abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juni 2019 @ 22:47:53 #151
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187477279
Mooi geworden!!
pi_187478816
Ik kon me best lang niet veel voorstellen bij wat het moest worden. Leuk om het eindresultaat te zien! Goed gelukt. Dat zwart is inderdaad mooi. En ik word nostalgisch van je oude apparatuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:32:01 #153
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_187481810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kon me best lang niet veel voorstellen bij wat het moest worden. Leuk om het eindresultaat te zien! Goed gelukt. Dat zwart is inderdaad mooi. En ik word nostalgisch van je oude apparatuur.
Dan kan ik binnekort een foto maken waar je helemaal gek van wordt ... in Augustus heb ik mijn zolder op de planning staan, grote opruim en display voor mijn vintage toestellen. Ik schat dat ik een 70 tal vintage marantz toestellen heb :) :)

ik heb verder geprobeerd om het zwart en het hout overal min of meer gelijk te krijgen zodat de living samenhorig is. Vroeger had ik een hoop leuke dingen die individueel allemaal best mooi waren maar niet echt samen gingen.

Het voorstellen is ook altijd een beetje moeilijk :-) je hebt iets in je hoofd maar dat is niet altijd makkelijk te verwoorden. Meestal terwijl je bezig bent met iets ga je ook dingen anders beginnen doen of aanpassen, denk je nog aan dit of dat, ik wilde echt zo veel mogelijk weggewerkt hebben er in als strijd tegen de rommeltjes her en der in de woning.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01:16 #154
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_188075353
Kleine update,

ik heb eindelijk led lampen gevonden die het juiste licht en de juiste kleur geven. van 7*35 watt ineens naar 7*2 watt of te wel 245 watt naar 24 watt! Ze geven echt nagenoeg identiek licht! 170 lumen per lamp, perfect gezellig en toch volgoende licht om te zien dat ik de afgelopen 5 jaar een paar kilo ben bijgekomen en mijn vloer strak ligt :)

Vervolgens ... plintjes geslepen uit dezelfde tegels en geplakt met patex 10 jaar tegen de tvwand onderaan. Tevens alles netjes agekit met witte kit zodat er zeker geen water onder de plint door gaat bij het poetsen en zo het hout zou kunnen vochtig maken.

Dan ... voor zij die mij volgen ... ik heb een autistisch kantje, niet officieel en ook niet vastgesteld maar het stoorde mij dus dat de audio rek niet gelijk hing met de tv ... ik dacht nah het hangt nu maar ... iedere keer ik in de zetel lag dacht ik, "was toch schoner geweest als het gelijk hing met onderkant tv".

Hele rek terug afgehaald 7 cm lager gehangen gaatjes gevuld. Nu is het echt af.

Ondertussen even verlof gehad ook om wat te rusten en ontspannen maar binnekort weer terug aan de slag! moeten nog paar kleine prutsen gedaan worden en dan begin ik aan de voorkeuken en zal ik ook mijn keuken na 3 jaar of zo maar eens verder afwerken.

Naast dat alles zijn er binnekort grote werken buiten, ik moet gescheiden riolering maken dus daar komt foto verslag van uiteraard.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:17:46 #155
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_191145629
En we zijn al weer een paar maand verder ... ik wilde vooraan voor mijn raam terug mijn 2 leuke lampjes van de ikea hangen maar dit keer met een propere oplossing niet zoals vroeger toen het met een stopcontact boven het raam werkte.

Het idee was dat ik wel wilde dat het in dezelfde stijl was als mijn andere verlichting. Die was redelijk aan de prijs geweest en was niet aan te passen naar mijn wensen. Tevens wilde ik er geen fortuin aan uitgeven en had ik nog mijn ikea lampjes ...

Over naar de Doe-Het-Zelf ... kerst cadeaubon bij de hand ... en even bij de Action voor een busje zwarte lak (belachelijk goedkoop aldaar)



Een gyproc profiel gehaald of stud of hoe je zo een ding ook noemt, houtenbalk, 2 pootjes voor een kast / salontafel, om te misbruiken ... kabel en dan natuurlijk de zwarte lak.

In de pootjes heb ik een extra gat geboord om de kabel uit te laten komen, de overschot van de balk heb ik twee stukjes van gemaakt die tegen de muur geschroefd zijn en waar het u profiel mooi over past. 2 van de schroeven van de misbruikte pootjes schroeven zich dan weer in die onderliggende balkjes om het geheel vast te zetten. Einde van de balkjes en het profiel 4 lagen zwart gespoten.

resultaat voor 25 euro of zo :) best tevreden!!!





De lampjes voor de goede oplettenden onder ons. Het was niet de bedoeling dat ze transparant werden ... maar de witte verf vanbinnen loste bij het afvegen :) dus maar alle verf er uit gehaald met een schuursponsje ... transparant past eigenlijk nog beter...
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')