abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:32:58 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102725992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lena heeft tegenwoordig trouwens vaak te weinig rust om te drinken. De late voeding en nachtvoeding gaan goed, maar de ochtendvoeding is een ramp (ze rolt en kruipt telkens weg) en bij de middagvoeding gaat er volgens mij maar weinig in.

Op het consultatiebureau is me verteld dat de nachtvoeding een gewoonte is geworden en dat ik ermee moet stoppen om de behoefte weg te nemen. Dat wil ik wel geloven, maar ik heb niet zo'n zin in het gedoe om ervan af te komen en ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze 's nachts bijtankt. Dat vond de wijkverpleegkundige trouwens prima en begrijpelijk. Zolang ik zelf geen last had van de nachtvoeding moest ik lekker zo door blijven gaan (of beter gezegd: in Lena's behoefte blijven voorzien).
Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.

Maar ja, de enige optie om dat te doen is haar te laten huilen. Dat wil ik absoluut niet, zal ik ook nooit doen. Dus ik ga mee in haar behoefte......
Het enige wat ik wel eens probeer is om haar speen te geven ipv meteen de borst, een enkele keer pikt ze dat, vaak ook niet.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:00:35 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102732980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.

Maar ja, de enige optie om dat te doen is haar te laten huilen. Dat wil ik absoluut niet, zal ik ook nooit doen. Dus ik ga mee in haar behoefte......
Het enige wat ik wel eens probeer is om haar speen te geven ipv meteen de borst, een enkele keer pikt ze dat, vaak ook niet.
Gelukkig is dat niet de enige optie.
We zijn hier nu een tijd van de nachtvoedingen af al krijgt Nathan soms 's nachts wat water te drinken. Nathan krijgt nu 2× per dag bv, 's ochtends ergens tussen 5 en 8.30 en 's avonds voor het slapen gaan.

Wat betreft kolven, mn schoonmoeder had een collega die wilde kolven voor haar kind, verder zijn er alleen mannelijke collega's, en schoonmoeders was er ontzettend negatief over en de rest van de collega's ook. Vond ik heel vervelend aangezien ik in die tijd of zwanger of net bevallen was. Collega werkt er niet meer trouwens is ontslagen (al had dat niet direct te maken met kolven). Ik heb nog geprobeerd uit te leggen hoe het zat maar zij vond het echt niet kunnen dat je in baas zn tijd kolft.
pi_102733054
Ik zou er zelf niks over uitleggen, maar het houden bij het antwoord dat het niet in de baas zijn tijd gebeurt, maar in haar eigen tijd. Als er dan interesse is naar de rest van de uitleg, hoor je het snel genoeg ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:46:35 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102734521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef WupWup het volgende:
Ik zou er zelf niks over uitleggen, maar het houden bij het antwoord dat het niet in de baas zijn tijd gebeurt, maar in haar eigen tijd. Als er dan interesse is naar de rest van de uitleg, hoor je het snel genoeg ;)
Uhm, volgens mij is het wel in de baas zijn tijd ;)
Je mag tot 25% van je werktijd gebruik maken van je kolfrecht (in mijn geval was dat op 8 uur dus een recht om 2 uur te kolven/bv). Die uren worden op geen enkele mogelijke manier gecompenseerd. Maar ik heb er gewoon recht op! Zij houden mij ook aan plichten, dus ik ook.
En ik heb het idee dat als je gewoon geen ruimte laat voor discussie, er ook (bijna) niemand moelijk over doet.
pi_102739316
Je hebt gelijk, ik was veeeeeeels te kort door de bocht
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:59:05 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102739572
hier is er nooit moeilijk over gedaan... ik ging op een gepast moment, en mjn collega's vonden het prima. Ook heb ik de eerste 6 maanden geen nachtdiensten gedaan.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102742503
Ik heb ook altijd op m'n werk kunnen kolven en werd daar niet raar op aangekeken. Hadden m'n collega's ( zowel man als vrouw) dat gedaan dan had ik ze denk ik wel even gevraagd wat ze eigenlijk aan het doen. Kan ik ze tenminste gebruiken voor waar ze voor gemaakt zijn ipv voor het wetenschappelijk onderzoek waar ik mee bezig ben.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:19:38 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102744171
Ow, wat ik nog wilde zeggen: ik ben nooit van plan geweest om langvoedster te worden. Ik ben gewoon begonnen omdat ik bv wilde geven en heb nooit een doel gesteld wat ik wilde halen ofzo. Ik ging 'gewoon' bv geven. En dat doe ik nog steeds.
Alleen nu ik zwanger ben, twijfel ik soms over wel of niet 'stoppen' (stoppen tussen haakjes omdat er eigenlijk nauwelijks nog sprake is van bv geven, maar meer tutten).
Ik weet niet of ik er 2 aan de borst wil, maar vooralsnog vinden zoonlief en ik het nog errug gezellig dus laat ik het voorlopig maar zo...
pi_102752227
Hier op het werk ook geen gedoe over het kolven. In de CAO staat dat je tot een jaar mag kolven, dus daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van ;) Ik geloof eigenlijk niet dat ze echt heel moeilijk zouden doen als het kolfrecht al wel afgelopen zou zijn (nu Jelle 9 maanden is). Maar anders had ik het gewoon in m'n eigen tijd nog even doorgegaan, net als bij Lotte tot ze een jaar was

Hier gaat alles nog steeds helemaal goed met voeden. Een echt ritme zoals Claudia en Lena hebben wij niet echt eigenlijk, eerder geen ritme ;)
Op de creche drinkt hij 2 flesjes gekolfde melk, niet altijd met evenveel enthousiasme. Thuis drinkt hij op niet-werkdagen een stuk vaker, maar daar lijkt hij er tevreden mee te zijn. Nog altijd 's nachts 1/2/3 of meer keer en dat is soms wel even flink zwaar. Maar als je af en toe weer eens kunt bijslapen of een betere nacht hebt met maar 1 keer wakker scheelt dat al ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 03:06:21 #85
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102760862
Een klein knorrend mannetje aan de borst terwijl de regen buiten tegen het raam slaat O+

De gebroken nachten zijn op zich pittig, maar de nachtvoedingen vind ik toch het fijnst :Y
Oude (on)bekende.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:03:34 #86
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102762456
Mrien :*

Mevrouw Mus, ze zijn inderdaad heel O+ die nachtvoedingen.
pi_102796183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:04 schreef PM-girl het volgende:
Wickie, wat een huisarts! :D Al moet ik zeggen dat mijn ha en de assistentes ook altijd vragen naar een bo als ik bel over iets dat met bv of mijn manneke te maken heeft.
Heeft zij nog meer ziektes en aandoeningen uitgesloten, zoals een hamerteen? :P

Spruw die alleen bij jou zit en van binnen, dat kan heel goed. Als ik me niet vergis heeft Moonah ( :W ) dat gehad en ikzelf ook. In het mondje van mijn jongens nooit iets gezien, geen witte stippen of parelmoerglans. De pijn die ik had was en is echter precies de pijn die bij spruw omschreven wordt, maar ook echt in mijn borst.
De lactatiekundige die ik destijds had kwam hier zelf mee, als oorzaak van mijn terugkerende ontstekingen. Smeren helpt dan niet voldoende, maar een kuur (Fluconazol/Diflucan) zou dat wel moeten doen. Ik heb mezelf voorgenomen de kuur eerst af te maken en is het dan niet goed weg, ga ik aan de gentiaanviolet.
Even terugkomend op het hele spruw verhaal. Ik heb inmiddels contact gehad met een lactatiekundige. Deze raadde me aan te gaan smeren met Miconazol. Dus dat doe ik nu 2 dagen braaf na elke voeding. 1 borst is iets minder pijnlijk geworden, de ander erger met een gekmakende jeuk in en op de tepels. En vooral 's nachts veel pijn. Dus weer contact gehad met haar en nu is ze er vrij van overtuigd dat het spruw is. Morgen ga ik naar haar inloopspreekuur. Zij raad me aan toch eerst dit vol te houden en toch ook Wies te behandelen al heeft ze momenteel nergens last van. Als dit na een week nog geen resultaat heeft dan gentiaan violet te gebruiken. Mocht dit dan ook niet werken dan Fluconazol, dit wordt door de dokter pas voorgeschreven als je terugkerende, hardnekkige spruw hebt zei ze.
Ik ga morgen dus naar haar toe en het doorspreken, ik zit er echt een beetje doorheen momenteel. De pijn zorgt ervoor dat ik 's nachts ook moeilijk meer slaap, overdag kan ik niet slapen omdat Wies al dagen aan het regelen en krampen is en Mette ook de nodige gezondheidssores heeft gehad de afgelopen week. En dan nog dat rotbeen... Maar het komt goed, ik blijf positief.
Morgen ook nog Wies even laten wegen, ik ben echt zo benieuwd of ze lekker aan het groeien is.

PM, ze heeft me een doseringsvoorschrift voor de Fluconazol doorgemaild, mocht je nog willen weten, stuur me even een pm dan stuur ik je het door.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102799487
Wickie knuffel voor jou

Geloof dat Jelle ook spruw heeft (: waarschijnlijk door de puf die hij krijgt, daar kun je dus spruw van krijgen. Balen! Net huisarts gebeld en om half 11 ff terugbellen, dan zou ze overlegt hebben.
Speentjes zitten maar vast in sterilisator.
Wat moet ik nu verder allemaal schoonmaken enzo? Is de eerste keer spruw..
pi_102804398
Alles wat in aanraking komt met melk, zijn mond of jouw borsten. Vanaf 60 graden dood je de schimmel. Echt niet leuk dat jullie ook aan de spruw zijn ;(

Wickie -O- wat K**!!! eerlijk? ik zou de miconazol overslaan en gelijk GV gaan smeren, maar dat is wellicht persoonlijk En verder is het gewoon vet K!
pi_102804708
oef Wickie, je hebt wel veel tegelijk zeg! Respect voor jou! Ben benieuwd hoeveel Wies is aangekomen. Hier gisteren naar het cb voor 1 maand controle. Alles prima, arts zei dat ik idd gewoon op verzoek moest voeden... Hij was weer 100gr in 2 dgn aangekomen. Mijn speklap weegt nu 'al' 3900 gram.

En vannacht heeft hij er eens meer dan 2-3 uur tussen laten zitten!!! ik ben meteen een stuk frisser.

Ik heb hem gisteren een flesje afgekolfde melk gegeven, 80 ml (had ik 2x op moeten kolven), dat ging helemaal op en daarna was ie nog niet verzadigd, dus nog aangelegd, en hij hij nog best flink gedronken... Dus blijkbaar moet ik 3x kolven voor een fatsoenlijke fles -O-
pi_102804933
Aoraki, wat heerlijk dat je zo hebt kunnen bijkomen vannacht! Voel je je weer wat mens hè. Dat kolven, dat doe je toch tussen de voedingen door, niet in plaats van? Dan is 40cc per kolfbeurt echt super, dat heb je gewoon over! Ook drinkt een fles veel sneller dan een borst, waardoor ze aan de borst veel meer zuigbehoefte kwijt kunnen. Soms gaat de borst niet alleen om tanken, maar ook om zuigen, knuffelen, tot rust komen, dicht bij mama zijn...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:06:29 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102805019
Aoraki, ik heb laatst ondervonden dat als ik Lientje aan de ene borst aanleg en de andere kolf, dat er dan veel meer uitkomt. En uit de ene komt meer dan uit de andere, das ook wel zo handig om te weten. :)

Hier zijn de nachten om de 2 uur drinken, soms korter, ik lig er dus vroeg in, tegen 22.00 uur, de afgelopen dagen. :O
Morgen gaan we op familiebezoek aan de andere kant vh land en zondag doe ik waarschijnlijk niet veel. Nog een week werken en dan ben ik een hele week vrij en daar ben ik wel een beetje aan toe, vooral 's ochtends nog even een uurtje langer slapen.....
pi_102806086
Het is idd tussen de voedingen door. 's Ochtends heb ik 60 ml, want dan geef ik maar 1 borst. Ik vond het zelf nogal teleurstellend, maar toen ik het kolftopic teruglas, zag ik dat het eigenlijk best goed is. Alleen ik had gehoopt dat 2x kolven een voeding zou kunnen vervangen... Ik ben wel benieuwd hoeveel hij nu eigenlijk zou drinken als het flesje helemaal vol zou zitten.

Juud, ik had dat gisteren geprobeerd, aanleggen en kolven tegelijk (ivm tijdsbesparing). Maar dat vergt nog wat oefening :D

En elke 2 uur drinken 's nachts, zwaar hoor Juud. Pfff, ik heb dat nu een aantal dagen gehad, en ik ben blij dat hij er afgelopen nacht eens wat langer er tussen liet, maargoed. Dat zal wel eenmalig zijn :')
pi_102846705
Gisteren ook maar gentiaan violet besteld en net binnen. Besloten die maar te gebruiken ipv de nystatine, hopelijk zijn we er snel weer vanaf!
pi_102866312
Mm werd vanmorgen wakker met een wat pijnlijk en beursig gevoel aan 1 borst, hopelijk trekt Jelle het straks een beetje goed weg.

Hoe smeren jullie de gentiaan violet? Had het gisteren 1x in zn mondje gesmeerd met wattenstaafje en 1x zelf opgesmeerd vlak voor een voeding. Maar hij had niet zo'n paarse mond als ik hier weleens zag langskomen ;)
pi_102866485
Als het niet goed blijft zitten is het misschien geen spruw? De inkt zou alleen hechten op schimmel??

Ik had toevallig vorige week een beurse borst. Ook rood en wat leek op een bobbel... Zelf lag ik met een dekentje op de bank want ik voelde me ook echt niet lekker ervan. Ik had een warm kompres gemaakt, die erop gelegd, leyla laten drinken, mee masseren en kompres lekker erop tijdens het voeden. En dat 2 goede voedingen en toen merkte ik dat de bult eigenlijk minder was, beurse gevoel bleef wel wat. Maar de volgende ochtend was ook het beurse gevoel weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102866490
Oh ik had gewoon waarschijnlijk raak geslapen en er had iets geknelt ofzo in m'n slaap, ook tijdens de nachtvoedingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102866606
Ja zoiets heb ik waarschijnlijk ook gedaan vannacht, verkeerd gelegen.
Net na het voeden voelt het alweer wat fijner, hopelijk zet dat zo ff door.

Bij mij was het paarse gelijk na de voeding weg, maar ik heb ook nergens last van qua spruw. Jelle's tong zat wel echt spruw, daar bleef de inkt trouwens wel op zitten toen ik het er zelf opdeed.
Nja..hopen dat het snel werkt ;)
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:35:04 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102866972
Wellicht overbodig Mrien, maar na het puffen moet je hem altijd wat laten drinken.
Dat is wat mij altijd is verteld, omdat er anders een laagje achterblijft vd flixotide, ventolin of dergelijk spul.

Ow en toen mijn borst beurs/rood/pijnlijk was heb ik ook warmte erop gedaan, vaker die borst laten drinken en met de kin naar de zere plek toe, dat hielp snel.
pi_102867020
Van het laten weten na het puffen weet ik :) ik puf altijd gelijk voor het voeden, maar gelukkig drinkt hij nu ook wat water dus kan ik het evt ook daarmee doen
Maar de kans op spruw met antibiotica en puf is wel snel aanwezig begreep ik al, dus was er wel alert op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')