quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:28 schreef Zandman030 het volgende:
Rijst, paprika, peper, tomaat, 1 ui, een pond kipfiletblokjes, woksaus(smaak zelf kiezen), haricovertjes erbij.
Begin met de kip te bakken in zonnebloemolie, als de kip gaar wordt sojasaus(of een andere soort) toevoegen, daarna de gesneden groente erbij voegen, meer sojasaus, nog 10-15 minuten bakken tot het lekker gaar is en de smaken gemengd zijn.
Daarnaast je rijst koken.
Zit je goed te eten.
Dat moet nog net lukken denk ik...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:30 schreef freshy98 het volgende:
Toen ik pas het huis uit ging ben ik begonnen met de pakjes van de Knorr en Honig.
Simpel beginnen met macaroni. Wat groentes er bij (staat op de verpakking wat je nodig hebt) en later wissel je af met andere groenten.
Gewoon lezen wat er op de verpakking staat, kan niet mis gaan.
Of je moet niet weten hoe je water aan de kook brengt. In dat geval heb je een probleem...
Nou, die sojasaus zorgt wel voor de smaak hoor. Je hebt daarnaast ook van die kruidenmixen voor kip enzo. Dat is op zich ook wel makkelijk om je vlees te kruiden. Anders kun je nog altijd voor de standaard zout en peper gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:34 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]Dit soort dingen dus... Deze staat voor maandag.
Moet kip nog gekruid worden eigenlijk? Had laatst het geweldige idee om iets met gehaktballetjes te maken voor mijn huisgenoten, maar dat gehakt was dus niet te vreten omdat ik niet wist dat er nog specerijen door het vlees moesten worden gedaan
Niet te veel peper, had er de vorige keer een rode en een gele paprika in zitten, met daarnaast 2 groene pepers. Ik had ook de kip extra gekruid en dit leverde een pittige smaaksensatie op waarbij de tranen over mijn wangen rolden. Was net te pittig, wel lekker fris en de haricovertjes worden ook lekker knapperig in de pan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:36 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Nou, die sojasaus zorgt wel voor de smaak hoor. Je hebt daarnaast ook van die kruidenmixen voor kip enzo. Dat is op zich ook wel makkelijk om je vlees te kruiden. Anders kun je nog altijd voor de standaard zout en peper gaan.
Het is goedkoper om een grotere hoeveelheid te maken (bijv. voor 4 personen) en dan drie porties in te vriezen. Vervolgens wissel je dan gewoon af.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:34 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het probleem is een beetje dat die hoeveelheden vaak voor 2 of meer personen zijn, en dat mijn huisgenoten echt lapswanzen zijn die om 4 uur een broodje doner halen, om 8 uur nog een keer een baal patat bij de snackbar en vlak voor het slapen nog een pizza naar binnen werken...
Bedacht ik me ook pas netquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:39 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Het is goedkoper om een grotere hoeveelheid te maken (bijv. voor 4 personen) en dan drie porties in te vriezen. Vervolgens wissel je dan gewoon af.
niet weten hoe...maar goed..alles is te lerenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:34 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Had laatst het geweldige idee om iets met gehaktballetjes te maken voor mijn huisgenoten, maar dat gehakt was dus niet te vreten omdat ik niet wist dat er nog specerijen door het vlees moesten worden gedaan
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:50 schreef MrNiles het volgende:
[..]
....dat zijn de heerlijke ballen van MrNiles![]()
Juistquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:59 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Kip moet je dus 30-40 minuten in de marinaden laten weken ofzo ?
Verder bedankt mensen ik krijg precies wat ik hoopte
En soms smaken kliekjes extra lekker ook nog eens....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:15 schreef Kluts het volgende:
Je kunt ook veel dingen maken die je dan invriest ofzo. Pastasaus een grote pan maken en portiezakjes in de vriezer. Hoef je alleen maar pasta te koken en de saus ff in de magnetron.
Zelfde geldt voor stamppotten, maak een grote pan en vries de rest in.
ik vind ze altijd wel simpel. ligt er natuurlijk ook aan wat je precies uitkiestquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:20 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Top mensen!
@ Tickle = > ah recepten heb ik inderdaad al geprobeerd, maar vind ik toch wat omslachtig vaak.
ga naar de ikea en koop daar een pan voor een habbekrats?quote:( waar de anti aanbaklaag al 5 jaar geleden uit gegleden is ) ...
En nieuw is een goede pan wel verschrikkelijk duur
Bij de HEMA verkopen ze heel veel keukenspullen voor relatief weinig geld. Ze hebben daar een goedkope lijn met pannen en andere keukenspullen. Ben je hooguit een tientje, 15 euro kwijt voor een hapjespan bijvoorbeeld, en daar kan je gewoon goed mee koken hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:20 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Top mensen!
@ Tickle = > ah recepten heb ik inderdaad al geprobeerd, maar vind ik toch wat omslachtig vaak. Verder leek het me gewoon leuk om het hier eens te vragen en heb al aardig wat goede tips gehad
Heb verder gewoon een prima keuken met koelkast / oven / magnetron etc tot mijn beschikking alleen de pannenset laat een beetje te wensen over ( waar de anti aanbaklaag al 5 jaar geleden uit gegleden is ) ...
En nieuw is een goede pan wel verschrikkelijk duur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |