Het is alweer een tijd geleden dat ik nog eens met een update kwam maar deze keer heb ik dus een nieuw project. Heb na zeker 9 maand zoeken eindelijk tegels gevonden die mij bevallen voor mijn keuken. Ik wilde iets met een landelijk karakter omdat ik heel landelijk woon, het mocht niet te strak zijn want dat is mijn huis ook niet, ik wilde liefst natuurlijke kleur en niet te donker. Tevens moest het bij de rest passen en ik wilde geen al te grote tegels. Uiteindelijk heb ik dan onderstaande tegeltjes gevonden en die voldeden eigenlijk helemaal aan mijn wensen. Ze stonden ook nog eens in de promo dus gewoon ingeladen.
![001.jpg]()
Nieuw zand en een dekzijl voor de zandbak samen met 15 pakken tegeltjes voor de keuken!
![002.jpg]()
Ik ben gegaan voor een beige/bruinige landelijke tegel. Ik plan om het geheel wit op te voegen, de tegels worden dan ook een stuk lichter doordat er ook voegsel in de tegel zelf als vulsel werkt. Om 1 of andere reden zien de tegels er op foto donkerder uit dan ze werkelijk zijn! Potato camera in GSM wss. Het zijn tegeltjes van 10 op 10 cm.
![003.jpg]()
Alles leeg gemaakt voor de voor en na foto
![004.jpg]()
Eerst met de laser een lijn getrokken. Alles nog eens na gemeten en dan het eerste rijtje gezet! Ik gebruik kant en klare lijm die flexibel blijft. Ik weet dat hier iedereen tegenstander is en liever zelf mengt maar ik ben van de gemakkelijk en had geen zin om te lopen mengen en rommelen. Doos open ... smeren

![005.jpg]()
Gaat niet bijzonder snel vooruit! De tegels hebben geen perfect rechte randjes en het zijn er gewoon VEEL. (100 per vierkante meter)
![006.jpg]()
Eerste resultaat best tevreden over, ik heb de lijm op de tegel gedaan met een plamuurmest en dan met een 3 mm cam afgestreken.
![007.jpg]()
Ik ben een gigantische prutser, geen idee hoe je normaal tegels boven een stopcontact zet. Ik heb vorzichtig nageltjes geklopt die net genoeg steun bieden. Uiteraard eerst met de laser een lijngetrokken!
![008.jpg]()
De diamant slijptafel die mij ooit is aangeraden is inderdaad echt een gemak! 5 minuten slijpen en alle speciale tegeltjes klaar.
![009.jpg]()
De kast moet nog ietsje zakken om perfect te hangen (stelschroef vanbinnen dus weinig werk. Er komt nog een led strip onder de kast.
![010.jpg]()
Zij aanzicht. Ik gebruik mijn kruisjes dus op deze manier omdat de tegels niet helemaal gelijk zijn en dit eigenlijk het beste resultaat gaf. Tevens kan ik de kruisjes hergebruiken! Met 900 te zetten tegels is dat toch wel een serieuze besparing.
![011.jpg]()
Latje gespannen ... latje ga ik iedere keer rijtje laten zakken ook om tot op de vloer te komen. Geen idee of dit de juiste werkwijze is maar het werkt wel. Ik ben niet van op de vloer begonnen omdat ik boven mijn aanrecht wilde beginnen met een volledige tegel! Dat gaan liggen uit meten en rekenen vond ik veel risico dus doe ik het maar zo. #prutser
![012.jpg]()
Gaat vooruit al is het op een rustig tempo.