SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger had je veel minder regels, toen konden we thuis met zijn 5en in een Renault 5. Of lagen we achter de laatste stoelenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:53 schreef bitterend het volgende:
Mijn moeder heeft 5 kinderen en een chrysler voyager... genoeg bagage ruimte ook...vroeger hadden we een volvo waarmee we op vakantie gingen weet niet meer welke het was..ook zeer ruim.
Sorry, je begrijpt me verkeerd, het was niet spottend bedoeld. Maar soms sta ik wel eens stil bij hoeveel er veranderd is in regelgeving vergeleken met zo'n 30 jaar geleden. Denk aan gordels, zitjes enz.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:57 schreef bitterend het volgende:
Mark in die volvo was genoeg plek voor 5 kids + 2 ouders en heel veel bagage...dus zeker geen eend
Weet je toevallig merk of type?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:10 schreef deadly_kiss het volgende:
tegenwoordig zie ik steeds vaker busjes rondrijden met in de laadruimte het tussenschot verzet en 2 achterbanken. extra ruit in de schuifdeur en je bent klaar!
lekker de kinderwagens achterin, je hoeft niet diep te bukken met de kinderen in/uitladen en ruimte zat!
Heb ik overwogen, maar soortgelijke topics daar gaan toch meer over de auto dan over de ervaring als ouder, wat ik toch zoek. Mensen die weten hoe groot een Urban jungle Duo is bijvoorbeeldquote:
hyundai h200/h300?quote:
Dat levert met 2 zitrijen achter de bestuurder niet echt veel bergruimte meer:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:15 schreef Miniem het volgende:
Mitsubishi Grandis overigens.
[ afbeelding ]
Tsja, hier kunnen nog genoeg kratjes achter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat levert met 2 zitrijen achter de bestuurder niet echt veel bergruimte meer:
[ afbeelding ]
Dat is ook precies waarom ik 6+ volwaardige stoelen wil hebben en niet ga bijplaatsen in mijn huidige autoquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:19 schreef Fogel het volgende:
Als je voor een Voyager gaat, neem dan wel de lange versie, anders kan je je kinderwagen nog niet fatsoenlijk kwijt.
En de zogenaamde 7-zitters waarbij de achterste stoelen klapstoelen zijn wil je niet aan beginnen. Als je van achter aangereden wordt, hebben de mensen die achterin zitten veel pech. Afstand van achterklep tot stoel is vaak minder dan 15cm.
Is inderdaad jammer dat die zo lelijk is, want het concept is uniekquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij rijden een Fiat Multipla. Hele lelijke auto maar er is plaats voor 6 en we hebben genoeg ruimte in de kofferbak.
Het laatste model valt best meequote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Is inderdaad jammer dat die zo lelijk is, want het concept is uniek
Heb je die al? Anders -> Bugaboo Donkey, klapt een stuk kleiner in en je combineert gemakkelijk kinderen van verschillende leeftijden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Mensen die weten hoe groot een Urban jungle Duo is bijvoorbeeld
Moet zeggen dat het nieuwere model er beter uitziet. Maar wji konden het oude model via via voor eigenlijk niks krijgen dus wij hebben echt met boggel nog.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Is inderdaad jammer dat die zo lelijk is, want het concept is uniek
Je kan ook kijken naar "bedrijfsauto's" die met 7 stoelen geleverd kunnen worden. Citroen Berlingo, Fiat Doblo, en dat soort dingen. Zijn vaak nog relatief goedkoop ook (omdat ze lelijk zijn). Weet niet hoeveel plek je achter de laatste rij overhoudt, maar dat kan je zelf even onderzoekenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is ook precies waarom ik 6+ volwaardige stoelen wil hebben en niet ga bijplaatsen in mijn huidige auto
jup. de multipla is heeeeeeeeeeel lelijkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:02 schreef Mark het volgende:
Ik moet zeggen dat ik stiekem al een beetje in de multivan/bus-hoek aan het kijken ben, maar dat is mentaal wel een hele stap.
En de Multipla is gewoon lelijk.....
Mensen die geld neertellen om vervolgens een Fiat Multipla aan te schaffen zijn dom, hebben geen smaak en verdienen een kogel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef simmu het volgende:
jup. de multipla is heeeeeeeeeeel lelijk![]()
maar hij rijdt ook lekker, heeft 6 goed en comfortabele zitplaatsen en dan ook nog zat bergruimte. maar hij's idd heel, heel, heel erg lelijk
Het zijn idoot praktische en betrouwbare auto's, toch ook niet onbelangrijke kenmerken? En als je voor iets puur praktisch gaat, is het gewoon een goede keuze.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:36 schreef Sant. het volgende:
[..]
Mensen die geld neertellen om vervolgens een Fiat Multipla aan te schaffen zijn dom, hebben geen smaak en verdienen een kogel.
Dat kan namelijk niks worden...
Dan moet ik ook nog een groot rijbewijs hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:34 schreef Sant. het volgende:
Koop zo'n grote oude Amrerikaanse schoolbus!
ruimte genoeg en je kunt gewoon door blijven dekken!
Ander voorbeeld:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef fruityloop het volgende:
Het zijn idoot praktische en betrouwbare auto's, toch ook niet onbelangrijke kenmerken? En als je voor iets puur praktisch gaat, is het gewoon een goede keuze.
Maar je bent wel de held van de school van je kids! Daarnaast kun je ze rijden op schoolreisje!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan moet ik ook nog een groot rijbewijs hebben
Ik zou haar vragen als schoonmaakster en kok, als ik daar naar op zoek zou zijn. Ik wil best gezien worden met een Multipla, die met de nieuwere neus is eentje die ik zou kopen als wij die noodzaak zouden hebben voor een auto met veel maxi-cosi ruimte. Of een Citroën C3 picasso oid, een praktische auto dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ander voorbeeld:
Je staat in de kroeg en aan de bar staat een dame van 300 kilo, echt te lelijk voor woorden.
Ze kan echter wel ontzettend goed koken, poetsen en andere neventaken verrichten..
Zou je op haar afstappen om haar het hof te maken?
-edit: je moet er ook mee geizne kunnen worden. De Multipla is zelfs met de lamp uit afgrijselijk.
Als je erin zit (de auto niet het wijf van 300 kilo) zie je de buitenkant toch niet. En andere weggebruikers moeten maar weg kijken als ze hem niet willen zienquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Sant. het volgende:
[..]
-edit: je moet er ook mee geizne kunnen worden. De Multipla is zelfs met de lamp uit afgrijselijk.
Dat is dan ook weer zoquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Als je erin zit (de auto niet het wijf van 300 kilo) zie je de buitenkant toch niet. En andere weggebruikers moeten maar weg kijken als ze hem niet willen zien
En als je 4 kinderen in kinderzitjes moet vervoeren dan ga je voor voldoende ruimte, over het algemeen gaat dat simpelweg niet samen met PK's en/of stijl.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:56 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer zomaar je ziet je auto zelf ook teveel van de buittenkant.
Achjah, ieder zijn ding.
Sommige mensen gaan voor praktisch
Sommige mensen gaan voor snelheid / PK's
Sommige mensen gaan voor stijl
Ieder zijn ding.
er zijn ook 'mooie' auto's die die ruimte bieden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je 4 kinderen in kinderzitjes moet vervoeren dan ga je voor voldoende ruimte, over het algemeen gaat dat simpelweg niet samen met PK's en/of stijl.
Dan kun je nog tig keer roepen dat een Multipla lelijk is (dat ontkent ook vrijwel niemand), hij biedt wel dat wat je met 4 kinderen in kinderzitjes nodig hebt: ruimte
Dat is subjectief natuurlijk, daarbij is de multipla mede door z'n gruwelijke lelijkheid zo lekker betaalbaar, over het algemeen ook iets waar je met 4 kinderen gewoon op gaat letten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:04 schreef Sant. het volgende:
[..]
er zijn ook 'mooie' auto's die die ruimte bieden.
Ze mogen hun oudste niet zo? (omdat die op de meest onveilige plek in de auto moet zittenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Onze buren hebben 4 kinderen en een Peugeot 307 SW met een extra stoel achterin (is een optie die je kunt bestellen). Dan rijd je in een enigszins gewone stationwagen en je hebt naast de extra stoel (waar de oudste altijd zit) nog redelijk wat bagageruimte over.
Voor vakanties gebruiken ze een dakkoffer.
Da's een goeie. We kijken eerst maar eens naar de mogelijkheden, maar het moet niet te gek worden.quote:
Veiligheid is ook een ernstig issue op de achterste zitrij bij een willekeurige SUV als een Grandis of een Zafira. Da's niet modelgebonden...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze mogen hun oudste niet zo? (omdat die op de meest onveilige plek in de auto moet zitten)
In PTA is er een "ik zoek een nieuwe auto" (oid) topic. Misschien daar ook eens informeren als je een wat beter beeld hebt van wat je nou eigenlijk wil, en voor welke prijs vooral.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's een goeie. We kijken eerst maar eens naar de mogelijkheden, maar het moet niet te gek worden.
Dat weet ik, heb er zelf een gehad. En die voldoet dus niet aan de vraagquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
wij hebben 4 kinderen (als ik mijn stiefzoon mee reken die af en toe een weekend bij ons is) en rijden een opel zafira 7 zitter en hebben deze 2e hands gekocht. Het is geen beauty maar functioneel en hebben als we met met zijn vijven zijn en de achterste stoelen weg geklapt zijn echt onwijs veel ruimte in het bagage gedeelte.
4 kids + 2 volwassenen passen toch wel in een Zafira 7-zitter? Maar goed, als je ruimte wilt, zit je in de klasse van de Espace, Sharan, Galaxy, Phedra, Alhambra, Voyager, als het toch nog iets van een personen-auto moet hebben. Daarna kom je in de professionele busjes categorie denk ik.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef Mark het volgende:
Ja, maar wij moeten standaard 4 kinderen mee en dus voldoet hij niet
Ik heb een polo en ik zou niet moeten denken 4 kids achterin te proppenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:57 schreef fh101 het volgende:
Ik ken een alleenstaande moeder met 4 kinderen en die rijdt in een volkswagen polo. Erg ruim is het zeker niet, maar het past wel. Dat is dan met 1 autostoeltje voor die van 2 jaar, de rest is oud genoeg om zonder zitjes rond te rijden. Beenruimte was in principe wel prima trouwens (ik ben 1.80 en kon comfortabel achterin)
Je vrouw niet laten rijden. Dan is het risico op ongelukken al een stuk kleiner.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Veiligheid is ook een ernstig issue op de achterste zitrij bij een willekeurige SUV als een Grandis of een Zafira. Da's niet modelgebonden...
Neee, dat is verschrikkelijk. Dan zit je dus in een busje! Ik vind het verschrikkelijk om in een busje te zitten. Zo'n achterlijk gezicht. Sorry dat is mijn meningquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Caddy family al genoemd? Of Caddy Maxi, weet niet precies hoe dat ding heet. Maar die vind ik in de 7-persoons uitvoering heel mooi!
Nee man, is toch geen busje. Meer een bestelwagen in persoonsuitvoering. Ik vind het mooi.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Neee, dat is verschrikkelijk. Dan zit je dus in een busje! Ik vind het verschrikkelijk om in een busje te zitten. Zo'n achterlijk gezicht. Sorry dat is mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |