abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102752146
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef Ethanolic het volgende:
Sowieso genotsmiddelen :') Ik heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers :) :) :)
Cool man. Mensen die af en toe een jointje roken hebben inderdaad nooit plezier zonder :')
pi_102752207
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Idioterie. Nederland wordt veelal geprezen om haar softdrugsbeleid. Ik zou het zo houden. Met het huidige beleid zijn er minder mensen die overstappen op harddrugs als cocaïne, heroïne etc. Nu zijn er mensen die weleens Haze roken en ik geloof dat het THC-percentage in Haze boven 15% ligt. Die mensen kunnen nu ook wel denken fuck it, kan ik net zo goed XTC innemen want het is toch allemaal harddrugs.

En alsof we echt last hebben van mensen die weleens willen blowen. :') Faalbeleid dit.
Wat een onzin post.... Als je weleens blowt zit je niet te wachten op Haze.

En we gaan ff relaxen, doe mij maar een XTC pilletje.. :')
pi_102752241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Idioterie. Nederland wordt veelal geprezen om haar softdrugsbeleid. Ik zou het zo houden. Met het huidige beleid zijn er minder mensen die overstappen op harddrugs als cocaïne, heroïne etc. Nu zijn er mensen die weleens Haze roken en ik geloof dat het THC-percentage in Haze boven 15% ligt. Die mensen kunnen nu ook wel denken fuck it, kan ik net zo goed XTC innemen want het is toch allemaal harddrugs.

En alsof we echt last hebben van mensen die weleens willen blowen. :') Faalbeleid dit.
XTC is niet slechter dan wiet hoor. De hele grens harddrugs softdrugs slaat nergens op. Alcohol zou volgens die maatstaven ook gewoon een harddrug zijn net als nicotine.
pi_102752323
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

XTC is niet slechter dan wiet hoor. De hele grens harddrugs softdrugs slaat nergens op. Alcohol zou volgens die maatstaven ook gewoon een harddrug zijn net als nicotine.
Da's waar, ik nam het alleen als voorbeeld. Coke dan maar.

En alcoholverbod zouden ze noooooit kunnen invoeren. Kijk maar naar de Prohibition.
pi_102752353
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat een onzin post.... Als je weleens blowt zit je niet te wachten op Haze.

En we gaan ff relaxen, doe mij maar een XTC pilletje.. :')
Nooit geweest op een feestje?
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 22:01:15 #106
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102752363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:53 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Ja en sigaretten maken met 40% nicotine om het rook probleem op te lossen :')
Nicotine is verslavend, THC niet.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_102752418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:01 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Nooit geweest op een feestje?
Jawel, maar wat heeft dat er mee te maken?
pi_102752472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:49 schreef hugecooll het volgende:
Ik gebruik het niet, maar het lijkt me belachelijk om iets "zomaar" als harddrug te bestempelen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_102752583
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Jawel, maar wat heeft dat er mee te maken?
Dat daar van alles wordt gedaan. Vanzelfsprekend de sigaretten en biertjes, maar óók the heavy stuff. Er zijn echt mensen, misschien dat je ze niet in je omgeving hebt (beter), die gewoon een pilletje slikken en dan maf gaan doen. :{ vinden ze leuk.
pi_102752674
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef Ethanolic het volgende:
Sowieso genotsmiddelen :') Ik heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers :) :) :)
dat ze van jou nog geen standbeeld hebben neergezet snap ik niet

wat wil je nou eigenlijk? een medaille?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:07:07 #111
356891 Abed
hooggeleid
pi_102752676
Ik ben te knetter opt moment om goed te kunnen oordelen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_102752734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Dat daar van alles wordt gedaan. Vanzelfsprekend de sigaretten en biertjes, maar óók the heavy stuff. Er zijn echt mensen, misschien dat je ze niet in je omgeving hebt (beter), die gewoon een pilletje slikken en dan maf gaan doen. :{ vinden ze leuk.
Dan nog is XTC een upper. Kan je beter een beetje Hero pakken ipv een jointje. w/
pi_102752748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Je mag nog steeds legaal wiet roken, het moet alleen een THC gehalte van minder dan 15 procent hebben. So what's the problem?
En hoe moet ik weten of de wiet die ik koop 15% THC bevat of niet :')

Word ik op straat aangehouden en dan meegenomen naar het bureau waar mn wiet in de THC testmachine gaat? En als het dan 15,1% is, dan heb ik dus plotseling harddrugs bij me _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_102752761
We moeten gewoon niet zo mierenneuken qua EU over de bijdrage per jaar (we willen elke keer minder bijdragen). Laten we gewoon als eis doen dat Nederland een uitzonderingspositie krijgt qua softdrug. Nu kunnen we geen accijns en belasting heffen over de verkoop van softdrug.

Dus we dragen gewoon hetzelfde bij als vorig jaar, maar mogen de verkoop van wiet door coffeeshops wel legaliseren. Volgens mij kan bij wijze van spreken dan iedereen wel kunstenaar worden in dit land, zoveel cashen we.

Waar ik mij wel zorgen over maak (neem aan dat het niet veranderd is) is de omgang met verslaafden. Er zijn heel wat mensen die zwaar verslaafd zijn en nog onder de 20 zitten.Je kan je klok er op gelijk zetten wie wanneer binnen komt en hoeveel keren per dag. Vaak blijft het niet bij een jointje roken en dan weer iets anders gaan doen. Nadeel hierbij is ook dat elke verslaafde wel zijn woordje klaar heeft liggen. Alcohol is harddrug, een tevreden roker is geen onruststoker, etc. Terwijl het een zeer hardnekkige verslaving kan zijn omdat de gevolgen ook niet direct zichtbaar zijn. Je hebt misschien iets meer moeite om meteen wakker te worden als je uit je slaap ontwaakt, maar dat is het in het begin dan ook.

Niet dat dat alles veranderd, maar ik merkte wel in mijn tijd dat ik nog blowde dat er elke keer wel ongeveer dezelfde hoeveelheid in gaat. Nu zullen er wel een paar zijn die zeggen dat zij het wel weten, maar je kan aan de buitenkant niet zien hoe sterk de wiet is. En iedereen weet voor zich zelf wel hoeveel jointje hij uit een gram draait. Voordeel is wel weer dat als je meer dan stoned genoeg bent, het jointje weg kan leggen. Naar mijn idee zijn er ook geen fases qua wietgebruik en hoeveelheid, zoals je die wel bij veel andere soorten drugs hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kabolter op 05-10-2011 22:14:40 ]
pi_102752832
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:08 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan nog is XTC een upper. Kan je beter een beetje Hero pakken ipv een jointje. w/
Imo heb je gelijk maar er zijn dus echt mensen die daar totaal anders over denken hè.

NEE MAN FUCK DIE CRAP IK WIL DIE LEIPE HEAVY SHIT BEETJE TRIPPEN, IN EEN SLOOTJE LIGGEN WASTED HELEMAAL DE BOM!!!!!!!!!!!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:10:11 #116
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_102752833
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:57 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Cool man. Mensen die af en toe een jointje roken hebben inderdaad nooit plezier zonder :')
:')^2
Deathlift or Die.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:10:45 #117
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_102752864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:07 schreef Prego het volgende:

[..]

dat ze van jou nog geen standbeeld hebben neergezet snap ik niet

wat wil je nou eigenlijk? een medaille?
:') ^3
Deathlift or Die.
pi_102753368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:00 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Da's waar, ik nam het alleen als voorbeeld. Coke dan maar.
Nog een slechter voorbeeld om eerlijk te zijn.
pi_102753476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:19 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Nog een slechter voorbeeld om eerlijk te zijn.
Vind jij cocaïne geen harddrug?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:21:34 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102753490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:51 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Even het 'masterplan' verduidelijken:

Widers haat allochtonen.
Allochtonen zijn de grootste blowersgroep die er zijn, vele coffeeshops worden door allochtonen gerunt.
Wilders pakt de allochtonen aan door blowen te verbieden (zowel hangjeugd als coffieshophouders).
Zijn allemaal nederlands, vraag het maar na bij de kvk.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:26:25 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102753749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:08 schreef Kabolter het volgende:
We moeten gewoon niet zo mierenneuken qua EU over de bijdrage per jaar (we willen elke keer minder bijdragen). Laten we gewoon als eis doen dat Nederland een uitzonderingspositie krijgt qua softdrug. Nu kunnen we geen accijns en belasting heffen over de verkoop van softdrug.

Dus we dragen gewoon hetzelfde bij als vorig jaar, maar mogen de verkoop van wiet door coffeeshops wel legaliseren. Volgens mij kan bij wijze van spreken dan iedereen wel kunstenaar worden in dit land, zoveel cashen we.

Waar ik mij wel zorgen over maak (neem aan dat het niet veranderd is) is de omgang met verslaafden. Er zijn heel wat mensen die zwaar verslaafd zijn en nog onder de 20 zitten.Je kan je klok er op gelijk zetten wie wanneer binnen komt en hoeveel keren per dag. Vaak blijft het niet bij een jointje roken en dan weer iets anders gaan doen. Nadeel hierbij is ook dat elke verslaafde wel zijn woordje klaar heeft liggen. Alcohol is harddrug, een tevreden roker is geen onruststoker, etc. Terwijl het een zeer hardnekkige verslaving kan zijn omdat de gevolgen ook niet direct zichtbaar zijn. Je hebt misschien iets meer moeite om meteen wakker te worden als je uit je slaap ontwaakt, maar dat is het in het begin dan ook.

Niet dat dat alles veranderd, maar ik merkte wel in mijn tijd dat ik nog blowde dat er elke keer wel ongeveer dezelfde hoeveelheid in gaat. Nu zullen er wel een paar zijn die zeggen dat zij het wel weten, maar je kan aan de buitenkant niet zien hoe sterk de wiet is. En iedereen weet voor zich zelf wel hoeveel jointje hij uit een gram draait. Voordeel is wel weer dat als je meer dan stoned genoeg bent, het jointje weg kan leggen. Naar mijn idee zijn er ook geen fases qua wietgebruik en hoeveelheid, zoals je die wel bij veel andere soorten drugs hebt.
Impliceer je nu dat wiet verslavend is?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:27:27 #122
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102753812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:21 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Welke maatstaaf gebruiken we? De wet of de persoonlijke ervaring?
pi_102753846
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Impliceer je nu dat wiet verslavend is?
Dat is zo.
pi_102753891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Welke maatstaaf gebruiken we? De wet of de persoonlijke ervaring?
Ervaring met omgeving die ooit cocaïne heeft gebruikt (of jijzelf, mocht het zo zijn).
pi_102754010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En hoe moet ik weten of de wiet die ik koop 15% THC bevat of niet :')

Word ik op straat aangehouden en dan meegenomen naar het bureau waar mn wiet in de THC testmachine gaat? En als het dan 15,1% is, dan heb ik dus plotseling harddrugs bij me _O-
Er mag dan in de coffeeshops geen wiet meer verkocht worden met een THC-gehalte van 15% of hoger. Dus als jij je wiet gewoon in de coffeeshops koopt, overkomt dat je hoogstwaarschijnlijk niet.
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:32:58 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102754109
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:28 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat is zo.
Waarom is dat bij geen enkele toxicoloog bekend? Stuur mij die bron en verlicht ons _O_
pi_102754197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:32 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom is dat bij geen enkele toxicoloog bekend? Stuur mij die bron en verlicht ons _O_
Rook het maar eens een jaar elke dag en probeer het dan maar een week niet te doen. :W
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 22:35:06 #128
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102754207
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:28 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat is zo.
Niet meer verslavend dan chocolade of fastfood.

Alles kan verslavend zijn, eten ook. Ook maar verbieden?

Het gaat er om met welk doel men gebruikt, als iemand uit verdriet gaat eten, en zich van eten beter gaat voelen, raakt zo'n iemand verslaafd aan eten. Zo kan het ook met wiet werken ja. Maar dat is enkel geestelijk, en niet lichamelijk. Het lichaam raakt niet afhankelijk van de THC zoals het wel doet bij nicotine en alcohol (bij een alcoholverslaving).
www.theinvision.nl
pi_102754208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:32 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het is niet lichamelijk maar zeker wel geestelijk verslavend. Ga maar eens in de verslavingsklinieken kijken, daar zitten er zat
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 22:36:12 #130
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102754271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:35 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Het is niet lichamelijk maar zeker wel geestelijk verslavend. Ga maar eens in de verslavingsklinieken kijken, daar zitten er zat
Eten kan ook geestelijk verslavend zijn, bijna alles kan geestelijk verslavend zijn. Ook dingen zoals honkballen, eten, koken, paardrijden, spelen met modeltreintjes... noem maar op.
www.theinvision.nl
pi_102754301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:31 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Er mag dan in de coffeeshops geen wiet meer verkocht worden met een THC-gehalte van 15% of meer. Dus als jij je wiet gewoon in de coffeeshops koopt, overkomt dat je hoogstwaarschijnlijk niet.
Coffeeshops houden zich vaker niet aan de regels. Zo mag een coffeeshop maar 500 gram wiet en hasj in voorraad hebben.

quote:
Coffeeshops zonder voorraad door politieactie

DEN BOSCH - De coffeeshops aan de Maastrichtseweg en Emmaplein in Den Bosch hebben tijdelijk hun deuren gesloten omdat ze hun klanten niet meer kunnen voorzien van softdrugs.

Donderdag rolde de politie in Den Bosch een zogenoemde stash op. Een stash is een opslagplaats van waaruit hennep wordt verhandeld en coffeeshops worden bevoorraad.
Bij de actie op donderdag zijn 15.000 voorgedraaide joints en 8 kilogram hennepproducten in beslag genomen. De aangehouden man komt dit weekeinde nog op vrije voeten, liet een politiewoordvoerder vrijdag weten.
De eigenaar van beide coffeeshops was niet bereikbaar voor commentaar.
vr 02 sep 2011
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:38:27 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102754389
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:31 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Er mag dan in de coffeeshops geen wiet meer verkocht worden met een THC-gehalte van 15% of meer. Dus als jij je wiet gewoon in de coffeeshops koopt, overkomt dat je hoogstwaarschijnlijk niet.
Onmogelijk.

Er is geen controle op de wiet/hasj, zowel qua thc percentages en ook niet op de kwaliteit ervan. Dit komt omdat het illegaal is, er bestaat geen grond waarop ze mogen controleren. Zelfs al zou die mogelijkheid er komen (wat niet kan want illegaal) dan zou dat nog geen steed goede maatstaaf kunnen geven.
Ter informatie: Een gemiddelde coffeeshop heeft evenveel klanten als een supermarkt in het centrum. Deze kopen tussen de 1 en de 5 gram wiet per aankoop. Stel men verkoopt 1 gram per klant, dan is de complete voorraad die de shop in huis mag hebben binnen 2 uur op (500gr max.)

Dus er moet constant nieuwe wiet geleverd worden (en dus gecontroleerd in een lab, resultaat weer terug en op de menukaart aanpassen en verkopen.. Zie je het probleem al? Eer het monster verzonden is naar een lab voor beoordeling is de partij drugs al verkocht..
pi_102754403
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:35 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Verbieden is niet nodig, dat beweer ik ook niet. Maar een max (15% thc) daar zie ik niks verkeerd aan. :)
pi_102754421
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:36 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Eten kan ook geestelijk verslavend zijn, bijna alles kan geestelijk verslavend zijn. Ook dingen zoals honkballen, eten, koken, paardrijden, spelen met modeltreintjes... noem maar op.
Mwa, alles wat teveel is is slecht. Voor mensen die teveel of te weinig eten zijn er ook klinieken.Maar verslaafd aan honkballen of paardrijden is een gezonde verslaving en wietverslaving kan wel heel je leven verneuken
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 22:45:03 #135
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102754719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Mwa, alles wat teveel is is slecht. Voor mensen die teveel of te weinig eten zijn er ook klinieken.Maar verslaafd aan honkballen of paardrijden is een gezonde verslaving en wietverslaving kan wel heel je leven verneuken
Een verslaving van eten kan je leven ook behoorlijk verneuken, en het spelen met modeltreintjes kan ook zorgen voor een sociaal isolement. Er zijn heel veel dingen die je leven kunnen verneuken, maar meestal doen ze dat niet. Het grote merendeel van de wietgebruikers ondervind geen last met opleiding of werk.

Het enige wat er gaat gebeuren als wiet met hoge thcgehaltes verboden word, is dat men gewoon meer wiet in een joint gaat stoppen, en dat een hele grote gebruikersgroep gecriminaliseerd gaat worden.

Maar, die THC gehaltes zijn toch niet te controleren, allemaal symboolpolitiek.

Edit: Er bestaat trouwens niet zoiets als een "gezonde verslaving" Bij een verslaving gebruik je te veel en ben je afhankelijk van iets, dat is nooit goed.
www.theinvision.nl
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:46:17 #136
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102754770
ik zie het er ooit nog wel van komen dat ze zoiets ook met sterke drank gaan doen :')
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:16 #137
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102754826
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef Shispeed het volgende:
ik zie het er ooit nog wel van komen dat ze zoiets ook met sterke drank gaan doen :')
Nee, want de alcoholindustrie heeft een behoorlijke lobby in de regering dus dat waarschijnlijk niet gaat niet gebeuren.
www.theinvision.nl
pi_102754859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:21 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Dat is natuurlijk persoonlijk. Als wiet en alcohol geen harddrug zijn, is cocaïne ook geen harddrug voor mij. Maar dat is wettelijk bepaald dus daar heb ik weinig over te vinden.
Maar in de quote doelde ik voornamelijk op de schadelijkheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Maar verslaafd aan honkballen of paardrijden is een gezonde verslaving
Is dat zo? Dat is altijd een gezonde verslaving? Want daar denk ik toch anders over.
pi_102754953
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef Shispeed het volgende:
Je moet je eens verdiepen in de Prohibition (VS). Zoiets gaat never nooit lukken.
pi_102754966
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:48 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk persoonlijk. Als wiet en alcohol geen harddrug zijn, is cocaïne ook geen harddrug voor mij. Maar dat is wettelijk bepaald dus daar heb ik weinig over te vinden.
Maar in de quote doelde ik voornamelijk op de schadelijkheid.

[..]

Is dat zo? Dat is altijd een gezonde verslaving? Want daar denk ik toch anders over.
Nee maar heb je ooit iemand in een kliniek gezien voor een verslaving aan paardrijden? Wat ik al zei teveel is nooit goed
pi_102755040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:45 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Een verslaving van eten kan je leven ook behoorlijk verneuken, en het spelen met modeltreintjes kan ook zorgen voor een sociaal isolement. Er zijn heel veel dingen die je leven kunnen verneuken, maar meestal doen ze dat niet. Het grote merendeel van de wietgebruikers ondervind geen last met opleiding of werk.

Het enige wat er gaat gebeuren als wiet met hoge thcgehaltes verboden word, is dat men gewoon meer wiet in een joint gaat stoppen, en dat een hele grote gebruikersgroep gecriminaliseerd gaat worden.

Maar, die THC gehaltes zijn toch niet te controleren, allemaal symboolpolitiek.

Edit: Er bestaat trouwens niet zoiets als een "gezonde verslaving" Bij een verslaving gebruik je te veel en ben je afhankelijk van iets, dat is nooit goed.
Ik snap je punt wel, ik heb het alleen van dichtbij meegemaakt daarom heb ik er een beetje een afkeer van
pi_102755079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee maar heb je ooit iemand in een kliniek gezien voor een verslaving aan paardrijden? Wat ik al zei teveel is nooit goed
Wel voor voetbal en honkbal ja.
Dat was dan een Polikliniek, maar het gaat om het idee.
pi_102755136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, ik heb het alleen van dichtbij meegemaakt daarom heb ik er een beetje een afkeer van
Grappig, dat heb ik namelijk bij andere punten. Toch zou ik er geen verboden tegenaan willen gooien.
pi_102755233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:54 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Grappig, dat heb ik namelijk bij andere punten. Toch zou ik er geen verboden tegenaan willen gooien.
Nee dat hoeft van mij ook niet hoor, laat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Heb vroeger wel regelmatig geblowd, laatst nog een keer geprobeerd en werd er helemaal paranoia van :')
Maar misschien kan ik er gewoon niet meer tegen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:58:52 #145
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102755355
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:50 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Je moet je eens verdiepen in de Prohibition (VS). Zoiets gaat never nooit lukken.
dat verhaal ken ik door een door, maar met de huidige hetze tegen alle ongezonde producten is er wel het een en ander veranderd. ze heffen sinds een paar dagen ook belasting op vet in Denenmarken...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:58:58 #146
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102755365
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Nee, want de alcoholindustrie heeft een behoorlijke lobby in de regering dus dat waarschijnlijk niet gaat niet gebeuren.

Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd. Ondanks dat alcohol veel meer problemen oplevert dan Wiet.
Paardelul !!!
pi_102755379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee dat hoeft van mij ook niet hoor, laat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Heb vroeger wel regelmatig geblowd, laatst nog een keer geprobeerd en werd er helemaal paranoia van :')
Maar misschien kan ik er gewoon niet meer tegen
Heb je het in de familie? Volgens mij is het zo dat wiet zoiets kan activeren bij psychische problemen in de familie. Hoe weet ik ook niet, maar dat terzijde.
pi_102755420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:35 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Het gaat er om met welk doel men gebruikt, als iemand uit verdriet gaat eten, en zich van eten beter gaat voelen, raakt zo'n iemand verslaafd aan eten. Zo kan het ook met wiet werken ja. Maar dat is enkel geestelijk, en niet lichamelijk. Het lichaam raakt niet afhankelijk van de THC zoals het wel doet bij nicotine en alcohol (bij een alcoholverslaving).
Punt is dat een lichamelijke alcoholverslaving ook na een weekje opgelost is (fysieke ontwenning in een kliniek met begeleiding van medicatie). Toch hervallen ook "ontwende" alcoholisten bijzonder vaak, en dat is voor wietgebruikers niet anders. Ergo, ja, het is verslavend.

En wie beweert dat wiet niet verslavend is, die moet maar eens met mensen uit afkickklinieken gaan praten, die de probleemgevallen behandelen.

Bovendien hoeft een "verslaving" aan bv. chocolade je sociaal functioneren niet te beïnvloeden. Een verslaving aan wiet daarentegen (zelfs als ze enkel "psychologisch" zou zijn, wat ik niet geloof), tast je sociaal functioneren zeer ernstig aan. Op de middelbare school uit zich dat al in concentratieproblemen, schooluitval etc. etc., en op latere leeftijd in sociaal isolement (geen relaties aangaan) en moeilijkheden om werk te vinden of werk te houden.

Om nog maar te zwijgen op het risico dat sommigen lopen om een sluimerende psychose te triggeren.
pi_102755423
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:58 schreef Shispeed het volgende:

[..]

dat verhaal ken ik door een door, maar met de huidige hetze tegen alle ongezonde producten is er wel het een en ander veranderd. ze heffen sinds een paar dagen ook belasting op vet in Denenmarken...
Denemarken is daarom ook baas en een land waar dat gewoon kan. :') In Nederland zou er totale anarchie op de straten heersen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:01:05 #150
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102755457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:00 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Denemarken is daarom ook baas en een land waar dat gewoon kan. :') In Nederland zou er totale anarchie op de straten heersen.
In nederland zou er ook net niks gebeuren... helaas
Paardelul !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')