abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 19:52:13 #251
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133816373
Wauw ! Dit klustopic doet mij denken aan onze andere Belgische klusfanaat MMach; die werkte ook altijd zo proper en zo precies als jij ! ^O^

Toch tof hoe jij zo'n keuken kunt maken; van een oude tweedehands donkere eiken kleur keuken naar een op maat gemaakt wit geheel *O*
  maandag 2 december 2013 @ 12:16:46 #252
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_133838208
WARNING: Vonkenboer gaat waarschijnlijk wat tenen krullend toekijken nu ... maar het moet vooruit gaan :) Ik werk ook liever met voor bedrade buis maar het ging nu even niet anders!

Behoorlijk wat vooruitgang geboekt dit weekend. Vrijdag de laatste kast gelakt aan de binnenkant, wat opgeruimd, scharnieren proper gemaakt, lijstje gemaakt met doe-het-zelf benodigdheden. Op zaterdag ook aan de slag geweest en op zondag flink vooruitgang geboekt met de electriciteit! Maar naar goede gewoonte ... fotoverslag zegt meer dan woorden.


Soms loopt het ook bij mij mis :( voor iedereen die hier altijd volgt en denkt dat altijd alles lukt ... Ik had dus een hoekje waar de verf gelost had, ik dacht even beetje primer er over en dan opnieuw paar laklaagjes. Helaas begon de verf te reageren en kreeg ik een behoorlijk vies resultaatje ... nu het is maar verf he :) laten drogen, opschuren, even met thinner er over en opnieuw lakken ... komt wel goed.


Grote werken. Aftands muurbkleedsel dat ik er 7 jaar geleden tijdelijk had tegen geplakt terug er af gedaan.


ondertussen klein klusje tussendoor ... in de hal vooraan heb ik 5 witte ledspotjes die eigenlijk altijd branden. Een beetje nutteloos en aangezien ik zo zuinig mogelijk wil worden heb ik een tijdklok geplaatst. Nu enkel nog licht in 2 blokken ('smorgens van 6 tot 9 en dan 's avonds van 17 tot 24), scheelt toch 10 uur per dag zonder dat ik er iets van merk.


Work in progress


Stroom uit gezet en zoonlief wou ook helpen kappen ;) Wordt een droomvent later!


Gleufje en kabel er in. Er waren geen geribbelde voorbedrade buizen dus heb ik VOB 3 aderige AllWheater kabel gebruikt en doorverbonden. Tevens doosje gezet om alles netjes dicht te maken. Vanbinnen dubbel klem verbindingen voor hoge vermogens. Gekeurd tot 70 ampere. Aangezien het fornuis 32 ampere max trekt zou dat ruim voldoende moeten zijn! De booster die ik wil plaatsen is 6000 watt. Wet van ohm zegt dat er dus maximaal 27,7 ampere door zou lopen :)


Aangezien ik in mijn huisje woon en ik minstens 1 warme maaltijd per dag belangrijk vind ben ik creatief aan de slag gegaan. Ik had al een tijd geleden 4 poten gehaald bij ikea (naderhand ga ik die hergebruiken voor een tafel in mijn carport en kelder). Deze onder het werkblad gezet zodat ik een soort kookeiland bekwam.


Poter onder het tablet


inkorten zodat het past.


Proper werken! Altijd belangrijk!


En toen stond het vuur op de nieuwe positie ... in een tijdelijke tafel :) ook begonnen met het vullen van de kaplijn!


Vuur tijdelijk aangesloten


Tegeltjes verwijderen ... voorzichtig te werk gegaan met een ouder schroevendraaier. Het lijkt mosaic maar het zijn gewoon 9 tegels


Zaterdag avond ... alles weer netjes opgeruimd -> pintje in de zetel en rusten.


Nieuwe handgrepen gekocht! Kost best wat centen wel :( hendeltjes en grepen was alles samen bijna 90 euro. Geborsteld inox dat dan weer wel. Ik heb gekeken om handvaten te nemen die op de zelfde gaatjes passen (9.5 cm). Tevens wilde ik iets dat bij het kastdesign paste. Uiteraard worden alle deurtjes en lades nog satine wit gelakt.


Deurstoppers had ik nog 10 stuks van liggen in de kelder ... geen idee waarom ik die eens ooit gekocht heb hahaha maar kwamen nu handig van pas.


Nachtkastjes gratis en voor niks :) 2 stuks van gemaakt. Niet perfect maar het kan tijdelijk dienen en beter dan niks.


Keuken aansluitingen uitgewipt met de wipzaag, alles gebalanceerd en op zijn plaats gezet! Moet wel nog vast gezet worden in de muur. Begint echt netjes te worden. Ik ga acht verschrikkelijk veel plaats hebben ten opzichte van vroeger!


Kabel van afzuigkap moet ook naar andere muur. Hij zal uitkomen vlak tegen de afvoerbuis. Daar wordt vervolgens een bekisting gemaakt om zowel de buis als de stroomaansluiting naar de juiste plaats te brengen.


Altijd goed kijken waar de stroom binnenkomt. Hier dus UITERST voorzichtig te werk gegaan. De stroom komt binnen aan de kant waar ik mijn gleuf wilde hebben.


Heel voorzichtig kappen en goed bij houden met de stofzuiger.


Kabel geplaatst. Ook hier komt een afdekdoosje in plaats van het stopcontact en naderhand gaan er tegels over de volledige wand ...


Opvullen ...


Dit stopcontact moet een meter omhoog


bezetsel door zoonlief weg gekapt.


inbouwdoosje geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaerdenC op 02-12-2013 16:55:06 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_133839443
Ik weet niet hoe dat in België zit maar in Nederland zou deze manier van elektra plaatsen in geen geval goedgekeurd worden.
  maandag 2 december 2013 @ 14:42:28 #254
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_133842378
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik weet niet hoe dat in België zit maar in Nederland zou deze manier van elektra plaatsen in geen geval goedgekeurd worden.
Hier blijkbaar ook niet ... gelukkig kan ik het nog verwijderen en volledig hertrekken :( wel beetje kak dat dat niet mag. Of wel moeten de doosjes vrij beschikbaar zijn of wel moet het in 1 stuk zijn.

Ik overweeg ook de eerste optie ... zorgen dat de doosjes vrij beschikbaar blijven. Bovenaan zou ik dan een blind afdekplaatje kunnen gebruiken en onderaan zou ik er bv een afdekroostertje over kunnen zetten. Estetisch niet super maar aan de andere kant wel een oplossing als ik de kabels niet hertrokken krijg?

Nu kwa keuring moeten ze het dan wel weten natuurlijk als dat allemaal achter een tegelmuur verwerkt is lijkt me dat sterk dat ze dat vinden. Nu ik ga het dus voor de zekerheid allemaal terug los doen. Het is vooral het kapwerk dat veel werk was! mogelijk kan ik nieuwe kabels trekken door de bestaande buis, hoewel dat er op het eerste zicht niet op leek ... maar extra weekendje voorzien dus.

[ Bericht 12% gewijzigd door HaerdenC op 02-12-2013 14:54:47 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 2 december 2013 @ 15:23:24 #255
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_133843517
Bij deze dus grote update. Het stopcontact bovenaan van de oude afzuigkap blijft een stopcontact, ik vertrek van daar uit naar de nieuwe aansluiting in de koker. In het bestaande stopcontact ga ik zo een lampje pluggen dat automatisch aan springt als het donker is!

zo iets in deze aard:



Beneden ga ik de doos terug vrij maken en dan werken met een afdek rooster ... dan zou alles wel in orde moeten zijn veronderstel ik? Als er dan iets is kan het roostertje los gedaan worden en kan daar het doosje open gedaan worden.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 2 december 2013 @ 16:14:11 #256
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_133845171
Ik heb van de elektrafokkers begrepen dat elektraleidingen altijd of horizontaal of verticaal moeten lopen. Ik hoop ook altijd bij het boren in de muur dat mijn klussende voorgangers dat streven ook gehanteerd hebben want dat maakt het leven wel makkelijker bij het bepalen waar je vooral niet moet boren :P .
  maandag 2 december 2013 @ 16:22:43 #257
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_133845475
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:14 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb van de elektrafokkers begrepen dat elektraleidingen altijd of horizontaal of verticaal moeten lopen. Ik hoop ook altijd bij het boren in de muur dat mijn klussende voorgangers dat streven ook gehanteerd hebben want dat maakt het leven wel makkelijker bij het bepalen waar je vooral niet moet boren :P .
Dat heb ik ook gelezen maar hier gaat het lastig anders he ... ik moet aan de andere kant raken. Nu ik heb van alles foto's dus ik kan presies zeggen hoe alles ligt. Ik heb op andere plaatsen in mijn woning gezien dat men dat vooral toepast waar mogelijk ... het stopcontact van de dampkap komt de stroom ergens van rechts ... de stopcontacten van beneden naar boven ... dus ligt sowieso al in 2 richtingen en is goed gekeurd, uitgevoerd door een cert. Elek. raar dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door HaerdenC op 02-12-2013 16:46:21 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 9 december 2013 @ 11:15:02 #258
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134075521
Zaterdag had ik een beetje een luie dag. Lang in bed blijven liggen en raakte maar niet opgestart. Desondanks de deurtjes en schuiven los geschroefd, oude handvaten los gedaan, geschuurd en binnenkanten in de primer gezet. Helaas had ik ook nog wel wat andere dingen te doen dit weekend (automeeting, ierse avond, Sint gaan halen bij de mama, Sint thuis ...).

Kwa stroom komt volgende week een bevriend electricien verder doen ;) inderdaad ik heb heb even om raad gevraad ... voor het fornuis hebben we de kabel die lag er uit gehaald en al 6 care getrokken van aan de stroomkast tot waar het moet komen! Op aanraden van zowat iedereen hier. Om de stroom om te leggen gaan we ook alles een beetje herbekijken en hij gaat het netjes aansluiten dan is alles zoals het moet.

Toch een fotoverslag!


Kastdeurtjes geschuurd en de niet gebruikte gaatjes opgevuld met vulmiddel


als je alles naast mekaar legt is het best veel ...


Achterkantjes. Ik dacht eerst dat ik wel rond het kliksysteem kon verven maar uiteindelijk toch allemaal lost gedaan.


Achterkantjes in de primer gezet


Ik heb alles gerold met sponsrolletjes. LET OP ALS JE HET ZELF OOK WIL DOEN. Om de 25 a 30 minuten het sponsje vervangen. Door 1 of ander bestandsdeel in de verf beginnen de sponsjes op te lossen en dan krijg je allemaal vuiltjes in je lak!


Na 5 uur (primer moet normaal 2,5 uur drogen doch bij vervel is gedult een goede deugd ... ik wacht liever dubbel tijden voor een beter eindresultaat) omgedraaid en de frontjes in de primer gezet


De ruw geschuurde deurtjes ... ik heb alles geschuurd met van die schuursponsjes van M3


De gaatjes van het lelijke oude beslag voorzichtig en netjes opgevuld in 3 keer ... het zate steeds terug in en wilde het echt niet zichtbaar hebben


Eerste primerlaag (voorfronten hebben 2 primer lagen gekregen en krijgen 3 toplagen!


Direct een totaal ander zicht vind ik persoonlijk. Hier kreeg ik terug wat meer hoop want het is verdorie toch wel een fijn werkje hoor ...


Dit was na 2 primerlagen en de eerste toplaag.


tweede toplaag ...


En dan de derde toplaag :)


De houtnerf komt terug eens het uitgedroogd is en na 7 dagen wordt het satijnkleur! Nog een tip voor mensen die mij willen na doen. Ik zou niet gaan voor hoogglanslak. Ik werk heel heel heel proper, tussen ieder laag met microvezeldoek over gegaan, niet bewegen in huis, alles goed gepoetst en toch hier en daar een stofje in de lak ... Hoe hard je ook je best doet. Nu bij satijn ga je daar niets van zien. Bij hoogglans vrees ik van wel ...


Van onder een andere hoek


Bling bling


Vanmorgen het eindresultaat eens bekeken (het heeft al dik 11 uur gedroogd dus tegen deze avond zou het zo goed als droog moeten zijn (volgens de pot verf duurt het 16 uur maar ook hier wacht ik liever wat langer, ik wil niet mijn werk van nu verpesten ... dan is het nog omdraaien en de binnenkanten een laklaag geven en dan ... monteren :)


Echt tevreden over de keuze van handvaten.


De deurtjes krijgen deze kleine bijhorende deurstopjes


Hier zie je de houtnerven terug doorkomen ... ik schat dat het achter een paar dagen nog wat meer zal zijn. Tevens zie je ook hier het deurknopje.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_134077930
Haerden petje af voor je werk hoor! Ziet er ( zoals altijd ) weer super netjes uit. ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 9 december 2013 @ 13:01:11 #260
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134078089
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:54 schreef Wolken het volgende:
Haerden petje af voor je werk hoor! Ziet er ( zoals altijd ) weer super netjes uit. ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Dat zal nog wel even duren helaas :) ik moet de achterkantjes ook nog aflakken en dan de rest van de keuken in orde maken na de electriciteitswerken. Ben zaterdag wel al stiekem tegeltjes gaan kijken sjuuuutttt niemand zeggen he :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:31:24 #261
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134116029

En ineens zijn de bovenkastjes voorzien van deurtjes. Ik zeg niet dat het perfect perfect is maar ik ben echt wel heel erg tevreden over het resultaat tot dus ver! Echt netjes dikke laag lak en de handvatjes zien er ook best modern uit. Smaken verschillen natuurlijk, ik heb echt gekozen zoals ik het graag zie!


Andere hoek geef zicht over de lak en de handvatjes die dus onderaan zo een uitronding hebben om grip te hebben.


Binnekanten zijn minder dik gelakt en dat zie je maar dat is bij productie kasten ook zo. Ik zou dat ook nog kunnen dubbel lakken maar het is niet echt een must. probleem is dat de lak echt moet uitharden voor ik de binnekant volledig kan lakken. Dat duurt minstens 7 dagen. Als ik nog veel zin heb kan het zijn dat ik naderhand wel eens de deurtjes terug af neem om de binnekanten perfect te lakken.


De schuiven ook voorzien van de modernere handvaten en omhoog gelegd om verder te drogen. NOOIT lakken op kranten dat heb ik mij al beklaagd volgende keer leg ik plastiek! Aan de randjes gaan de kranten vast lijmen en zo ... niet fijn ... ik heb behoorlijk wat retouchewerk. Desondanks heel heel heel erg blij met het resultaat.


Nu glanst het dus nog allemaal achter 7 dagen zou het satijn moeten zijn.


Hier zie je de gemonteerde schuiven die verder aan het drogen zijn :)


Zo gaat het uit zien als de schuiven in de kastjes gemonteerd zijn!

Ik ben wel geweldig lomp geweest en heb 1 handvat voor de schuiven te weinig gekocht :) alle schuiven geteld maar niet de valse schuif onder de spoelbak dus morgen even extra handvatje ophalen in de snuffelmarkt!

Deze week gaat het wel allemaal wat trager wegens werken door de dag en vanalle andere dingen ook nog op staan maar ga toch proberen beetje bij beetje op te schieten. Vanavond ga ik proberen om het blok uit de laatste foto in de muur te verankeren en alle deurtjes en schuiven er in te zetten. Er is nog 1 schuif die ik moet lakken en nog een paar deurtjes die enkel grondverf hebben maar dus nog niet gedaan zijn omdat mijn living te klein was :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_134116829
Goeie job weer, Haerden _O_

De verf/ lak van de liggende planken - waarop servies etc. - kun je beschermen tegen stoten en krassen met doorzichtig plastic matten ( op een rol) .
Zelf heb ik ze in het rood.
Geen idee hoe het heet.

Ga zo door w/
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:11:18 #263
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134117090
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:01 schreef AnneX het volgende:
Goeie job weer, Haerden _O_

De verf/ lak van de liggende planken - waarop servies etc. - kun je beschermen tegen stoten en krassen met doorzichtig plastic matten ( op een rol) .
Zelf heb ik ze in het rood.
Geen idee hoe het heet.

Ga zo door w/
wel ik heb een paar opties die ik overweeg :) de 1 al duurder dan de andere ... of wel haal ik bij ikea van die dikke rubber folie op rol . Die hebben zo een soort transparante folie met aan 1 kant ribbeltjes en aan de andere kant vlak (ik ben te dom om te weten waar het te vinden op de ikea site helaas ... ) of wel meet ik alle leggers op en laat ik glazen platen maken met dezelfde maten ;) die kan ik dan op de leggers leggen ... geen idee of dat duur is. Sterk is het alleszins genoeg.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_134119246
Dan bedoelen wij hetzelfde.
En ik bedoelde vooral om je uitputtende schilderwerk mooi te houden.
Het zal allicht goedkoper zijn dan glas. Imho

Glas klettert zo als je er iets op plaatst. :Y
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:19:59 #265
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134119393
Meeste verfwerk zit in de deurtjes hoor ... de binnen leggers overrollen is voor alle kasten in een half uurtje gedaan :)

Glas klettert inderdaad maar is wel heel erg makkelijk te poetsen en erg degelijk :) nja we zien wel ... eerst maar eens de rest afwerken want er is nog een pak werk aan de winkel alvorens ik aan dat soort details kan gaan denken.

Voor de schuiven heb ik dat probleem overigens niet dat is een soort kunststof systeem dus dat is ook niet geschilderd voor het bestek zit er zo een passend bestek dinkie met vakjes in :) zal heel netjes zijn eens het klaar is omdat er dus dit soort details bij zitten. De schuiven zijn dus ook heel erg makkelijk te poetsen doordat het kunststof is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 17 december 2013 @ 07:15:09 #266
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134354695
Deze week zit het mij allemaal een beetje tegen ;) heeft iedereen wel eens zeker. Het schiet wel op maar het is toch van lange adem. Afgelopen weekend had ik plannen om er weer stevig in te vliegen tussen de andere activiteiten door maar hoe gaat dat he ... zwemles, feestje hier, feestje daar, kersinkopen doen, etc etc ... Enfin Gisteren dan toch maar eens mezelf bij mekaar gepakt. Om 14.15 gestopt met werken en van Brussel naar Loksbergen gereden, zoonlief van school gehaald en direct door gereden naar de doe hetzelf. Werkbladen en nog wat andere benodigdheden opgehaald!


We hebben dik een half uur staan twijfelen met een stukje tegel, een handvatje en een stukje met de witte lak en uiteindelijk voor deze gegaan. Voor de duidelijkheid dit is niet voor eeuwig maar ik heb geen 4750 euro op overschot voor op maat gemaakte stenen werkbladen ;) dus zal het de eerste paar jaar dit zijn!


Geen idee wat voor kleur het presies is of hoe dat heet maar het is perfect passend bij mij vloer. Vond het best wel mooi en passend. Smaken verschillen natuurlijk.


De zijkantjes heb ik uiteraard ook liggen en worden er op gelijmd met contact lijm. De twee delen sluiten mooi aan en ik kan met de pootjes heel presies af regelen. Uiteraard moet de spoelbak nog uitgezaagd worden. Ik dacht eerst de spoelbak te gebruiken die bij de keuken zat omdat die ook nooit gebruikt was. Helaas zit die in de verkeerde richting. Op zich zou dat wel gaan maar dan komt de spoelbak in de hoek vlak bij de 2 stopcontacten. Dat mag niet wegens onveilig. Dus mijn valse schuif terug los gedaan en de kast aangepast zodat de schuif tegen de muur komt. De valse schuif komt in het midden en dan past alles terug zoals het moet, ook de veiligheid blijft dan behouden.


Deze keer mijn potjes nog eens boven gehaald. Dit werkt wel goed :) de kranten zijn voor moest er een druppeltje af vallen. De laatste 3 deurtjes moest ik dus nog 1 kant primer op zetten en dan aflakken, dat had ik vorige keer nog niet gedaan omdat ik toen mijn living te klein was voor alle deurtjes!


2 primer laagjes


Dit lampje gescoored, aangezien ik de doosjes niet mag inplamuren (dank voor dat duidelijk te maken) ga ik dus gewoon terug stopcontact zetten en dan dit lampje er in pluggen. Dit ding gaat automatisch aan als het donker is. Ook mooie passende vorm en zitten volgens mij 3 warm witte leds of zo in. Geeft best wel wat licht (voldoende om je te orienteren).


Dit is dus de valse schuif die nu in het midden zit ... Wel een tikkeltje moeten bijvijlen (de onderste plank op de foto)


Hier dus de aangepaste schuif ... dat is overigens de bestekschuif, aangezien het afdruip gedeelte van de spoelbakaan die kant komt kan je direct na het afdrogen de schuif terug vullen.


De binnen inrichting van de kasten is best wel netjes. Alles past heel presies! Aangezien het nooit gebruikt was ziet alles uit als nieuw. Ik heb alles wel even afgespoeld met chloor water. De witte dingen vooraan zijn chopsticks (stokjes) aangezien ik graag Asiatisch eet ;)


Afgelakt ... bling bling


Ik blijf het indrukwekkend vinden hoe groot het verschil is met gewoon een laagje verf


Andere hoek.

Vanavond zetten we de kerstboom dus het zal niet veel keuken werken worden!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 19 december 2013 @ 08:15:05 #267
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134439375
Ondanks de drukke agenda toch nog wat kleinigheden na het werk kunnen doen. Gisteren namiddag moest ik met de auto op onderhoud en heb ik dus niet veel meer gedaan.


Voor het blad met gootsteen zijn er waarschijnlijk een triljoen manieren om presies uit te zagen ik ben gegaan voor mijn eigen methode met afplak tape. Eerst heb ik stroken geplakt waar de tussen steun planken zitten en met pijltjes aangeduid waar het presies.


Spoelbak er bij genomen. Ik ben gegaan voor een nieuwe inox spoelbak in set met afvoer en overloop. Ikzelf gebruik mijn spoelbak praktisch nooit om af te wassen dus een enkele spoelbak was ruim voldoende voor mij ik ben niet bereid een extra schuif op te geven voor meer spoelbakken!


Aangezien de spoelbak perfect symetrisch is heb ik heb omgekeerd op het blad gelegd en netjes uitgemeten. Vervolgens tape er rond geplakt. Daardoor had ik de buitenafmetingen.Vervolgens tape geplakt 1,1 cm naar binnen om op 1.2 cm uit te komen zoals opgegeven in de montage instructies. Vervolgens de buitenste tape aan terug weg gedaan. Zo bekwam ik dus de perfecte aftekening van wat ik moest uitzagen. Geen idee hoe andere mensen dat doen.


Gaatjes geboord in de hoeken en de rest met de wipzaag voorzichtig "uitgewipt"


Vervolgens krijg je dan een net gat met mooie ronde hoekjes door het boorgaatje. Niet dat iemand het ziet maar het is gewoon netjes.


Even passen en het meten was lonend. Alles past netjes ... ik heb hem nog niet vast gezet, er zit zo een soort mouse rubber bij maar ik ga voor de zekerheid ook transparante kit gebruiken zodat er zeker geen water tussendoor kan. Verder kreeg ik van een vriend van mij de tip om alle zaagkanten in te smeren met silicone. gewoon wat kit op doen en rondom uitsmeren dan is de zaagsnede ook waterdicht moest er ooit iets gaan lekken! Dat ga ik dus ook doen.


Gaatje geboord voor de kraan in het weekend krijg ik zo een snijpons om het gat te maken. Daarna kan ik alles definitief monteren.


Overloopje en dergelijke netjes gemonteerd zoals opgegeven.


Dit is de kast waar het fornuis in gaat komen ergens in de work in progress ... schuiven en zo zitten nog niet vast maar zijn zo geplaatst om goed te kunnen uitharden. De bijgewerkte hoekjes is ook niets meer van te zien :) gaat mooit zijn al zeg ik het zelf. Voor die kant van de keuken is het nog even wachten op de bevriende electricien!


Kastje naast het fornuis. Het is een beetje jammer dat dit ondiepe kasten zijn want ik had perfect plaats voor diepe ook maar goed ... men zeilt met de zeilen die men heeft :) In totaal heb ik veel meer plaats dan vroeger dus ik klaag niet!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_134454045
Duurde even voordat ik door had wat je bedoelde met "een schuif", maar je bedoelde dus een lade. Netjes werk hoor. Ik zie dat je voor een spoelbak bent gegaan met een soort duiprekachtig iets aan de rechterkant, waarvoor dient dat? Zie je in Nederland eigenlijk nooit.
  Moderator donderdag 19 december 2013 @ 22:09:14 #269
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134467838
Ik vind het prachtig om te zien wat jij met enige vindingrijkheid nog kunt maken van een donkere eiken keuken ! ^O^

U is goed bezig *O*
pi_134474279
Ik kwam je topic voor het eerst tegen, en wauw wat een geduldig werk! Zou mijn vriend nog heel wat van kunnen leren. :Y

Je keuken wordt echt prachtig! En leuk om te zien hoe je zoon er steeds wat ouder uitziet! O+
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:38:28 #271
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134479180
Dat druiprekachtig iets wat raar dat jullie dat niet hebben :) eigenlijk nooit bij stilgestaan bij ons is dat eigenlijk de standaard denk ik. Ik heb dat eigenlijk altijd gehad. Het idee er achter is dat je na het afwassen je afwas dus daar op zet voor je het afdroogt. Dus je doet je afwas en zet alles daar op. Vervolgens droog je het af. Doordat je even tijd hebt tussen afwassen en afdrogen loopt er al een gedeelte van het water van je afwas terug de gootsteen in. Je handdoek blijft zo dus langer droog.

De donkere eiken keuken is inderdaad een behoorlijk stuk beter geworden, ik heb het al eerder gezegd toen ik de keuken had opgehaald en in mijn living had staan had ik echt zo een moment van "what have I done ..." maar nu langzaam aan begint het inderdaad echt wel netjes te worden. Nu is het wel nog een beetje een kleine werf maar eens de kastjes staan en ik aan de tegeltjes kan beginnen gaat het wel aardig vlotten.

Vraagje voor de wat meer bedreven experten hier. Zou ik de voegen van tegels voegen met traditioneel voegsel of zou ik het op voegen met een flexibele voeg (spuiten/kitten).

Schuiven :) ja dat zijn dus lades in het Vlaams ... net zoals poepen bij ons iets anders is dan bij jullie :)

Gisteren moest ik naar een trouwfeest ... ja op een donderdag I know ... maar ze hebben een bakkerij dus het moest op de sluitingsdag. Desondanks bij Ikea binnen gelopen en heb de Fixa snijder voor inox gehaald zodat ik een gat kan snijden voor de kraan. Verder een ledstrip voor boven op mijn kast en een andere led buis dinges voor onder mijn kast. Deze worden wel pas geplaatst eens de tegeltjes er staan uiteraard. Beide warm wit. Ik had nog even getwijfeld om zo van die rgb strips boven op de kast te maken maar ik heb schrik dat dat een beetje kitcherig zou worden.

Dit zijn de leds voor boven op de kast


Deze voor onder de bovenkasten en dus boven de spoelbak (92 cm en je kan hem automatisch laten aan en uit gaan met een lichtsensor :) niet dat ik dat ga gebruiken maar het is een leuk extraatje.


Dan kort iets over geduldig werk en vrienden die iets kunnen leren. Je geeft het zelf al aan ... je ziet Linusje ouder worden ... dat geeft een goede indicatie van de duur van mijn verbouwing :) Ja er is veel gedaan maar weet dat dat allemaal voor en na de uren is dus ondertussen toch een jaar of 4 aan bezig.

Dan nog een vraagje ... heeft iemand ervaring met deze ladeverlichting op batterij ...


Ik vind dat best wel cool eigenlijk :) maar ik heb wat bedenkingen. Er zitten dus batterijen in. Ik ben geen grote fan van batterijen eigenlijk. Het stoort me een beetje dat er nergens bij staat hoe lang de batterijen mee gaan, ja ok ligt uiteraard aan hoe veel je je schuiven open doet maar ik heb geen zin om iedere maand batterijen te vervangen. Ik heb 8 schuiven. Nu dat is geen must maar ik vind het wel nice.

[ Bericht 12% gewijzigd door HaerdenC op 20-12-2013 08:48:42 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 23 december 2013 @ 11:21:19 #272
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134599202
Dit weekend behoorlijk opgeschoten. Het werd tijd dat ik nog eens fijn kon klussen. Er stonden wel nog wat activiteiten op het programma maar desondanks dus toch tevreden.


Snijding in de Ikea gekocht (Fixa) werkt uitmuntend!


Kraan vast gezet en er achter gekomen dat de flexibels niet lang genoeg waren, beetje frustrerend maar niks aan te doen dus op zondag bij de snuffelmarkt langere gehaald, gelukkig hadden ze passende!


Ribbelfolie mee gebracht om in de kasten te leggen.


Ledstrip boven op de bovenkast gemaakt ... foto is niet erg duidelijk maar geeft best veel licht!


Extra handvatje gehaald en de lades gemonteerd in de fornuis kast. Het wilde maar niet passen en wat bleek ... ik ben te voorzichtig, ze moeste niets vaster geklikt worden.


Bevriend electricien is de rest van de electriciteitswerken netjes komen afwerken. Lampje staat en we hebben een nieuwe kabel van in de stroomkast tot aan het fornuis getrokken zodat alles in regel is voor eventuele keuring


Ook deze kastjes op zijn plaats gezet en ook hier heeft hij heel netjes de stroom in de kast beschikbaar gemaakt!


Zo kan ik dus altijd aan de aansluiting van het fornuis en nu is alles keurtechnisch volledig in orde. Toch altijd een fijner gevoel


Andere hoek. Het is dus 3 x 6care


Zicht op de kastjes


Netjes wel ... deze week nog de zijstukken maken en vast zetten met de nagelschieter


mijn tijdelijk werkblad even ingekort en er op gelegd zodat ik toch nog even kan koken. Hopelijk deze week mijn inductie booster ophalen :) even de rekeningstand controlleren ;) dan kan mijn finaal werkblad er ook op


Zelfs met tijdelijk blad ziet het er al erg netjes uit!


Schuiven kunnen perfect open zonder tegen mekaar te komen!


Glaasje wijn ... hard gewerkt dus dan mag dat ook wel eens he


Deze strip komt onder de bovenkast eens de tegeltjes staan. 48 warmwitte leds. Ik kan het instellen op aan of op automatisch aan (bij duisternis gaat het dan aan) geen idee of ik die tweede functie ooit ga gebruiken maar vond het gewoon netjes als verlichting en lekker zuinig. (komt uiteraard uit de Ikea)


En toen ... had ik dus eindelijk water. Maar frustratie frustratie frustratie. Men had mij voor de spoelbak dus een perfect passende sjifon gegeven (zo een hoop elleboogjes tegen de stank, ik denk dat dat in het mooi nederlands een zwanenhals of zo heet). Daarachter moet er een stukje flexibel maar die hadden ze mij dus fout mee gegeven. Deze week even terug naar de winkel. Hier wordt ik dus redelijk geirriteerd van speciaal in de winkel 10 keer gevraagd of het zeker zou passen ... "ja ja meneer" ... mooi niet dus.


En toen ... meer frustratie. Het laatste deurtje dat ik moest verven ... alles identiek gedaan als de andere deurtjes. Geschuurd, ontvet, afgewassen, geprimerd ... en dan beginnen lakken. In de lak komen allemaal puntjes en ik heb geen flauw idee waarom.


Na 10 minuutjes zijn ze heel erg goed zichtbaar. Nachtje laten drogen en dan maar hopen dat het in de volgende lagen er uit gaat


Vandaag 2de laag ... hopelijk raakt het echt gedicht in laag 3
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_134600956
Dat gaat niet goedkomen zonder opnieuw schuren. Lijken wel siliconen of een ander hechtprobleem.
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 23 december 2013 @ 12:40:56 #274
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134601882
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat gaat niet goedkomen zonder opnieuw schuren. Lijken wel siliconen of een ander hechtprobleem.
ik vrees het ook ... redelijk stom wel ... gewoon schuren gaat het ook niet oplossen vrees ik. Wat raar is, is dat er in de primer niks van te zien was ... vraag me dus af of er na de primer iets op gekomen is maar ik zou niet weten wat.

Nu bedenk ik me net ... dit deurtje is gerold met het allerlaatste beetje primer uit de pot ... mss dat dat er iets mee te maken kan hebben

[ Bericht 9% gewijzigd door HaerdenC op 23-12-2013 14:45:42 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:20:56 #275
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134646164
Wonder boven wonder ... na de tweede laag is het zo goed als weg ... raar wel. Morgen nog maar eens licht schuren en derde laag dan is er niets meer van te zien. Tevens flexibele buis gehaald voor de afvoer. Wat een afzetterij. Gewoon een stuk ribbelbuis en een plastig aaschroef ding 17.95 euro :'-) mja dan is het wel netjes afgewerkt dus toch maar dat gedaan. Vandaag beetje druk met einde jaar en nog aan het werk tot 19 uur ... zal voor tegen het weekend zijn.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 december 2013 @ 06:57:50 #276
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134706637
Afvoer werkt :) dus ik kan mijn spoelbak nu echt gebruiken! Whoppa ... vandaag heb ik de vroege dus deze namiddag doorklussen ;)

De inductie booster opgehaald, de vroeger vitrokeramische kookplaat verkocht en een setje inductie compatible ketels gekocht! Alles staat ook al. Morgen foto verslag!

[ Bericht 22% gewijzigd door HaerdenC op 26-12-2013 20:01:21 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 december 2013 @ 22:16:18 #277
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134728409
Goed bezig :) Wat knapt zo'n keuken er van op van een likje verf. Die led verlichting wil ik ook nog halen voor onder de kastjes. Blijf het een grappige schrijfwijze vinden zoals jullie Belgen dat doen. ;)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:09:45 #278
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134742570

Inductie booster en nieuwe set ketels ... http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40222829/ Folklig. Ik had eerst geboden op een outlet maar helaas kwamen ze hun woord niet na en moest ik ineens vanalle extra kosten betalen mooi niet! Mijn ketels waren niet compatible met inductievuren dus heb ik maar een setje gekocht als basis met 3 ketels en een pan. Ik had wel al recentelijk 2 nieuwe pannen gekocht die wel inductie compatible waren. De rest kan ik naderhand nog kijken. Een wok wil ik zeker nog hebben. Ik heb trouwens iets leuks geleerd uit de handleiding van ikea. Als je wil weten of je ketels op inductie werken moet je gewoon even een magneet tegen de bodem houden. Als de magneet blijft plakken is de kans heel erg groot dat ze compatible zijn.


6 care flexibel gehaald. Dat is echt wel het maximum anders krijg je de kabels niet meer in de houdertjes van het fornuis.


Onderkant van het fornuis. Ik vond het een beetje zorgbarend dat mijn fornuis een software versie heeft ... 1.39 in mijn geval. Gelukkig dat er 5 jaar garantie op is want daar ben ik al minder voor te vinden.


Mijn ondertussen al een beetje bekende afplak zaag techniek :) ik weet eigenlijk niet hoe andere mensen dat doen maar dit werkt wel eigenlijk


Gaatjes geboord zoals aangegeven in de handleiding


Netjes uitgewipt


op zijn plaats gelegd en de zaagrand ingesmeert met snel drogende lijm (om het terug te sealen) en dan uurtje laten drogen (ik moest toch nog de kabels strippen en de handleiding lezen.


4 onderleggertes om het fornuis op te leggen dan kan er niets beschadigd raken en kan je het makkelijk terug opnemen


en Dan netjes er in gelegd. Ik heb alle maten dus aangehouden. 10 cm van de linker muur en 6 cm van de achter muur. Tevens is er een opening tussen schuif en fornuis.


Van uit een andere hoek ziet het er dan zo uit.


Laatste deurtje ook gezet! Ja ik weet het deurtje uiterst links gaat verkeerd om open eigenlijk ... dat zijn dus de nadelen als je iets recupereerd he :) dat wordt het kastje met de zelden gebruikte rommel :)


even testen!


Best cool :)


Met twee vuren blijft het allemaal erg fris hoor en je voelt de ventilatie netjes door de schuifuitgang ook als ze dicht is.


Gelukt ... pastaschoteltje, restje vandaag opgegeten op het werk!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 6 januari 2014 @ 07:34:38 #279
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135134779
Eerst en vooral wens ik iedereen die volgt een gelukkig nieuwjaar ;) heb zelf goed gevierd geen kater gehad en ... zoals de meeste mij kennen niet te veel tijd verloren maar doorgeklust.


Even pimpen :) zo een mega handig ding! Tijd om gaatjes te maken voor de dampkap.


Deze had ik op de kop getikt bij Ikea in de koopjes hoek met 60 procent korting, nu er ontbreekt wel een stuk koker aan vanbovenen een beugeltje. Dat beugeltje plooi ik zelf wel de missende koker kan ik mee leven. Eigenlijk is deze voorzien om binnen circulatie te doen indien gewenst met een koolstof filter maar ik heb daar veel mindere reacties over gelezen dus ik heb gewoon de uitgang naar buiten gebruikt.


Weinig foto's van het hangen zelf aangezien ik alles alleen doekan ik moeilijk foto's maken van het hangen, ding weegt best veel door de glazen plaat.


Ik heb dus zo een boekenplank van ikea misbruikt om de basis van mijn bekisting te maken, naderhand komt hier nog gyproc rond maar de dampkap moet er nog terug af voor het plaatsen van de tegels ;)


Op aanraden van een vriendelijke internetster begonnen met het knippen van dit soort folie eveneens uit de Ikea voor al mijn kasten, schuifjes en vakjes. Best veel werk eigenlijk!!!


Begonnen met alles netjes in te ruimen en grote opruiming gedaan.


Alles in doosjes en kaartjes met de houdbaarheidsdatum


Doosjes ... doosjes ... doosjes :) ook mijn grote voorraadkast opgeruimd en het buffet leeg gemaakt ... 7 vuilzakken.


Voor je het weet zijn de kasten vol :) en ja het deurtje was handiger geweest andersom (linkse) maar ik ging niet liggen frezen en prutsen, mij maakt het niets uit :)


1 kastje tot minibar omgedoopt ...

Hopelijk deze week wat tijd vinden om plinten en tussenstukjes te maken. Ondertussen zijn ook de 2 laatste deurtjes (inclusief die met bobbeltjes) in orde gekomen en die zouden vanavond droog moeten zijn.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_135144492
Goed bezig man!! Ik ben even weg geweest, maar wil toch graag ff terugkomen op het spuiten van de binnenkant van je kastjes.. Ik zie dat je dat buiten onder je carpost hebt gedaan.. was dat niet extreem vervelend met de wind en zo?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 6 januari 2014 @ 22:17:23 #281
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135167598
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:26 schreef RanTheMan het volgende:
Goed bezig man!! Ik ben even weg geweest, maar wil toch graag ff terugkomen op het spuiten van de binnenkant van je kastjes.. Ik zie dat je dat buiten onder je carpost hebt gedaan.. was dat niet extreem vervelend met de wind en zo?
gedaan toen het windstil was :) het is bijzonder zacht weer geweest tot nog toe he :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_135174261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:09 schreef HaerdenC het volgende:
Als je wil weten of je ketels op inductie werken moet je gewoon even een magneet tegen de bodem houden. Als de magneet blijft plakken is de kans heel erg groot dat ze compatible zijn.
Dan is de kans zelfs 100%.

quote:
Onderkant van het fornuis. Ik vond het een beetje zorgbarend dat mijn fornuis een software versie heeft ... 1.39 in mijn geval. Gelukkig dat er 5 jaar garantie op is want daar ben ik al minder voor te vinden.
Ook jouw oude keramische plaat, vaatwasser, wellicht je koelkast & vriezer, je oven, je gsm, je tv, je audioset enz. heeft een softwareversie. Nu staat de versie toevallig op de achterkant vermeld, niks om je druk over te maken.

Maareh... Hoe bevalt het inductiekoken?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:18:31 #283
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135178313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan is de kans zelfs 100%.

[..]

Ook jouw oude keramische plaat, vaatwasser, wellicht je koelkast & vriezer, je oven, je gsm, je tv, je audioset enz. heeft een softwareversie. Nu staat de versie toevallig op de achterkant vermeld, niks om je druk over te maken.

Maareh... Hoe bevalt het inductiekoken?
Inductie koken is behoorlijk wennen maar inderdaad hoe verdomds snel werkt dat hahahaha :) Booster functie 1 keer getest met keteltje water :) voor dagdagelijks koken is het net als andere vuren alleen werkt het gewoon sneller, tevens heb ik de indruk dat het beter te regelen is dan mijn vorig vuur. Ik had voorheen dus een vitro keramische met vaste klikkende standen. Wat ik dan wel eens had dat bv stand 2 te weinig was en stand 3 aanbakken was, nu is het netjes in 9 stappen plus booster te regelen. Tevens heb ik de indruk dat de inductie plaat constanter is, vitro warmt op en koelt dan weer wat af met een thermostaat veronderstel ik.

Over het algemeen ben ik dus heel erg tevreden!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 13 januari 2014 @ 11:41:29 #284
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135430060
Dit weekend wat opgeruimd, gepoetst en de randjes van de werkbladen afgewerkt, dat was nog een groter gepruts dan ik verwacht had. Vooral de ronding tussen de 2 verschillende werkbladen was een grote challenge. De sierstrips zijn in een soort hout en dus heel erg voorzichtig met een scheermesje op maat gesneden. Dan het hout en de strips ingesmeerd met contactlijm en het geheel na 10 minuten tegen mekaar gedrukt met een aandrukrubber.


Ziet er direct een stuk beter uit! volgende stappen zijn tegeltjes kiezen, wijnrekje maken in de opening van deze kast en ... plintjes.


Hier is dus de ronding die lastig is. Het is verlijmd goed laten drogen en dan dag er na met een scheermesje heel voorzichtig gelijk geschraapt. De twee werkbladen zijn ook aan mekaar verlijmd en het naadje is netjes dicht, heel erg gelijk. Het blijft uiteraard zichtbaar maar toch behoorlijk netjes gelukt. Na verloop van tijd komt er toch wel een composiet of stenen werkblad maar dit kan zeker enkele jaren dienen!


Hier zie je het naadje. En dus ook de opening waar ik een wijnrekje ga in maken. In de vroegere opstelling stond hier dus een andere kast tegen in een hoek. Met een wijnrekje is dat ook netjes gevuld (kan ik ook eventueel handoeken opgerold in steken)

Nu zie je ook goed dat werkblad en vloer eigenlijk heel netjes bij mekaar passen!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 11:47:41 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135955082
Ziet er allemaal erg netjes uit HaerdenC !

Wij koken dan sinds we verhuisd zijn ook op inductie; dat bevalt ons zoveel malen beter dan het koken op gas. Het kookt ook veel sneller en het is makkelijker proper te houden. :)

Alleen niet alle pannen kunnen op inductie, maar daar kun je in de winkel met een magneetje dan weer achter komen :P
  zondag 26 januari 2014 @ 11:53:31 #286
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135955248
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er allemaal erg netjes uit HaerdenC !

Wij koken dan sinds we verhuisd zijn ook op inductie; dat bevalt ons zoveel malen beter dan het koken op gas. Het kookt ook veel sneller en het is makkelijker proper te houden. :)

Alleen niet alle pannen kunnen op inductie, maar daar kun je in de winkel met een magneetje dan weer achter komen :P
Inderdaad weet je wat het ook was ... ik heb toen ik alleen ging wonen (toen ik 18 jaar was) de goedkoopste set ketels gekocht die er verkrijgbaar waren in een groot waren huis, ondertussen waren die dus 15 jaar oud. Een setje ketels bij ikea voor 40 euro kon er dus wel even af :) tevens paar extra steelpannetjes gekocht omdat ik vaak voor mij alleen en mijn zoontje kook. 2 duurdere pannen had ik al gekocht vorig jaar en een wok heb ik voor kerst gekregen :)

ik ben ook fan van inductie. Volgens mij is dat momenteel de beste optie die beschikbaar is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 12:01:34 #287
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135955503
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:53 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Inderdaad weet je wat het ook was ... ik heb toen ik alleen ging wonen (toen ik 18 jaar was) de goedkoopste set ketels gekocht die er verkrijgbaar waren in een groot waren huis, ondertussen waren die dus 15 jaar oud. Een setje ketels bij ikea voor 40 euro kon er dus wel even af :) tevens paar extra steelpannetjes gekocht omdat ik vaak voor mij alleen en mijn zoontje kook. 2 duurdere pannen had ik al gekocht vorig jaar en een wok heb ik voor kerst gekregen :)

ik ben ook fan van inductie. Volgens mij is dat momenteel de beste optie die beschikbaar is.
Hier in Nederland ligt (bijna) overal wel een aardgasleiding; dus hier heb je wat meer keuze wat dat betreft. Maar er zijn genoeg plaatsen te bedenken waar je of op flessengas of elektrisch moet koken. :)

Wij wisten direct vanaf het begin dat we zouden gaan samenwonen al dat we op inductie zouden willen koken. We hebben toen direct inductie geschikte pannen gekocht :)
  zondag 26 januari 2014 @ 12:14:24 #288
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135956026
hehehe ik woon echt aan de rand van de beschaving ... hier aan het einde van de straat val je van de wereld (daarom dat iedereen draait op mijn oprit en ik maandelijks herstellingen kan doen aan mijn tuin maar sins ik palen in bewapende beton heb staan ... is het merkelijk gebeterd :) ). Dus geen aardgas. Nu dat staat wel op de planning tegen 2018 of zo dacht ik. Stroom en alles lag er al dus nja was dat gewoon een handige keuze.

Toen ik alleen ging wonen (1999) denk ik niet dat er al inductie vuren waren dat wat alleszins zeker niet mainstream of zo.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 13 februari 2014 @ 12:19:31 #289
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_136659120
* HaerdenC bekeek eens even de statistieken van zijn persoonlijke blog. Er is dus echt iemand die gezocht heeft op google naar "flink door palen" en is terecht gekomen op de pagina met de constructie van mijn carport ... somebody must have been disappointed.

verder momenteel even rust maar ... binnekort grote vooruitgang ;) plintjes, muurtegeltjes, ledbuis, etc. Maar ben eerst even wat andere dingen aan het doen ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 21:24:46 #290
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_141173595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:19 schreef HaerdenC het volgende:
* HaerdenC bekeek eens even de statistieken van zijn persoonlijke blog. Er is dus echt iemand die gezocht heeft op google naar "flink door palen" en is terecht gekomen op de pagina met de constructie van mijn carport ... somebody must have been disappointed.

verder momenteel even rust maar ... binnekort grote vooruitgang ;) plintjes, muurtegeltjes, ledbuis, etc. Maar ben eerst even wat andere dingen aan het doen ;)
_O-

Maar hoe is het in Belgie inmiddels ? :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:06:19 #291
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141237921
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

Maar hoe is het in Belgie inmiddels ? :)
Goed maar druk :) ondertussen wat andere onzin gedaan en het tuinwerk seizoen is er weer :) maarrrrr binnenkort weer aan de slag binnen en tegels zetten dat de keuken eens af geraakt hahaha :)

De zolder is ondertussen wel ingericht als luister ruimte met mijn vintage audio spulletjes ... Naast al dit verzamel ik Marantz spulletjes uit de jaren 70 en 80 en ja er staat ook een Phillips setje tussen :)

Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_141238397
It's alive :o.
  woensdag 16 juli 2014 @ 08:36:17 #293
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142352294
Het is alweer een tijd geleden dat ik nog eens met een update kwam maar deze keer heb ik dus een nieuw project. Heb na zeker 9 maand zoeken eindelijk tegels gevonden die mij bevallen voor mijn keuken. Ik wilde iets met een landelijk karakter omdat ik heel landelijk woon, het mocht niet te strak zijn want dat is mijn huis ook niet, ik wilde liefst natuurlijke kleur en niet te donker. Tevens moest het bij de rest passen en ik wilde geen al te grote tegels. Uiteindelijk heb ik dan onderstaande tegeltjes gevonden en die voldeden eigenlijk helemaal aan mijn wensen. Ze stonden ook nog eens in de promo dus gewoon ingeladen.


Nieuw zand en een dekzijl voor de zandbak samen met 15 pakken tegeltjes voor de keuken!


Ik ben gegaan voor een beige/bruinige landelijke tegel. Ik plan om het geheel wit op te voegen, de tegels worden dan ook een stuk lichter doordat er ook voegsel in de tegel zelf als vulsel werkt. Om 1 of andere reden zien de tegels er op foto donkerder uit dan ze werkelijk zijn! Potato camera in GSM wss. Het zijn tegeltjes van 10 op 10 cm.


Alles leeg gemaakt voor de voor en na foto


Eerst met de laser een lijn getrokken. Alles nog eens na gemeten en dan het eerste rijtje gezet! Ik gebruik kant en klare lijm die flexibel blijft. Ik weet dat hier iedereen tegenstander is en liever zelf mengt maar ik ben van de gemakkelijk en had geen zin om te lopen mengen en rommelen. Doos open ... smeren :)


Gaat niet bijzonder snel vooruit! De tegels hebben geen perfect rechte randjes en het zijn er gewoon VEEL. (100 per vierkante meter)


Eerste resultaat best tevreden over, ik heb de lijm op de tegel gedaan met een plamuurmest en dan met een 3 mm cam afgestreken.


Ik ben een gigantische prutser, geen idee hoe je normaal tegels boven een stopcontact zet. Ik heb vorzichtig nageltjes geklopt die net genoeg steun bieden. Uiteraard eerst met de laser een lijngetrokken!


De diamant slijptafel die mij ooit is aangeraden is inderdaad echt een gemak! 5 minuten slijpen en alle speciale tegeltjes klaar.


De kast moet nog ietsje zakken om perfect te hangen (stelschroef vanbinnen dus weinig werk. Er komt nog een led strip onder de kast.


Zij aanzicht. Ik gebruik mijn kruisjes dus op deze manier omdat de tegels niet helemaal gelijk zijn en dit eigenlijk het beste resultaat gaf. Tevens kan ik de kruisjes hergebruiken! Met 900 te zetten tegels is dat toch wel een serieuze besparing.


Latje gespannen ... latje ga ik iedere keer rijtje laten zakken ook om tot op de vloer te komen. Geen idee of dit de juiste werkwijze is maar het werkt wel. Ik ben niet van op de vloer begonnen omdat ik boven mijn aanrecht wilde beginnen met een volledige tegel! Dat gaan liggen uit meten en rekenen vond ik veel risico dus doe ik het maar zo. #prutser


Gaat vooruit al is het op een rustig tempo.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:07:16 #294
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142369208
Goed bezig, leuke update! Prutsen, ach... Je bent gewoon aan het improviseren. En zo hoort het.

Gaat zo door :)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles woensdag 16 juli 2014 @ 19:27:35 #295
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142371942
Zo doen de ekte duitsers, polen en noem het maar op ook. Eén lijn op het midden van de muur en gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142372702
Dit lijken me zeer onpraktische tegels voor dat doel. Als je iets knoeit of er spettert iets gaat het in die gatenkaas zitten en dat krijg je nooit meer schoon.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:54:26 #297
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142378334
De gaatjes worden gevuld met voegsel hoor :) zou perfect moeten gaan.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:03:24 #298
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142378764
Het ziet eruit als marmer of een ander natuursteen? Dan zou ik wel overwegen het te sealen..

Heb ik in de badkamer ook gedaan, trekt heel mooi de kleur naar boven en het beschermt je voeg en tegel heel goed.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:12:34 #299
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142379115
inderdaad dat is ook de bedoeling ;) maar eerst eens alles plaatsen ... is nog een behoorlijk werkje :) de komende 2 weken gaan de werken stil liggen wegens verlof.

Het is Travertin dus sealen zal inderdaad wel de beste optie zijn :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_142379288
Hoi HaerdenC, ik was je haast kwijt :@ . Of het nou mijn smaak is of niet, je maakt er zo'n tof huis van en dat alles met zo veel zorg en aandacht. Ik vind het altijd zo jammer dat jouw topic een beetje verloren lijkt en een beetje genegeerd lijkt tegen al dat andere prachtige klusgeweld dus bij deze meldt ik me bij deze aan als fan *O*
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')