Wij hebben een nieuwe kat, Otje. Otje is een half jaar.
Zij is dus nieuw in ons huisje, waar Fiep nu al 8 maanden woont. Fiep is anderhalf jaar oud.
We hebben uiteraard wel gelezen hoe je 2 katten moet introduceren, maar dat is gigantisch (onwerkbaar) onpraktisch, dus we hebben het iets anders aangepakt.
Toen we thuiskwamen hebben we Fiep aan het mandje laten snuffelen van Otje. Zo kon ze zien en ruiken dat er een andere kat was. Otje hebben we toen in onze eetkamer (grenst aan de woonkamer) losgelaten. Fiep kon vanuit de woonkamer naar Otje kijken.
Vervolgens hebben we de reismand in de woonkamer bij Fiep gezet. Zo kon ze de geur van Otje even ruiken. Otje kon in de eetkamer de geur van Fiep even ruiken.
Toen hebben we na een kwartiertje de katten aanelkaar laten snuffelen. Dit ging goed. Geen gekrijs of geblaas. Otje ging vrolijk op onderzoek uit en Fiep keek daarbij toe.
In principe gaat alles goed. Fiep reageert iets anders op ons nu als Otje erbij is, maar dat valt wel mee. Ze spelen af en toe ook, hierbij wordt heel soms even geblazen, maar het lijkt niet echt een gevecht op leven en dood te zijn, meer speelsheid.
Hebben jullie nog tips? Ik probeer al zoveel mogelijk aandact te geven aan Fiep deze eerste tijd, zodat ze niet denkt dat nu op de tweede plek kom, of niet belangrijk meer is. Fiep blijft onze eerste kat, dus die is vooralsnog belangrijker.
Wat ik wel doe, is als de katten bijelkaar in de buurt zijn, dat ik ze beiden tegelijk aai, zodat ze weten dat het 'goed' is als ze bijelkaar zijn.
Vanochtend heb ik ze een snoepje gegeven terwijl ze naast elkaar zaten, dat is volgens mij ook goed.
Ze zijn nu voor het eerst een dag met zijn twee alleen overdag, dus ben benieuwd wat ik aantref thuis straks. Zaterdag waren ze trouwens ook 4 uurtjes alleen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?