abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2013 @ 06:57:50 #276
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134706637
Afvoer werkt :) dus ik kan mijn spoelbak nu echt gebruiken! Whoppa ... vandaag heb ik de vroege dus deze namiddag doorklussen ;)

De inductie booster opgehaald, de vroeger vitrokeramische kookplaat verkocht en een setje inductie compatible ketels gekocht! Alles staat ook al. Morgen foto verslag!

[ Bericht 22% gewijzigd door HaerdenC op 26-12-2013 20:01:21 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 december 2013 @ 22:16:18 #277
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134728409
Goed bezig :) Wat knapt zo'n keuken er van op van een likje verf. Die led verlichting wil ik ook nog halen voor onder de kastjes. Blijf het een grappige schrijfwijze vinden zoals jullie Belgen dat doen. ;)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:09:45 #278
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_134742570

Inductie booster en nieuwe set ketels ... http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40222829/ Folklig. Ik had eerst geboden op een outlet maar helaas kwamen ze hun woord niet na en moest ik ineens vanalle extra kosten betalen mooi niet! Mijn ketels waren niet compatible met inductievuren dus heb ik maar een setje gekocht als basis met 3 ketels en een pan. Ik had wel al recentelijk 2 nieuwe pannen gekocht die wel inductie compatible waren. De rest kan ik naderhand nog kijken. Een wok wil ik zeker nog hebben. Ik heb trouwens iets leuks geleerd uit de handleiding van ikea. Als je wil weten of je ketels op inductie werken moet je gewoon even een magneet tegen de bodem houden. Als de magneet blijft plakken is de kans heel erg groot dat ze compatible zijn.

6 care flexibel gehaald. Dat is echt wel het maximum anders krijg je de kabels niet meer in de houdertjes van het fornuis.

Onderkant van het fornuis. Ik vond het een beetje zorgbarend dat mijn fornuis een software versie heeft ... 1.39 in mijn geval. Gelukkig dat er 5 jaar garantie op is want daar ben ik al minder voor te vinden.

Mijn ondertussen al een beetje bekende afplak zaag techniek :) ik weet eigenlijk niet hoe andere mensen dat doen maar dit werkt wel eigenlijk

Gaatjes geboord zoals aangegeven in de handleiding

Netjes uitgewipt

op zijn plaats gelegd en de zaagrand ingesmeert met snel drogende lijm (om het terug te sealen) en dan uurtje laten drogen (ik moest toch nog de kabels strippen en de handleiding lezen.

4 onderleggertes om het fornuis op te leggen dan kan er niets beschadigd raken en kan je het makkelijk terug opnemen

en Dan netjes er in gelegd. Ik heb alle maten dus aangehouden. 10 cm van de linker muur en 6 cm van de achter muur. Tevens is er een opening tussen schuif en fornuis.

Van uit een andere hoek ziet het er dan zo uit.

Laatste deurtje ook gezet! Ja ik weet het deurtje uiterst links gaat verkeerd om open eigenlijk ... dat zijn dus de nadelen als je iets recupereerd he :) dat wordt het kastje met de zelden gebruikte rommel :)

even testen!

Best cool :)

Met twee vuren blijft het allemaal erg fris hoor en je voelt de ventilatie netjes door de schuifuitgang ook als ze dicht is.

Gelukt ... pastaschoteltje, restje vandaag opgegeten op het werk!
  maandag 6 januari 2014 @ 07:34:38 #279
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135134779
Eerst en vooral wens ik iedereen die volgt een gelukkig nieuwjaar ;) heb zelf goed gevierd geen kater gehad en ... zoals de meeste mij kennen niet te veel tijd verloren maar doorgeklust.

Even pimpen :) zo een mega handig ding! Tijd om gaatjes te maken voor de dampkap.

Deze had ik op de kop getikt bij Ikea in de koopjes hoek met 60 procent korting, nu er ontbreekt wel een stuk koker aan vanbovenen een beugeltje. Dat beugeltje plooi ik zelf wel de missende koker kan ik mee leven. Eigenlijk is deze voorzien om binnen circulatie te doen indien gewenst met een koolstof filter maar ik heb daar veel mindere reacties over gelezen dus ik heb gewoon de uitgang naar buiten gebruikt.

Weinig foto's van het hangen zelf aangezien ik alles alleen doekan ik moeilijk foto's maken van het hangen, ding weegt best veel door de glazen plaat.

Ik heb dus zo een boekenplank van ikea misbruikt om de basis van mijn bekisting te maken, naderhand komt hier nog gyproc rond maar de dampkap moet er nog terug af voor het plaatsen van de tegels ;)

Op aanraden van een vriendelijke internetster begonnen met het knippen van dit soort folie eveneens uit de Ikea voor al mijn kasten, schuifjes en vakjes. Best veel werk eigenlijk!!!

Begonnen met alles netjes in te ruimen en grote opruiming gedaan.

Alles in doosjes en kaartjes met de houdbaarheidsdatum

Doosjes ... doosjes ... doosjes :) ook mijn grote voorraadkast opgeruimd en het buffet leeg gemaakt ... 7 vuilzakken.

Voor je het weet zijn de kasten vol :) en ja het deurtje was handiger geweest andersom (linkse) maar ik ging niet liggen frezen en prutsen, mij maakt het niets uit :)

1 kastje tot minibar omgedoopt ...

Hopelijk deze week wat tijd vinden om plinten en tussenstukjes te maken. Ondertussen zijn ook de 2 laatste deurtjes (inclusief die met bobbeltjes) in orde gekomen en die zouden vanavond droog moeten zijn.
pi_135144492
Goed bezig man!! Ik ben even weg geweest, maar wil toch graag ff terugkomen op het spuiten van de binnenkant van je kastjes.. Ik zie dat je dat buiten onder je carpost hebt gedaan.. was dat niet extreem vervelend met de wind en zo?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 6 januari 2014 @ 22:17:23 #281
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135167598
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:26 schreef RanTheMan het volgende:
Goed bezig man!! Ik ben even weg geweest, maar wil toch graag ff terugkomen op het spuiten van de binnenkant van je kastjes.. Ik zie dat je dat buiten onder je carpost hebt gedaan.. was dat niet extreem vervelend met de wind en zo?
gedaan toen het windstil was :) het is bijzonder zacht weer geweest tot nog toe he :)
pi_135174261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:09 schreef HaerdenC het volgende:
Als je wil weten of je ketels op inductie werken moet je gewoon even een magneet tegen de bodem houden. Als de magneet blijft plakken is de kans heel erg groot dat ze compatible zijn.
Dan is de kans zelfs 100%.

quote:
Onderkant van het fornuis. Ik vond het een beetje zorgbarend dat mijn fornuis een software versie heeft ... 1.39 in mijn geval. Gelukkig dat er 5 jaar garantie op is want daar ben ik al minder voor te vinden.
Ook jouw oude keramische plaat, vaatwasser, wellicht je koelkast & vriezer, je oven, je gsm, je tv, je audioset enz. heeft een softwareversie. Nu staat de versie toevallig op de achterkant vermeld, niks om je druk over te maken.

Maareh... Hoe bevalt het inductiekoken?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:18:31 #283
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135178313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan is de kans zelfs 100%.

[..]

Ook jouw oude keramische plaat, vaatwasser, wellicht je koelkast & vriezer, je oven, je gsm, je tv, je audioset enz. heeft een softwareversie. Nu staat de versie toevallig op de achterkant vermeld, niks om je druk over te maken.

Maareh... Hoe bevalt het inductiekoken?
Inductie koken is behoorlijk wennen maar inderdaad hoe verdomds snel werkt dat hahahaha :) Booster functie 1 keer getest met keteltje water :) voor dagdagelijks koken is het net als andere vuren alleen werkt het gewoon sneller, tevens heb ik de indruk dat het beter te regelen is dan mijn vorig vuur. Ik had voorheen dus een vitro keramische met vaste klikkende standen. Wat ik dan wel eens had dat bv stand 2 te weinig was en stand 3 aanbakken was, nu is het netjes in 9 stappen plus booster te regelen. Tevens heb ik de indruk dat de inductie plaat constanter is, vitro warmt op en koelt dan weer wat af met een thermostaat veronderstel ik.

Over het algemeen ben ik dus heel erg tevreden!
  maandag 13 januari 2014 @ 11:41:29 #284
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135430060
Dit weekend wat opgeruimd, gepoetst en de randjes van de werkbladen afgewerkt, dat was nog een groter gepruts dan ik verwacht had. Vooral de ronding tussen de 2 verschillende werkbladen was een grote challenge. De sierstrips zijn in een soort hout en dus heel erg voorzichtig met een scheermesje op maat gesneden. Dan het hout en de strips ingesmeerd met contactlijm en het geheel na 10 minuten tegen mekaar gedrukt met een aandrukrubber.

Ziet er direct een stuk beter uit! volgende stappen zijn tegeltjes kiezen, wijnrekje maken in de opening van deze kast en ... plintjes.

Hier is dus de ronding die lastig is. Het is verlijmd goed laten drogen en dan dag er na met een scheermesje heel voorzichtig gelijk geschraapt. De twee werkbladen zijn ook aan mekaar verlijmd en het naadje is netjes dicht, heel erg gelijk. Het blijft uiteraard zichtbaar maar toch behoorlijk netjes gelukt. Na verloop van tijd komt er toch wel een composiet of stenen werkblad maar dit kan zeker enkele jaren dienen!

Hier zie je het naadje. En dus ook de opening waar ik een wijnrekje ga in maken. In de vroegere opstelling stond hier dus een andere kast tegen in een hoek. Met een wijnrekje is dat ook netjes gevuld (kan ik ook eventueel handoeken opgerold in steken)

Nu zie je ook goed dat werkblad en vloer eigenlijk heel netjes bij mekaar passen!
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 11:47:41 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135955082
Ziet er allemaal erg netjes uit HaerdenC !

Wij koken dan sinds we verhuisd zijn ook op inductie; dat bevalt ons zoveel malen beter dan het koken op gas. Het kookt ook veel sneller en het is makkelijker proper te houden. :)

Alleen niet alle pannen kunnen op inductie, maar daar kun je in de winkel met een magneetje dan weer achter komen :P
  zondag 26 januari 2014 @ 11:53:31 #286
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135955248
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er allemaal erg netjes uit HaerdenC !

Wij koken dan sinds we verhuisd zijn ook op inductie; dat bevalt ons zoveel malen beter dan het koken op gas. Het kookt ook veel sneller en het is makkelijker proper te houden. :)

Alleen niet alle pannen kunnen op inductie, maar daar kun je in de winkel met een magneetje dan weer achter komen :P
Inderdaad weet je wat het ook was ... ik heb toen ik alleen ging wonen (toen ik 18 jaar was) de goedkoopste set ketels gekocht die er verkrijgbaar waren in een groot waren huis, ondertussen waren die dus 15 jaar oud. Een setje ketels bij ikea voor 40 euro kon er dus wel even af :) tevens paar extra steelpannetjes gekocht omdat ik vaak voor mij alleen en mijn zoontje kook. 2 duurdere pannen had ik al gekocht vorig jaar en een wok heb ik voor kerst gekregen :)

ik ben ook fan van inductie. Volgens mij is dat momenteel de beste optie die beschikbaar is.
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 12:01:34 #287
92034 crew  Vonkenboer
pi_135955503
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:53 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Inderdaad weet je wat het ook was ... ik heb toen ik alleen ging wonen (toen ik 18 jaar was) de goedkoopste set ketels gekocht die er verkrijgbaar waren in een groot waren huis, ondertussen waren die dus 15 jaar oud. Een setje ketels bij ikea voor 40 euro kon er dus wel even af :) tevens paar extra steelpannetjes gekocht omdat ik vaak voor mij alleen en mijn zoontje kook. 2 duurdere pannen had ik al gekocht vorig jaar en een wok heb ik voor kerst gekregen :)

ik ben ook fan van inductie. Volgens mij is dat momenteel de beste optie die beschikbaar is.
Hier in Nederland ligt (bijna) overal wel een aardgasleiding; dus hier heb je wat meer keuze wat dat betreft. Maar er zijn genoeg plaatsen te bedenken waar je of op flessengas of elektrisch moet koken. :)

Wij wisten direct vanaf het begin dat we zouden gaan samenwonen al dat we op inductie zouden willen koken. We hebben toen direct inductie geschikte pannen gekocht :)
  zondag 26 januari 2014 @ 12:14:24 #288
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135956026
hehehe ik woon echt aan de rand van de beschaving ... hier aan het einde van de straat val je van de wereld (daarom dat iedereen draait op mijn oprit en ik maandelijks herstellingen kan doen aan mijn tuin maar sins ik palen in bewapende beton heb staan ... is het merkelijk gebeterd :) ). Dus geen aardgas. Nu dat staat wel op de planning tegen 2018 of zo dacht ik. Stroom en alles lag er al dus nja was dat gewoon een handige keuze.

Toen ik alleen ging wonen (1999) denk ik niet dat er al inductie vuren waren dat wat alleszins zeker niet mainstream of zo.
  donderdag 13 februari 2014 @ 12:19:31 #289
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_136659120
* HaerdenC bekeek eens even de statistieken van zijn persoonlijke blog. Er is dus echt iemand die gezocht heeft op google naar "flink door palen" en is terecht gekomen op de pagina met de constructie van mijn carport ... somebody must have been disappointed.

verder momenteel even rust maar ... binnekort grote vooruitgang ;) plintjes, muurtegeltjes, ledbuis, etc. Maar ben eerst even wat andere dingen aan het doen ;)
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 21:24:46 #290
92034 crew  Vonkenboer
pi_141173595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:19 schreef HaerdenC het volgende:
* HaerdenC bekeek eens even de statistieken van zijn persoonlijke blog. Er is dus echt iemand die gezocht heeft op google naar "flink door palen" en is terecht gekomen op de pagina met de constructie van mijn carport ... somebody must have been disappointed.

verder momenteel even rust maar ... binnekort grote vooruitgang ;) plintjes, muurtegeltjes, ledbuis, etc. Maar ben eerst even wat andere dingen aan het doen ;)
_O-

Maar hoe is het in Belgie inmiddels ? :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:06:19 #291
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141237921
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

Maar hoe is het in Belgie inmiddels ? :)
Goed maar druk :) ondertussen wat andere onzin gedaan en het tuinwerk seizoen is er weer :) maarrrrr binnenkort weer aan de slag binnen en tegels zetten dat de keuken eens af geraakt hahaha :)

De zolder is ondertussen wel ingericht als luister ruimte met mijn vintage audio spulletjes ... Naast al dit verzamel ik Marantz spulletjes uit de jaren 70 en 80 en ja er staat ook een Phillips setje tussen :)

pi_141238397
It's alive :o.
  woensdag 16 juli 2014 @ 08:36:17 #293
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142352294
Het is alweer een tijd geleden dat ik nog eens met een update kwam maar deze keer heb ik dus een nieuw project. Heb na zeker 9 maand zoeken eindelijk tegels gevonden die mij bevallen voor mijn keuken. Ik wilde iets met een landelijk karakter omdat ik heel landelijk woon, het mocht niet te strak zijn want dat is mijn huis ook niet, ik wilde liefst natuurlijke kleur en niet te donker. Tevens moest het bij de rest passen en ik wilde geen al te grote tegels. Uiteindelijk heb ik dan onderstaande tegeltjes gevonden en die voldeden eigenlijk helemaal aan mijn wensen. Ze stonden ook nog eens in de promo dus gewoon ingeladen.

Nieuw zand en een dekzijl voor de zandbak samen met 15 pakken tegeltjes voor de keuken!

Ik ben gegaan voor een beige/bruinige landelijke tegel. Ik plan om het geheel wit op te voegen, de tegels worden dan ook een stuk lichter doordat er ook voegsel in de tegel zelf als vulsel werkt. Om 1 of andere reden zien de tegels er op foto donkerder uit dan ze werkelijk zijn! Potato camera in GSM wss. Het zijn tegeltjes van 10 op 10 cm.

Alles leeg gemaakt voor de voor en na foto

Eerst met de laser een lijn getrokken. Alles nog eens na gemeten en dan het eerste rijtje gezet! Ik gebruik kant en klare lijm die flexibel blijft. Ik weet dat hier iedereen tegenstander is en liever zelf mengt maar ik ben van de gemakkelijk en had geen zin om te lopen mengen en rommelen. Doos open ... smeren :)

Gaat niet bijzonder snel vooruit! De tegels hebben geen perfect rechte randjes en het zijn er gewoon VEEL. (100 per vierkante meter)

Eerste resultaat best tevreden over, ik heb de lijm op de tegel gedaan met een plamuurmest en dan met een 3 mm cam afgestreken.

Ik ben een gigantische prutser, geen idee hoe je normaal tegels boven een stopcontact zet. Ik heb vorzichtig nageltjes geklopt die net genoeg steun bieden. Uiteraard eerst met de laser een lijngetrokken!

De diamant slijptafel die mij ooit is aangeraden is inderdaad echt een gemak! 5 minuten slijpen en alle speciale tegeltjes klaar.

De kast moet nog ietsje zakken om perfect te hangen (stelschroef vanbinnen dus weinig werk. Er komt nog een led strip onder de kast.

Zij aanzicht. Ik gebruik mijn kruisjes dus op deze manier omdat de tegels niet helemaal gelijk zijn en dit eigenlijk het beste resultaat gaf. Tevens kan ik de kruisjes hergebruiken! Met 900 te zetten tegels is dat toch wel een serieuze besparing.

Latje gespannen ... latje ga ik iedere keer rijtje laten zakken ook om tot op de vloer te komen. Geen idee of dit de juiste werkwijze is maar het werkt wel. Ik ben niet van op de vloer begonnen omdat ik boven mijn aanrecht wilde beginnen met een volledige tegel! Dat gaan liggen uit meten en rekenen vond ik veel risico dus doe ik het maar zo. #prutser

Gaat vooruit al is het op een rustig tempo.
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:07:16 #294
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142369208
Goed bezig, leuke update! Prutsen, ach... Je bent gewoon aan het improviseren. En zo hoort het.

Gaat zo door :)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles woensdag 16 juli 2014 @ 19:27:35 #295
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142371942
Zo doen de ekte duitsers, polen en noem het maar op ook. Eén lijn op het midden van de muur en gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142372702
Dit lijken me zeer onpraktische tegels voor dat doel. Als je iets knoeit of er spettert iets gaat het in die gatenkaas zitten en dat krijg je nooit meer schoon.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:54:26 #297
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142378334
De gaatjes worden gevuld met voegsel hoor :) zou perfect moeten gaan.
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:03:24 #298
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142378764
Het ziet eruit als marmer of een ander natuursteen? Dan zou ik wel overwegen het te sealen..

Heb ik in de badkamer ook gedaan, trekt heel mooi de kleur naar boven en het beschermt je voeg en tegel heel goed.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:12:34 #299
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_142379115
inderdaad dat is ook de bedoeling ;) maar eerst eens alles plaatsen ... is nog een behoorlijk werkje :) de komende 2 weken gaan de werken stil liggen wegens verlof.

Het is Travertin dus sealen zal inderdaad wel de beste optie zijn :)
pi_142379288
Hoi HaerdenC, ik was je haast kwijt :@ . Of het nou mijn smaak is of niet, je maakt er zo'n tof huis van en dat alles met zo veel zorg en aandacht. Ik vind het altijd zo jammer dat jouw topic een beetje verloren lijkt en een beetje genegeerd lijkt tegen al dat andere prachtige klusgeweld dus bij deze meldt ik me bij deze aan als fan *O*
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')