abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104537039
Luna, ik ben naar de outlet van ann&john in Eindhoven geweest. Geen hele grote zaak maar genoeg jurken op voorraad. Afspraak is niet nodig en je hebt dan iig de kans om verschillende modellen uit te proberen.
Ik ben daar geweest, mijn eerste shoppoging, en gelijk geslaagd. :)
In Arnhem is ook een grote winkel waar je zonder afspraak terecht kunt, Assepoester, maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_104543503
Kijk, daar heb ik wat aan. Dankjewel! :D
pi_104577654
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wil je zelf vreselijk graag een rij die langskomt om te feliciteren? Het hoeft niet natuurlijk ;)
Zou niet weten hoe het anders moet. Gasten komen grotendeels te gelijk binnen. Zullen allemaal willen feliciteren en cadeau overhandigen. Dan gaat er natuurlijk een rij ontstaan.
pi_104577839
Gisteren overleg gehad met mijn bridesmaids :P Is daar geen Nederlands woord voor btw? Hoe eenvoudig de gastenlijst was, hoe moeilijk ik de lijst vindt voor mijn vrijgezellenfeest :s Heb nu wel een mooie grens gelegd door de meiden die ook daggast zijn uit te nodigen. Maar hebben jullie ook moeder/schoonmoeder uitgenodigd? Zit er aan te denken om hen samen met mijn oma voor het etentje uit te nodigen (activiteit overdag en stappen niet). En ik zit met mijn nichtje van 15 (dan 16) die ook bridesmaid is en die ik op de lijst had gezet, maar mijn schoonzus vertelde me gisterenavond dat ze het niet zo leuk zou vinden als haar dochter er bij is. Aan de ene kant begrijp ik haar heel goed, aan de andere kant kan ik het heel goed met mijn nichtje vinden. We gaan regelmatig leuke dingen samen doen en heb een betere band met haar dan met mijn schoonzus.

Lastig...
pi_104600561
lily ik heb er bewust voor gekozen om mn moeder en schoonmoeder niet op mn vrijgezellenfeest uit te nodigen. Ik geef mn beste vriendin een lijst met de meiden die ik er bij wil hebben. Dat zijn goede vriendinnen. Ik zou je nichtje niet uit nodigen voor je vrijgezellenfeest, maar dat is omdat ik van menig ben dat een vrijgezellenfeest echt iets is voor volwassen.
Maarre volgens mij plan jij echt een grootse bruiloft, zo'n eentje die je op tv ziet. Leuk!
pi_104606693
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:21 schreef martine1984 het volgende:
lily ik heb er bewust voor gekozen om mn moeder en schoonmoeder niet op mn vrijgezellenfeest uit te nodigen. Ik geef mn beste vriendin een lijst met de meiden die ik er bij wil hebben. Dat zijn goede vriendinnen. Ik zou je nichtje niet uit nodigen voor je vrijgezellenfeest, maar dat is omdat ik van menig ben dat een vrijgezellenfeest echt iets is voor volwassen.
Maarre volgens mij plan jij echt een grootse bruiloft, zo'n eentje die je op tv ziet. Leuk!
Hm ja ik neig er nu ook steeds meer naar om haar niet uit te nodigen. Hoe volwassen ze ook overkomt, ze is het inderdaad nog niet. En denk dat ik mijn dochter ook niet bij zoiets zou willen hebben.

En moeder/schoonmoeder ga ik ook niet doen. Ik heb wat vriendinnen die het wel hebben gedaan, vandaar dat ik even aan het twijfelen was. Maar als je gaat kijken naar waar de traditie van een vrijgezellenfeest vandaan komt, dan vind ik ze er niet bij horen.

Heb nu 14 meiden + mezelf. Mooi aantal vind ik zelf. Vriend heeft er 19. We doen het op dezelfde dag. Uiteindelijk willen we de groepen ergens in de vroege uurtjes samen laten komen om het laatste uurtje ofzo nog even samen te feesten.

Ja het wordt inderdaad heel groots. Althans, het kerkelijk huwelijk + feest. Dat is al mijn hele leven mijn droom. Maar moet zeggen dat nu ik bezig ben met het burgerlijk huwelijk + diner wat juist heel klein is, ik ook wel begrijp waarom mensen daarvoor kiezen. Het is heel intiem en je hoeft veel minder rekening te houden met allerlei randzaken en je draaiboek.
pi_104629412
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 10:08 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Zou niet weten hoe het anders moet. Gasten komen grotendeels te gelijk binnen. Zullen allemaal willen feliciteren en cadeau overhandigen. Dan gaat er natuurlijk een rij ontstaan.
Wij hadden eigenlijk dezelfde situatie: 110 gasten die tegelijkertijd aankwamen op de feestlocatie na de ceremonie. Ik wilde pertinent geen rij, omdat ik dat voor onszelf én de gasten zo saai vond en bovendien kon ik nog niet zo lang stilstaan na een rugoperatie. We hebben in de brief van de ceremoniemeesters laten zetten dat we geen rij wilden. Onze gasten waren eerder op de feestlocatie dan wij (als je er zelf eerder bent dan hollen de eerste direct op je af en dan heb je alsnog een rij) en daar werden ze vast van taart en champagne voorzien. Wij zijn als laatste binnengekomen en zijn toen gewoon rond gaan lopen. Mensen zagen zelf wel dat we bij ze langskwamen en na 1,5 uur hadden we iedereen gehad terwijl zij gewoon lekker aan het genieten waren van hapjes en drankjes. Bovendien kon mijn man wat langer blijven hangen bij zijn vrienden en familie en ik bij de mijne bijvoorbeeld.

Bij ons kreeg iedereen een ballon die wij doorprikten nadat we waren geweest, dat stelt mensen gerust dat ze niet over het hoofd gezien worden ;) Maar je kunt ook iedereen een bloem geven en er een boeket van verzamelen. Het is maar een idee maar ik vond het vele malen fijner dan eindeloos in zo'n rij hangen voor de gasten en dat obligate handjes geschud van onze kant.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_104631997
Bij ons was het zo dat de gasten ons pas zagen toen we binnenkwamen voor de ceremonie. Direct na de ceremonie werden zij naar buiten gedirigeerd, terwijl wij nog even binnen bleven. Gelukkig luisterde iedereen heel goed en was er niemand die ons toch nog even kwam feliciteren, iedereen ging braaf naar buiten. Daar stond champagne (en, maar dat wisten wij niet, een enorme mand met rozenblaadjes). Vervolgens kwamen wij naar buiten (in een regen van rode en witte rozenblaadjes dus) en proostten we met de hele groep. Het was heerlijk weer, dus we stonden met z'n allen lekker buiten in de zon. Iedereen stond lekker champagne te drinken en wij liepen rond, soms kwam er iemand naar ons toe, het ging eigenlijk vanzelf. We kregen in ieder geval geen rij. (Maar helemaal ontkwamen wij er ook niet aan, want 's avonds was er een soort officieus cadeaumoment min of meer 'onstaan', en dan gebeurt zoiets bijna vanzelf.)

Oh, en wat betreft het feest: ik heb moeder en schoonmoeder ook thuisgelaten. Hartstikke lief allebei, maar volgens mij hoort een vrijgezellenfeest met je vrienden te zijn (zeg maar degenen met wie je ook de vrijgezel hebt uitgehangen ;)). Ik zou ze dan ook niet uitnodigen voor het eten, want je bouwt op zo'n dag toch een soort sfeer op met je groep, met allemaal inside jokes van die dag enzo en dan is het vaak voor niemand leuk als er dan later nog mensen bijkomen die daarna ook weer weg gaan. Bovendien doe je met vriendinnen toch andere dingen dan met je schoonmoeder (meestal dan). Maar goed, hangt van vriendinnen, moeder, schoonmoeder, jezelf en het type vrijgezellenfeest af, natuurlijk :).
pi_104657978
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij ons kreeg iedereen een ballon die wij doorprikten nadat we waren geweest, dat stelt mensen gerust dat ze niet over het hoofd gezien worden ;)
Dit vond ik echt een super idee, ik had het schaamteloos van je willen jatten :D
Maar mijn vent vindt het niks. :N Die wil dus wèl handjes schudden. /zucht
pi_104729780
we hebben een thema kleur voor de bruiloft vastgesteld, rood. We gaan onze gasten vragen allemaal een rood accent in hun kleding te verwerken. Dat kunnen we heel mooi op de foto's uit laten komen. Het enige jammere is wel dat mn lief nu weet wat mn accentkleur in mn jurk is.... Hij wilde eerst een andere kleur maar dan pas ik niet meer in plaatje, en dat is natuurlijk niet de bedoeling
pi_104730786
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij hadden eigenlijk dezelfde situatie: 110 gasten die tegelijkertijd aankwamen op de feestlocatie na de ceremonie. Ik wilde pertinent geen rij, omdat ik dat voor onszelf én de gasten zo saai vond en bovendien kon ik nog niet zo lang stilstaan na een rugoperatie. We hebben in de brief van de ceremoniemeesters laten zetten dat we geen rij wilden. Onze gasten waren eerder op de feestlocatie dan wij (als je er zelf eerder bent dan hollen de eerste direct op je af en dan heb je alsnog een rij) en daar werden ze vast van taart en champagne voorzien. Wij zijn als laatste binnengekomen en zijn toen gewoon rond gaan lopen. Mensen zagen zelf wel dat we bij ze langskwamen en na 1,5 uur hadden we iedereen gehad terwijl zij gewoon lekker aan het genieten waren van hapjes en drankjes. Bovendien kon mijn man wat langer blijven hangen bij zijn vrienden en familie en ik bij de mijne bijvoorbeeld.

Bij ons kreeg iedereen een ballon die wij doorprikten nadat we waren geweest, dat stelt mensen gerust dat ze niet over het hoofd gezien worden ;) Maar je kunt ook iedereen een bloem geven en er een boeket van verzamelen. Het is maar een idee maar ik vond het vele malen fijner dan eindeloos in zo'n rij hangen voor de gasten en dat obligate handjes geschud van onze kant.
Dat is wel een heel slim idee als je geen rij wil en liever een wat losser felicitatiemoment.

Nadeel vind ik dan wel dat je langer bezig bent met het feliciteren, omdat je een langer praatje maakt. Ik vind met de rij en het feliciteren op zich niets mis. Ik vind dat wel bij de rol van gastheer en gastvrouw passen. Ik wil alleen dat het zo min mogelijk tijd gaat kosten en dan kom je denk ik toch op de rij uit. Lijkt me sowieso verstandig om de bussen met een tussenpauze te laten komen.

Wat betreft die bussen, hoe lang van tevoren moet je zo'n bus huren? Want als we de trouwkaarten 6-8 weken van tevoren versturen en dan pas vragen of ze mee willen reizen met het door ons geregelde vervoer, zouden we pas een maand van tevoren de bussen kunnen huren. En dan zitten we ook nog eens midden in de zomervakantie.

Ik zit nu ineens te bedenken dat het ook wel handig is om de daggasten te melden dat we een overnachting voor ze hebben geregeld. Om te voorkomen dat ze zelf dingen gaan regelen. Al weet nog niet iedereen dat hij/zij daggast is. Is het handig om dat ook al aan hen te laten weten?

We kunnen onderhand beter de trouwkaart volgende maand al versturen ipv de Save-the-date O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door Lily1987 op 23-11-2011 19:58:40 ]
pi_104731093
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:45 schreef Jentin het volgende:
Oh, en wat betreft het feest: ik heb moeder en schoonmoeder ook thuisgelaten. Hartstikke lief allebei, maar volgens mij hoort een vrijgezellenfeest met je vrienden te zijn (zeg maar degenen met wie je ook de vrijgezel hebt uitgehangen ;)). Ik zou ze dan ook niet uitnodigen voor het eten, want je bouwt op zo'n dag toch een soort sfeer op met je groep, met allemaal inside jokes van die dag enzo en dan is het vaak voor niemand leuk als er dan later nog mensen bijkomen die daarna ook weer weg gaan. Bovendien doe je met vriendinnen toch andere dingen dan met je schoonmoeder (meestal dan). Maar goed, hangt van vriendinnen, moeder, schoonmoeder, jezelf en het type vrijgezellenfeest af, natuurlijk :).
Haha ja dat van de mensen met wie je de vrijgezel hebt uitgehangen zei iemand ook tegen mij. Dat maakte me nog aan het twijfelen ook. Dat zijn voornamelijk mijn studiegenootjes, maar die heb ik op het feest pas 's avonds uitgenodigd en ik heb eigenlijk de grens getrokken voor het vrijgezellenfeest bij de meiden die ook daggast zijn. Dus ik vier nu mijn vrijgezellenfeest met 2 vriendinnetjes die ik al heel lang ken, en 12 vriendinnen die ik ken via mijn vriend haha. Ik denk dat ik het maar beter mijn 'ongetrouwde vrouw'-feest kan noemen O-)
pi_104731315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:24 schreef martine1984 het volgende:
we hebben een thema kleur voor de bruiloft vastgesteld, rood. We gaan onze gasten vragen allemaal een rood accent in hun kleding te verwerken. Dat kunnen we heel mooi op de foto's uit laten komen. Het enige jammere is wel dat mn lief nu weet wat mn accentkleur in mn jurk is.... Hij wilde eerst een andere kleur maar dan pas ik niet meer in plaatje, en dat is natuurlijk niet de bedoeling
Leuk! Maar waarom weet je vriend nu dat het de accentkleur van je jurk is? Je kunt toch ook graag rood willen omdat het de kleur is van de liefde, je het een mooie kleur vindt etc. ;) Wij hebben zachtroze/oudroze. Gewoon omdat ik het een mooie kleur vind. Vriend weet niet of het in mijn jurk voorkomt.

Of was het verklappen van een detail van de jurk de enige mogelijkheid om hem te kunnen overtuigen?
pi_104743161
het verklappen van de acentkleur was de enige manier om hem te overtuigen. Mn lief is niet zo van t rood, hij wilde liever groen als accent. Maar dan wordt net een kerstfeest haha. Ik heb verder niet verteld in hoeverre mn jurk rood is, hij is nu bang dat ik in t rood trouw.... Haha t zal hem nog gaan verbazen
pi_104766600
Vandaag voor het eerst wat jurken gepast. Ben wel bevestigd in mijn voornemen online te kopen, vond niks echt leuk.
pi_104784254
Je hebt wel lef Luna, ik durfde dat niet aan. Tis toch een jurk die goed móet passen en vind maar eens iemand die zoiets vakkundig kan vermaken. En als je niet blij bent met de stof/ snit/ pasvorm kun je soms niet meer ruilen...
Heb je een betrouwbare site gevonden? En doe es een plaatje? O-)
pi_104784912
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:40 schreef Mangostine het volgende:
Je hebt wel lef Luna, ik durfde dat niet aan. Tis toch een jurk die goed móet passen en vind maar eens iemand die zoiets vakkundig kan vermaken. En als je niet blij bent met de stof/ snit/ pasvorm kun je soms niet meer ruilen...
Heb je een betrouwbare site gevonden? En doe es een plaatje? O-)
Tja, als ik moet kiezen tussen 200 euro voor een jurk die ik écht mooi vind of minstens 800 voor jurken die ik 'meh' vind, dan is het niet zo moeilijk. Dan kan een eventuele naaister er ook wel weer vanaf (en het scheelt natuurlijk als je meteen je maten goed doorgeeft ;)).

Ik ben van plan mijn jurk van Etsy te kopen - nog geen definitieve keus gemaakt, maar wel wat in mijn hoofd. Ik post geen plaatjes want er lezen mensen mee. ;)
pi_104890960
Je zou ook een coupeuse in Nederland kunnen zoeken en daar een jurk laten maken. Heb je wat meer zekerheid en toch een jurk die helemaal naar wens is.
pi_104893032
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:47 schreef Lily1987 het volgende:
Je zou ook een coupeuse in Nederland kunnen zoeken en daar een jurk laten maken. Heb je wat meer zekerheid en toch een jurk die helemaal naar wens is.
Tja, ik vind online kopen dus echt lang niet zo onzeker als iedereen hier lijkt te vinden. Ik koop zo vaak kleding online en dat is nog nooit mis gegaan - ik zie niet in waarom dat bij een trouwjurk ineens zo anders zou moeten zijn.
pi_104895678
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 20:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tja, ik vind online kopen dus echt lang niet zo onzeker als iedereen hier lijkt te vinden. Ik koop zo vaak kleding online en dat is nog nooit mis gegaan - ik zie niet in waarom dat bij een trouwjurk ineens zo anders zou moeten zijn.
Als ik naar mezelf kijk...ik wil mijn trouwjurk op maat gemaakt hebben. En dan kun je je maten wel online doorgeven, maar dat is lang niet zo precies als dat een coupeuse het op je lichaam doet. Maar goed, ik heb ook geen standaard lichaam dus ik koop op stretchy dingen na, sowieso nooit online.

Je geeft zelf als optie om een coupeuse het nog op maat te laten maken achteraf. Daarom dacht ik, waarom dan niet meteen een coupeuse in Nederland vragen?

Maar als het voor jou goed voelt, zeker zo doen :) Het is wel origineel op deze manier! Althans ik ken niemand die zijn bruidsjurk op internet heeft gekocht.
pi_104899909
Confectiekleding durf ik zeker online te kopen, maar met een trouwjurk op maat is me dat toch te link idd. Stof, pasvorm, enfin ik heb het al eerder gezegd. Ook de jurk die ik nu heb gekozen zou ik niet online durven aanschaffen.

Moet trouwens binnenkort maar es voor schoenen en lingerie gaan shoppen!
pi_104915529
ik heb van de week gebeld of mn jurk er al is, ze hebben gezegd levertijd 4 maanden, hhet is vandaag al weer 4 maanden en 2 weken terug dat ik hem gekocht heb. Dus ik ben mega nieuwschierig, nou is geduld niet mn sterkste kant. Gelukkig heb ik tijd zat. Nog 5,5 maand till d-day.

Lingerie ga ik waarschijnlijk laten maken, ik wil graag een rood setje maar dat schijnt lastig te zijn. De winkel waar ik altijd kom kan ook de bloemen van mn jurk op een bestaand ivoren setje borduren. Maar even kijken of extra kraaltjes van mn jurk kan bestellen. Zo heb wel een mooie eenheid met de jurk. Ik ben er alleen nog niet overuit of ik een bh neem of een korset. Korset lijkt me zo benauwend en die draag je daarna ook niet meer. Maar het lijkt me wel mooier onder de jurk.
pi_104979144
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:26 schreef martine1984 het volgende:
ik heb van de week gebeld of mn jurk er al is, ze hebben gezegd levertijd 4 maanden, hhet is vandaag al weer 4 maanden en 2 weken terug dat ik hem gekocht heb. Dus ik ben mega nieuwschierig, nou is geduld niet mn sterkste kant. Gelukkig heb ik tijd zat. Nog 5,5 maand till d-day.

Lingerie ga ik waarschijnlijk laten maken, ik wil graag een rood setje maar dat schijnt lastig te zijn. De winkel waar ik altijd kom kan ook de bloemen van mn jurk op een bestaand ivoren setje borduren. Maar even kijken of extra kraaltjes van mn jurk kan bestellen. Zo heb wel een mooie eenheid met de jurk. Ik ben er alleen nog niet overuit of ik een bh neem of een korset. Korset lijkt me zo benauwend en die draag je daarna ook niet meer. Maar het lijkt me wel mooier onder de jurk.
Haha ja veel tijd voor het regelen is wel erg prettig hè. Weet je zeker dat het belangrijkste er op tijd is.

Wauw dan heb je wel de perfecte lingerie :D Ik moet ook eens gaan kijken daarvoor.

Het ligt aan je figuur en jurk of een BH volstaat of dat je beter een bustier/korset kan kopen. Heb je een goed figuur en een kleine boezem, dan kun je het prima met een BH doen. Een hele dag zo'n bustier ga je toch merken. Benauwd vind ik wel meevallen (of het moet 20+ graden zijn), maar je gaat de ballijnen voelen. Heb je een grote boezem en een strappless jurk, dan zou ik toch een bustier nemen omdat een strapless BH dan snel afzakt (althans dat is mijn ervaring). Ben je niet super slank, dan zou ik sowieso voor een bustier kiezen. Het maakt je toch minimaal 1 maatje kleiner.
pi_104987398
lily thanks voor de tip. Ik heb een maat 44 met een cup 75F dus dan lijkt een bustier toch een betere optie.
Ik kom altijd bij een klein boetiekje die bekend staat om grote maten bh's. En ze hebben de hele collectie van marlies dekkers. Dus het is meer een speciaal zaak. Maar volgens mij is er veel mogelijk dan ik in eerste instantie zou denken.
pi_105003463
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 20:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Kan me helemaal vinden in je punt hoor, vind de trouwjurken in de winkels echt niet mooi en ben ook van plan een jurk online te kopen als ik ooit ga trouwen dan haha.

Ik zou hem dan een maat groter kopen en de jurk hier laten vermaken.
Succes!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_105011976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:59 schreef martine1984 het volgende:
lily thanks voor de tip. Ik heb een maat 44 met een cup 75F dus dan lijkt een bustier toch een betere optie.
Ik kom altijd bij een klein boetiekje die bekend staat om grote maten bh's. En ze hebben de hele collectie van marlies dekkers. Dus het is meer een speciaal zaak. Maar volgens mij is er veel mogelijk dan ik in eerste instantie zou denken.
Oh dat is wel heel fijn. Kunnen ze je vast goed adviseren! Ik heb maat 40-42 en een D-cup dus voor mij wordt het ook een bustier.
pi_105070993
Foto's voor de Save-the-date kaartjes zijn gemaakt (hoog de bergen in want er lag nog nauwelijks sneeuw in Zwitserland). Alvast zelf kleine save-the-date kaartjes gemaakt voor het vrijgezellenfeest. Die doen we er bij.

Offertes de deur uit gedaan voor het gastenvervoer. 3 grote bussen (40-60 personen) vanaf locaties in Amsterdam en Brabant en 2 taxibusjes. Geen idee wat voor prijs we kunnen verwachten.

Nagedacht over de ondertrouw. Ontdekt dat we het helemaal niet zo speciaal vinden. Meer een formaliteit en papierwerk. Dus dat plannen we wel ergens in het voorjaar doordeweeks. Wel een afspraak gemaakt met een notaris om de keuze voor de huwelijksvorm goed door te spreken.

Weer een hoop gedaan deze week dus!
pi_105089802
lily de afspraak met de notaris moet die voor de ondertrouw?
Je bent goed bezig!
pi_105091436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:24 schreef martine1984 het volgende:
lily de afspraak met de notaris moet die voor de ondertrouw?
Je bent goed bezig!
Nope, notaris moet geregeld zijn vóór je huwelijk (daarna kan ook nog, maar dan wordt het wel een stuk duurder omdat het via de rechtbank moet), maar kan prima na de ondertrouw.
pi_105100654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nope, notaris moet geregeld zijn vóór je huwelijk (daarna kan ook nog, maar dan wordt het wel een stuk duurder omdat het via de rechtbank moet), maar kan prima na de ondertrouw.
Je moet wel de keuze hebben gemaakt tussen in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden. En het is wel goed om daar een gesprek over te hebben met de notaris.
pi_105109200
Wij twijfelen wat we moeten doen. Ik heb een huis en mn lief heeft niks. Echter heb ik nog niks afbetaald aan mn huis en zit ik met een negatieve overwaarde (lang leve de crisis) Dus tja ik denk als je beide niks hebt dat t dan niet zoveel uitmaakt.

We gaan 19 januari al in ondertrouw dus ik moet dan wel opschieten met de notaris als we dat al willen doen. * terug in twijfel modus*
Verder vinden wij de ondertrouw ook niet zo boeiend. We wilde eerst op 18 januari gaan maar das een woensdag en dan ben ik al vrij van mn werk. Dus dan krijg ik geen vrije dag... vond dat zonde dus dan maar de 19de om mn vrije dag te cashen :@
pi_105119941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:04 schreef martine1984 het volgende:
Wij twijfelen wat we moeten doen. Ik heb een huis en mn lief heeft niks. Echter heb ik nog niks afbetaald aan mn huis en zit ik met een negatieve overwaarde (lang leve de crisis) Dus tja ik denk als je beide niks hebt dat t dan niet zoveel uitmaakt.

We gaan 19 januari al in ondertrouw dus ik moet dan wel opschieten met de notaris als we dat al willen doen. * terug in twijfel modus*
Verder vinden wij de ondertrouw ook niet zo boeiend. We wilde eerst op 18 januari gaan maar das een woensdag en dan ben ik al vrij van mn werk. Dus dan krijg ik geen vrije dag... vond dat zonde dus dan maar de 19de om mn vrije dag te cashen :@
Hm ja wij twijfelen dus ook. Althans ik twijfel. Vriendlief twijfelt niet. Die zegt dat hij net zo goed niet kan trouwen als hij nu al nadenkt over een scheiding. Moet hem daar wel gelijk in geven. En op dit moment ben ik ook degene die het meest baat heeft bij een huwelijk in gemeenschap van goederen. Maar wil toch voor de zekerheid er nog even met een notaris over praten. Ook i.v.m. andere dingen (o.a. zijn huis dat we op gezamenlijke naam willen hebben, testament etc.).

Hé maar dat wist ik trouwens niet, van die vrije dag. Zie het nu inderdaad. En heb er 2 voor de bruiloft. Heb eigenlijk liever die van de ondertrouw als extra vrije dag voor mijn bruiloft. Ik zal eens kijken wat er mogelijk is.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:27:49 #233
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105120183
Bij mij in de CAO kreeg ik 14,4 uur voor trouwen incl. ondertrouw, zelf in te zetten. Dus ondertrouw heb ik op vrijdag gedaan, dan was ik toch al vrij. En die 14,4 uur gewoon in mijn huwelijksreis "opgemaakt" :)

Als je twijfelt is een gesprek met een notaris wel handig, of anders langs gaan of op de website voor notariële dingen kijken voor info :)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_105228217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Bij mij in de CAO kreeg ik 14,4 uur voor trouwen incl. ondertrouw, zelf in te zetten. Dus ondertrouw heb ik op vrijdag gedaan, dan was ik toch al vrij. En die 14,4 uur gewoon in mijn huwelijksreis "opgemaakt" :)

Als je twijfelt is een gesprek met een notaris wel handig, of anders langs gaan of op de website voor notariële dingen kijken voor info :)
Oh dat is wel stukken beter. Volgens de directeur kan hij niet zomaar een willekeurige dag vrij geven voor de ondertrouw. Ben nu de dag van het burgerlijk huwelijk vrij en de vrijdag voor de grote dag. Zit nog te dubben of ik de ondertrouw op een maandag ga doen en ga liegen tegen directie zodat ik die dag nog tegoed heb voor een lang weekend weg. Kunnen we vast wel gebruiken in stressvolle weken voor de bruiloft O-)

Ga deze maand nog wat bruidskapsels proberen. Weet nog niet of ik half opgestoken of helemaal wil. Er is zoveel keus met lang haar :s)
pi_105270464
Ik ga volgende week op zoek naar lingerie. Nou heb ik een strapless jurk. Hoe weet ik nou of een beha goed zit onder dat lijfje?

Verder: morgen bij de gemeente informeren wanneer we in ondertrouw kunnen. Het idee is om de getuigen die avond uit te nodigen voor een diner. En dan doen we ze een strikje cadeau :+

Ik zat in de OP te neuzen naar ringen. Er staat een duitse link tussen, een website met eenvoudige ringen in alle prijsklassen en diverse metalen.
Iemand hier ervaring mee?

Wij willen gewoon trouwen in gemeenschap van goederen. Zo leven we nu al samen, dus dat is voor ons de meest natuurlijke vorm.

En ik heb een supergave auto in gedachten: zwarte cadillac fleetwood uit 1970 O+
pi_105273908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:13 schreef Mangostine het volgende:
Ik ga volgende week op zoek naar lingerie. Nou heb ik een strapless jurk. Hoe weet ik nou of een beha goed zit onder dat lijfje?

Verder: morgen bij de gemeente informeren wanneer we in ondertrouw kunnen. Het idee is om de getuigen die avond uit te nodigen voor een diner. En dan doen we ze een strikje cadeau :+

Ik zat in de OP te neuzen naar ringen. Er staat een duitse link tussen, een website met eenvoudige ringen in alle prijsklassen en diverse metalen.
Iemand hier ervaring mee?

Wij willen gewoon trouwen in gemeenschap van goederen. Zo leven we nu al samen, dus dat is voor ons de meest natuurlijke vorm.

En ik heb een supergave auto in gedachten: zwarte cadillac fleetwood uit 1970 O+
Hm ja wil je op save spelen, dan kun je het beste een egale BH kiezen met dezelfde vorm als je lijfje. Heb ik ook gedaan met mijn korset.

Verkoopt de winkel waar je de jurk heb gekocht geen lingerie?
pi_105276172
ik kreeg de tip van de lingerie winkel goede foto's van mezelf in de jurk te maken. Voornamelijk van de voor en achterkant waar op je goed kan zien hoe hoog je jurk zit. En een vriendin van mij had een een halve bustier gekocht, dus tot op haar navel. Die heeft ze uit eindelijk niet gedragen onder dr jurk omdat je de randjes hiervan zag zitten onder dr jurk.

Ik begrijp je idee met je getuigen niet zo goed, ga je ze pas vragen na de ondertrouw? Let wel dat je kopietjes paspoort van je getuigen moet overleggen bij de ondertrouw.

Een metalen ring kan absoluut heel mooi zijn! Echter moet je wel in je achterhoofd houden dat bv een titanium ring niet meer aan te passen is, gemaakt is gemaakt. Mijn schoonzus is tijdens haar zwangerschap een paar kilo aan gekomen die ze er niet meer afkrijgt, gevolg is dat dr trouwring niet meer past. De juwelier kan haar ring niet vergroten / oprekken. Dit is met goud of zilver wel mogelijk.

Enne die auto klinkt echt heel gaaf!

Ik heb vandaag de notaris gebeld voor wat informatie aangaande huwelijkse voorwaarden. Zij vertelde dat dit niet voor de ondertrouw besloten hoeft te zijn. Echter moet t wel allemaal geregeld zijn voor de huwelijksdag. In het nieuwe jaar gaan we dus maar even een afspraak maken.
pi_105278312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:46 schreef martine1984 het volgende:
ik kreeg de tip van de lingerie winkel goede foto's van mezelf in de jurk te maken. Voornamelijk van de voor en achterkant waar op je goed kan zien hoe hoog je jurk zit. En een vriendin van mij had een een halve bustier gekocht, dus tot op haar navel. Die heeft ze uit eindelijk niet gedragen onder dr jurk omdat je de randjes hiervan zag zitten onder dr jurk.
Dat is wel een goeie tip ja!

Ik ga iig voor de schoenen kijken bij de zaak waar mijn jurk vandaan komt. Ik heb hem bij de outletvestiging gekocht, weet niet zeker of ze daar lingerie hebben.
quote:
Ik begrijp je idee met je getuigen niet zo goed, ga je ze pas vragen na de ondertrouw? Let wel dat je kopietjes paspoort van je getuigen moet overleggen bij de ondertrouw.
Ze zijn al gevraagd, maar we willen van de ondertrouw een soort feestelijke happening maken. Dus als ze er fysiek bij willen zijn, leuk, maar we willen sowieso die avond met ze uit eten. En idd, vooraf kopietjes paspoorten inleveren! :D
quote:
Een metalen ring kan absoluut heel mooi zijn! Echter moet je wel in je achterhoofd houden dat bv een titanium ring niet meer aan te passen is, gemaakt is gemaakt. Mijn schoonzus is tijdens haar zwangerschap een paar kilo aan gekomen die ze er niet meer afkrijgt, gevolg is dat dr trouwring niet meer past. De juwelier kan haar ring niet vergroten / oprekken. Dit is met goud of zilver wel mogelijk.
Hmm, nog maar es over nadenken dan.
Mijn vriend draagt geen goud, staat hem ook niet. En ik neig ook meer naar zilver. Maar ja, dat butst en slijt weer sneller.
Misschien wordt het toch witgoud dan.
pi_105298238
Qua ringen hadden wij hetzelfde issue; mijn vrouw draagt geenjuwelen (en heeft een hekel aan goud) en ik draag alleen zilver / metaal.

Uiteindelijk zijn het witgouden ringen met 2 zwarte diamanten geworden :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_105316938
wij laten onze ringen door een bevriende edelsmid maken. Ik drraag zelf altijd zilver en mn lief goud. Dus word mijn trouwring witgoud en die van mn lief geel goud. Ik ben meer van strak en mn lief vind een afgeronde ring mooier dus dat word dan ook zo gemaakt. Maar dan alles wel dus danig dat t een set blijft. We gaan er in t nieuwe jaar mee verder ben heel benieuwd wat t word
pi_105328938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:09 schreef martine1984 het volgende:
wij laten onze ringen door een bevriende edelsmid maken. Ik drraag zelf altijd zilver en mn lief goud. Dus word mijn trouwring witgoud en die van mn lief geel goud. Ik ben meer van strak en mn lief vind een afgeronde ring mooier dus dat word dan ook zo gemaakt. Maar dan alles wel dus danig dat t een set blijft. We gaan er in t nieuwe jaar mee verder ben heel benieuwd wat t word
Ik vind wel dat witgoud snel slijt, mijn verlovingsring is van witgoud. Gelukkig is hij nog niet geel gekleurd (mag ik wel verwachten na 4 maanden) maar hij mist zijn glans en er zitten al krasjes in, vind ik toch zonde van een ring van 400 euro!
Voor de trouwring kies ik denk ik voor titanium.
pi_105331619
Je hebt tegenwoordig ook ringen van palladium: da's geloof ik weer een bijzonder edelmetaal, maar het is in ieder geval ook 'wit' van kleur, zoals witgoud en titanium. Volgens mij verkleurt het minder/niet. Het schijnt ook een heel sterk metaal te zijn.
Willekeurig voorbeeldje:
pi_105347757
Wij zitten eigenlijk wel op één lijn. Vriend wil een eenvoudige gouden ring. Ik wil een gouden ring die rondom helemaal is ingezet met diamanten. Enige waar we nog naar moeten kijken is de breedte van de ring. Ik wil hem onder mijn verlovingsring gaan dragen. Even kijken welke breedte daar het mooiste bij staat.
pi_105354841
Heeft iemand hier ervaring met winterboeketten? Een van de weinige dingen die ik nog moet regelen. Eigenlijk wilde ik helemaal geen bloemen. Maar misschien iets met veertjes er bij? Het meot in wintersfeer zijn. Ideeen? :D
Life is sweet, life is bitter...
pi_105357783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:30 schreef Rimpelsteeltje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met winterboeketten? Een van de weinige dingen die ik nog moet regelen. Eigenlijk wilde ik helemaal geen bloemen. Maar misschien iets met veertjes er bij? Het meot in wintersfeer zijn. Ideeen? :D
Veren, hulst, dennentakken? Ga los met kerstversiering? ;) Je kunt ook zelf papieren bloemen maken, of een button of broche boeket in winterkleuren (googlen op brooch bouquet). Op de site Offbeat Bride vind je ook allerlei bijzondere boeketten (en tutorials om ze zelf te maken), kun je vast wel wat inspiratie uit halen.
pi_105358878
Inderdaad met dennentakken? Ik denk aan wat meer groen erin, met van dat gipskruid en klokbloemen? Of amaryllis, ook zo'n winterbloem. En wat van die witgespoten verstilde takjes en bladeren ofzo?
pi_105419327
o dat is leuk, witgespoten. had ik nog niet aan gedacht.
pi_105659768
Vriendlief gaat dit weekend zijn pak uitkiezen. De kans is groot dat hij voor een witkleurig pak gaat dus ik heb toch maar even 2 mensen meegestuurd die mijn jurk hebben gezien + wat foto's en stukjes stof. Wit + wit kan heel mooi zijn maar als het net niet de juiste kleuren zijn, ook erg vloeken.
pi_105669575
goed idee lily om mensen die t totaalplaatje weten mee te sturen.

Ik wacht nog steeds om mn jurk, heb hem 5 maanden geleden besteld. Levertijd zou 4 maanden zijn... Ga van de week maar eens bellen om te vragen hoe t voor staat.
pi_105747719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:29 schreef martine1984 het volgende:
goed idee lily om mensen die t totaalplaatje weten mee te sturen.

Ik wacht nog steeds om mn jurk, heb hem 5 maanden geleden besteld. Levertijd zou 4 maanden zijn... Ga van de week maar eens bellen om te vragen hoe t voor staat.
Hm ja, helaas is hij niet geslaagd. Ze hebben hem aangeraden om te wachten tot de collectie van voorjaar/zomer 2012 binnen is. Nu weet ik dus helemaal dat hij een wit pak zal dragen :P

Ik zou ook bellen. Ik vind het eigenlijk wel raar dat ze jou nog niet hebben gebeld. Hopelijk is er niet veel aan de hand. Misschien hangt hij er al wel. Je had nog tijd genoeg toch?

Wij hebben het menu nu rond. We zijn voor een 3-gangen diner gegaan. Je eet die dag al zoveel, dan mag ik blij zijn als ik 3 gangen weg krijg. Voorgerecht en hoofdgerecht een vegetarische, vis en vleesoptie. Scheelt ons ook weer 20 euro p.p. op de begroting :P
pi_105786723
de jurk is per vliegtuig onderweg naar nederland, dan nog even wachten tot de douane hem vrij geeft. Van schiphol gaat hij naar de leverancier om geinspecteerd en gestreken te worden. En daarna gaat hij naar de winkel en dan kan ik hem weer aan. Hopelijk is hij er nog dit jaar, ligt aan de douane.

Wij zijn zaterdag op de locatie geweest nog even wat zaken door gesproken. De dag indeling staast vast :)
1400 ontvangst met koffie en thee
1500 huwelijkcermonie
1600 -1700 toast en taart
1700-1845 4 gangen diner
1900-2030 receptie
2030-0100 feest

eerst volgende stap zal zijn in januari naar de drukker om de kaarten door te spreken.
pi_105786823
ook in de zomer kun je een grijs pak kopen hoor lily :p
pi_105790172
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:21 schreef martine1984 het volgende:
ook in de zomer kun je een grijs pak kopen hoor lily :p
Ja maar die heb je nu ook genoeg :p

Maar de jurk heeft een flinke vertraging opgelopen dan zeg :{ Hopelijk gaat alles snel met de douane :)

Wij hebben tot nu toe:

12.00 Ontvangst daggasten
12.45 Lunch
13.30 Richting kerkje
14.00 Huwelijksmis
15.00 Foto's maken
16.00 Borrel met cupcakes
17.00 Diner
19.00 Rustmoment
20.00 Ontvangst avondgasten met champagne & taart
21.00 Feest
pi_105794272
gelukkig heb ik nog tot 11 mei de tijd, dus is het niet zo'n probleem dat mn jurk vertraagd is.

Ziet er uit als een vol programma lily, maar dat blijft toch altijd op zo'n dag. Wij gaan s ochtends foto's maken. Ik denk van 10 tot 1200 uur en dan ff een broodje eten thuis als vorens we naar de locatie gaan. Op de locatie zelf moeten we ook nog even foto's maken met familie etc
pi_105833517
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef martine1984 het volgende:
gelukkig heb ik nog tot 11 mei de tijd, dus is het niet zo'n probleem dat mn jurk vertraagd is.

Ziet er uit als een vol programma lily, maar dat blijft toch altijd op zo'n dag. Wij gaan s ochtends foto's maken. Ik denk van 10 tot 1200 uur en dan ff een broodje eten thuis als vorens we naar de locatie gaan. Op de locatie zelf moeten we ook nog even foto's maken met familie etc
Oh dat scheelt!

Ik vind het op zich wel meevallen. Alle activiteiten zijn makkelijk te doen in de tijd die er voor staat, m.u.v. het ontvangst van de avondgasten. En we hebben een rustmoment van een uur.

Maar misschien komt het ook doordat voor mij pas om 14.00 uur de dag begint. Ik heb nu het gevoel dat ik zeeën van tijd heb tot de ceremonie. Heb al met mijn moeder afgesproken dat we 's ochtends een stuk gaan wandelen in het Limburgse heuvellandschap. Want uitslapen gaat me toch niet lukken O-)
pi_105855947
Schoenen: check ( 11 cm hak :o maar ik liep er gewoon zo op weg!)
Lingerie: check!
Ik kan eindelijk mijn jurk op maat laten maken, ben zo benieuwd... Ik ga voor januari een afspraak bij de coupeuse plannen.

Onze dagindeling ziet er globaal zo uit:
14.00u Huwelijksceremonie (plm 45 min, daarna naar de feestlocatie op 2 min afstand)
15.00u Taart en borrel
17.30u 3 gangen diner
20.00u feest

We hebben 30 daggasten en we verwachten 150 mensen op het feest. Ik ben wel blij met de tijd die staat voor de borrel, dat is voor ons het moment dat bijv. ouders en getuigen iets kunnen zeggen of geven. Hopelijk zit er zo ook genoeg ruimte in om ons weer op te laden voor het feest.

16 januari gaan we in ondertrouw en daarna hebben we onze getuigen uitgenodigd voor een borrel en diner. Ze krijgen dan van ons een strikje :+
pi_105935522
klinkt goed mangostine! 11 cm das echt hoog!
Wanneer is jullie grote dag?

Wij gaan 19 januari in ondertrouw, om 1000 uur s ochtends al. Daarna gaan we lekker samen lunchen, echt belangrijk vinden we t niet het is meer een iets wat er bij hoort. S avonds heb ik al weer andere zaken gepland staan.
pi_105938539
Ik krijg een vrije dag voor de ondertrouw :P
Heel spannend is het idd niet, maar wij vinden het wel leuk om er toch iets feestelijks van te maken, omdat het kan.

Wij trouwen op 1 juni. En jullie?
pi_105940794
11 mei is onze grote dag. Nog maar 4,5 maand... Jeetje das eigenlijk al best snel! In januari maar eens een tijdschema maken zodat niet alles op t laaste moment gebeurt. Zoals wel vaker bij ons t geval is... Zo heb tot dus ver nog geen kerstkaarten verstuurd, sla maar een jaartje over denk ik
pi_105942034
Neuh, hier ook gren kerstkaarten dit jaar. We doen wel een nieuwjaarsgroet op de uitnodiging ofzo :+
pi_105976998
Ik loop ook zo op hoge hakken weg...ga het alleen na een paar uur wel voelen :p

Wij hebben uiteindelijk ook maar voor een 'leuke' datum gekozen. 14 februari. Moet mijn dagje vrij toch opmaken.

Bij ons is de save-the-date kaart ook meteen de kerstkaart. Ideaal.

Maar ik heb ook het gevoel dat het zo snel gaat. Begin nu wel uit te kijken naar de jurk. Nog een maandje en dan is hij er. Ben deze maand alleen al 2 kilo aangekomen en daar gaan er nog wel wat bij komen dus na de feestdagen maar flink op dieet en sporten want anders pas ik die jurk al niet meer |:(
pi_106000227
Wij hebben vanochtend de trouwringen uitgezocht! Mooi zo, rond de kerstdagen. We hebben eerst mijn ring uitgezocht. Ik wilde graag een alliance ring (rondom helemaal bezet met diamanten). Ik had eigenlijk een ring in mijn hoofd met incrustatie zetting, maar het is een chaton zetting geworden. Dus in plaats van dat ze in een gouden ring liggen, worden ze verbonden met goud. Past mooier bij mijn verlovingsring. Hij is ook smaller geworden dan ik in mijn hoofd had. Vervolgens waren we bij mijn vriend binnen 10 minuten klaar want die heeft een simpele gouden ring, in dezelfde breedte als mijn ring.

Weer een symbolisch moment in de voorbereiding af te strepen. Had ze het liefst met de kerst al in huis maar ze moeten nog op maat worden gemaakt (er was alleen een standaardmaat om te passen) en gegraveerd worden.

Over de gravering moeten we nog even nadenken. Naam en datum? Of alleen datum? Of een spreuk?
pi_106080033
Dus je combineert je trouwring met je verlovingsring?
Ik zou dat ook graag willen, maar mijn verlovingsring leent zich er niet zo goed voor. Stiekem vind ik hem ook niet supermooi :@ Ik wil dus echt een trouwring die ik de rest van mijn leven kan dragen.
Was het een bestaand model Lily, of heb je hem zelf ontworpen?

Wij denken aan zoiets in witgoud:

En ja, de gravure. Ik vind een vingerafdruk aan de binnenkant ook zo mooi. Maar dat loopt dan meteen weer aardig in de papieren. Naam en datum vind ik dan weer zo standaard... moeten we nog eens goed over nadenken.

De vader van mijn vriend is in 2005 overleden, hij wil ook kijken naar de mogelijkheid om iets van de as in zijn ring te verwerken.
pi_106098210
lily, ik moet ook afvallen. Ik ben aan t citroenwater begonnen. 1 liter water met sap van een halve citroen. Eerste glas op een nuchtere maag drinken en de rest over de dag verdelen. Dit schijnt te helpen.

Mooi idee van dat as in de ring, mangostine! De vader van mn lief is 13 terug overleden. Het blijft een moeilijk iets, en zeker nu we zo bezig zijn met de bruiloft. Dat brengt t gemis weer op de voorgrond
pi_106103101
Ik heb deze foto als inspiratie opgeslagen voor ooit, :) Love it!

...
pi_106141951
Zo, net 3 weken Bali geboekt! 8-)
pi_106144999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:50 schreef Mangostine het volgende:
lekker hoor! Ben stiekum wel een beetje jaloers. Ik hoop op vrijgevige ouders :)
pi_106501242
Offerte laten maken bij trouwlocatie. *O*
pi_106501636
Leuk DM, wat is het voor gelegenheid?

Wij gaan deze maand met de fotograaf om de tafel, o.a. voor de foto op de uitnodiging. Hoe lang van te voren versturen jullie die?

En de ceremoniemeester(es) heeft de namen voor het vrijgezellenfeest... Ben benieuwd! :)
pi_106535205
dm mooie locatie!
pi_106536265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie locatie zeg.
Ik heb toevallig net dit gemaakt voor mijn feestlocatie. (Je kan het niet zo goed zien omdat foto's in het donker niet mijn forte zijn. Maar het zijn grote vazen met glitter en sneeuwtakken van ongeveer 120 cm hoog, struisvogelveren en parel/kristaltakken. De binnenkant van de vazen heb ik bespoten met ruitensneew (? geen idee hoe dat heet) zodat de moodlights die ik er in gepropt heb een wat beter effect hebben en dat je de takken er niet doorheen ziet helemaal. Tis best n grote zaal dus ik hoop dat het een beetje body geeft aan het geheel. Voor het winterese effect ook een paar spierwitte kerstbomen geregeld, die her en der door de zaal staan (zonder ballen ofcourse :P )...

pi_106537593
Gaaf!
Wij doen alles op dezelfde locatie, ook de huwelijksvoltrekking.
Wij en naaste familie blijven ook slapen.
pi_106573590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:42 schreef Mangostine het volgende:
Dus je combineert je trouwring met je verlovingsring?
Ik zou dat ook graag willen, maar mijn verlovingsring leent zich er niet zo goed voor. Stiekem vind ik hem ook niet supermooi :@ Ik wil dus echt een trouwring die ik de rest van mijn leven kan dragen.
Was het een bestaand model Lily, of heb je hem zelf ontworpen?

Wij denken aan zoiets in witgoud: [ afbeelding ]

En ja, de gravure. Ik vind een vingerafdruk aan de binnenkant ook zo mooi. Maar dat loopt dan meteen weer aardig in de papieren. Naam en datum vind ik dan weer zo standaard... moeten we nog eens goed over nadenken.

De vader van mijn vriend is in 2005 overleden, hij wil ook kijken naar de mogelijkheid om iets van de as in zijn ring te verwerken.
Ja verlovingsring is de bekende Tiffany ring dus daar valt een trouwring goed mee te combineren. Het zijn bestaande ringen. Mijn vriend wilde heel simpel dus daar viel zelf weinig aan te ontwerpen. En ik vond een bepaalde ring die daar lag wel mooi. We hebben wel zelf de stenen uit mogen kiezen.

Zo'n vingeradruk vind ik ook wel mooi, maar daar zijn onze ringen niet breed genoeg voor. Mooi idee van je vriend. Hij zou eventueel ook een sieraad van je vader er in kunnen laten verwerken. Wij zijn ook van de naam afgestapt en nu op zoek naar een korte spreuk. Datum zijn we nog niet over uit. Ligt ook aan de lengte van de spreuk.
pi_106573664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:51 schreef martine1984 het volgende:
lily, ik moet ook afvallen. Ik ben aan t citroenwater begonnen. 1 liter water met sap van een halve citroen. Eerste glas op een nuchtere maag drinken en de rest over de dag verdelen. Dit schijnt te helpen.

Mooi idee van dat as in de ring, mangostine! De vader van mn lief is 13 terug overleden. Het blijft een moeilijk iets, en zeker nu we zo bezig zijn met de bruiloft. Dat brengt t gemis weer op de voorgrond
Haha, en, schiet het al een beetje op? Wij zijn net terug van wintersport en al die feestdagen zijn niet al te bevorderend voor mijn afslankproces :P Morgen begint mijn werkweek weer. Wil nog zo'n 10 kilo kwijt voor juli. Moet lukken :)
pi_106573814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[ afbeelding ]
Wauw dat ziet er mooi uit! En die vazen van jou ook Rimpelsteeltje! Was jij het die in Winterse sfeer ging trouwen (dat boeket toen)?
pi_106573846
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:50 schreef Mangostine het volgende:
Heerlijk! Prachtige locatie voor een huwelijksreis. Wil er ook ooit nog een keer heen.
pi_106582303
lily, ben 2 kilo kwijt ondanks de feestdagen. Heb de griep gehad :) afgelopen week 2 keer een rondje fitnesszaal gedaan. Dus het gaat vast goed komen. En anders is mn jurk met mn huidige figuur ook prachtig, dus een mooie bruid zal ik zeker zijn!
pi_106582788
Dit:

zijn onze ringen geworden O+
pi_106587020
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:29 schreef martine1984 het volgende:
lily, ben 2 kilo kwijt ondanks de feestdagen. Heb de griep gehad :) afgelopen week 2 keer een rondje fitnesszaal gedaan. Dus het gaat vast goed komen. En anders is mn jurk met mn huidige figuur ook prachtig, dus een mooie bruid zal ik zeker zijn!
Zo, netjes! Ja die jurk ben ik ook niet zo bang voor, de foto's achteraf meer ;) En bruiden zijn altijd mooi :)
pi_106587044
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:38 schreef Mangostine het volgende:
Dit:

[ afbeelding ]

Niet mijn smaak maar wel origineel! Vast helemaal perfect voor jullie :) Zit er nog een verhaal achter de textuur van de ringen?
pi_106595094
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:38 schreef Mangostine het volgende:
Dit:

[ afbeelding ]

mooi! Heel orgineel. Neem aan dat die met het hobbeltje voor de vrouw is?
pi_106630880
joepie eindelijk na bijna een half jaar wachten is mn jurk binnen! Zaterdag ga ik hem nog een keer aantrekken. Schoonmams en moeders gaan mee. Daarna breng de jurk bij mn beste vriendin, want ongeveer 8 weken van te voren word hij vermaakt. *kan bijna niet wachten tot zaterdag*
pi_106651746
Jeetje Martine, wat heeft dat lang geduurd! Fijn dat ie binnen is, nu lekker van genieten: 100 x aan- en uittrekken en naar staren O+

De ring met "structuur" is voor hem. De andere heeft een vierkant briljantje.
pi_106687713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 07:17 schreef martine1984 het volgende:
joepie eindelijk na bijna een half jaar wachten is mn jurk binnen! Zaterdag ga ik hem nog een keer aantrekken. Schoonmams en moeders gaan mee. Daarna breng de jurk bij mn beste vriendin, want ongeveer 8 weken van te voren word hij vermaakt. *kan bijna niet wachten tot zaterdag*
Aah eindelijk! Nou nog ruim op tijd ;) Ik kreeg vandaag bericht dat ze hem vrijdag 27 januari verwachten en ik hem de 28e kan komen passen.
pi_106701068
fijn dat de jouwe ook snel binnen komt.

Mijn jurk heeft veel te lang geduurd, t zou ongeveer 4 maanden duren maar het id uitgelopen tot bijna 6.
Vandaag zijn we bij drukker geweest, kaarten zijn uitgezocht. Helaas wel boven budget maar ja dan heb je wel wat. Nu de tekst nog.

Nog precies 4 maanden te gaan voor de grote dag.......
pi_106732166
Goffer. Wij gingen uit van een prijs rond 1700 voor de ringen. Maar ben vandaag gebeld door de juwelier: het wordt bijna het dubbele. :o
En dat ligt toch wel fors buiten ons budget.
Ik ben er echt een beetje sip van...
pi_106735159
jeetje mangostine dat ligt ver boven t budget! Is daar niet over te praten? Ik vind t echt belachelijk, had je van te voren een prijsopgave gekregen?
Onze ringen worden ontworpen en gemaakt door een kennis van mijn vader, dus dat scheelt enorm in de prijs. Wij zijn klaar voor 750, echter heb ik geen steentje omdat dat niet binnen ons budget past. T steentje volgt als we bijvoorbeeld 5 jaar getrouwd zijn.
pi_106735593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:14 schreef Mangostine het volgende:
Goffer. Wij gingen uit van een prijs rond 1700 voor de ringen. Maar ben vandaag gebeld door de juwelier: het wordt bijna het dubbele. :o
Pfoe, dat is wel een tegenvaller! Zitten jullie er nu al aan vast of kun je nog proberen de prijs omlaag te krijgen/een goedkoper alternatief nemen?

Wij hebben nog altijd geen ringen uitgekozen maar hebben er zo'n 300 euro voor ingepland. Maar goed, wij willen dan ook zilveren ringen zonder steentjes of andere 'poespas' (met alle respect voor mensen die dat wel willen natuurlijk).
pi_106739362
quote:
Jeetje hoe kan dat?
pi_106753119
We hebben de ringen gelukkig nog niet gekocht. Ik vraag me echt af of ze niet een foute berekening gemaakt hebben, want andere massief witgouden brede ringen kosten rond de ¤ 1500 per paar. En vooraf werd dus een schatting gemaakt die iets boven die richtprijs lag, voor beide ringen.
We gaan binnenkort maar eens langs om het te bespreken. Het punt is dat we de ringen ècht heel graag willen, maar goed, dan wordt het toch kijken naar een goedkoper alternatief. :(

Maandag in ondertrouw!
pi_106753164
Of we nemen ze toch in zilver bedenk ik me nu. Als werd ons dat door deze juwelier afgeraden. Maar ik vind het zelf eigenlijk wel wat hebben, zo'n ring waaraan je ziet dat ermee geleefd wordt.
Van de andere kant; prijs zou niet de overweging moeten zijn om de ringen dan maar in een ander materiaal te nemen.
pi_106753437
Ik vind het wel fors aan de prijs want mijn verlovingsring is van witgoud met een briljant en die was net meer dan 300 euro(met de diamant!). Nu zijn je trouwringen wel iets massiever maar dat is wel behoorlijk aan de prijs...
pi_106763765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:10 schreef Mangostine het volgende:
Of we nemen ze toch in zilver bedenk ik me nu. Als werd ons dat door deze juwelier afgeraden. Maar ik vind het zelf eigenlijk wel wat hebben, zo'n ring waaraan je ziet dat ermee geleefd wordt.
Van de andere kant; prijs zou niet de overweging moeten zijn om de ringen dan maar in een ander materiaal te nemen.
Kun je nog schuiven met het goudgehalte? Dat je bijvoorbeeld 14-karaats neemt i.p.v. 18 ofzo? Geen idee of dat veel scheelt, maar ik noem het toch maar.
pi_106763909
Goeie Jentin, geen idee idd of het iets uitmaakt maar ik sla de juwelier er eens mee om zijn oren.
pi_106768248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:08 schreef Mangostine het volgende:
We hebben de ringen gelukkig nog niet gekocht. Ik vraag me echt af of ze niet een foute berekening gemaakt hebben, want andere massief witgouden brede ringen kosten rond de ¤ 1500 per paar. En vooraf werd dus een schatting gemaakt die iets boven die richtprijs lag, voor beide ringen.
We gaan binnenkort maar eens langs om het te bespreken. Het punt is dat we de ringen ècht heel graag willen, maar goed, dan wordt het toch kijken naar een goedkoper alternatief. :(

Maandag in ondertrouw!
Ja ik ben benieuwd hoe ze zo kunnen afwijken van de schatting.
pi_106771795
ben heel benieuwd mangostine hoe t afloopt met de ringen. Ik ga voor je duimen dat t lukt om even goed nog te krijgen wat jullie willen.

Morgen ga ik eindelijk mn jurk weer zien na 6 maanden wachten, ben zo benieuwd of dat hij echt zo mooi is..... Ben een beetje nerveus. Donderdag in ondertrouw en dan komt t snel dichterbij allemaal.
Kaart is uitgezocht nu de tekst nog samen stellen. Vrijdag 16 mrt heb ik een makeup workshop bij me thuis waarbij ze dirct mn proefmakeup gaan doen. Nu ff kijken of dat ik proefkapsel s middags kan doen dan heb ik t totaal plaatje.... Leuk leuk.
Ow en niet te vergeten volgende week naar de schoonspecialiste, kadotje van de trouwlocatie (zit een schoonheids specialiste in t zelfde pand)
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2012 @ 19:14:27 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_106772362
quote:
Rond de 3.000 ¤ dus? Voor mij in geen 3.000 jaar. Er zijn ook schitterende geel- of witgouden ringen te koop voor rond de 1.000 ¤ per stel. Of minder zelfs.
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar wordt je nu niet gewoon opgelicht? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_106817395
vanmiddag mn jurk weer aan gehad. Was bijzonder. Hij was anders als dat ik mn hoofd had, de rok en de achterkant is veel mooier. T lijfje dacht ik dat er meer kraaltjes en bordursel op zat. Gek eigenlijk hoe je dingen anders kan onthouden. Al met al is hij wel mooi en word nog mooier als hij goed pas zit.
Ik mag nog een haar assecoire uitkiezen, ze pakte een sluier en dat maakte t plaatje zo meer af. Ondanks dat ik dacht dat ik dat niet zou willen, vind ik het echt mooi. Volgende pas beurt gaan we dat definitief uit kiezen.

Ik kreeg wel de tip om voor een bh te gaan ipv een bustier. Bh draag je daarna ook nog en is goedkoper. En aangezien er balijnen in mn jurk zitten kan t zo zijn dat je t gaat zien en dat ik me dan heel opgesloten ga voelen. Dus dan gaan we voor een mooie strapless bh. Eind feb ga ik weer een afspraak maken voor t vermaken. Nu ligt mn jurk veilig bij mn beste vriendin :)
pi_106904697
Spannend! Ik heb net een offerte aangevraagd voor de feestlocatie!

We willen de huwelijksvoltrekking en waarschijnlijk ook de receptie doen op kasteel Erenstein; want hele romantische locatie (kasteel met gracht eromheen), vervolgens gaan de gasten(voornamelijk familie) naar de overkant naar het GaiaPark(dierentuin) om even door het park heen te lopen, dan een BBQ(als het kan, lijkt me erg leuk) en vervolgens ook de feestavond in de dierentuin, dinodome waar ongeveer 150 gasten komen :)

Hopelijk is het een beetje betaalbaar, even offerte afwachten :')

Kasteel Erenstein:

DinoDome:

Hier hadden we zaterdag een bedrijfsfeest maar ik kan niet echt een plaatje van de feestzaal vinden. Was in ieder geval erg leuk met cocktailbar, bandje, alles tropisch aangekleed en wereldse gerechten die constant langs kwamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')