abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102478376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, alsof we een verenigd Europa nodig hebben voor verschillende keurmerken. Die hadden we in veel gevallen ook al toen het nog gewoon EEG was
Dit is dus gewoon een keiharde leugen.
pi_102478908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:03 schreef Sloggi het volgende:
Dat zeg ik toch ook: voor de euro. Met andere vormen van samenwerking is op zich niets mis (ik ben maar wat blij met het EU-keurmerk van mijn motorhelm, om een voorbeeld te noemen), hoewel de regelgeving soms doorschiet.
Daarin vaar ik toch liever een meer liberale koers. Kwaliteit van producten is primair een verantwoordelijkheid van producenten en consumenten zelf. Ik zie de overheid veel liever de rol van informatieverschaffer (dat pakt rechtstreeks het punt van informatie-asymmetrie aan) op zich nemen dan dat zij eist dat producten aan bepaalde standaarden voldoen en daar zelf ook actief op controleert. Producenten moeten zelf de consument overtuigen van de kwaliteit van hun producten.
pi_102478996
quote:
Producenten moeten zelf de consument overtuigen van de kwaliteit van hun producten.
Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.

Nee, als het om mijn veiligheid gaat heb ik toch liever dat zoiets grondig onderzocht is. De consument kan immers zelf niet altijd zien hoe goed of veilig een product is.
pi_102479096
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:15 schreef HiZ het volgende:
Dit is dus gewoon een keiharde leugen.
Voer daar dan ook bewijs voor aan.

Maar kijk eens naar EuroNCAP. Dat is in beginsel opgezet door het Britse ministerie van Transport, en vervolgens met overheden en automobielverenigingen uit diverse Europese landen verder uitgebreid. Zonder directe betrokkenheid van de EU.
pi_102479160
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:
Nee, als het om mijn veiligheid gaat heb ik toch liever dat zoiets grondig onderzocht is. De consument kan immers zelf niet altijd zien hoe goed of veilig een product is.
Mee eens hoor, daarom haal ik het punt van informatie-asymmetrie ook aan. Maar ik zie liever dat fabrikanten daarin zelf het voortouw nemen in plaats van dat overheden het opleggen. En dat kan, kijk bijvoorbeeld naar de autowereld. Merken als Mercedes en Volvo maken van de veiligheid van hun auto's echt marketingthema's.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:40:58 #36
324665 meth77
to do or not to do
pi_102479238
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.

Nee, als het om mijn veiligheid gaat heb ik toch liever dat zoiets grondig onderzocht is. De consument kan immers zelf niet altijd zien hoe goed of veilig een product is.
De fabrikant is heel goed in staat een deugdelijke helm te maken, een ongeluk en de zaak is failliet, het is belangrijk de overheid zoveel mogelijk overal buiten te houden
  woensdag 28 september 2011 @ 15:42:44 #37
324665 meth77
to do or not to do
pi_102479295
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.

nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euro
pi_102479646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

De fabrikant is heel goed in staat een deugdelijke helm te maken, een ongeluk en de zaak is failliet, het is belangrijk de overheid zoveel mogelijk overal buiten te houden
Alsof je ongelukken makkelijk aan falende helmen toe kunt schrijven. Verder lijkt mij een claim-cultuur niet zo wenselijk, ook omdat de schade eerst geleden moet zijn voordat deze geclaimd kan worden. Maar dan ben je al te laat.
pi_102479853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dit is dus gewoon een keiharde leugen.
Leg uit? Er waren toch gewoon Nederlandse keurmerken voor bepaalde producten?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102479873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euro
Het is veel goedkoper om dan de winst weg te sluizen, vervolgens zichzelf failliet te laten verklaren, en de volgende dag onder een andere naam gewoon weer verder gaan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_102480154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:58 schreef Opa2012 het volgende:
Het is veel goedkoper om dan de winst weg te sluizen, vervolgens zichzelf failliet te laten verklaren, en de volgende dag onder een andere naam gewoon weer verder gaan.
Dat mag natuurlijk niet als er reden is om aan te nemen dat een onderneming failliet gaat.
pi_102480201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk niet als er reden is om aan te nemen dat een onderneming failliet gaat.
Dat iets niet mag betekent in de praktijk niet dat het ook niet gebeurt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102480312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euro
Of ik ben dood.
pi_102480325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat iets niet mag betekent in de praktijk niet dat het ook niet gebeurt.
Maar daar zal men snel genoeg achter komen, want de fiscus let wel goed op dit soort zaken.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:27:08 #45
324665 meth77
to do or not to do
pi_102480824
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of ik ben dood.
dan doen je kinderen het
pi_102482834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voer daar dan ook bewijs voor aan.

Maar kijk eens naar EuroNCAP. Dat is in beginsel opgezet door het Britse ministerie van Transport, en vervolgens met overheden en automobielverenigingen uit diverse Europese landen verder uitgebreid. Zonder directe betrokkenheid van de EU.
1. geen voorbeeld uit de EEG situatie
2. wel nauwe samenwerking met de EU.
pi_102482856
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Leg uit? Er waren toch gewoon Nederlandse keurmerken voor bepaalde producten?
Ja, die dus niet erkend werden in andere landen.
pi_102483251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef HiZ het volgende:
1. geen voorbeeld uit de EEG situatie
Maar het had net zo goed in die periode opgericht kunnen worden omdat de organisatie niet van de EU afhankelijk is. Overigens hebben ontwikkelingen voorafgaand aan de oprichting van EuroNCAP al vanaf de jaren 70 plaats gevonden.

quote:
2. wel nauwe samenwerking met de EU.
Bij de deelnemende instanties/verenigingen zit niet de EU of een aan de EU gelieerde organisatie. Zelfs het initiatief tot oprichting is niet door de EU genomen. Dat via externe betrekkingen wel met de EU samen wordt gewerkt is natuurlijk niet zo gek omdat dat gewoon een grote institutionele speler is.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef HiZ het volgende:
Ja, die dus niet erkend werden in andere landen.
Alsof dat betekent dat het onderzoek niet valide is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-09-2011 17:51:44 ]
pi_102483406
In de wtb hadden we allang de din (deutsche industrie norm) waarin veel standaarden en eisen zijn vastgelegd.

Daarvoor hadden we geen eurofiele bureaucraten nodig.
pi_102483464
Alsof die deutsche burocraten veel beter waren!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_102483469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:51 schreef Basp1 het volgende:
In de wtb hadden we allang de din (deutsche industrie norm) waarin veel standaarden en eisen zijn vastgelegd.
Goed voorbeeld inderdaad wat dus ook aantoont dat normeringen grensoverschrijdend omarmt kunnen worden zonder dat daar direct een institutioneel kader voor hoeft te bestaan.

Edit: Het A4tje is daar het meest tastbare voorbeeld van volgens mij. :)
pi_102483786
En dan vergat ik nog de tuv die ook jaren bestaat en vele standaarden tbv beproevingen heeft opgesteld welke door tno overgenomen werden. In nl hebben we ook nog steeds de kema die een wereld leidende rol hebben in electro testen.
pi_102484019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

Maar daar zal men snel genoeg achter komen, want de fiscus let wel goed op dit soort zaken.
Hahaha je moet echt weg uit die universiteit en het echte leven in. Faillissementsfraude is een plaag die nauwelijks vervolgd wordt.
pi_102484085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:13 schreef dvr het volgende:
Hahaha je moet echt weg uit die universiteit en het echte leven in.
:D Geen zorgen ik heb het promotieaanbod afgewezen. ;) Eerst maar eens wat jaartjes op een echte werkvloer rond lopen.
pi_102484365
Tof! Ben benieuwd of je in de loop der tijd echt anders over allerlei zaken gaat denken. Misschien kun je daar t.z.t. eens een topic voor openen, waarin je op je eigen oude berichten reageert..
pi_102487126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar het had net zo goed in die periode opgericht kunnen worden omdat de organisatie niet van de EU afhankelijk is. Overigens hebben ontwikkelingen voorafgaand aan de oprichting van EuroNCAP al vanaf de jaren 70 plaats gevonden.

[..]

Bij de deelnemende instanties/verenigingen zit niet de EU of een aan de EU gelieerde organisatie. Zelfs het initiatief tot oprichting is niet door de EU genomen. Dat via externe betrekkingen wel met de EU samen wordt gewerkt is natuurlijk niet zo gek omdat dat gewoon een grote institutionele speler is.

[..]

Alsof dat betekent dat het onderzoek niet valide is.
Je moet je eigen bronnen lezen; de EU is direct betrokken in verband met het regelgevend kader.
pi_102487878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:43 schreef HiZ het volgende:
Je moet je eigen bronnen lezen; de EU is direct betrokken in verband met het regelgevend kader.
Niet zo gek natuurlijk dat de EU betrokken is als regelgevend kader (of wat ik lees in de bron: politiek ondersteunend kader), zij zijn het regelgevend kader. Maar het punt is dat er geen enkele aanwijzing is dat EuroNCAP niet bestaan zou hebben als er geen EU was geweest.
pi_102488921
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 28 september 2011 @ 23:46:04 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_102498600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar daar zal men snel genoeg achter komen, want de fiscus let wel goed op dit soort zaken.
_O- Veel te lastig voor de fiscus dit soort zaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_102499524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Hahaha je moet echt weg uit die universiteit en het echte leven in. Faillissementsfraude is een plaag die nauwelijks vervolgd wordt.
Bolkesteijn is een rasoptimist met een heilig geloof dat het kapitalistische ideaal kan worden vertaald naar de werkelijkheid.

Ik vind mezelf wat reëler, hoewel sommigen me een zwartkijker zullen noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')