Met 50 euro per vierkante meter ook. Let wel: een 2 keer zo diepe tuin kost de gemeente niets extra's!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:40 schreef sorcees het volgende:
met 200 euro per m2 is alles wel gedekt, de rest is puur inkomsten voor de gemeente, over de ruggen van de huizenkopers.
Ik moet er volgend jaar ook uit. Jij zegt dat de einddatum in mijn huurcontract dus niet rechtsgeldig is?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is gezien de huurbescherming niet vast te leggen.
Tuinonderhoud is wel goedkoop. Gewoon een keer onkruid verwijderen, heg snoeien, gras maaien en misschien een paar plantjes kopen.quote:Tuinonderhoud is redelijk normaal als je ergens woont, goedkoop daarentegen is het niet, in veel gevallen vragen ze meer huur dan ze aan hypotheek (aftrekbaar!) betalen.
Klopt, beter is een vast bedrag voor aansluiting aan nuts en infrastruktuur per woonhuis en dan 4 euro per m2 voor het grondstuk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met 50 euro per vierkante meter ook. Let wel: een 2 keer zo diepe tuin kost de gemeente niets extra's!
Die nutsvoorzieningen betaal je gewoon maandelijks voor (vast recht), en infrastructuur betaal je ook via algemene belastingen. Helaas heeft onze overheid nooit genoeg, en zelfs met de huidige torenhoge belastingen bouwen ze ook nog torenhoge schulden op.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef sorcees het volgende:
[..]
Klopt, beter is een vast bedrag voor aansluiting aan nuts en infrastruktuur per woonhuis en dan 4 euro per m2 voor het grondstuk.
wacht maar tot gemeentes echt geld nodig hebbenquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met 50 euro per vierkante meter ook. Let wel: een 2 keer zo diepe tuin kost de gemeente niets extra's!
Dat kunnen ze toch veel beter bij alle inwoners wegharken dan bij de paar mensen per jaar die nieuw in die gemeente komen wonen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wacht maar tot gemeentes echt geld nodig hebben
het grondbedrijf was in gemeentes altijd goed voor een jaarlijkse bak met geld, vrij te besteden, het best draaiende commerciële deel van de gemeente.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch veel beter bij alle inwoners wegharken dan bij de paar mensen per jaar die nieuw in die gemeente komen wonen?
Komt doordat er een grote som geld over de balk gesmeten wordt! En dat moet over de rug van de burgers worden terugverdiend. Nederland (de belastingbetaler en/of huizenbezitter) draait overal voor op. Natuurlijk steunen wij Griekenland! En jaarlijks gemiddeld 5 miljard aan MISLUKTE automatiseringsprojecten van de overheid..en het dan NOG niet voor elkaar hebbenquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die nutsvoorzieningen betaal je gewoon maandelijks voor (vast recht), en infrastructuur betaal je ook via algemene belastingen. Helaas heeft onze overheid nooit genoeg, en zelfs met de huidige torenhoge belastingen bouwen ze ook nog torenhoge schulden op.
En ondertussen kost de HRA de rijksoverheid vele malen meer, dan de gemeenten ophalen aan de verkoop van kleine stukjes zand... Dat kan niet zo blijven doorgaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het grondbedrijf was in gemeentes altijd goed voor een jaarlijkse bak met geld, vrij te besteden, het best draaiende commerciële deel van de gemeente.
Dat wil met niet kwijt
Kan best rechtsgeldig zijn, zoek maar eens op 'leegstandswet'.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik moet er volgend jaar ook uit. Jij zegt dat de einddatum in mijn huurcontract dus niet rechtsgeldig is?
Niet dat ik mij er niet aan ga houden hoor, de verhuurder is altijd een zeer schappelijke man geweest dus dan ben ik dat ook.
[..]
Wel een hilarisch stukje met twee zwervers in koefnoen en de open huizendagquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
253.783 huizen te koop
geen verkopen op de warme appeltaartdag,nou ja als t maar lekker was dan![]()
Gewoon live opgenomen toen xeno op huisbezoek gingquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wel een hilarisch stukje met twee zwervers in koefnoen en de open huizendag
Net zoals er kopers zijn die even wachten met zoeken... Dat is van alle tijden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens zeggen de aantallen ook niet alles, er zijn ook mensen die hun woning terug trekken uit de verkoop
En potentiële kopers die wachten met kopen tot de prijzen nog verder zakkenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net zoals er kopers zijn die even wachten met zoeken... Dat is van alle tijden.
nu toch maar 2%quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:21 schreef sorcees het volgende:
255K te koop, daar loopt de overheid wel een hele hoop belasting mis:
255.000 x 0,06 x 265.000 (gem prijs) = 4 miljard!
Serious bizzness.
... en natuurlijk kun je ook segmenten vinden met 20 woningen te koop en 4 verkocht, voor een doorlooptijd van 5 jaar. Dat is dan ook de reden dat het concept "gemiddelde" ontwikkeld is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:37 schreef Bayswater het volgende:
Overigens verschilt het aanbod en de doorloop op Funda aanzienlijk per segment, afhankelijk van woonplaats, buurt, type woning en prijsklasse. Kijk ik naar mijn eigen buurt in de prijsklasse 50 k onder en boven de aankoopprijs van mijn woning dan staan er 4 te koop (waaronder 1 verkocht onder voorbehoud) en afgelopen 12 maanden zijn er 14 verkocht. Een gemiddelde doorlooptijd van iets meer dan 2 maanden dus.
Vergeet ook niet dat als je woning heel snel verkocht is, er goede kans is dat je vraagprijs te laag wasquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:57 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
... en natuurlijk kun je ook segmenten vinden met 20 woningen te koop en 4 verkocht, voor een doorlooptijd van 5 jaar. Dat is dan ook de reden dat het concept "gemiddelde" ontwikkeld is.
Tot 2008 waren de prijzen dus altijd te laag..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat als je woning heel snel verkocht is, er goede kans is dat je vraagprijs te laag was
Als je je woning binnen 3 dagen verkoopt heb je mijn inziens een te lage prijs gevraagd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:05 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tot 2008 waren de prijzen dus altijd te laag..
Dat bedoel ik. Als iemand zijn woning wil verkopen moet hij eerst even naar zijn segment kijken. Hoeveel wordt er verkocht en staat er te koop in zijn buurt, zijn type woning, zijn prijsklasse (op funda allemaal eenvoudig op te selecteren) en zich niet onmiddelijk te laten beinvloeden door een kreet als "de slechte woningmarkt". Dit heeft uiteraard ook gelijk gevolgen voor hoeveel een koper er vanaf kan halen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:57 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
... en natuurlijk kun je ook segmenten vinden met 20 woningen te koop en 4 verkocht, voor een doorlooptijd van 5 jaar. Dat is dan ook de reden dat het concept "gemiddelde" ontwikkeld is.
Onderbouw dat eens... wat is dan een goede termijn waarin je kan stellen dat de prijs wel juist was?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 07:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je je woning binnen 3 dagen verkoopt heb je mijn inziens een te lage prijs gevraagd.
Ik neem aan dat je als verkoper akkoord gaat met de prijs? Als je zo nodig het onderste uit de kan wilt hebben kan het zijn dat je moet wachten of dat je het risico loopt dat je een kans tot verkoop laat lopen. De prijs is die prijs waarmee jezelf akkoord gaat. Om daarna te gaan filosoferen of het wel de juiste prijs was is imo weinig zinvol.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:45 schreef Bayswater het volgende:
Bij één potentiele koper klopt dat CC, als er 3 of meer geinteresseerden zijn die willen kopen kan je je inderdaad achter je oren gaan krabben of de makelaar niet voor zijn omzet met jouw woning aan de haal is gegaan door middel van een te lage vraagprijs. (in een goedlopend segment een lage vraagprijs hanteren onder het mom van "de moeilijke woningmarkt")
Dezelfde mensen zijn ook ooit een woekerpolis aangesmeerd, waarom dan ook niet een te lage vraagprijs. Maar wel mooi binnen een week verkocht in deze moeilijke tijd, proficiat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als verkoper akkoord gaat met de prijs? Als je zo nodig het onderste uit de kan wilt hebben kan het zijn dat je moet wachten of dat je het risico loopt dat je een kans tot verkoop laat lopen. De prijs is die prijs waarmee jezelf akkoord gaat. Om daarna te gaan filosoferen of het wel de juiste prijs was is imo weinig zinvol.
Verkocht voor de prijs waar de verkoper tevreden mee was... lijkt mij een no-brainer... dat er in theorie mogelijk een hogere prijs haalbaar zou zijn geweest is totaal niet relevant. Het staat een ieder vrij om te speculeren op het onderste uit de kan... maar de inhoud van 'de kan' kan fluctueren en behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomstquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dezelfde mensen zijn ook ooit een woekerpolis aangesmeerd, waarom dan ook niet een te lage vraagprijs. Maar wel mooi binnen een week verkocht in deze moeilijke tijd, proficiat.
tenzij je huizen koopt als business, dan moet je elke koop goed evalueren en reflecteren, ook achteraf, om je strategie bij te stellen, echter voor particulieren die er zelf in gaan wonen is het op dit moment niet echt verstandig om dit te doen, het geeft ze alleen maar een zuur gevoel dus kunnen ze beter concentreren op zoveel mogelijk genot uit hun wonen te halen (ze hebben er immers duur voor betaald)quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als verkoper akkoord gaat met de prijs? Als je zo nodig het onderste uit de kan wilt hebben kan het zijn dat je moet wachten of dat je het risico loopt dat je een kans tot verkoop laat lopen. De prijs is die prijs waarmee jezelf akkoord gaat. Om daarna te gaan filosoferen of het wel de juiste prijs was is imo weinig zinvol.
Makelaars zijn natuurlijk wel professionals, die hebben momenteel andere belangen dan enkele jaren geleden. Iedere verkochte woning is toch weer wat broodnodige omzet. Misschien zuur voor de verkopende partij maar voorlopig is het niet anders. Ik denk dat het in de huidige markt gewoon heel moeilijk is om vast te stellen wat de juiste prijs is... wat 'een gek' ervoor geeftquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:38 schreef Artimunor het volgende:
tenzij je huizen koopt als business, dan moet je elke koop goed evalueren en reflecteren, ook achteraf, om je strategie bij te stellen,
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom makelaars niet naar een nieuw "verdien-model" zijn gegaan. Overduidelijk werkt het op provisie basis niet meer. Maar ja de hele branche is lui omdat ze makkelijk geld hebben verdient de afgelopen 15 jaar. Er is dus weinig innovatiequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Makelaars zijn natuurlijk wel professionals, die hebben momenteel andere belangen dan enkele jaren geleden. Iedere verkochte woning is toch weer wat broodnodige omzet. Misschien zuur voor de verkopende partij maar voorlopig is het niet anders. Ik denk dat het in de huidige markt gewoon heel moeilijk is om vast te stellen wat de juiste prijs is... wat 'een gek' ervoor geeft
Die provisiebasis was juist jarenlang enorm gunstig voor ze: hogere prijzen = meer geld met hetzelfde werk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:59 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom makelaars niet naar een nieuw "verdien-model" zijn gegaan. Overduidelijk werkt het op provisie basis niet meer. Maar ja de hele branche is lui omdat ze makkelijk geld hebben verdient de afgelopen 15 jaar. Er is dus weinig innovatie
Vaak verdwijnen die paaltjes ook terwijl de woning nog wel te koop staat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de 'te koop' paaltjes op lijken te zijn? Alle nieuwe woningen die ik te koop zie komen in de buurt hebben tegenwoordig een papiertje achter de ruit... is natuurlijk onder het mom van 'milieuvriendelijk' en 'stop de horizonvervuiling'
Mensen worden wel steeds creatiever.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de 'te koop' paaltjes op lijken te zijn? Alle nieuwe woningen die ik te koop zie komen in de buurt hebben tegenwoordig een papiertje achter de ruit... is natuurlijk onder het mom van 'milieuvriendelijk' en 'stop de horizonvervuiling'
Te koop: nog niet op funda: nog geen bord: 1 kijker: koopt voor vraagprijs: gevalletje goede makelaar!!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat als je woning heel snel verkocht is, er goede kans is dat je vraagprijs te laag was
Niet iedereen wil een bord in de tuin, ik heb ook altijd gezegd, geen bord.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Vaak verdwijnen die paaltjes ook terwijl de woning nog wel te koop staat.
Kwam ik tijdens de appeltaart-dag achter toen er plots wel een openhuis-bord stond.
Fixedquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
jongens concurrerende buren die hem meenemen of verplaatsen enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |