abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:13:58 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102646651
Wij hebben een nieuwe kat, Otje. Otje is een half jaar.

Zij is dus nieuw in ons huisje, waar Fiep nu al 8 maanden woont. Fiep is anderhalf jaar oud.

We hebben uiteraard wel gelezen hoe je 2 katten moet introduceren, maar dat is gigantisch (onwerkbaar) onpraktisch, dus we hebben het iets anders aangepakt.

Toen we thuiskwamen hebben we Fiep aan het mandje laten snuffelen van Otje. Zo kon ze zien en ruiken dat er een andere kat was. Otje hebben we toen in onze eetkamer (grenst aan de woonkamer) losgelaten. Fiep kon vanuit de woonkamer naar Otje kijken.

Vervolgens hebben we de reismand in de woonkamer bij Fiep gezet. Zo kon ze de geur van Otje even ruiken. Otje kon in de eetkamer de geur van Fiep even ruiken.

Toen hebben we na een kwartiertje de katten aanelkaar laten snuffelen. Dit ging goed. Geen gekrijs of geblaas. Otje ging vrolijk op onderzoek uit en Fiep keek daarbij toe.

In principe gaat alles goed. Fiep reageert iets anders op ons nu als Otje erbij is, maar dat valt wel mee. Ze spelen af en toe ook, hierbij wordt heel soms even geblazen, maar het lijkt niet echt een gevecht op leven en dood te zijn, meer speelsheid.

Hebben jullie nog tips? Ik probeer al zoveel mogelijk aandact te geven aan Fiep deze eerste tijd, zodat ze niet denkt dat nu op de tweede plek kom, of niet belangrijk meer is. Fiep blijft onze eerste kat, dus die is vooralsnog belangrijker.

Wat ik wel doe, is als de katten bijelkaar in de buurt zijn, dat ik ze beiden tegelijk aai, zodat ze weten dat het 'goed' is als ze bijelkaar zijn.

Vanochtend heb ik ze een snoepje gegeven terwijl ze naast elkaar zaten, dat is volgens mij ook goed.

Ze zijn nu voor het eerst een dag met zijn twee alleen overdag, dus ben benieuwd wat ik aantref thuis straks. Zaterdag waren ze trouwens ook 4 uurtjes alleen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102648293
Nou volgens mij gaat dat allemaal al fantastisch! Het zijn poes en kater begrijp ik, dat is ook altijd makkelijker combineren. En ze zijn beide nog jong, dat scheelt ook. Komt vast allemaal goed.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:47:19 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102649477
Nee, ik besef me terdege dat Otje doet vermoeden dat het een kater betreft, maar is een poes.

Voor zover het er toe doet; ze zijn allebei gesteriliseert.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:38:02 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102655195
Als twee poezen het samen op zich al zo goed doen, dan zou ik me er vooral maar niet teveel mee bemoeien :D

Tegelijk aandacht geven, maar oof af en toe los van elkaar (desnoods na elkaar en in elkaars zicht, zodat ze zien dat je ze allebei lief vindt) :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102668153
Mijn kittens spelen vaak met elkaar, soms gaat het er mijn inziens heftig aan toe.
Een enkele keer krabben ze elkaar ook met hun poten in de ogen, daar lijkt het op.
Dan hoor je wel eens een piep.

Dat moet toch wel ontzettend zeer doen? Of hebben ze een bescherming om het netvlies?
En kan met dit stoeien schade optreden aan het oog?
pi_102669120
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:00 schreef akadoenka het volgende:
Mijn kittens spelen vaak met elkaar, soms gaat het er mijn inziens heftig aan toe.
Een enkele keer krabben ze elkaar ook met hun poten in de ogen, daar lijkt het op.
Dan hoor je wel eens een piep.

Dat moet toch wel ontzettend zeer doen? Of hebben ze een bescherming om het netvlies?
En kan met dit stoeien schade optreden aan het oog?
Dit is precies dezelfde post als vanmiddag...
Als het ontzettend zeer zou doen zouden ze wel krijsen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:08:39 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102677860
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:38 schreef ElisaB het volgende:
Als twee poezen het samen op zich al zo goed doen, dan zou ik me er vooral maar niet teveel mee bemoeien :D

Tegelijk aandacht geven, maar oof af en toe los van elkaar (desnoods na elkaar en in elkaars zicht, zodat ze zien dat je ze allebei lief vindt) :)
Dat doe ik ook :) Het ging gisteren ook erg goed. Ik had wel een paar keer dat ik ze hoorde stoeien en dat er daarna geblazen werd. Als ik er dan heen loop, dan zitten/liggen ze gewoon relaxt op de grond, op een halve meter van elkaar... Dus ik denk dat het meer stoeierij is.

Gisteren was het wel 1x zo dat ik ging kijken en de kleine op haar rug lag en Fiep over haar heen stond en die kleine was aan het blazen. Toen heb ik de plantenspuit er maar even op gezet.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102680974
Mijn vriendin is net tegen een kitten aangelopen. Gewoon zacht lopend.
Beestje piepte redelijk hard en schoot onder de bank.
Hij is daar vrij snel weer onderuit gekropen. Speelt nu alweer een uur normaal met zijn vriendje.

Hoe gevaarlijk is het als je tegen een katje aan loopt? En als ze gewoon spelen is er neem ik aan niks aan de hand?
Lijk twel nog wat bang, maargoed dat is logisch en zal vanzelf wel weg gaan gok ik. Hoelang duurt dat normaliter?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:16:12 #34
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102681015
is gewoon schrik. Die beesten kunnen wel wat hebben hoor.

Wel opletten waar je loopt met kleine katten natuurlijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:16:43 #35
33954 ElisaB
pi_102681032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:14 schreef akadoenka het volgende:
Mijn vriendin is net tegen een kitten aangelopen. Gewoon zacht lopend.
Beestje piepte redelijk hard en schoot onder de bank.
Hij is daar vrij snel weer onderuit gekropen. Speelt nu alweer een uur normaal met zijn vriendje.

Hoe gevaarlijk is het als je tegen een katje aan loopt? En als ze gewoon spelen is er neem ik aan niks aan de hand?
Lijk twel nog wat bang, maargoed dat is logisch en zal vanzelf wel weg gaan gok ik. Hoelang duurt dat normaliter?
Je kan er zelfs op gaan staan (of per ongeluk tussen de koelkastdeur klemmen, weet ik tegenwoordig uit ervaring :@ ). Ze schrikken, zijn kwetsbaar enerzijds, maar flexibel als de pest anderzijds. Als poes weer gewoon aan het spelen is, dan is er niets meer aan de hand en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken :)
pi_102684593
Ok dankje, dacht al dat het schrik was. Maak me ook geen zorgen omdat hij gewoon normaal speelt.

Lijkt wel wat afstandelijker dan de vorige dagen. Of dat nu komt omdat hij druk aan het spelen is / druk bezig is met zijn maatje en ontdekken. Of kan het komen door dat mijn vriendin tegen hem aan is gelopen? Dat hij daarom nu zoiets heeft van "ik ben bang voor die mensen"
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:28:45 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102685169
dicht ze niet teveel intellect toe, zo slim zijn ze niet. Katten hebben wel een humeurtje zelfs. Ga niet bij elke beweging nadenken of er misschien iets is.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102695971
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je kan er zelfs op gaan staan (of per ongeluk tussen de koelkastdeur klemmen, weet ik tegenwoordig uit ervaring :@ ). Ze schrikken, zijn kwetsbaar enerzijds, maar flexibel als de pest anderzijds. Als poes weer gewoon aan het spelen is, dan is er niets meer aan de hand en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken :)
Of staartje tussen de ijskast, opsluiten in de vaatwasser, pootje tussen de vaatwasser...
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:56:35 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102755247

Probleem? Nah!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:58:47 #40
33954 ElisaB
pi_102755349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:56 schreef Catch22- het volgende:

Probleem? Nah!
Dat is héél dikke mik :Y

O+
pi_102756573
Ik een kater van 2 en een poes van 1 jaar, die poes is er later bijgekomen. Ze zijn allebei geholpen. Nou zullen ze nooit dikke vrienden worden maar ze tolereren elkaar.

Af en toen gaan ze als een gek elkaar besluipen bespringen, bijten (niet echt hard)

Is dat nou stoeien of zijn ze er nog niet uit wie de baas is?

Af en toe likt die kater de poes, dan denk ik aah wat lief. Maar dat loopt altijd op bijten uit, totdat die kleine begint te grommen en hem van zich afduwt, dan is het blijkbaar toch niet lief bedoelt maar omzijn dominatie te laten zien ofzo?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:19:30 #42
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102762766
juah, ze "stoeien" soms wel ruig, hoort er bij. Moet er zelf ook even aan wennen. Als de 1 zich echt bedreigt voelt dan merk je dat waarschijnlijk wel.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768477
Die kitten van ons die sprong net van de krabpaal tegen een stoel. Hing vast met de nagels in mijn jas en is daarna omlaag gevallen.

Kan zo'n beestje tegen die klap tegen de stoel?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:10:41 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102768530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:09 schreef akadoenka het volgende:
Die kitten van ons die sprong net van de krabpaal tegen een stoel. Hing vast met de nagels in mijn jas en is daarna omlaag gevallen.

Kan zo'n beestje tegen die klap tegen de stoel?
Ja, natuurlijk wel.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:10:56 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102768539
Ben je er weer? :P Maak je daar maar niet druk om hoor. Katten kunnen lomp veel hebben. Ze zijn superelastisch lijkt het wel
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768623
Ik maak me idd soms best zorgen om de kapriolen die ze uithalen.
Zoals net, dat was best een harde klap tegen die stoel
Ik denk dan gelijk ... ojee die klap moet haast wel schade opleveren an hoofd / ledematen.
Denk dat ik er idd nog aan moet wennen hoeveel die beestjes kunnen hebben dan :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:14:26 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102768633
Niet van dat benauwde.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:15:31 #48
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102768660
precies. Die beesten hier doen ook de meest achterlijke dingen. In volle vaart zijwaarts op tafelpoten klappen, van 1m80 hoge kasten springen etc etc

ze kunnen het hebben :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102768694
verbazendwekkend hoe dat kan dan
ze zien er zo kwetsbaar uit, maar blijkbaar zijn ze dat dan niet
pi_102815319
Ik gooi een schopje kattenbak vulling in de kattenbak, en toen zag ik dat meneer er nog in zat.
Hij rende eruit. Een tiental minuten later ging hij in de bak en zat op de hurken.

Is hij nu bang voor de kattenbak omdat ik hem heb "overvallen" met het grind?
Of was het puur een schrikreactie en gaat hij nog gewoon op de bak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')