SPOILER: YoutubeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Drumpie's WorldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• www.minecraft.net Hier kan je het spel aanschaffen. Of de gratis classic mode spelen in je browser.
• www.minecraftwiki.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften.
• www.pcgamer.com Hier kan je de demo downloaden van minecraft!
• www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is. Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
• www.crafthub.net Blog over Minecraft.
• www.twitter.com/notch Twitter van de ontwikkelaar van Minecraft.
• www.notch.tumblr.com Blog van de ontwikkelaar van Minecraft.
Fok - In-game
Tuut-chips - Powerkiwi
SuperKaasNacho - Epicosaurus
JaimyLee - JaimyLee
maurisioo - maurisioo
vogelkooi- remlof
Hatsekiedee - Groentetaart
MissionPhailed - Weerfenomeen84
SuperHarregarre - Harregarre
Sosuacafe - sosua
Mender - MenderV
TJV - TomVNL
Jesse_van_Laar-Jesse_van_Laar
Dnbrainwash - Dnbrainwash
psvunited - psvunited
Berend. - Pixiio
Verbodsbord - aron7120
Timwonnacott - Looniar
Ten_minste_houdbaar_tot - robjes
rockxas - rockxas1
Dagoduck - Larshei
jebentzelfeenfiets. - Wubdor
Sitethief - Sitethief
pletvandepettenflet - l2emy
Burnaboy - Torchedini
Drebbelman - Drebbelman
DeHovenier - WalkingSlow
-Datdus- - Datdus
Vbownswow - gogosweden
drumstickNL - Piekartz
einschtein - einschtein
Mordecai - xMordecai
replay11nl - replay11nl
Parvus : aSe38
Ceees2 - Keees2
KaasManiak : KaasManiak
AwesomeSauce : Fried__Chicken
DutchSpike : DutchSpike
MineraalWater - Plexcon
Bobbernaut - Bobbernaut
Maanvis - Maanvis
Flodder450-Flodder450
AlchemistOfSorrows - Goostquote:Minecraft kopen of niet?
Denk niet ''wat een kut graphics, koop ik niet'' Maar speel eerst eventjes de demo, en geniet van het spel! Klik hier voor de gratis demo!Winnaar KLB verkiezingen 2012.
Ja ik was wel, maar undercover.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
godverdomme ik heb je gemist mang!
tsja.. te laat nuquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja ik was wel, maar undercover.
En ik had een vette TT: Waar Flodder 5x overnieuw een kerk moet bouwen.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:53 schreef gogosweden het volgende:
[..]
tsja.. te laat nu
haha james bond jwz
Nee omdat dit nog de pre3 is en nog geen Bukkit. Op Bukkit kun je pas plugins draaien.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:02 schreef Flodder450 het volgende:
kan de live map weer gefixd worden drumpert?
dat is dikke cheat toch....quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:02 schreef Flodder450 het volgende:
kan de live map weer gefixd worden drumpert?
Woon jij onder een steen?quote:
Ja ik heb zoiets ook al een paar keer meegemaakt in een grot. Ik haal wat blokken weg om langs lava te gaan. En op de terug weg moet ik ze weer weg hakken omdat ze weer terug zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:49 schreef Mordecai het volgende:
What the fack jongens!?
Wat is dit op de server dan Drumpie!?
De zijkant van mijn woonburcht verdwijnt telkens! In en uitloggen werkt niet.. Het is gewoon wég. Is me nu 2 keer gebeurd...
[ afbeelding ]
Die gast mag wel eens wat aan z'n Engels doenquote:Op
zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef Berend. het volgende:
Ook ff in het nieuwe topic. Iemand had een filmpje voor mijn server gemaakt, hoe vet?
wat is dat voor lomps?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:13 schreef Mordecai het volgende:
Whottefock! Mijn grot groeit vanzelf weer dicht?
[ afbeelding ]
daarom, eerst features dan pas bugs-squashingquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:33 schreef Maanvis het volgende:
rustig jongens, notch gaat eerst draken en potions maken en daarna fixt ie de bugs wel.
Umm, mooie volgorde. Anders zitten we straks maandenlang met bugs van de nieuwe, meer complexere features toch?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:38 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom, eerst features dan pas bugs-squashing
volgens mij zitten er dan geen NPC's in de villages die al ontdekt zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:45 schreef Drebbelman het volgende:
Er komt bij de definitieve 1.9 update geen nieuwe mapgenerator toch? Dus, op zich kunnen we met de huidige map gewoon door blijven gaan? Komt de activiteit op de server alleen maar ten goede lijkt me.
Misschien kan Drumpie dan eventjes 10 minuutjes de moeite nemen om gigantische onbebouwde stukken even weg te halen met de mapedit prog.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij zitten er dan geen NPC's in de villages die al ontdekt zijn.
mijn inziens moet je feature toevoegen, daarna minimaal 90% v/d bugs fixen en weer door zeker bij een spel als mc die al gereleased isquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:43 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Umm, mooie volgorde. Anders zitten we straks maandenlang met bugs van de nieuwe, meer complexere features toch?
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk..
Volgens mij kan deze map met de officiele 1.9 idd gewoon blijven als het goed is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:45 schreef Drebbelman het volgende:
Er komt bij de definitieve 1.9 update geen nieuwe mapgenerator toch? Dus, op zich kunnen we met de huidige map gewoon door blijven gaan? Komt de activiteit op de server alleen maar ten goede lijkt me.
NPC's zijn er nu ook gewoon. En die zullen dan dus ook gewoon blijvenquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij zitten er dan geen NPC's in de villages die al ontdekt zijn.
zeg, ben jij altijd de grappigste thuis..quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:55 schreef Sitethief het volgende:
@mschol
Minecraft is nog niet gereleased, Minecraft Beta wel.
de kant waar ze opgaan vind ik wel logisch...quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel jammer dat Minecraft tegenwoordig de magische kant opgaat met potions en enchanten enzo. Had graag meer wapentuig gezien zoals machinegeweren, kanonnen en clusterbommen.
Ach ja, gelukkig nog genoeg vermaak met Mobtraps, TNT-kanonnen en vanaf 1.9 dierproeven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:10 schreef mschol het volgende:
[..]
de kant waar ze opgaan vind ik wel logisch...
machinegeweren, kanonnen en clusterbommen zijn totaal onlogisch in een spel waar je begint met zwaarden
Farmen voor het leven, alleen wel jammer dat de baby diertjes een even grote kop hebben als de volwassen dierenquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ach ja, gelukkig nog genoeg vermaak met Mobtraps, TNT-kanonnen en vanaf 1.9 dierproeven.
Soa test?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:13 schreef Mordecai het volgende:
Whottefock! Mijn grot groeit vanzelf weer dicht?
[ afbeelding ]
Das toch juist een vet komisch gezicht.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:13 schreef Alstead het volgende:
[..]
Farmen voor het leven, alleen wel jammer dat de baby diertjes een even grote kop hebben als de volwassen dieren
quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:26 schreef Maanvis het volgende:
babymensen hebben ook bijna dezelfde hoofdgrootte als volwassen mensen, dus op zich is het wel realistisch
dat blijven ze gewoon doen, en anders laat je er toch weer een paar vrij?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:28 schreef mschol het volgende:
maar als iedereen op een server de beesten in een farm lokt.. dan blijven er op ten duur helemaal geen vrije beesten meer over...
of spawnen ze nog wel @ random op grass dat afdoende verlicht is?
Ze spawnen sinds 1.8 al niet meer op verlichte plekken, maar per chunk. En als je ze killed in een chunk worden daar ook geen nieuwe gespawnt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:28 schreef mschol het volgende:
maar als iedereen op een server de beesten in een farm lokt.. dan blijven er op ten duur helemaal geen vrije beesten meer over...
of spawnen ze nog wel @ random op grass dat afdoende verlicht is?
maar op het moment dat we de onbebouwde stukken van de map knippen, en die worden bij 1.9 opnieuw gegenereerd zijn die problemen ook verholpen als het goed is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:18 schreef dnbrainwash het volgende:
Nee, deze map kan niet blijven.
Strongholds worden aangegeven door middel van gigantische glazen pilaren (debug feature die ze vergeten waren oid).
Er zitten dikke "Aether test" stukken in de map, remember de eerste spawn?
Ik heb wel gewoon npc's gezien trouwens in de dorpjes maar care.
en jij denkt dat op een MP server dat gaat gebeuren?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:29 schreef Alstead het volgende:
[..]
dat blijven ze gewoon doen, en anders laat je er toch weer een paar vrij?
beroerd dus..., dan heb je in een beetje server in de wijde omtrek geen enkel beest meer..quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:31 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Ze spawnen sinds 1.8 al niet meer op verlichte plekken, maar per chunk. En als je ze killed in een chunk worden daar ook geen nieuwe gespawnt.
Zo staat het op de wiki iig.
ja ik en jaimyLee hadden dat een paar dagen geleden 1.9.3 mp gespeeld om te kijken wat er nieuw was en daar hadden we ook last van vage world rendersquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]
en jij denkt dat op een MP server dat gaat gebeuren?
hoezo beroerd? Het geeft alleen maar aan wat voor roofbouw de mens pleegt op de natuur!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]
beroerd dus..., dan heb je in een beetje server in de wijde omtrek geen enkel beest meer..ge-wel-dig
het MC publiek kan dat echt geen malle schelen over het algemeen hoorquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo beroerd? Het geeft alleen maar aan wat voor roofbouw de mens pleegt op de natuur!
Ok jammer. Dan ben ik weer weg. Ik zie jullie wel weer met 1.9.quote:
Nee dit is echt, beter dat Notch daar wat aan doet, anders krijgt hij van mij voor sinterklaas geen cadeautjequote:
tja dan moet je die varkentjes maar in leven laten en alleen vegetarisch eten!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
het MC publiek kan dat echt geen malle schelen over het algemeen hoor
die hebben alleen iets van kut ik kan nu niet mijn spel spelen... want geen voedsel..
dat is geen leven meerquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja dan moet je die varkentjes maar in leven laten en alleen vegetarisch eten!
beter opletten kerel en geen roofbouw meer plegen op je servertje.quote:
tsssquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
beter opletten kerel en geen roofbouw meer plegen op je servertje.
alle dieren in een farm opsluitenquote:
twitter:jeb_ twitterde op maandag 10-10-2011 om 09:58:26At today's meeting @notch suggested that should keep doing prereleases all the way to Minecon, so my previous tweet about 1.9 is obsolete
reageer retweet
same here. :Cquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ok jammer. Dan ben ik weer weg. Ik zie jullie wel weer met 1.9.
mag ik jouw huis slopen?quote:
Dit is overigens waar. We kunnen ook gewoon dichtbij de spawn blijven ipv net als Berend's oude server elke week van map te veranderen. (Wat de hoofdreden was dat die op een gegeven moment geen vaste spelers meer had.) sorry berendquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
maar op het moment dat we de onbebouwde stukken van de map knippen, en die worden bij 1.9 opnieuw gegenereerd zijn die problemen ook verholpen als het goed is.
je stopt toch dus je merkt het toch nietquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dat is aan mijzelf voorbehouden.
Dat is wel een beetje kut.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Jump het volgende:
twitter:jeb_ twitterde op maandag 10-10-2011 om 09:58:26At today's meeting @notch suggested that should keep doing prereleases all the way to Minecon, so my previous tweet about 1.9 is obsolete
reageer retweet
Ach, ik heb meteen aangegeven dat hij tijdelijk was en had dit ook wel (weer) verwacht. Er komt gewoon een nieuwe map, als je het niet waard vindt om dan te spelen, so be it.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:29 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dit is overigens waar. We kunnen ook gewoon dichtbij de spawn blijven ipv net als Berend's oude server elke week van map te veranderen. (Wat de hoofdreden was dat die op een gegeven moment geen vaste spelers meer had.) sorry berend
Das wel een beetje snel conclusies trekken..quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje kut.
[..]
Ach, ik heb meteen aangegeven dat hij tijdelijk was en had dit ook wel (weer) verwacht. Er komt gewoon een nieuwe map, als je het niet waard vindt om dan te spelen, so be it.
Hulde,quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:45 schreef dnbrainwash het volgende:
Ik heb aangegeven toen we deze map up gooide dat hij tijdelijk was tot er weer een goeie versie uitkomt/bukkit uitkomt. Nu krijg ik alweer allemaal mensen die zeggen "ja maar we willen deze houden" en dat gebeurd elke keer en opegevemoment ben ik er een beetje klaar mee dus dan krijg je dat soort reacties.
Het is nu gewoon wachten tot er een goeie versie uit is, als je een vaste map wilt zet ik 1.8 wel weer aan en dan blijft die tot 1.9/1.10 ofzo uit is en dan komt er een nieuwe map (zoals al een hele tijd geleden aangegeven). Alleen waren er daar steeds maar 2/3 man online en in 1.9pre3 waar iedereen wist dat de map wegging 10/12.
Ik probeer het ook maar voor zoveel mogelijk mensen leuk te houden maar ik ga geen gare maps draaien oid. Dat vind ik sonde van mijn tijd en je wilt niet weten hoeveel tijd ik al in de server heb zitten buiten het spelen om.
Nee, want jij hebt een auto iron refill station.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Hulde,
maar mag ik wel even 8 stacks stone bricks en 2 stacks planks omdat datgene wat ik nu aan het bouwen was verdwijnt door een chunk die zich continu reset?
Waar slaat dat op? Daar heb ik niet om gevraagd en ik wil gáárne verhuizen zodat ik wél kan bouwen wat ik wil bouwen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Nee, want jij hebt een auto iron refill station.
Ja man, ik begrijp het volkomen. Het is voor allemaal best irritant. Het probleem is: 1.9 komt uit en daarmee een goede bukkit versie alleen komt er dan na een maand een patch met allerlei bugfixes including terraingen. fixes en zal er dan wederom een nieuwe reset moeten komen. (Daar pleit ik zelf ook voor dan doordat er zoveel fixes zijn wss.)quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:45 schreef dnbrainwash het volgende:
Ik heb aangegeven toen we deze map up gooide dat hij tijdelijk was tot er weer een goeie versie uitkomt/bukkit uitkomt. Nu krijg ik alweer allemaal mensen die zeggen "ja maar we willen deze houden" en dat gebeurd elke keer en opegevemoment ben ik er een beetje klaar mee dus dan krijg je dat soort reacties.
Het is nu gewoon wachten tot er een goeie versie uit is, als je een vaste map wilt zet ik 1.8 wel weer aan en dan blijft die tot 1.9/1.10 ofzo uit is en dan komt er een nieuwe map (zoals al een hele tijd geleden aangegeven). Alleen waren er daar steeds maar 2/3 man online en in 1.9pre3 waar iedereen wist dat de map wegging 10/12.
Ik probeer het ook maar voor zoveel mogelijk mensen leuk te houden maar ik ga geen gare maps draaien oid. Dat vind ik sonde van mijn tijd en je wilt niet weten hoeveel tijd ik al in de server heb zitten buiten het spelen om.
Voor zover bekend is er in 1.10 nog geen nieuwe terraingenerating. Als er een officiële 1.9 release is dan zullen daar niet de bugs inzitten die nu in 1.9.3 zitten qua terrain.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:12 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ja man, ik begrijp het volkomen. Het is voor allemaal best irritant. Het probleem is: 1.9 komt uit en daarmee een goede bukkit versie alleen komt er dan na een maand een patch met allerlei bugfixes including terraingen. fixes en zal er dan wederom een nieuwe reset moeten komen. (Daar pleit ik zelf ook voor dan doordat er zoveel fixes zijn wss.)
Pak maar een blaze rod uit mijn chest, ik heb er nog 2. Verder mag je ook mijn alchemy ding proberen, die staat in een hoek.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:23 schreef drumstickNL het volgende:
maarja, misschien een manier om wat mensen stuff te geven zodat ze de nieuwe dingen in pre releases kunnen proberen? Dat zou wel tof zijn, ik wil alchemy graag nog testen.
Er zit meer voldoening in om zulke bouwwerken op survival te maken. En daarnaast is de enige reden om een survival te resetten nieuwe terrain generation.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:23 schreef Maanvis het volgende:
Maak anders een creative server waar ene plat stuk grond is waar iedereen z'n kerkjes en kasteeltjes neer kan zetten, en een survival server die eens in de zoveel tijd reset. Dan hou je de bouwers en de survivors tevreden, en de survivors weten toch dat hun zooi eens in de paar weken weg is.
valt allemaal wel mee hoor met voldoening, er wordt z'n best rondgeteleporteerd naar diverse mijnen, dat noem ik bijna creativequote:Op maandag 10 oktober 2011 15:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit meer voldoening in om zulke bouwwerken op survival te maken. En daarnaast is de enige reden om een survival te resetten nieuwe terrain generation.
Teleporteren is geen probleem, met zoveel mensen moet je soms een pokke eind lopen om weer verse resources te vinden en dat is nou niet bepaald leuk, al helemaal niet als je veel materiaal moet verzamelen. Als ik een paar duizend hoeveelheid sand nodig heb, heb ik geen zin om tig keer heen en weer naar een woestijn biome te lopen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
valt allemaal wel mee hoor met voldoening, er wordt z'n best rondgeteleporteerd naar diverse mijnen, dat noem ik bijna creative.
maak dan eens wat rails en minecarts, daar zijn die dingen voor. nu is er op drumpie bijna geen rails omdat iedereen toch teleporteert.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Teleporteren is geen probleem, met zoveel mensen moet je soms een pokke eind lopen om weer verse resources te vinden en dat is nou niet bepaald leuk, al helemaal niet als je veel materiaal moet verzamelen. Als ik een paar duizend hoeveelheid sand nodig heb, heb ik geen zin om tig keer heen en weer naar een woestijn biome te lopen.
Er zit een groot verschil tussen een simpele teleport of oneindig resources + vliegen.
Nu is het 1.9 pre 3 dus je kan zoiezo niks kwa teleports etc.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maak dan eens wat rails en minecarts, daar zijn die dingen voor. nu is er op drumpie bijna geen rails omdat iedereen toch teleporteert.
En omdat ze op SMP gewoon slecht werken in mijn ervaring. Op de oude creative lag een groot railsnetwerk en dat was enorm glitchy.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maak dan eens wat rails en minecarts, daar zijn die dingen voor. nu is er op drumpie bijna geen rails omdat iedereen toch teleporteert.
Tja, dan maak je wat sprint potions en doe je het zo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:38 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
En omdat ze op SMP gewoon slecht werken in mijn ervaring. Op de oude creative lag een groot railsnetwerk en dat was enorm glitchy.
Gaat nogal moeilijk op 1.8 he.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:44 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Tja, dan maak je wat sprint potions en doe je het zo.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:18 schreef Berend. het volgende:
Vettt, vooral als er meerdere basen zijn. Lijkt me echt vet, bunker maken enzovoort
Heeft iemand een link naar deze mod?
Er draait nu 1.9pre3 he.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Gaat nogal moeilijk op 1.8 he.
Banned voor griefen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:51 schreef bobbernaut het volgende:
ik heb ff wat koeien vermoord heb er minstens 3 overgelaten, lag was te erg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |