo asociaal dan?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_102911954
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Laatst een gezin met 16 kinderen op TV die ook nog niet van plan waren te stoppen ;(
Helemaal geen problemen mee, als mensen 20 kinderen willen moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ook zelf financieren. na 3 kinderen geen kinderbijslag meer.
Mensen zouden eens wat meer financieel verantwoordelijk gehouden moeten worden voor de keuzes die ze maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102912007
Waarom zou iemand zoveel kinderen willen? Iemand een reden? :{
pi_102912066
quote:
5s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:14 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Foutje, bedankt?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:15:59 #56
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_102912070
En dan gek opkijken als zo'n vrouw het op een gegeven moment letterlijk begeeft (doodgaat aan baarmoederhalskanker oid), blijft die vent mooi met 9 kinders zitten. En dat op z'n 55e :') Nou, veel plezier ermee, opa!
Life is crap. And then you die ._.
pi_102912124
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Laatst een gezin met 16 kinderen op TV die ook nog niet van plan waren te stoppen ;(
Alsof er nog niet genoeg mensen op de wereld zijn :')
pi_102912126
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:15 schreef Saarbarbaar het volgende:
En dan gek opkijken als zo'n vrouw het op een gegeven moment letterlijk begeeft (doodgaat aan baarmoederhalskanker oid), blijft die vent mooi met 9 kinders zitten. En dat op z'n 55e :') Nou, veel plezier ermee, opa!
Persoonlijk vind ik het kindermishandeling/ verwaarloosing. Hoe moet ik me de opvoeding daar voorstellen, want dit is volgens mij alleen maar extra tokkie aanwas.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:18:37 #59
345945 ounsciz
pi_102912139
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:11 schreef Piye het volgende:

[..]

Waarom is dat zo asociaal dan?
Wat denk je van de groeiende (over)bevolking hier met het toenemende autoverkeer (bijna iedereen 'n auto wanneer hij of zij de juiste leeftijd heeft). Toenemende bebouwing, agressie in de samenleving en ga zo maar door.

Nee, 2 kinderen lijkt me genoeg, tenmiste dat vind ik :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:19:56 #60
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_102912185
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:00 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, maar mijn zorgen gaan uit naar de kinderen...
Dat bedoel ik ook, die hebben hier ook niet om gevraagd.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:33 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102912210
Zo'n familie die dan een huis zoekt, en tijdelijk in een villa in een deftige buurt geplaatst wordt. Zou een leuke filmscript kunnen zijn!

... oh wacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102912254
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo'n familie die dan een huis zoekt, en tijdelijk in een villa in een deftige buurt geplaatst wordt. Zou een leuke filmscript kunnen zijn!

... oh wacht.
PIZZAAAAAAAAAAAAAAAAA
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 13:24:43 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102912332
Ik schaam me er voor maar een neef van mij heeft er ook 11, bijna allemaal meisjes en die niks mogen (zien er bijna amish uit) zo religieus als de pest (terwijl hij vroeger een metalhead was :? ) Erg sneu dit soort dingen.

"gaat heen en vermenigvuldigd u"
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:29:31 #64
351780 Piye
King of Kush
pi_102912506
quote:
5s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:14 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Nou het kan zijn dat je niet gelooft in het principe van "kinderen nemen" en dus geen anticonceptie gebruikt. Dan krijg je dus gewoon zoveel kinderen als je gegund zijn. Aan de andere kant kan het ook een bewuste keuze zijn om zoveel mogelijk nageslacht op deze planeet te zetten.

Zelf ben ik ook van mening dat hoe meer kinderen hoe beter is. Tenminste wel als je die kinderen ook wat te bieden hebt. Nu zijn het namelijk vooral de "zwakkeren" die veel kinderen krijgen, terwijl de mensen wiens nageslacht met een grotere waarschijnlijkheid wat voor de wereld zou kunnen betekenen geen kinderen krijgen omdat ze maar wachten en wachten op het juiste moment om "kinderen te nemen".

Als je het mij vraagt had Hitler daarin best een punt. Sterke, slimme mensen zouden het eigenlijk als hun plicht moeten zien om veel nageslacht op de wereld te brengen. Zo kom je tenminste ergens. Jammer van het racistische deel natuurlijk maar dat terzijde. :9

quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:18 schreef ounsciz het volgende:

[..]

Wat denk je van de groeiende (over)bevolking hier met het toenemende autoverkeer (bijna iedereen 'n auto wanneer hij of zij de juiste leeftijd heeft). Toenemende bebouwing, agressie in de samenleving en ga zo maar door.

Nee, 2 kinderen lijkt me genoeg, tenmiste dat vind ik :')
Maar als je maximaal 2 kinderen krijgt zal de bevolking alleen maar afnemen, wat ook zo zijn negatieve effecten heeft. En agressie in de samenleving lijkt me geen gevolg van het krijgen van meer dan 2 kinderen.
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 13:31:47 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102912591
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:29 schreef Piye het volgende:

Maar als je maximaal 2 kinderen krijgt zal de bevolking alleen maar afnemen, wat ook zo zijn negatieve effecten heeft.
Als de bevolking genoeg afneemt is dat toch alleen maar positief uiteindelijk. Gezien de verhouding grondstoffen/mensen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:33:32 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102912644
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als de bevolking genoeg afneemt is dat toch alleen maar positief uiteindelijk. Gezien de verhouding grondstoffen/mensen.
precies, voor de samenleving is het beter als we nu stoppen met kinderen krijgen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 13:36:40 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_102912729
3 kinderen per gezin max.
Dat past in een middenklasser energiezuinige auto. Geen SUVjes meer :r ! Slecht voor het milieu.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:37:04 #68
351780 Piye
King of Kush
pi_102912741
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet alleen maar positief, want er zullen naar verhouding veel te veel ouderen zijn. De jongeren zullen dus aan de slag moeten om dat te financieren, waardoor zelfontplooiing en educatie op een laag pitje komen te staan. Dat houdt dan weer technologische ontwikkeling tegen, ook technologische ontwikkeling die er nou juist voor zorgt dat we minder grondstoffen verbruiken.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:41:44 #69
345945 ounsciz
pi_102912897
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:29 schreef Piye het volgende:

[..]

Nou het kan zijn dat je niet gelooft in het principe van "kinderen nemen" en dus geen anticonceptie gebruikt. Dan krijg je dus gewoon zoveel kinderen als je gegund zijn. Aan de andere kant kan het ook een bewuste keuze zijn om zoveel mogelijk nageslacht op deze planeet te zetten.

Zelf ben ik ook van mening dat hoe meer kinderen hoe beter is. Tenminste wel als je die kinderen ook wat te bieden hebt. Nu zijn het namelijk vooral de "zwakkeren" die veel kinderen krijgen, terwijl de mensen wiens nageslacht met een grotere waarschijnlijkheid wat voor de wereld zou kunnen betekenen geen kinderen krijgen omdat ze maar wachten en wachten op het juiste moment om "kinderen te nemen".

Als je het mij vraagt had Hitler daarin best een punt. Sterke, slimme mensen zouden het eigenlijk als hun plicht moeten zien om veel nageslacht op de wereld te brengen. Zo kom je tenminste ergens. Jammer van het racistische deel natuurlijk maar dat terzijde. :9

[..]

Maar als je maximaal 2 kinderen krijgt zal de bevolking alleen maar afnemen, wat ook zo zijn negatieve effecten heeft. En agressie in de samenleving lijkt me geen gevolg van het krijgen van meer dan 2 kinderen.
Het zou nu best wel eens mogen dat de bevolking hier in Nederland wat afneemt. Het nemen van meer kinderen dan 2 of hooguit 3 vind ik getuigen van geen rekening houden met anderen en derhalve asociaal.

Kinderen worden groot, en vaak nog baldadig ook. Ik geloof er zeker wel in dat om genoemde redenen 12 kinderen in tegenwoordige tijd er 10 teveel zijn, simpel. :')
pi_102913039
Of van die gezinnen met 9 kinderen en dat er al 8 uit huis zijn gehaald door de overheid.

Ken zo'n gezin en is erg triest
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:05 #71
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_102913045
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:37 schreef Piye het volgende:

[..]

Niet alleen maar positief, want er zullen naar verhouding veel te veel ouderen zijn. De jongeren zullen dus aan de slag moeten om dat te financieren, waardoor zelfontplooiing en educatie op een laag pitje komen te staan. Dat houdt dan weer technologische ontwikkeling tegen, ook technologische ontwikkeling die er nou juist voor zorgt dat we minder grondstoffen verbruiken.
Dait is tezeer korte-termijn-denken. Want je kijkt maar een/twee generaties vooruit. Op lange termijn heeft geboortebeperking juist een gunstig effect.
Als je echter nu de vergrijzing wilt aanpakken door geboortegroei heb je tegen de tijd dat deze generatie gepensioneerd is een nog groter probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door edcetera op 10-10-2011 13:59:01 ]
The best firms advertise the least...
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:50:39 #72
345945 ounsciz
pi_102913206
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dai is tezeer korte-termijn-denken. Want je kijkt maar een/twee generaties vooruit. Op lange termijn heeft geboortebeperking juist een gunstig effect.
Als je echter nu de vergrijzing wilt aanpakken door geboortegroei heb je tegen de tijd dat deze generatie gepensioneerd is een nog groter probleem.
:Y
pi_102913510
http://www.dailymail.co.u(...)3-grandchildren.html

_O- Het kan dus erger, TS.

Hier staat meneer Chana op de foto met al zijn vrouwen. De beste man heeft 39 vrouwen, 94 kinderen en 33 kleinkinderen.

[ Bericht 16% gewijzigd door WhyAreTheyAllTaken op 10-10-2011 14:07:19 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:02:15 #74
351780 Piye
King of Kush
pi_102913593
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef ounsciz het volgende:

[..]

Het zou nu best wel eens mogen dat de bevolking hier in Nederland wat afneemt. Het nemen van meer kinderen dan 2 of hooguit 3 vind ik getuigen van geen rekening houden met anderen en derhalve asociaal.

Kinderen worden groot, en vaak nog baldadig ook. Ik geloof er zeker wel in dat om genoemde redenen 12 kinderen in tegenwoordige tijd er 10 teveel zijn, simpel. :')
Hoezo worden kinderen vaak baldadig? Ben jij zo baldadig dan? Ik niet hoor. :9

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dai is tezeer korte-termijn-denken. Want je kijkt maar een/twee generaties vooruit. Op lange termijn heeft geboortebeperking juist een gunstig effect.
Vergrijzing aanpakken is dan ook niet zozeer het doel, maar feit is wel dat als iedereen maximaal 2 kinderen krijgt de vergrijzing toe zal blijven nemen. Dit geldt niet alleen op korte termijn, want elke generatie zal kleiner zijn dan de vorige.

Daar staat tegenover dat er wel steeds minder grondstoffen verbruikt zullen worden en dat is positief dat ben ik met je eens. Echter dat is ook maar het uitstellen van het probleem want de grondstoffen gaan alsnog op, zeker naarmate de welvaart in andere delen van de wereld stijgt. Als je daarentegen gewoon zoveel mogelijk genialiteit op deze wereld zet, doordat de intellectuele toplaag het als hun plicht ziet om minstens 10 kinderen te krijgen, komt een permanente oplossing een stuk dichterbij.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:08:01 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102913763
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')