Die samenwerking was er met de EEG ook al hoor, en toen was er niets aan de hand , de ellende komt door de euroquote:Op woensdag 28 september 2011 14:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben het wel met die bezwaren eens, maar de EU is ook gewoon een stabiliserende factor. Die samenwerking moet koste wat kost behouden worden. De monetaire en politieke unie kan me verder gestolen worden; als er een uitweg mogelijk is waarbij de economische samenwerking van voor de euro behouden blijft vind ik alles best. Het probleem is alleen dat dat erg moeilijk gaat worden.
een TNO keurmerk is net zo goed , goed gekeurd door een officieel instituutquote:Op woensdag 28 september 2011 15:03 schreef Sloggi het volgende:
Dat zeg ik toch ook: voor de euro. Met andere vormen van samenwerking is op zich niets mis (ik ben maar wat blij met het EU-keurmerk van mijn motorhelm, om een voorbeeld te noemen), hoewel de regelgeving soms doorschiet.
Precies, alsof we een verenigd Europa nodig hebben voor verschillende keurmerken. Die hadden we in veel gevallen ook al toen het nog gewoon EEG wasquote:Op woensdag 28 september 2011 15:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
een TNO keurmerk is net zo goed , goed gekeurd door een officieel instituut
Als je zoiets op Europees vlak regelt moet dat veel efficiënter en goedkoper kunnen, en is het voor fabrikanten ook gemakkelijker. Er is immers één Europese standaard.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
een TNO keurmerk is net zo goed , goed gekeurd door een officieel instituut
Dit is dus gewoon een keiharde leugen.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies, alsof we een verenigd Europa nodig hebben voor verschillende keurmerken. Die hadden we in veel gevallen ook al toen het nog gewoon EEG was
Daarin vaar ik toch liever een meer liberale koers. Kwaliteit van producten is primair een verantwoordelijkheid van producenten en consumenten zelf. Ik zie de overheid veel liever de rol van informatieverschaffer (dat pakt rechtstreeks het punt van informatie-asymmetrie aan) op zich nemen dan dat zij eist dat producten aan bepaalde standaarden voldoen en daar zelf ook actief op controleert. Producenten moeten zelf de consument overtuigen van de kwaliteit van hun producten.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:03 schreef Sloggi het volgende:
Dat zeg ik toch ook: voor de euro. Met andere vormen van samenwerking is op zich niets mis (ik ben maar wat blij met het EU-keurmerk van mijn motorhelm, om een voorbeeld te noemen), hoewel de regelgeving soms doorschiet.
Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.quote:Producenten moeten zelf de consument overtuigen van de kwaliteit van hun producten.
Voer daar dan ook bewijs voor aan.quote:
Mee eens hoor, daarom haal ik het punt van informatie-asymmetrie ook aan. Maar ik zie liever dat fabrikanten daarin zelf het voortouw nemen in plaats van dat overheden het opleggen. En dat kan, kijk bijvoorbeeld naar de autowereld. Merken als Mercedes en Volvo maken van de veiligheid van hun auto's echt marketingthema's.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:
Nee, als het om mijn veiligheid gaat heb ik toch liever dat zoiets grondig onderzocht is. De consument kan immers zelf niet altijd zien hoe goed of veilig een product is.
De fabrikant is heel goed in staat een deugdelijke helm te maken, een ongeluk en de zaak is failliet, het is belangrijk de overheid zoveel mogelijk overal buiten te houdenquote:Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.
Nee, als het om mijn veiligheid gaat heb ik toch liever dat zoiets grondig onderzocht is. De consument kan immers zelf niet altijd zien hoe goed of veilig een product is.
nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euroquote:Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Als ik met een helm van fabrikant X al eens een schedelbasisfractuur heb opgelopen koop ik natuurlijk geen helm meer van dat merk.
Alsof je ongelukken makkelijk aan falende helmen toe kunt schrijven. Verder lijkt mij een claim-cultuur niet zo wenselijk, ook omdat de schade eerst geleden moet zijn voordat deze geclaimd kan worden. Maar dan ben je al te laat.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
De fabrikant is heel goed in staat een deugdelijke helm te maken, een ongeluk en de zaak is failliet, het is belangrijk de overheid zoveel mogelijk overal buiten te houden
Leg uit? Er waren toch gewoon Nederlandse keurmerken voor bepaalde producten?quote:Op woensdag 28 september 2011 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon een keiharde leugen.
Het is veel goedkoper om dan de winst weg te sluizen, vervolgens zichzelf failliet te laten verklaren, en de volgende dag onder een andere naam gewoon weer verder gaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euro
Dat mag natuurlijk niet als er reden is om aan te nemen dat een onderneming failliet gaat.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:58 schreef Opa2012 het volgende:
Het is veel goedkoper om dan de winst weg te sluizen, vervolgens zichzelf failliet te laten verklaren, en de volgende dag onder een andere naam gewoon weer verder gaan.
Dat iets niet mag betekent in de praktijk niet dat het ook niet gebeurt.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk niet als er reden is om aan te nemen dat een onderneming failliet gaat.
Of ik ben dood.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee dan ga je ze aanklagen voor 600 miljoen euro
Maar daar zal men snel genoeg achter komen, want de fiscus let wel goed op dit soort zaken.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat iets niet mag betekent in de praktijk niet dat het ook niet gebeurt.
1. geen voorbeeld uit de EEG situatiequote:Op woensdag 28 september 2011 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Voer daar dan ook bewijs voor aan.
Maar kijk eens naar EuroNCAP. Dat is in beginsel opgezet door het Britse ministerie van Transport, en vervolgens met overheden en automobielverenigingen uit diverse Europese landen verder uitgebreid. Zonder directe betrokkenheid van de EU.
Ja, die dus niet erkend werden in andere landen.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Leg uit? Er waren toch gewoon Nederlandse keurmerken voor bepaalde producten?
Maar het had net zo goed in die periode opgericht kunnen worden omdat de organisatie niet van de EU afhankelijk is. Overigens hebben ontwikkelingen voorafgaand aan de oprichting van EuroNCAP al vanaf de jaren 70 plaats gevonden.quote:
Bij de deelnemende instanties/verenigingen zit niet de EU of een aan de EU gelieerde organisatie. Zelfs het initiatief tot oprichting is niet door de EU genomen. Dat via externe betrekkingen wel met de EU samen wordt gewerkt is natuurlijk niet zo gek omdat dat gewoon een grote institutionele speler is.quote:2. wel nauwe samenwerking met de EU.
Alsof dat betekent dat het onderzoek niet valide is.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef HiZ het volgende:
Ja, die dus niet erkend werden in andere landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |