abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102815183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:20 schreef Forno het volgende:
...
Het badkamerraam kun je in de winter beter dicht laten.

Succes met de klus!
Waarom is het niet verstandig om het badkamerraam in de winter te openen?
Wij hebben in de badkamer een klein klepraampje en een pijpafvoer door het dak naar buiten.
Als wij klaar zijn met douchen, gaat het klepraampje open, en de badkamerdeur dicht.

Wij hebben overal ventilatieroosters boven de ramen, maar die zitten 365 dagen per jaar dicht.
Maar wij roken allebei en hebben 2 kleine kinderen, en roken onder de veranda, dus de deur gaat met grote regelmaat open.
Ook de bakken voor papier, plastic, luiers en glas staan onder de veranda bij de achterdeur, dus ventilatie genoeg.

Ik zit naar je zolder te kijken, en die is niet geisoleerd. Dus misschien verstandig om hier iets aan te doen, voordat je hem gaat opknappen?
  Milf vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:03:53 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102815240
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

Ben benieuwd wat jullie voor moois gaan maken.

Noordelijkste provincie, welke van de twee?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  FOK!Fotograaf vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:00:15 #28
17893 Forno
pi_102817236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:02 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Waarom is het niet verstandig om het badkamerraam in de winter te openen?

Hoe warmer de badkamer is hoe sneller het vocht in de lucht en op de tegels verdampt. Dat in combinatie met een goede afzuiging is de snelste manier. Ook goed verwarmen dus.

Open je in de winter een raam, dan koelen niet alleen de lucht maar ook de wanden snel af. Het vocht in de lucht condenseert op de wanden en blijft langer aanwezig op tegels, voeg- en kitwerk. En hoe langer het vocht er zit des te sneller schimmels gaan groeien. Daarnaast kan een open raam de vochtige lucht ook je huis in blazen in plaats van eruit. En een vochtig huis is hogere stookkosten en is minder gezond.

Je hoeft ook niet bang voor tocht te zijn. De lucht komt niet direct van buiten maar uit de overloop en slaapkamers en is dus al opgewarmd in die ruimtes. Ventilatie zorgt voor een stukje comfort dus.

Ik zeg niet dat schimmels dan uitgesloten zijn, maar ze zijn preventief heel makkelijk in toom te houden. :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:06:09 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102817473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:02 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ik zit naar je zolder te kijken, en die is niet geisoleerd. Dus misschien verstandig om hier iets aan te doen, voordat je hem gaat opknappen?
Gaan we uiteraard doen voordat we deze opknappen maar de zolder staat gepland na de woonkamer/keuken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:03 schreef nikky het volgende:

Noordelijkste provincie, welke van de twee?
De mooiste!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:06:45 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102817496
Een plafondventilator aangesloten op een aluminium flexibele buis rechtomhoog met nadraai aangesloten op de lichtschakelaar is een goede optie.
pi_102818173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:06 schreef betyar het volgende:
Een plafondventilator aangesloten op een aluminium flexibele buis rechtomhoog met nadraai aangesloten op de lichtschakelaar is een goede optie.
Klopt 100,00 %.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102819423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:06 schreef betyar het volgende:
Zoals mijn linkje dus :) mocht je nog een gat moeten maken, doe dat dan in het hart van je douchecabine..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:01:50 #33
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102819791
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Zoals mijn linkje dus :) mocht je nog een gat moeten maken, doe dat dan in het hart van je douchecabine..
Zo'n ja, niet gezien :@

Edit Hier zit ie rechts in het midden van de douche, makkelijker schoonmaken omdat de douchekop er ander voor zit.
pi_102819853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Zo'n ja, niet gezien :@
Geeft niet, deze was wat duur, goedkoper kan prima, maar zullen iets meer geluid maken..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:04:55 #35
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102819922
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Geeft niet, deze was wat duur, goedkoper kan prima, maar zullen iets meer geluid maken..
Stille zijn wel fijn, zeker als je een bad hebt. :D
  FOK!Fotograaf vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:10:21 #36
17893 Forno
pi_102820175
Ik zou de afzuiging zo ver mogelijk van de deur doen, en daarna in de buurt van de douche als het kan. Dan verspreidt de verse lucht sneller door de hele badkamer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:12:32 #37
259886 pessie
pi_102820289
Ik heb de floorplanner tekeningen in de OP geplaatst.
pi_102820815
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:00 schreef Forno het volgende:

[..]

Hoe warmer de badkamer is hoe sneller het vocht in de lucht en op de tegels verdampt. Dat in combinatie met een goede afzuiging is de snelste manier. Ook goed verwarmen dus.

Open je in de winter een raam, dan koelen niet alleen de lucht maar ook de wanden snel af. Het vocht in de lucht condenseert op de wanden en blijft langer aanwezig op tegels, voeg- en kitwerk. En hoe langer het vocht er zit des te sneller schimmels gaan groeien. Daarnaast kan een open raam de vochtige lucht ook je huis in blazen in plaats van eruit. En een vochtig huis is hogere stookkosten en is minder gezond.

Je hoeft ook niet bang voor tocht te zijn. De lucht komt niet direct van buiten maar uit de overloop en slaapkamers en is dus al opgewarmd in die ruimtes. Ventilatie zorgt voor een stukje comfort dus.

Ik zeg niet dat schimmels dan uitgesloten zijn, maar ze zijn preventief heel makkelijk in toom te houden. :)
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Dus in mijn geval het kiepraampje op een kier openzetten en ventileren via de afvoer via het dak?
pi_102824317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:25 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Dus in mijn geval het kiepraampje op een kier openzetten en ventileren via de afvoer via het dak?
Jij hebt toch ook een wbv huis? Heb je dan geen rooster in je deur? Zie je nml veel in dat type huizen...
pi_102825208
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:41 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een wbv huis? Heb je dan geen rooster in je deur? Zie je nml veel in dat type huizen...
Heb geen rooster in mijn deur.
Alleen dus de ventilatiepijp vanuit de badkamer, door de zolder ( waar de cv hangt ) door het pannedak naar buiten.
pi_102825461
Zit daar een fan in?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102825840
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:02 schreef blomke het volgende:
Zit daar een fan in?
Nee,
In het badkamerplafond een wit roostertje, dan een holle pijp en buiten zo'n antiregending.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:21:18 #43
259886 pessie
pi_103539484
*Schop*

Nou, we zijn weer een stuk opgeschoten. Het koopcontract is getekend, de financiering is bijna rond en er staat "verkocht onder voorbehoud" op funda. Het schiet allemaal erg snel op!

In mijn dubbel glas topic heb ik de volgende vraag geplaatst:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:14 schreef pessie het volgende:
Eindelijk, we hebben 1 offerte binnen van een glaszetter. De goede man wil 2250 euro hebben voor het plaatsen van dubbel glas in bestaand (raam)hout. Het is inclusief 14 nieuwe raamboogjes (de huidige zijn van 1969) en 7 nieuwe uitzetijzers (nu 1969). Nadat mijn man een beetje had rondgevraagd bij zijn collega's leek het ons toch wel prijzig. Het gaat om in totaal 16 a 17 m². Waarvan 4 grote ramen en 7 in raamhout. Wel laten we in al het raamhout ventilatieroosters plaatsen.
De collega van mijn man was 900 euro kwijt, hij had geen ventilatieroosters nodig en had iets minder oppervlak. Graag nogmaals ervaringen!
De verkoper is het huis aan de buitenkant nog aan het schilderen (Erg fijn vinden wij zelf, dan hoeft het over 4 a 5 jaar pas weer volledig geschilderd te worden aan de buitenkant *) ).
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:47:38 #44
259886 pessie
pi_103829044
Nu we bericht hebben gekregen dat we aanstaande donderdag definitief gaan tekenen bij de notaris en de sleutel in ontvangst zullen mogen nemen schop ik dit topic weer omhoog!

Het is een klustopic en nu we hebben bedacht wat we allemaal gaan doen hebben we daar uiteraard ook een mooie planning voor gemaakt!

Komend weekend hopen we de komende klussen aan te kunnen pakken:

Elektriciteitskast vervangen
Behang afweken in 2 slaapkamers
In 2 slaapkamers plinten, kozijnen, deuren schuren.
In 1 slaapkamer plinten en kozijnen in de grondverf zetten
Toilet slopen.

Wat betreft het glas, we hebben besloten wel met de offerte van 2250 euro in zee te gaan. Ik heb nog even navraag gedaan bij een zaak in de buurt en die wilden 4500 euro hebben voor hetzelfde en dan kreeg ik geen garantie op mn dubbel glas.

Ik zal dit weekend even wat foto's plaatsen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:32:00 #45
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_103830311
Heb je al eens gedacht om zelf het glas te bestellen en het door een bevriende timmerman te laten doen? Kan je honderden euro's schelen. :)
From feudal serf to spender.
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:36:36 #46
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103830444
Dubbelglas HR++ kost geloof ik zo'n 40 tot 60 euro per m2 afhankelijk van de diktes. Als het gelaagd glas is, is de prijs meteen een stuk duurder.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:06:18 #47
259886 pessie
pi_104219652
Helaas geen foto's (fototoestel ligt nog in het nieuwe huis waar kleiduif nog aan het klussen is) maar wel even een update.

Vorige week donderdag zaten we bij de notaris om te tekenen en kregen we de sleutels van ons huis. We hadden toch oppas dus we zijn druk aan de slag gegaan. Wat allemaal al gedaan is:
- behang afhalen
- toilet slopen
- schuren
- grondverf
- definitieve verf
- schoonmaken
- toiletmuur stucen
- radiatoren afhalen
- radiatoren schuren

Morgen heeft kleiduif een dag vrij dus kunnen we flink aan de slag. Morgen gaan we het toilet tegelen en de slaapkamers behangen met glasweefselbehang. Ook hoop ik morgen de radiatoren terug te kunnen hangen zodat het niet meer zo stervens koud is in huis.

Vraagje, heeft het zin om radiatorfolie achter de radiatoren te plakken? Het huis is uit 1969, geen spuwmuurisolatie.
Ik ga bij het terugplaatsen van de radiatoren thermostaatknoppen plaatsen. Er zaten simpele radiatorknoppen op maar in een slaapkamer lijkt mij een thermostaatknop veel fijner. Tips?
pi_104225435
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:06 schreef pessie het volgende:
Helaas geen foto's (fototoestel ligt nog in het nieuwe huis waar kleiduif nog aan het klussen is) maar wel even een update.

Vorige week donderdag zaten we bij de notaris om te tekenen en kregen we de sleutels van ons huis. We hadden toch oppas dus we zijn druk aan de slag gegaan. Wat allemaal al gedaan is:
- behang afhalen
- toilet slopen
- schuren
- grondverf
- definitieve verf
- schoonmaken
- toiletmuur stucen
- radiatoren afhalen
- radiatoren schuren

Morgen heeft kleiduif een dag vrij dus kunnen we flink aan de slag. Morgen gaan we het toilet tegelen en de slaapkamers behangen met glasweefselbehang. Ook hoop ik morgen de radiatoren terug te kunnen hangen zodat het niet meer zo stervens koud is in huis.

Vraagje, heeft het zin om radiatorfolie achter de radiatoren te plakken? Het huis is uit 1969, geen spuwmuurisolatie.
Ik ga bij het terugplaatsen van de radiatoren thermostaatknoppen plaatsen. Er zaten simpele radiatorknoppen op maar in een slaapkamer lijkt mij een thermostaatknop veel fijner. Tips?
Folie heeft altijd zin, ik heb het hier in een huis van 1953 ook gedaan.
Verwacht niet dat je rekening met 200 euro omlaag gaat ;)

Thermostaatknoppen moet je zeker doen, alleen niet in de ruimte waar je thermostaat hangt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 21 november 2011 @ 13:29:31 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104626538
Thermostaatknoppen: doen :Y maar idd niet in de ruimte waar je huisthermostaat hangt.

Als je een beetje meer wil investeren: laat je spouwmuren isoleren. En dan niet via het bedrijf dat Essent aanraadt :X
Gewoon even beetje googlen voor iemand bij je in de buurt. Die boren in een ochtend wat gaten in je muren en blazen er wol door naar binnen. Ben je mooi klaar voor de winter :*
  maandag 21 november 2011 @ 13:42:09 #50
259886 pessie
pi_104626999
Ik denk dat we de spouwmuren in de toekomst wel willen laten doen. Eerst weer even sparen.
Thermostaatknoppen zijn geplaatst, quelle horreur. Uiteraard pastten de bouwmarktknoppen niet (stomme bouwmarktmedewerker). Maar goed, die heb ik teruggebracht en bij een installatiebedrijf thermostaatknoppen gekocht voor meer dan het dubbele. Maar goed, dit pastte wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')