Mooi voorbeeld geef je.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Privatisering en vrije markt was altijd met de rem er op.
Nooit van harte, nooit principieel, maar altijd bang dat het mis zou gaan. Ik vind de houding van veel overheden en centrale banken vergelijkbaar met een ouder die continue met de handen het kind vasthoud als het leert fietsen, klaar om het te vangen voordat het kind omvalt. Wat betreft die anarchistische en rotte appel-structuur is dit een gevolg van die eenzijdige vrijlating.
Dat vind ik dus ook, maar het is derhalve vrij ridicuul om te stellen dat het vrije markt principe of de privatiseringen hebben gefaald. De ellende ontstaat waar het slechtste van twee werelden samenkomen, maar dat toont niet aan dat het laissez-faire kapitalisme slecht is, enkel dat de interpretatie van politici en het slappe aftreksel waarin banken eenzijdig vrijgelaten werden, voor problemen heeft gezorgd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:30 schreef edcetera het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld geef je.
De betutteling van de overheid door enzerzijds teveel vrijheid te willen geven, maar wel de touwtjes in eigen handen willen houden met teveel verkeerde (niet doelgerichte, ad-hoc) wetgeving en sancties en toepassen uit wanhoop heeft juist meer ellende veroorzaakt.
Zowel " vrije markt" als de " de vrije hippie beweging" was/is een probleem voor de huidige situatie. Zie de problemen met international bedrijven, waar we geen oplossing voor hebben.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar het is derhalve vrij ridicuul om te stellen dat het vrije markt principe of de privatiseringen hebben gefaald. De ellende ontstaat waar het slechtste van twee werelden samenkomen, maar dat toont niet aan dat het laissez-faire kapitalisme slecht is, enkel dat de interpretatie van politici en het slappe aftreksel waarin banken eenzijdig vrijgelaten werden, voor problemen heeft gezorgd.
Het komt erop neer, dat er en controle moet zijn om elke idiologie. Maar niet te sterk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar het is derhalve vrij ridicuul om te stellen dat het vrije markt principe of de privatiseringen hebben gefaald. De ellende ontstaat waar het slechtste van twee werelden samenkomen, maar dat toont niet aan dat het laissez-faire kapitalisme slecht is, enkel dat de interpretatie van politici en het slappe aftreksel waarin banken eenzijdig vrijgelaten werden, voor problemen heeft gezorgd.
De blindheid van het kapitalistische eenmansoog om alles te privatiseren is ook een probleem. Technologische ontwikkelingen kun je gedeeltelijk privatiseren en het werkt niet omdat er geen gedegen wetgeving en investering is geweest de laatste jaren om het interessant te maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is een wederom een gereguleerd probleem: vrije bandbreedte moet er zijn voor publieke omroepen (het hele gezeik over ons publieke bestel is zowieso onzin, neemt 3+1 lokale zender(s() in beslag, terwijl er via digitale TV 12 zenders op een frequentie kunnen zitten (NL heeft er 3x) Kijk even naar Duitsland (24 vrije zenders) UK (50, ook via de schotel te ontvangen, weliswaar met net zoveel reclame, maar het kan !!)quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:03 schreef GSbrder het volgende:
Ik snap je punt niet echt. Je geeft aan dat privatisering moeilijkheden kent, omdat je alsnog afhankelijk bent van wat de overheid reguleren kan. Dat is waar, eenzijdig het televisieaanbod privatiseren maar het uitgeven van frequenties nog altijd stevig in handen houden is geen volledige liberalisatie.
In de VS is dat nu even anders met die Wallstreet rellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De media zijn altijd wel uit op een relletje. Zal wel op drie keer niks uitlopen dus
Het gaat niet om de financiele situatie, maar om de kromme machtsverhoudingen en het feit dat wij nooit iets zien van de exorbitante winsten van de financiele sector, maar nu wel het verlies mogen opbrengen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef Tware het volgende:
Protesteren tegen financiële situatie![]()
![]()
![]()
Het enige wat daar tegen werkt is werken en bezuinigen!
.....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat een hoop mensen het gewoon verdienen slechter te krijgen. Al die volgevreten hokken die je door de stad ziet baggeren, zonder enig fatsoen of algemene ontwikkeling met af en toe een kreet richting "de rijken".
Lazer toch op.
Instelling? Er baggert gewoon een hoop white trash rond. Jammer maar helaas.quote:.....
Dit is nou precies de instelling waar ik slecht tegen kan
De instelling van die tokkies bedoel je?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
.....
Je kan slecht tegen de werkelijkheid?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
.....
Waarom zou het niet kunnen? In de meeste landen is demonstereren eerder regel dan uitzondering. Met wat geluk krijgt de burger nog zijn zin ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje kansloze operatie om in Nederland te demonstreren tegen het bankwezen, maar goed.
De is precies de instelling die ik vaker wil zien.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
.....
Jij hebt blijkbaar de jaren 90 niet meegemaakt, dat betekent dat je jonger bent dan 11, waardoor je per definitie al geen verstand hiervan hebt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:19 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Het gaat niet om de financiele situatie, maar om de kromme machtsverhoudingen en het feit dat wij nooit iets zien van de exorbitante winsten van de financiele sector, maar nu wel het verlies mogen opbrengen.
Zeer terechte klacht dus, om ff in fok-termen te blijven.
Ik ben 2 jaar ouder dan je, knullebolquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar de jaren 90 niet meegemaakt, dat betekent dat je jonger bent dan 11, waardoor je per definitie al geen verstand hiervan hebt.
Ga buiten spelen of op je DS.
Dit doet me denken aan een aflevering van rondom10 over de gasvoorraad. Daar zei iemand dat hij nog nooit iets gezien heeft van de gasbaten.![]()
Ik vroeg me af wat die dan verwachtte te zien, elke maand geld op zijn rekening ofzo?
Verwacht je dat er schurft uitbreekt?quote:Ik ben coördinator en aanvoerder van het Medisch team dat volgende week zaterdag aanwezig zal zijn.
Voor details kunnen jullie daarom gerust met vragen komen.
Ondanks dat mijn passie bij de Geneeskunde ligt hoop ik heel erg dat ik overbodig zal zijn de 15de.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verwacht je dat er schurft uitbreekt?
En anarchisten staan in mijn ogen dusdanig ver van de realiteit dat ik deze liever niet zie protesteren de 15de.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben van de partij.
Leve de anarchisten!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |