abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:46:34 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102767729
In februari verwachten wij ons 4e kindje. Dat betekent dat onze huidige auto niet toereikend is voor wat we willen, namelijk: volwaardige stoelen voor ieder kind en genoeg bergruimte om op pad te gaan met die kinderen (denk o.a. aan een tweelingwandelwagen).
We zijn eerder overgestapt van een Zafira naar een Ford Galaxy omdat de Zafira te smal was om 2 maxicosy's en een kinderzitje te herbergen, maar de Galaxy biedt ook alleen maar ruimte aan het bijplaatsen van 2 stoeltjes in de bergruimte. Dat willen we dus niet en adviezen voor soortgelijke auto's hoeven we dus ook niet.

Wat rijden andere ouders met meer dan 3 kinderen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:47:09 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102767753
Ai, pijnlijke grammaticafout in de TT :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_102767814
Mijn zusje heeft 3 kinderen, maar ze rijden een Renault Scenic en die heeft voldoende stoelen voor ik meen 7 personen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:50:31 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102767862
En hoeveel bergruimte houd je dan over in die opstelling? Ik ken genoeg auto's waar ruimte is voor 7 personen (mijn huidige bijvoorbeeld), maar dan houd je bijna niks over.
Dommage arachide-fromage
pi_102767963
Mijn moeder heeft 5 kinderen en een chrysler voyager... genoeg bagage ruimte ook...vroeger hadden we een volvo waarmee we op vakantie gingen weet niet meer welke het was..ook zeer ruim.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102767968
Renault Espace, VW Touran met 7 stoelen (hoewel de middelste rij stoelen breed genoeg is voor 3 kinderstoelen of een kinderstoel en twee maxicosi's blijft er weinig bagageruimte over achter) of een Sharan (weer iets groter dan de Touran)

Edit: een Voyager idd. Zeker breed genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:55:25 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:53 schreef bitterend het volgende:
Mijn moeder heeft 5 kinderen en een chrysler voyager... genoeg bagage ruimte ook...vroeger hadden we een volvo waarmee we op vakantie gingen weet niet meer welke het was..ook zeer ruim.
Vroeger had je veel minder regels, toen konden we thuis met zijn 5en in een Renault 5. Of lagen we achter de laatste stoelen :)
Dommage arachide-fromage
pi_102768090
Mark in die volvo was genoeg plek voor 5 kids + 2 ouders en heel veel bagage...dus zeker geen eend
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102768112

Ford Transit XXL ^O^
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:59:44 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:57 schreef bitterend het volgende:
Mark in die volvo was genoeg plek voor 5 kids + 2 ouders en heel veel bagage...dus zeker geen eend
Sorry, je begrijpt me verkeerd, het was niet spottend bedoeld. Maar soms sta ik wel eens stil bij hoeveel er veranderd is in regelgeving vergeleken met zo'n 30 jaar geleden. Denk aan gordels, zitjes enz.
Dommage arachide-fromage
pi_102768222
ik snap em ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:02:35 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768279
Ik moet zeggen dat ik stiekem al een beetje in de multivan/bus-hoek aan het kijken ben, maar dat is mentaal wel een hele stap.
En de Multipla is gewoon lelijk.....
Dommage arachide-fromage
pi_102768357

er past heel veel in dat beest!
pi_102768522
ga ie vragen over hoeveel kinderen er in een auto kunnen mt een inkomen van 130..000 euro nou een suv heb veel ruimte hoor
pi_102768534
tegenwoordig zie ik steeds vaker busjes rondrijden met in de laadruimte het tussenschot verzet en 2 achterbanken. extra ruit in de schuifdeur en je bent klaar!
lekker de kinderwagens achterin, je hoeft niet diep te bukken met de kinderen in/uitladen en ruimte zat!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:11:37 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:10 schreef deadly_kiss het volgende:
tegenwoordig zie ik steeds vaker busjes rondrijden met in de laadruimte het tussenschot verzet en 2 achterbanken. extra ruit in de schuifdeur en je bent klaar!
lekker de kinderwagens achterin, je hoeft niet diep te bukken met de kinderen in/uitladen en ruimte zat!
Weet je toevallig merk of type?
Dommage arachide-fromage
pi_102768583
Misschien iets voor in PTA?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_102768587
Mijn zusje en haar man hebben een Chrysler Voyager, daar kan je royaal 4 kids in kwijt. Verder is een fiat multipla idioot praktisch. Die hadden we es als huurwagen, en kan je ook 6 personen in kwijt. 2e voordeel, ze kosten net niks.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102768609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:11 schreef Mark het volgende:

[..]

Een Mercedes Vito bijvoorbeeld.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:14:20 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:12 schreef Miniem het volgende:
Misschien iets voor in PTA?
Heb ik overwogen, maar soortgelijke topics daar gaan toch meer over de auto dan over de ervaring als ouder, wat ik toch zoek. Mensen die weten hoe groot een Urban jungle Duo is bijvoorbeeld :+
Dommage arachide-fromage
pi_102768653
Mitsubishi Grandis overigens.

pi_102768678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:11 schreef Mark het volgende:

[..]

hyundai h200/h300?
niet de meest mooie busjes, maar goedkopere prijsklasse en rijden heerlijk zowel volgeladen als leeg.
mn pa had er ook een, daarom viel het me ook op dat juist die busjes vaak worden gebruikt voor kinderen.
hier gebruiken ze ze ook plaatselijk om kinderen naar een speciale school te brengen daarom weet ik daar vanaf :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:17:14 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102768720
Volgens mij hebben mijn overburen (die 5 kinderen tussen de 2 en 17 hebben) een Toyota Verso.
Het lijkt me dat de beenruimte voldoende is als zij 5 kinderen in die leeftijden kwijtkunnen.

Overigens snap ik de noodzaak voor beenruimte niet heel erg bij zulke kleintjes, tenzij het een probleem is om een MaxiCosi op een bepaalde plek te zetten omdat de bestuurder de stoel dan niet ver genoeg naar achteren kan doen om nog veilig te rijden (dat probleem hebben meer auto's, sprak zij uit ervaring :')).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:18:40 #24
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:15 schreef Miniem het volgende:
Mitsubishi Grandis overigens.

[ afbeelding ]
Dat levert met 2 zitrijen achter de bestuurder niet echt veel bergruimte meer:
Dommage arachide-fromage
pi_102768766
Wij rijden een Fiat Multipla. Hele lelijke auto maar er is plaats voor 6 en we hebben genoeg ruimte in de kofferbak.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 13:19:35 #26
45833 crew  Fogel
pi_102768793
Als je voor een Voyager gaat, neem dan wel de lange versie, anders kan je je kinderwagen nog niet fatsoenlijk kwijt.
En de zogenaamde 7-zitters waarbij de achterste stoelen klapstoelen zijn wil je niet aan beginnen. Als je van achter aangereden wordt, hebben de mensen die achterin zitten veel pech. Afstand van achterklep tot stoel is vaak minder dan 15cm.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_102768802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat levert met 2 zitrijen achter de bestuurder niet echt veel bergruimte meer:
[ afbeelding ]
Tsja, hier kunnen nog genoeg kratjes achter.
Kinderwagen ook wel lijkt me.

donderdag 6 oktober 2011 @ 13:21:59 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:19 schreef Fogel het volgende:
Als je voor een Voyager gaat, neem dan wel de lange versie, anders kan je je kinderwagen nog niet fatsoenlijk kwijt.
En de zogenaamde 7-zitters waarbij de achterste stoelen klapstoelen zijn wil je niet aan beginnen. Als je van achter aangereden wordt, hebben de mensen die achterin zitten veel pech. Afstand van achterklep tot stoel is vaak minder dan 15cm.
Dat is ook precies waarom ik 6+ volwaardige stoelen wil hebben en niet ga bijplaatsen in mijn huidige auto :Y
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:22:53 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102768897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij rijden een Fiat Multipla. Hele lelijke auto maar er is plaats voor 6 en we hebben genoeg ruimte in de kofferbak.
Is inderdaad jammer dat die zo lelijk is, want het concept is uniek
Dommage arachide-fromage
pi_102768954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:22 schreef Mark het volgende:

[..]

Het laatste model valt best mee ;)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_102768979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:14 schreef Mark het volgende:

[..]
Mensen die weten hoe groot een Urban jungle Duo is bijvoorbeeld :+
Heb je die al? Anders -> Bugaboo Donkey, klapt een stuk kleiner in en je combineert gemakkelijk kinderen van verschillende leeftijden.
pi_102768999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:22 schreef Mark het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het nieuwere model er beter uitziet. Maar wji konden het oude model via via voor eigenlijk niks krijgen dus wij hebben echt met boggel nog.
Maar hij is idd heerlijk praktisch. Alleen elke keer ruzie wie er voorin mag!!
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 13:26:18 #33
45833 crew  Fogel
pi_102769020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat is ook precies waarom ik 6+ volwaardige stoelen wil hebben en niet ga bijplaatsen in mijn huidige auto :Y
Je kan ook kijken naar "bedrijfsauto's" die met 7 stoelen geleverd kunnen worden. Citroen Berlingo, Fiat Doblo, en dat soort dingen. Zijn vaak nog relatief goedkoop ook (omdat ze lelijk zijn). Weet niet hoeveel plek je achter de laatste rij overhoudt, maar dat kan je zelf even onderzoeken :)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_102769027
pi_102769214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:02 schreef Mark het volgende:
Ik moet zeggen dat ik stiekem al een beetje in de multivan/bus-hoek aan het kijken ben, maar dat is mentaal wel een hele stap.
En de Multipla is gewoon lelijk.....
jup. de multipla is heeeeeeeeeeel lelijk :Y
maar hij rijdt ook lekker, heeft 6 goed en comfortabele zitplaatsen en dan ook nog zat bergruimte. maar hij's idd heel, heel, heel erg lelijk :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102769258
Koop zo'n grote oude Amrerikaanse schoolbus!

ruimte genoeg en je kunt gewoon door blijven dekken!
pi_102769265
Wat dacht je van een Lancia Phedra?

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102769311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef simmu het volgende:

jup. de multipla is heeeeeeeeeeel lelijk :Y
maar hij rijdt ook lekker, heeft 6 goed en comfortabele zitplaatsen en dan ook nog zat bergruimte. maar hij's idd heel, heel, heel erg lelijk :P
Mensen die geld neertellen om vervolgens een Fiat Multipla aan te schaffen zijn dom, hebben geen smaak en verdienen een kogel.
Dat kan namelijk niks worden...
pi_102769427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:36 schreef Sant. het volgende:

[..]

Mensen die geld neertellen om vervolgens een Fiat Multipla aan te schaffen zijn dom, hebben geen smaak en verdienen een kogel.
Dat kan namelijk niks worden...
Het zijn idoot praktische en betrouwbare auto's, toch ook niet onbelangrijke kenmerken? En als je voor iets puur praktisch gaat, is het gewoon een goede keuze.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:44:14 #40
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102769554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:34 schreef Sant. het volgende:
Koop zo'n grote oude Amrerikaanse schoolbus!

ruimte genoeg en je kunt gewoon door blijven dekken!
Dan moet ik ook nog een groot rijbewijs hebben
Dommage arachide-fromage
pi_102769556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef fruityloop het volgende:
Het zijn idoot praktische en betrouwbare auto's, toch ook niet onbelangrijke kenmerken? En als je voor iets puur praktisch gaat, is het gewoon een goede keuze.
Ander voorbeeld:

Je staat in de kroeg en aan de bar staat een dame van 300 kilo, echt te lelijk voor woorden.
Ze kan echter wel ontzettend goed koken, poetsen en andere neventaken verrichten..

Zou je op haar afstappen om haar het hof te maken?

-edit: je moet er ook mee geizne kunnen worden. De Multipla is zelfs met de lamp uit afgrijselijk.
pi_102769641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Dan moet ik ook nog een groot rijbewijs hebben
Maar je bent wel de held van de school van je kids! Daarnaast kun je ze rijden op schoolreisje!
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 13:48:05 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102769674
Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, ga dan weer fijn buitenspelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102769739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ander voorbeeld:

Je staat in de kroeg en aan de bar staat een dame van 300 kilo, echt te lelijk voor woorden.
Ze kan echter wel ontzettend goed koken, poetsen en andere neventaken verrichten..

Zou je op haar afstappen om haar het hof te maken?

-edit: je moet er ook mee geizne kunnen worden. De Multipla is zelfs met de lamp uit afgrijselijk.
Ik zou haar vragen als schoonmaakster en kok, als ik daar naar op zoek zou zijn. Ik wil best gezien worden met een Multipla, die met de nieuwere neus is eentje die ik zou kopen als wij die noodzaak zouden hebben voor een auto met veel maxi-cosi ruimte. Of een Citroën C3 picasso oid, een praktische auto dus.
pi_102769748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:44 schreef Sant. het volgende:

[..]

Als je erin zit (de auto niet het wijf van 300 kilo) zie je de buitenkant toch niet. En andere weggebruikers moeten maar weg kijken als ze hem niet willen zien :P
pi_102769956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Als je erin zit (de auto niet het wijf van 300 kilo) zie je de buitenkant toch niet. En andere weggebruikers moeten maar weg kijken als ze hem niet willen zien :P
Dat is dan ook weer zo :) maar je ziet je auto zelf ook teveel van de buittenkant.
Achjah, ieder zijn ding.
Sommige mensen gaan voor praktisch
Sommige mensen gaan voor snelheid / PK's
Sommige mensen gaan voor stijl

Ieder zijn ding.
pi_102770180
Aleen hebben die multipla dan weer meestal zo'n lelijke kleur bekleding. Hoe ze daar toch bijkomen?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:04:08 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102770197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:56 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer zo :) maar je ziet je auto zelf ook teveel van de buittenkant.
Achjah, ieder zijn ding.
Sommige mensen gaan voor praktisch
Sommige mensen gaan voor snelheid / PK's
Sommige mensen gaan voor stijl

Ieder zijn ding.
En als je 4 kinderen in kinderzitjes moet vervoeren dan ga je voor voldoende ruimte, over het algemeen gaat dat simpelweg niet samen met PK's en/of stijl.
Dan kun je nog tig keer roepen dat een Multipla lelijk is (dat ontkent ook vrijwel niemand), hij biedt wel dat wat je met 4 kinderen in kinderzitjes nodig hebt: ruimte :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102770225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als je 4 kinderen in kinderzitjes moet vervoeren dan ga je voor voldoende ruimte, over het algemeen gaat dat simpelweg niet samen met PK's en/of stijl.
Dan kun je nog tig keer roepen dat een Multipla lelijk is (dat ontkent ook vrijwel niemand), hij biedt wel dat wat je met 4 kinderen in kinderzitjes nodig hebt: ruimte :W
er zijn ook 'mooie' auto's die die ruimte bieden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:07:49 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102770300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:04 schreef Sant. het volgende:
[..]
er zijn ook 'mooie' auto's die die ruimte bieden.
Dat is subjectief natuurlijk, daarbij is de multipla mede door z'n gruwelijke lelijkheid zo lekker betaalbaar, over het algemeen ook iets waar je met 4 kinderen gewoon op gaat letten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102770302
Je kan eens zoeken op een Toyota Sienna,
Als voorbeeld heb ik zo gauw alleen een advertentie uit Belgie gevonden,
maar meer voor het idee.
5 meter lang, afhankelijk van de uitvoering 6 of 7 zitplaatsen.

Toyota Sienna
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:23:57 #52
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_102770931
Onze buren hebben 4 kinderen en een Peugeot 307 SW met een extra stoel achterin (is een optie die je kunt bestellen). Dan rijd je in een enigszins gewone stationwagen en je hebt naast de extra stoel (waar de oudste altijd zit) nog redelijk wat bagageruimte over.
Voor vakanties gebruiken ze een dakkoffer.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 14:29:55 #53
45833 crew  Fogel
pi_102771119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Onze buren hebben 4 kinderen en een Peugeot 307 SW met een extra stoel achterin (is een optie die je kunt bestellen). Dan rijd je in een enigszins gewone stationwagen en je hebt naast de extra stoel (waar de oudste altijd zit) nog redelijk wat bagageruimte over.
Voor vakanties gebruiken ze een dakkoffer.
Ze mogen hun oudste niet zo? (omdat die op de meest onveilige plek in de auto moet zitten ;))
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 14:33:24 #54
45833 crew  Fogel
pi_102771233
Maar TS, wat is het bugdet eigenlijk?
Een Suburban heeft een zee van ruimte, maar ze zijn niet bepaald goedkoop en vinden benzine ook erg lekker. En qua wegenbelasting zal het vast ook niet erg goedkoop zijn.

pi_102771258
In de categorie busjes: wij hebben ooit voor een vakantie (met 7 of 8 volwassenen + 1 baby) een Ford Transit gehuurd, en die was echt heel ruim, zowel om te zitten, als voor bagage. Maar wel ook lelijk.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:39:17 #56
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102771444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:33 schreef Fogel het volgende:
Maar TS, wat is het bugdet eigenlijk?
Da's een goeie. We kijken eerst maar eens naar de mogelijkheden, maar het moet niet te gek worden.
Dommage arachide-fromage
pi_102771592
wij hebben 4 kinderen (als ik mijn stiefzoon mee reken die af en toe een weekend bij ons is) en rijden een opel zafira 7 zitter en hebben deze 2e hands gekocht. Het is geen beauty maar functioneel en hebben als we met met zijn vijven zijn en de achterste stoelen weg geklapt zijn echt onwijs veel ruimte in het bagage gedeelte.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:43:40 #58
238326 Worteltjestaart
pi_102771602
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze mogen hun oudste niet zo? (omdat die op de meest onveilige plek in de auto moet zitten ;))
Veiligheid is ook een ernstig issue op de achterste zitrij bij een willekeurige SUV als een Grandis of een Zafira. Da's niet modelgebonden...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 14:43:45 #59
45833 crew  Fogel
pi_102771604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:39 schreef Mark het volgende:

[..]

Da's een goeie. We kijken eerst maar eens naar de mogelijkheden, maar het moet niet te gek worden.
In PTA is er een "ik zoek een nieuwe auto" (oid) topic. Misschien daar ook eens informeren als je een wat beter beeld hebt van wat je nou eigenlijk wil, en voor welke prijs vooral.

Als je voor een busje gaat, dan kan je bij veel merken achterin twee banken hebben die tegenover elkaar staan. Scheel je weer in het investeren van stoelen die tegen de rijrichting in staan, omdat een van de banken zelf al tegen de rijrichting staat :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:44:29 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102771628
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
wij hebben 4 kinderen (als ik mijn stiefzoon mee reken die af en toe een weekend bij ons is) en rijden een opel zafira 7 zitter en hebben deze 2e hands gekocht. Het is geen beauty maar functioneel en hebben als we met met zijn vijven zijn en de achterste stoelen weg geklapt zijn echt onwijs veel ruimte in het bagage gedeelte.
Dat weet ik, heb er zelf een gehad. En die voldoet dus niet aan de vraag
Dommage arachide-fromage
pi_102771697
ik zag het, toch hebben wij op de middelste rij een maxi cosi priori en 2 stoelverhogers.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:46:52 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102771728
Ja, maar wij moeten standaard 4 kinderen mee en dus voldoet hij niet
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:48:12 #63
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_102771775
Twee auto's? :)
pi_102773386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef Mark het volgende:
Ja, maar wij moeten standaard 4 kinderen mee en dus voldoet hij niet
4 kids + 2 volwassenen passen toch wel in een Zafira 7-zitter? Maar goed, als je ruimte wilt, zit je in de klasse van de Espace, Sharan, Galaxy, Phedra, Alhambra, Voyager, als het toch nog iets van een personen-auto moet hebben. Daarna kom je in de professionele busjes categorie denk ik.
pi_102773756
Wij hebben 2 kinderen maar rijden in een Chevrolet Trans Sport. 7 losse stoelen en bergruimte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_102773921
Ik ken een alleenstaande moeder met 4 kinderen en die rijdt in een volkswagen polo. Erg ruim is het zeker niet, maar het past wel. Dat is dan met 1 autostoeltje voor die van 2 jaar, de rest is oud genoeg om zonder zitjes rond te rijden. Beenruimte was in principe wel prima trouwens (ik ben 1.80 en kon comfortabel achterin)
pi_102773989
De ouders van een (lagere) school vriend van me kochten hun eerste auto, toen de oudste van de 3 kinderen 16 was ofzo. Tis maar net hoe je er naar kijkt denk ik dan.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:12:33 #68
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102776687
Ik ken heel wat gezinnen met meer dan 3 kinderen (en 2 ouders). Maar die rijden geloof ik in de categorie auto's die jij niet wilt. Ik let nooit zo op auto's, dus ik weet niet alle types waar ze in rijden, maar ik ken gezinnen met een Opel Zafira, Volkswagen Touran, Seat Alhambra(?) en andere soortgelijke auto's.
Ik weet van een Zafira gezin die inderdaad (het gebrek aan) bergruimte een groot probleem vindt. Het is best irritant om steeds de stoelen weg te moeten klappen(?) als je boodschappen wilt doen (dus alleen mogelijk zonder kinderen, maar met het hele gezin boodschappen doen is volgens mij nooit een succes) en even later de stoelen weer netjes in het gelid te zetten als je de kinderen uit school wil halen. Desondanks gebruiken ze de auto al minstens 5 jaar; kennelijk wen je er wel aan.
Een ander gezin met 4 kinderen heeft een auto gekocht waar 5 personen in kunnen. Ze gebruiken regelmatig de fiets en het ov.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_102786589
Caddy family al genoemd? Of Caddy Maxi, weet niet precies hoe dat ding heet. Maar die vind ik in de 7-persoons uitvoering heel mooi!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_102786672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:57 schreef fh101 het volgende:
Ik ken een alleenstaande moeder met 4 kinderen en die rijdt in een volkswagen polo. Erg ruim is het zeker niet, maar het past wel. Dat is dan met 1 autostoeltje voor die van 2 jaar, de rest is oud genoeg om zonder zitjes rond te rijden. Beenruimte was in principe wel prima trouwens (ik ben 1.80 en kon comfortabel achterin)
Ik heb een polo en ik zou niet moeten denken 4 kids achterin te proppen :o
Er zijn toch maar 3 gordels??
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:13:32 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102797807
Als je alleenstaand bent is er voorin plaats over voor een kind :)
Dommage arachide-fromage
pi_102800275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Veiligheid is ook een ernstig issue op de achterste zitrij bij een willekeurige SUV als een Grandis of een Zafira. Da's niet modelgebonden...
Je vrouw niet laten rijden. Dan is het risico op ongelukken al een stuk kleiner.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37:32 #73
238326 Worteltjestaart
pi_102818794
Helaas heeft je eigen rijgedrag weinig invloed op achteropkomend verkeer....
pi_102819194
Wij hebben een Landrover Discovery. Heerlijke auto met enorm veel ruimte en vooral veel licht. Anders wordt zo'n grote bak een donker hok.

http://www.landrover.com/(...)2&id=2598681#wrapper

Zie de bovenstaande URL. Dan heb je nog een stoel over. Alle stoelen zijn VOLWAARDIGE stoelen.
Wij hebben achterin 1 stoel ingeklapt en daar staat een dubbele kinderwagen. Dus genoeg ruimte, en enorm comfortabel
pi_102819251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Caddy family al genoemd? Of Caddy Maxi, weet niet precies hoe dat ding heet. Maar die vind ik in de 7-persoons uitvoering heel mooi!
Neee, dat is verschrikkelijk. Dan zit je dus in een busje! Ik vind het verschrikkelijk om in een busje te zitten. Zo'n achterlijk gezicht. Sorry dat is mijn mening
pi_102819715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Neee, dat is verschrikkelijk. Dan zit je dus in een busje! Ik vind het verschrikkelijk om in een busje te zitten. Zo'n achterlijk gezicht. Sorry dat is mijn mening
Nee man, is toch geen busje. Meer een bestelwagen in persoonsuitvoering. Ik vind het mooi.
Weet trouwens niet hoe het zit met de bagageruimte achter de laatste rij stoelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')