abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34668771
Je bent student en je wilt wat (en het liefst zo kort mogelijk in de keuken). Hebben jullie nog tips voor snelle doch voedzame maaltijden, welke ook nog enigszins smakelijk zijn?

Wat ik zelf regelmatig maak:

- Andijvie of boerenkoolstampot van AH (5 minuten in de magnetron)
- Iglo Franse Vleesschotel (15 minuten in de pan)
- Boontjes uit een pot, stukje vlees bakken en van die ronde aardappeltjes (krieltjes) in de magnetron. Dit is al vrij uitgebreid voor mijn doen
- Macaroni met een pot pastasaus, gehakt en een zak italiaanse groente van AH beetje mixen

Maar hierna houden de mogelijkheden voor mij wel een beetje op (naast de pizza's/patat e.d. maar dat is junkfood ) Hebben jullie nog meer tips voor zulk soort snelle maaltijden? (ik kon geen centraal topic oid hierover vinden).

Wat ik *niet* zoek zijn complexe diners waarbij je 4 pannen nodig bent en drie kwartier voor in de keuken staat. Het liefst 1 pan en bereidingstijd <10 minuten
pi_34669062
oeh dit is wel handig voor mij..ga vanaf maandag op kamers wonen...

ik maak zelf meestal een tosti... niks geen pannen en moeilijke recepten...wel lekker en snel klaar...
пусть всегда будет солнце
pi_34669088
Ik bedoel eigenlijk als avondeten... Tosti maak ik ook wel eens voor tussendoor ofzo.
  Redactie Games woensdag 1 februari 2006 @ 01:24:31 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_34669108
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 1 februari 2006 @ 01:27:29 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_34669154
als het niet "opwarm/frituur/manetron" zijn ... dan het makkelijkste is denk ik bruinebonen met stroop. spekkie bakken
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_34669331
Ik eet meestal:
- een pizza
- kant en klare lasagna van de AH
- wat vlees (slavinken, kipfilet etc) met wat gebakken aardappelschijfjes
- frituur

Niet echt gezond ofzo, maar ik leef nog steeds..

tvp
pi_34669531
Aardappelschijfjes in de frituur (5/6 minuten), biefstukje erbij bakken (tijd in de pan afhankelijk van je voorkeur, tussen de 2 en 4 minuten, kan mooi terwijl de schijfjes in de frituur zitten), kant en klaar zakje sla/rauwkost uit de supermarkt erbij (5 seconden). Ik doe zelf niet aan sla en rauwkost, maar voor mensen die het lusten schijnt het er fijn bij te zijn.
pi_34669553
pasta, bakje kruidenkaas, spekkies, diepvriesspinazie. het zal hier op het forum vast wel 100 x voorbij zijn gekomen, maar dit kan niet mislukken, is lekker, het vult, 't is gezond, behoorlijk te varieren (met ui of kaas of weet ik veel) en je bent voor 2 euro de man klaar als je naar de aldi gaat. het gaat niet zo snel als een magnetron, maar duurt zo lang als de pasta moet koken, dus dat zal toch gauw wel een hele minuut of 10 zijn.
catch you on the flipside
pi_34669576
Worsten van de Aldi (tien minuten bakken in een koekenpan, maar dagen later nog op te warmen)
Aardappelpoeder (waterkoker)
Erwten en wortels in pot (waterkoker)
Vissticks (5 min. bakken)

Lekkerder krijg je niet en binnen 10 minuten is alles klaar.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34669659
Diepvries pizza.
En dan elke dag een andere smaak voor de variatie
nuff said.
  woensdag 1 februari 2006 @ 08:33:58 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_34671114
De link tussen aardappelpoeder en waterkoker snap ik nog.
Maar erwten en wortels in de waterkoker?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_34671908
Probeer de stoommaaltijden van AH of DEKA eens, geeft je het gevoel dat je iets 'gezonds'gegeten hebt
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:37:06 #13
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34671938
Men, je wil toch ook eens iets lekkers eten.
Zelf wraps bouwen met gehakt een uitje, kidneybeans, mais, vrijwel elke andere groenten
Sla, tomaatje, kaas, zure room (wat je maar lekker vind)
- rul het gehakt met een fijn gesneden ui en evt wat zout en peper
- gooi je groenten en bonen erbij
- gooi kruiden, of een zakje met kruiden erbij
Denk je het is bijna klaar, gooi die wraps (pannekoekdingen) in de magnetron voor een hele minuut ofzo. En smullen

Je kan het je zelf zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wil.
Mais en bonen uit blik
Of tomaat fijn snijden, alles in bakjes doen, paprikaatje in stukken hakken een meebakken.
Kijk maar, de keuze is reuze
pi_34672742
Andijviestamppot

Zakje gesneden andijvie
Zakje aardappelpuree voor stamppot
Spekjes

Bak de spekjes, zet de waterkoker aan, maak hierna de puree aan en meng de rauwe andijvie erdoorheen, nog even opwarmen en de spekjes erdoor heen mengen. Klaar en nog redelijk gezond ook

En rijst of pasta koken is ook niet moeilijk, ff wat kip, gehakt of ander vlees bakken, groente, zakje mix oid erbij en je bent klaar.
pi_34672828
Tortellini natuurlijk!

Water koken, zooi er in gooien. Beetje roeren af en toe, ondertussen lekker sausje of kleine salade maken. Afgieten en klaar is Joost. 5 minuten werk.

Verder doet Pasta & Sugo van 'Grand Italia' het erg goed (Smaak: Kaas en bacon ):Y)
Signature
Max.
4
Regels
pi_34672939
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 01:57 schreef RichardQuest het volgende:
Lekkerder krijg je niet en binnen 10 minuten is alles klaar.
Die maaltijd bevat bijna alles wat smakeloos is Vissticks halen het niet bij verse vis (mogen niet eens in de schaduw staan), aardappelpuree uit pak is lang zo lekker niet als zelfgemaakte, maar wel handig en doperwtjes en worteltjes uit blik gaan nog, maar worst vind ik te ongezond en eet ik niet. Brrrr wat een horror avondeten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34673683
Dit maakte ik regelmatig toen ik nog studeerde

Rode kip

• Stuk kipfilet
  • Rijst
  • Ketchup
  • Gesnipperde ui
  • Ketjap, peper, sambal, naar smaak toevoegen.

Zet de rijst aan, snij de kipfilet in stukjes (of niet), bak de kip, bak de ui mee. Als de kip gaar is donder je er ketchup bij, evt. met een beetje water om de saus wat dunner te maken. Vergeet de rijst niet! Ketjap enzo is voor de smaak, daar moet je zelf een beetje mee spelen.
  • No Dukes of Hazzard in the classroom
    pi_34673758
    Rijst met chicken tonight en stukjes kipfilet. (verschillende smaken ook nog eens!)

Ik neem aan dat je wel weet hoe je rijst moet koken. En volgens mij staat op de pot chicken tonight hoe je de kipfilet moet bereiden en de pot zelf.
      woensdag 1 februari 2006 @ 11:25:22 #19
    26118 paparia
    Zit ook in een complot.....
    pi_34674353
    Broodje hete kip

• Fles hete saus voor over bijv loempia's (weet niet hoe het heet, maar rooig met stukjes peper die erin drijven)
  • Kip (in reepjes gesneden
  • Broodje (hard)
  • Ruccola/eikenbladsla of andere stevige sla met een smaakje
  • Tomaat

Snij de kipfilet in reepjes en wok ze met wat olie tot ze gaar zijn.
    Snij je broodje(s) open. Drapeer er een bedje groenvoer op (sla tomaat enz)
    Klets de kipreepjes er tussen, Oversprenkel dit rijkelijk met hete saus.
    Bedekken met het andere broodje.

Mmmmmmmm, smullen. (ook lekker als lunch of tussendoortje)
  • pi_34674736
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:00 schreef Berkery het volgende:
    Vergeet de rijst niet!

Vlugge dingen die ik wel eens neem:

* Poffertjes (10 min. in koekepan)
    * Aardappelballetjes (uit vriesvak, Celavita = duur) met Hak groente potje ofso
    * Bij de AH: zo'n bak nasi of bami wokken (evt. met satésaus of van die Mora kipstukjes)
    * Wokgroenten

Vaak eet ik ook pasta of rijst. Vooral als je echt honger hebt heb je niet genoeg aan eten uit pakjes of potjes. Maar de absolute must voor de culinaire student blijft toch de wok.

pi_34674790
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 10:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die maaltijd bevat bijna alles wat smakeloos is Vissticks halen het niet bij verse vis (mogen niet eens in de schaduw staan), aardappelpuree uit pak is lang zo lekker niet als zelfgemaakte, maar wel handig en doperwtjes en worteltjes uit blik gaan nog, maar worst vind ik te ongezond en eet ik niet. Brrrr wat een horror avondeten
    Spreekt hier de studente of de huismoeder?
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_34674797
    Ik vind rijst trouwens helemaal niet snel. Vaak een minuut of 8 koken en dan nog 15 minuten laten staan.

Pasta vind ik sneller en aardappelpuree in combinatie met een waterkoker steelt de show.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_34674837
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef Isabeau het volgende:
    Ik vind rijst trouwens helemaal niet snel. Vaak een minuut of 8 koken en dan nog 15 minuten laten staan.

Pasta vind ik sneller en aardappelpuree in combinatie met een waterkoker steelt de show.
    Maar aan de ene kant, je hoeft er niet bij te blijven.
    Je zet de kookwekker op en gaat wat anders doen

Dat vind ik dan wel weer handig aan het koken van rijst en macaroni en dergelijke.
    pi_34674838
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef RichardQuest het volgende:
    Spreekt hier de studente of de huismoeder?
    De student, moeder ben ik nog lang niet (vanaf vandaag dan nog minstens 9 maanden)

Maar ik eet graag lekker en ben dol op koken. En toch sta ik nooit echt lang in de keuken; mijn maaltijden zijn inmiddels stukken lekkerder en gevarieerder dan toen ik begon met studeren (ik herken de meeste prut die hierboven staat wel, dat at ik ook dagelijks).
    pi_34674861
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:42 schreef Sjoem het volgende:

Dat vind ik dan wel weer handig aan het koken van rijst en macaroni en dergelijke.
    Vooral als je zo'n hekel aan aardappels schillen hebt zoals ik
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')