Nee hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Heb je het in de familie? Volgens mij is het zo dat wiet zoiets kan activeren bij psychische problemen in de familie. Hoe weet ik ook niet, maar dat terzijde.
Daarnaast ben ik ook tegen een alcoholverbodquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:01 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
In nederland zou er ook net niks gebeuren... helaas
Hmm misschien is het dan gewoon ontwenningquote:
Wat liefquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:04 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Hmm misschien is het dan gewoon ontwenningMaar ik denk dat het wel beter is als je gewoon niet meer blowt als je er geen plezier meer aan beleeft, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
True, ondanks dat ik zelf een fervent smoker ben en er vrij weinig last van ondervind, moet ik wel zeggen dat ik behoorlijk wat mensen ken die hun hele toekomst verneukt hebben omdat ze teveel hebben gesmoord tijdens hun jeugd. Het kan een verslaving worden die er heel geniepig in sluipt. Vooral als je psychisch al niet helemaal lekker in je vel zit moet je er niet aan beginnen. Een vriend van mij heeft er zelfs een psychose door opgelopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:00 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Punt is dat een lichamelijke alcoholverslaving ook na een weekje opgelost is (fysieke ontwenning in een kliniek met begeleiding van medicatie). Toch hervallen ook "ontwende" alcoholisten bijzonder vaak, en dat is voor wietgebruikers niet anders. Ergo, ja, het is verslavend.
En wie beweert dat wiet niet verslavend is, die moet maar eens met mensen uit afkickklinieken gaan praten, die de probleemgevallen behandelen.
Bovendien hoeft een "verslaving" aan bv. chocolade je sociaal functioneren niet te beïnvloeden. Een verslaving aan wiet daarentegen (zelfs als ze enkel "psychologisch" zou zijn, wat ik niet geloof), tast je sociaal functioneren zeer ernstig aan. Op de middelbare school uit zich dat al in concentratieproblemen, schooluitval etc. etc., en op latere leeftijd in sociaal isolement (geen relaties aangaan) en moeilijkheden om werk te vinden of werk te houden.
Om nog maar te zwijgen op het risico dat sommigen lopen om een sluimerende psychose te triggeren.
Dit is helemaal waarquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:00 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Punt is dat een lichamelijke alcoholverslaving ook na een weekje opgelost is (fysieke ontwenning in een kliniek met begeleiding van medicatie). Toch hervallen ook "ontwende" alcoholisten bijzonder vaak, en dat is voor wietgebruikers niet anders. Ergo, ja, het is verslavend.
En wie beweert dat wiet niet verslavend is, die moet maar eens met mensen uit afkickklinieken gaan praten, die de probleemgevallen behandelen.
Bovendien hoeft een "verslaving" aan bv. chocolade je sociaal functioneren niet te beïnvloeden. Een verslaving aan wiet daarentegen (zelfs als ze enkel "psychologisch" zou zijn, wat ik niet geloof), tast je sociaal functioneren zeer ernstig aan. Op de middelbare school uit zich dat al in concentratieproblemen, schooluitval etc. etc., en op latere leeftijd in sociaal isolement (geen relaties aangaan) en moeilijkheden om werk te vinden of werk te houden.
Om nog maar te zwijgen op het risico dat sommigen lopen om een sluimerende psychose te triggeren.
Serieus, wat de fuck zijn dat voor mensen?!?!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:13 schreef Kabolter het volgende:
Zo typisch, meteen aan komen zetten met wat nog meer verslavend kan zijn.
Wietverslaving is naar mijn idee zwaar onderschat. Ik kon er altijd de klok op gelijk zetten wie wanneer de shop bezocht.. Boodschappen (zoals eten) niet halen omdat er nog wiet moet worden gekocht. Schooien om een plukje tabak omdat ze maar precies 10 euro hadden. Vragen of iemand een euro op de rekening over wou maken omdat ze 4 euro op de rekening hadden staan.
Dieren die minder voer kregen, of ander eten kregen zodat ze konden besparen op voer. Mensen die wiet in sigaretten gingen proppen zodat ze op een verjaardag/familiedag toch nog even snel wat wiet weg konden tikken. Er zijn ook genoeg mensen die meer bezig zijn met hoe ze wiet mee kunnen nemen op vakantie, dan dat ze kijken wat ze mee nemen op vakantie en wat niet. Met een chirurgisch ook naar een zakje wiet zitten te kijken als ze kunnen kiezen welk zakje ze willen. Terug komen met een zakje wiet omdat er een takje wiet in zit en/of ze te weinig hebben gekregen (dan natuurlijk altijd even nawegen en dat wat er te veel zit er uit halen, altijd leuk was dat, dat gezicht wat je dan zag).
Pak er een DSM-IV-boek bij en je kan zo kijken of je in de risicogroep valt.
Dat zijn de meest extreme vormen die je tegen kunt komen. Zo heb je ook mensen die 16 uur per dag gamen, totaal geïsoleerd van de buitenwereld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Serieus, wat de fuck zijn dat voor mensen?!?!
Ik denk dat mijn volledige vroegere vriendenkring blowde. Maar ik denk dat jij gewoon loopt te bullshitten.
Blijft toch leuk af en toe even een bijzonder dom bericht er tussen, om even de serieusheid van de discussie weg te nemen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:23 schreef Beavis het volgende:
Hahaha, paar jaar geleden gebeurde dit met paddo's. Toen lag het volgens de drugsverslaafden op Fok! aan de linkse gristen regering en was het tijd voor VVD en Wilders om de dienst uit te maken.
Nu is wiet aan de beurt. Helaas voor de verslaafde Fokker is de VVD en Wilders nu aan de beurt om te spreken......
Donder je drugs maar lekker in de sloot, vuile junk.
En als de shops er niet waren,dan was de wiet er ook niet,en waren ze natuurlijk gezonde wereldburgers geworden.....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:13 schreef Kabolter het volgende:
Zo typisch, meteen aan komen zetten met wat nog meer verslavend kan zijn.
Wietverslaving is naar mijn idee zwaar onderschat. Ik kon er altijd de klok op gelijk zetten wie wanneer de shop bezocht.. Boodschappen (zoals eten) niet halen omdat er nog wiet moet worden gekocht. Schooien om een plukje tabak omdat ze maar precies 10 euro hadden. Vragen of iemand een euro op de rekening over wou maken omdat ze 4 euro op de rekening hadden staan.
Dieren die minder voer kregen, of ander eten kregen zodat ze konden besparen op voer. Mensen die wiet in sigaretten gingen proppen zodat ze op een verjaardag/familiedag toch nog even snel wat wiet weg konden tikken. Er zijn ook genoeg mensen die meer bezig zijn met hoe ze wiet mee kunnen nemen op vakantie, dan dat ze kijken wat ze mee nemen op vakantie en wat niet. Met een chirurgisch ook naar een zakje wiet zitten te kijken als ze kunnen kiezen welk zakje ze willen. Terug komen met een zakje wiet omdat er een takje wiet in zit en/of ze te weinig hebben gekregen (dan natuurlijk altijd even nawegen en dat wat er te veel zit er uit halen, altijd leuk was dat, dat gezicht wat je dan zag).
Pak er een DSM-IV-boek bij en je kan zo kijken of je in de risicogroep valt.
Ja joh, lik nog een kikker en ga verder met je serieuze discussiequote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:24 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Blijft toch leuk af en toe even een bijzonder dom bericht er tussen, om even de serieusheid van de discussie weg te nemen.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja joh, lik nog een kikker en ga verder met je serieuze discussie
Die kwam ik in de shop tegen, zowel als bezoeker als toen ik er werkte. Mijn hele vriendenkring, waaronder ik toen ook, was een groep die met regelmaat blowde. Ik vind blowen nog steeds niet heel erg en kom ook nog steeds bij mensen over de vloer die dat wel doen. Maar de verslavende werking kan door iemand die dagelijks blowt niet ontkent worden. Er zijn heel wat vriendengroepen die aan elkaar worden gebonden door wiet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Serieus, wat de fuck zijn dat voor mensen?!?!
Ik denk dat mijn volledige vroegere vriendenkring blowde. Maar ik denk dat jij gewoon loopt te bullshitten.
Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja joh, lik nog een kikker en ga verder met je serieuze discussie
De gevolgen die jij noemde kan ik zelf totaal niet herkennen. Misschien heb ik dan geluk, of dat zijn echt wel heel erg zeldzame extreme gevallen die jij noemde.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:32 schreef Kabolter het volgende:
Er zijn heel wat vriendengroepen die aan elkaar worden gebonden door wiet.
De gevolgen van die verslaving zijn niet direct heel groot, maar kunnen wel zo groot worden dat het absoluut niet raar is dat deze mensen professionele hulp nodig hebben, vaak voor langere tijd. Als dat allemaal erg raar klinkt, wees dan maar blij, of minder naïef.
Volgens mij heb ik al eerder aangegeven dat ik ook voor legalisatie ben. En dat ik zelfs denk dat we dat als eis moeten stellen bij de EU.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:27 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
En als de shops er niet waren,dan was de wiet er ook niet,en waren ze natuurlijk gezonde wereldburgers geworden.....
Ik vind dat burgers zelf moeten bepalen wat ze gebruiken zolang ze andere mensen geen schade toebrengen. Ik ben daarom voor legalisatie van softdrugs. Bedrijven mogen produceren met controle van de overheid. Accijnzen en btw op heffen. Scheelt een heleboel criminaliteit.
Dat geld kan worden besteed aan voorlichting omtrent drugs of aan meer geld aan scholen voor sport.
Ok, dat heb ik gemistquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:36 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al eerder aangegeven dat ik ook voor legalisatie ben. En dat ik zelfs denk dat we dat als eis moeten stellen bij de EU.
Aan de andere kant zijn er ook heel wat vriendengroepen die uit elkaar vallen als er geen wiet meer wordt gebruikt. Waarbij de enige binding het blowen was. En ja, dat is moeilijk voor te stellen als dat nog niet aan de orde is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:36 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
De gevolgen die jij noemde kan ik zelf totaal niet herkennen. Misschien heb ik dan geluk, of dat zijn echt wel heel erg zeldzame extreme gevallen die jij noemde.
Vriendengroepen gebonden door wiet dat herken ik overigens wel heel goed.
Als ik nooit had geblowd had ik een hele boel vrienden waarschijnlijk nooit ontmoet.
Maar om dat nou een nadeel te noemen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |