De lijnen splitsen zich zo ongeveer op de overweg daar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
ik meen in het achterste stel mensen te hebben zien zitten. Het kan trouwens ook zijn dat alle drie de stellen open waren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Aan de westkant ligt een overpadje en iets verderop een overweg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
Mijn ervaring met SLT en VIRM-4 is in ieder geval dat het - indien nodig - flinke vrieskisten kunnen zijn. En dat kunnen ze ook als de sensor stuk is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
mijn ervaringen zijn anders wel prima.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
quote:@FadingGender Dit is vanuit het logistieke proeces en railinfrabeheer, de meest ideale
NS_online 13 uren
@NS_online Rare definitie van ideaal. Kan die ic naar den haag/leiden niet elders geparkeerd. Zodat de sprinter verder langs het peron kan?
FadingGender 14 uren
@FadingGender akelig te lezen, meestal is achterin de trein meer ruimte. Perron 19 is voor dit traject de meest ideale
NS_online 14 uren
Wéér iemand onwel in de sprinter Houten-Utrecht door de drukte voorin. @NS_Online kan dat niet anders dan op spoor 19b?
FadingGender 14 uren
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Daarna is het nog 'strategische reserve' en als het over de revisietermijn heen is dan het bordje te koop. Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Okee nu ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:11 schreef Fixers het volgende:
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:
[..]
Bronquote:''Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger'', aldus de bewindsvrouw.
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee nu ik
[..]
Bron
en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer![]()
Tikkie, jij bent'em
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Kwamen ze erachter dat het hip was om te doen alsof ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen.
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijdequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
en bij een Plan V doe je t raampje open..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijde
Je moet je in een buffel gewoon niet te druk maken
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
indien Airco voor de reizigers nog niet verplicht is.. verplichten per direct voor al het nieuw te leveren rollend materieelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.
Ramen die niet los kunnen? Je hebt die irritante klapramen in DM'90 zittenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
Al tijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zwolle-Enschede.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snelMaar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:
Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
En de argumenten waarmee ze dan aankomen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de argumenten waarmee ze dan aankomen..."Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toiletquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |