Net zoals voor ons overigens.quote:
Deze mensen worden niet ontslagen maar gaan wel zeer ontevreden naar hun "werk" met 60% salaris, om daar het nodige te gaan verziekenquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Net zoals voor ons overigens.
De besparing t.a.v. die Griekse ambtenaren is er in het feit dat de overheid minder geld kwijt is aan mensen die verder toch overbodig zijn.
Voorbeeld: 100 ambtenaren verdienen 100 euro = 10.000 euro
50 ambtenaren blijven en krijgen 100 euro = 5000 euro
50 ambtenaren gaan in de arbeidsreserve en krijgen 70 euro = 3500 euro
De regering is nog maar 8500 euro kwijt aan 100 ambtenaren (waarvoor er overigens geen enkel ontslag hoeft te vallen).
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat mensen in de arbeidsreserve 'naar hun werk moeten', zou ook erg onlogisch zijn omdat je dan geen besparing hebt in werkplekken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Deze mensen worden niet ontslagen maar gaan wel zeer ontevreden naar hun "werk" met 60% salaris, om daar het nodige te gaan verzieken
Ik zou ze niet meer binnen willen
Hahaha, dat zal me niets verbazen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:18 schreef Basp1 het volgende:
En dan krijg je daarna de nl problemen omdat er zoveel bezuinigd is kunnen de zittende ambtenaren het niet allemaal meer aan en worden er nog 25 extrerne a 200 euro aangenomen en kost het netto dus opeens 13500.
Er zijn 1.000.000 ambtenaren op een beroepsbevolking van 4.000.000. Daar kun je dus zonder probleem de helft van wegsturen zonder dat je dienstverlening verslechterd. Integendeel waarschijnlijk; het is ook een mooie gelegenheid de bezem te halen door de bureaucratie. Ook al zoiets wat zeer nodig is voor Griekenland om de economie te stimuleren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:18 schreef Basp1 het volgende:
En dan krijg je daarna de nl problemen omdat er zoveel bezuinigd is kunnen de zittende ambtenaren het niet allemaal meer aan en worden er nog 25 extrerne a 200 euro aangenomen en kost het netto dus opeens 13500.
Volgens mij worden ze gewoon met 60% van hun salaris verplicht om binnen ene jaar werk te zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:20 schreef HiZ het volgende:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat mensen in de arbeidsreserve 'naar hun werk moeten', zou ook erg onlogisch zijn omdat je dan geen besparing hebt in werkplekken.
Op de langere termijn wel maar nu even niet lijkt mij.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:23 schreef HiZ het volgende:
Er zijn 1.000.000 ambtenaren op een beroepsbevolking van 4.000.000. Daar kun je dus zonder probleem de helft van wegsturen zonder dat je dienstverlening verslechterd. Integendeel waarschijnlijk; het is ook een mooie gelegenheid de bezem te halen door de bureaucratie. Ook al zoiets wat zeer nodig is voor Griekenland om de economie te stimuleren.
Als ze het uitvoeren, dan is het wel degelijk een effectieve manier om de Griekse financiën te saneren. Dan heb je nog steeds een default nodig, maar dat is te behappen ALS de Grieken daarna maar niet in dezelfde situatie zitten als nu.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:21 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hahaha, dat zal me niets verbazen.
Maar de EU bonzen hebben nu het idee dat ze het vertrouwen van de markt weer terugkrijgen en dat lukt ze niet op deze manier.
Nou ja, je maakt het om te beginnen erg onaantrekkelijk voor ambtenaren die geen feitelijk werk hebben ambtenaar te blijven, dat is in principe een goede stap.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze gewoon met 60% van hun salaris verplicht om binnen ene jaar werk te zoeken.
Lukt dan niet dan worden ze echt ontslagen.
De grote vraag is nu hoe die economie kan gaan draaien als je zoveel mensen 60% van hun salaris geeft.
Als je hier al ziet hoe belangrijk het consumenten vertrouwen is voor de economie dan lijkt me het daar nog veel belangrijker.
Juist nu wel, a good crisis is a terrible thing to waste.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:26 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Op de langere termijn wel maar nu even niet lijkt mij.
Je ziet het aan de gezichten van de rest: wanhoop.quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:11 schreef michaelmoore het volgende:
We have got many unelected presidents in the EU, but nothing happens
Nu zadel je het volk op met een enorme staatsschuld.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:28 schreef HiZ het volgende:
Als ze het uitvoeren, dan is het wel degelijk een effectieve manier om de Griekse financiën te saneren. Dan heb je nog steeds een default nodig, maar dat is te behappen ALS de Grieken daarna maar niet in dezelfde situatie zitten als nu.
Verder is dat aannemen van nieuwe mensen gewoon gewauwel, als de plug eruitgaat dan gaat het inkomen van alle Grieken die een inkomen van de staat hebben ergens richting de 20% van wat ze nu hebben. Daar mogen protesterende burgers in Griekenland niet veel van begrijpen, maar de regering begrijpt het vast wel.
Weer eens een bewijs van hoe je soms inderdaad het volk tegen zichzelf moet beschermen
Als mensen minder kunnen uitgeven gaan de bedrijfjes die nu nog overeind staan ook op de fles.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef HiZ het volgende:
Juist nu wel, a good crisis is a terrible thing to waste.
Dat zie je steeds , het is een mooie gelegenheid, en het zou kunnen dat, maar het gebeurt niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:23 schreef HiZ het volgende:
; het is ook een mooie gelegenheid de bezem te halen door de bureaucratie. Ook al zoiets wat zeer nodig is voor Griekenland om de economie te stimuleren.
Weet je thumbnail, het zal de overgrote meerderheid aan zijn derriere oxideren of miljoenen mensen door het putje gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:33 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Nu zadel je het volk op met een enorme staatsschuld.
Aangezien wij daar altijd heel erg bang voor worden gemaakt zal het toch niet best zijn.
Kortom, je bent voor vele jaren de slaaf van je schuldeisers.
Inderdaad en daarom sluit ik me aan bij wat Nigel Farage zei.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:36 schreef Blandigan het volgende:
Weet je thumbnail, het zal de overgrote meerderheid aan zijn derriere oxideren of miljoenen mensen door het putje gaan.
Als de bonussen maar worden uitbetaald, de megalomane europese droom maar niet uit elkaar spat, en alle luxe en privileges voor jouw club blijven bestaan.
Griekenland heeft geen economie en zal die ook nooit krijgen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:30 schreef HiZ het volgende:
Maar zoals ik al vaker heb geroepen, het gaat in Griekenland maar een beetje om bezuinigingen, en een heleboel om hervorming en liberalisering van de economie.
Jij past wel in de EUSRquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:28 schreef HiZ het volgende:
. Daar mogen protesterende burgers in Griekenland niet veel van begrijpen, maar de regering begrijpt het vast wel.
Weer eens een bewijs van hoe je soms inderdaad het volk tegen zichzelf moet beschermen
Precies, principes zijn voor het klootjesvolk niet voor politiciquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
Denk niet dat het veel uitmaakt hoe Slowakije stemt. Ze vinden wel een 'creatieve' manier om dan te zorgen dat het opeens niet meer unaniem hoeft te zijn
Dat vrees ik ook ja, het negeren en vertrappen van democratie werkt verslavend, het wegzetten van de meerderheid van het volk als domme populisten en het negeren van de uitslag van referenda is normaal aan het wordenquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
Denk niet dat het veel uitmaakt hoe Slowakije stemt. Ze vinden wel een 'creatieve' manier om dan te zorgen dat het opeens niet meer unaniem hoeft te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |