geen idee. maar kennis kan best verloren gaan. over het algemeen zijn we slimmer geworden maar kennis is niet slim zijn.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?
Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .quote:Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.
En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?quote:Op woensdag 25 april 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .
60? 90 bedoel je?quote:Op woensdag 25 april 2012 19:38 schreef BaajGuardian het volgende:
hoewel ik er in kan komen dat er hier kernen van waarheid achter zitten vind ik het plaatje in de op een beetje onozel aangezien als je het 60 graden draait zul je zien dat het gewoon een offerande is met gebonden handen op een pedestaal.
Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zitquote:Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?quote:Op woensdag 28 september 2011 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat gaat ook op voor de soennitische beschaving. En volgens Sitchin werden die ook geregeerd door buitenaardsen.\
Maar dan krijgen von Danniken en Sitchin dus toch gelijk, het zou wat wezen.
Natuurlijk kan dat en dat zou de grootste wetenschappelijke ontdekking zijn aller tijden. Maar normaal gesproken kom je pas tot de conclusie dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd aan de hand van bewijs. En niet aan de hand van wat voorwerpen die gevonden zijn waarin je met wat fantasie ruimteschepen, astronauten en buitenaardse wezens kan zien.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:17 schreef Sosa het volgende:
[..]
het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zit
Misschien is aliens = god ? (vanuit het standpunt van de oudere volken)quote:Op donderdag 26 april 2012 06:41 schreef hardlopen het volgende:
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?
Lekker selectief.
Wie is "zij"? Alle nu bekende "oude" beschavingen (Egyptenaren, Maya, Sumeriërs, etc) ontstonden natuurlijk niet vanuit het niets. Net zoals "wij" onze kennis voor een deel overnemen van voorgaande generaties, gaat een deel van de kennis van eerder genoemde bechavingen ook ver terug.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.
Het enige wat voor hen moeilijker was is dat zij vanuit het niets iets moesten opbouwen, geen voorbeelden voor handen of studieboeken om te leren.
Als ik jouw post leest moet hoge intelligentie idd van buiten komen...quote:Op donderdag 26 april 2012 09:28 schreef AartBakkebaard het volgende:
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
Hoe ontstaat die lichtflits in de lucht, vaak gevolgd door mysterieus geluid? Dat moet een omnipotent wezen gedaan hebben, niemand weet waar dat wezen vandaan kwam, we noemen hem God..quote:Op donderdag 26 april 2012 09:28 schreef AartBakkebaard het volgende:
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
De pyramides van Gizeh zijn niet mathematisch en geometrisch perfect.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:28 schreef AartBakkebaard het volgende:
quote:The actual Great Pyramid at Giza is not perfect. The base is not precisely a square.
http://www.math.washington.edu/~greenber/GizaPyramid.htmlquote:The Great Pyramid is not a perfect pyramid in other ways too. The apex is missing. The faces are slightly concave.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |