abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102810321
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:37 schreef remlof het volgende:
De Europese defensie moet gewoon geïntegreerd worden. Dat zou pas bakken met geld schelen.
En met een centraal inkoopbeleid vanuit Brussel krijg je ook niet van die gekke dingen als Grieken die in één keer 400 (Amerikaanse!) tanks aanschaffen of Nederland die miljarden over de balk smijt aan de (Amerikaanse!) JSF.
Zal op termijn ook wel gebeuren. In ieder geval Europese inkooprichtlijnen enzo (koopt eigen waar!).
Ja, ik generaliseer.
pi_102810359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Zal op termijn ook wel gebeuren. In ieder geval Europese inkooprichtlijnen enzo (koopt eigen waar!).
Dat doet de VS ook, dus waarom wij niet inderdaad. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102810957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:49 schreef fruityloop het volgende:
En de Russen ook. En de Chinezen ook. Wij zijn het enige grote machtsblok dat groot extern inkoopt? (of zijn we niet eens een groot machtsblok? :()
Ja, ik generaliseer.
pi_102812159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:07 schreef Northside het volgende:

[..]

En de Russen ook. En de Chinezen ook. Wij zijn het enige grote machtsblok dat groot extern inkoopt? (of zijn we niet eens een groot machtsblok? :()
Russen kopen wel extern in
Beneath the gold, the bitter steel
pi_102813019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:39 schreef Kirov het volgende:
Russen kopen wel extern in
Die 2 Franse boten? Dat telt niet. :P
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:05:27 #132
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_102813026
quote:
Niet dat ik dit gister al gepost heb, maar je hebt gelijk, hier lopen grotendeels noobs met een te grote bek rond.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:09:57 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102813160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

ja en dat werkt uitstekend natuurlijk ...

de enige die gediend is met een dergelijk beleid zijn EADS en Kraus Maffia Wegmann, kunnen ze net als de Amerikaanse giganten pas echt gaan leveren wanneer ze zelf willen voor het bedrag dat ze zelf mooi vinden _O-

nee hoor gewoon blijven kopen wat het beste is/past en voor mijn part gaan we iig de Russische ontwikkelaars ook om offertes vragen binnenkort
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_102814036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:09 schreef sp3c het volgende:
ja en dat werkt uitstekend natuurlijk ...

de enige die gediend is met een dergelijk beleid zijn EADS en Kraus Maffia Wegmann, kunnen ze net als de Amerikaanse giganten pas echt gaan leveren wanneer ze zelf willen voor het bedrag dat ze zelf mooi vinden _O-

nee hoor gewoon blijven kopen wat het beste is/past en voor mijn part gaan we iig de Russische ontwikkelaars ook om offertes vragen binnenkort
Economisch gezien geen verstandig beleid. Strategisch gezien misschien ook niet, jezelf afhankelijk maken van andere machtsblokken.
Ja, ik generaliseer.
pi_102817459
De Grieken hebben gelijk, het is gratis...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:20:17 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102818042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Economisch gezien geen verstandig beleid. Strategisch gezien misschien ook niet, jezelf afhankelijk maken van andere machtsblokken.
dat doen we (Nederland) sowieso al want we maken niet alles zelf, ik zie niet echt heel erg veel verschil tussen afhankelijkheid van Washington of Parijs

nu zou ik een voorstander zijn van het in eigen huis bouwen van alle spulletjes (moet ook grotendeels mogelijk zijn imo) maar de term wapenindustrie vinden we in Nederland een vreselijk taboe en dan is het zoveel mogelijk spreiden van de aankopen de best overgebleven oplossing

strategisch gezien dan he ;)

economisch gezien is het voor Nederland sowieso gunstiger als er wat gezonde concurrentie aanwezig is, zie bv JSF ... niemand wil het kopen, de prijs stijgt met de dag maar er is geen echt alternatief dus zullen we uiteindelijk toch door die zure appel heen moeten bijten of de straaljagers er helemaal uitgooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:27:25 #137
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102818341
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:09 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Die Turken die enkele decennia geleden maar besloten zelf in te grijpen toen duidelijk werd dat de Grieken op het punt stonden Cyprus zo-goed-als-te-annexeren?

Vreem toch dat dit altijd de Turken wordt nagedragen, en nooit de Grieken.
Misschien heeft het er iets mee te maken dat dit in werkelijkheid gewoon een matig excuus voor een invasie was in plaats van de werkelijkheid. :')
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:37 schreef remlof het volgende:

[..]

De Europese defensie moet gewoon geïntegreerd worden. Dat zou pas bakken met geld schelen.
En met een centraal inkoopbeleid vanuit Brussel krijg je ook niet van die gekke dingen als Grieken die in één keer 400 (Amerikaanse!) tanks aanschaffen of Nederland die miljarden over de balk smijt aan de (Amerikaanse!) JSF.
En dan kom jij hier vervolgens weer janken omdat Nederland in dat nieuwe plan naar draagkracht moet bijdragen, wat een fikse verhoging van ons defensiebudget betekent. :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:29:53 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102818462
Een deal is een deal. Dokken dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_102819819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef popolon het volgende:
Een deal is een deal. Dokken dus.
maar er is helemaal geen deal.. gewoon een lulkoekverhaal in elkaar gezet door een paar domme pubers in griekenland.
pi_102820629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:20 schreef sp3c het volgende:
dat doen we (Nederland) sowieso al want we maken niet alles zelf, ik zie niet echt heel erg veel verschil tussen afhankelijkheid van Washington of Parijs
Ja, in de huidige situatie van een versplinterd Europa geldt dit allemaal. Maar ik doelde op een eventuele toekomstige situatie waarin Europa richtlijnen voor defensie uitvaardigt. Met een Europese wapenindustrie die zich hieraan conformeert. Wie weet, over een jaar of 20, 30...
Ja, ik generaliseer.
pi_102837569
Ik ben er voorstander van om Griekenland voor een appel en een ei op te kopen of desnoods gewoon te veroveren middels geweld. Laat wat Europeanen met gezond verstand de boel daar maar eens organiseren. Die fetaschijters kunnen dat toch niet.
pi_102837652
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:52 schreef Halcon het volgende:
Ik ben er voorstander van om Griekenland voor een appel en een ei op te kopen of desnoods gewoon te veroveren middels geweld. Laat wat Europeanen met gezond verstand de boel daar maar eens organiseren. Die fetaschijters kunnen dat toch niet.
Altijd klagen over de pvda&co dat ze geloven in de maakbaarheid van een samenleving dat het niet kan. Maar een land omvormen moet in de vreemde gedachtekronkels wel kunnen.
pi_102837681
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Altijd klagen over de pvda&co dat ze geloven in de maakbaarheid van een samenleving dat het niet kan. Maar een land omvormen moet in de vreemde gedachtekronkels wel kunnen.
The best way to solve issues: violence.
pi_102837714
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

The best way to solve issues: violence.
Ah daarom gaat het zo wonderbaarlijk goed in de landen die we bezet houden.
pi_102837752
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daarom gaat het zo wonderbaarlijk goed in de landen die we bezet houden.
In elk geval minder slecht dan voorheen. Domme mensen kun je het beste onder de duim houden. Grieken moet je niet teveel vrijheid geven. Lomp volk. Te lam om te werken en lopen constant te rellen.
pi_102837837
In tegenstelling tot ons laten de Grieken zich op dit vlak niet zo makkelijk van de wijs brengen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102837851
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:08 schreef waht het volgende:
In tegenstelling tot ons laten de Grieken zich op dit vlak niet zo makkelijk van de wijs brengen.
Daarom moet er ook geweld gebruikt worden. :Y Dan loopt de bruine feta langs hun benen naar beneden en piepen ze wel anders.
pi_102837919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarom moet er ook geweld gebruikt worden. :Y Dan loopt de bruine feta langs hun benen naar beneden en piepen ze wel anders.
Nee hoor, dan volharden ze gewoon in hun verzet.

Volgens jou liggen er cultuurverschillen aan ten grondslag. Prima, maar zij hebben recht op hun eigen cultuur.

Je moet boos zijn om hen die hun lot aan dat van ons verbonden hebben. Er zijn mensen die daar enorm van geprofiteerd hebben en 'ons' nu de rekening laten betalen.

Beter richt je je woede daarop dan op wat arme Grieken.
pi_102837948
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee hoor, dan volharden ze gewoon in hun verzet.

Volgens jou liggen er cultuurverschillen aan ten grondslag. Prima, maar zij hebben recht op hun eigen cultuur.

Je moet boos zijn om hen die hun lot aan dat van ons verbonden hebben. Er zijn mensen die daar enorm van geprofiteerd hebben en 'ons' nu de rekening laten betalen.

Beter richt je je woede daarop dan op wat arme Grieken.
Griekenland kan ook met deze 400 tanks toch nooit op tegen een leger van andere EU-landen. De Grieken wilden meedoen, hebben zich geconformeerd aan regels en die regels overtreden ze. Onbetrouwbaar en lui volk. Als ze niet willen luisteren, is het wat mij betreft tijd om de boel daar eens over te nemen. Desnoods met geweld.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:16:17 #150
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_102837973
ons geld, wat doe je
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')