abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:24:05 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102547520
Een nieuw deeltje Kattenvraagbaak!

O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:25:19 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102547562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:12 schreef akadoenka het volgende:
Dankjewel, wanneer krijgen ze kracht? En bestaat de kans op beschadiging aan deur en behang?
Wat is de achtergrond van je vraag? Er is namelijk zo moeilijk antwoord op te geven; kan gisteren zijn, kan over 3 maanden zijn :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102579731
Ik begrijp dat ik hier alles over katten kan vragen :) ? Dit omdat er 'zieke poezels' staat en mijn vraag niets te maken heeft met ziekte ...

[ Bericht 22% gewijzigd door Marlbora op 01-10-2011 13:08:17 ]
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:54:05 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102581832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:25 schreef Marlbora het volgende:
Ik begrijp dat ik hier alles over katten kan vragen :) ? Dit omdat er 'zieke poezels' staat en mijn vraag niets te maken heeft met ziekte ...
Dat moet nodig uit de TT, dus dat mag je negeren ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102582255
Ah, bedankt!

Ik heb namelijk een vraagje over mijn N. Zij mag elke dag gewoon lekker buiten rondhangen, 's nachts gaat het luikje dicht en slaapt ze rustig de hele nacht door. Alleen zaterdag op zondag laat ik het luikje 's nachts wel eens open (anders word ik, uitslapende, zondag wakker gemiauwd).

Sinds afgelopen maandag echter gaat ze helemaal los als ik 's avonds het luikje dicht doe. Mauwen, mauwen, mauwen, met d'r pootjes helemaal los gaan op het gesloten kattenluikje, onrustig het huis door blijven rennen, heen en weer, van raam naar luikje, et cetera.

Enfin: ze wil en zal dus per se naar buiten moeten en dat had ze eerder helemaal niet. Waarom zou dit ineens kunnen zijn? Het enige wat ik kan bedenken is een vriend(innet)je of zo, maar ze is nogal een einzelgänger. Snap er niets van; iemand een idee?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:22:41 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102582497
Krols wellicht? Of ze heeft een nestje jonge muizen ontdekt en heeft zichzelf er elke avond een beloofd. Of ze heeft inderdaad een vriendje of vriendinnetje. Iets beters zou ik ook niet kunnen bedenken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102582689
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:22 schreef ElisaB het volgende:
Krols wellicht? Of ze heeft een nestje jonge muizen ontdekt en heeft zichzelf er elke avond een beloofd. Of ze heeft inderdaad een vriendje of vriendinnetje. Iets beters zou ik ook niet kunnen bedenken :)
Krols is ze niet, want ze is geholpen. En zoveel stampij maken omdat ze wil jagen lijkt me vreemd; dat heeft ze drie jaar lang nooit gedaan :)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:32:37 #8
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102582691
Ahhhh, mijn kat wast zich te veel. Ik word er gek van.. Kan dr soms afleiden (dat ze mij gaat wassen) maar vaak gaat ze dan gewoon ergens anders zitten en zichzelf verder wassen.. What can I do? :P
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_102583248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ahhhh, mijn kat wast zich te veel. Ik word er gek van.. Kan dr soms afleiden (dat ze mij gaat wassen) maar vaak gaat ze dan gewoon ergens anders zitten en zichzelf verder wassen.. What can I do? :P
Hoe kun je nou gek worden van een kat die zich te veel wast? :D
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:02:16 #10
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102583287
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:59 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hoe kun je nou gek worden van een kat die zich te veel wast? :D
Ik word het gewoon ;(
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:10:41 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102583444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ahhhh, mijn kat wast zich te veel. Ik word er gek van.. Kan dr soms afleiden (dat ze mij gaat wassen) maar vaak gaat ze dan gewoon ergens anders zitten en zichzelf verder wassen.. What can I do? :P
Vlooien(allergie) of een stress/gedragsprobleempje? Is de huid helemaal oke? Geen kortsjes of schilfertjes?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:11:48 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102583457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:32 schreef Marlbora het volgende:

Krols is ze niet, want ze is geholpen. En zoveel stampij maken omdat ze wil jagen lijkt me vreemd; dat heeft ze drie jaar lang nooit gedaan :)
Dan denk ik echt dat ze iets leuks ontdekt heeft. Wij hebben er ook een die bij vlagen de tent bijna afbreekt omdat ze perse naar buiten wil. Dat duurt een paar dagen en dan is het weer over en gaat ze na het eten (bij ons erg laat) gewoon lekker slapen :)

Misschien kun je eens proberen om de laatste voeding (het lijkt OUD wel) iets later te doen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:15:29 #13
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102583524
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vlooien(allergie) of een stress/gedragsprobleempje? Is de huid helemaal oke? Geen kortsjes of schilfertjes?
Vlooien zijn het zeker niet, ik heb dr van de week nog gekamd en ze komt nooit buiten.. Stress kan ik me niet helemaal voorstellen (zeiden ze ook toen ze overal aan het plassen was, bleken sulfietkristallen te zijn, dus speciaal voer) .. denk zelf een gedragsprobleem..

Ze heeft helemaal geen korstjes of schilfertjes, maar ze wast zich echt overmatig (lees:bijna continu)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:02:11 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102584405
Ik heb de topictitel even aangepast zodat het duidelijker is dat het een topic is voor allerlei vragen en opmerkingen ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:03:49 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102584427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ahhhh, mijn kat wast zich te veel. Ik word er gek van.. Kan dr soms afleiden (dat ze mij gaat wassen) maar vaak gaat ze dan gewoon ergens anders zitten en zichzelf verder wassen.. What can I do? :P
Niets denk ik :) katten wassen veel inderdaad en als er geen medische oorzaak is dan kun je er weinig aan doen denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_102584513
ik ga mijn net vandaag 17 jaar oude Persje binnen 3 uur in laten slapen.

Ik heb ze al een anderhalve week intensief behandeld voor chronisch nierfalen, maar nu is ze te verzwakt(ze kan amper lopen), eet niet meer, spint niet meer, geeft groen over, en heeft duidelijk pijn.

Ik probeer ze nog wat liefde te geven de laatste uurtjes, maar ze weigert alles en waggelt weg als ik haar aanhaal. Enkel haar staart reageert als ik haar aanspreek. Iemand nog tips?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:09:18 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102584538
Och wat enorm verdrietig, ik heb geen tips maar wil je wel graag heel erg veel sterkte wensen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_102584602
bedankt. Ik zit al een week met tranen in mijn ogen, en wil gewoon niet dat ze pijn lijdt.

Ik heb nog meer dan 20 andere katten(cattery thuis), maar zij is echt mijn kat geweest, voor wie ik al zolang heb gezorgd.

Haar jongere zusje is ook begin dit jaar gestorven aan hartfalen.
pi_102584657
Oh wat sneu. Toch is het wel een bekend gegeven, dat katten met pijn of stervende katten ergens wegkruipen en nergens meer van gediend zijn.

Sterkte.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_102585811
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan denk ik echt dat ze iets leuks ontdekt heeft. Wij hebben er ook een die bij vlagen de tent bijna afbreekt omdat ze perse naar buiten wil. Dat duurt een paar dagen en dan is het weer over en gaat ze na het eten (bij ons erg laat) gewoon lekker slapen :)

Misschien kun je eens proberen om de laatste voeding (het lijkt OUD wel) iets later te doen.
Dat moet haast wel hè ... Ik kan helaas niet nog later het luikje dicht doen want op een gegeven moment is het toch echt bedtijd voor mij. Anders heb ik de volgende dag een probleem. Maar ik zie het nog wel even aan, misschien gaat het vanzelf wel over inderdaad :) .

Ze wordt trouwens wel rustig als ik haar heul veel aandacht geef, dus ze heeft afgelopen week meer knuffels gehad dan ooit. Ook heeft ze laatst voor het eerst een hele nacht bij me geslapen, strak tegen me aan. Misschien is het dus toch gewoon een vriendje die ze dan mist hahah ...

@Archangelo Awww ;( . Heel veel sterkte :*
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:34:51 #21
192481 Core2
Happiness is the road
pi_102586081
Donderdag heb ik mijn 21 jarige kat laten inslapen, een ontzettend moeilijke beslissing. Echt ongelofelijk hoe zo'n beest onderdeel van jezelf wordt en hoeveel pijn het doet om hem te missen. Ging allemaal vredig, hij is gestorven op mijn schoot. Beetje off-topic misschien, sorry.
pi_102587960
Waarom lees ik elke keer als ik deze TT zie 'kattenbakvraag'? :')
pi_102587970
ze is kwartiertje geleden vredig ingeslapen, haar toestand was te kritiek en ze zou maandag niet meer gehaald hebben en steeds zwaardere pijn geleden hebben.

Ik ben vooral opgelucht dat ze niet meer lijdt.
pi_102587989
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:05 schreef Archangelo het volgende:
ze is kwartiertje geleden vredig ingeslapen, haar toestand was te kritiek en ze zou maandag niet meer gehaald hebben en steeds zwaardere pijn geleden hebben.

Ik ben vooral opgelucht dat ze niet meer lijdt.
;( vreselijk om zulke beslissingen te moeten nemen, maar zo te lezen heb je het juiste gedaan. Ze heeft een prachtige leeftijd bereikt. Heel veel sterkte! :*
pi_102646239
Mijn kittens spelen vaak met elkaar, soms gaat het er mijn inziens heftig aan toe.
Een enkele keer krabben ze elkaar ook met hun poten in de ogen, daar lijkt het op.
Dan hoor je wel eens een piep.

Dat moet toch wel ontzettend zeer doen? Of hebben ze een bescherming om het netvlies?
En kan met dit stoeien schade optreden aan het oog?
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:13:58 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102646651
Wij hebben een nieuwe kat, Otje. Otje is een half jaar.

Zij is dus nieuw in ons huisje, waar Fiep nu al 8 maanden woont. Fiep is anderhalf jaar oud.

We hebben uiteraard wel gelezen hoe je 2 katten moet introduceren, maar dat is gigantisch (onwerkbaar) onpraktisch, dus we hebben het iets anders aangepakt.

Toen we thuiskwamen hebben we Fiep aan het mandje laten snuffelen van Otje. Zo kon ze zien en ruiken dat er een andere kat was. Otje hebben we toen in onze eetkamer (grenst aan de woonkamer) losgelaten. Fiep kon vanuit de woonkamer naar Otje kijken.

Vervolgens hebben we de reismand in de woonkamer bij Fiep gezet. Zo kon ze de geur van Otje even ruiken. Otje kon in de eetkamer de geur van Fiep even ruiken.

Toen hebben we na een kwartiertje de katten aanelkaar laten snuffelen. Dit ging goed. Geen gekrijs of geblaas. Otje ging vrolijk op onderzoek uit en Fiep keek daarbij toe.

In principe gaat alles goed. Fiep reageert iets anders op ons nu als Otje erbij is, maar dat valt wel mee. Ze spelen af en toe ook, hierbij wordt heel soms even geblazen, maar het lijkt niet echt een gevecht op leven en dood te zijn, meer speelsheid.

Hebben jullie nog tips? Ik probeer al zoveel mogelijk aandact te geven aan Fiep deze eerste tijd, zodat ze niet denkt dat nu op de tweede plek kom, of niet belangrijk meer is. Fiep blijft onze eerste kat, dus die is vooralsnog belangrijker.

Wat ik wel doe, is als de katten bijelkaar in de buurt zijn, dat ik ze beiden tegelijk aai, zodat ze weten dat het 'goed' is als ze bijelkaar zijn.

Vanochtend heb ik ze een snoepje gegeven terwijl ze naast elkaar zaten, dat is volgens mij ook goed.

Ze zijn nu voor het eerst een dag met zijn twee alleen overdag, dus ben benieuwd wat ik aantref thuis straks. Zaterdag waren ze trouwens ook 4 uurtjes alleen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102648293
Nou volgens mij gaat dat allemaal al fantastisch! Het zijn poes en kater begrijp ik, dat is ook altijd makkelijker combineren. En ze zijn beide nog jong, dat scheelt ook. Komt vast allemaal goed.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:47:19 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102649477
Nee, ik besef me terdege dat Otje doet vermoeden dat het een kater betreft, maar is een poes.

Voor zover het er toe doet; ze zijn allebei gesteriliseert.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:38:02 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102655195
Als twee poezen het samen op zich al zo goed doen, dan zou ik me er vooral maar niet teveel mee bemoeien :D

Tegelijk aandacht geven, maar oof af en toe los van elkaar (desnoods na elkaar en in elkaars zicht, zodat ze zien dat je ze allebei lief vindt) :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102668153
Mijn kittens spelen vaak met elkaar, soms gaat het er mijn inziens heftig aan toe.
Een enkele keer krabben ze elkaar ook met hun poten in de ogen, daar lijkt het op.
Dan hoor je wel eens een piep.

Dat moet toch wel ontzettend zeer doen? Of hebben ze een bescherming om het netvlies?
En kan met dit stoeien schade optreden aan het oog?
pi_102669120
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:00 schreef akadoenka het volgende:
Mijn kittens spelen vaak met elkaar, soms gaat het er mijn inziens heftig aan toe.
Een enkele keer krabben ze elkaar ook met hun poten in de ogen, daar lijkt het op.
Dan hoor je wel eens een piep.

Dat moet toch wel ontzettend zeer doen? Of hebben ze een bescherming om het netvlies?
En kan met dit stoeien schade optreden aan het oog?
Dit is precies dezelfde post als vanmiddag...
Als het ontzettend zeer zou doen zouden ze wel krijsen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:08:39 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102677860
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:38 schreef ElisaB het volgende:
Als twee poezen het samen op zich al zo goed doen, dan zou ik me er vooral maar niet teveel mee bemoeien :D

Tegelijk aandacht geven, maar oof af en toe los van elkaar (desnoods na elkaar en in elkaars zicht, zodat ze zien dat je ze allebei lief vindt) :)
Dat doe ik ook :) Het ging gisteren ook erg goed. Ik had wel een paar keer dat ik ze hoorde stoeien en dat er daarna geblazen werd. Als ik er dan heen loop, dan zitten/liggen ze gewoon relaxt op de grond, op een halve meter van elkaar... Dus ik denk dat het meer stoeierij is.

Gisteren was het wel 1x zo dat ik ging kijken en de kleine op haar rug lag en Fiep over haar heen stond en die kleine was aan het blazen. Toen heb ik de plantenspuit er maar even op gezet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102680974
Mijn vriendin is net tegen een kitten aangelopen. Gewoon zacht lopend.
Beestje piepte redelijk hard en schoot onder de bank.
Hij is daar vrij snel weer onderuit gekropen. Speelt nu alweer een uur normaal met zijn vriendje.

Hoe gevaarlijk is het als je tegen een katje aan loopt? En als ze gewoon spelen is er neem ik aan niks aan de hand?
Lijk twel nog wat bang, maargoed dat is logisch en zal vanzelf wel weg gaan gok ik. Hoelang duurt dat normaliter?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:16:12 #34
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102681015
is gewoon schrik. Die beesten kunnen wel wat hebben hoor.

Wel opletten waar je loopt met kleine katten natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:16:43 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102681032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:14 schreef akadoenka het volgende:
Mijn vriendin is net tegen een kitten aangelopen. Gewoon zacht lopend.
Beestje piepte redelijk hard en schoot onder de bank.
Hij is daar vrij snel weer onderuit gekropen. Speelt nu alweer een uur normaal met zijn vriendje.

Hoe gevaarlijk is het als je tegen een katje aan loopt? En als ze gewoon spelen is er neem ik aan niks aan de hand?
Lijk twel nog wat bang, maargoed dat is logisch en zal vanzelf wel weg gaan gok ik. Hoelang duurt dat normaliter?
Je kan er zelfs op gaan staan (of per ongeluk tussen de koelkastdeur klemmen, weet ik tegenwoordig uit ervaring :@ ). Ze schrikken, zijn kwetsbaar enerzijds, maar flexibel als de pest anderzijds. Als poes weer gewoon aan het spelen is, dan is er niets meer aan de hand en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102684593
Ok dankje, dacht al dat het schrik was. Maak me ook geen zorgen omdat hij gewoon normaal speelt.

Lijkt wel wat afstandelijker dan de vorige dagen. Of dat nu komt omdat hij druk aan het spelen is / druk bezig is met zijn maatje en ontdekken. Of kan het komen door dat mijn vriendin tegen hem aan is gelopen? Dat hij daarom nu zoiets heeft van "ik ben bang voor die mensen"
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:28:45 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102685169
dicht ze niet teveel intellect toe, zo slim zijn ze niet. Katten hebben wel een humeurtje zelfs. Ga niet bij elke beweging nadenken of er misschien iets is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102695971
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je kan er zelfs op gaan staan (of per ongeluk tussen de koelkastdeur klemmen, weet ik tegenwoordig uit ervaring :@ ). Ze schrikken, zijn kwetsbaar enerzijds, maar flexibel als de pest anderzijds. Als poes weer gewoon aan het spelen is, dan is er niets meer aan de hand en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken :)
Of staartje tussen de ijskast, opsluiten in de vaatwasser, pootje tussen de vaatwasser...
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:56:35 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102755247

Probleem? Nah!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:58:47 #40
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102755349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:56 schreef Catch22- het volgende:

Probleem? Nah!
Dat is héél dikke mik :Y

O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102756573
Ik een kater van 2 en een poes van 1 jaar, die poes is er later bijgekomen. Ze zijn allebei geholpen. Nou zullen ze nooit dikke vrienden worden maar ze tolereren elkaar.

Af en toen gaan ze als een gek elkaar besluipen bespringen, bijten (niet echt hard)

Is dat nou stoeien of zijn ze er nog niet uit wie de baas is?

Af en toe likt die kater de poes, dan denk ik aah wat lief. Maar dat loopt altijd op bijten uit, totdat die kleine begint te grommen en hem van zich afduwt, dan is het blijkbaar toch niet lief bedoelt maar omzijn dominatie te laten zien ofzo?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:19:30 #42
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102762766
juah, ze "stoeien" soms wel ruig, hoort er bij. Moet er zelf ook even aan wennen. Als de 1 zich echt bedreigt voelt dan merk je dat waarschijnlijk wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768477
Die kitten van ons die sprong net van de krabpaal tegen een stoel. Hing vast met de nagels in mijn jas en is daarna omlaag gevallen.

Kan zo'n beestje tegen die klap tegen de stoel?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:10:41 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102768530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:09 schreef akadoenka het volgende:
Die kitten van ons die sprong net van de krabpaal tegen een stoel. Hing vast met de nagels in mijn jas en is daarna omlaag gevallen.

Kan zo'n beestje tegen die klap tegen de stoel?
Ja, natuurlijk wel.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:10:56 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102768539
Ben je er weer? :P Maak je daar maar niet druk om hoor. Katten kunnen lomp veel hebben. Ze zijn superelastisch lijkt het wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768623
Ik maak me idd soms best zorgen om de kapriolen die ze uithalen.
Zoals net, dat was best een harde klap tegen die stoel
Ik denk dan gelijk ... ojee die klap moet haast wel schade opleveren an hoofd / ledematen.
Denk dat ik er idd nog aan moet wennen hoeveel die beestjes kunnen hebben dan :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:14:26 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102768633
Niet van dat benauwde.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:15:31 #48
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102768660
precies. Die beesten hier doen ook de meest achterlijke dingen. In volle vaart zijwaarts op tafelpoten klappen, van 1m80 hoge kasten springen etc etc

ze kunnen het hebben :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768694
verbazendwekkend hoe dat kan dan
ze zien er zo kwetsbaar uit, maar blijkbaar zijn ze dat dan niet
pi_102815319
Ik gooi een schopje kattenbak vulling in de kattenbak, en toen zag ik dat meneer er nog in zat.
Hij rende eruit. Een tiental minuten later ging hij in de bak en zat op de hurken.

Is hij nu bang voor de kattenbak omdat ik hem heb "overvallen" met het grind?
Of was het puur een schrikreactie en gaat hij nog gewoon op de bak?
pi_102849763
Als hij er later weer in gaat, waar maak je je dan druk om? :?
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:49:10 #52
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102906485
akadoenka; je maakt je echt veel te druk... Als er echt wat mis is, merk je dat wel..

Stiekem begin ik te denken dat je trolled
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102960185
Hoe werkt ontvlooien bij een kat? Deze onze zijn net ontvlooid.
Nu zijn ze erg onrustig en krabben zich veel meer dan voor heen.
Is dat correct?
pi_102960255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:03 schreef akadoenka het volgende:
Hoe werkt ontvlooien bij een kat? Deze onze zijn net ontvlooid.
Nu zijn ze erg onrustig en krabben zich veel meer dan voor heen.
Is dat correct?
Is het krabben vooral waar je het vlooienspul gedaan hebt? Volgens mij is dat door de rare geur, niets anders.
pi_102960503
Nee, over het gehele lichaam is het meer RenRen.
Lijkt wel of de vlooien los komen oid.
pi_102960929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:11 schreef akadoenka het volgende:
Nee, over het gehele lichaam is het meer RenRen.
Lijkt wel of de vlooien los komen oid.
Hebben ze vlooien? Kam ze eens.
pi_102960988
Ik heb net eens gekamd en ik zie er niks uit komen.
Gisteren wel poepjes en 1 vlooi gevonden
pi_102962296
Omstreeks half twee heb ik de katjes ingespoten met stronghold selamectin.
Net begon het katje in het nekje van de andere kat te likken.
Is dit niet gevaarlijk? Werkt dat spul nu nog wel?
pi_102994402
Staat er niets over op de verpakking?

akadoenka, even terzijde. Als ik naar jouw postgeschiedenis en de inhoud ervan kijk, zie ik voornamelijk ongerustheids-topics die door jou zijn aangemaakt. Bezorgdheid over je katten, bezorgdheid over je smartphone, bezorgdheid over een wondje na het scheren, dat zijn allemaal maar kleine grepen uit tientallen, nee, honderden topics aangemaakt door jou. Als je echt 100% serieus bent en écht geen troll bent, zou ik me toch gaan afvragen of je niet lijdt aan overmatige bezorgdheid.

Zie daarvoor http://www.gezondheidsple(...)ige-bezorgdheid.html

Praat eens met je huisarts.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:04:13 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102994496
dat dacht ik ook al
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:49 schreef Catch22- het volgende:
akadoenka; je maakt je echt veel te druk... Als er echt wat mis is, merk je dat wel..

Stiekem begin ik te denken dat je trolled
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103220384
Als een kitten enkele keren (10 tot 15x) niest, voor namelijk na het eten, waar duidt dit op?
Niesziekte? Maakt geen zieke indruk
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:34:10 #62
232445 crew  Specularium
pi_103220524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:28 schreef akadoenka het volgende:
Als een kitten enkele keren (10 tot 15x) niest, voor namelijk na het eten, waar duidt dit op?
Niesziekte? Maakt geen zieke indruk
Mijn kat heeft precies hetzelfde. Ook tijdens het eten.
Vandaag was het wel een stuk minder. Hij is 2 maanden terug echt verkouden geweest dus dat kan het niet zijn.
pi_103224251
Hey hebben jullie tips voor mij hoe ik mijn kat het volgende kan afleren:

Misty heeft het vervelende gedrag om continu voor de deur te gaan staan miauwen, krabben aan de deur, en aan de deurklink hangen (die is gelukkig te zwaar voor haar om open te maken). Wat we ook doen, ze houdt er maar niet mee op. Gisteren zelfs Keep Off gesprayd maar dat heeft slecht heel kort nut.
Ik weet niet zo goed waarom ze dit doet. Ze doet dit namelijk al in elk huis waar ze heeft gewoond, ook in een flat.
We vinden dit gedrag erg vervelend en voor de deur is het ook niet zo goed! dus TIPS????
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:14:38 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103224678
Bij een buitendeur? Natspuiten helpt niet?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103224955
In dit geval bij de deur naar de gang.

Natspuiten helpt niet, madam houdt wel van water!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:32:31 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103225008
Misschien moet je haar gewoon eens in de gang laten. Een kat is nieuwsgierig. Deuren zijn er om achter te kijken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:58:22 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103225591
tot in hoeverre moeten katten elkaar wassen? Het valt mij op dat Fiep (de oudste en dominanste) Otje nogal vaak, uhm, ehh, onder haar staart wast, zegmaar... Is dit normaal offuh? Het is namelijk nogal een raar gezicht. Ik laat het wel gewoon gebeuren, maar raar is t wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103226183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Misschien moet je haar gewoon eens in de gang laten. Een kat is nieuwsgierig. Deuren zijn er om achter te kijken.
Lijkt me niet zo bevordelijk voor het gedrag want,
A: de gang heeft ze al vaak genoeg gezien, ze komt ook regelmatig buiten, aan de lijn met tuigje.
B: het geen wat ze graag wil toelaten lijkt me niet zo goed. Lijkt mij dat ze dan alleen maar meer bij de deur gaat miauwen.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103232595
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mijn kat heeft precies hetzelfde. Ook tijdens het eten.
Vandaag was het wel een stuk minder. Hij is 2 maanden terug echt verkouden geweest dus dat kan het niet zijn.
Wat zijn de kenmerken van een verkouden kat of een kat met niesziekte?
Vraag me af wat het verschil is en hoe je dit opmerkt
pi_103232766
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:55 schreef akadoenka het volgende:

[..]

Wat zijn de kenmerken van een verkouden kat of een kat met niesziekte?
Vraag me af wat het verschil is en hoe je dit opmerkt
Google.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103233033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:55 schreef akadoenka het volgende:

[..]

Wat zijn de kenmerken van een verkouden kat of een kat met niesziekte?
Vraag me af wat het verschil is en hoe je dit opmerkt
Ik vind je onwetendheid behoorlijk vervelend worden :{
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:39:15 #72
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_103234067
Is het niet een beetje de bedoeling van dit topic? Dat mensen vragen kunnen stellen als ze iets niet weten?
:)
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:39:53 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103234094
Akadoenka stelt wel heel domme vragen. Waarvan de helft iemand met common sense kan beantwoorden en de andere helft te Googlen is.

kontlikken is dus normaal. Apart.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103234395
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:39 schreef Roland_Deschain het volgende:
Is het niet een beetje de bedoeling van dit topic? Dat mensen vragen kunnen stellen als ze iets niet weten?
:)
Ja, maar dit is een beetje van de zotte. Lees anders die 3 pagina's even door. Het wordt vervelend.

Blijkbaar is Akadoenka iemand zonder enig besef van katten, maar heeft er wel 1 in huis gehaald.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103240333
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, maar dit is een beetje van de zotte. Lees anders die 3 pagina's even door. Het wordt vervelend.

Blijkbaar is Akadoenka iemand zonder enig besef van katten, maar heeft er wel 1 2 in huis gehaald.
Precies :)
pi_103242287
Ugh, het zal wel nutteloze informatie zijn en mogelijk dat niet iedereen het weet, maar..

Waarom besluiten katten wanneer zij zich niet helemaal super voelen om maar -op- een kleed, -op- de bank, of waar mogelijk -achter- een kastje te spugen.. En waarom toch niet gewoon midden in de kamer op een makkelijk schoon te maken vloer.. |:(
pi_103242332
Ik heb de kattenbak laatst naar buiten verplaatst (vanwege de stank), de kat kan er via een kattenluikje makkelijk bij, maar hij weigert de nieuwe kattenbak te gebruiken. Op een gegeven moment lagen er drollen in de kamer, en toen heb ik voor de zekerheid een extra plastic bak neergezet in de kamer, zodat hij het daarin kan doen. Maar nu gaat hij alleen maar naar die kattenbak toe en niet naar degene buiten. De kattenbak buiten staat onder een afdak dus is droog.
Hoe krijg ik die kat zover dat hij voortaan die gebruikt? Ik heb hem al een aantal keer erin gezet en hij heeft wat rondgesnuffeld, maar tot nu toe gebruikt hij hem niet.
pi_103242414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:06 schreef Schepseltje het volgende:
Ik heb de kattenbak laatst naar buiten verplaatst (vanwege de stank), de kat kan er via een kattenluikje makkelijk bij, maar hij weigert de nieuwe kattenbak te gebruiken. Op een gegeven moment lagen er drollen in de kamer, en toen heb ik voor de zekerheid een extra plastic bak neergezet in de kamer, zodat hij het daarin kan doen. Maar nu gaat hij alleen maar naar die kattenbak toe en niet naar degene buiten. De kattenbak buiten staat onder een afdak dus is droog.
Hoe krijg ik die kat zover dat hij voortaan die gebruikt? Ik heb hem al een aantal keer erin gezet en hij heeft wat rondgesnuffeld, maar tot nu toe gebruikt hij hem niet.
Niet. Katten kunnen wat dat betreft heel kieskeurig zijn.

Waarom stinkt de bak dan? Maak je hem niet vaak genoeg schoon? Wat krijgt de kat te etetn?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103242442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:05 schreef Hitomi het volgende:
Ugh, het zal wel nutteloze informatie zijn en mogelijk dat niet iedereen het weet, maar..

Waarom besluiten katten wanneer zij zich niet helemaal super voelen om maar -op- een kleed, -op- de bank, of waar mogelijk -achter- een kastje te spugen.. En waarom toch niet gewoon midden in de kamer op een makkelijk schoon te maken vloer.. |:(
Omdat anders de vloer smerig wordt. :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103243237
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet. Katten kunnen wat dat betreft heel kieskeurig zijn.

Waarom stinkt de bak dan? Maak je hem niet vaak genoeg schoon? Wat krijgt de kat te etetn?
bak wordt iedere paar dagen ververst.. hij krijgt gewoon brokjes van verschillende merken..

ik heb altijd een aantal ramen gedeeltelijk open voor frisse lucht, maar de winter komt eraan dus dan kan dat ook niet meer..
pi_103243643
katten kunnen indd heel kieskeurig zijn..
zo wilden mijn katten nooit op een kattenbak met een deksel/dak erop... ze zijn bang van dat klapluikje erin :')
toen ze bijna 1 jaar oud waren durfde ze eindelijk in de kattenbak met de deksel erop, maar dan zonder klepje erin.
de regel is ook, vanaf 2 katten of meer evenveel kattenbakken als katten + 1 extra.
mijn katten gebruiken maar 2 bakken dus de rest maar weg gehaald :{
ik schep ze elke avond uit en 2 maal per week gaan ze helemaal leeg.
wat ook een hoop stank scheelt, niet zovaak wisselen van brokjes!
doe je dat wel, mix het dan in ieder geval zodat ze niet van de een op de andere dag heel iets anders krijgen.
teveel natvoer is ook niet bevordelijk voor de geur trouwens :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:49:16 #82
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_103243920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:28 schreef Croli het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo bevordelijk voor het gedrag want,
A: de gang heeft ze al vaak genoeg gezien, ze komt ook regelmatig buiten, aan de lijn met tuigje.
B: het geen wat ze graag wil toelaten lijkt me niet zo goed. Lijkt mij dat ze dan alleen maar meer bij de deur gaat miauwen.
Dubbelzijdige tape plakken... ze houden niet van het plakgevoel. Heeft bij ons gewerkt :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_103245551
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:32 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

bak wordt iedere paar dagen ververst.. hij krijgt gewoon brokjes van verschillende merken..

ik heb altijd een aantal ramen gedeeltelijk open voor frisse lucht, maar de winter komt eraan dus dan kan dat ook niet meer..
Iedere paar dagen helemaal nieuw grit erin en uitwassen enzo?
En daar tussendoor niks?
Ik zou gewoon gaan scheppen, iedere dag, desnoods 2 keer per dag.
En goede brokken gaan voeren (of vers) dat scheelt ook enorm.

Wat voor grit heb je erin? Ook dat kan enorm schelen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103246620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:05 schreef Hitomi het volgende:
Ugh, het zal wel nutteloze informatie zijn en mogelijk dat niet iedereen het weet, maar..

Waarom besluiten katten wanneer zij zich niet helemaal super voelen om maar -op- een kleed, -op- de bank, of waar mogelijk -achter- een kastje te spugen.. En waarom toch niet gewoon midden in de kamer op een makkelijk schoon te maken vloer.. |:(
Echt he... :')
Wij hebben nu sinds een paar maanden overal in het huis vinyl (eerst vloerbedekking) en waar besluit Pingoo op de eerste dag van het vinyl te kotsen: op het matje in de badkamer :') _O-
pi_103267877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:49 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dubbelzijdige tape plakken... ze houden niet van het plakgevoel. Heeft bij ons gewerkt :)
Dat op de deur plakken is niet echt goed voor de deur lijkt me. Maaaarrrrr ik zou het wel op de grond voor de deur kunnen plakken, als dat op de grindvloer blijft zitten tenminste... Is het proberen waard alvast bedankt voor de tip!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:44:31 #86
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103268757
Mijn katten zijn enorm eetverslaafd. Bij alles wat ik uit de kast pak denkzen ze dat ze iets krijgen.
Nu begint een van de poezen mij zelfs open te krabben als ik haar niet laat ruiken wat ik heb gepakt.
Kan ik haar dit afleren? Ik vind het niet helemaal normaal dat ik geen aardappels meer uit de kast kan halen zonder scherpe nagels in mijn been te krijgen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:46:23 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103268808
Negeren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103271753
Ik heb twee hele lieve poesjes van 6 maanden. Echter zijn ze erg gebrand op de voordeur :) Zodra ze de sleutels in het slot horen (of eentje zelf als ze ziet dat ik mn jas aan doe) staan ze bij de voordeur te wachten om zich naar buiten te werken.
Nu zou dit allemaal geen probleem zijn als ik op de begane grond woon, maar ik woon twee hoog op een gallerij...
-) zal ik ze proberen om ze binnen te houden? iemand enig idee hoe?
-) een medeflat kat gaat naar buiten en wacht dan voor de portiekdeur totdat iemand hem naar binnen laat. zal ik kijken of dit iets voor mijn katten is? iemand enig idee hoe?
pi_103272305
Ik vind dat katten of binnenkatten of buitenkatten moeten kunnen zijn. Als ze dus naar buiten kunnen moeten ze dat ook altijd kunnen en niet wanneer het de baas uitkomt. Dat lijkt mij erg zielig voor zo'n beestje. Als ze altijd binnen zitten, zeker vanaf jonge leeftijd, dan weten ze niet beter en hebben ze er ook geen drang naar.
Ik heb zelf ook in een flat gewoond en liet mn kat niet naar buiten, ookal woonde ik op de begaande grond. Je zit dan altijd met de galerij waar de kat door moet, ik ga niet elke keer het raam open doen omdat die kat naar binnen of buiten wil. overigens was het ook een hele drukke straat dus daarom wilde ik het al niet.
Nu woon ik wel in een huiske met tuin maar laat ik haar (nu met kleine erbij ze) niet gewoon naar buiten. Ze gaan als het lekker weer is de tuin in aan een tuigje en vinden dit wel prima zo!
Zolang je maar zorgt dat ze binnen genoeg ruimte hebben en lekker kunnen ravotten en spelen is dit naar mijn mening prima voor een kat.
En tja het tegenhouden bij de deur... Ze zullen toch echt moeten leren dat ze zich niet door de deur mogen wringen. Dus oefenen denk ik met heel duidelijk Nee zeggen/aangeven dat het niet mag. Hopelijk dat ze het door krijgen!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103294493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:06 schreef Schepseltje het volgende:
Ik heb de kattenbak laatst naar buiten verplaatst (vanwege de stank), de kat kan er via een kattenluikje makkelijk bij, maar hij weigert de nieuwe kattenbak te gebruiken. Op een gegeven moment lagen er drollen in de kamer, en toen heb ik voor de zekerheid een extra plastic bak neergezet in de kamer, zodat hij het daarin kan doen. Maar nu gaat hij alleen maar naar die kattenbak toe en niet naar degene buiten. De kattenbak buiten staat onder een afdak dus is droog.
Hoe krijg ik die kat zover dat hij voortaan die gebruikt? Ik heb hem al een aantal keer erin gezet en hij heeft wat rondgesnuffeld, maar tot nu toe gebruikt hij hem niet.
Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

pi_103296149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:19 schreef kaarinf het volgende:
Ik heb twee hele lieve poesjes van 6 maanden. Echter zijn ze erg gebrand op de voordeur :) Zodra ze de sleutels in het slot horen (of eentje zelf als ze ziet dat ik mn jas aan doe) staan ze bij de voordeur te wachten om zich naar buiten te werken.
Nu zou dit allemaal geen probleem zijn als ik op de begane grond woon, maar ik woon twee hoog op een gallerij...
-) zal ik ze proberen om ze binnen te houden? iemand enig idee hoe?
-) een medeflat kat gaat naar buiten en wacht dan voor de portiekdeur totdat iemand hem naar binnen laat. zal ik kijken of dit iets voor mijn katten is? iemand enig idee hoe?
Heel eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar staan ze werkelijk in de startblokken of komen ze groeten? (en om eten vragen hier dan :') ). Ik dacht dat de mijne er ook vandoor wilde, maar eergisteren had ik m'n handen vol en deed ik deur niet zo snel dicht dan anders en ze bleef gewoon braaf voor de drempel zitten.
pi_103296250
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:41 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar staan ze werkelijk in de startblokken of komen ze groeten? (en om eten vragen hier dan :') ). Ik dacht dat de mijne er ook vandoor wilde, maar eergisteren had ik m'n handen vol en deed ik deur niet zo snel dicht dan anders en ze bleef gewoon braaf voor de drempel zitten.
Mijne schieten altijd direct de gang op om de mat van de buurvrouw te slopen (verder kunnen ze niet) dus ik zou goed oppassen.
pi_103296387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:43 schreef Herr_Ratt het volgende:

[..]

Mijne schieten altijd direct de gang op om de mat van de buurvrouw te slopen (verder kunnen ze niet) dus ik zou goed oppassen.
_O-

Dat vind ik dan wel weer humor :+ (de buurvrouw waarschijnlijk wat minder).

Ik let ook wel goed op hoor.. straks kan ik uren gaan zoeken, maar ze stond wat minder in de startblokken dan dat ik had gedacht.
pi_103304431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:11 schreef Chelle23 het volgende:

[..]

Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

[ afbeelding ]
Hoe schep jij dat grind schoon dan?
Ik heb dat soort korrels ook eens geprobeerd, die dure roze zakken met witte en blauwe korrels maar die korrels zijn zo grof dat ze niet door de gaatjes in de schepjes passen? En dan staat erop dat je de diepgele korrels moet verwijderen.. ja hoe dan?
pi_103340611
Nee dit zijn hele kleine korreltjes hoor! Dan schep je t en blijven alleen de drolletjes op t schepje liggen en de gele korrels mag je laten liggen bij deze :)
pi_103341167
Qua kattengrit ga ik ECHT voor Cat's best.
De pis klontert, het mag in de groene bak, het weegt bijna niks, en t stinkt niet!

Met, op het moment, 7 katten en 5 bakken vind ik dit echt het beste!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103341662
:D vanavond ''diva's draaien door'' op rtl4 in een katten opvang tehuis
pi_103363269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:11 schreef Chelle23 het volgende:

[..]

Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

[ afbeelding ]
thanks, ik ga er eens naar kijken
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:59:25 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103364299
Wij hebben van die houten/papieren "pallets" van de AH (soort staafjes). die vallen uitelkaar als er plas/water op komt.

We scheppen nu 2x per dag de stront eruit. Voordeel is dat je dat gewoon door de plee kan spoelen omdat de kattenbakvulling uitelkaar valt in het water. Dus ook geen stank in je container.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103490926
Nou, van het weekend de dubbelzijdige tape geprobeerd voor de deur. No result want 1. de kleine vind het lekker en likt eraan (kan niet goed zijn) 2. mn vriend let niet op en staat er steeds op en 3. madam gaat er wel omheen zitten en springt alsnog op de deurkruk en miauwt zich nog steeds een ongeluk en krabt nog steeds aan de deur.

Dus tape verwijderd... iemand nog andere tips dat mijn kat niet meer zo bij de deur gaat zitten miauwen en krabben???
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:46:10 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103490937
natspuiten als ze bij de deur zijn

o, dat werkte niet he.

Koffiedik?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103492183
Koffiedik???

Heb senseo trouwens, dus of dat werkt??

Ik vraag me af of er uberhaubt iets sterk geurend wel werkt. Had vorige week keep off gesprayed. dat hielp wel een kwartier ofzo...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:39:54 #103
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103492876
http://www.huishoudplaza.(...)n-uit-je-tuin-houden

o.a.

Senseo is natuurlijk geen koffie ( ;) ) maar t zou dan ook moeten werken. Hoe je het praktisch daar neer legt is een tweede.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103494472
nogal onmogelijk??

Ik zie het gebeuren als ik het in bakje ofzo bij de deur neer zet dat die kleine er dan mee gaat kloten!!!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103516624
en als je die tape nou neerlegt en grove peper er overheen strooit?
pi_103519086
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:23 schreef Croli het volgende:
nogal onmogelijk??

Ik zie het gebeuren als ik het in bakje ofzo bij de deur neer zet dat die kleine er dan mee gaat kloten!!!
Heb je al iets in deze richting geprobeerd?
http://www.zooplus.nl/sho(...)ttenluik/afhoudspray
pi_103532381
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Heb je al iets in deze richting geprobeerd?
http://www.zooplus.nl/sho(...)ttenluik/afhoudspray
Jep, dat vond ze eerst enorm stinken. Maar naar een kwartier zat ze gewoon weer voor de deur...

Ik zal wel eens proberen om alleen peper op de grond te strooien... Die tape heb ik echt opgegeven.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103532930
Probeer dat dan op de tape, dan blijft het op zn plek zitten :) anders loop je het door je hele huis haha :p
pi_103533155
We hebben een grindvloer, dus het meeste zal er tussen vallen. Bovendien zie je er toch niks van! Eerst maar een beetje proberen.

Als ik het op de tape doe loopt mn vriend dr namelijk alsnog overheen...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103538310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:31 schreef Croli het volgende:
We hebben een grindvloer, dus het meeste zal er tussen vallen. Bovendien zie je er toch niks van! Eerst maar een beetje proberen.

Als ik het op de tape doe loopt mn vriend dr namelijk alsnog overheen...
Gewoon je vriend aan de ketting leggen :+
pi_103538652
Haha goeie!!! En de kleine kitty erbij, dan kan zij niet aan de tape likken!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:34:45 #112
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540071
nooit gedacht dat ik hier nog eens wat moet vragen, maar heb nu wel erg hardleerse katten.

2 kittens bijna een half jaartje oud nu, op zich zijn ze echt geweldig.
maar ze blijven maar in de vensterbank klimmen en dan soms ook in planten er een stukje grond uithalen wat hard is en er dan mee spelen.

Dacht de oplossing te hebben, krabpaal voor het raam, zo'n hoge, dat ze naar buiten kunnen kijken maar ze blijven het doen
ze zijn al zo nat geweest daar zeg je u tegen maar alsnog helpt het niet, ideeën?
pi_103540128
Daar heeft die kleine van mij ook een tic van ja. Dus ik zal de tips meelezen ;)

Ik heb wel 1x Keep off in de plant gedaan, ik weet alleen niet of het zo goed is voor de plant (leeft nog wel) Maar het had wel effect, totdat het uitgewerkt was...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103540213
Mijn katten vinden planten ook helemaal het einde. Ook vazen met bloemen. Mijn oplossing totdat ik een huis heb met een katvriendelijke tuin: alleen hangplanten.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:41:15 #115
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540347
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:38 schreef Hitomi het volgende:
Mijn katten vinden planten ook helemaal het einde. Ook vazen met bloemen. Mijn oplossing totdat ik een huis heb met een katvriendelijke tuin: alleen hangplanten.
die hebben wij ook (met van die lange slierten) maar dat is ook geen succes.
hangen ze ook steeds in, maar dat is gewoon nog de speelsigheid.
want zodra ik dan een balletje wegrol gaan ze daar achteraan dus dat komt wel goed.

maar het vensterbank gekruip is echt vervelend
en we willen ze nog niet naar buiten laten
pi_103540434
Die van mij hangen op een plek waar ze er gewoon niet bij kunnen. Op dat soort momenten is de hoogte van mijn plafond heerlijk :+

Mogen ze uberhaupt niet in de vensterbank, of alleen niet omdat er planten worden uitgegraven?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:50:04 #117
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103540679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:43 schreef Hitomi het volgende:
Die van mij hangen op een plek waar ze er gewoon niet bij kunnen. Op dat soort momenten is de hoogte van mijn plafond heerlijk :+

Mogen ze uberhaupt niet in de vensterbank, of alleen niet omdat er planten worden uitgegraven?
ze mogen sowieso niet in de vensterbank, staan ook beeldjes.
vandaar mijn idee van de krabpaal, die komt tot boven de vensterbank
ze gaan er inderdaad wel op zitten en liggen en naar buiten staren
maar gebruiken het soms ook als opstapje voor de vensterbank _O-
pi_103542887
Als een kat na het eten een paar keer flink kokhalst?
Komt dit dan door teveel eten / te snel eten?
pi_103619338
Was ik gisteren eerder thuis, werd ik de hele middag gek gestoord van misty die bij de deur zat te miauwen. Ben wel 20 keer opgestaan van de bank. Kranten helpt niet, haar weg zetten helpt niet. Ik heb haar zelfs 2 keer op de gang gezet, maar dan gaat ze aan de andere kant van de deur zitten miauwen..... HELLUP!!!! ik wordt er een beetje moedeloos van!

[ Bericht 0% gewijzigd door Croli op 27-10-2011 12:13:36 (Miauwen is best een moeilijk woord) ]
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103620482
@lipjes, waarom maak je geen plekje vrij in de vensterbank voor ze? Katten kunnen heel hardnekkig zijn, en als ze daar zo graag willen, is dat dan zo'n ramp? :) Hier mogen ze vrijwel overal, maar als ik het ze zou proberen te verbieden, wordt 't alleen maar interessanter. Als ze aan de planten zitten kun je ze kattengras geven en dat op een aparte plek neerzetten voor ze, dat kan helpen om ze van andere planten af te laten blijven.

@Croli, ze heeft blijkbaar geleerd dat mauwen en krabben vroeg of laat resultaat geeft, en ja dan kunnen ze heel vervelend zijn >.< Misschien een krabpaal daar neerzetten zodat ze met 'n beetje geluk daar aan krabt en dan verder het gemieuw negeren?
pi_103620593
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:49 schreef Holyme het volgende:

@Croli, ze heeft blijkbaar geleerd dat mauwen en krabben vroeg of laat resultaat geeft, en ja dan kunnen ze heel vervelend zijn >.< Misschien een krabpaal daar neerzetten zodat ze met 'n beetje geluk daar aan krabt en dan verder het gemieuw negeren?
Ze is wel heel deurgefocussed hoor, gaat ook aan de deurklink hangen enzo... moet de peper-strooi-techniek nog even proberen.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103627542
Ik heb nog wel een tipje tegen de planten-uitgravende katten: één van onze dames had daar toen ze een kitten was ook een handje (pootje) van. Wij hebben toen strak om alle planten heen aluminiumfolie in de pot en over de rand gevouwen. Zo kon ze niet bij het zand komen om er mee te gaan voetballen. Dit hielp redelijk goed, het ziet er niet echt mooi uit en is niet zo leuk als permanente oplossing, maar als tijdelijk middel om het gedrag te doorbreken kan het goed werken.

Bij ons hielp het pas echt dat ze, toen ze oud genoeg was, naar buiten mocht. Voor die tijd groef ze de planten uit, ving alle vliegjes, spinnen en andere beestjes in het hele huis (zonder daarbij op breekbare dingen te letten...) en klom tot aan het plafond in de gordijnen. Gelukkig werd dat minder toen ze eenmaal buiten lekker los kon gaan :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_103628439
Mijn oma had een paar sate prikkertjes in de plant gezet :@

Wellicht niet de liefste oplossing, maar toen speedy heel klein was hielp de rest allemaal niet. Nat spuiten, van die spray waar katten van weg blijven niet, alluminium foli er omheen niet. Noppes. En dan 8 prikkertjes/plant en dat werkte wel.

Het zag er alleen wel stom uit :')
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:34:21 #124
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103628802
moet ik ook maar even doen, die beppies bij ons (volgens mij doet alleen de jongste het nog) graaft de plant ook wel eens uit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103629797
Hier staat er altijd kattengras, dat is een perfecte bliksemafleider want als dat er staat zijn alle andere planten te min om aan te knabbelen.

Vensterbanken zijn sowieso het einde natuurlijk, ik zet er maar niet teveel op zodat de katten er veilig gebruik van kunnen maken. Ik ken mensen die wel allerlei snuisterijen in de vensterbank hebben staan maar dan vastgeplakt met Tesa powerstrips.
Als ik per sé een plant in de vensterbank wil zetten dan liefst in een plastic pot dan in een stenen, want als ze per ongeluk iets van de vensterbank gooien dan overleeft de plant het meestal wel aar de pot niet, tenzij dus plastic.
pi_103638154
Hier werkt niks. Dus gewoon geen planten (helaas)

Ziva eet planten. Als je kattengras neerzet eet ze dat allemaal als een malle op, om daarna aan de gewone planten te beginnen.

Alu folie zeek ze overheen (dan was ze pissig dat ze er niet bij kon), sateprikkers trok ze er uit of ze manouvreerde zich er omheen.
Nat spuiten geeft ze geen ruk om, dan word ik maar nat.

Dus ik heb het opgegeven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103659295
Zo schattig die volhardendheid van die beestjes.... :{

Ik heb gister peper voor de deur gestrooid. Dat hielp wel 5 minuten ofzo...Dus ben nog steeds op zoek naar DE TIP
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:35:22 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103659757
Hebben jullie een kattenverzekering afgesloten? Ik weet namelijk niet of het zoveel nut heeft. Veel aanbieders hebben ook compleet andere voorwaarden. Snap er helemaal niets van! |:(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103659929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:35 schreef monsterd. het volgende:
Hebben jullie een kattenverzekering afgesloten? Ik weet namelijk niet of het zoveel nut heeft. Veel aanbieders hebben ook compleet andere voorwaarden. Snap er helemaal niets van! |:(
Nee. Mijn katten komen niet buiten, dus dat is al 1 groot risico dat voor ons wegvalt.
Verder zal ik nooit kosten wat kost bjiv. chemo geven aan mijn katten als ze kanker hebben, dat wil ik ze niet aandoen.

Mocht er wat zijn, betaal ik dat wel uit eigen zak.

Ik heb dan ook 5 katten. Verzekering is 20 euro? Is 100 euro per maand. Dat hebben ze nog nooit gekost bij de DA. Dus volgens mij loont het bij ons niet.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:47:20 #130
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103659969
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Mijn katten komen niet buiten, dus dat is al 1 groot risico dat voor ons wegvalt.
Verder zal ik nooit kosten wat kost bjiv. chemo geven aan mijn katten als ze kanker hebben, dat wil ik ze niet aandoen.

Mocht er wat zijn, betaal ik dat wel uit eigen zak.

Ik heb dan ook 5 katten. Verzekering is 20 euro? Is 100 euro per maand. Dat hebben ze nog nooit gekost bij de DA. Dus volgens mij loont het bij ons niet.
Met 5 katten kan ik me idd voorstellen dat het niet loont. De bedoeling is om onze kat ook binnen te houden, dus dat risico valt idd weg. Maar hoe zit het dan als blijkt dat hij een ziekte heeft ofzo? Worden dat soort dingen vergoed of hoe zit dat?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103660034
Veel van die dingen hebben wij ook geprobeerd met planten. Aluminium, tandenstokers, kippengaas, een combinatie van alles..

Niets heeft geholpen.
pi_103660042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Met 5 katten kan ik me idd voorstellen dat het niet loont. De bedoeling is om onze kat ook binnen te houden, dus dat risico valt idd weg. Maar hoe zit het dan als blijkt dat hij een ziekte heeft ofzo? Worden dat soort dingen vergoed of hoe zit dat?
Dat ligt eraan wat voor een ziekte. :)

De 2 grootste, pet plan en protec vergoeden in grote lijnen hetzelfde.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103660090
Op de websites van Proteq en Pet Plan staat precies wat ze dekken bij basis of extra verzekering.

Als je kat ziek wordt, bijv. niesziekte krijgt, kan je gewoon naar de DA, dan krijg je consult, medicijnen en eventueel een opname vergoed.

Bij beide geld een eigen bijdrage.
Je moet het echt voor jezelf bedenken of je het wil of niet.

Soms baal ik er wel eens van dat wij bijv. de hond niet verzekerd hebben toen we haar geadopteerd hebben. Zij heeft ons in het eerste jaar zo'n 3000 euro DA kosten gekost (wegens operatie) maar alle 5 de katten bij elkaar dit jaar nog geen 100, denk ik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103740139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:11 schreef Chelle23 het volgende:

[..]

Heej

Ik heb zelf ook altijd last van de geur van de kattenbak, zelfs als er niets in ligt, want het is soms gewoon een muffe geur door de korrels zelf.
Ik heb nu een biologische kattenbak vulling, wat echt IDEAAL is.
Je kan er met 1 kat ongeveer 6 weken mee doen, en je hoeft je bak niet VOL te hebben maar gewoon 1 zak in een normale kattenbak.

Zelf heb ik een wat grotere bak en 2 katten dus ik koop twee zakken en doe er ongeveer 4/5 weken mee ( 1 kat van mij is vaker buiten dus zit niet veel op de bak, maar die ander komt bijna nooit buiten doordat ze is aangereden geweest, en zit dus altijd op de bak)

De kattenbak vulling is van een soort kristallen hoe t eruit ziet, maar het doet geen pijn of iets dergelijks, het is biologisch, en het zorgt dat de vocht uit de urine wordt getrokken waardoor t niet stinkt, (klinkt altijd heel leuk maar vaak stinkt het toch nog, maar deze dus niet!!) Alleen de drolletjes moet je eruit scheppen maar omdat hier ook de vocht uit wordt getrokken stinken deze ook bijna niet.

Het is wel vrij prijzig, maar voor de tijdsduur valt t eigenlijk wel mee. Het is tussen de 5-6 euro.
Ik heb dan wel een grote zak.

Ik zou dit eens proberen want je zit dan gewoon stinkvrij in huis, en de katten worden er ook minder kieskeurig door omdat t gewoon een stuk minder vies ruikt.

Het heet trouwens silicat

[ afbeelding ]
Waar is dit te koop?
Ik kan het nergens vinden online en ook niet bij zooplus :)

Ohja ik heb het net hier gevonden Maar dat is niet de 5 of 6 euro waar jij het over hebt ;)
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:41:28 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103740836
Ben ik de enige die de kattebak "zentuin" noem? :)

Ik heb net voor het eerst sinds maanden de zentuin van Morgan verschoond, hij deed alles lekker buiten in het bos.
Ivm. een lekkende hartklep moet ie voorlopig even binnen blijven.

Ik gebruik zelf Biokat korrels, als er gepist wordt dan vormt dat een soort kleibal en dat kan je er weer makkelijk uitscheppen.
pi_103741282
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:41 schreef SiGNe het volgende:
Ben ik de enige die de kattebak "zentuin" noem? :)

Ik heb net voor het eerst sinds maanden de zentuin van Morgan verschoond, hij deed alles lekker buiten in het bos.
Ivm. een lekkende hartklep moet ie voorlopig even binnen blijven.

Ik gebruik zelf Biokat korrels, als er gepist wordt dan vormt dat een soort kleibal en dat kan je er weer makkelijk uitscheppen.
Dat klinkt ook wel handig.
Ik kreeg net van iemand anders te tip linda hout korrels.
Dat het ook niet stinkt enzo.
Het spul wat er nu in zit moet klonterend zijn maar die klonten vallen uit elkaar en dan heeft het nog geen zin om te scheppen.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_103742468
quote:
17s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:24 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Waar is dit te koop?
Ik kan het nergens vinden online en ook niet bij zooplus :)

Ohja ik heb het net hier gevonden Maar dat is niet de 5 of 6 euro waar jij het over hebt ;)
Tjeez.. wat een duur spul :X Het zal vast fantastisch zijn, maar dan maak ik die bak wel iets vaker schoon _O-

Wat hier overigens toch wel moet gebeuren, want de dames drinken (ik heb zo'n drinkfontein) best veel en anders drijft die bak...
pi_103742569
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Tjeez.. wat een duur spul :X Het zal vast fantastisch zijn, maar dan maak ik die bak wel iets vaker schoon _O-

Wat hier overigens toch wel moet gebeuren, want de dames drinken (ik heb zo'n drinkfontein) best veel en anders drijft die bak...
Ja he, maarja ik weet ook niet wat zij bedoelde als er maar een zakje van anderhalve kilo in hoeft per 4 weken is het nog wel te doen.
Mijn bak moet in de keuken heb verder nergens plek.
Ik ruik het nu niet echt maar die klonten blijven dus niet heel.

Iemand hier ervaring met Linda hout korrels?
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_103743428
Cat's best is het beste kattengrit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103743764
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Cat's best is het beste kattengrit.
Ik vind biokats het beste :Y
pi_103744192
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:59 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik vind biokats het beste :Y
Hebben we geprobeerd, maar met 5 kattenbakken...Ik moet het ook nog 2 hoog de trap op sjouwen. :P
En ik vind dat cat's best de geur beter vasthoudt.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:15:22 #142
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103744406
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Tjeez.. wat een duur spul :X Het zal vast fantastisch zijn, maar dan maak ik die bak wel iets vaker schoon _O-

Wat hier overigens toch wel moet gebeuren, want de dames drinken (ik heb zo'n drinkfontein) best veel en anders drijft die bak...
Ow, da's nog best voordelig die fontein..
Andere die ik gezien heb kwam al snel boven de ¤100 uit.
pi_103744637
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ow, da's nog best voordelig die fontein..
Andere die ik gezien heb kwam al snel boven de ¤100 uit.
De katten vinden 'm erg fijn in ieder geval.. Hij wordt goed gebruikt :Y Wel goed bijhouden met water, anders gaat het apparaat brommen. Er moet meer water in dan ik dacht in ieder geval.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:28:14 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103744926
Oh en ik hoor wel vaak dat katten houtkorrels en silicakorrels niet fijn vinden om op te plassen, voelt niet fijn aan de pootjes en graaft niet lekker.
Die Biokat's Classic klontert hier verder prima, je haalt er echt ballen pis ter grootte van een tennisbal mee uit.

Nu ruik ik verder toch geen kattenpis meer door een zenuwbeschadiging dus qua geur kan ik het niet echt beoordelen maar ik hoor vrienden nooit zeggen dat het naar kattepis ruikt.
Zelf m'n ouders en zus zeggen er niks van en die zijn toch echt flink kritisch over zooi.
pi_103745087
Oke. Mijn kat plast op de deurmat van de voordeur. Iemand ideeën? Hij plast nergens anders in huis (behalve de kattenbak) en het gebeurt niet regelmatig. Soms dagen niet, soms twee keer achter elkaar.

In een spoiler de dingen die we al geprobeerd hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help ;(
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:38:00 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103745295
Straffen heeft alleen zin als je 'm tijdens de daad betrapt, anders weten ze niet waarom ze opeens pis in hun neus gedrukt krijgen.

Misschien heeft je kat blaasgruis of pijn tijdens het plassen, de kattenbak associeert hij dan met pijn.
Dierenarts is dan het advies.

Wat ook kan is dat je kat graag naar buiten zou willen en jou daarop wijst.
Nog een optie is dat een andere kat jouw kat gevonden heeft en wil laten weten dat die in de buurt is: er heeft een kat tegen je deur aan gesproeid.
Goed schoonmaken met water met een beetje chloor kan je dan het beste doen.
pi_103745384
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:38 schreef SiGNe het volgende:
Straffen heeft alleen zin als je 'm tijdens de daad betrapt, anders weten ze niet waarom ze opeens pis in hun neus gedrukt krijgen.
Klopt, dat doen we ook alleen maar. Hij maakt er alleen heel veel lawaai bij dus we betrappen hem meestal wel :') En het erge is dat hij heel goed weet dat het fout is, want hij doet heel schuldbewust elke keer.
quote:
Misschien heeft je kat blaasgruis of pijn tijdens het plassen, de kattenbak associeert hij dan met pijn.
Dierenarts is dan het advies.
Daar had ik helemaal niet aan gedacht, zal het overwegen.
quote:
Wat ook kan is dat je kat graag naar buiten zou willen en jou daarop wijst.
Nog een optie is dat een andere kat jouw kat gevonden heeft en wil laten weten dat die in de buurt is: er heeft een kat tegen je deur aan gesproeid.
Goed schoonmaken met water met een beetje chloor kan je dan het beste doen.
Dat had ik al gezegd he :)
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:42:01 #148
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_103745461
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt, dat doen we ook alleen maar. Hij maakt er alleen heel veel lawaai bij dus we betrappen hem meestal wel :') En het erge is dat hij heel goed weet dat het fout is, want hij doet heel schuldbewust elke keer.

[..]

Daar had ik helemaal niet aan gedacht, zal het overwegen.

[..]

Dat had ik al gezegd he :)
Wat voor geluid maakt ie? Dat hoort namelijk niet voor zover ik weet en duid meestal op pijn tijdens het plassen? (correct me if im wrong)
En toen was er niets!
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:44:37 #149
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103745577
trouwens, over dierenverzekeringen gesproken: afgelopen week is door de dierenarts vocht achter de longen en een lekkende hartklep geconstateerd bij mijn kat (ik kwam omdat ie moeite had met ademen), 2 dagen dierenarts kostte al ¤317,-
Röntgenfoto, Longpunctie en Echoscopie zijn niet echt goedkoop.

In hoeverre zou ik mijn kat alsnog kunnen laten verzekeren nu er eigenlijk al chronische hartproblemen bij 'm zijn vastgesteld?
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:48:42 #150
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_103745745
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:44 schreef SiGNe het volgende:
trouwens, over dierenverzekeringen gesproken: afgelopen week is door de dierenarts vocht achter de longen en een lekkende hartklep geconstateerd bij mijn kat (ik kwam omdat ie moeite had met ademen), 2 dagen dierenarts kostte al ¤317,-
Röntgenfoto, Longpunctie en Echoscopie zijn niet echt goedkoop.

In hoeverre zou ik mijn kat alsnog kunnen laten verzekeren nu er eigenlijk al chronische hartproblemen bij 'm zijn vastgesteld?
Niet; ik had een week voordat mijn kat voor blaasproblemen naar de DA ging een verzekering afgenomen, niks teruggekregen (950 euro lichter - 4 dagen infuus / operatie etc.)

Dit omdat er 1) een maand tussen moet zitten voordat verzekering ingaat. en 2) een zieke kat niet verzekerd word en aangezien hij in die maand ziek werd.. werd de verzekering dus ook gecanceld.
En toen was er niets!
pi_103745788
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:42 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Wat voor geluid maakt ie? Dat hoort namelijk niet voor zover ik weet en duid meestal op pijn tijdens het plassen? (correct me if im wrong)
Hij maakt geen vocaal geluid maar als hij geplast heeft probeert hij het altijd te begraven, kattenbakstijl :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:51:54 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103745833
Katten maken geen lawaai tijdens poepen en plassen, alleen als ze pijn hebben,
Ze willen juist niet betrapt worden, daarom kunnen katten ook vaak niet pissen of poepen als je mee kijkt.

gewoon begraven is verder normaal, zolang ze maar niet mauwen of kreunen.
pi_103745945
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:51 schreef SiGNe het volgende:
Katten maken geen lawaai tijdens poepen en plassen, alleen als ze pijn hebben,
Ze willen juist niet betrapt worden, daarom kunnen katten ook vaak niet pissen of poepen als je mee kijkt.

gewoon begraven is verder normaal, zolang ze maar niet mauwen of kreunen.
Klopt, dat weet ik. Maar dat is dus de reden dat we hem betrappen. Het 'graven' is heel goed te horen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:57:22 #154
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103746077
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:48 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Niet; ik had een week voordat mijn kat voor blaasproblemen naar de DA ging een verzekering afgenomen, niks teruggekregen (950 euro lichter - 4 dagen infuus / operatie etc.)

Dit omdat er 1) een maand tussen moet zitten voordat verzekering ingaat. en 2) een zieke kat niet verzekerd word en aangezien hij in die maand ziek werd.. werd de verzekering dus ook gecanceld.
Dat ik de inmiddels betaalde kosten niet terug krijg is logisch, dat hoeft ook niet.
Maar als ik toekomstige kosten zou kunnen declareren zou best schelen, moet ook maar van een WAO rondkomen.
Morgan moet 10-11 weer langs de DA, die weet van mijn financiële situatie dus misschien dat ze iets voor me kan regelen hopelijk.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:04:28 #155
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103746397
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt, dat weet ik. Maar dat is dus de reden dat we hem betrappen. Het 'graven' is heel goed te horen.
Dan is het waarschijnlijk niet vanwege pijn maar om een andere reden en is het een kwestie van elimineren.
Niet de kat maar de mogelijke oorzaken natuurlijk :P
Deur volledig schoonmaken, mat wassen/vernieuwen, evt andere kattenbakkorrels, kattenbak bij de deur zetten..

Mijn kat zat de laatste tijd ook raar te doen in de gang en woonkamer, leek wel of ie Parcours aan het spelen was omdat ie zo min mogelijk op de vloer wilde lopen en dus overal op sprong, van de bank naar de tafel en van daar weer op een doos, m'n buro en aanrecht, etc.
Leuk om te zien wel maar het had wel een oorzaak: vlooien

Oh, ook nog een tip over die Spot-on vlooien middelen: Frontline werkt voor geen meter, Advantage werkt super! Daar kwam ik afgelopen donderdag achter bij de DA.
pi_103746694
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dan is het waarschijnlijk niet vanwege pijn maar om een andere reden en is het een kwestie van elimineren.
Niet de kat maar de mogelijke oorzaken natuurlijk :P
Deur volledig schoonmaken, mat wassen/vernieuwen, evt andere kattenbakkorrels, kattenbak bij de deur zetten..

Mijn kat zat de laatste tijd ook raar te doen in de gang en woonkamer, leek wel of ie Parcours aan het spelen was omdat ie zo min mogelijk op de vloer wilde lopen en dus overal op sprong, van de bank naar de tafel en van daar weer op een doos, m'n buro en aanrecht, etc.
Leuk om te zien wel maar het had wel een oorzaak: vlooien

Oh, ook nog een tip over die Spot-on vlooien middelen: Frontline werkt voor geen meter, Advantage werkt super! Daar kwam ik afgelopen donderdag achter bij de DA.
Kattenbak staat al naast de deur. Mat wassen doen we inmiddels zo'n 5 keer per week :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:14:49 #157
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103746819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:05 schreef Oognip het volgende:
Waarom lees ik elke keer als ik deze TT zie 'kattenbakvraag'? :')
dat had ik ook al :P
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:20:10 #158
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_103747103
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat ik de inmiddels betaalde kosten niet terug krijg is logisch, dat hoeft ook niet.
Maar als ik toekomstige kosten zou kunnen declareren zou best schelen, moet ook maar van een WAO rondkomen.
Morgan moet 10-11 weer langs de DA, die weet van mijn financiële situatie dus misschien dat ze iets voor me kan regelen hopelijk.
Dat zeg ik dat kan dus niet; ze verzekeren geen katten die ooit iets gehad hebben.
En toen was er niets!
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:23:00 #159
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103747225
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:20 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dat zeg ik dat kan dus niet; ze verzekeren geen katten die ooit iets gehad hebben.
Maar hoe weten ze bij de verzekering dat hij wel iets heeft gehad?
Tenzij de DA dat automatisch meldt bij de verzekeringsmaatschappijen.
Als ie door de DA gekeurd moet worden kan ik vragen of ze misschien voor mij verzekeringsfraude willen plegen..ik kan het allicht vragen :)
Ik ben heel goed in zielig doen, wie weet helpt het.
En Morgan is er nog beter in dan ik dus da's al twee tegen een ;)
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:26:15 #160
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103747360
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kattenbak staat al naast de deur. Mat wassen doen we inmiddels zo'n 5 keer per week :')
Hmm, lastig..
Ik weet niet of de kattenbak altijd al daar stond anders zou je de kattenbak kunnen verplaatsen.

En anders denk ik toch plasproblemen, is het je opgevallen of je kat het plassen zo lang mogelijk ophoudt?
En is het een grote plas of zijn het maar kleine beetjes?
pi_103749104
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kattenbak staat al naast de deur. Mat wassen doen we inmiddels zo'n 5 keer per week :')
Er is een middeltje dat alle urine sporen weghaalt.

Hier namelijk ook een kat die buiten de bak pist. Azijn hielp soms even, maar meestal niet.
Dit werkt echt goed.

http://www.urineoff.eu/

Geen spam, geen aandelen, ik ben er vooral erg blij mee. :) Het haalt urine overal ECHT uit. Ook uit bijv. je bankstel. Het is echt het proberen waard.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103756911
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er is een middeltje dat alle urine sporen weghaalt.

Hier namelijk ook een kat die buiten de bak pist. Azijn hielp soms even, maar meestal niet.
Dit werkt echt goed.

http://www.urineoff.eu/

Geen spam, geen aandelen, ik ben er vooral erg blij mee. :) Het haalt urine overal ECHT uit. Ook uit bijv. je bankstel. Het is echt het proberen waard.
Haha, ik moest echt hardop lachen :')

pi_103758262
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, ik moest echt hardop lachen :')

[ afbeelding ]
Maar ik meen het wel. :P

Het is echt ruk als je een kat hebt die overal zeikt, die weet dat het niet mag en je nog aan zit te kijken ook voordat ze over je bank zeikt.

Ik heb het gekocht een maand of 2 geleden, op aanraden van iemand anders met een incontinente hond enm tot nu toe, op alle plekken waar Ziva heeft lopen zeiken, heeft ze het niet meer gedaan na het goed schoongemaakt te hebben met dat spul. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103758380
Je kan ook nog zo'n uv lampje kopen, kan je 's nachts in je huis pissporen zoeken. :P Heb ik me ook al eens flink mee vermaakt. Ook op je eigen toilet eens kijken, je schrikt je de tyfus. :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103758681
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Lonaa het volgende:
Je kan ook nog zo'n uv lampje kopen, kan je 's nachts in je huis pissporen zoeken. :P Heb ik me ook al eens flink mee vermaakt. Ook op je eigen toilet eens kijken, je schrikt je de tyfus. :P
Maar dat lost, net als schoonmaken, het probleem niet echt op :P
pi_103758891
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar dat lost, net als schoonmaken, het probleem niet echt op :P
Dat lampje niet nee. :P

De reden waarom katten vaak op dezelfde plekken (buiten de kattenbak) blijven pissen is omdat er hoe dan ook nog kleine deeltjes urine blijven zitten.
Die gaan er niet volledig uit met wassen/azijn of iets in die richting.
En met dat spul dus WEL. Dan is het ECHT schoon ipv semischoon/het lijkt schoon.

Omdat ik zelf in eerste instantie best sceptisch was (ik kan tenslotte toch wel gewoon schoonmaken verdomme?) heb ik het in het donker eens getest met dat uvlampje, 2 pisvlekken, m'n normale schoonmaakmiddel en dat spul.
Met het normale schoonmaakmiddel bleven er resten zitten, met dat spul niet.

Je kan het altijd proberen. :)
En als je in de buurt woont wil ik best wat voor je in een spuitflesje doen om te proberen. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103763453
-Sorry foutje- :)

[ Bericht 43% gewijzigd door PamSwynfordDeBeaufort op 30-10-2011 22:03:34 ]
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_103764646
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hebben we geprobeerd, maar met 5 kattenbakken...Ik moet het ook nog 2 hoog de trap op sjouwen. :P
En ik vind dat cat's best de geur beter vasthoudt.
Haha ik heb hier 6 kattenbakken :P de zakken zijn inderdaad wel zwaar, maar ik bestel altijd bij zooplus.nl en dan worden de zakken voor mijn deur afgeleverd door de man van tnt :+
pi_103764952
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:10 schreef Oognip het volgende:

[..]

Haha ik heb hier 6 kattenbakken :P de zakken zijn inderdaad wel zwaar, maar ik bestel altijd bij zooplus.nl en dan worden de zakken voor mijn deur afgeleverd door de man van tnt :+
De TNT meneer wil mijn kattengrit nooit naar boven dragen. Sterker nog, hij heeft t wel een sgewoon naast z'n bus geflikkerd, of ik t zelf ff naar binnen wilde dragen. :(

Meestal gooi ik t in de schuur en mag vriendlief de zakken naar boven sjouwen. :P
Maar toch, zo'n zak van 20 liter, weegt maar 9 kilo. Wereld van verschil als je het mij vraagt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103766272
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De TNT meneer wil mijn kattengrit nooit naar boven dragen. Sterker nog, hij heeft t wel een sgewoon naast z'n bus geflikkerd, of ik t zelf ff naar binnen wilde dragen. :(

Meestal gooi ik t in de schuur en mag vriendlief de zakken naar boven sjouwen. :P
Maar toch, zo'n zak van 20 liter, weegt maar 9 kilo. Wereld van verschil als je het mij vraagt.
Groot gelijk heeft jouw TNT meneer hoor ;) Als ik bij de TNT zou werken zou ik ook niet zulke zware dingen sjouwen :P
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:20:52 #171
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103769228
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Lonaa het volgende:
Je kan ook nog zo'n uv lampje kopen, kan je 's nachts in je huis pissporen zoeken. :P Heb ik me ook al eens flink mee vermaakt. Ook op je eigen toilet eens kijken, je schrikt je de tyfus. :P
Hmm dat is wel handig voor mij zo'n UV lamp aangezien ik de pis niet kan ruiken (kookgas ruik ik ook niet)
Ik heb er zelfs nog een, een UV TL van 1,20M maar die heb ik net uitgeleend.

Heb wel die drinkfontein besteld die Paarsbeestje meldde., ben benieuwd.
pi_103834315
Heeft een kat een sterke schedel? De mijne is tegen een muur aangerend.
Eet en drinkt gewoon normaal, loopt niet mank
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:21:42 #173
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103834338
:') Hou nou es op man, het begint grappig te worden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103834764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef akadoenka het volgende:
Heeft een kat een sterke schedel? De mijne is tegen een muur aangerend.
Eet en drinkt gewoon normaal, loopt niet mank
De schedel van een kat is niet sterk :N Het is een beetje zoals een ballon, 1 botsing en hij is kapot.
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 16:33:52 #175
8781 crew  Frutsel
pi_103834873
Hoe vaak braakt jullie kat of poes gemiddeld?
pi_103835170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:33 schreef Frutsel het volgende:
Hoe vaak braakt jullie kat of poes gemiddeld?
Hier eigenlijk niet.
Er lopen nu 7 katten hier. 1 van de kittens (opvanger) heeft een zwakke maag/darmen door teveel AB toen ie nog heel klein was. Hij kotst het vaaktst.
Ziva kotst ook nog wel eens gal en Abby kotst alleen als ze weer eens uien uit de pan gejat heeft.

Als er hier 1 x in de 2 weken kots te vinden is, is het veel. En dat dus met 7 katten.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:46:12 #177
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103835503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:33 schreef Frutsel het volgende:
Hoe vaak braakt jullie kat of poes gemiddeld?
1 of 2x meegemaakt met Fiep, nadat ze buiten was geweest (aan een tuigje).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 16:47:16 #178
8781 crew  Frutsel
pi_103835564
Durf eigenlijk niet teveel te gaan lezen op internet over wat het allemaal kan zijn.
Maar één van mijn beide katten braakt regelmatig... en ik weet niet welke van de twee al heb ik wel een vermoeden, maar nog geen garantie.
Ik zie d'r verder niets aan... ze springen, rennen, zeuren, eten, poepen, stoeien en slopen gewoon zoals altijd.
Laatste week weer 5 van de 6 dagen geen braaksel gevonden. Daarvoor bijna dagelijks

Zit niets anders op dan anders toch de dierenarts te raadplegen als de trend voortzet
pi_103835912
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Durf eigenlijk niet teveel te gaan lezen op internet over wat het allemaal kan zijn.
Maar één van mijn beide katten braakt regelmatig... en ik weet niet welke van de twee al heb ik wel een vermoeden, maar nog geen garantie.
Ik zie d'r verder niets aan... ze springen, rennen, zeuren, eten, poepen, stoeien en slopen gewoon zoals altijd.
Laatste week weer 5 van de 6 dagen geen braaksel gevonden. Daarvoor bijna dagelijks

Zit niets anders op dan anders toch de dierenarts te raadplegen als de trend voortzet
Een van mijn katten, Muis, die heeft ook een tijdje heel veel gebraakt. Dat was dan puur door het schrokken van heten. Vaak zat was ie aan het schrokken, nam pauze om te braken en vrat zo weer verder.
pi_103836485
Mijn kater braakte heel veel, nu hij brokken voor 'een gevoelig maagje' :') krijgt is het over!
De dame braakt puur door te snel eten, eens in de week oid.
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:13:25 #181
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103836756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Durf eigenlijk niet teveel te gaan lezen op internet over wat het allemaal kan zijn.
Maar één van mijn beide katten braakt regelmatig... en ik weet niet welke van de twee al heb ik wel een vermoeden, maar nog geen garantie.
Ik zie d'r verder niets aan... ze springen, rennen, zeuren, eten, poepen, stoeien en slopen gewoon zoals altijd.
Laatste week weer 5 van de 6 dagen geen braaksel gevonden. Daarvoor bijna dagelijks

Zit niets anders op dan anders toch de dierenarts te raadplegen als de trend voortzet
Drinkt ze meteen na het eten? Daar kan het ook door komen, brokjes zetten namelijk uit als ze nat worden.
Je kan proberen om kleinere porties eten te geven, meerdere keren per dag.
Het kan ook komen door haarballen, maar dan zou je ook duidelijk haar in de kots moeten zien liggen.
Bij m'n ouders is het wel handig, als de een heeft gebraakt eet de ander het weer op , scheelt schoonmaken ;)
pi_103836970
Futsel, wat voor braaksel is het? Gal, eten, spuug, haren?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_103838430
Frutsel, gewoon even in de gaten houden. Zolang ze niet elke maaltijd uitspugen lijkt het mij niks bijzonders. Te veel gegeten, te snel gegeten, handbal, gras gegeten.
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:37:32 #184
8781 crew  Frutsel
pi_103840497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:55 schreef Oognip het volgende:

[..]

Een van mijn katten, Muis, die heeft ook een tijdje heel veel gebraakt. Dat was dan puur door het schrokken van heten. Vaak zat was ie aan het schrokken, nam pauze om te braken en vrat zo weer verder.
Als ik denk dat het degene is die het is is het juist de magerste. Hij eet het minst, is ook het eerste weer weg bij zijn bakje, terwijl die andere juist meer lijkt te schrokken (zie je ook ewel aan hem :P) Het zijn beide flinke katers, maar qua eten is er wel degelijk verschil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Drinkt ze meteen na het eten? Daar kan het ook door komen, brokjes zetten namelijk uit als ze nat worden.
Je kan proberen om kleinere porties eten te geven, meerdere keren per dag.
Het kan ook komen door haarballen, maar dan zou je ook duidelijk haar in de kots moeten zien liggen.
Bij m'n ouders is het wel handig, als de een heeft gebraakt eet de ander het weer op , scheelt schoonmaken ;)
Het zijn katers, dus hij :) En nee, niet dat ik weet. Ze krijgen nat voer savonds en brokken staan er overdag bijna altijd wel al gaan de bakjes tot aan de laatste lik leeg. Water drinken doen ze wel veel, maar vaker op plekken waar geen bakje is, zoals uit een glas, het aanrecht of de douche :')

quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef Lonaa het volgende:
Futsel, wat voor braaksel is het? Gal, eten, spuug, haren?
Voornamelijk spuug en gal... af en toe hele brokken erbij, de whiskasbrokken dus.
Heb al van voer veranderd, maakt weinig verschil helaas. Zakjes bijgehouden en de dagen dat er gebraakt is maar ik ontdek geen patroon of het nu vis, vlees of iets dergelijks is. Qua merk maakt het ook niet uit of ik nu Whiskas haal of huismerk. Al hebben ze wel voorkeur voor Whiskas. Brokken helemaal... qua natvoer maakt het ze niet zoveel uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:49 schreef mootie het volgende:
Frutsel, gewoon even in de gaten houden. Zolang ze niet elke maaltijd uitspugen lijkt het mij niks bijzonders. Te veel gegeten, te snel gegeten, handbal, gras gegeten.
Mjah...deze week ben ik er weer geruster op... de keer dat er kots en bloed (denk ik) lag was ik net een weekendje weg en had iemand anders de katten eten gegeven op zaterdag. Zondag toen ik thuis kwam lag dat er dus. Kon wel janken dat ik weg was geweest :@ Maar daarna kwam dat ook niet meer voor...
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:41:23 #185
8781 crew  Frutsel
pi_103840673
De kat waarvan ik vermoed dat hij het is is trouwens verzot op gras. Ze komen zelden buiten maar kattegras vindt hij heerlijk, dat heb ik specifiek gekocht toen ik merkte dat er eentje meer ging kotsen. Maakte geen verschil. Als ik wat gras van buiten pluk en op een bord leg gaat ie helemaal door het dolle heen, mauwt als een gek voor de deur alsof ie weet wat ik doe.
Vervolgens gaat het hele bord leeg in een dag of twee...

Ben daar inmiddels ook al weer een dag of tien mee gestopt omdat ik er geen verschil in zag. Nu is het dus al een tijdje weer gelukkig normaal. Ook nu bij thuiskomst geen kots gezien.
Geen idee hoe goed gras voor ze is en of het uitmaakt of het kattegras is of buitengras. Soms laat ik ze aan een tuigje buiten en dan gaan ze allereerst gras eten, vooral mijn zwart witte.

Wat me ook opvalt is dat na het eten de zwart witte sneller beneden is en dan uitgebreid gaat zitten mauwen... en niet zacht.. Heb het op mijn telefoon gefilmd, maar die is van de week helaas gesneuveld. Kan dat er nog niet afhalen. Geen idee waarom hij zo mauwt... het stopt ook weer na een minuut of twee... maar geen idee of dat normaal is, of hij pijn heeft of dat het een teken van iets is.
  Forum Admin dinsdag 1 november 2011 @ 18:55:36 #186
232445 crew  Specularium
pi_103841361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:41 schreef Frutsel het volgende:
Geen idee hoe goed gras voor ze is en of het uitmaakt of het kattegras is of buitengras.
Dat kattegras eten ze juist om te gaan kotsen. Kunnen ze niet binnenhouden.
Mijn oude kat at ook binnen planten op voor hetzelfde effect.

Ik zie het probleem niet zo met een kotsende kat, of ik lees niet goed.
Zolang ie maar normaal eet en drinkt.
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:59:06 #187
8781 crew  Frutsel
pi_103841535
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat kattegras eten ze juist om te gaan kotsen. Kunnen ze niet binnenhouden.
Mijn oude kat at ook binnen planten op voor hetzelfde effect.
planten heb ik al neit meer :') Blijven niet heel :')
maar ik kocht het dus idd om eventueel haarballen of iets op te wekken waardoor het minder zou worden. Misschien heeft het resultaat gehad omdat het nu minder is.

quote:
Ik zie het probleem niet zo met een kotsende kat, of ik lees niet goed.
Zolang ie maar normaal eet en drinkt.
Normaal lijkt het me niet en het is soms lastig als ze over de bank kotsen of over je afstandbediening of je toetsenbord :') Helemaal als je dat pas uren later opmerkt :')
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:38:10 #188
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103858394
Zelf ben ik geen voorstander van Whiskas of natvoer, er zitten niet zo heel veel voedingsstoffen in en het is ook nog eens het grootste deel water.
Zelf geef ik mijn kat Pro-Plan Sensible (van veel voer krijgt hij diarree), het is wel een stuk duurder in aanschaf maar je hebt er ook maar 40 tot 90 gram per dag van nodig, uiteindelijk kost het dus +/-50cent per dag en dan is blikvoer al duurder.
En je doet 3 weken tot een maand met een zak topvoer per kat, valt dus eigenlijk wel mee en je weet ook zeker dat je kat een volledige voeding krijgt.
Brokjes werken ook goed tegen tandsteen, scheelt daar dus ook eventuele problemen.
  woensdag 2 november 2011 @ 11:12:48 #189
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_103867904
Ik heb dit waarschijnlijk al ergens gevraagd:

Is het normaal dat katten in de gordijnen vliegen als ze bang zijn? Frasier had dit een keertje met oudjaar.

Hij heeft het nooit meer gedaan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 2 november 2011 @ 11:14:03 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103867934
Een kat in het nauw...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 2 november 2011 @ 11:14:36 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103867954
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:12 schreef sararaats het volgende:
Ik heb dit waarschijnlijk al ergens gevraagd:

Is het normaal dat katten in de gordijnen vliegen als ze bang zijn? Frasier had dit een keertje met oudjaar.

Hij heeft het nooit meer gedaan.
Wat bedoel je met 'normaal'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_103868079
Kan het met wel voorstellen.
Dat ze ergens van schrikken en dan hoe dan ook weg willen en moeten... als er dan een gordijn in de buurt is,,...
blijft ie dan ook bovenin 'hangen' ?
Ons kleine tuigje vliegt ook regelmatig even de gordijnen in, maar dat is als ze een gekke wilde sjeesbui heeft, hou je nu nog niet tegen denk ik. Zal vast wel afnemen straks. Gelukkig hebben we vrij stevige gordijnen!! :X
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_103868396
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:12 schreef sararaats het volgende:
Ik heb dit waarschijnlijk al ergens gevraagd:

Is het normaal dat katten in de gordijnen vliegen als ze bang zijn? Frasier had dit een keertje met oudjaar.

Hij heeft het nooit meer gedaan.
Een poes van mij is eens over het plafond gelopen :P
Schoonouders op bezoek, moeders heeft nogal een luide stem en wilde de katten aaien..
Poes rent keihard door de kamer aan de overkant tegen de muur op zo snel dat ze een meter of 3 over het plafond ging en midden in de kamer weer terecht kwam :)
Sindsdien moet ze ook niks van mn schoonmoeder hebben :P
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 11:37:49 #194
8781 crew  Frutsel
pi_103868726
Mijn katten hebben nooit in de gordijnen gezeten op één incidentje na.
Mijn rooie is verzot op lichtjes... of het nu zon rood laserlampje is of een zonneweerkaatsing... hij vliegt er achter aan... en toen had ik de rolluiken verder dicht maar er scheen ietwat zon door een gaatje op het gordijn en hoppa, meneer hing erin :{
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 11:45:55 #195
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_103868989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Mijn katten hebben nooit in de gordijnen gezeten op één incidentje na.
Mijn rooie is verzot op lichtjes... of het nu zon rood laserlampje is of een zonneweerkaatsing... hij vliegt er achter aan... en toen had ik de rolluiken verder dicht maar er scheen ietwat zon door een gaatje op het gordijn en hoppa, meneer hing erin :{
:D

Nou mijn luxaflex is grondig onder tanden genomen hoor _O-

Slopers heb ik ;( ;)



Zie! Tandjes :')

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 11:53:04 #196
8781 crew  Frutsel
pi_103869228
:D :D
Gelukkig slopen ze hier niet veel.. behalve hun krabpalen en planten :D
owja en hun speelmuisjes :')

en soms mijn teen :{
pi_103881700
Ik met mijn rare vraagstukken ook.. |:(

Right - als een kat vlooien heeft, dan ga je (naast een vlooienpipet) kammen om die bloedzuigende monsters vervolgens te verdrinken in een bakje afwaswater. Want, door de verandering in de spanning van het water door het afwasmiddel kunnen die beesten niets meer doen.

Wat nou als je je vlooienbaal in een bak afwaswater kwakt? _O- Als jij het lang genoeg overleeft om niet in stukjes gereten te worden, gaan ze dan ook dood?
  woensdag 2 november 2011 @ 17:26:41 #198
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_103881855
Ik zou gewoon Advantage pipetten geven, Frontline werkt amper en met Advantage vallen de vlooien binnen een haf uurtje dood neer.
pi_103882061
Mijn dierenarts heeft heel lang Stronghold gebruikt en is nu overgestapt op Advocate - volgens mij gebruiken ze Advantage helemaal niet.

Met Stronghold ging alles goed, de pipet ging in de nek en de volgende dag was er geen teken van leven meer.

Met Advocate gaat het niet goed. Ik heb nu al twee keer een pipet gegeven (8 september en 7 oktober), waarbij ik bij één van mijn katten een gewichtsklasse hoger ben gaan zitten omdat ie bij de DA toch zwaarder bleek dan met onze weegschaal en we dachten dat dit het probleem was.

Ik heb het hele huis behandeld met Indoor-X, heb twee weken lang alles van de kant gehad om te stofzuigen. Stofzuiger telkens direct geleegd en weggegooid. En nu zag ik er gisteren toch weer eentje.. :X en dat terwijl mijn katten niet eens buiten komen.
pi_104082063
Ik heb een open boven verdieping en daar staat een waterbed. Nu wil ik graag een kat halen maar hoe houd ik die beneden? :?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104088848
Een kat halen?

Om een of andere reden gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104088970
Update: het probleem van de op de mat pissende kat is volgens mij opgelost maar goed is anders :')
  maandag 7 november 2011 @ 20:06:54 #203
92409 Twinky
Little star.
pi_104089582
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:57 schreef Tchock het volgende:
Update: het probleem van de op de mat pissende kat is volgens mij opgelost maar goed is anders :')
heb je nog tips?

Mijn O+ mormel O+ heeft besloten dat de kattenbak echt te min is voor hem. Zeker als er al twee bacteriën een poepje in hebben gedaan. Plassen gaat nog net, maar poepen doet hij tegenwoordig op het uitloopmatje voor de bak.
Met als resultaat dat ik:
- 's ochtends de bak uitschep omdat ik hoop dat ik dan niet in de strontlucht thuiskom
- 's middags in de strontlucht thuiskom en de drol moet opruimen en matje schoon moet maken
- 's avonds voor de zekerheid maar nog een keer de bak schep omdat hij me anders...
- 's nachts wakker gaat maken met zijn dramatische gekrijs dat hij NAAR BUITEN WIL OF ERGENS ANDERS MAAR IK GA NIET HIER POEPEN IK DOE HET NIET IK DOE HET ECHT NIET. of van de stank van een drol op het matje (ik heb een studiootje, bak/matje/voordeur/bed is allemaal in één ruimte). (dit doet hij ook wel eens als de bak schoon is)

Er ligt nu bijna elke dag een drol op het matje, en dit gaat me te ver. Hij heeft een prachtige, schone bak, uit met dat gezeur. Laatst lagen er zelfs twee toen ik 24u weg was geweest (en toen ik weg was een schone bak, genoeg eten en alles... bah.

Ik heb een nieuw matje gekocht en hoop dat hij daarmee de associatie "ik moet poepen"-> op het matje loslaat. Daarnaast is dit matje makkelijker schoon te maken (die andere had ook stukken met pinnetjes, deze alleen maar ribbels van links naar rechts).
pi_104089844
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 20:06 schreef Twinky het volgende:

[..]

heb je nog tips?

Mijn O+ mormel O+ heeft besloten dat de kattenbak echt te min is voor hem. Zeker als er al twee bacteriën een poepje in hebben gedaan. Plassen gaat nog net, maar poepen doet hij tegenwoordig op het uitloopmatje voor de bak.
Met als resultaat dat ik:
- 's ochtends de bak uitschep omdat ik hoop dat ik dan niet in de strontlucht thuiskom
- 's middags in de strontlucht thuiskom en de drol moet opruimen en matje schoon moet maken
- 's avonds voor de zekerheid maar nog een keer de bak schep omdat hij me anders...
- 's nachts wakker gaat maken met zijn dramatische gekrijs dat hij NAAR BUITEN WIL OF ERGENS ANDERS MAAR IK GA NIET HIER POEPEN IK DOE HET NIET IK DOE HET ECHT NIET. of van de stank van een drol op het matje (ik heb een studiootje, bak/matje/voordeur/bed is allemaal in één ruimte). (dit doet hij ook wel eens als de bak schoon is)

Er ligt nu bijna elke dag een drol op het matje, en dit gaat me te ver. Hij heeft een prachtige, schone bak, uit met dat gezeur. Laatst lagen er zelfs twee toen ik 24u weg was geweest (en toen ik weg was een schone bak, genoeg eten en alles... bah.

Ik heb een nieuw matje gekocht en hoop dat hij daarmee de associatie "ik moet poepen"-> op het matje loslaat. Daarnaast is dit matje makkelijker schoon te maken (die andere had ook stukken met pinnetjes, deze alleen maar ribbels van links naar rechts).
Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.
  maandag 7 november 2011 @ 20:20:18 #205
92409 Twinky
Little star.
pi_104090577
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.
ja, inderdaad. dat is ook de reden dat ik het matje liet liggen: op het matje is beter dan op de vloer/bank/bed :P ik hoop dat dit matje beter is.

Het stomme is, dat ik heb 'meegewerkt' in die zin dat ik elke keer schep als er een drol ligt. Dit werd steeds vaker (eerst schepte ik 2x pw) tot ik dus 3x per dag schep. Ik heb wel wat beters te doen! Met hem kroelen op de bank bijvoorbeeld!
pi_104099035
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 19:54 schreef Lonaa het volgende:
Een kat halen?

Om een of andere reden gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht.. :N
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104099488
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:10 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht.. :N
Ja, vooral in F&F moet je op je woorden passen lijkt altijd wel :@
pi_104099627
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind het een rare uitdrukking. Net als "kinderen nemen".
Zal ongetwijfeld mijn gebrek zijn, maar het is niet anders.

Ik vind het vervelend klinken. Niks meer, niks minder.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104116537
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:19 schreef Lonaa het volgende:
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind het een rare uitdrukking. Net als "kinderen nemen".
Zal ongetwijfeld mijn gebrek zijn, maar het is niet anders.

Ik vind het vervelend klinken. Niks meer, niks minder.
Goed excuus dan.

Ik wil dus een lief katje in huis nemen en heb een open bovenverdieping. Echter staat daar een waterbed, nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat het katje niet naar boven klimt. Hoe kan ik dat het beste voorkomen?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104117788
Ik denk dat je dat niet goed kan voorkomen, ook omdat katten graag hoog zitten en zo'n open verdieping natuurlijk ideaal is om alles van in de gaten te houden :) Maar met goede bescherming op je waterbed schijnt dat geen probleem te zijn.
pi_104117790
Een wat oudere kat nemen die goed luistert??
Of Keep off bij de trap spuiten??
Muur om de trap heen bouwen?? (heb je gelijk extra opbergruimte)
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104118378
Ben wel wat gewend gelukkig altijd katten gehad helaas 4jaar terug mijn kat verloren aan een auto. Maar mis het nu toch wel. Mijn ervaring met keep off is trouwens niet goed. Een muur is natuurlijk ook geen optie.
Katten hebben eigenlijk nooit op het waterbed gezeten, ik zal eens uitzoeken hoeveel kwaad dat kan :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104118597
Hoe bedoel je die open bovenverdieping dan??? Is dat je enige woonlaag? Of heb je een beneden en bovenverdieping met open trap (dat is bij ons dus zo)

Maar goed dan is het een kwestie van een wat ouder beestje nemen, kittens zijn nogal vlieg en stuif gevalletjes, die kun je niet echt tegenhouden. Een oudere kat kun je wel leren dat ie niet op bed mag
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104120075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:44 schreef Croli het volgende:
Hoe bedoel je die open bovenverdieping dan??? Is dat je enige woonlaag? Of heb je een beneden en bovenverdieping met open trap (dat is bij ons dus zo)

Maar goed dan is het een kwestie van een wat ouder beestje nemen, kittens zijn nogal vlieg en stuif gevalletjes, die kun je niet echt tegenhouden. Een oudere kat kun je wel leren dat ie niet op bed mag
Tis een soort van binnenhuis balkon. Je loopt de trap op en bent meteen in de boven verdieping. Daaronder zit de woonkamer keuken en badkamer tis ook een open trap. Een kitten kan wel want de trap is vrij steil en een kitten komt er niet op. Maar het aanleren.. Tja. Planten spuit? Enig problem is natuurlijk dat ik ook niet altijd thuis ben. Ben toch bang. Dat t katje dan omhoog stuift. Zal eens na vragen aan mn ma. Die heeft altijd een waterbed gehad. :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104120538
Een kitten niet op de trap??? Als je ze in huis krijgt met 8 weken oud dan zal die ook al wel de trap op gaan. Juist omdat ze alles willen ontdekken. Tenminste dat was met de kleine hier wel het geval, en wij hebben dus een open trap situatie thuis, dus vandaar dat ik het me afvroeg
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104121641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:42 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Goed excuus dan.

Ik wil dus een lief katje in huis nemen en heb een open bovenverdieping. Echter staat daar een waterbed, nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat het katje niet naar boven klimt. Hoe kan ik dat het beste voorkomen?
No problem. :)

Verder denk ik niet dat je het kunt voorkomen... T zijn geen honden. :P

Je kan het misschien voorkomen als je thuis bent, door bijv. plantenspuit. Maar dan gaat ie t wel proberen als je weg bent. :P
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:10:23 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104121823
Bij voorbaat kansloos.

Waarom mag ze niet op het waterbed? Risico op beschadiging? Dan zou ik naar een ander soort oplossing gaan zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104124867
Idd plantenspuit :Y


quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Bij voorbaat kansloos.

Waarom mag ze niet op het waterbed? Risico op beschadiging? Dan zou ik naar een ander soort oplossing gaan zoeken.
Nageltjes ja :Y
En wat voor oplossing dan wel? :? :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_104125071
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:
Idd plantenspuit :Y

[..]

Nageltjes ja :Y
En wat voor oplossing dan wel? :? :)
Ander bed, geen kat, bovenverdieping (of iig je bed) afsluiten.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:29:30 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104125129
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:
Idd plantenspuit :Y

[..]

Nageltjes ja :Y
En wat voor oplossing dan wel? :? :)
Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.

Maar dan nog houd je het probleem van 's nachts, als de kat bij jou in bed zou willen kruipen en dan zijn nageltjes gebruikt.

Ander bed. :)

Maar heb niet de illusie dat je de kat er weg kunt houden als alles in open verbinding met elkaar staat.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:35:27 #221
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104125358
Nou de 2 bengels gaan nu alleen nog maar in de vensterbank als je niet in de kamer bent of achter je rug om :')
Gisteren trouwens met het manneke wat leuks meegemaakt.
Wij hebben nu een pauwenveer, vinden ze geweldig, zo geweldig zelfs dat sylvester, een kat van 6 maanden, halverwege de kamerdeur sprong, recht er tegenaan
om het 2 minuten later nog een keer te doen toen hij er weer achteraan zat _O-
pi_104129141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.

Maar dan nog houd je het probleem van 's nachts, als de kat bij jou in bed zou willen kruipen en dan zijn nageltjes gebruikt.

Ander bed. :)

Maar heb niet de illusie dat je de kat er weg kunt houden als alles in open verbinding met elkaar staat.
Ander bed is geen optie, medisch enzo.. Geen kat ook niet :p mijn moeder geeft aan dat er extra dikke toplagen zijn die bestand zijn tegen katten dus daar maar eens naar kijken
:)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:48:55 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104246706
iemand enig idee wat voor ras dit is? Lijkt enigzins op Ot (dikke korte poten, dikke staart, koppie), wel kortere vacht

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 14:51:07 #224
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104246800
Langharige Brit of zo? Leuk ding zeg!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104257053
wat heeft de kat met het waterbed te maken? ben je bang dat je bed lek gaat? :p
pi_104274223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:59 schreef deadly_kiss het volgende:
wat heeft de kat met het waterbed te maken? ben je bang dat je bed lek gaat? :p
Bang niet. Ik weet uit ervaring dat het kan. Vraag is alleen voor hoelang want mijn ma had toen op een gegeven ogenblik ook een gaatje er in zitten. En daarna dus dat dikke top matras gekocht. Maar ja :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 12:11:27 #227
8781 crew  Frutsel
pi_104347734
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:47 schreef Frutsel het volgende:

Zit niets anders op dan anders toch de dierenarts te raadplegen als de trend voortzet
Ondanks dat het de afgelopen tien dagen best aardig ging en ik maar één keer een lading braaksel vond ben ik vrijdagavond naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze geconstateerd dat zijn gebit niet goed is. Er zaten twee ontstekingen in en zijn tandvlees was niet helemaal goed. Vanochtend heb ik hem daar opnieuw heen gebracht en hebben ze hem onder narcose gebracht voor een gebitsreiniging. Ook zou zijn bloed worden getest omdat ze over het algemeen veelvuldig braken in verband brengen met de werking van zijn nieren.

Rond 11.30 uur hebben ze me gebeld. Bloed was goed, bloedwaardes en rode bloedlichaampjes ook. Organen waren ook goed. Zijn gebit is gereinigd en mag hem straks weer ophalen.
Eens kijken hoe het de komende dagen en weken zal gaan.

Kan wel zeggen dat er een baksteen uit me maag verdwenen is :@
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:29:39 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104349811
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 12:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ondanks dat het de afgelopen tien dagen best aardig ging en ik maar één keer een lading braaksel vond ben ik vrijdagavond naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze geconstateerd dat zijn gebit niet goed is. Er zaten twee ontstekingen in en zijn tandvlees was niet helemaal goed. Vanochtend heb ik hem daar opnieuw heen gebracht en hebben ze hem onder narcose gebracht voor een gebitsreiniging. Ook zou zijn bloed worden getest omdat ze over het algemeen veelvuldig braken in verband brengen met de werking van zijn nieren.

Rond 11.30 uur hebben ze me gebeld. Bloed was goed, bloedwaardes en rode bloedlichaampjes ook. Organen waren ook goed. Zijn gebit is gereinigd en mag hem straks weer ophalen.
Eens kijken hoe het de komende dagen en weken zal gaan.

Kan wel zeggen dat er een baksteen uit me maag verdwenen is :@
:* Ik duim heel erg hard dat hij nu heel snel weer opknapt.
Braken bij gebitsproblemen klinkt me bekend in de oren hoor. ET had problemen met haar gebit toen ik haar kreeg en at daardoor heel moeilijk, ze wilde haar tandjes het liefst ook niet gebruiken. Ze pakte de brokjes op met haar tong en slikte ze meteen heel door. Daardoor ging ze ook overgeven, hele brokjes vond ik dan ook.

Zij is enorm opgeknapt na de operatie. Moet wel zeggen dat ze echt heel ziek en zielig was toen ze terug kwam van de DA. Hummer blies ook eerst naar haar, wel even iets om ook in de gaten te houden met je andere kat. Ik zou ze even niet alleen laten de eerste dag.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:36:45 #229
8781 crew  Frutsel
pi_104350078
Mjah, zou niets liever willen maar ja, werk gaat helaas door en verder is er niemand die er op kan passen. Vanavond maar extra goed knuffelen :P
Wilde niet nog langer wachten en pas volgend weekend heen gaan.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:48:31 #230
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104350460
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
Mjah, zou niets liever willen maar ja, werk gaat helaas door en verder is er niemand die er op kan passen. Vanavond maar extra goed knuffelen :P
Wilde niet nog langer wachten en pas volgend weekend heen gaan.
Wat niet kan, kan niet inderdaad.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104353379
Hallo :D

Nou het gaat heel goed met Dazzle en hij is lekker aan het spelen.
Heb alleen een grappige vraag _O-
Hij kan alleen in de woonkamer en de keuken en dat vind hij voor nu ook voldoende.

Hij speelt 's nachts ook gewoon leuk met z'n balletjes. Eentje zonder belletje en twee met belletjes erin. Nu ben ik er 2 kwijt. Ik kan ze nergens vinden. En hij kan ze natuurlijk niet opeten _O-

Waar verstoppen ze die balletjes :') ik heb overal gekeken. Onder de bank, in de bank, onder de kastjes etc. Iemand misschien een idee? whahaha :D

Waar laten jullie katten de trofeeën?
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
  maandag 14 november 2011 @ 15:14:03 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104353391
onder het bed
onder de bank
onder het tv meubel

meestal.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104353486
Zo ongeveer overal en nergens! wij maken ook regelmatig een tour door t huis en vinden ze overal terug. met name onder de bank en de kasten, maar ook achter het gordijn of zelfs naast de kattenbak (past ie namelijk precies)
t zijn altijd van die kleine dat past net plekjes waar je het niet voor mogelijk houdt!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104353511
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2011 15:14 schreef Catch22- het volgende:
onder het bed
onder de bank
onder het tv meubel

meestal.
Bed kan niet :P en de rest ligt ook niks onder :o

Net of ze de balletjes verstoppen zo van haha hebben jullie ook wat te doen _O-

OH! Een balletje heb ik! achter de vaatwasser. Heel apart idd. Kijk de vraagbaak helpt _O_
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_104373966
bij mij stoppen ze het altijd in mn schoenen :{ helemaal tot aan de teen...
en als ik dan smorgens half wakker naar mn werk ga kraakt of piept mn schoen ineens als ik ze aandoe :P
pi_104374526
Onder de woonkamer stoelen
Onder de bank
Onder het tapijt
Onder het TV meubel
Onder twee keukenkastjes die we op de grond hebben staan (oorspronkelijk hangende). Daar is bijna geen ruimte dus hoe ze het voor elkaar krijgen...
In de verwarming/radiator
Onder het bed
  maandag 14 november 2011 @ 21:58:13 #237
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_104375359
Mijn katten maken er een sport van om mn plinten (en dan vooral de kleine stukje) los te krabben en daarmee te spelen.. zwaar irritant :(
En toen was er niets!
pi_104376220
Heel apart hahaha :D

Ik verbaas me erover :P
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_104525173
Even een crosspost :)

Ik heb de kattenuitzet inmiddels in huis gehaald en ben klaar voor de opvoeding van mijn eerste kitten. Nu wil ik per sé een kitten omdat ik simpelweg het katertje vanaf het begin wil meemaken. De hele levensloop dus.

Ik weet alleen nog niet waar ik het beste mijn kat vandaan kan halen. Een gastgezin? Een asiel? Een boerderij? Familielid? Ik weet het gewoon niet.

Misschien kunnen jullie mij uitleggen wat ik het beste kan doen als ik mijn situatie uitleg. Ik werk overdag van half 8 tot half 5. In de weekenden en op de vrijdag ben ik vaak thuis. Ik heb wel eens gelezen dat een kat best op zichzelf kan zijn, maar toch liever samen is. Is het dan heel vervelend voor zo'n beestje als ie overdag als ik werk zichzelf moet vermaken in mijn woning? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een gastgezin voor een kitten een stuk drukker is dan mijn persoonlijke situatie en vraag ik me dus af of het niet beter is een kitten bij een boerderij op te halen zodat ie van begin af aan gewend is aan wat meer rust. Tips?
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:28:51 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104526570
Het beste is natuurlijk een asiel, er komen best vaak zwangere poezen in het asiel en die kittens moeten natuurlijk ook ergens een huisje vinden.
Kosten zijn rond de ¤90,- maar dan zijn ze ook al gechipped, ontwormd en ingeënt.
Vaak krijg je er ook nog een tegoedbon voor gratis castratie/sterrilisatie bij.
All-in pakket dus :)
En de medewerkers daar maken ze elke dag mee dus die kunnen je ook goed vertellen wat voor karakter de kat(ten) heeft(hebben).

Als je zelf niet veel thuis bent dan kan je ook overwegen om 2 kittens te nemen, 2 broetjes of zusjes bijvoorbeeld.
Dan hebben ze elkaar ook nog om te spelen, slapen en wassen.

Boerderijkatten zijn buiten gewend en héél weinig contact.
Veel boerderijkatten komen amper binnen en leven voornamelijk van de muizen.
Grote kans dus dat je daarmee geen aanhankelijk beestje in huis haalt.
pi_104533646
Waarschijnlijk is dit al 800 maal gevraagd, maar ik doe het toch nog maar eens: medio september heb ik van een boerderij een kitten(kater,geboren op 21 juli) meegenomen die verdronken zou worden. We hadden al een kater van 9, die altijd vrij rustig is. Was nooit echt vrienden met een poes die in januari 2011 overleden is, maar ook nooit ruzie.

Het probleem is dat die kleine de oudere kat steeds maar pest, in zijn nek bijt, op zijn rug gaat hangen etc. etc. Mijn ouders hebben al flink wat katten gehad maar dit gedrag is nieuw voor ons. De oudere kat lijkt er een beetje schijtziek van te worden, is niet meer zo vrolijk als hij vroeger was. Ik weet dat het tussen katten lang niet altijd goed hoeft te gaan maar is er een manier om de situatie wat te verbeteren?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_104535319
Die jonge is dus nog geen half jaar oud?
Waarschijnlijk puberaal gedrag.. en/of uit verveling.
Probeer die jongste eens af te leiden met ander speelgoed en verzin iets waar hij zich zelfstandig op kan uitleven?
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:19:13 #243
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104535685
Castreren maakt katten vaak wat rustiger, plus hij zit nu in z'n pubertijd.
Over een maandje of 2 castreren dus (moet je ook weer niet te vroeg doen)

En verder, jonge katten bij oudere katten gaat meestal niet helemaal super omdat ze een ander energienivo hebben.
Een oudere kat wil vaak wat meer rust hebben dan een jonge kat.
Kunnen je katten ook naar buiten?
Ik kan me voorstellen dat een boerderijkat dat gewend is en zich binnen dus een tikje verveelt.
pi_104537258
Die jongere is inderdaad 4 maanden. Castratie gaat gebeuren, maar nu nog niet. Te vroeg inderdaad.

Die oudere kat komt vaak buiten, die kleine zet nu zijn eerste stapjes in de tuin(40m2). Spelen doet ie genoeg, zal eens nadenken over iets waarbij ik niet nodig ben.. uiteindelijk vindt 'ie het toch altijd het leukst als ik met hem klooi. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 19 november 2011 @ 00:16:03 #245
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104538109
Alles wat beweegt is leuk maar laserlampjes raad ik altijd af, dat licht is veel te fel voor kattenogen.
Bewegend water kunnen ze ook uren naar kijken en mee spelen.


http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145972

Morgan (helaas begin van de maand moeten laten inslapen op een leeftijd van 18 maanden :'( ) was binnen ook een tikje irritant, hij was 6 maanden toen ik 'm kreeg.
Maar toen ik 'm (eerst aan een tuigje) naar buiten liet werd ie ook al een stuk rustiger, hij kon z'n energie kwijt.
Lekker in bomen springen en muizen vangen. ^O^

Ik kan niet wachten tot ik weer een kat heb eigenlijk maar ik doe het toch, scheelt ook weer zorgen over vuurwerk met oud&nieuw.
pi_104545295
Iemand trouwens een tip wat betreft snorhaar afbijtende kat?
Kwam namelijk vanmorgen weer wat halve snorharen tegen op de bank.

Frodo knaagt steeds heel dominant de snorharen van zijn broer eraf. Niet dat Noodle er last van heeft, het staat alleen zo suf die korte sprietjes.

(Hij is eigenlijk zelfs zo erg, afgelopen zomer hebben ze tijd bij mijn ouders gelogeerd, en daar begon hij zelfs een speelgoed/knuffelkat zijn snorharen er af te kauwen }:| )
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:58:09 #247
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104552000
Oh dat deed (Bal)thazar ook bij Clark toen die bij m'n ouders in huis kwam, heeft zeker een jaar geduurd voor Thazar daarmee stopte.
Soms schijnt het te helpen om de snorharen van de andere kat ook te kortwieken
Het is inderdaad een teken van dominantie.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:17:34 #248
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_104560165
Kan een kat een stijve nek krijgen?

De Frasier ligt meestal in rare posities
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:43:00 #249
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104561117
Ik zou er mee naar een dierenarts gaan, hoewel katten wel vaker vage posities aannemen.
Kan je iets in z'n nek voelen en beweegt Frasier z;n nek ook niet veel als ie wakker is en gewoon rondloopt?
pi_104561597
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Soms schijnt het te helpen om de snorharen van de andere kat ook te kortwieken
Zou ik niet doen. Dat beest gebruikt die dingen om te kijken of ie door nauwe openingen kan.
pi_104565779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Oh dat deed (Bal)thazar ook bij Clark toen die bij m'n ouders in huis kwam, heeft zeker een jaar geduurd voor Thazar daarmee stopte.
Soms schijnt het te helpen om de snorharen van de andere kat ook te kortwieken
Het is inderdaad een teken van dominantie.
Euh, ik vind 1 met gekortwiekte snorharen meer dan erg, ik ga niet ook bij de ander nog de boel eraf knippen ;)

quote:
9s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. Dat beest gebruikt die dingen om te kijken of ie door nauwe openingen kan.
Noodle (degene met de afgekauwde snorharen) kan zich er prima mee redden hoor.
En nauwe openingen hebben ze hier niet in huis.
Maar toch ga ik niet voor de afknipmethode!
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:51:20 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104569437
Zolang ze niet (veel) vechten is het prima..
pi_104569988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:57 schreef Disorder het volgende:
Even een crosspost :)

Ik heb de kattenuitzet inmiddels in huis gehaald en ben klaar voor de opvoeding van mijn eerste kitten. Nu wil ik per sé een kitten omdat ik simpelweg het katertje vanaf het begin wil meemaken. De hele levensloop dus.

Ik weet alleen nog niet waar ik het beste mijn kat vandaan kan halen. Een gastgezin? Een asiel? Een boerderij? Familielid? Ik weet het gewoon niet.

Misschien kunnen jullie mij uitleggen wat ik het beste kan doen als ik mijn situatie uitleg. Ik werk overdag van half 8 tot half 5. In de weekenden en op de vrijdag ben ik vaak thuis. Ik heb wel eens gelezen dat een kat best op zichzelf kan zijn, maar toch liever samen is. Is het dan heel vervelend voor zo'n beestje als ie overdag als ik werk zichzelf moet vermaken in mijn woning? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een gastgezin voor een kitten een stuk drukker is dan mijn persoonlijke situatie en vraag ik me dus af of het niet beter is een kitten bij een boerderij op te halen zodat ie van begin af aan gewend is aan wat meer rust. Tips?
Vervolg..

Ik heb vandaag een lieve poes uit het asiel opgepikt. Ze heet (vooralsnog) Zala en is 2 jaar oud. Erg lief beestje en komt lekker bij me op schoot als ik tv kijk. Met een mooie cypers vacht. Er werd me afgeraden een kitten te nemen vanwege eerder genoemde problemen op dit forum (de boel slopen bij eenzaamheid). Ben erg blij tot nu toe. Al mag je haar kont niet aaien want dan krijg je een kras :)
pi_104571417
Ja! en nu gaat het echt gebeuren, ik heb ook een vraag :P
wat zijn de kenmerken van blaasgruis?
Midas gaat ineens sinds donderdag elke keer naar de kattenbak, gaat erin zitten zonder iets te doen :{
het is een enorme kater, en hij kan zich nieteens omkeren in die grote bak... dus ik kan niet heel goed zien wat hij nou zit te doen daar dus misschien zie ik weer spoken...
afgelopen zomer ging hij er zelfs in liggen toen het zo warm was als ik net schoon grind erin had gedaan ;(
hij heeft de eerste 14 jaar van zijn leven nooit een kattenbak gezien, tot zijn operatie dus begin augustus.
hij loopt nu 2,5 week weer buiten maar hij komt steeds naar binnen en loopt naar zijn kattenbak?

stel dat het blaasgruis is, wat is de makkelijkste manier om hier vanaf te komen?
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 00:01:56 #255
236264 crew  capricia
pi_104572041
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:48 schreef Catch22- het volgende:
iemand enig idee wat voor ras dit is? Lijkt enigzins op Ot (dikke korte poten, dikke staart, koppie), wel kortere vacht

[ afbeelding ]
Europeesche korthaar. Zeker geen Brit, kijk maar naar de oren.
Definitely not CIA
pi_104572763
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:05 schreef Disorder het volgende:

[..]

Vervolg..

Ik heb vandaag een lieve poes uit het asiel opgepikt. Ze heet (vooralsnog) Zala en is 2 jaar oud. Erg lief beestje en komt lekker bij me op schoot als ik tv kijk. Met een mooie cypers vacht. Er werd me afgeraden een kitten te nemen vanwege eerder genoemde problemen op dit forum (de boel slopen bij eenzaamheid). Ben erg blij tot nu toe. Al mag je haar kont niet aaien want dan krijg je een kras :)
Leuk beest hoor. Maar ze hangt aan de deurklink en opent dus deuren! Nu ligt ze dus bij mij op bed. Niet de bedoeling. Hoe krijg ik haar in haar mand?

Ik vraag om een kat maar krijg Houdini.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 00:26:38 #257
236264 crew  capricia
pi_104572823
Deurklink kwartslag draaien.
Definitely not CIA
  zondag 20 november 2011 @ 00:26:45 #258
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104572826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja! en nu gaat het echt gebeuren, ik heb ook een vraag :P
wat zijn de kenmerken van blaasgruis?
Midas gaat ineens sinds donderdag elke keer naar de kattenbak, gaat erin zitten zonder iets te doen :{
het is een enorme kater, en hij kan zich nieteens omkeren in die grote bak... dus ik kan niet heel goed zien wat hij nou zit te doen daar dus misschien zie ik weer spoken...
afgelopen zomer ging hij er zelfs in liggen toen het zo warm was als ik net schoon grind erin had gedaan ;(
hij heeft de eerste 14 jaar van zijn leven nooit een kattenbak gezien, tot zijn operatie dus begin augustus.
hij loopt nu 2,5 week weer buiten maar hij komt steeds naar binnen en loopt naar zijn kattenbak?

stel dat het blaasgruis is, wat is de makkelijkste manier om hier vanaf te komen?
http://www.dierendokters.(...)ntsteking-blaasgruis
Voor de rest weet ik het ook niet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 20 november 2011 @ 00:28:32 #259
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104572872
quote:
4s.gif Op zondag 20 november 2011 00:24 schreef Disorder het volgende:

[..]

Leuk beest hoor. Maar ze hangt aan de deurklink en opent dus deuren! Nu ligt ze dus bij mij op bed. Niet de bedoeling. Hoe krijg ik haar in haar mand?

Ik vraag om een kat maar krijg Houdini.
Ben ik even blij met mijn domme kat die na 8 jaar nog steeds denkt dat deuren opengaan door aan de klink te ruiken en geen idee heeft waar een krabpaal voor bedoeld is. :P
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  Forum Admin zondag 20 november 2011 @ 00:29:42 #260
232445 crew  Specularium
pi_104572906
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:26 schreef capricia het volgende:
Deurklink kwartslag draaien.
Heb ik hier ook gedaan toendertijd voor mijn oude kat. Werkt perfect.
Alleen geen zin om het nu weer allemaal goed te zetten.
  zondag 20 november 2011 @ 02:49:38 #261
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104575772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja! en nu gaat het echt gebeuren, ik heb ook een vraag :P
wat zijn de kenmerken van blaasgruis?
Midas gaat ineens sinds donderdag elke keer naar de kattenbak, gaat erin zitten zonder iets te doen :{
het is een enorme kater, en hij kan zich nieteens omkeren in die grote bak... dus ik kan niet heel goed zien wat hij nou zit te doen daar dus misschien zie ik weer spoken...
afgelopen zomer ging hij er zelfs in liggen toen het zo warm was als ik net schoon grind erin had gedaan ;(
hij heeft de eerste 14 jaar van zijn leven nooit een kattenbak gezien, tot zijn operatie dus begin augustus.
hij loopt nu 2,5 week weer buiten maar hij komt steeds naar binnen en loopt naar zijn kattenbak?

stel dat het blaasgruis is, wat is de makkelijkste manier om hier vanaf te komen?
Morgan ging op het laatst ook af en toe in de kattenbak liggen omdat ie verkoeling zocht, op de bank liggen of op m'n bed was kennelijk te warm voor 'm.
Hij zat in die periode ook veel buiten omdat koude lucht kennelijk voor hem makkelijker in te ademen was.
Bij hem was ook duidelijk te zien dat hij met z'n buik aan het ademen was en niet met z'n middenrif.

Wat blaasgruis betreft, vaak houden katten hun plas zoveel mogelijk in maar pissen toch maar hele kleine beetjes.
Doet ook best pijn zo'n steentje in je urinebuis weet ik uit ervaring (heb zelf een keer een niersteentje gehad)
Is op te lossen met voer en medicijnen
Opzich kan blaasgruis (of een -ontsteking) ook zorgen voor een lichte verhoging of koorts, daar moet je dus wel even op letten.
pi_104578194
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo :{
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes :)
pi_104578643
Misschien een belletje plegen naar de dierenarts morgen?
Informatie inwinnen kost niets...
En kan misschien wel gerust stellen, of toch voorstellen dat langskomen en checken nodig is.

Sterkte!
  zondag 20 november 2011 @ 11:52:08 #264
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_104579793
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo :{
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes :)
Dat dacht ik ook met mijn kat. "Het zal allemaal wel meevallen" vervolgens werd het zo erg dat zn blaas 2x zo groot was omdat het er ECHT niet uitkon. Ondanks dat die kleine plasjes deed.. het was niet genoeg..

Vervolgens zorgde dat voor schade aan zn nieren en een kat die -bijna- dood was..
Operatie + Infuus alles.. 1200 euro. Als ik nou gewoon bij de eerste tekenen even langs de DA Was geweest had het consult gekost en misschien voer omdat ze dan dmv voelen al wisten wat het zou kunnen zijn en dus daarop inspelen.. maar nee.. ik dacht "gaat wel over'

Just saying.. leer van mijn domme fout en wacht niet te lang..
En toen was er niets!
pi_104580312
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:52 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook met mijn kat. "Het zal allemaal wel meevallen" vervolgens werd het zo erg dat zn blaas 2x zo groot was omdat het er ECHT niet uitkon. Ondanks dat die kleine plasjes deed.. het was niet genoeg..

Vervolgens zorgde dat voor schade aan zn nieren en een kat die -bijna- dood was..
Operatie + Infuus alles.. 1200 euro. Als ik nou gewoon bij de eerste tekenen even langs de DA Was geweest had het consult gekost en misschien voer omdat ze dan dmv voelen al wisten wat het zou kunnen zijn en dus daarop inspelen.. maar nee.. ik dacht "gaat wel over'

Just saying.. leer van mijn domme fout en wacht niet te lang..
ja dat weet ik... ik ben eigenlijk van mezelf altijd al snel bang dat er iets aan de hand is, dat is ook de rede dat midas al 2x geopereerd is want arts #1 zei dat hij een spier had verrekt.. terwijl het afgescheurde pezen waren.. nu heeft hij dus een kunstpees terwijl als arts #1 meteen goed had gehandeld hadden zijn eigen pezen nog aangezet kunnen worden ;(

ik ga morgen gewoon bellen en ik ga er al vanuit dat ik weer op pad moet met die kat en dat het me nog meer geld gaat kosten...
dan maar gewoon hopen dan mijn eigen katten zeker nog een jaar kerngezond blijven want mijn kattenfonds is leeg ;(

ik lees alleen ook dat als hij blaasgruis heeft dat hij dan speciaal voer moet eten en niks anders mag?
dat gaat nog leuk worden :P
  zondag 20 november 2011 @ 12:04:38 #266
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_104580317
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo :{
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes :)
Bel in elk geval de DA even. Geloof me: je wilt geen verstopte kater. En al helemaal geen verstopte kater die te lang zijn urine niet kwijt kon. Als ie dicht zit, ligt ie in 24 uur plat & dood te zijn.

Koude pies lijkt me niet :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_104613525
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo :{
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes :)
Qua voer, preventie van blaasgruis en het oplossen van struviet, zou je eens naar vers voeren kunnen kijken. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 20 november 2011 @ 23:52:23 #268
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_104613990
Ik bedoelde zo'n positie

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_104621057
Is het beter een kat meteen te laten wennen aan het alleen thuis zijn? Ik werk vandaag, maar zou eventueel in de middagpauze kunnen checken thuis. Weet niet of dat verstandig is.
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 10:37:28 #270
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104621095
Is de kat helemaal alleen? Is een vriendje of vriendinnetje geen optie dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104621752
Voorlopig niet. Is alleen ja. Mag over een tijdje overdag de deur uit als ie hier een beetje gewend is. Kan ze lekker jagen.
  maandag 21 november 2011 @ 11:02:49 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104621849
Hoe oud is de kat, hoe gedraagt de kat zich, hoe lang heb je de kat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_104622039
Ze is 2 jaar oud en komt uit een asiel. Als ik weg ga en terug kom ligt ze voor het raam naar vogels te kijken, op de bank of op een stoel.

Heb de kat nu een paar dagen.
  maandag 21 november 2011 @ 11:12:15 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104622112
En ze kan de kattenbak al goed vinden?

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt als je er tussen de middag weer naartoe gaat.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 november 2011 @ 11:39:45 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104622997
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:37 schreef Disorder het volgende:
Ze gebruikt de kattenbak gewoon. Ze was in het asiel al zindelijk.
Ik bedoel meer dat ze bij jou al zo gewend is dat ze ' m bij jou kan vinden en durft te gebruiken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104623508
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 11:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze bij jou al zo gewend is dat ze ' m bij jou kan vinden en durft te gebruiken.
Vanaf de eerste dag al. En ze ging de 2e nacht ook niet meer mauwen en bleef beneden slapen.
pi_104635875
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 23:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Qua voer, preventie van blaasgruis en het oplossen van struviet, zou je eens naar vers voeren kunnen kijken. :)
verser vlees als wat hij ''krijgt'' kan niet :P
hij loopt buiten, en beschikt over een 9holes golfbaan vol vogels,hazen,muizen, ect. die hij elke dag zelf vers vangt :Y) hij gebruikt de bunkers als kattenbak en de rough als kattengras..
hij lust amper kattenvoer, alleen die vlees in saus blikjes van gourmet en brokjes van c1000 of whiskas :')
we hebben ook geen controle over zijn eetgedrag omdat het een zwerver is.. die eigenlijk niet binnen opgesloten kan blijven, omdat dit niet hygienisch is in een restaurant :P
hij zit nu weer opgesloten in de rokerslounge trouwens, ik heb vanmiddag urine bij de dierenarts gebracht en hij lijkt blaasontsteking te hebben.
blaasgruis konden ze niet checken omdat er teveel bloed in zat, over 10 dagen moet ik het weer laten checken dat is ook weer zijn medicijnstrip afgelopen.
pi_104648171
Ging goed trouwens met Zala zo te zien. Niks beschadigd en liep ook niet dramatisch te mauwen toen ik weer binnen kwam. Meestal als ik terug kom komt ze op me af lopen vanuit een rustpositie op de bank, op het vloerkleed, of op de lege pizzadoos :)

En nu ligt ze naast me op een tas. Ze kiest de raarste plekken en slaat de net gekochte mand over, haha.
  maandag 21 november 2011 @ 21:05:14 #280
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_104649824
Onze oude kater heeft blaasgruis gehad en hij ging er ook heel typisch door staan en lopen, staart tussen de poten en wiegend zitten (proberen te plassen). Uiteindelijk werd hij erg apatisch doordat het echt pijn deed. Hij zit nu aan speciaal voer en dat gaat prima.
Hopelijk is het alleen een blaasontsteking.
pi_104652503
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:07 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

verser vlees als wat hij ''krijgt'' kan niet :P
hij loopt buiten, en beschikt over een 9holes golfbaan vol vogels,hazen,muizen, ect. die hij elke dag zelf vers vangt :Y) hij gebruikt de bunkers als kattenbak en de rough als kattengras..
hij lust amper kattenvoer, alleen die vlees in saus blikjes van gourmet en brokjes van c1000 of whiskas :')
we hebben ook geen controle over zijn eetgedrag omdat het een zwerver is.. die eigenlijk niet binnen opgesloten kan blijven, omdat dit niet hygienisch is in een restaurant :P
hij zit nu weer opgesloten in de rokerslounge trouwens, ik heb vanmiddag urine bij de dierenarts gebracht en hij lijkt blaasontsteking te hebben.
blaasgruis konden ze niet checken omdat er teveel bloed in zat, over 10 dagen moet ik het weer laten checken dat is ook weer zijn medicijnstrip afgelopen.
Ah, kijk ,dat is goed. :)

Blaasgruis komt heel weinig voor bij katten die vers eten. Stuviet sowieso niet. ;)

Blaasontsteking verklaard ook het rare 'bakgedrag'
Ik hoop op het beste ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104656392
:o oh echt waar?
ik dacht dat zo'n beetje 11 van de 10 katten ooit blaasgruis krijgen...
ik hoop ook op het beste.. want ik zou niet weten hoe ik dat anders moet oplossen met die brokken enzo.
pi_104656652
Ik zal eens even zoeken of ik het kan staven met een onderzoek.

Ik weet bijv. wel, dat suikerziekte iets is wat alleen maar bij gedomesticeerde (brokken)katten voorkomt, en niet bij katten 'in het wild'
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104656799
Edit, dat ga ik even een andere keer doen.

Wat ik je zo uit de mouw kan schudden is dat struviet ontstaat doordat er zich kristallen vormen in de nieren. Dit kan omdat de zuurtegraad niet zuur genoeg is, binnen in de kat. Dit is niet nodig als een kat brokken krijgt voor de vertering van brokken.

Om vers vlees af te breken is het echter WEL nodig dat de zuurtegraad van de kat erg laag is (heel erg zuur dus), hierdoor lossen de kristallen in de nieren op, en kan je dat dus oplossen en zo ook voorkomen. :)

Echter zijn er 2 types gruis (zo uit mijn hoofd) 1 is zo op te lossen, de ander niet. Hooguit te beperken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104657469
aha!
ik heb nooit eerder een kat gehad die gezondheidsproblemen heeft.. *klopt af*
ik weet wel welke problemen kunnen ontstaan.. maar heb me er nooit heel erg in verdiept.
nou.. we wachten maar af tot volgende week donderdag :)
pi_104657911
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:56 schreef deadly_kiss het volgende:
aha!
ik heb nooit eerder een kat gehad die gezondheidsproblemen heeft.. *klopt af*
ik weet wel welke problemen kunnen ontstaan.. maar heb me er nooit heel erg in verdiept.
nou.. we wachten maar af tot volgende week donderdag :)
Ik gelukkig ook niet *klopt ook af*
Wel voer ik ruim 2 jaar vers nu. Heb een boel herplaatsers, opvangers en nieuwe beesten gekregen. Die zijn op allerlei manieren zichtbaar opgeknapt van vers voeren.

De studies zijn sowieso wel erg interessant. :)

Ik hoop dat t met jou poesebeest allemaal goed komt!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104664235
Zala wil 's nachts graag bij me komen liggen en gaat dan zo'n vijf minuten lang mauwen. Ze probeert de deur te openen, maar de klink is inmiddels een kwartslag gedraaid, dus dat lukt niet meer. Ik kan echter niet zo goed slapen op deze manier. Verder is het een lief beestje, maar ik heb liever dat ze op zichzelf slaapt aangezien ik er zo vroeg uit moet voor mijn werk. Wat kan ik doen? Ze woont hier nog maar een paar daagjes. Misschien moet ze gewoon even wennen?

Ze slaapt nu (soms) beneden, en de kattenbak staat in de hal. Vanaf de hal is er echter geen deur naar boven toe en kan ze zo naar de deur van mijn slaapkamer lopen. Misschien toch maar 's nachts in mijn schuur laten slapen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Disorder op 22-11-2011 08:17:36 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 08:47:19 #288
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_104665104
Gewoon de deur van de slaapkamer op een kier zetten zodat ze er door kan. Bij ons slapen de katten vrijwel niet op de slaapkamer, maar liggen ze er wel graag als we net slapen of als we er bijna uit moeten. Die kat heeft over een paar dagen precies door hoe laat jij op moet staan en dan wil je vast liever dat ze bovenop je danst voor voer dan dat ze je hele deur aan gort krabt.
pi_104666070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:47 schreef Sulley02 het volgende:
Gewoon de deur van de slaapkamer op een kier zetten zodat ze er door kan. Bij ons slapen de katten vrijwel niet op de slaapkamer, maar liggen ze er wel graag als we net slapen of als we er bijna uit moeten. Die kat heeft over een paar dagen precies door hoe laat jij op moet staan en dan wil je vast liever dat ze bovenop je danst voor voer dan dat ze je hele deur aan gort krabt.
Dus ze past zich aan aan mijn ritme? Ze is nu 's nachts best actief. Als ze wel bij mij ligt houdt ze me wakker door me kopjes te geven en over me heen te lopen. Niet zo fijn. Ben bang dat ze er een gewoonte van maakt altijd bij mij te willen slapen.
pi_104666545
Maar dat is zo lief als ze bij je willen slapen! Onze kleine die komt me ook snachts een paar keer wakker maken door kusjes te geven. Dan zorg ik dat ze zo'n beetje in mn armen komt te liggen en slapen we zo samen verder O+

Ik vind het al heel wat dat de kat al zo snel bij je komt ligt. Is toch alleen maar mooi, dat wil zeggen dat ze jou vertrouwd
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_104666685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:03 schreef Croli het volgende:
Maar dat is zo lief als ze bij je willen slapen! Onze kleine die komt me ook snachts een paar keer wakker maken door kusjes te geven. Dan zorg ik dat ze zo'n beetje in mn armen komt te liggen en slapen we zo samen verder O+

Ik vind het al heel wat dat de kat al zo snel bij je komt ligt. Is toch alleen maar mooi, dat wil zeggen dat ze jou vertrouwd
Oh ik vind het ook heel lief, maar mijn slaap lijdt er onder. Ze houdt me wakker door in beweging te blijven en te spinnen en kopjes te geven. Schat van een beestje en fijn dat ze me vertrouwd. Meen ik echt. Maar ik ben zo moe :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:27:07 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104667058
Geef het even tijd. De kans is groot dat het nog verandert omdat ze er nog niet zo lang is.

Toen wij verhuisden, wilde de kat ook de eerste nachten op bed slapen. Toen ze eenmaal gewend was, ging ze ook gewoon weer op haar eigen stoel beneden liggen slapen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104667262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:27 schreef Lienekien het volgende:
Geef het even tijd. De kans is groot dat het nog verandert omdat ze er nog niet zo lang is.

Toen wij verhuisden, wilde de kat ook de eerste nachten op bed slapen. Toen ze eenmaal gewend was, ging ze ook gewoon weer op haar eigen stoel beneden liggen slapen.
Jij hebt ook gewoon 1 kat?
pi_104667743
Je went er ook wel aan hoor, en omdat je er aan went wordt je ook minder vaak wakker. Tenminste dat heb ik zo ervaren.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:54:49 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104667758
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:35 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jij hebt ook gewoon 1 kat?
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104668127
Ok. Vond het al zo zielig, maar ze moet natuurlijk ook even wennen. We zullen zien. Heb zin haar weer te zien :)
pi_104687093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:47 schreef Sulley02 het volgende:
Gewoon de deur van de slaapkamer op een kier zetten zodat ze er door kan. Bij ons slapen de katten vrijwel niet op de slaapkamer, maar liggen ze er wel graag als we net slapen of als we er bijna uit moeten. Die kat heeft over een paar dagen precies door hoe laat jij op moet staan en dan wil je vast liever dat ze bovenop je danst voor voer dan dat ze je hele deur aan gort krabt.
dit ja.
mijn katten weten vanzelf als ik sávonds naar het toilet loop en daarna naar de badkamer.. dat we dus gaan slapen :P
dan lopen ze alle 5 ( :') ) naar boven mee en gaan ze op het bed liggen...
als we dan in bed stappen willen ze allemaal nog een aai over de bol en zoeken ze een plekje als we liggen... dan is het soms nog wat gestoei enzo.. en als wij dan slapen gaan ze allemaal weer hun eigen weg, soms slapen ze op het bed mee en soms gaan ze naar beneden.
en tja, natuurlijk mauwen ze soms bij mn hoofd omdat ik ze geen aandacht geef of willen ze onder de dekens omdat dat zo lekker warm is.. maar ze leren vanzelf het ritme en passen ze zich daar op aan.
ik denk ook dat je aan een kat moet wennen..
andere geluiden enzo... ik schijn zelfs mijn katten te aaien in mn slaap ik heb het nieteens meer door :P
pi_104789613
Kan een kat tegen natuurazijn?
Ik heb de grond een klein beetje esprenkeld en ipv weg rennen deed ze er een paar keer van likken
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 november 2011 @ 00:35:21 #299
163650 Greys
pi_104789694
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:32 schreef akadoenka het volgende:
Kan een kat tegen natuurazijn?
Ik heb de grond een klein beetje esprenkeld en ipv weg rennen deed ze er een paar keer van likken
Volgens mij is het niet giftig oid want je mag bv een drinkfontein voor katten ook schoonmaken met natuurazijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105066820
spelen jullie katten ook zo graag met plastic boodschappentassen? (die kraakdingen) :D
2 van mij gaan altijd tikkertje/verstoppertje spelen, een in de tas en de ander er bovenop springen enzo :')
alleen vandaag ging het een beetje verkeerd... ;(
de kat die in de tas zat (smackie) was er klaar mee en wilde weglopen (zo'n grote blokker tas)
alleen liep ze via de verkeerde opening van de tas weg, via het handvat...
ze zat dus halvewege vast aan die lus die bleef bij dr voorpoten hangen.. ze sprong van de tafel en schrok van de tas die als een balon vulde met lucht...
ze sprong door de kamer heen,over de bank het raamkozijn in en ze raakte in paniek door die tas die haar bleef volgen dus ze vloog alle kanten op totdat gelukkig uiteindelijk de tas scheurde..
heel de familie plumeaustaart in paniek en smackie heeft de hele middag met grote ogen en een hoge rug onder de eettafel gezeten aan de andere kant van de kamer _O-
pi_105077757
Mijne gaat er altijd in liggen, en dan kijken alsof het helemaal niet raar is...
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')