abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102759078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:44 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Ninja edit te laat :')... zag het ook.
Overigens leidt een gokverslaving in mijn beleving sneller naar een financieel probleem.
Maar goed, laten we het nu eindelijk eens ontopic houden. En ons alleen maar richten op cannabis. Ik voorzie namelijk dat er elke keer wel een punt bij zal komen. Tot nu toe valt dat softe karakter van cannabis in vergelijking met andere drug alleen nog maar erg tegen. :P

Welterusten in ieder geval en misschien tot morgen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:51:40 #202
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_102759147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:48 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Maar goed, laten we het nu eindelijk eens ontopic houden. En ons alleen maar richten op cannabis. Ik voorzie namelijk dat er elke keer wel een punt bij zal komen.

Welterusten in ieder geval en misschien tot morgen.
Ongetwijfeld maar weer ontopic. Maar ik vind niet dat wiet een harddrug genoemd mag worden als ze het niet eens aan kunnen tonen.

Truste!!! :W
pi_102760476
En de ak-47?
pi_102760738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 02:07 schreef rumiii het volgende:
En de ak-47?
Unsuccessful troll is late and unsuccessful. :')
pi_102760781
belachelijk idee..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 03:03:33 #206
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102760851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:07 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Dan is dat nogsteeds jouw mening. Een mening hoeft niet correct te zijn.

Overigens mensen geloven nogsteeds dat de aarde plat is
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society

Bewijs jij maar dat de aarde rond is!! :)
Ben je toevallig ook gelovig? :D

Ik ontken nergens dat iemand geen mening kan hebben, maar een mening kan weldegelijk foutief worden gevormd, dan geloof ik best dat jij met je volle hart gelooft dat het waar is, maar dat maakt het nog niet waar; je kan het simpelweg fout hebben.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 03:13:45 #207
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102760876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Jij begrijpt me helemaal verkeerd mijn beste.

Na de eerste week hebben alcoholverslaafden meestal nog wel wat klachten (vaak slaappatroon dat fucked up is, of problemen op langere termijn omdat ze gedurende langere periode slecht of zelfs helemaal niet gegeten hebben - bij de zware gevallen dan hé).

Maar de puur lichamelijke symptomen van alcoholverslaving (tremor, zweten, in erge gevallen psychose of delirium tremens), die zijn dan wel voorbij.

Toch hervallen ze, vaak zelfs.

Dat is toch net hetzelfde als met het (zogezegd niet lichamelijk verslavende) wiet? :)

Overigens: die "psychologische" verslaving zit gewoon in je hersenen, en dus volgens mij net zo lichamelijk. Het hele onderscheid tussen lichamelijk en geestelijk/psychologisch verslaafd zijn slaat op niks. Dat gaat terug op oude filosofische denkbeelden over de scheiding tussen lichaam en geest.

In mijn opvatting bestaat die scheiding niet. Ook je psychologische verslaving wordt gekweekt in je hersenen, in al die neuronen en zenuwcellen die je daar hebt zitten. Ergo: lichamelijke verslaving = psychologische verslaving, en andersom. :Y
Het is een simpel verschil in de werking op het dopaminestelsel, dat een grote rol speelt in de verslavingsgevoeligheid. Let op dat ik nooit zal ontkenne dat mensen problemen krijgen of afhankelijkheid van kunnen worden van wiet, en deze mensen dienen alle hulp te krijgen die ze verdienen maar het is onredelijk om hier de wiet de schuld van de geven; gezondsheidzorg dient lost te staan van de opiumwet. Ook is er voldoende onderzoek gedaan om redelijkerwijs de conclusie te mogen trekken dat de hoeveelheid thc geen direcht gevolg heeft op de kans op psychoses, losstaand van de evt afhankelijkheid die gebruikers kunnen ontwikkelen. Het toonde wel aan dat de aantal gebruikers met psychose onder hasjrokers aanzienelijk lager lag, of daarmee hasj door een ander soort volk gerookt wordt of minder snel psychologisch effecten geeft is dan de vraag. Ik zie dan ook geen reden om wiet als een boeman te zien en deze anders te behandelen dan het gedoogbeleid ons geleerd heeft.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 03:17:03 #208
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102760884
Aan Datura is niemand verslaafd trouwens, meteen maar verkopen in elk cafe?
pi_102765686
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 03:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het is een simpel verschil in de werking op het dopaminestelsel, dat een grote rol speelt in de verslavingsgevoeligheid. Let op dat ik nooit zal ontkenne dat mensen problemen krijgen of afhankelijkheid van kunnen worden van wiet, en deze mensen dienen alle hulp te krijgen die ze verdienen maar het is onredelijk om hier de wiet de schuld van de geven; gezondsheidzorg dient lost te staan van de opiumwet. Ook is er voldoende onderzoek gedaan om redelijkerwijs de conclusie te mogen trekken dat de hoeveelheid thc geen direcht gevolg heeft op de kans op psychoses, losstaand van de evt afhankelijkheid die gebruikers kunnen ontwikkelen. Het toonde wel aan dat de aantal gebruikers met psychose onder hasjrokers aanzienelijk lager lag, of daarmee hasj door een ander soort volk gerookt wordt of minder snel psychologisch effecten geeft is dan de vraag. Ik zie dan ook geen reden om wiet als een boeman te zien en deze anders te behandelen dan het gedoogbeleid ons geleerd heeft.
Dan moet ik je alweer teleurstellen. Alleen THC zorgt al voor een (positieve) verstoring van het dopaminegehalte in de hersenen. En zo zijn er nog vele werkzame stoffen in cannabis.
Zo beperkt THC de werking van de neurotransmitter GABBA. Deze zorgt er op zijn beurt weer voor dat de afgifte van dopamine wordt beperkt.

Al ben ik zelf van mening dat psychologische verslaving veel groter is. Er zijn heel wat verslaafden die intensief in behandeling moeten. En hierbij niet altijd een baantje kunnen onderhouden of naar school kunnen gaan.

Qua psychose is er wel een verband. Hierbij speelt COMT en de aanwezigheid van 2 aminozuren een rol.

Zoals al eerder aangegeven is de scheiding van psychologische en lichamelijke verslaving een beetje achterhaald. Maar dat kan ook komen doordat er zeer waarschijnlijk veel meer waarde moet worden gehecht aan psychologische verslaving. Een paar dagen hoofdpijn doordat je geen koffie meer mag drinken staat bijvoorbeeld naar mijn idee in geen verhouding met de psychologische verslaving van bijvoorbeeld cannabis.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:33:47 #210
351780 Piye
King of Kush
pi_102765954
Aha en over het stuk waar staat dat alcohol harddrugs is en xtc wel meevalt hebben ze zeker heen gelezen? Hoe willen ze trouwens gaan controleren of coffeeshops geen sterkere wiet verkopen?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:53:43 #211
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_102766451
alle fokjunkies meteen over de rooie wehehe :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_102767640
ze zouden sterke drank eens op de lijst van harddrugs moeten zetten, dan staat het hele land op zn kop.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:00:48 #213
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102768215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:23 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Dan moet ik je alweer teleurstellen. Alleen THC zorgt al voor een (positieve) verstoring van het dopaminegehalte in de hersenen. En zo zijn er nog vele werkzame stoffen in cannabis.
Zo beperkt THC de werking van de neurotransmitter GABBA. Deze zorgt er op zijn beurt weer voor dat de afgifte van dopamine wordt beperkt.

Al ben ik zelf van mening dat psychologische verslaving veel groter is. Er zijn heel wat verslaafden die intensief in behandeling moeten. En hierbij niet altijd een baantje kunnen onderhouden of naar school kunnen gaan.

Qua psychose is er wel een verband. Hierbij speelt COMT en de aanwezigheid van 2 aminozuren een rol.

Zoals al eerder aangegeven is de scheiding van psychologische en lichamelijke verslaving een beetje achterhaald. Maar dat kan ook komen doordat er zeer waarschijnlijk veel meer waarde moet worden gehecht aan psychologische verslaving. Een paar dagen hoofdpijn doordat je geen koffie meer mag drinken staat bijvoorbeeld naar mijn idee in geen verhouding met de psychologische verslaving van bijvoorbeeld cannabis.
En alcohol werkt direct op de heropname van de dopamine, een minimaal doch groot verschil. Die "psychologische verslaving" heet gewenning, en is alleen vervelend maar onschadelijk, waarbij alcoholgebruikers letterlijk kunnen overlijden tijdens een stoppoging.
En probeer niet mijn feitelijke constateringen weer terug te draaien naar waarnemingen, please :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:01:21 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_102768234
Stoners :')
Graag op anoniem
pi_102768425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En alcohol werkt direct op de heropname van de dopamine, een minimaal doch groot verschil. Die "psychologische verslaving" heet gewenning, en is alleen vervelend maar onschadelijk, waarbij alcoholgebruikers letterlijk kunnen overlijden tijdens een stoppoging.
En probeer niet mijn feitelijke constateringen weer terug te draaien naar waarnemingen, please :')
En alcohol .............

Offtopic: Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: hoe verklaar jij dat qua gebruikers er percentueel meer cannabisverslaafden dan alcoholverslaafden zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kabolter op 06-10-2011 13:33:30 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:51:06 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102769777
Daar kan ik compleet boekwerk over schrijven, maar om dat niet te doen; ik ben het eens met de huidige argumenten.

Mag ik niets zeggen over je biertje schat?
pi_102770819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:51 schreef Life2.0 het volgende:
Daar kan ik compleet boekwerk over schrijven, maar om dat niet te doen; ik ben het eens met de huidige argumenten.

Mag ik niets zeggen over je biertje schat?
Van mij mag je alles over mijn borrel zeggen. Ik denk dat ik mij een paar jaar geleden sneller aangevallen voelde als ze het over wiet hadden dan nu over alcohol. Drink zelfs zo eens in de 2 weken. Zolang ik geen 120 wordt zal het lastig worden dat gemiddelde in te halen.

Aangezien jij er een boekwerk over kan schrijven was het een kleine moeite om een samenvatting te geven. Als je er meer dan één post over moet doen hoeft het van mij eerlijk gezegd niet meer. Het zal vast toch wel weer uitkomen op: meetinstrumenten kloppen niet, criteria van verslaving zal wel niet meer kloppen en dat mensen die al problemen hebben wiet gaan gebruiken. Dat laatste is ook steevast het argument bij psychoses.

Wel knap dat na 9 pagina's de tendens nog steeds is dat wiet niet slecht is want: alcohol. Aantal verslaafden is minimaal, onee, toch niet, nou maar hunnie zijn erger verslaafd.

Ik gaf eerder al aan dat ik zelfs voor legalisatie zou zijn. Het softe karakter van wiet is echter bij mij een doorn in het oog. En dat wordt alleen maar in stand gehouden door juist niet naar wiet te kijken.

Maar goed, laten we het vooral niet over wiet hebben om wiet goed te praten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:33:09 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102771222
Nu probeer je mijn argumenten opzij te zetten door de doen alsof ik een vendetta tegen alcohol ben begonnen, leuke poging maar daar begon ze zelf mee met je plaatje :W Als je niet seireus genomen wilt worden is dat mij allemaal best

En als jij een vraagt stelt waar niet in één zin op te antwoorden valt (anders dan dat jij graag wilt horen; dat een verslavingsdeskundige zegt dat wiet een gevaarlijk monster is, dont count on it) maar als het antwoord te lang is hoeft het dan niet, stel de vraag dan gewoon helemaal niet.
pi_102771696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:33 schreef Life2.0 het volgende:
Nu probeer je mijn argumenten opzij te zetten door de doen alsof ik een vendetta tegen alcohol ben begonnen, leuke poging maar daar begon ze zelf mee met je plaatje :W Als je niet seireus genomen wilt worden is dat mij allemaal best

En als jij een vraagt stelt waar niet in één zin op te antwoorden valt (anders dan dat jij graag wilt horen; dat een verslavingsdeskundige zegt dat wiet een gevaarlijk monster is, dont count on it) maar als het antwoord te lang is hoeft het dan niet, stel de vraag dan gewoon helemaal niet.
Je bent in ieder geval wel consistent. Gewoon lekker blijven draaien.
Heeft de alcohol het niet gedaan dan ben ik het wel.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:09:46 #221
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102772533
Gewoon doen alsof ik de alcohol de schuld geef, en anders jou persoonlijk, heel serieus te nemen ja :') Je hebt echt het idee tegen een puber te praten niet?
pi_102773522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:09 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon doen alsof ik de alcohol de schuld geef, en anders jou persoonlijk, heel serieus te nemen ja :') Je hebt echt het idee tegen een puber te praten niet?
Op basis van dit topic zou je er niet ver naast zitten.
Maar laten we het voor de verandering ook nog eens over wat ik van jou vind hebben.

Ik zie dit topic niet 123 weer ontopic gaan.
Ik kom over een tijdje misschien wel weer kijken. Als er andere mensen in dit topic posten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:07:58 #223
347320 Velma
nerdy vamp
pi_102778541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:35 schreef Anno2012 het volgende:
Terechte klacht, waar ze in sommige landen vooruit gaan, gaan wij achteruit met al die laatste kabinetten. En dit kabinet maakt het helemaal bont.
Duw maar alles de illegaliteit in hoor, ik kom er wel aan,dat is het probleem niet. Maar ze moeten niet gaan zeuren als wietplantages toenemen, overvallen op plantages gaan toenemen, criminele organisaties ruzie gaan krijgen, meer drugsrunners, meer overlast. Maar dat is wat ze graag willen blijkbaar, anders duw je de wiet niet de illegaliteit in.

Zo zie je maar, 5 jaar geleden werd je voor gek verklaard als je vertelde dat dit land een politiestaat ging worden waar alles verboden word. Privacy bestaat niet meer, overheid en ict is een ramp, dus mochten die toekomstige databases met DNA, vingerafdrukken,etc er komen, nou,maak dan je borst maar nat.
Ik was zo'n naïeveling. Nederland zoals we het kennen ligt op sterven ;( Damnit :N
I lost my glasses again
pi_102783663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:46 schreef luckass het volgende:
sowieso helemaal verbieden kk drugsgebruikers
er is niks mis met een jointje hoor!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:35:08 #225
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102787947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:12 schreef analebami het volgende:

[..]

er is niks mis met een jointje hoor!
Nou nou nou nou, laten we vooral de nuance niet uit het oog verliezen..
Maar het word wat mij betreft eens tijd dat men rustig op een rijtje gaat zetten wat er wel of niet mis is aan het roken van cannabis, in plaats van met dit soort onzinnige regelingen te komen die niet alleen volkomen uit de lucht gegrepen lijken te zijn, maar ook nog onmogelijk te handhaven.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:43:50 #226
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102814388
En het voorstel is erdoor... what a suprise :')
Paardelul !!!
pi_102814548
quote:
Controles op thc in coffeeshops
Een joint Een joint Kesneme / Flickr creative commons by-nc-sa
Toegevoegd: vrijdag 7 okt 2011, 16:34

De politie gaat coffeeshops langs om te zien of ze geen zware wiet verkopen. Het kabinet is het erover eens geworden dat wiet met een thc-gehalte van meer dan 15 procent een harddrug is en niet in coffeeshops mag worden verkocht.
Wietmonsters

Volgens minister Opstelten van Veiligheid en Justitie gaat de politie af en toe wietmonsters nemen en die doorsturen naar het Nederlands Forensisch Instituut.

Hij benadrukt dat het de verantwoordelijkheid van de coffeeshophouders is om op het gehalte thc in hun producten te letten.

Als ze boven de norm komen, is dat het risico van de ondernemer en van niemand anders, zei Opstelten.
Een kritischer blik qua softdrug en hoe het in de toekomst moet is nooit verkeerd.
Dit heeft echter zo'n raar smaakje. Ben normaal niet zo wantrouwend, maar krijg het idee dat dit een middel gaat worden om sommige coffeeshops te sluiten.
pi_102814932
VVD, de partij van 'eigen verantwoordelijkheid'
toch jongens?
Doe eens lief!
pi_102815192
Beschamend dit
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:10:04 #230
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_102815424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:47 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Een kritischer blik qua softdrug en hoe het in de toekomst moet is nooit verkeerd.
Dit heeft echter zo'n raar smaakje. Ben normaal niet zo wantrouwend, maar krijg het idee dat dit een middel gaat worden om sommige coffeeshops te sluiten.
Nee, zou het werkelijk? :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:13:16 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_102815525
Met zo'n opvangsysteem als de Nederlandse; legaliseer de hele handel nu maar. Er zullen er een aantal door de mand vallen, maar de impact op criminaliteit en handel op straat zal zo groot zijn dat dat te behappen is.
Dit, dus.
pi_102815784
En toch is het wel apart dat een coffeeshophouder meestal niet weet wat hij verkoopt qua THC.

Voor de stoners:
Al is deze misschien meer van toepassing over een paar jaar :) :
(1995 alweer, zucht)
pi_102815823
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:13 schreef Buitendam het volgende:
Met zo'n opvangsysteem als de Nederlandse; legaliseer de hele handel nu maar. Er zullen er een aantal door de mand vallen, maar de impact op criminaliteit en handel op straat zal zo groot zijn dat dat te behappen is.
Kunnen we prima als eis stellen tegenover de EU. Je kunt toch uitzonderingen krijgen op basis van nationale cultuur?

Als dat probleem met de EU is getackeld kunnen we ook eindelijk accijns en belastingen heffen. Je mag namelijk geen belasting betalen over druggeld volgens de EU.
Wat het naar mijn idee nog verder uit de criminaliteit haalt.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:25:31 #234
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_102815947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:21 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Kunnen we prima als eis stellen tegenover de EU. Je kunt toch uitzonderingen krijgen op basis van nationale cultuur?
Er zijn inderdaad genoeg gevallen van landen die zich op een bepaald punt niet houden aan de EU regels, wat geaccepteerd wordt. Het argument dat Nederland zich moet houden aan internationale verdragen is dan ook gelul.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:26:59 #235
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102815998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad genoeg gevallen van landen die zich op een bepaald punt niet houden aan de EU regels, wat geaccepteerd wordt. Het argument dat Nederland zich moet houden aan internationale verdragen is dan ook gelul.
Uit de droom dat wij als volk ook maar iets te zeggen hebben waren we ook snel uitgeholpen.. Het is tijd om de rollen om te draaien; waar de politiek de guilliotine van het volk vreest..
pi_102816250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Uit de droom dat wij als volk ook maar iets te zeggen hebben waren we ook snel uitgeholpen.. Het is tijd om de rollen om te draaien; waar de politiek de guilliotine van het volk vreest..
Pro cannabis vallen er amper zetels te behalen. Volgens mij waren er iets van 300.000 actieve blowers. Als die al allemaal stemmen puur en alleen op dit punt dan vallen er maar 5 tot 6 zetels te behalen.

Dan zou je medestanders moeten vinden. Dat zou kunnen door aan te geven dat het tijd wordt dat mensen die geld verdienen met de verkoop van wiet ook belasting moeten betalen.

Bij alleen verheerlijking van cannabis kom je er dus niet.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:38:25 #237
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_102816420
:D
pi_102816621
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:52:28 #239
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102816896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Pro cannabis vallen er amper zetels te behalen. Volgens mij waren er iets van 300.000 actieve blowers. Als die al allemaal stemmen puur en alleen op dit punt dan vallen er maar 5 tot 6 zetels te behalen.

Dan zou je medestanders moeten vinden. Dat zou kunnen door aan te geven dat het tijd wordt dat mensen die geld verdienen met de verkoop van wiet ook belasting moeten betalen.

Bij alleen verheerlijking van cannabis kom je er dus niet.
Verheerlijking is helemaal niet nodig. De wetenschappelijke en recreationele waarde spreekt voor zich. Ik zou persoonlijk, met de huidige gang van zaken betreffende ministers per direct afzetten dmv een motie van wantrouwen. Alleen dat heeft geen nut wanneer dit ter oordeel komt te vallen door hun eigen kliekje _O-
Het willens en weten verkeerd optreden is in een dergelijk positie moreel zeer verwerpelijk en een direct gevaar voor onze rechtstaat en (schijn)democratie.
pi_102818388
Hoe kan een coffeeshop uberhaupt toezicht op hun producten hebben als ze het niet zelf mogen kweken? En alcohol (met een verslavingsproblematiek die duizenden keren zo groot is) ondertussen met rust laten... de hypocrisie en selectiviteit druipt er gewoon van af.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37:31 #242
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102818791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:28 schreef havanagila het volgende:
Hoe kan een coffeeshop uberhaupt toezicht op hun producten hebben als ze het niet zelf mogen kweken? En alcohol (met een verslavingsproblematiek die duizenden keren zo groot is) ondertussen met rust laten... de hypocrisie en selectiviteit druipt er gewoon van af.
"Uit onderzoek is gebleken dat coffeeshophouders niet mee schijnen te werken aan de nieuwe wetgeving om wiet met een onaanvaardbaar gezondheidsrisico te verbieden. Hierdoor zijn wij genoodzaakt de shops te sluiten..."

Mijn zuster die verstandelijk niet helemaal in orde is snapt dit zelfs _O-
pi_102819400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:58 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

nee ik was serieus
Jij moet wel non stop wiet roken!
Kansloze autist
Het verschil tussen ken en kan kunnen we niet.
pi_102828189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Verheerlijking is helemaal niet nodig. De wetenschappelijke en recreationele waarde spreekt voor zich. Ik zou persoonlijk, met de huidige gang van zaken betreffende ministers per direct afzetten dmv een motie van wantrouwen. Alleen dat heeft geen nut wanneer dit ter oordeel komt te vallen door hun eigen kliekje _O-
Het willens en weten verkeerd optreden is in een dergelijk positie moreel zeer verwerpelijk en een direct gevaar voor onze rechtstaat en (schijn)democratie.
Ik denk eerlijk gezegd dat we ons zullen verkijken op hoeveel mensen het met deze stap eens zullen zijn of er geen moeite mee hebben. Daarnaast vind ik, maar goed, ik zit er niet helemaal in, dat op basis van een (opkomende) recessie en alle bezuinigingen, ik erg weinig negatieve signalen hoor. Had bij ongenoegen veel meer negatieve geluiden verwacht.

Vind de oppositie eerlijk gezegd er veel slechter uitkomen qua opinie.
pi_102830065
aan de andere kant, kan je dit nu ook als een bevestiging zien dat slappe wiet niet illegaal is?
pi_102831449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:26 schreef okiokinl het volgende:
aan de andere kant, kan je dit nu ook als een bevestiging zien dat slappe wiet niet illegaal is?
Natuurlijk niet. Gedogen is door de vingers kijken. Iets toestaan wat dus eigenlijk niet mag.
Ondanks dat gedogen in Nederland op dit gebied verder gaat dan alleen 'niet overgaan tot actieve vervolging'.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04:02 #247
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_102831628
Zo en nu weer op de hoek van de straat handelen en doekoe machen ;)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04:10 #248
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102831636
Ik steek er nu eentje op, proost meneer Opstelten!

[sarcasme]Ik meld het later hier wel als ik ben getraceerd en opgepakt door de AIVD.[/sarcasme]

Edit: voordat ik weer een bann krijg...

[ Bericht 20% gewijzigd door Anno2012 op 08-10-2011 00:10:51 ]
Paardelul !!!
pi_102831753
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:04 schreef Anno2012 het volgende:
Ik steek er nu eentje op, proost meneer Opstelten!

Ik meld het later hier wel als ik ben getraceerd en opgepakt door de AIVD.
Paranoïde gedrag en blowen in één post. Je moet wel een troll zijn.

Reactie op edit: Het wordt met de hijs erger en erger. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Kabolter op 08-10-2011 00:16:10 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 01:48:15 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_102834295
vandaag nog 4 jonko's opgestookt om dit voorstel voor te zijn. Mij pakken ze niet!
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')