quote:
Op zondag 2 oktober 2011 23:14 schreef de_boswachter het volgende:[..]
Wat een gelul.
Typische 'mening' van iemand die af en toe eens een losse flodder van een samenvatting van PSV tijdens SS ziet en ook mee wil praten. Leuk voor op kantoor bij de koffieautomaat, kun je je collega's die nog nooit in een stadion geweest zijn dit soort kolder wijsmaken.
In dit elftal is wel degelijk verbetering te zien en is de amusementswaarde vele malen groter dan afgelopen seizoen.
Op een twee/drietal uitzonderingen na hebben wij een kampioenswaardig elftal op de mat staan. Langzaam begint men elkaar te vinden.
Leuk dat je er iets tegenin wil brengen, maar zoals gewoonlijk bij jou blijven de argumenten gewoon uit. Typische kritiekloze PSV supporter die in de waan van de dag leeft en geen feitelijke voetbalinteresse behalve de in simpelheid rustende fanschap.
Sowieso, elitair doen over je eigen supporter/volger zijn zonder iets te weten over de ander....:')
Een zwakte opzichzelf ipv een inhoudelijk punt te maken.
En die opmerking over "een kampioenswaardig elftal" spreekt ook niet erg voor je. We hadden de afgelopen twee jaar ook kampioen moeten worden. Je kunt janken over tekortkomingen in het elftal, maar deze tekortkomingen waren geen reden om punten te laten liggen tegen clubs als Den Haag, NEC en De Graafschap, of met de grootste moeite een thuiswedstrijd te winnen van degradatiekandidaat nummer 1, Willem II.
Met 'tekortkomingen in het elftal' als reden heb je dus echt een veel te simplische kijk op de situatie bij PSV. Maar goed, dat had ik in een eerder fase ook al geconstateerd.
quote:
Op zondag 2 oktober 2011 23:05 schreef Buitendam het volgende:[..]
Nee, jij wílt gewoon als een enkeling worden weggezet, die door mensen wordt gezien als een negatieveling, maar ondertussen zeg jij gewoon wat 80% van dit topic ook zegt.
De verdediging is buiten proportioneel slecht, Mertens en Strootman zijn topaankopen die voor veel geld weggaan als zij zo door blijven spelen, 5 miljoen voor Wijnaldum is héél erg veel geld wat er tot dusver nog niet is uitgekomen. Wel is het een ongelofelijk werkpaard, waardoor je een bepaalde vorm van sympathie voor hem kan opbrengen en Matavz is al een paar keer belangrijk geweest, maar heeft even tijd nodig om écht op gang te komen, want daar kun je nu nog niet van spreken gezien de gemiste kansen.
Dus als je wilt stoppen met jezelf als eenling en stiekeme kenner weg te zetten, want je praat hetzelfde als 80% van de users hier.
Ik ben er meermaals op aangesproken, hier, en op PSV Netwerk. Dus helemaal onwaar is het niet. "Heel erg veel geld" voor Wijnaldum is onzin. Ik vond het ook veel, vanwege de 4 jaar en het doorverkooppercentage waar Feyenoord aanspraak op maakt. Maar het is als individuele speler degene met het meeste potentieel, en die voor het meeste geld weg zal gaan, indien het spel eindelijk eens loopt zoals het moet. Dat het niet loopt, ligt niet aan hem. Het hele team loopt niet. Zoals het al twee jaar al niet loopt. Een totaal gebrek aan synergie.
Mertens en Strootman zijn beiden goede spelers, maar die prijs waren ze op het moment dat het betaald werd, niet waard. En Strootman wordt nu enorm gehypet, maar tegen de betere tegenstanders moeten we het allemaal nog zien. Tactisch stelt het allemaal niet veel voor, wat hij laat zien. Hij heeft kwaliteiten, maar om nu te zeggen dat het een absolute topspeler is, etc. etc. op basis van wat leuke acties (die vaak te opportunistisch zijn) en voorzetten, gaat me te ver. Mertens is het leuk van dat hij veel scoort. Maar laat het hem eens doen in wedstrijden waar het er echt om gaat, en vaker bereid zijn de bal af te spelen en zich eveneens er meer op te richten om anderen in stelling te brengen.
Feit is dat dit PSV al twee jaar te afhankelijk is van individuele momenten. Ingevingen van een speler of spelhervattingen. De goals die dit seizoen gescoord zijn, daarvan zijn de uitgespeelde, afgemaakte kansen op één hand te tellen.
quote:
Op zondag 2 oktober 2011 23:42 schreef Buitendam het volgende:Ja, zoiets zal het wel zijn.
Ik houd ervan als mensen kritisch zijn en op een normale manier kunnen discussiëren over hun team. Helemaal als ze echt supporter zijn en er wat emotie om de hoek komt kijken. Maar de mensen die al-tijd blijven hangen in 'het is kut' en 'er is niks veranderd' terwijl je statistisch kunt zien dat er volop is geïnvesteerd en er hard wordt getimmerd aan de club, dan houd mijn zin in een discussie ook op. Papegaaien kunnen we allemaal, zoals je al aangeeft.
'Statistisch',......right. Sorry, maar hier sla je de plank flink mee mis. We scoorden vorig jaar meer dan wie dan ook. 14 Doelpunten meer dan Twente. Ga je dan beweren dat we een geweldige aanval hadden?
En op basis van statistiek aantonen dat er volop is geïnvesteerd en er word getimmerd aan de club.... Weet je wel wat statistiek is?
En sowieso heb je geen methodische op cijfers gebaseerde analyse nodig om te weten dat er is geïnvesteerd en er aan de structuur wordt gewerkt. Dit heeft echter weinig tot niets te maken met het gebrek aan holistische meerwaarde waar de selectie al twee jaar aan lijdt.
quote:
Ik vond het niet echt onder de noemer 'aanstellerij' vallen. Het was meer frustratie. Mertens is helemaal geen speler die bij de meet schwalbes maakt.
Het was overigens wel een zwakte. Als prof moet je daar gewoon boven staan. Maar goed, we kunnen ook niet zeggen dat Mertens helemaal gelouterd is in het internationale voetbal, en dat hij de streken van dit soort jongens wel moet kennen. Hopelijk heeft hij er lering uit kunnen trekken voor een volgende keer dat hij tegen een dergelijke irritante speler staat.
Overigens liep Pieters ook dreigend terug na dat tikje. Ik bedoel, als je dan perse je revanche wil, doe het dan op eenzelfde sneaky manier (fysiek of met de mond), ipv een makkelijke gele kaart te riskeren.
Overigens wordt over Mertens gezegd dat hij ook altijd goed begint in het seizoen, maar daarna altijd een soort van dip heeft, om op het eind van de competitie (laatste maand ongeveer) wel weer goed te presteren. Alsof hij steeds een bepaalde oplaadperiode nodig heeft oid. We zullen wel zien of dit bij PSV ook weer het geval zal zijn. Ik moet wel zeggen dat ik mijn twijfels heb bij de energie die hij steeds in de wedstrijd steekt. Hij maakt er doelpunten mee, maar in de eerste plaats steeds met zichzelf als uitgangspunt, en dus niet echt bevorderend voor het kweken van een vaste wisselwerking met andere spelers (de zwakte zit hem vooral in de lastigere wedstrijden waar hij dan geen alternatieve speelwijze kan aannemen omdat hij gewend is alleen voor zichzelf te gaan). En ten tweede dus die fysieke drain die het lijkt te hebben tijdens het seizoen.
quote:
Op maandag 3 oktober 2011 00:53 schreef Nick-GizMo het volgende:Zo slecht heeft Derijck het toch niet gedaan?! Bouma trekt het ook niet meer elke wedstrijd. Tamata lijkt mij niet veel beter als Manolev, maar goed Manolev werkt alleen hard en verder doet ie niks
Het verschil met Manolev is echter wel dat Manolev de hele tijd blijft gaan. Blijft maar rennen. Erg irritant als je hem als directe tegenstander hebt. En zoals je zelf zegt, Tamata is niet veel beter. Dus dan is het voordeel dat Manolev te bieden heeft tov hem, datgene dat het verschil maakt tussen de twee.
Vooralsnog vind ik afgezien van Labyad de jeugdspelers sowieso niet echt indrukwekkend. Maar ze moeten uiteraard wel de kans gegund worden om hun minuten in het eerste te maken. Tegen Roda was het bij 4-0 voorsprong na de 1e helft al een ideaal moment. Maar Rutten bracht ze pas in de slotfase in. Schiet niet echt op zo. Hetzelfde geldt voor de routine van de overige niet-basisspelers. Ik ben bijv. erg benieuwd naar wat Engelaar in dit team zou kunnen.