abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103065594
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Dat eerste, ja :') Een vent van 80 lijkt me niet het meest aantrekkelijke als je zelf 20 bent. Tweede geen idee. De laatste heeft het best lang volgehouden trouwens, maar is pasgeleden ook overleden.
nice nice. die is vast rijk en goed met arsenicum ^O^
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:30:57 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103067782
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Tja vrouwen zijn hoeren, wat is nieuw.
Dat dus, zelfs kamerbewoonsters met vaste vriend willen wel een maandje ruilen voor een nachtje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:46:10 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103068172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat dus, zelfs kamerbewoonsters met vaste vriend willen wel een maandje ruilen voor een nachtje
pics?
The truth was in here.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:00:19 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_103068548
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

..in de kosten naar draagkracht. Dus dan gaan we naar een goed restaurant, en dan eet hij gewoon alleen een slaatje. Nee dank je.

Als hij minder verdient kan ik natuurlijk niet dezelfde levensstandaard behouden, ik heb geen zin in rekeningen uittellen, ik wil samen geld opmaken. Hij moet dus minstens hetzelfde inkomen hebben. Ik wil gewoon niet dat geld een issue is in onze relatie. Dat kan wat mij betreft alleen als er genoeg van is.
Oh, want stel je voor dat jij een keer dat etentje betaalt , dat kán natuurlijk niet he?

Verder gaat niet elk stel altijd uit eten lijkt mij en wie weet hoe lekker hij kan koken thuis, om het over andere kwaliteiten maar niet te hebben.
Maar goed, leg jij je lat maar hoog hoor, in de zin van financieel dan.
pi_103069247
Andersom denk ik dat het toch minder voorkomt. Mannen die op rijke vrouwen jagen. Toch iets met mannelijke trots en/of cultureel bepaald misschien?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:29:37 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103069342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:25 schreef Northside het volgende:
Andersom denk ik dat het toch minder voorkomt. Mannen die op rijke vrouwen jagen. Toch iets met mannelijke trots en/of cultureel bepaald misschien?
Een hoop mannen kunnen er niet mee omgaan als een vrouw meer verdient of meer vermogen heeft dan zij.

Eigenlijk vinden die mannen dus ook dat de vrouw niet zo zelfstandig mag zijn dat ze het ook wel zonder hem kunnen en dan net zo goed af zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103069512
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:25 schreef Northside het volgende:
Historisch bepaald in zo ongeveer alle culturen. De man zorgt voor het geld en de vrouw voor de kinderen.
pi_103069700
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:
Eigenlijk vinden die mannen dus ook dat de vrouw niet zo zelfstandig mag zijn dat ze het ook wel zonder hem kunnen en dan net zo goed af zijn.
Weer niet of dat het is, vind het erg negatief klinken. Gelijkwaardig zijn (waarbij de vrouw ook zonder hem kan) is bijvoorbeeld geen probleem. Het wordt een probleem als je als man afhankelijk bent (voelt?) van een vrouw.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:43:34 #184
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103069714
quote:

[..]

Een hoop mannen kunnen er niet mee omgaan als een vrouw meer verdient of meer vermogen heeft dan zij.

Dat zijn vaak geen aangename mannen, die onafhankelijkheid van een vrouw niet kunnen verdragen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103069720
quote:

[..]

Meer verdienen en meer vermogen hebben zijn twee verschillende dingen. Ik geloof graag dat veel kerels moeite hebben met een vrouw die meer verdient. Daarentegen heb ik meer dan genoeg vrienden die vriendinnen hebben die uit welgesteld families komen. Daar klaagt echt geen enkele kerel over, in mijn ervaring. Dan is de "trots" toch gered als de kerel een betere baan of carriere heeft, maar hebben ze samen wel voldoende centjes voor een comfortabel leven...

Ideaal!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103069780
quote:

[..]

Wellicht. Ik heb juist het tegenovergesteld. Lijkt me vreselijk als je weet dat iemand van je afhankelijk is. Het is hardstikke leuk om je vriendin een keer te kunnen trakteren op iets leuks, en dat is ook wederzijds. Maar ik zou het onaantrekkelijk vinden als ze van mij afhankelijk was. Nu moet ik tenminste mijn best blijven doen O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103070853
Niks nieuws, dit was 10 jaar geleden waarschijnlijk ook al zo. 6% van de vrouwen worden dus gerontofiel voor geld, de overige 94% heeft dus wel de hersens op de juiste plek ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_103072362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Godshand het volgende:
Niks nieuws, dit was 10 jaar geleden waarschijnlijk ook al zo.
Je zou zelfs denken dat het vroeger nog veel erger was, toen vrouwen nog niet zelfstandig waren en eigenlijk niets te kiezen hadden. Nu ze een eigen inkomen hebben kunnen ze kritisch zijn.
Ja, ik generaliseer.
pi_103103307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Echt :') Dan ben je toch een geldwolf ook he.
Je gaat een relatie aan met iemand die je leuk vind, waartoe je je aangetrokken voelt. Mee kan lachen, mee kan praten en leuke dingen deelt.. geld lijkt mij van het minst belang.
Of jij nou naar een minder chique restaurant gaat om te eten heeft daar helemaal niks mee van doen toch?

Overigens, nu heb je een bepaalde standaard, als je een partner krijgt hoeft daar helemaal niks aan af te doen, betekent misschien dat jij de rekening betaald omdat jij zonodig in dat dure restaurant wilde eten met zn 2, maar hij zal je dan waarschijnlijk weer verrassen met andere dingen, ;)
Dit vind ik dus niet aantrekkelijk. Waarom ben ik een 'geldwolf' in negatieve zin als ik het gewoon goed wil hebben op dat vlak en dat dus ook van hem verwacht (die ambitie te hebben)? Sowieso, waarom voel jij kennelijk de behoefte daarover te oordelen? Ik vind het vreselijk lelijk als de vrouw vanalles betaalt en de man niet, vind ik niet passen bij de rol die ik een man op allerlei gebieden toedeel.

Natuurlijk heeft een 'chique restaurant' (ik zei goed restaurant, maar dat is ongeveer hetzelfde inderdaad denk ik) daar wel mee van doen: smaak. Gedeelde interesse. Bepaalde verwachtingen. Ik heb hier overigens buiten beschouwing gelaten dat ik het in eerste plaats belangrijk vind dat we elkaar begrijpen, en dat we elkaar seksueel aantrekkelijk vinden omdat dat mij nogal voor de hand liggend leek, maar blijkbaar moet dat er toch iedere keer bij gezegd worden. :') Daarnaast wil ik echter dat hij financieel zeker is en zich bepaalde luxe kan veroorloven, ja. Net als ik. Dat lijkt me mijn goed recht.
pi_103103357
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, want stel je voor dat jij een keer dat etentje betaalt , dat kán natuurlijk niet he?
Dat kan inderdaad niet. Wel als jij dat doet hoor; hoor je mij niet over. Betaal jij fijn voor je man. Ik vind het niet kunnen en laat graag voor me betalen.
quote:
Verder gaat niet elk stel altijd uit eten lijkt mij en wie weet hoe lekker hij kan koken thuis, om het over andere kwaliteiten maar niet te hebben.
Maar goed, leg jij je lat maar hoog hoor, in de zin van financieel dan.
Ik had het niet over 'elk stel', ik had het over mijn voorkeur en ik ga graag uit eten, liefst drie keer per week. Dus die lat moet hoog inderdaad. ;)
pi_103105600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:57 schreef Taurus het volgende:

[Daarnaast wil ik echter dat hij financieel zeker is en zich bepaalde luxe kan veroorloven, ja. Net als ik.
Jij gaat heel vaak in een 3 sterren restaurant eten?

Ow wacht, jij bent 18.-19 en eet nog steeds met je ouders samen :D Sorry schat, de wereld ziet er toch echt wat anders uit :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 04:17:46 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103105605
-nevermind :@ -

[ Bericht 16% gewijzigd door Schenkstroop op 15-10-2011 04:42:13 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:47:54 #193
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103105728
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Historisch bepaald in zo ongeveer alle culturen. De man zorgt voor het geld en de vrouw voor de kinderen.
Het is meer zo dat door alle culturen en alle eeuwen heen de man de rol heeft van 'protector' en de vrouw de rol heeft van 'nurturer'. Dit getuigt zich in verschil van lichaamsbouw, verschil in karakter en verschil in sociaal handelen. Dit uit zich in praktijk dat de man vaak de resources zoekt om het gezin te kunnen onderhouden en beschermen (de jager het vlees, de zakenman het geld). Tja, een vrouw waardeert deze 'protector' eigenschappen in ee man, en het is een beetje plat dat dit dan een veel verdienende man is.

Ik ben er in de loop der jaren zelfs achtergekomen dat vrouwen bij een man de eigenschappen als ‘aardig’ en ‘lief’ (nurturer-eigenschappen) totaal ondergeschikt vinden aan veerkrachtig, tikkeltje agressief (je mannetje staan), en het verdienen van een goed inkomen (protector-eigenschappen).

Andersom vinden mannen nog steeds die nurturer-eigenschappen belangrijk bij een vrouw en niet die protector-eigenschappen. Vrouwen met veel protector-eigenschappen (dominant gedrag, agressief, goal oriented, m.a.w. veel geld willen verdienen voor de status) worden dus ook niet als aantrekkelijk bevonden door mannen.

Zelfredzaamheid echter heeft niets te maken met die nurturer/ protector eigenschappen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:55:46 #194
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103105734
Ik denk dat ik wel een verschuiving zie. Bijv over het uiterlijk. Meiden.vrouwen zoeken toch veelal hele vrouwleijke trekken in het gezicht van een potentiele partner. Ik weet niet of dit altijd al zo is geweest. Of dat het komt dat ik altijd ben gehersenspoeld met reklame met mannen met een vierkante uitpuilende kaaklijn.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 06:32:24 #195
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103105761
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 05:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat ik wel een verschuiving zie. Bijv over het uiterlijk. Meiden.vrouwen zoeken toch veelal hele vrouwleijke trekken in het gezicht van een potentiele partner. Ik weet niet of dit altijd al zo is geweest. Of dat het komt dat ik altijd ben gehersenspoeld met reklame met mannen met een vierkante uitpuilende kaaklijn.
Dat... ben ik wel met je eens.

In het westen zien wij de alfa-male nog steeds als de 'ideale' man, met masculiene eigenschappen: vierkante kaak, atletisch lichaam, assertief, sportief, dominant, prestatiegericht, veel geld, etc. Wij zien dit hier als de 'protector' eigenschappen in een man.

Ik heb echter ook veel met Aziaten opgetrokken en daar is de ideale man voor vrouwen meer de "wijsgeer" in tegenstelling tot het westen (lucky me ;) ). Minder masculien maar intelligent op een wijze manier, oudere man, minder dominant, filosofisch, nadenkend charmant, onderlegd zijnde, etc, Dit is misschien minder voor de hand liggend, maar zijn wel degelijk 'protector' eigenschappen. Maar mischien dat Westerse vrouwen deze 'wijsgeer' eigenschappen ook meer beginnen te waarderen.

Aldoch Aziatische vrouwen heel zelfstandig en zelfredzaam zijn, zijn ze daar toch heel feminien.

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 15-10-2011 06:46:30 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_103106126
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 04:15 schreef Godshand het volgende:

Dat doet vrijwel niemand. Maar als je ook de 1 en 2 sterrenrestaurants meeneemt en de betere tenten die net geen ster hebben... ach, dan is het al weer een stuk minder apart.

Verder moet iedereen lekker doen wat ze zelf willen, Er is geen goed en fout in een relatie, alleen een wijze waarbij partijen zich prettig voelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103106186
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 04:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ow wacht, jij bent 18.-19 en eet nog steeds met je ouders samen :D Sorry schat, de wereld ziet er toch echt wat anders uit :')

Wie heeft het over drie sterren restaurants? Als jij denkt dat alleen die restaurants goed kunnen zijn valt meer te twijfelen over jouw levenservaring.

Jouw wereld ziet er anders uit, dat kan. Daarom trouwen wij ook niet. ;)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:04:55 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103106203
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:31:49 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103107180
In oost Azie houden de vrouwen van hele verwijfde kerels. Ze houden daar van lang, slank, weinig gespierd, met lang haar + kleurspoeling, kettinkjes, oorbellen etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:45:27 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103107394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad niet. Wel als jij dat doet hoor; hoor je mij niet over. Betaal jij fijn voor je man. Ik vind het niet kunnen en laat graag voor me betalen.

[..]

Ik had het niet over 'elk stel', ik had het over mijn voorkeur en ik ga graag uit eten, liefst drie keer per week. Dus die lat moet hoog inderdaad. ;)
vrouwen die willen profiteren daar heb ik het snel mee gehad, ik heb al kinderen opgevoed en die kosten ook nu nog geld zo nu en dan, en dan geld aan een vreemde tante geven, die je net zo makkelijk laat vallen als er iemand meer geeft, /?
nee dank je

Maar ik heb wel kamerbewoonsters gehad die graag een maand willen omruilen voor een verwenpartij , en terwijl ze een vaste vriend hadden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')