Tja hij was ook wel een beetje de appel godquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef stamppot het volgende:
K weet niet wat ik er van moet denken, Steve Jobs deed het goed bij apple en het is tragisch dat hij zo vroeg is overleden. Maar ze doen net alsof hij een of andere god was ofzo.
Sja, dat doet men ook bij mensen als Jay-Z, Ronaldo of Justin Bieber, dan vind ik het bij Jobs net iets terechter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef stamppot het volgende:
K weet niet wat ik er van moet denken, Steve Jobs deed het goed bij apple en het is tragisch dat hij zo vroeg is overleden. Maar ze doen net alsof hij een of andere god was ofzo.
Dat is eerder Pomona.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Tja hij was ook wel een beetje de appel god
bij geen van allen vindt ik datquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat doet men ook bij mensen als Jay-Z, Ronaldo of Justin Bieber, dan vind ik het bij Jobs net iets terechter.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat doet men ook bij mensen als Jay-Z, Ronaldo of Justin Bieber, dan vind ik het bij Jobs net iets terechter.
Ronaldo (neem aan dat je de Real voetballer bedoelt) is voor sommige portugezen wat voor jou Johan Cruijff is, het is maar net vanaf welke positie je er tegenaan kijktquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo niet? Samsung is gigantisch. Sommige delen zijn nu verstrikt in rechtszaken met Apple. Maar intussen komen onderdelen van de iPhone gewoon bij Samsung vandaan. Hell, Samsung is zo gigantisch en opereert op zoveel vlakken dat ze zelfs onderling rechtszaken hebben tussen verschillende afdelingen. Voor een buitenstaanden lijkt het op een of ander gevecht, maar tis gewoon normale gang van zaken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef QBay het volgende:
Ik denk niet dat ze op een berichtje van Samsung hoeven te wachten. Bill Gates heeft overigens persoonlijk gereageerd op het nieuws.
Ik riep ook maar willekeurig wat namen, het is gewoon niets bijzonders dat iemand tot "god" wordt uitgeroepen tegenwoordig, nee niet door mij, ik aanbid niemandquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ronaldo (neem aan dat je de Real voetballer bedoelt) is voor sommige portugezen wat voor jou Johan Cruijff is, het is maar net vanaf welke positie je er tegenaan kijkt.
Samsung heeft al gereageerd hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef QBay het volgende:
Ik denk niet dat ze op een berichtje van Samsung hoeven te wachten. Bill Gates heeft overigens persoonlijk gereageerd op het nieuws.
quote:South Korea's Samsung Electronics said Thursday it was saddened by the death of Apple co-founder Steve Jobs, calling him a "great entrepreneur" with an innovative spirit.
The two firms are embroiled in a bitter patent row but Samsung chief G.S. Choi said: "Chairman Steve Jobs introduced numerous revolutionary changes to the information technology industry and was a great entrepreneur."
"His innovative spirit and remarkable accomplishments will forever be remembered by people around the world," he said in a statement, adding the Korean company was saddened by Jobs' death.
Jobs died in the United States at the age of 56 on Wednesday after losing a long battle with cancer.
Samsung, the world's number two mobile phone maker, has been competing against Apple in global smartphone and tablet computer markets led by the US technology giant's iconic iPhone and iPad.
The two rivals have launched a series of patent lawsuits around the world, accusing each other of infringing technologies and designs of their smartphones and tablet PCs.
Samsung said Wednesday it would seek a ban in France and Italy on sales of Apple's newly released iPhone 4S, in the latest round of legal battles underway in nations including Australia, Germany and the Netherlands.
Die heeft al gereageerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bill Gates zal binnenkort ook wel reageren denk ik. Ze zijn al tientallen jaren dikke vriendjes
twitter:BillGates twitterde op donderdag 06-10-2011 om 02:37:29Melinda and I extend our sincere condolences to Steve Jobs’ family & friends. The world rarely sees someone who made such a profound impact. reageer retweet
Heeft al gereageerd via zijn twitter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bill Gates zal binnenkort ook wel reageren denk ik. Ze zijn al tientallen jaren dikke vriendjes
Dat was ie natuurlijk ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef stamppot het volgende:
ja en de store is uiteraard gewoon geopend...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:11 schreef RBWO het volgende:
Erg mooi trouwens op de apple site zelf..
http://www.apple.com/
Moeten ze die sluiten dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ja en de store is uiteraard gewoon geopend...
Wat een debiele opmerkingquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
eerst dacht ik ook: Effe posten dat die store gewoon geopend is, haha kapitalisten!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
1 van de makers van de pandora op het pandora forum!quote:I guess with "wrong direction" he meant the closing down of systems, etc.
It's not a "wrong direction" in my opinion, but certainly a direction not everyone agrees with, especially not those who loved the old classic MacOS.
Then again, you never please everyone.
I didn't like the direction Apple was going to recently as well, but I loved classic MacOS. Back at these days, Apple was a more open alternative compared to Windows, but sadly, this has changed recently and systems are being closed down more and more.
However, it was Steve who made the Apple happen. Who took on the competition against normal PCs.
This is no easy thing. I am currently struggling a similar fight with raising funds to get the Pandora going.
I can only bow down and take my hat to what Steve was doing, how he created Apple with having a vision.
I hope I also have the strength to keep the Pandora going.
It's not easy, and I can only say: Great work, Steve. Rest in peace.
I hope you had a good life, regardless of your struggle for the last months.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef DeLuiaard het volgende:
en nou maar hopen dat Apple stopt met het maken van rotzooi
Als je goed kijkt zie je ook dat hij z'n duim en wijsvinger langs elkaar wrijft. Het universele gebaar voor geldquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
eerst dacht ik ook: Effe posten dat die store gewoon geopend is, haha kapitalisten!
Maar toen dacht ik: Steve wist allang dat ie dood ging. Dus waarschijnlijk heeft ie gewoon zelf gezegd dat de store open moest blijven!
Ieder zijn mening, maar OS8-9 was zo mogelijk nog brakker en onlogischer dan Windows 95 hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
1 van de makers van de pandora op het pandora forum!
Het was ook een reactie van hem op andere forumgebruikers. Het ging mij meer om het laatste stukje.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ieder zijn mening, maar OS8-9 was zo mogelijk nog brakker en onlogischer dan Windows 95 hoor.
Deed je er een USB stick in, werd je desktop de desktop van de USB-stick, dus als je een bestand van de USBstick naar je desktop sleepte en de stick verwijderde zag je het bestand niet meer, want dat staat op de USBstick-desktop.
Je hebt gelijk hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Hopelijk gaat Apple zelf ook falliet, wat een troep maken die lui zeg.
Klopt, als jij het troep vindt, mag het dicht. Het boeit niet hoe anderen over zijn producten denken!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Hopelijk gaat Apple zelf ook falliet, wat een troep maken die lui zeg.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
1 van de makers van de pandora op het pandora forum!
een andere maker van de pandoraquote:For everything he achieved he would have swapped places with any one of us in an instant to be well again, health and happiness is far more important than money and fame.
I am a fan of how easy Apple devices are to use, my Gran can use an iPhone, but I was not a fan of the man himself. Using Chinese slave labour and being obsessed with money isn't my bag.
Bill Gates might be a bastard too, but he genuinely seems to want to do some good with his riches.
Oh well, I'm off to watch the Diana like madness sweep the internets for the next few days, no doubt with clueless news readers thinking he invented the phone, apps and computers.
quote:Chairman Steve Jobs introduced numerous revolutionary changes to the information technology industry and was a great entrepreneur. His innovative spirit and remarkable accomplishments will forever be remembered by people around the world.
quote:Several years ago I had the great pleasure and privilege of meeting Steve Jobs.
I had a meeting at Pixar and I heard that Steve Jobs might be there. First thing I did was ask a good friend of mine that knew Steve Jobs what he was like and was there any advice she could give me.
She said that Steve Jobs is an incredibly intelligent and passionate person and the one piece of advice she had for me was: Don't argue with Steve Jobs and everything will go fine. Argue with Steve Jobs? He's probably one of the smartest people in the whole world and someone I have unequalled respect for, why would I ever argue with him?
I arrived at the meeting and went into the conference room. John Lasseter was there (who I casually knew from when Pixar was part of Lucasfilm) and we chit-chatted.
A few minutes later Steve Jobs came in. He sat right across the table from me and the first words out of his mouth where: "I don't believe you can tell stories in games."
Now...
Steve Jobs could have told me the sky was green, he could have told me that dogs gave birth to cats, he could have said just about anything and I would have nodded thoughtfully and probably been totally convinced, but he had to say the one thing in all of creation that I could not let go.
I spent the next hour arguing with Steve Jobs.
My advice to God: Don't argue with Steve Jobs.
Goodbye Mr. Jobs, you really did change the world and we will miss you.
dan wachten die toch effe een dagje, net zoals dat ik op zondag ook niet naar de lokale C&A kan!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:58 schreef Stevennn het volgende:
Tuurlijk moet die store open. Stel dat er 2.000 mensen vandaag niet een Apple product konden kopen. Ontevreden klanten had je dan.
Niemand doet alsof hij een god was, mensen die wat betekenen in die industrie weten wat Steve Jobs betekend heeft. Te veel mensen doen hier alsof het maar "gewoon" iemand was, terwijl hij Apple gevormd heeft tot wat het nu is, en Apple enorm veel invloed heeft gehad in de wereld van consumer electronics.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef stamppot het volgende:
het was ook maar een gewoon iemand. Zijn stront stonk ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
Niemand doet alsof hij een god was, mensen die wat betekenen in die industrie weten wat Steve Jobs betekend heeft. Te veel mensen doen hier alsof het maar "gewoon" iemand was, terwijl hij Apple gevormd heeft tot wat het nu is, en Apple enorm veel invloed heeft gehad in de wereld van consumer electronics.
Het was niet "gewoon" iemand. Dat is net zo iets als zeggen dat Michael Jackson een 'gewoon iemand" was. De stront van MJ stonk ook, maar "gewoon" was 'ie absoluut niet en MJ heeft enorm veel invloed gehad op de muziek. Steve Jobs heeft enorm veel invloed gehad op consumer elektronics.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:02 schreef Maanvis het volgende:
het was ook maar een gewoon iemand. Zijn stront stonk ook.
Behalve dan dat de mensen die jij noemt meestal de idolen van 11 jarigen zijn..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar was jij toen Jaap Blokker overleed? Je gebruikt dagelijks produkten van hemquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het was niet "gewoon" iemand. Dat is net zo iets als zeggen dat Michael Jackson een 'gewoon iemand" was. De stront van MJ stonk ook, maar "gewoon" was 'ie absoluut niet en MJ heeft enorm veel invloed gehad op de muziek. Steve Jobs heeft enorm veel invloed gehad op consumer elektronics.
Micaeal Jackson was inderdaad niet 'gewoon'quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het was niet "gewoon" iemand. Dat is net zo iets als zeggen dat Michael Jackson een 'gewoon iemand" was. De stront van MJ stonk ook, maar "gewoon" was 'ie absoluut niet en MJ heeft enorm veel invloed gehad op de muziek. Steve Jobs heeft enorm veel invloed gehad op consumer elektronics.
Nee, ik gebruik hoogstens zaken die winkels van hem verkocht hebben, dat is wat anders.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:
Waar was jij toen Jaap Blokker overleed? Je gebruikt dagelijks produkten van hem.
Frits Philips was veel minder bekend dan Steve Jobs, en had ook niet bepaald het charisma dat Steve had. En Steve is wel een stuk meer een van de "groten der aarde" op IT vlak (goeie matties met Billy Gates ook) dan onze Fritzl was.quote:Daarnaast heeft Fritske Philips veel meer invloed op consumer electronics gehad dan Steve Jobs. Maar de hype rond Frits'dood was lang niet zo groot als die op steve's dood nu...
Welke shit is waarom belachelijk? Waarom is het belachelijk dat bedrijven als / CEO's van Google, Facebook en Microsoft iets over hem zeggen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:19 schreef Jeff89 het volgende:
Micaeal Jackson was inderdaad niet 'gewoon'Dat geef ik je na.
Verder blijft dit soort shit belachelijk..
Als Frits Philips nu was doodgegaan was het vast net zo gehyped geweest hoor... Wat hadden de mensen toen moeten doen zonder FB en twitter?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar was jij toen Jaap Blokker overleed? Je gebruikt dagelijks produkten van hem.
Daarnaast heeft Fritske Philips veel meer invloed op consumer electronics gehad dan Steve Jobs. Maar de hype rond Frits'dood was lang niet zo groot als die op steve's dood nu...
Ben je aan het trollen ofzo?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef Catbert het volgende:
Verder mag jij het wel oneerlijk vinden ofzo, en dat is het misschien wel, maar om Steve Jobs als een normaal mens af te doen is gewoon dom.
Frits was 106, Steve pas 56.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Fritske Philips veel meer invloed op consumer electronics gehad dan Steve Jobs. Maar de hype rond Frits'dood was lang niet zo groot als die op steve's dood nu...
En daarnaast heeft het overlijden van Frits Philips hier in Eindhoven en ook daarbuiten destijds veel aandacht gekregen. En de beste man wordt nog steeds op diverse manieren geëerd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als Frits Philips nu was doodgegaan was het vast net zo gehyped geweest hoor... Wat hadden de mensen toen moeten doen zonder FB en twitter?
Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:21 schreef Jeff89 het volgende:
Ben je aan het trollen ofzo?Of was je gewoon echt oprecht verliefd op die gast?
Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik hoogstens zaken die winkels van hem verkocht hebben, dat is wat anders.
Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.quote:Frits Philips was veel minder bekend dan Steve Jobs, en had ook niet bepaald het charisma dat Steve had. En Steve is wel een stuk meer een van de "groten der aarde" op IT vlak (goeie matties met Billy Gates ook) dan onze Fritzl was.
Hoezo???quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
Sorry hoor, maar ik heb welgeteld een artikel bij de Blokker gekocht, nl. een strijkijzer, en het is gewoon goedkoop witgoed dat je in een heleboel andere winkels kunt krijgen. Alsof je pannen en potten niet bij de V&D kunt krijgen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.
Ja, en zonder Tesla was de gloeilamp nooit geproduceerd, bla bla bla. En dan komen we uiteindelijk uit bij Adam en Evaquote:Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.
Frits Philips en Jaap Blokker hebben beide veel meer invloed gehad op de produkten die je in je dagelijks leven gebruikt dan Steve Jobs. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
Hij is net zo gewoon als de koningin, je oma of de bakker op de hoek.. En nu is hij dood.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.
Apple kut vinden, en Steve Jobs normaal vinden = Domquote:Daarnaast heb ik echt een shurfthekel aan domme nerds die roepen dat de Apple spullen rotzooi zijn en whatnot. Dat soort dom geblaat is nou precies het MBO-ICT systeembeheer geneuzel dat ITers een slechte naam geeft. Dat wordt geroepen door domme nerds die alleen naar de CPU specs kijken en niet naar wat een gebruiker daadwerkelijk nodig heeft.
veel van de electronica in de i-phone is afkomstig van philips of van bedrijven die met technologie werken die door philips is ontwikkeld.quote:
Ja. je bent dom en ongeinformeerd. Daarnaast ben jij kennelijk zo'n doornsnee suffe nerd die hoeveel megahurtzen een telefoon heeft belangrijker vindt dan de usability. Dus het heeft verder geen zin om hier verder over de discussierenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:29 schreef Jeff89 het volgende:
Hij is net zo gewoon als de koningin, je oma of de bakker op de hoek.. En nu is hij dood.
Apple kut vinden, en Steve Jobs normaal vinden = Dom?
Mooi man.
Zeker ook nooit bij intertoys, bart smit, leen bakker, marskramer of de Xenos geweest?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb welgeteld een artikel bij de Blokker gekocht, nl. een strijkijzer, en het is gewoon goedkoop witgoed dat je in een heleboel andere winkels kunt krijgen. Alsof je pannen en potten niet bij de V&D kunt krijgen?
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:30 schreef Maanvis het volgende:
veel van de electronica in de i-phone is afkomstig van philips of van bedrijven die met technologie werken die door philips is ontwikkeld.
Ja hoor. Maar gebruik ik dagelijks spullen die ik daar gekocht heb? Nee, absoluut niet. Ik heb een paar drinkglazen van de Xenos, maar daarvoor geldt ook weer dat dat gewoon een commodity is waarvoor je bij ieder warenhuis terecht kunt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Maanvis het volgende:
Zeker ook nooit bij intertoys, bart smit, leen bakker, marskramer of de Xenos geweest?
Is het nou eenzaam, zo in je eigen wereldje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja. je bent dom en ongeinformeerd. Daarnaast ben jij kennelijk zo'n doornsnee suffe nerd die hoeveel megahurtzen een telefoon heeft belangrijker vindt dan de usability. Dus het heeft verder geen zin om hier verder over de discussieren
hetzelfde geldt ook voor Steve Jobs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.
Steve = Godquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.
Hij heeft wel ongeveer in z'n eentje Apple weer in de markt gezet. En hij heeft alle beslissingen over wat er wel en niet in zou komen genomen. Goed voorbeeld is het niet willen ondersteunen van Flash; dat heeft een enorme invloed gehad op hoe websites tegenwoordig opgezet worden.quote:
Toch vind ik dat 'ie deels een punt heeft. Hij was wellicht een normaal mens in de zin dat hij at, sliep en scheet, maar zijn contributies in de IT-wereld zijn niet 'normaal' te noemen. En in dat opzicht (en alleen in dat opzicht) is het logisch dat zo'n persoon herdacht wordt op een andere manier dan Henk uit de dorpsstraat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:33 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Is het nou eenzaam, zo in je eigen wereldje?
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:38 schreef Intrepidity het volgende:
Of wilde je zeggen dat zijn bijdrage aan de maatschappij gelijk was aan die van Kees de palletsorteerder?
Dergelijke beslissingen nam Frits Philips ook. Alleen dat was geen egocentrisch persoon die alles (ook dingen die anderen hadden ontwikkeld/bedacht) naar zich toe trok. Daarom denk je nu dat Frits Philips minder invloed heeft gehad op je dagelijkse leven dan Steve Jobs, terwijl dat feitelijk niet zo is. In zekere zin heeft de marketingmachine rondom apple dus succes gehad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij heeft wel ongeveer in z'n eentje Apple weer in de markt gezet. En hij heeft alle beslissingen over wat er wel en niet in zou komen genomen. Goed voorbeeld is het niet willen ondersteunen van Flash; dat heeft een enorme invloed gehad op hoe websites tegenwoordig opgezet worden.
Iemand afrekenen op zijn opleiding en persoonlijk aanvallen om zijn mening getuigt anders ook niet bepaald van een hoog intelligentieniveau. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.
Dat zijn bijdrage aan de maatschappij niet gelijk was aan Kees de pallet soorteer betekend niet dat we allemaal maar als een stel 11 jarige imbecielen kaarsjes moeten gaan branden op iPhonesquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Toch vind ik dat 'ie deels een punt heeft. Hij was wellicht een normaal mens in de zin dat hij at, sliep en scheet, maar zijn contributies in de IT-wereld zijn niet 'normaal' te noemen. En in dat opzicht (en alleen in dat opzicht) is het logisch dat zo'n persoon herdacht wordt op een andere manier dan Henk uit de dorpsstraat.
Of wilde je zeggen dat zijn bijdrage aan de maatschappij gelijk was aan die van Kees de palletsorteerder?
Want als je de invloed van Steve Jobs niet onderkent, of niet op waarde schat, vind je Microsoft kut, en Google goed, ben je een MBO-ICTer en er was ook nog iets over usability en megahurtzen toch? En dat weet jij allemaal omdat ik je mening niet deel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.
Als iemand werkzaam in de IT waardeer ik hem om zijn visie en doorzettingsvermogen. Maar inderaad, kaarsjes branden voor de Apple Store, dat is een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat zijn bijdrage aan de maatschappij niet gelijk was aan Kees de pallet soorteer betekend niet dat we allemaal maar als een stel 11 jarige imbecielen kaarsjes moeten gaan branden op iPhonesTevens moet je jezelf afvragen of de goddelijkheid waar mensen als Catbert hem van betichten wèl terecht is..
Ik val hem niet persoonlijk aan, het is gewoon een typering van een bepaald soort ITers. De meeste WOers kopen gewoon de telefoon die ze voor hun situatie het best vinden en kunnen gewoon prima Samsung en Apple met elkaar vergelijken. En ze zijn tenminste niet zo dom om puur de kijken naar CPU. Maar als je kijkt naar een beetje gemiddelde MBO systeembeheerder dan hebben die een bepaald merk gekozen en gaan dat als een gek lopen verdedigen en ook claimen dat aangezien zij A aanhangen B een slecht merk is. Dat vind ik gewoon dom. En ik vind mensen die claimen dat Apple 'slecht' is of Steve Jobs gewoon is ook gewoon dom. Dat is geen belediging, dat is gewoon mijn mening over de desbetreffende persoon.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
Iemand afrekenen op zijn opleiding en persoonlijk aanvallen om zijn mening getuigt anders ook niet bepaald van een hoog intelligentieniveau. Maar dat terzijde.
Tuurlijk. Gekken heb je altijd. Maar het is weer typisch Fok dat dat soort verhalen erbij gesleept worden om een punt te maken. Alsof alle zwarte suziki rijders gestoorde moordenaars zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:53 schreef Intrepidity het volgende:
Als iemand werkzaam in de IT waardeer ik hem om zijn visie en doorzettingsvermogen. Maar inderaad, kaarsjes branden voor de Apple Store, dat is een heel ander verhaal
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Tevens moet je jezelf afvragen of de goddelijkheid waar mensen als Catbert hem van betichten wèl terecht is..
Oftewel "hurr durr *stroman* herp derp". Ik zeg letterlijk dat ik hem niet als een soort 'god' zie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:58 schreef Catbert het volgende:
Niemand doet alsof hij een god was, mensen die wat betekenen in die industrie weten wat Steve Jobs betekend heeft. Te veel mensen doen hier alsof het maar "gewoon" iemand was, terwijl hij Apple gevormd heeft tot wat het nu is, en Apple enorm veel invloed heeft gehad in de wereld van consumer electronics.
Het gaat erom hoe meneer jobs zichzelf in de markt gezet heeft door altijd zelf de presentaties te doen, altijd zijn eigen hoofd te laten zien, alles op zichzelf te schuiven, en vooral heel zichtbaar zijn. Dat hebben de jaap blokkers en frits philipsen niet gedaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.
[..]
Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.
Frits Philips en Jaap Blokker hebben beide veel meer invloed gehad op de produkten die je in je dagelijks leven gebruikt dan Steve Jobs. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
wat heeft de gebruiker volgens jou dan nodig? een grote marketing campane met wat mooie zinnen om een product te laten kopen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.
Daarnaast heb ik echt een shurfthekel aan domme nerds die roepen dat de Apple spullen rotzooi zijn en whatnot. Dat soort dom geblaat is nou precies het MBO-ICT systeembeheer geneuzel dat ITers een slechte naam geeft. Dat wordt geroepen door domme nerds die alleen naar de CPU specs kijken en niet naar wat een gebruiker daadwerkelijk nodig heeft.
Een apparaat dat gewoon werkt. Het overgrote deel van de gebruikers interesseert het helemaal niks welke telefoon de 'snelste' CPU heeft. Wat ze belangrijk vinden is dat het apparaat makkelijk en intuitief werkt. En daar is met de iPhone en iPad gewoon een enorme sprong mee gemaakt. En hier en op tweakers zie je heel veel geneuzel over dat de iPhone 'bagger' is omdat de SII een snellere CPU en meer megapixels heeft. Alsof een normale gebruiker dat iets interesseert.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:28 schreef mschol het volgende:
wat heeft de gebruiker volgens jou dan nodig? een grote marketing campane met wat mooie zinnen om een product te laten kopen?
Maar je zegt ook "Steve Jobs is geen normaal mens, hij is beter/meer/bla/" etc etc..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
[..]
Oftewel "hurr durr *stroman* herp derp". Ik zeg letterlijk dat ik hem niet als een soort 'god' zie.
Jaman, lekker boeiend dat er betere producten op de markt zijn. Je daar in verdiepen is echt voor nerds. Je kan beter meer betalen voor iets wat minder kan, uit respect voor Stevequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een apparaat dat gewoon werkt. Het overgrote deel van de gebruikers interesseert het helemaal niks welke telefoon de 'snelste' CPU heeft. Wat ze belangrijk vinden is dat het apparaat makkelijk en intuitief werkt. En daar is met de iPhone en iPad gewoon een enorme sprong mee gemaakt. En hier en op tweakers zie je heel veel geneuzel over dat de iPhone 'bagger' is omdat de SII een snellere CPU en meer megapixels heeft. Alsof een normale gebruiker dat iets interesseert.
als je 2 apparaten hebt die goed werken.. waarom dan 1 met mindere specificatie's aanraden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een apparaat dat gewoon werkt. Het overgrote deel van de gebruikers interesseert het helemaal niks welke telefoon de 'snelste' CPU heeft. Wat ze belangrijk vinden is dat het apparaat makkelijk en intuitief werkt. En daar is met de iPhone en iPad gewoon een enorme sprong mee gemaakt. En hier en op tweakers zie je heel veel geneuzel over dat de iPhone 'bagger' is omdat de SII een snellere CPU en meer megapixels heeft. Alsof een normale gebruiker dat iets interesseert.
Dan ben je de eerste waarvoor dat geldt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:53 schreef mschol het volgende:
[..]
als je 2 apparaten hebt die goed werken.. waarom dan 1 met mindere specificatie's aanraden?
specs zijn niet alles maar die moet je imho wel meenenem in je overweging..
daarnaast heb ik een keer kunnen spelen met de iphone 4 en vond ik die niet intuitief werken..
de eerste die je het hardop hoort zeggen bedoel je..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan ben je de eerste waarvoor dat geldt.
Zo makkelijk vind ik de iphone niet je moet allerlei wazige sleep bewegingen maken, hij scrolt de verkeerde kant op, hij flipt zn scherm telkens, je kunt niet fatsoenlijk iets typen. Als je mij een iphone in de hand drukt ben ik altijd de weg kwijt. Ik kan bestanden niet vinden, ik zie geen zoomknop maar moet iets raars doen met mijn vingers. etc etcquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee. Je liegt gewoon om een punt te maken. Als een bejaarde kerel met een iPad aan de slag kan, is het gewoon larie dat jij niet met een iPhone 4 (die overigens gewoon net zo werkt als de 3) overweg kan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:58 schreef mschol het volgende:
de eerste die je het hardop hoort zeggen bedoel je..
Uitzonderingen heb je altijd kennelijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo makkelijk vind ik de iphone niet je moet allerlei wazige sleep bewegingen maken, hij scrolt de verkeerde kant op, hij flipt zn scherm telkens, je kunt niet fatsoenlijk iets typen. Als je mij een iphone in de hand drukt ben ik altijd de weg kwijt. Ik kan bestanden niet vinden, ik zie geen zoomknop maar moet iets raars doen met mijn vingers. etc etc
Waarom wordt dat "god" er iedere keer bijgesleept? Ik zeg letterlijk dat dat gewoon enorm overdreven is. Ja, misschien dat een paar nutcases hem als een soort god zien maar rare stalkers daar hebben wel meer mensen last van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:13 schreef Maanvis het volgende:
ja, hij heeft veel invloed gehad. Maar niet doen alsof het nu 1 ofandere god is, daarmee doe jeanderen tekort die meer invloed gehad hebben en wiens dood wij niet zo fanatiek herdenkten.
Het 'god' wordt erbij gesleept omdat hij (en apple) zichzelf zo in de schijnwerpers hebben gezet. Door zichzelf zo in de spotlight te zetten krijgen anderen binnen apple niet voldoende licht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom wordt dat "god" er iedere keer bijgesleept? Ik zeg letterlijk dat dat gewoon enorm overdreven is. Ja, misschien dat een paar nutcases hem als een soort god zien maar rare stalkers daar hebben wel meer mensen last van.
Huilie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:22 schreef Maanvis het volgende:
Het 'god' wordt erbij gesleept omdat hij (en apple) zichzelf zo in de schijnwerpers hebben gezet. Door zichzelf zo in de spotlight te zetten krijgen anderen binnen apple niet voldoende licht.
Goed geraden!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef HeatWave het volgende:
Heb je weer eens geen moer te doen maanvis?.
ga je mij nou betichten van liegen als mijn mening jou niet aanstaat...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee. Je liegt gewoon om een punt te maken. Als een bejaarde kerel met een iPad aan de slag kan, is het gewoon larie dat jij niet met een iPhone 4 (die overigens gewoon net zo werkt als de 3) overweg kan.
Nee. Als jij niet met een iPhone 4 overweg kan ben je of aan het liegen of atechnischer dan een gemiddelde bejaarde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:21 schreef mschol het volgende:
ga je mij nou betichten van liegen als mijn mening jou niet aanstaat...
daarmee presenteer je jezelf wel als fanboy hoor..
je legt mij woorden in de mond, ik heb -nergens- gezegd dat ik er niet mee om kan gaanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee. Als jij niet met een iPhone 4 overweg kan ben je of aan het liegen of atechnischer dan een gemiddelde bejaarde.
Concurrenten van Apple die Steve herdenken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:45 schreef mschol het volgende:
je legt mij woorden in de mond, ik heb -nergens- gezegd dat ik er niet mee om kan gaan
waar zeg ik dat ik er niet mee om kan gaan dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Concurrenten van Apple die Steve herdenken.
Een iPhone niet intuïtief noemen is niet echt geloofwaardig, er zijn kleuters van 3 die met dat ding kunnen omgaan. Volgens mij heb jij gewoon moeite iets positiefs over Apple te zeggenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef mschol het volgende:
[..]
waar zeg ik dat ik er niet mee om kan gaan dan?
ik vind het niet intuitief werken, maar dat zegt niet dat ik er niet mee om kan gaan...
mee omgaan, rammen op het scherm kan iedere imbiciel, daar haal je nog geen resultaten uit hequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:13 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Een iPhone niet intuïtief noemen is niet echt geloofwaardig, er zijn kleuters van 3 die met dat ding kunnen omgaan. Volgens mij heb jij gewoon moeite iets positiefs over Apple te zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |