nice nice. die is vast rijk en goed met arsenicumquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat eerste, jaEen vent van 80 lijkt me niet het meest aantrekkelijke als je zelf 20 bent. Tweede geen idee. De laatste heeft het best lang volgehouden trouwens, maar is pasgeleden ook overleden.
Dat dus, zelfs kamerbewoonsters met vaste vriend willen wel een maandje ruilen voor een nachtjequote:Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Tja vrouwen zijn hoeren, wat is nieuw.
pics?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dus, zelfs kamerbewoonsters met vaste vriend willen wel een maandje ruilen voor een nachtje
Oh, want stel je voor dat jij een keer dat etentje betaalt , dat kán natuurlijk niet he?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
..in de kosten naar draagkracht. Dus dan gaan we naar een goed restaurant, en dan eet hij gewoon alleen een slaatje. Nee dank je.
Als hij minder verdient kan ik natuurlijk niet dezelfde levensstandaard behouden, ik heb geen zin in rekeningen uittellen, ik wil samen geld opmaken. Hij moet dus minstens hetzelfde inkomen hebben. Ik wil gewoon niet dat geld een issue is in onze relatie. Dat kan wat mij betreft alleen als er genoeg van is.
Een hoop mannen kunnen er niet mee omgaan als een vrouw meer verdient of meer vermogen heeft dan zij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:25 schreef Northside het volgende:
Andersom denk ik dat het toch minder voorkomt. Mannen die op rijke vrouwen jagen. Toch iets met mannelijke trots en/of cultureel bepaald misschien?
Historisch bepaald in zo ongeveer alle culturen. De man zorgt voor het geld en de vrouw voor de kinderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:25 schreef Northside het volgende:
Andersom denk ik dat het toch minder voorkomt. Mannen die op rijke vrouwen jagen. Toch iets met mannelijke trots en/of cultureel bepaald misschien?
Weer niet of dat het is, vind het erg negatief klinken. Gelijkwaardig zijn (waarbij de vrouw ook zonder hem kan) is bijvoorbeeld geen probleem. Het wordt een probleem als je als man afhankelijk bent (voelt?) van een vrouw.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:
Eigenlijk vinden die mannen dus ook dat de vrouw niet zo zelfstandig mag zijn dat ze het ook wel zonder hem kunnen en dan net zo goed af zijn.
Dat zijn vaak geen aangename mannen, die onafhankelijkheid van een vrouw niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een hoop mannen kunnen er niet mee omgaan als een vrouw meer verdient of meer vermogen heeft dan zij.
Eigenlijk vinden die mannen dus ook dat de vrouw niet zo zelfstandig mag zijn dat ze het ook wel zonder hem kunnen en dan net zo goed af zijn.
Meer verdienen en meer vermogen hebben zijn twee verschillende dingen. Ik geloof graag dat veel kerels moeite hebben met een vrouw die meer verdient. Daarentegen heb ik meer dan genoeg vrienden die vriendinnen hebben die uit welgesteld families komen. Daar klaagt echt geen enkele kerel over, in mijn ervaring. Dan is de "trots" toch gered als de kerel een betere baan of carriere heeft, maar hebben ze samen wel voldoende centjes voor een comfortabel leven...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een hoop mannen kunnen er niet mee omgaan als een vrouw meer verdient of meer vermogen heeft dan zij.
Wellicht. Ik heb juist het tegenovergesteld. Lijkt me vreselijk als je weet dat iemand van je afhankelijk is. Het is hardstikke leuk om je vriendin een keer te kunnen trakteren op iets leuks, en dat is ook wederzijds. Maar ik zou het onaantrekkelijk vinden als ze van mij afhankelijk was. Nu moet ik tenminste mijn best blijven doenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou zelfs denken dat het vroeger nog veel erger was, toen vrouwen nog niet zelfstandig waren en eigenlijk niets te kiezen hadden. Nu ze een eigen inkomen hebben kunnen ze kritisch zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Godshand het volgende:
Niks nieuws, dit was 10 jaar geleden waarschijnlijk ook al zo.
Dit vind ik dus niet aantrekkelijk. Waarom ben ik een 'geldwolf' in negatieve zin als ik het gewoon goed wil hebben op dat vlak en dat dus ook van hem verwacht (die ambitie te hebben)? Sowieso, waarom voel jij kennelijk de behoefte daarover te oordelen? Ik vind het vreselijk lelijk als de vrouw vanalles betaalt en de man niet, vind ik niet passen bij de rol die ik een man op allerlei gebieden toedeel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
EchtDan ben je toch een geldwolf ook he.
Je gaat een relatie aan met iemand die je leuk vind, waartoe je je aangetrokken voelt. Mee kan lachen, mee kan praten en leuke dingen deelt.. geld lijkt mij van het minst belang.
Of jij nou naar een minder chique restaurant gaat om te eten heeft daar helemaal niks mee van doen toch?
Overigens, nu heb je een bepaalde standaard, als je een partner krijgt hoeft daar helemaal niks aan af te doen, betekent misschien dat jij de rekening betaald omdat jij zonodig in dat dure restaurant wilde eten met zn 2, maar hij zal je dan waarschijnlijk weer verrassen met andere dingen,
Dat kan inderdaad niet. Wel als jij dat doet hoor; hoor je mij niet over. Betaal jij fijn voor je man. Ik vind het niet kunnen en laat graag voor me betalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, want stel je voor dat jij een keer dat etentje betaalt , dat kán natuurlijk niet he?
Ik had het niet over 'elk stel', ik had het over mijn voorkeur en ik ga graag uit eten, liefst drie keer per week. Dus die lat moet hoog inderdaad.quote:Verder gaat niet elk stel altijd uit eten lijkt mij en wie weet hoe lekker hij kan koken thuis, om het over andere kwaliteiten maar niet te hebben.
Maar goed, leg jij je lat maar hoog hoor, in de zin van financieel dan.
Jij gaat heel vaak in een 3 sterren restaurant eten?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:57 schreef Taurus het volgende:
[Daarnaast wil ik echter dat hij financieel zeker is en zich bepaalde luxe kan veroorloven, ja. Net als ik.
Het is meer zo dat door alle culturen en alle eeuwen heen de man de rol heeft van 'protector' en de vrouw de rol heeft van 'nurturer'. Dit getuigt zich in verschil van lichaamsbouw, verschil in karakter en verschil in sociaal handelen. Dit uit zich in praktijk dat de man vaak de resources zoekt om het gezin te kunnen onderhouden en beschermen (de jager het vlees, de zakenman het geld). Tja, een vrouw waardeert deze 'protector' eigenschappen in ee man, en het is een beetje plat dat dit dan een veel verdienende man is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Historisch bepaald in zo ongeveer alle culturen. De man zorgt voor het geld en de vrouw voor de kinderen.
Dat... ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 05:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat ik wel een verschuiving zie. Bijv over het uiterlijk. Meiden.vrouwen zoeken toch veelal hele vrouwleijke trekken in het gezicht van een potentiele partner. Ik weet niet of dit altijd al zo is geweest. Of dat het komt dat ik altijd ben gehersenspoeld met reklame met mannen met een vierkante uitpuilende kaaklijn.
Dat doet vrijwel niemand. Maar als je ook de 1 en 2 sterrenrestaurants meeneemt en de betere tenten die net geen ster hebben... ach, dan is het al weer een stuk minder apart.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 04:15 schreef Godshand het volgende:
Jij gaat heel vaak in een 3 sterren restaurant eten?
Wie heeft het over drie sterren restaurants? Als jij denkt dat alleen die restaurants goed kunnen zijn valt meer te twijfelen over jouw levenservaring.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 04:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij gaat heel vaak in een 3 sterren restaurant eten?
Ow wacht, jij bent 18.-19 en eet nog steeds met je ouders samenSorry schat, de wereld ziet er toch echt wat anders uit
vrouwen die willen profiteren daar heb ik het snel mee gehad, ik heb al kinderen opgevoed en die kosten ook nu nog geld zo nu en dan, en dan geld aan een vreemde tante geven, die je net zo makkelijk laat vallen als er iemand meer geeft, /?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad niet. Wel als jij dat doet hoor; hoor je mij niet over. Betaal jij fijn voor je man. Ik vind het niet kunnen en laat graag voor me betalen.
[..]
Ik had het niet over 'elk stel', ik had het over mijn voorkeur en ik ga graag uit eten, liefst drie keer per week. Dus die lat moet hoog inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |