Naar mijn weten was het al bekend dat Nederland naar Suriname zouden gaan met behulp van de amfibische transport capaciteit van de VS. Zou geleid worden door een eene kolonel van Apeldoorn ik weet niet of dat zijn achternaam is of dat hij bij Willem III kazerne zat. maar goed kan de site niet vinden ik heb het vermoeden dat ik iets door elkaar haal.quote:
Het verschil is dat de NL overheid er nu echt voor uit komt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stond volgens mij vorig jaar al eens in de krant.
Hiero...
https://www.facebook.com/(...)176415707958?sk=wallquote:Onder leiding van onze Hans Brons (Stichting de Greb, zusterstichting van Kennispunt Mei 1940) is afgelopen periode hard gewerkt aan een gehele renovatie van onze reconstructie van een deel van de stoplijn op de Grebbeberg, zoals deze gedurende de slag om de Grebbeberg in mei 1940 in gebruik was. De eerste keer dat dit oude stellinggedeelte door de Stichting de Greb was gereconstrueerd was in 2004. Inmiddels was het houtwerk zo rot geworden, dat een gehele vervanging ervan noodzakelijk was. Een viertal foto's van verschillende fases van de renovatie zijn in een album op deze facebookpagina te zien.
Stichting Vernieuwing Gelderse Vallei subsidieerde deze renovatie. De uitvoering is door bouwbedrijf Van Swaay Wageningen geschied. Hans Brons heeft, zoals bij de meeste bouw- en buitenprojecten van Stichting de Greb, de leiding gehad over dit project vanuit onze Stichting de Greb.
Deze loopgraaf is daarmee weer geschikt de komende vijf jaar te dienen als een symbool voor het verzet dat op met name 13 mei 1940 op deze locatie tegen de Duitse aanvaller werd opgeworpen in de stoplijn van de Grebbeberg defensie. Het was de bloedigste dag van de strijd om de Grebbeberg, waarbij alleen al op die derde dag van de slag in totaal ruim 300 Nederlanders en Duitsers sneuvelden en ongeveer het viervoudige daarvan gewond raakte.
Ah, ok. Nu snap ik je opmerking.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:00 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Naar mijn weten was het al bekend dat Nederland naar Suriname zouden gaan met behulp van de amfibische transport capaciteit van de VS. Zou geleid worden door een eene kolonel van Apeldoorn ik weet niet of dat zijn achternaam is of dat hij bij Willem III kazerne zat. maar goed kan de site niet vinden ik heb het vermoeden dat ik iets door elkaar haal.
http://nos.nl/artikel/311(...)iloot-omgekomen.htmlquote:Opnieuw Red Arrows-piloot omgekomen
Op een luchtmachtbasis in Engeland is een stuntvlieger van het Red Arrows-team omgekomen. Door een nog onbekende oorzaak ging zijn schietstoel af. Zijn toestel stond op dat moment nog op de grond.
Een woordvoerder van de Royal Air Force wil niet speculeren over de oorzaak van het ongeluk.
Visitekaartje
Het Red Arrows-team is het visitekaartje van de Britse luchtmacht. Alleen de beste piloten komen in aanmerking voor een plaats in het negenkoppige team.
In augustus kwam ook een Red Arrow om het leven. Zijn toestel stortte neer tijdens een vliegshow.
Raar incident, normaal moet een schietstoel ook op zeer geringe hoogte levensreddend functioneren. Of stond het toestel op dat moment nog in de loods...?quote:Op woensdag 9 november 2011 12:06 schreef Schild het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/311(...)iloot-omgekomen.html
Zit niet mee voor de Red Arrows...
Als we de foto mogen geloven gebeurde het op de flightline.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:45 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Raar incident, normaal moet een schietstoel ook op zeer geringe hoogte levensreddend functioneren. Of stond het toestel op dat moment nog in de loods...?
Dan nog zou een zero-zero ejection seat het moeten kunnen. En alle moderne stoelen zijn dat tegenwoordig. Neemt niet weg dat die dingen gevaarlijk zijn. Het is en blijft een explosief onder je stoel. Ale je nog niet ingesnoerd bent terwijl de safety pins er uit liggen en dat ding gaat af heb je gewoon domme pech. Maar ik zal de MOD ongevallenonderzoeken eens in de gaten houden. Daar komt over een paar maanden vast een rapport van uit.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als we de foto mogen geloven gebeurde het op de flightline.
Zelfs als burger kan ik mij er druk om maken hoe onrechtvaardig de positie van die man werd neergezet, zonder dat er een nuancering van de positie kan Karremans werd gegeven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:07 schreef Cobra4 het volgende:
Eén van ons had de schrijver wel kunnen zijn.
Gelukkig zijn wij dus niet de enige die er zo over denken.
Waarom lezen we dit soort berichten nooit? Of over bouwvakkers?quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:29 schreef Cobra4 het volgende:
Militairen Jongeren aangehouden voor geweldpleging
GRONINGEN - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag in de Groningse binnenstad vijf militairen jongeren aangehouden wegens openlijke geweldpleging, vernielingen en lokaalvredebreuk. Zij waren aan het stappen geweest en hadden te veel gedronken, aldus de politie vrijdag.
De militairen jongeren zitten vast en hebben ook op het politiebureau nog stennis geschopt. Ze worden in de loop van vrijdag overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee, die verder onderzoek zal doen. Een woordvoerder van de marechaussee kan nog niet vertellen wat zich precies heeft afgespeeld.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Idd! Blij dat er nog andere geluiden bestaan dan de standaard afbrandverhalen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:07 schreef Cobra4 het volgende:
Eén van ons had de schrijver wel kunnen zijn.
Gelukkig zijn wij dus niet de enige die er zo over denken.
Mee eens heb ook met ergernis zitten kijken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs als burger kan ik mij er druk om maken hoe onrechtvaardig de positie van die man werd neergezet, zonder dat er een nuancering van de positie kan Karremans werd gegeven.
Alles maar om ons fijne Nederlandse geweten te sussen.
Heeft m'n pa ook last mee gehad. Hij vertrok vorige week naar Kunduz. Moest eerst een paar dagen op een luchtbasis op een half uur vliegen van Kunduz wachten. Daarna naar Kabul gevolgen, en via Kandahar eindelijk in Kunduz aangekomen. Het schijnt daar om het uur te veranderen van weer zei hij. Sneeuw, regen alles.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:06 schreef Cobra4 het volgende:
Slecht weer hindert terugkeer uit Kunduz
DEN HAAG - Het weer in Afghanistan is zo slecht dat Defensie moeite heeft militairen van en naar Kunduz te vervoeren.
Het wisselen van het personeel voor de politietrainingsmissie heeft dan ook vertraging opgelopen. Dat meldde het ministerie van Defensie woensdag.
Zandstormen, zware sneeuwval en harde wind zorgen ervoor dat veel vluchten uitvallen in het noorden van Afghanistan. De komende dagen lijkt het weer te gaan verbeteren, maar het is nog onbekend wanneer er weer gevlogen kan worden.
Vorige week donderdag keerde een grote groep militairen al terug uit Afghanistan. Niet alle militairen komen tegelijk naar huis, waardoor een aantal nog moet wachten op terugkeer.
Bron: www.nu.nl
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/406220quote:HOUTEN - Ook de komende dagen rijden weer militaire voertuigen op de openbare wegen in de regio rond. Het leger oefent namelijk een week lang in de omgeving van Houten.
De militairen gaan zowel te voet als met voertuigen de omgeving in. Zo willen ze de routes en objecten rond Houten verkennen. Het gaat om een verkenningseenheid van 40 man met 8 voertuigen.
Verwacht wordt dat de militairen ook in Bunnik, IJsselstein, Lopik, Rhenen, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Wijk bij Duurstede en Vianen opduiken.
De afgelopen dagen reden ook in Utrecht twee militaire voertuigen rond. Het bleef lang een raadsel waarom maar uiteindelijk bleek het te gaan om een testrondje van enthousiaste militairen die in Maartensdijk gestationeerd zijn.
Een paar jaar geleden werd ook al een militair voertuig op de Oudegracht in Utrecht gezien. De chauffeur daarvan was toen verdwaald.
Onbegrijpelijk dat reders zich niet mogen verweren middels beveiligers alsof piraten maar weer alle vrijheid krijgen om hun slag te slaan en de reders maar aan de wet zijn gebonden en de formele weg moeten bewandelen als hun wat overkomt. Het lijkt bijna wat in onze eigen maatschappij gebeurd inzake overvallen op allerlei winkels en hoe de overheid daarin optreedt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:43 schreef Cobra4 het volgende:
Opstelten waarschuwt reders
DEN HAAG - Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft donderdagavond in een overleg met de Tweede Kamer benadrukt dat het inzetten van particuliere beveiligers door reders om hun koopvaardijschepen te beschermen een strafbaar feit is. „Met een hoge straf die kan worden gevorderd”, voegde de minister daaraan toe.
Twee Nederlandse reders, Jumbo Shipping uit Rotterdam en Vroon Shipping uit Breskens, kondigden woensdag aan het verbod op particuliere beveiligers te gaan negeren. „De wet wordt gehandhaafd”, zei Opstelten daarover. „Het Openbaar Ministerie kan vervolging inzetten.”
Vroon Shipping heeft volgens Opstelten twee keer een aanvraag gedaan bij Defensie voor beveiliging door bewapende mariniers. „Die aanvragen zijn allebei vervuld”, aldus Opstelten.
Minister Hans Hillen van Defensie stelde in het overleg dat volgend jaar 50 transporten kunnen worden bewaakt door zogeheten Vessel Protection Detachments (VPD's), bestaande uit mariniers. „Maar dat is wat mij betreft niet de top”, stelde Hillen. „Als er meer nodig zijn, gaan we proberen die te regelen.”
De reders stellen dat er jaarlijks vraag is naar 250 VPD's. De minister betwijfelt dat. Hij stelt dat schepen ook in konvooien kunnen varen, waardoor er lang niet zoveel teams van mariniers ingezet hoeven te worden als de reders denken.
Voorzitter Tineke Netelenbos van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders reageerde met gemengde gevoelens op het overleg. „De minister heeft toegezegd dat hij gaat proberen meer dan 50 VPD's in te zetten, dus dat is goed. Maar tegelijkertijd zegt hij er wel bij dat hij besluit bij welk transport dat gebeurt. Daar zit nu juist de angel.”
Volgens Netelenbos zitten de reders in een spagaat, omdat ze bij wet verplicht zijn om ervoor te zorgen dat hun werknemers veilig aan de slag kunnen, terwijl ze daarvoor afhankelijk zijn van de minister van Defensie. „Ik wil nog weleens zien welke wet er in deze discussie domineert”, zei ze.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)reders__.html?p=32,1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |