abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110778640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?
geen idee. maar kennis kan best verloren gaan. over het algemeen zijn we slimmer geworden maar kennis is niet slim zijn.
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:16:21 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_110779167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.
Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .
pi_110780250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .
En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 april 2012 @ 19:38:05 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110780420
hoewel ik er in kan komen dat er hier kernen van waarheid achter zitten vind ik het plaatje in de op een beetje onozel aangezien als je het 60 graden draait zul je zien dat het gewoon een offerande is met gebonden handen op een pedestaal.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:45:30 #155
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110780840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:38 schreef BaajGuardian het volgende:
hoewel ik er in kan komen dat er hier kernen van waarheid achter zitten vind ik het plaatje in de op een beetje onozel aangezien als je het 60 graden draait zul je zien dat het gewoon een offerande is met gebonden handen op een pedestaal.
60? 90 bedoel je?
Hij moet idd 90 graden draaien een Raket moet omhoog. Ik zie er een Raket in. Andere zien weer wat anders. Het is maar wat je geloofd denk ik dan. Een offerande zie ik iig niet. Tenzij hij zelf op het altaar ligt en zich zelf offert. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:51:41 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_110781176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.
Het enige wat voor hen moeilijker was is dat zij vanuit het niets iets moesten opbouwen, geen voorbeelden voor handen of studieboeken om te leren.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:17:58 #157
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_110799527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zit :P
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_110802485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat gaat ook op voor de soennitische beschaving. En volgens Sitchin werden die ook geregeerd door buitenaardsen.\
Maar dan krijgen von Danniken en Sitchin dus toch gelijk, het zou wat wezen.
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?
Lekker selectief.
pi_110803075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:17 schreef Sosa het volgende:

[..]

het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zit :P
Natuurlijk kan dat en dat zou de grootste wetenschappelijke ontdekking zijn aller tijden. Maar normaal gesproken kom je pas tot de conclusie dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd aan de hand van bewijs. En niet aan de hand van wat voorwerpen die gevonden zijn waarin je met wat fantasie ruimteschepen, astronauten en buitenaardse wezens kan zien.

Overigens heeft Plato inderdaad over Atlantis geschreven maar het is geleerden niet duidelijk of het een werkelijk verhaal is of dat het niet meer is dan een boodschap die hij over probeerde te brengen. Plato was een filosoof, geen geschiedschrijver.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_110803591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 06:41 schreef hardlopen het volgende:
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?
Lekker selectief.
Misschien is aliens = god ? (vanuit het standpunt van de oudere volken)
Waarom zou een god, die biljarden sterrenstelsels en planeten geschapen heeft, zich persoonlijk komen bezighouden met deze klotebol ? Lekker selectief.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_110804142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.
Het enige wat voor hen moeilijker was is dat zij vanuit het niets iets moesten opbouwen, geen voorbeelden voor handen of studieboeken om te leren.
Wie is "zij"? Alle nu bekende "oude" beschavingen (Egyptenaren, Maya, Sumeriërs, etc) ontstonden natuurlijk niet vanuit het niets. Net zoals "wij" onze kennis voor een deel overnemen van voorgaande generaties, gaat een deel van de kennis van eerder genoemde bechavingen ook ver terug.
Probleem is echter dat we al relatief weinig weten van bijvoorbeeld de Maya, laat staan de besvhaving ervoor en daar weer voor. Daardoor lijkt het alsof de Maya vanuit het niets "van alles" wisten. (Geldt voor alle beschavingen).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 26 april 2012 @ 09:28:47 #162
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_110804303
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  donderdag 26 april 2012 @ 09:30:07 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110804342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:28 schreef AartBakkebaard het volgende:
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
Als ik jouw post leest moet hoge intelligentie idd van buiten komen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110804692
quote:
Hoe ontstaat die lichtflits in de lucht, vaak gevolgd door mysterieus geluid? Dat moet een omnipotent wezen gedaan hebben, niemand weet waar dat wezen vandaan kwam, we noemen hem God..

Met andere woorden, ik ben te dom te begrijpen hoe ze het gedaan hebben, dus zij waren te dom om het te doen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_110804947
quote:
De pyramides van Gizeh zijn niet mathematisch en geometrisch perfect.

quote:
The actual Great Pyramid at Giza is not perfect. The base is not precisely a square.
quote:
The Great Pyramid is not a perfect pyramid in other ways too. The apex is missing. The faces are slightly concave.
http://www.math.washington.edu/~greenber/GizaPyramid.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')