Ja, dat vond ik ook een leuke film. Maar dat was mede doordat mijn ouders hem leuk vonden. Zodra het kon ben ik zelf in Tiffany geweest om daar wat mooi serviesgoed voor ze te kopen. Prachtig zoals dat verpakt werd.quote:
Deze film zag ik voor het eerst in de inmiddels verdwenen dorpsbioscoop, was toen iets van 13 of 14 jaar (In England en de USA is deze film uitgebracht onder de titel ''Turkish Delight'' en werd daar in de videotheken verhuurd als pono voor 18 jaar en ouder.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:06 schreef Karina het volgende:
Deze zag ik voor het eerst in de aula van mijn middelbare school, ik was 14 denk ik.
[ afbeelding ]
Turkish Delight is de letterlijke vertaling van Turks Fruit (vind ik niet lekker trouwensquote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:23 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Deze film zag ik voor het eerst in de inmiddels verdwenen dorpsbioscoop, was toen iets van 13 of 14 jaar (In England en de USA is deze film uitgebracht onder de titel ''Turkish Delight'' en werd daar in de videotheken verhuurd als pono voor 18 jaar en ouder.
Hier de cover van de eerste Engelse DVD uitgave die 2 jaar eerder werd uitgebracht dan de Nederlande (remaster) versie. De Engelse DVD heeft ook een soort nagesynchroniseerd Engesle gesproken taal optie in het DVD menu en dat klinkt bij sommige vloekscenes behoorlijk heftig.
[ afbeelding ]
Een scene met grof taalgebruik die mij wel bijgebleven is is wel deze..
Zij.. ''Maak mij geen kind'' Hij.. '' Kan mij niet schelen, ik neuk dat zaad van die kerel uit je kut!'' en dat in 1973.
Dat is het eerste waar ik aan denk bij de film. Vlak erna ging ie een tangetje lenen bij een boer omdat ie z'n piemel had vasgeritstquote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:23 schreef Fusionfreak het volgende:
Zij.. ''Maak mij geen kind'' Hij.. '' Kan mij niet schelen, ik neuk dat zaad van die kerel uit je kut!'' en dat in 1973.
Oh Hairquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:08 schreef rennecke het volgende:
Grijpstra en De Gier (1979)
Hair (1979)
Jesus Christ Superstar (1973)
Degene op wie het verhaal is gebaseerd overleefde de killing fields en verongelukte in het verkeer van New Yorkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:13 schreef lies1947 het volgende:
en ik heb The killing fields nog niet voorbij zien komen, of is die van na 1980?
Toots Tielemansquote:
Ook heel mooi in Turks Fruitquote:
De latere Nosferatu werd in Delft opgenomen met Klaus Kinski.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:46 schreef Karina het volgende:
Nee, ken ik niet, ziet er wel interessant uit met die dwergen. Het doet me een beetje denken aan de tv-serie Carnivale.
Ik heb wel wat oude Dracula films gezien (maar die zjjn totaal niet eng) en Nosferatu.
Oh, ik dacht die met Christoffer Lee en Vincent Price. De 1922 versie heb ik wel gezienquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef Karina het volgende:
Ik bedoelde die met Klaus Kinski, sorry, die uit 1922 heb ik volgens mij nooit gezien.
Met die man met het litteken in z'n gezicht.quote:Op zondag 6 november 2011 17:12 schreef blomke het volgende:
Die franse serie "Angelique", met die mooie borsten en billen.
Volgens mij ook. Misschien dat Karina het nog weet.quote:Op zondag 6 november 2011 17:33 schreef blomke het volgende:
Joffrey de Peyrack? Oef, wat was ie lelijk...maar steenrijk. Kwam toch op de brandstapel?
Ik was toen nog heeeel klein, want die films zijn uit de zestiger jaren, maar het staat me vaag bij dat ze op het eind weer samen kwamen.quote:Op zondag 6 november 2011 18:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Misschien dat Karina het nog weet.
Vanwege het goud dat ie bezat?quote:Op zondag 6 november 2011 18:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik me nog wel herinner is dat Joffrey niet alleen een litteken had, maar ook nog mank liep.
En TOCH was het een lekker ding, kun je nagaan.
Als kind let je niet op zijn goud. Het was gewoon superromantisch. Vooral voor een jong meisje, zucht, wat ik nu niet meer benquote:Op zondag 6 november 2011 19:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Vanwege het goud dat ie bezat?
Angelique was tweede helft jaren '70; mijn MS-tijd. Maar inderdaad 10 jaar eerder gemaakt '68 of zo.
Dat vond ik toch zo een slechte filmquote:Op zondag 6 november 2011 19:18 schreef amandx2bc het volgende:
Blue Movie !!!
Daar kreeg ik het echt heel warm van.
Gauw naar huis en uit de kleren.
Mijn schoonzus was er verzot op. Die heeft ze nog eens gehuurd en toen hebben we samen gekeken. Joffrey was niet lelijk, hoor.quote:Op zondag 6 november 2011 19:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Als kind let je niet op zijn goud. Het was gewoon superromantisch. Vooral voor een jong meisje, zucht, wat ik nu niet meer ben
Vreselijke filmquote:Op zondag 6 november 2011 19:18 schreef amandx2bc het volgende:
Blue Movie !!!
Daar kreeg ik het echt heel warm van.
Gauw naar huis en uit de kleren.
Zie ik nu wel, maar als jong meisje is een man met een groot litteken en die mank loopt best wel eng als je die voor het eerst zo ziet in de serie. Maar later werd het natuurlijk helemaal romantisch, toen Angelique TOCH voor hem viel.quote:Op zondag 6 november 2011 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn schoonzus was er verzot op. Die heeft ze nog eens gehuurd en toen hebben we samen gekeken. Joffrey was niet lelijk, hoor.
[ afbeelding ]
quote:Vermelding: in het Guiness Book of Records sedert 1982 als Langst werkende commentator bij filmjournaals
Haal daar nog maar 4 tot 6 jaar vanaf.quote:Op zondag 6 november 2011 19:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Vanwege het goud dat ie bezat?
Angelique was tweede helft jaren '70; mijn MS-tijd. Maar inderdaad 10 jaar eerder gemaakt '68 of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |