abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:17:47 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753270
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:18:34 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee jij post overal gewoon als jij! Leuk dat je even buurt trouwens, wie geht's? Bevalt je baantje? O+
Hehe, ja vrij schaamteloos :') ik ga er gewoon vanuit dat mensen die ik van hier op fb heb hun mond daar wel houden, en dan mag van mij iedereen het gewoon weten.

Verders goed :Y ik had vandaag een weerbaarheidstraining (ik ben te lief voor de klanten), was interessant! Kent iemand de kernkwadranten van Ofman? Echt een eyeopener! :o

En met jou dan? Nog aan het solliciteren? Wil het al een beetje lukken? Anytime soon?
Ik O+ je sig over die gedeelde meh trouwens _O- _O_
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:21:23 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102753474
Gedeelde mooh is halfvolle mooh!

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:24:14 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753623
:D!
pi_102753641
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:24:40 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753646
Die koei is echt megacreepy! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hehe, ja vrij schaamteloos :') ik ga er gewoon vanuit dat mensen die ik van hier op fb heb hun mond daar wel houden, en dan mag van mij iedereen het gewoon weten.

Verders goed :Y ik had vandaag een weerbaarheidstraining (ik ben te lief voor de klanten), was interessant! Kent iemand de kernkwadranten van Ofman? Echt een eyeopener! :o

En met jou dan? Nog aan het solliciteren? Wil het al een beetje lukken? Anytime soon?
Weerbaarheidstraining klinkt interessant! :Y Ik ken het niet, die Ofman!

Ik ben pas op vakantie geweest in Barcelona, nu ga ik weer met goeie moed verder solliciteren! Althans, dat is het plan :+ Ik zie de laatste tijd bar weinig vacatures die op mij aansluiten, lijkt wel! Maar dat komt vast wel weer. Moet ook weer even uit de vakantiemodus :D En heb een tijdelijk uitzendbaantje als tekstschrijver (thuiswerk), dat gaat best prima!

De sig is *insert copyright icoontje* Cocoface! O+ En de Mucho plezieros komt van V1z0Rmans :7
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:25:01 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:24 schreef Kolonia het volgende:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Ah kijk aan :D Het mocht dus gewoon :@ :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:25:38 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102753702
Ik wist het niet! Hoi VMW O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:26:10 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753735
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
:W

VMW had hier ook al wel eens gemeld dat ze onder een kloon in het 'als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' postte toch?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:27:44 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Die koei is echt megacreepy! :D

[..]

Weerbaarheidstraining klinkt interessant! :Y Ik ken het niet, die Ofman!

Ik ben pas op vakantie geweest in Barcelona, nu ga ik weer met goeie moed verder solliciteren! Althans, dat is het plan :+ Ik zie de laatste tijd bar weinig vacatures die op mij aansluiten, lijkt wel! Maar dat komt vast wel weer. Moet ook weer even uit de vakantiemodus :D En heb een tijdelijk uitzendbaantje als tekstschrijver (thuiswerk), dat gaat best prima!

De sig is *insert copyright icoontje* Cocoface! O+ En de Mucho plezieros komt van V1z0Rmans :7
O+ Barcelona O+

Wel een goeie om er even tussenuit te piepen en daarna met frisse moed verder te gaan.
Heb je eventueel ook ander soort werk waar je naar solliciteert? Thuiswerk is in elk geval goed om je in de flow te houden ^O^
pi_102753845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

VMW had hier ook al wel eens gemeld dat ze onder een kloon in het 'als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' postte toch?
:Y

Maria, ik zie je PM niet. :'(
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:29:25 #12
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_102753921
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Dacht ik al! *O* nadat ik de Slankie-PM-lijst had bekeken :+.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_102753973
:W Koloon!

Interessant, die Ofman! :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:32:09 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:28 schreef Kolonia het volgende:

[..]

:Y

Maria, ik zie je PM niet. :'(
Het was een DM! Daar ging het dus mis _O-
pi_102754184
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Het was een DM! Daar ging het dus mis _O-
Oh, dat ding dat ik onderin beeld kreeg en toen opeens weg was. :D
Kan ik dat nog terugvinden ergens?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:35:47 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

O+ Barcelona O+

Wel een goeie om er even tussenuit te piepen en daarna met frisse moed verder te gaan.
Heb je eventueel ook ander soort werk waar je naar solliciteert? Thuiswerk is in elk geval goed om je in de flow te houden ^O^
Barcelona was idd heel tof O+

Oh ik solliciteer op van alles! :D Ik zou op literatuur-achtige dingen solliciteren als die er waren :+ Verder zoek ik in de richting van communicatie (tekstschrijven e.d.), secretarieel werk (heb ik wat ervaring in :7 ), ondersteunend werk bij onderwijsinstellingen, dingen in de cultuur/non profit sector, etcetera :D Helaas zijn dit allemaal best populaire velden geloof ik :+

Ik vegeteer wel een beetje thuis, maar ik doe gelukkig leuke dingen in de weekenden en doordeweeks kom ik voornamelijk nog buiten voor boodschappen en sport :7 Achja, als ik een baan heb wil ik vast weer thuiszitten! :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:36:24 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102754280
't Is echt zo jammer dat je zo ver woont Maria!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:36:34 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:34 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Oh, dat ding dat ik onderin beeld kreeg en toen opeens weg was. :D
Kan ik dat nog terugvinden ergens?
Heeeelemaal bovenin beeld, naast je PM-envelopje, staat een linkje naar je DM-inbox getiteld 'dm'! :7
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:38:19 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vegeteer wel een beetje thuis, maar ik doe gelukkig leuke dingen in de weekenden en doordeweeks kom ik voornamelijk nog buiten voor boodschappen en sport :7 Achja, als ik een baan heb wil ik vast weer thuiszitten! :+
Herkenbaar :') en inderdaad, nu geniet ik echt van een middag vrij en van mn weekends O+

Is het een optie om je thuiswerk in de bibliotheek of in een cafe te doen als je een laptop hebt?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:45:14 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is echt zo jammer dat je zo ver woont Maria!
XMert O+ Ik zou graag jouw slechter geklede collega zijn! :D :+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Herkenbaar :') en inderdaad, nu geniet ik echt van een middag vrij en van mn weekends O+

Is het een optie om je thuiswerk in de bibliotheek of in een cafe te doen als je een laptop hebt?
Hmm ik heb er wel internet voor nodig, dus dat is afhankelijk van de aanwezigheid van Wi-fi! Misschien eens uitzoeken hoe dat zit bij de bieb :D Al heeft het ook wel wat dat ik hier gemakkelijk thee kan fixen enzo :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:46:33 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

XMert O+ Ik zou graag jouw slechter geklede collega zijn! :D :+

[..]

Hmm ik heb er wel internet voor nodig, dus dat is afhankelijk van de aanwezigheid van Wi-fi! Misschien eens uitzoeken hoe dat zit bij de bieb :D Al heeft het ook wel wat dat ik hier gemakkelijk thee kan fixen enzo :+
Ja true, ook goedkoper enzo, maar soms is het wel fijn om even je huis uit te zijn :Y

En in een bibliotheek ben ik dan ook meer geneigd om te werken ipv te fok!ken :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:15 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754822
Vind het trouwens best netjes van mezelf, ik kan op mn werk wel op fok!, maar ik heb tot nu toe nog maar een paar keer even gespiekt in een topic als ik nieuws verwachtte ofzo, maar nooit ingelogd.
pi_102754988
VMW! O+ ik had die link echt nooit gelegd...
Kwak
  Vis een optie? woensdag 5 oktober 2011 @ 23:01:11 #24
70532 loveli
N
pi_102755459
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Dat hoopte ik al ;) Gaat goed begrijp ik?
crap in = crap out
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:01:35 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102755479
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja true, ook goedkoper enzo, maar soms is het wel fijn om even je huis uit te zijn :Y

En in een bibliotheek ben ik dan ook meer geneigd om te werken ipv te fok!ken :')
Hehe dat is wel zo! Ik heb wel wat moeite met exclusief met werk bezig zijn, vooral omdat mijn huidige tekstschrijfklusje meer productiewerk is zeg maar :+ Dus ik werk in korte bursts van snelle activiteit per tekst :') Uiteraard klok ik alleen de tijd die ik echt bezig ben met werken :Y Maar ze zijn wel tevreden over mij, dat is fijn O+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vind het trouwens best netjes van mezelf, ik kan op mn werk wel op fok!, maar ik heb tot nu toe nog maar een paar keer even gespiekt in een topic als ik nieuws verwachtte ofzo, maar nooit ingelogd.
Dat is inderdaad heel netjes! :Y Bij mijn vorige werk postte ik wel als ik in m'n eentje in een kamertje zat, als afwisseling van het eindeloze gegoogle :+
  Vis een optie? woensdag 5 oktober 2011 @ 23:13:21 #26
70532 loveli
N
pi_102755944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Volgens mij ben je sowieso ontzettend lief ;)
crap in = crap out
pi_102755990
Zijn er ook niet lieve slankies dan? >:O

Owja, jullie posten te veel. Ik kan het amper bijhouden zo met drukke werkdagen, veel overleg, sporten, verjaardagsvisite en nog meer getrut.
Gelukkig was vandaag de laatste keer sporten tot de halve.
Maar afijn, voorbereiding dus, ik ga slapen. :z
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102756017
Tijd van de maand komt er aan... Voel me echt een pufferfish!
  Vis een optie? woensdag 5 oktober 2011 @ 23:18:40 #29
70532 loveli
N
pi_102756136
Oh ja, volgens mij is taille gewoon smalste punt en als je die niet hebt neem je ergens bij je navel ofzo een buikomtrek.
crap in = crap out
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:20:58 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102756234

O+

En nu slapies! >:O
pi_102758161
Geen tijd om bij te lezen, ben halverwege het vorige topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:24 schreef loveli het volgende:
Voeding - opvoeding? Ken iemand met 3 koters die voor allemaal zo ongeveer apart kookt omdat het 'lastige eters' zijn. En als ze het toch niet opeten, dan krijgen ze toch gewoon een toetje?

Als ik te lastig was werd ik gewoon met bord en al in de keuken gedumpt tot het op was.
Ja bij mij ook. Bord niet leeg is niet van tafel. En je krijgt de rest van de dag/avond ook niets anders meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_102758353
Ik zit er net aan te denken om weer te beginnen aangezien ik momenteel 3 puisten op mijn kin heb. En als je naar mijn borsten kijkt doen ze al pijn en dan moet de buikpijn nog beginnen over een paar dagen.....had niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis die stomme Nuvaring soms best. Alleen kan ik niet helemaal beoordelen wat het psychisch met me doet, omdat dit sws al een abnormale tijd was natuurlijk.

En zowel LB als VNW weer terug in het topic! Hoop dat alles goed met jullie gaat! :*
pi_102758419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja! Ik wist het, maar nu is het out in the open dus kan ik niet meer pochen met mijn geheugen ;)

Leuk dat je weer eens voorbijkomt VMW, hopelijk snel dik! En voor LB geldt natuurlijk hetzelfde!
pi_102761184
hier mamma van 2 kids, maar t is eten wat de pot schaft. Nu is het wel zo dat ik op woensdag overleg over de rest van de week (ik ben alleenstaand) en dat beide kids 1 dag iets mogen eten wat ze erg graag willen. De andere dagen is het eten wat de pot schaft. Ik beslis ver van te voren omdat ik maar 1 dag heb waarop ik fatsoenlijk boodschappen kan doen zonder te worden overlopen door hordes. Dus ik ga me zo de storm in wagen ;)

De komende week staat dit op het menu :

vandaag : hachee met rodekool en verse puree (lievelingskostje oudste)
vrijdag : aardappelroerbak met broccoli, wortel en nog meer groenten
zaterdag : ? want ik krijg eter dus beslissen we samen
zondag : pita pizza's
maandag; : bloemkool met rundersaucijsje (ik heb vis) = lievelingskostje van jongste)
dinsdag bruinebonenschotel met kip

afwisseling dus. En geen week is hetzelfde
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102761399
Ik dacht even "wat lief, ze doen het licht uit in de trein, dan kan ik lekker verder slapen. O+ ". Doen ze het licht weer aan! -O-
Doe wat je niet durft.
pi_102761487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik dacht even "wat lief, ze doen het licht uit in de trein, dan kan ik lekker verder slapen. O+ ". Doen ze het licht weer aan! -O-
Wat flauw zeg...

t waait wel heel hard zeg..... zag net en paraplu voorbij waaien... de eigenaar er op een holletje achteraan. Ik wilde op de fiets boodschappen gaan doen en dat doe ik ook maar gewoon. Natter dan nat kan ik niet worden en die wind, ach mooie weerstand ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102761618
Goedemorgen!
Wat een stormachtig weer!
pi_102761751
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
Wat een stormachtig weer!
Ik ben dan ook met de auto naar het station gegaan. B-)
En dan was het in de trein koud. En is het op kantoor warm.
Wat moet ik daar nou mee?!
Doe wat je niet durft.
pi_102761830
Ik ben zo geschrokken net! De rem van m'n auto reageerde niet :o . Weet zeker dat ik wel remde zeg maar, maar er gebeurde niks... Thank god dat ik maar 5 km per uur reed en de auto voor me een trekhaak had. M'n auto moet deze maand sowieso gekeurd, maar dat schuif ik nu maar 1 à 2 weken naar voren -O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102761851
Daarna deed ie het wel weer gewoon, echt vaag.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:28:02 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102761944
Jemig Phaidra, dat is echt schrikken zeg!! :o Stel dat je dat met 120km overkomt... Getverderrie!!
pi_102762048
Nadeel: je schrikt je volledig de tering! :o
Voordeel: Ben je wel gelijk goed wakker! Alhoewel iets rustiger opstarten wel beter voor je is!
Doe wat je niet durft.
pi_102762123
Poe, schrikken, Phaidra!

Zometeen afspraak met mijn scriptiebegeleider, verder even lekker niets vandaag. Spierpijn in benen is gelukkig over, nu alleen nog een beetje in mijn bovenarmen. Ga wel een uurtje wii-fitten, maar zorg even dat ik geen oefeningen doe die erg belastend zijn voor mijn armen.

Lijstje:
O: schaaltje vanilleyoghurt met special K (normale is nu op, morgen over op 3-granen)
L: couscoussalade met paprika, tomaat en zwarte olijven
T: runderbouillon met vermicelli
D: pasta bolognese met gehakt en véél paprika

Miss beetje weinig qua kcal? Vanavond iig boodschappen doen, dus anders neem ik nog even iets van fruit mee dat ik kan eten als T vanavond.
pi_102762159
Ik ging ook direct twijfelen aan mezelf: heb ik wel écht geremd? Maar ik weet t zeker, ik voelde een pedaal onder m'n voet en het was niet het gas en met rechts je koppeling per ongeluk intrappen is nogal onwaarschijnlijk. De man voor me deed heel relaxed, gelukkig (hij zal me wel raar gevonden hebben :') ). Ik heb een deukje in m'n nummerbord, maar lekker boeiend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102762224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Nadeel: je schrikt je volledig de tering! :o
Voordeel: Ben je wel gelijk goed wakker! Alhoewel iets rustiger opstarten wel beter voor je is!
De rest van de route (ok, eigenlijk de hele route aangezien het vlakbij huis gebeurde) heb ik ook heeeeel veel afstand gehouden steeds (alsof het nut heeft als het met 100 km/h gebeurt, maar daar denken we idd ff niet aan).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102762262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:19 schreef conleche het volgende:
Ik zit er net aan te denken om weer te beginnen aangezien ik momenteel 3 puisten op mijn kin heb. En als je naar mijn borsten kijkt doen ze al pijn en dan moet de buikpijn nog beginnen over een paar dagen.....had niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis die stomme Nuvaring soms best. Alleen kan ik niet helemaal beoordelen wat het psychisch met me doet, omdat dit sws al een abnormale tijd was natuurlijk.

En zowel LB als VNW weer terug in het topic! Hoop dat alles goed met jullie gaat! :*
een spiraaltje niet wat voor jou?
pi_102762293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De rest van de route (ok, eigenlijk de hele route aangezien het vlakbij huis gebeurde) heb ik ook heeeeel veel afstand gehouden steeds (alsof het nut heeft als het met 100 km/h gebeurt, maar daar denken we idd ff niet aan).
boh, schrikken man! Ik zou de auto echt gelijk naar de garage brengen, eignelijk...
pi_102762359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

boh, schrikken man! Ik zou de auto echt gelijk naar de garage brengen, eignelijk...
Ik ga morgen. Vandaag drukke dag op het werk met een training (zowel organiseren als deelnemen). Misschien dat ik de auto vanmiddag laat staan en morgenochtend naar de garage rijd. Is misschien wel de beste optie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102762386
Mogguh!

Da's zeker even schrikken Phaidra :{

LB, ik ken die kernkwadranten alleen zie ik niet in wat het zo'n eyeopener maakt :?
Is toch dat met kwaliteit > valkuil > uitdaging > allergie?
Oh God, ik heb iets onthouden van SLB :')
Verder ken ik trouwens ook nog de piramide van Mazlow en de situational theory van Hersey en Blanchard! 8-)

VMWtje kwam langswippen zag ik? :W

Wat zijn pita pizza's Muks :?
Nu gok ik pitabroodjes met tomaat, kaas en salami of zo :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102762415
Ik zou ook garagebezoek niet langer uitstellen Phaidra!! :o

Goedemorgen!! De zon schijnt hier O+ Ga zo lekker hardlopen en daarna op weg naar de uni! 3 hele uren college vandaag, twee nieuwe vakken: Geography & Empire en The First Global Economy: Britain. *O* zin in!

Lijstje ga ik tijdens rennen wel bedenken 8-)
Ja doei.
pi_102762464
Scary Phaidra! :o

Planning :Y)

O: half bakje volle yoghurt met muesli
T: 2 volk. boterhammen pindakaas
L: 2 volk. boterhammen sandwichspread
T: cup a soup, bakje fruit
D: weet het nog niet precies, denk iets van kip en aardappeltjes uit de oven en dan sperzieboontjes er bij. Misschien kan ik ook wel zure komkommer maken :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_102762468
ik ahd op de planning vandaag te gaan sporten, maar een tripje naar de wasruimte was genoeg sport, en straks moet ik ook nog naar het werk fietsen...

en dan moet ik morgen ok nog naar estland, boh...

LIjstje:

S: tirpje naar wasruimte
O: yoghurt met banaan en muesli
L: brood met makreel
T: ?
D: pizza of iets in een restaurant..
pi_102762595
Auto laten staan vanmiddag lijkt me een goed plan Phaidra! Gelukkig ben je er met de schrik af gekomen :*

lijstje voor vandaag:

O: kwark met muesli
T: appel
L: soep, gekookt eitje, salade
T: worteltjes
D: pasta met verse tomatensaus en veul groentes :)
T: kwark met warme appel

Als ik genoeg trek heb nog een boterham ergens erbij, maar mijn maag doet weer een beetje vervelend, dus als dit lukt ben ik blij :)

edit: het werkt bij mij juist zo dat als ik me niet fit voel, ik extra denk om gezonde dingen en genoeg fruit en groente. Doe ik dat niet, dan voel ik me nóg beroerder en daar heb ik geen zin in.
pi_102762602
Jagar gaat het wel goed met je? je komt niet zo vrolijk over nu je weer terug bent in zweden...!

Goedemorgen allen :) heerlijk natgeregend op de fiets :') wat een storm!
pi_102762718
Planning!!

O: appel, boterham pindakaas
T: "caffe latte" met rijstemelk
L: soep of salade + pistolet of 2 boterhammen
T: vruchtenyoghurt met muesli
B: 2x20 minuten fietsen in de storm :P
D: stukje melanzana alla parmigiana
S: bodycombat
T: bonbon :9

Misschien komt er nog wat bij mn T want mn O was wel weinig!
pi_102762801
Hoe is het met jullie bootycamp trouwens Perr en Anna?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102762834
Nu Anna weer terug is van vakantie gaan we weer beginnen, hopelijk aanstaande maandag!
pi_102762839
Jakkes Phaidra! Echt zo'n film gebeuren dat je auto niet remt :X

Het regent hier dat het giet dus ik zit aan mijn werk :)
Met een bakje opgebliepte havermout met banaan.
Kan het morgen wel gewoon in een magnetronbestendig bakje gieten en dan zo meenemen naar werk om daar op te bliepen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102762865
pi_102762954
:') sommige mensen... wat een domme doos zeg _O-
Hoe die Nicole er bij loopt vind ik trouwens geen kiek! :P

Oja, Anna was ook weg geweest, hou het soms niet meer bij wie nou op vakantie is of niet. :D

Ambient dub O+
pi_102762996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef V1z0R het volgende:
:') sommige mensen... wat een domme doos zeg _O-
Hoe die Nicole er bij loopt vind ik trouwens geen kiek! :P

Oja, Anna was ook weg geweest, hou het soms niet meer bij wie nou op vakantie is of niet. :D
Oh dan moet ik nog even kijken :P
Is een vriendin van dat bootfiasco gebeuren overigens.

-edit- apart ja maar dit verklaart wel wat Functie: Junior Fashion Editor bij ELLE
pi_102763141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:11 schreef Perruche het volgende:
Jagar gaat het wel goed met je? je komt niet zo vrolijk over nu je weer terug bent in zweden...!

Goedemorgen allen :) heerlijk natgeregend op de fiets :') wat een storm!
ja, gaat goed met me. Ik ben alleen nogal verkouden, met hier en daar een vlaag koorts, maar moet heeeeeel veel doen, en dat vind ik niet zo tof. Het liefst zou ik in bed kruipen, maar daar heb ik gewoon echt geen tijd voor....En ik vind het hartstikke tof om naar een bruiloft te gaan in Estland, maar 2 weekeinden reizen vind ik gewoon erg veel. zeker omdat ik over 2 weken weer naar de duutser ga, en ik dus in een maand tijd maar 1 weekend thuis ben...
pi_102763173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef Perruche het volgende:
Nu Anna weer terug is van vakantie gaan we weer beginnen, hopelijk aanstaande maandag!
*O*

Goedemorgen, het is herfst!
pi_102763262
Goedemorgen! Ik vind dit druilerige weer eigenlijk best leuk, beter dan de kleffe hitte van de afgelopen tijd. Ik hou sowieso wel van de herfst. O+

En ik heb vanmiddag voor het eerst sinds ik een maand geleden voor m'n examen ben gezakt weer rijles. Ikwilniet. ;(

Lijstje:
O) Griekse Yoghurt (150 ml) met walnoten en honing
T) Appel
L) Restje groentecurry
T) Grapefruit
D) Groentelasagna met iets van blauwe kaas.
T) Waarschijnlijk nog wel iets te snoepen (komen mensen op bezoek)
pi_102763278
:o
http://www.guardian.co.uk(...)mark-fat-tax-obesity

fattax in europe! Boter nog duurder, alsof dat slechter is dan :r margarine :r vies surrogaat spul uit de oorlog...

quote:
Some experts argue that fat is the wrong target and that salt, sugar and refined carbohydrates should be tackled instead, but Dr Colin Waine, former chairman of the National Obesity Forum, welcomed the move. "All these things need to be looked at, but saturated fats have a higher calorie content than carbohydrates. I don't think you can do everything all at once."
Makes me sad panda ;(
pi_102763475
Maar ik moet zondagmiddag (als ik nog een beetje kan lopen tenminste) dus even een kratje superbroccoli meenemen bij de M&S vandaan?
Doe wat je niet durft.
pi_102763877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:43 schreef Perruche het volgende:

fattax in europe! Boter nog duurder, alsof dat slechter is dan :r margarine :r vies surrogaat spul uit de oorlog...

[..]

Makes me sad panda ;(
Ik snap niet waarom ze daar nu pas mee komen eigenlijk. Ze kunnen beter gezonde producten wat goedkoper maken zodat mensen met een laag inkomen niet grijpen naar het 'slechte' voedsel omdat dit goedkoper is!

Oh en goedemorgen :)
Be someone that makes you happy
pi_102764070
Ik vind dat ze de producenten van ongezonde dingen moeten aanpakken en niet zozeer de consument. En inderdaad, gezonde voeding moet voor iedereen betaalbaar zijn!
pi_102764095
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:44 schreef Muks het volgende:
hier mamma van 2 kids, maar t is eten wat de pot schaft. Nu is het wel zo dat ik op woensdag overleg over de rest van de week (ik ben alleenstaand) en dat beide kids 1 dag iets mogen eten wat ze erg graag willen. De andere dagen is het eten wat de pot schaft. Ik beslis ver van te voren omdat ik maar 1 dag heb waarop ik fatsoenlijk boodschappen kan doen zonder te worden overlopen door hordes. Dus ik ga me zo de storm in wagen ;)

De komende week staat dit op het menu :

vandaag : hachee met rodekool en verse puree (lievelingskostje oudste)
vrijdag : aardappelroerbak met broccoli, wortel en nog meer groenten
zaterdag : ? want ik krijg eter dus beslissen we samen
zondag : pita pizza's
maandag; : bloemkool met rundersaucijsje (ik heb vis) = lievelingskostje van jongste)
dinsdag bruinebonenschotel met kip

afwisseling dus. En geen week is hetzelfde
Goh, wat hebben jouw kinderen gezonde lievelingskostjes. :)

Tjee, wat eng Phaidra! :o Gelukkig is het goed afgelopen...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_102764193
Moet zeggen dat ik wel echt goedkoper uit ben zonder allerlei poespas.
pi_102764206
Hachee met gekookte aardappeld wat vroeger ook mijn lievelingseteN!

En spinazieschotel.

En de overheid zou, als ze dan toch iets doen, moeten stoppen met het accepteren van lobbys in de voedselindustrie, stoppen met gezonde keuze logos die helemaal niet gezond zijn en het productschap groenten & fruit helpen.

Reclame voor fastfood aanpakken zoals sigaretten en eventueel gezond voedsel subsidieren.
pi_102764281
Overigens vind ik niet dat gezond eten nu echt zo duur is; ontbijt met havermout en melk/sojamelk/water kost je misschien 3 euro per peek of minder pp.

2 stuks seizoensfruit per persoon per dag kan ook voor 8 euro per week zeker wel. 3 of 4 volkorenbroden zijn wellicht 5 euro, beleg erbij 5 euro?

En dan avond eten, zak aardappels, zak rijst beide goedkoop, seizoensgroenten ook niet duur, 1x vlees en 1x vis maakt de kosten ook niet.Misschien niet gevarieerd maar gezonden en goedkoper dan pizza enzo en mcdo...

Voor mij zijn het de "ongezonde" dingen die het duur maken - slagroom en creme fraiche, chocolade, lekkere kaas, vette hammen. :D
pi_102764288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef MarMar het volgende:
Ik vind dat ze de producenten van ongezonde dingen moeten aanpakken en niet zozeer de consument. En inderdaad, gezonde voeding moet voor iedereen betaalbaar zijn!
Hoe had je dat dan in gedachte? Het verbieden? Of een belasting voor de producenten? Want dat laatste zorgt natuurlijk gewoon voor hogere prijzen voor de consument. :+

Ik vind dat uiteindelijk de consument hier zelf over moet beslissen, al mogen de extra kosten die ongezonde voeding (medische kosten) met zich mee brengen best wel in de prijs mee berekend worden. Inderdaad dus hogere belasting op ongezondere producten, lagere op gezonde spullen.
pi_102764291
Ik koop heel veel bij de biowinkel, omdat het puur en lekkerder is (vind ik), maar ook omdat ik geen koemelk mag. Ik had pas 6 producten gehaald, dat was 17 euro.
Daar kan je 5x van eten bij de Mac :')
pi_102764297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:19 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben zo geschrokken net! De rem van m'n auto reageerde niet :o . Weet zeker dat ik wel remde zeg maar, maar er gebeurde niks... Thank god dat ik maar 5 km per uur reed en de auto voor me een trekhaak had. M'n auto moet deze maand sowieso gekeurd, maar dat schuif ik nu maar 1 à 2 weken naar voren -O- .
bah, dat lijkt me echt doodeng om mee te maken.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_102764340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:21 schreef Perruche het volgende:
Hachee met gekookte aardappeld wat vroeger ook mijn lievelingseteN!

En spinazieschotel.

En de overheid zou, als ze dan toch iets doen, moeten stoppen met het accepteren van lobbys in de voedselindustrie, stoppen met gezonde keuze logos die helemaal niet gezond zijn en het productschap groenten & fruit helpen.

Reclame voor fastfood aanpakken zoals sigaretten en eventueel gezond voedsel subsidieren.
En verbod op reclame is geloof ik in het algemeen alleen maar beter voor producenten. :+ Reclame wordt gebruikt om je te onderscheiden van je concurrenten. Als die concurrenten ook geen reclame maken dan ben je relatief gezien helemaal niet slechter af en spaar je wel de kosten voor reclame uit.

[/econome]
pi_102764354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:25 schreef Lago het volgende:

[..]

Hoe had je dat dan in gedachte? Het verbieden? Of een belasting voor de producenten? Want dat laatste zorgt natuurlijk gewoon voor hogere prijzen voor de consument. :+

Ik vind dat uiteindelijk de consument hier zelf over moet beslissen, al mogen de extra kosten die ongezonde voeding (medische kosten) met zich mee brengen best wel in de prijs mee berekend worden. Inderdaad dus hogere belasting op ongezondere producten, lagere op gezonde spullen.
De consument moet inderdaad zelf beslissen, maar ik vraag me af hoeveel mensen echt weten wat gezond en niet gezond is. Meer voorlichting hierover door de overheid zou een eerste stap zijn. Er wordt wel vaak gezegd dat je groente en fruit moet eten, maar ik denk dat als er meer uit wordt gelegd over het waarom, dat het dan meer aankomt bij mensen.
Je kan op scholen wel roepen dat ze geen snoep mogen, maar leg dan ook maar uit wat de gevolgen zijn, dat het niet goed is voor je lijf, dik worden, gaatjes in je tanden etc.
pi_102764360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:25 schreef Nallie het volgende:
Ik koop heel veel bij de biowinkel, omdat het puur en lekkerder is (vind ik), maar ook omdat ik geen koemelk mag. Ik had pas 6 producten gehaald, dat was 17 euro.
Daar kan je 5x van eten bij de Mac :')
De biowinkel is dan ook superduur, zeker de groenten. Ik ga vaak naar de AH en koop daar de groenten die "gewoon" uit NL, BE of DU komen. Dat vertrouw ik wel. Andere dingen bij de biowinkel en vlees enzo ook. En speciale dingen als vegetarische spread die niet van tivall is en amandelmelk enzo.

Wel een vraagje; wat eet je dan bij de mac? Als ik daar soms heen ga ben ik vaak zeker 7 of 8 euro kwijt! (burger menu met salade en een drankje)
pi_102764362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Makes me sad panda ;(
Mijn ouders hebben altijd halvarine (brrr), als puber zei ik altijd als iemand de boter vroeg "bedoel je de nepboter"? :@ Ik was echt een vervelende puber, maar daar had ik wel een punt. O-)

Mijn lievelingseten was boerenkool- of andijviestamppot. Nog steeds wel eigenlijk. :D

Meh, ik dacht dat ik door met de bus te gaan kon voorkomen dat ik doorweekt op mijn werk zou aankomen, maar toen kwam de bus bijna een kwartier te laat en stond ik in de stromende regen + windvlagen op de bushalte. :') Heb mezelf maar getrakteerd op een koffie verkeerd om op te warmen.
Everything has changed
pi_102764431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:27 schreef Lago het volgende:

[..]

En verbod op reclame is geloof ik in het algemeen alleen maar beter voor producenten. :+ Reclame wordt gebruikt om je te onderscheiden van je concurrenten. Als die concurrenten ook geen reclame maken dan ben je relatief gezien helemaal niet slechter af en spaar je wel de kosten voor reclame uit.

[/econome]
Ja dat is op zich wel zo. Alleen het lastige is dat advertisement ook een hele industrie is. Tv en veel bladen kunnen bestaan door reclame! Als men het helemaal zou afschaffen hebben dus veel meer industrieen een probleem.

Maar bij bijv. coca cola en pepsi zie je ook dat ze hun marketingstrategieen op elkaar afstemmen - spendeert de een meer geld, dan de ander ook. Gaat de ander naar beneden, dan de een ook. :D
pi_102764503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat is op zich wel zo. Alleen het lastige is dat advertisement ook een hele industrie is. Tv en veel bladen kunnen bestaan door reclame! Als men het helemaal zou afschaffen hebben dus veel meer industrieen een probleem.

Maar bij bijv. coca cola en pepsi zie je ook dat ze hun marketingstrategieen op elkaar afstemmen - spendeert de een meer geld, dan de ander ook. Gaat de ander naar beneden, dan de een ook. :D
Mooi stukje uit de film The Invention of Lying, waar iedereen alleen maar eerlijk kan zijn. Daar was de Pepsi-reclame: "Pepsi. For when they don't have Coke." :D
Everything has changed
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:34:31 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102764509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:33 schreef Mini. het volgende:

[..]

Mooi stukje uit de film The Invention of Lying, waar iedereen alleen maar eerlijk kan zijn. Daar was de Pepsi-reclame: "Pepsi. For when they don't have Coke." :D
^O^ :D
pi_102764526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

De biowinkel is dan ook superduur, zeker de groenten. Ik ga vaak naar de AH en koop daar de groenten die "gewoon" uit NL, BE of DU komen. Dat vertrouw ik wel. Andere dingen bij de biowinkel en vlees enzo ook. En speciale dingen als vegetarische spread die niet van tivall is en amandelmelk enzo.

Wel een vraagje; wat eet je dan bij de mac? Als ik daar soms heen ga ben ik vaak zeker 7 of 8 euro kwijt! (burger menu met salade en een drankje)
Klopt, haal mijn groente en fruit bij albert heijn, of als ik tijd heb op de albert cuyp.
Is amandelmelk lekker? Ik heb nu altijd sojamelk.
Die spreads van marqt zijn inderdaad heerlijk(die van tivali vind ik zozo)! En speltcrackers/brood :)
Ik doe er ook wel zuinig mee en ik merk duidelijk verschil als ik niet die troep in mn lijf stop...

Ik ga nooit naar de MAC, vind t niet lekker en mn buik wordt daar heel verdrietig van ;)
Maar zie weleens die reclames met een menu voor 3 euro ofzo.
Sowieso hamburger voor 1 euro toch?
pi_102764566
Maar 1 euro hamburger kan je qua verzadiging enzo niet vergelijken met een dubbele boterham kaas. Ik kan makkelijk 5 van die "burgers" op :')
pi_102764633
:')
Super BigTasty met bacon menu met milkshake en de meesten hier zitten al over hun dagelijkse hoeveelheid kcal's :D

BigMac-menu is wel heel goed anti-kater voor trouwens :P
pi_102764646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef Perruche het volgende:
Maar 1 euro hamburger kan je qua verzadiging enzo niet vergelijken met een dubbele boterham kaas. Ik kan makkelijk 5 van die "burgers" op :')
Ja maar volgens mij heb je ook menu's van een paar euro, anyway ;) t ging om t belachelijke prijsverschil! Ongezond eten is gewoon veel goedkoper :(
pi_102764649
:%

Hardgelopen! *O*

Het waaide flink en op de eerste helft kwam ik voor m'n gevoel amper vooruit, toch nog 9,7km per uur, valt me mee :)

Zo maar 's douchen, ontbijten en dan op naar de uni 8-)
Ja doei.
pi_102764655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:28 schreef Mini. het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben altijd halvarine (brrr), als puber zei ik altijd als iemand de boter vroeg "bedoel je de nepboter"? :@ Ik was echt een vervelende puber, maar daar had ik wel een punt. O-)

Mijn lievelingseten was boerenkool- of andijviestamppot. Nog steeds wel eigenlijk. :D

Meh, ik dacht dat ik door met de bus te gaan kon voorkomen dat ik doorweekt op mijn werk zou aankomen, maar toen kwam de bus bijna een kwartier te laat en stond ik in de stromende regen + windvlagen op de bushalte. :') Heb mezelf maar getrakteerd op een koffie verkeerd om op te warmen.
Volgende keer even naar het Zuiderdiep rennen, om de tien minuten een lijn 11!

Ik ga zo de stad even in voor een cadeautje, bloedprikken, en vanmiddag even naar mn werk. Maar eerst nog even kijken hoe Rudolph courgettekoekjes maakt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102764664
Heb gisteren nog even gekeken, een patatje mayo kostte 10jr geleden fl.3,50 trouwens.
pi_102764689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:40 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja maar volgens mij heb je ook menu's van een paar euro, anyway ;) t ging om t belachelijke prijsverschil! Ongezond eten is gewoon veel goedkoper :(
Oneens. Het wordt alleen gemakkelijker gemaakt om ongezond te eten: de keuze is reuze.
Zoals ik gisteren al postte: leer koken, gebruik verse ingrediënten, maak weekmenu's waarbij je de gerechten zo afstemt op je boodschappen dat je niets weg hoeft te gooien (of gebruik bijvoorbeeld diepvriesgroente) en je bent zéér goedkoop uit, goedkoper dan een patatje + kroket bij de snackbar :Y
Ja doei.
pi_102764728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Volgende keer even naar het Zuiderdiep rennen, om de tien minuten een lijn 11!

Ik ga zo de stad even in voor een cadeautje, bloedprikken, en vanmiddag even naar mn werk. Maar eerst nog even kijken hoe Rudolph courgettekoekjes maakt.
Mja, dat is ook nog wel zeker 10 minuten lopen vanaf die bushalte (Europaweg) en ik dacht dat de bus elk moment kon komen, hij is normaal nooit zo laat.

Cadeautje voor jezelf? Mag ook best. :)
Everything has changed
pi_102764745
Het is ook een keuze die je maakt.
Als je ziet wat mensen in verhouding uitgeven aan eten en aan andere zaken en als je je dan bedenkt dat "vroeger" eten prio nummer 1 was..
pi_102764798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oneens. Het wordt alleen gemakkelijker gemaakt om ongezond te eten: de keuze is reuze.
Zoals ik gisteren al postte: leer koken, gebruik verse ingrediënten, maak weekmenu's waarbij je de gerechten zo afstemt op je boodschappen dat je niets weg hoeft te gooien (of gebruik bijvoorbeeld diepvriesgroente) en je bent zéér goedkoop uit, goedkoper dan een patatje + kroket bij de snackbar :Y
Een zak chips voor 30 cent of een blikje cola voor 20 cent, daar doel ik dan op.

En ik gebruik dus veel bioproducten en dat is duurder. Ik maak ook weekmenu's maar heb geen vriezer. Maak dus alles vers en ben dus vrij veel geld kwijt aan eten. Het maakt me niet uit, want ik heb het er graag voor over. Maar wat ik bedoel is dat mensen uit lagere milieu's dus sneller naar die zak chips grijpen in plaats van een bak druiven...omdat dit een makkelijke en goedkope weg is
pi_102764836
Vroeger gaven mensen volgens mij 30% uit aan eten, nu nog geen 20% volgens mij?

En "gezond" staat niet gelijk aan "biologisch" hoor :D bio chips is net zo ongezond als lays denk ik :')
pi_102764841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:47 schreef Perruche het volgende:
En "gezond" staat niet gelijk aan "biologisch" hoor :D
Oh, en dat.
Ja doei.
pi_102764853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:43 schreef Mini. het volgende:

[..]

Mja, dat is ook nog wel zeker 10 minuten lopen vanaf die bushalte (Europaweg) en ik dacht dat de bus elk moment kon komen, hij is normaal nooit zo laat.

Cadeautje voor jezelf? Mag ook best. :)
Daarom zei ik ook rennen. :+.

Nee, voor mn neefje! Maar misschien ook wel iets leuks voor mezelf. ;) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102764856
Ik gooi er even een lijstje in...
O: yoghurt met cruesli
T: koffie verkeerd
T/L/T: 4 sneetjes Allinsonbrood met brie-spul (magerder dan gewone kaas)
T: banaan
T: worteltjes
D: spruitjesstamppot met jus en vega-rookworst
T: ?

Kan het even niet invoeren in de calorieënteller op Valtaf.nl want die doet raar, maar ik denk dat het best aardig is zo. Misschien mag er vanavond nog iets kleins bij.
Everything has changed
pi_102764859
quote:

En "gezond" staat niet gelijk aan "biologisch" hoor :D bio chips is net zo ongezond als lays denk ik :')
Vaak wel minder dierlijke vetten en e-nummers ;) maar ik doel nu niet op biochips.
Als je voor tussendoortjes kan kiezen voor dure gezonde dingen of goedkope ongezonde dingen... dat bedoel ik
pi_102764869
quote:

Kcal vergelijken tussen bio en niet bio leert dat wel ja :D
pi_102764905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:48 schreef Nallie het volgende:

[..]

Vaak wel minder dierlijke vetten en e-nummers ;) maar ik doel nu niet op biochips.
Als je voor tussendoortjes kan kiezen voor dure gezonde dingen of goedkope ongezonde dingen... dat bedoel ik
Ik ben het niet met je eens :P het kan best maar mensen willen het niet. Je kan namelijk die zak chips ook laten staan en een appel kopen. Is echt niet duurder! Zak lays kost geloof ik 87 cent, 1 appel wat, misschien 50? Kan je er ook nog een mandarijn bij doen :7 .

Ok nou ja, je kan wel 2 dagen doen met 1 zak chips en per euro heb je oook meer kcals. Maar of je daar nu gelukkig van moet worden... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')