quote:
Op dinsdag 4 oktober 2011 22:04 schreef PM-girl het volgende:Wickie, wat een huisarts!

Al moet ik zeggen dat mijn ha en de assistentes ook altijd vragen naar een bo als ik bel over iets dat met bv of mijn manneke te maken heeft.
Heeft zij nog meer ziektes en aandoeningen uitgesloten, zoals een hamerteen?

Spruw die alleen bij jou zit en van binnen, dat kan heel goed. Als ik me niet vergis heeft Moonah (

) dat gehad en ikzelf ook. In het mondje van mijn jongens nooit iets gezien, geen witte stippen of parelmoerglans. De pijn die ik had was en is echter precies de pijn die bij spruw omschreven wordt, maar ook echt in mijn borst.
De lactatiekundige die ik destijds had kwam hier zelf mee, als oorzaak van mijn terugkerende ontstekingen. Smeren helpt dan niet voldoende, maar een kuur (Fluconazol/Diflucan) zou dat wel moeten doen. Ik heb mezelf voorgenomen de kuur eerst af te maken en is het dan niet goed weg, ga ik aan de gentiaanviolet.
Even terugkomend op het hele spruw verhaal. Ik heb inmiddels contact gehad met een lactatiekundige. Deze raadde me aan te gaan smeren met Miconazol. Dus dat doe ik nu 2 dagen braaf na elke voeding. 1 borst is iets minder pijnlijk geworden, de ander erger met een gekmakende jeuk in en op de tepels. En vooral 's nachts veel pijn. Dus weer contact gehad met haar en nu is ze er vrij van overtuigd dat het spruw is. Morgen ga ik naar haar inloopspreekuur. Zij raad me aan toch eerst dit vol te houden en toch ook Wies te behandelen al heeft ze momenteel nergens last van. Als dit na een week nog geen resultaat heeft dan gentiaan violet te gebruiken. Mocht dit dan ook niet werken dan Fluconazol, dit wordt door de dokter pas voorgeschreven als je terugkerende, hardnekkige spruw hebt zei ze.
Ik ga morgen dus naar haar toe en het doorspreken, ik zit er echt een beetje doorheen momenteel. De pijn zorgt ervoor dat ik 's nachts ook moeilijk meer slaap, overdag kan ik niet slapen omdat Wies al dagen aan het regelen en krampen is en Mette ook de nodige gezondheidssores heeft gehad de afgelopen week. En dan nog dat rotbeen... Maar het komt goed, ik blijf positief.
Morgen ook nog Wies even laten wegen, ik ben echt zo benieuwd of ze lekker aan het groeien is.
PM, ze heeft me een doseringsvoorschrift voor de Fluconazol doorgemaild, mocht je nog willen weten, stuur me even een pm dan stuur ik je het door.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..