Ik woonde vlak bij de bios hier. 2 gulden 50 voor een kaartje. Zat er vrijwel elke zondagmiddag. En als ik naar buiten liep was ik zelf Winnetou of Tarzan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:52 schreef _Joy_ het volgende:
E.T. blijkt trouwens uit '82 te zijn![]()
Ik ben uit '73 en dat was de allereerste echte film die ik in de bioscoop heb gezien.
Dat zijn ook geen post-2000 films. Tong moet eens About Schmidt kijken. Gaat over een ouwe lul (Nicholson) die uit rebelsheid naast de pot pist.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb maar een paar favo en jaartal weet ik niet.
the godfather alle delen.
Pulpfiction staat bij mij op 1
scarface
r.dogs
en de color purple
heb er nog wel meer maar deze heb ik al ontelbare keren gezien.
Die moet ik idd nog eens zien Drentz.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat zijn ook geen post-2000 films. Tong moet eens About Schmidt kijken. Gaat over een ouwe lul (Nicholson) die uit rebelsheid naast de pot pist.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:36 schreef Karina het volgende:
Mijn smaak in films is net zo vreemd als mijn smaak in muziek, alle films genoemd heb ik gezien, maar mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar SciFi, horror, thriller.
Daarom deze
Friday the 13th
Texas Chainsaw Massacre
Close Encounters of the Third Kind
Star Trek: The Motion Picture
Films van Hitchock zoals: Psycho, Birds, Vertigo, etc.
Alien
Exorcist
Godfather
Jaws
Maar ook Grease en Saturday Night Fever en de James Bond films.
@DrDentz: van na 2000 Kill Bill bijvoorbeeld.
Die van Wenen, heette die niet de Third man?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:41 schreef quirigua het volgende:
[..]Hitchock zoals: Psycho, Birds, Vertigo, etc.
![]()
en ook : North by Northwest
en verder :
die gekke film uit Wenen (Osborne ?), 1958 of zo, de Weense riolen, met Harry Lime theme op een zither
Ooit een matige kopie gezien van Hiroshima mon amour ;mooi ;
dat is het wel zowat
jaahquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef miep63 het volgende:
[..]
Die van Wenen, heette die niet de Third man?
Hier dus ook. En veel andere spektakelfilms waarvan ik de namen niet meer ken. Heerlijk was dat met die gladiatoren en grote gevechten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:31 schreef miep63 het volgende:
Wij hadden vroeger in de buurt een hele mooie bioscoop waar ze van die grote spektakelfilms draaiden. Charlton Heston was blijkbaar erg geliefd. Behalve Ben Hur, draaiden ze ook De 10 geboden en El Cid.
Oh ja, dat vind ik ook heerlijke films! Met prima sfeer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:55 schreef miep63 het volgende:
En trouwens die films die Hitchcock maakte met Grace Kelly. Rear Window, Dial M for murder. En die ene waar Kelly met Gary Grant speelde.
* rechtsedirecte meldt zichquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:33 schreef Eska het volgende:
Ik vermoed dat ik de enige 40plusser ben die E.T. nooit gezien heeft.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Saturday Night Fever!
Ik was nog geen twaalf toen die in de bios draaide, en mijn moeder nam me er mee naartoe. Wilde de man aan de ingang haar vertellen dat ze met haar dochter niet mocht, want die was nog geen twaalfDat lukte hem natuurlijk niet. Alleen al daarom heb ik een goede herinnering aan die film
Nou, niks.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 05:00 schreef DrDentz het volgende:
Videotheek heb ik ook nog wel gehuurd maar daarvoor, in jullie jeugden in 1963 ofzo. Stel ik heb Psycho gezien in 1960 en wil die nog eens kijken 5 jaar later, wat moet ik doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |