heb je nog tips?quote:Op maandag 7 november 2011 19:57 schreef Tchock het volgende:
Update: het probleem van de op de mat pissende kat is volgens mij opgelost maar goed is anders
Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.quote:Op maandag 7 november 2011 20:06 schreef Twinky het volgende:
[..]
heb je nog tips?
Mijnmormel
heeft besloten dat de kattenbak echt te min is voor hem. Zeker als er al twee bacteriën een poepje in hebben gedaan. Plassen gaat nog net, maar poepen doet hij tegenwoordig op het uitloopmatje voor de bak.
Met als resultaat dat ik:
- 's ochtends de bak uitschep omdat ik hoop dat ik dan niet in de strontlucht thuiskom
- 's middags in de strontlucht thuiskom en de drol moet opruimen en matje schoon moet maken
- 's avonds voor de zekerheid maar nog een keer de bak schep omdat hij me anders...
- 's nachts wakker gaat maken met zijn dramatische gekrijs dat hij NAAR BUITEN WIL OF ERGENS ANDERS MAAR IK GA NIET HIER POEPEN IK DOE HET NIET IK DOE HET ECHT NIET. of van de stank van een drol op het matje (ik heb een studiootje, bak/matje/voordeur/bed is allemaal in één ruimte). (dit doet hij ook wel eens als de bak schoon is)
Er ligt nu bijna elke dag een drol op het matje, en dit gaat me te ver. Hij heeft een prachtige, schone bak, uit met dat gezeur. Laatst lagen er zelfs twee toen ik 24u weg was geweest (en toen ik weg was een schone bak, genoeg eten en alles... bah.
Ik heb een nieuw matje gekocht en hoop dat hij daarmee de associatie "ik moet poepen"-> op het matje loslaat. Daarnaast is dit matje makkelijker schoon te maken (die andere had ook stukken met pinnetjes, deze alleen maar ribbels van links naar rechts).
ja, inderdaad. dat is ook de reden dat ik het matje liet liggen: op het matje is beter dan op de vloer/bank/bedquote:Op maandag 7 november 2011 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je zoals wij aluminiumfolie op het matje legt komt hij er niet meer, maar in jouw geval is dat geen goede oplossing. Je hebt kans dat je kat de kattenbak niet meer in durft en anders gaat hij gewoon ergens anders zitten schijten.
Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht..quote:Op maandag 7 november 2011 19:54 schreef Lonaa het volgende:
Een kat halen?
Om een of andere reden gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
Ja, vooral in F&F moet je op je woorden passen lijkt altijd welquote:Op maandag 7 november 2011 22:10 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Wordt ook alles letterlijk genomen hier op FOK! he? Zucht..
Goed excuus dan.quote:Op maandag 7 november 2011 22:19 schreef Lonaa het volgende:
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind het een rare uitdrukking. Net als "kinderen nemen".
Zal ongetwijfeld mijn gebrek zijn, maar het is niet anders.
Ik vind het vervelend klinken. Niks meer, niks minder.
Tis een soort van binnenhuis balkon. Je loopt de trap op en bent meteen in de boven verdieping. Daaronder zit de woonkamer keuken en badkamer tis ook een open trap. Een kitten kan wel want de trap is vrij steil en een kitten komt er niet op. Maar het aanleren.. Tja. Planten spuit? Enig problem is natuurlijk dat ik ook niet altijd thuis ben. Ben toch bang. Dat t katje dan omhoog stuift. Zal eens na vragen aan mn ma. Die heeft altijd een waterbed gehad.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:44 schreef Croli het volgende:
Hoe bedoel je die open bovenverdieping dan??? Is dat je enige woonlaag? Of heb je een beneden en bovenverdieping met open trap (dat is bij ons dus zo)
Maar goed dan is het een kwestie van een wat ouder beestje nemen, kittens zijn nogal vlieg en stuif gevalletjes, die kun je niet echt tegenhouden. Een oudere kat kun je wel leren dat ie niet op bed mag
No problem.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:42 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Goed excuus dan.
Ik wil dus een lief katje in huis nemen en heb een open bovenverdieping. Echter staat daar een waterbed, nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat het katje niet naar boven klimt. Hoe kan ik dat het beste voorkomen?
Nageltjes jaquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Bij voorbaat kansloos.
Waarom mag ze niet op het waterbed? Risico op beschadiging? Dan zou ik naar een ander soort oplossing gaan zoeken.
Ander bed, geen kat, bovenverdieping (of iig je bed) afsluiten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:
Idd plantenspuit
[..]
Nageltjes ja
En wat voor oplossing dan wel?![]()
Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Exentric90 het volgende:
Idd plantenspuit
[..]
Nageltjes ja
En wat voor oplossing dan wel?![]()
Ander bed is geen optie, medisch enzo.. Geen kat ook niet :p mijn moeder geeft aan dat er extra dikke toplagen zijn die bestand zijn tegen katten dus daar maar eens naar kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijv. overdag een goed dek over het bed leggen, zodat de nageltjes geen schade kunnen toebrengen.
Maar dan nog houd je het probleem van 's nachts, als de kat bij jou in bed zou willen kruipen en dan zijn nageltjes gebruikt.
Ander bed.
Maar heb niet de illusie dat je de kat er weg kunt houden als alles in open verbinding met elkaar staat.
Bang niet. Ik weet uit ervaring dat het kan. Vraag is alleen voor hoelang want mijn ma had toen op een gegeven ogenblik ook een gaatje er in zitten. En daarna dus dat dikke top matras gekocht. Maar jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:59 schreef deadly_kiss het volgende:
wat heeft de kat met het waterbed te maken? ben je bang dat je bed lek gaat? :p
Ondanks dat het de afgelopen tien dagen best aardig ging en ik maar één keer een lading braaksel vond ben ik vrijdagavond naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze geconstateerd dat zijn gebit niet goed is. Er zaten twee ontstekingen in en zijn tandvlees was niet helemaal goed. Vanochtend heb ik hem daar opnieuw heen gebracht en hebben ze hem onder narcose gebracht voor een gebitsreiniging. Ook zou zijn bloed worden getest omdat ze over het algemeen veelvuldig braken in verband brengen met de werking van zijn nieren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Zit niets anders op dan anders toch de dierenarts te raadplegen als de trend voortzet
quote:Op maandag 14 november 2011 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ondanks dat het de afgelopen tien dagen best aardig ging en ik maar één keer een lading braaksel vond ben ik vrijdagavond naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze geconstateerd dat zijn gebit niet goed is. Er zaten twee ontstekingen in en zijn tandvlees was niet helemaal goed. Vanochtend heb ik hem daar opnieuw heen gebracht en hebben ze hem onder narcose gebracht voor een gebitsreiniging. Ook zou zijn bloed worden getest omdat ze over het algemeen veelvuldig braken in verband brengen met de werking van zijn nieren.
Rond 11.30 uur hebben ze me gebeld. Bloed was goed, bloedwaardes en rode bloedlichaampjes ook. Organen waren ook goed. Zijn gebit is gereinigd en mag hem straks weer ophalen.
Eens kijken hoe het de komende dagen en weken zal gaan.
Kan wel zeggen dat er een baksteen uit me maag verdwenen is
Wat niet kan, kan niet inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
Mjah, zou niets liever willen maar ja, werk gaat helaas door en verder is er niemand die er op kan passen. Vanavond maar extra goed knuffelen
Wilde niet nog langer wachten en pas volgend weekend heen gaan.
Bed kan nietquote:Op maandag 14 november 2011 15:14 schreef Catch22- het volgende:
onder het bed
onder de bank
onder het tv meubel
meestal.
Zou ik niet doen. Dat beest gebruikt die dingen om te kijken of ie door nauwe openingen kan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Soms schijnt het te helpen om de snorharen van de andere kat ook te kortwieken
Euh, ik vind 1 met gekortwiekte snorharen meer dan erg, ik ga niet ook bij de ander nog de boel eraf knippenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Oh dat deed (Bal)thazar ook bij Clark toen die bij m'n ouders in huis kwam, heeft zeker een jaar geduurd voor Thazar daarmee stopte.
Soms schijnt het te helpen om de snorharen van de andere kat ook te kortwieken
Het is inderdaad een teken van dominantie.
Noodle (degene met de afgekauwde snorharen) kan zich er prima mee redden hoor.quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. Dat beest gebruikt die dingen om te kijken of ie door nauwe openingen kan.
Vervolg..quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:57 schreef Disorder het volgende:
Even een crosspost
Ik heb de kattenuitzet inmiddels in huis gehaald en ben klaar voor de opvoeding van mijn eerste kitten. Nu wil ik per sé een kitten omdat ik simpelweg het katertje vanaf het begin wil meemaken. De hele levensloop dus.
Ik weet alleen nog niet waar ik het beste mijn kat vandaan kan halen. Een gastgezin? Een asiel? Een boerderij? Familielid? Ik weet het gewoon niet.
Misschien kunnen jullie mij uitleggen wat ik het beste kan doen als ik mijn situatie uitleg. Ik werk overdag van half 8 tot half 5. In de weekenden en op de vrijdag ben ik vaak thuis. Ik heb wel eens gelezen dat een kat best op zichzelf kan zijn, maar toch liever samen is. Is het dan heel vervelend voor zo'n beestje als ie overdag als ik werk zichzelf moet vermaken in mijn woning? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een gastgezin voor een kitten een stuk drukker is dan mijn persoonlijke situatie en vraag ik me dus af of het niet beter is een kitten bij een boerderij op te halen zodat ie van begin af aan gewend is aan wat meer rust. Tips?
Europeesche korthaar. Zeker geen Brit, kijk maar naar de oren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:48 schreef Catch22- het volgende:
iemand enig idee wat voor ras dit is? Lijkt enigzins op Ot (dikke korte poten, dikke staart, koppie), wel kortere vacht
[ afbeelding ]
Leuk beest hoor. Maar ze hangt aan de deurklink en opent dus deuren! Nu ligt ze dus bij mij op bed. Niet de bedoeling. Hoe krijg ik haar in haar mand?quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vervolg..
Ik heb vandaag een lieve poes uit het asiel opgepikt. Ze heet (vooralsnog) Zala en is 2 jaar oud. Erg lief beestje en komt lekker bij me op schoot als ik tv kijk. Met een mooie cypers vacht. Er werd me afgeraden een kitten te nemen vanwege eerder genoemde problemen op dit forum (de boel slopen bij eenzaamheid). Ben erg blij tot nu toe. Al mag je haar kont niet aaien want dan krijg je een kras
http://www.dierendokters.(...)ntsteking-blaasgruisquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja! en nu gaat het echt gebeuren, ik heb ook een vraag![]()
wat zijn de kenmerken van blaasgruis?
Midas gaat ineens sinds donderdag elke keer naar de kattenbak, gaat erin zitten zonder iets te doen![]()
het is een enorme kater, en hij kan zich nieteens omkeren in die grote bak... dus ik kan niet heel goed zien wat hij nou zit te doen daar dus misschien zie ik weer spoken...
afgelopen zomer ging hij er zelfs in liggen toen het zo warm was als ik net schoon grind erin had gedaan![]()
hij heeft de eerste 14 jaar van zijn leven nooit een kattenbak gezien, tot zijn operatie dus begin augustus.
hij loopt nu 2,5 week weer buiten maar hij komt steeds naar binnen en loopt naar zijn kattenbak?
stel dat het blaasgruis is, wat is de makkelijkste manier om hier vanaf te komen?
Ben ik even blij met mijn domme kat die na 8 jaar nog steeds denkt dat deuren opengaan door aan de klink te ruiken en geen idee heeft waar een krabpaal voor bedoeld is.quote:Op zondag 20 november 2011 00:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Leuk beest hoor. Maar ze hangt aan de deurklink en opent dus deuren! Nu ligt ze dus bij mij op bed. Niet de bedoeling. Hoe krijg ik haar in haar mand?
Ik vraag om een kat maar krijg Houdini.
Heb ik hier ook gedaan toendertijd voor mijn oude kat. Werkt perfect.quote:
Morgan ging op het laatst ook af en toe in de kattenbak liggen omdat ie verkoeling zocht, op de bank liggen of op m'n bed was kennelijk te warm voor 'm.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja! en nu gaat het echt gebeuren, ik heb ook een vraag![]()
wat zijn de kenmerken van blaasgruis?
Midas gaat ineens sinds donderdag elke keer naar de kattenbak, gaat erin zitten zonder iets te doen![]()
het is een enorme kater, en hij kan zich nieteens omkeren in die grote bak... dus ik kan niet heel goed zien wat hij nou zit te doen daar dus misschien zie ik weer spoken...
afgelopen zomer ging hij er zelfs in liggen toen het zo warm was als ik net schoon grind erin had gedaan![]()
hij heeft de eerste 14 jaar van zijn leven nooit een kattenbak gezien, tot zijn operatie dus begin augustus.
hij loopt nu 2,5 week weer buiten maar hij komt steeds naar binnen en loopt naar zijn kattenbak?
stel dat het blaasgruis is, wat is de makkelijkste manier om hier vanaf te komen?
Dat dacht ik ook met mijn kat. "Het zal allemaal wel meevallen" vervolgens werd het zo erg dat zn blaas 2x zo groot was omdat het er ECHT niet uitkon. Ondanks dat die kleine plasjes deed.. het was niet genoeg..quote:Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo![]()
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes
ja dat weet ik... ik ben eigenlijk van mezelf altijd al snel bang dat er iets aan de hand is, dat is ook de rede dat midas al 2x geopereerd is want arts #1 zei dat hij een spier had verrekt.. terwijl het afgescheurde pezen waren.. nu heeft hij dus een kunstpees terwijl als arts #1 meteen goed had gehandeld hadden zijn eigen pezen nog aangezet kunnen wordenquote:Op zondag 20 november 2011 11:52 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook met mijn kat. "Het zal allemaal wel meevallen" vervolgens werd het zo erg dat zn blaas 2x zo groot was omdat het er ECHT niet uitkon. Ondanks dat die kleine plasjes deed.. het was niet genoeg..
Vervolgens zorgde dat voor schade aan zn nieren en een kat die -bijna- dood was..
Operatie + Infuus alles.. 1200 euro. Als ik nou gewoon bij de eerste tekenen even langs de DA Was geweest had het consult gekost en misschien voer omdat ze dan dmv voelen al wisten wat het zou kunnen zijn en dus daarop inspelen.. maar nee.. ik dacht "gaat wel over'
Just saying.. leer van mijn domme fout en wacht niet te lang..
Bel in elk geval de DA even. Geloof me: je wilt geen verstopte kater. En al helemaal geen verstopte kater die te lang zijn urine niet kwijt kon. Als ie dicht zit, ligt ie in 24 uur plat & dood te zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
ik ben ineens bang dat dat het nu feest blijft bij Midas... en in mn spaarpot klinkt een echo![]()
kan hij niet gewoon de koude pies hebben ofzo, omdat hij ineens weer de koude buitenlucht in mocht?
ik zie wel gewoon plasjes in zn bak als ik die verschoon, en als hij op de bak zit doet hij ook niet raar.. hij kijkt net zo chill als altijd.
dan kijk ik het nog wel aan.. of er verandering komt in zijn kattenbak bezoekjes
Qua voer, preventie van blaasgruis en het oplossen van struviet, zou je eens naar vers voeren kunnen kijken.quote:Op zondag 20 november 2011 10:48 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik bedoel meer dat ze bij jou al zo gewend is dat ze ' m bij jou kan vinden en durft te gebruiken.quote:Op maandag 21 november 2011 11:37 schreef Disorder het volgende:
Ze gebruikt de kattenbak gewoon. Ze was in het asiel al zindelijk.
Vanaf de eerste dag al. En ze ging de 2e nacht ook niet meer mauwen en bleef beneden slapen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ze bij jou al zo gewend is dat ze ' m bij jou kan vinden en durft te gebruiken.
verser vlees als wat hij ''krijgt'' kan nietquote:Op zondag 20 november 2011 23:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Qua voer, preventie van blaasgruis en het oplossen van struviet, zou je eens naar vers voeren kunnen kijken.
Ah, kijk ,dat is goed.quote:Op maandag 21 november 2011 17:07 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
verser vlees als wat hij ''krijgt'' kan niet
hij loopt buiten, en beschikt over een 9holes golfbaan vol vogels,hazen,muizen, ect. die hij elke dag zelf vers vangthij gebruikt de bunkers als kattenbak en de rough als kattengras..
hij lust amper kattenvoer, alleen die vlees in saus blikjes van gourmet en brokjes van c1000 of whiskas![]()
we hebben ook geen controle over zijn eetgedrag omdat het een zwerver is.. die eigenlijk niet binnen opgesloten kan blijven, omdat dit niet hygienisch is in een restaurant![]()
hij zit nu weer opgesloten in de rokerslounge trouwens, ik heb vanmiddag urine bij de dierenarts gebracht en hij lijkt blaasontsteking te hebben.
blaasgruis konden ze niet checken omdat er teveel bloed in zat, over 10 dagen moet ik het weer laten checken dat is ook weer zijn medicijnstrip afgelopen.
Ik gelukkig ook niet *klopt ook af*quote:Op maandag 21 november 2011 22:56 schreef deadly_kiss het volgende:
aha!
ik heb nooit eerder een kat gehad die gezondheidsproblemen heeft.. *klopt af*
ik weet wel welke problemen kunnen ontstaan.. maar heb me er nooit heel erg in verdiept.
nou.. we wachten maar af tot volgende week donderdag
Dus ze past zich aan aan mijn ritme? Ze is nu 's nachts best actief. Als ze wel bij mij ligt houdt ze me wakker door me kopjes te geven en over me heen te lopen. Niet zo fijn. Ben bang dat ze er een gewoonte van maakt altijd bij mij te willen slapen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:47 schreef Sulley02 het volgende:
Gewoon de deur van de slaapkamer op een kier zetten zodat ze er door kan. Bij ons slapen de katten vrijwel niet op de slaapkamer, maar liggen ze er wel graag als we net slapen of als we er bijna uit moeten. Die kat heeft over een paar dagen precies door hoe laat jij op moet staan en dan wil je vast liever dat ze bovenop je danst voor voer dan dat ze je hele deur aan gort krabt.
Oh ik vind het ook heel lief, maar mijn slaap lijdt er onder. Ze houdt me wakker door in beweging te blijven en te spinnen en kopjes te geven. Schat van een beestje en fijn dat ze me vertrouwd. Meen ik echt. Maar ik ben zo moequote:Op dinsdag 22 november 2011 10:03 schreef Croli het volgende:
Maar dat is zo lief als ze bij je willen slapen! Onze kleine die komt me ook snachts een paar keer wakker maken door kusjes te geven. Dan zorg ik dat ze zo'n beetje in mn armen komt te liggen en slapen we zo samen verder![]()
Ik vind het al heel wat dat de kat al zo snel bij je komt ligt. Is toch alleen maar mooi, dat wil zeggen dat ze jou vertrouwd
Jij hebt ook gewoon 1 kat?quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:27 schreef Lienekien het volgende:
Geef het even tijd. De kans is groot dat het nog verandert omdat ze er nog niet zo lang is.
Toen wij verhuisden, wilde de kat ook de eerste nachten op bed slapen. Toen ze eenmaal gewend was, ging ze ook gewoon weer op haar eigen stoel beneden liggen slapen.
dit ja.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:47 schreef Sulley02 het volgende:
Gewoon de deur van de slaapkamer op een kier zetten zodat ze er door kan. Bij ons slapen de katten vrijwel niet op de slaapkamer, maar liggen ze er wel graag als we net slapen of als we er bijna uit moeten. Die kat heeft over een paar dagen precies door hoe laat jij op moet staan en dan wil je vast liever dat ze bovenop je danst voor voer dan dat ze je hele deur aan gort krabt.
Volgens mij is het niet giftig oid want je mag bv een drinkfontein voor katten ook schoonmaken met natuurazijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:32 schreef akadoenka het volgende:
Kan een kat tegen natuurazijn?
Ik heb de grond een klein beetje esprenkeld en ipv weg rennen deed ze er een paar keer van likken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |