Als je wilt wat je doet en als je doet wat je wilt....zoiets.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:41 schreef Eska het volgende:
Een beetje van dit en een beetje van dat.
4 keer.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:45 schreef Eska het volgende:
Hoe vaak won Nederland het songfestival?
Wie weet ik nog wel....wanneer was heel lastig geworden, afgezien van Teach Inn dan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Eska het volgende:
[..]
Is juist!
Te gemakkelijk dus. Had ik eigenlijk moeten vragen wanneer en/of wie.
Ben ook pas 38.....quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:48 schreef Eska het volgende:
[..]
't Is dan ook best wel heul lang geleden!
Dat was de opvolger, de 2e dus....bijna...quote:
Doe je mond maar open, dan haal ik het er wel af.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Het ligt op het puntje van mijn tong, dit is zooo irritant!
Dit reken ik goed.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Doe je mond maar open, dan haal ik het er wel af.
Maar uh....het was vernoemd naar een Duits Waddeneiland. Borkum volgens mij.
Coulant!quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:12 schreef rene29 het volgende:
[..]
Dit reken ik goed.
Radio Veronica ging definitief van start op 15 mei 1960 vanaf het voormalige lichtschip Borkum Riff, dat in de haven van het Duitse Emden werd omgebouwd tot zendschip, op 192 meter of 1562 kHz. In november 1964 werd de Borkum Riff vervangen door de IJslandtrawler Norderney.
Ik twijfel tussen Petra van Staveren en Annemarie Verstappenquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Coulant!Norderney is ook een Duits waddeneiland btw.
Wie was de eerste Nederlandse zwemster die een gouden medaille behaalde op een WK zwemmen?
Bonuspunt als je weet waar en wanneer
Eerste WK zwemmen werd gehouden in 1973
Nee. Die heeft nooit op een WK gezwommen. In haar hoogtijdagen werden er nog geen WK's georganiseerd.quote:
Make your choice.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen Petra van Staveren en Annemarie Verstappen
Die is het zeker niet.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef rene29 het volgende:
Op de een of andere manier denk ik aan Ria Bremer?
Dan eerder Hansje van Bunschoten die werkt ook bij de TVquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef rene29 het volgende:
Op de een of andere manier denk ik aan Ria Bremer?
quote:
Wat ontzettend vriendelijk van jequote:Op dinsdag 27 september 2011 13:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Doe je mond maar open, dan haal ik het er wel af.
Maar uh....het was vernoemd naar een Duits Waddeneiland. Borkum volgens mij.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je Ria Visser bedoelde? Maar da's dan weer schaatsen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:21 schreef rene29 het volgende:
Zit me nog steeds af te vragen hoe ik in godsnaam bij Ria Bremer kwam.......
Vanwegen de goude stuiverquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:21 schreef rene29 het volgende:
Zit me nog steeds af te vragen hoe ik in godsnaam bij Ria Bremer kwam.......
Ik ben gewoon erg in de war denk ikquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:22 schreef Eska het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat je Ria Visser bedoelde? Maar da's dan weer schaatsen.
Dat zou ook nog kunnen inderdaad, van stuif s in....quote:
Nope. zie edit.quote:
Langs de lijn ?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:25 schreef rene29 het volgende:
Wat was het eerste (NOS) programma waar Willem Ruis presenteerde?
sorry, bedoelde NOS......
Had al zo'n idee dat jij dit zou wetenquote:
Apollo Henkie.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:35 schreef tong80 het volgende:
Henk Terlingen was een populaire voetbalverslaggever. Maar waar werd ie het bekendst door ? En welke bijnaam hield ie er aan over ?
die dus.... te laat....quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Apollo Henkie.
Landing op de maan.
Juist.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Apollo Henkie.
Landing op de maan.
Je hebt de regels gelezen?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Verkeerd geschreven maar toch goed gerekend. Cor Galis.
Barnhard.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Wie voerde de eerste harttransplantatie uit?
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verkeerd geschreven maar toch goedgekeurd.
Dr. Bernardquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:49 schreef Eska het volgende:
[..]
Ik zou het ook zo neergezet hebben, geloof ik. Ik weet nog dat het leek op 'Bernhard', maar dan anders. Of zo.
Ik heb onthouden dat het klonk als BarnHard inderdaad.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:49 schreef Eska het volgende:
Ik zou het ook zo neergezet hebben, geloof ik. Ik weet nog dat het leek op 'Bernhard', maar dan anders. Of zo.
Ja precies door dat liedje is die link er idd!quote:
Sindala ?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:48 schreef Disana het volgende:
Wie was het maatje van Floris in de gelijknamige tv-serie?
Morrisonquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:54 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja precies door dat liedje is die link er idd!
(Ik word steeds nostalgisch blij als ik jouw signature zie.)
Latere filmquote:
Dat is geen Nederlandse filmquote:
Als het Soldaat van Oranje niet is, dan gok ik op de vierde man.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:02 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse film was de doorbraak in Amerika voor Paul Verhoeven ?
quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het Soldaat van Oranje niet is, dan gok ik op de vierde man.
quote:Bewerk je antwoord niet. Spelfouten, toevoegingen of verbeteringen zijn geen geldige redenen om je antwoord te editten. Wanneer een post bewerkt blijkt te zijn, is deze ongeldig.
[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 27-09-2011 12:43:04 ]
quote:
Ik heb het maar opgezocht. Onbeduidende namen, ik vraag me af of die ook maar iemand zijn bijgeblevenquote:
Echt? Was toch heel hot in die dagen. Is mij zeker bijgebleven, maar als het te moeilijk is, dan heeft hints geven ook weinig zin.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het maar opgezocht. Onbeduidende namen, ik vraag me af of die ook maar iemand zijn bijgebleven
Nou ja, ik spreek alleen voor mezelfquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:45 schreef Kingstown het volgende:
Echt? Was toch heel hot in die dagen. Is mij zeker bijgebleven, maar als het te moeilijk is, dan heeft hints geven ook weinig zin.
Heb het niet helemal gevolgd mar de nacht van Schmeltzer is legebdarisch.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het maar opgezocht. Onbeduidende namen, ik vraag me af of die ook maar iemand zijn bijgebleven
In 1945 was ik niet geboren. Maar er staat me wel iets van bij.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in die tijd (15 jaar) nog niet zo heel erg met politiek bezig was
Ik haal lang niet de aanslahen per minuut die blind typende secretaresses wel halen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:52 schreef Kingstown het volgende:
Als we vastlopen, dan zal ik het antwoord geven:
Jan Nico Scholten en Stef Dijkman.
Welke Nederlandse film werd in 1986 bekroond met een Oscar voor beste niet-Engelstalige film?
Een film die Scheidegger heet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haal lang niet de aanslahen per minuut die blind typende secretaresses wel halen.
Dat is me een net iets te cryptisch antwoord.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haal lang niet de aanslahen per minuut die blind typende secretaresses wel halen.
Fons Rademakers met Johinny Kraaykamp in een helden rol. Guub van der Lubbe ging niet zingenquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is me een net iets te cryptisch antwoord.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Fons Rademakers met Johinny Kraaykamp in een helden rol. Guub van der Lubbe ging niet zingen
Is zo simpelquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Je mag ook gewoon "de aanslag" zeggen hoor...is niet verboden.
Gewichtheffen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:02 schreef tong80 het volgende:
Welke sport werd het hardst getroffen bij de Palestijnse aanslag op de Olympische spelen van 72 ?
Gewichtheffen is goedquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hmzz....ik wist toch bijna zeker dat het gewichtheffen was....nu ga ik googelen.
quote:
Ik reken hem ten onrechte goedquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Eerst was het 'warmer' en nu is het goed?
4 keer gewichtheffen en 3 keer worstelen.quote:Worstelcoach Moshe Weinberg viel de gijzelnemers aan toen de gijzelaars één voor één bij elkaar werden gezet. Hierdoor kon worstelaar Gad Tsobari ontsnappen. Weinberg wist één van de gijzelnemers bewusteloos te slaan en kon een ander met een fruitmesje in het lichaam steken, alvorens hij werd doodgeschoten. Gewichtheffer Yossef Romano verwondde eveneens een van de gijzelnemers, maar werd op zijn beurt eveneens doodgeschoten.
Op dat moment waren er nog negen levende gijzelaars, te weten de reeds genoemde Yossef Gutfreund, de in de Verenigde Staten geboren gewichtheffer David Berger, worstelaar Mark Slavin, jurylid gewichtheffen Yacov Springer, gewichtheffer Ze'ev Friedman, atletiekcoach Amitzur Shapira, worstelaar Eliezer Halfin, schiettrainer Kehat Shorr en schermtrainer Andre Spitzer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_M%C3%BCnchen
Ik maakte er een puinhoop van.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Heb er ooit een film/docu over gezien en daar kon ik me van herinneren dat het vooral gewichtheffers waren.
De moerder van Fabiene de GVriesquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:46 schreef Kingstown het volgende:
Welke Nederlandse vrouw is ooit tot Miss Universe gekozen?
Oh ja, trouwde zij niet met Chubby Chekker ook?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:46 schreef Kingstown het volgende:
Welke Nederlandse vrouw is ooit tot Miss Universe gekozen?
Heb even voor je gekeken en jij bedoelt Catharina Lodders. Die is idd Miss World geweest. (1962) .... dat schijnt weer iets anders te zijn als Miss Universe.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:53 schreef Eska het volgende:
Oh nee, dan is het een ander. Die ik bedoelde is van een flink stuk langer geleden.
Bingo.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch geel, of zit ik me nu te vergissen?
Grrr, zo irritant dat ik het niet weet. Ik heb het nota bene ook in mijn kast staan en gebruik het wel eens.
Koriander?
1982 ? Ik had dat dingquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:31 schreef miss_sly het volgende:
In welk jaar kwam de commodre 64 op de markt?
quote:
niet volgens mijn bronquote:Op dinsniet dag 27 september 2011 17:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht, en het goede antwoord is al gegeven.
Je bedoelt dus Nederlandse markt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb Wikipedia geraadpleegd. Die zitten er toch niet naast?
Even voor de zekerheid: het is mijn vraag nietquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt dus Nederlandse markt.
Ow, dat had er dan bij gemoeten, inderdaad!quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt dus Nederlandse markt.
In de war met kurkuma?quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch geel, of zit ik me nu te vergissen?
Grrr, zo irritant dat ik het niet weet. Ik heb het nota bene ook in mijn kast staan en gebruik het wel eens.
Koriander?
Dan gok ik 1978quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dat had er dan bij gemoeten, inderdaad!
Nee beantwoord de laaste maar lekkerquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:34 schreef miep63 het volgende:
Ik had die vraag over de in het slop geraakte zangcarrière van Sinatra goed geraden. Mag ik dan ook een vraagje stellen?
Aaah? Nou vooruit dan maar. Een gokkie, 1979.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee beantwoord de laaste maar lekker
Ik had een theorie over mijn commodore 64. Ik zat er naastquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:18 schreef miss_sly het volgende:
De eersten zaten er dichterbij.
Volgens mijn bron dan
Nee ik zat er naast volgens mij. Ik heb het inmiddels opgezocht dus ik trek me terugquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Mijn bron is ook wiki, by the way, dus raar dat er een ander jaartal rondwaart
Tja, als je het echte jaartal weet is dat van Nederland een makkie. Maar ik ga het niet zeggen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:18 schreef miss_sly het volgende:
De eersten zaten er dichterbij.
Volgens mijn bron dan
Geboorte van de supercomputerquote:
Dat is een chineesquote:
We gaan de teksten vergelijken als het juiste antwoord is gegevenquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Mijn bron is ook wiki, by the way, dus raar dat er een ander jaartal rondwaart
quote:
Limburg?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:51 schreef trabant het volgende:
Nieuwe vraag nodig?
Waar ligt Schabbach
Het klinkt Beiersquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:51 schreef trabant het volgende:
Nieuwe vraag nodig?
Waar ligt Schabbach
In welk bedquote:
Jij denk aan schnapsquote:
Raadsels ook nogquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:23 schreef trabant het volgende:
Hmm, misschien dat ik de vraag in de verleden tijd had moeten stellen, maar voor je het weet komt er weer een vervolg.
Ok een tv serie of zoquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:23 schreef trabant het volgende:
Hmm, misschien dat ik de vraag in de verleden tijd had moeten stellen, maar voor je het weet komt er weer een vervolg.
Een hele lange weg wordt dat, vrees ik. Als het van mij moet komen tenminste. Ik ben niet zo thuis in films/series.quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:33 schreef Eska het volgende:
[..]
Een hele lange weg wordt dat, vrees ik. Als het van mij moet komen tenminste. Ik ben niet zo thuis in films/series.
Maar Soury doet al een dappere poging, zie ik.
Staat deze nog steeds open?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:51 schreef trabant het volgende:
Nieuwe vraag nodig?
Waar ligt Schabbach
Bassie en Adriaan die zijn toch op een come backquote:
DM me het antwoord eensquote:
Een jaar na de commodore 64quote:
Worden die van mijn notes afgetrokkenquote:
Die heb ik gelezen voor mijn Engelse boekenlijst, o wacht dat is een ander topicquote:
Nu zit ik weer aan bier te denkenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Disana het volgende:
In mijn foute antwoord zat wel íets goeds
Wat was de vraag ook al weerquote:
whehehe ik wil nog een hint.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat was de achternaam van Simon ?
Jij zei dat het Beiers klonk. Het moet dus ergens in Duitsland liggen. Hessen?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Disana het volgende:
Nou ja, de hint was Simon, dus ik vroeg me af of Carmiggelt bedoeld werd.quote:
Ik mag niks zeggen, het is mijn vraag nietquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:56 schreef Gravedigger het volgende:
Jij zei dat het Beiers klonk. Het moet dus ergens in Duitsland liggen. Hessen?
Dit gaat de foute kant op, we moeten het in een tv serie zoeken. Best wel geinig eikquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:56 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Jij zei dat het Beiers klonk. Het moet dus ergens in Duitsland liggen. Hessen?
Zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik mag niks zeggen, het is mijn vraag nietMaar... ligt Animal Farm in Engeland?
quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Dit gaat de foute kant op, we moeten het in een tv serie zoeken, fictief . Best wel geinig eik
Schabbach is/was niet Beiers.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Disana het volgende:
1984 van Orwel was dus ook in de richting. Dan haak ik af. Ik kan me er weinig van herinneren.quote:
+1quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:02 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik wilde iets gaan posten, maar dacht: dat heeft er vast niets mee te maken, ik zoek het op.
Zat ik gewoon goed
Maar ik doe dus deze niet meer mee wegens opgezocht.
Idemquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
+1![]()
Ik vond het te lang duren en kon de spanning niet meer aan.
Oh, dat herken ik heel goed!quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:02 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik wilde iets gaan posten, maar dacht: dat heeft er vast niets mee te maken, ik zoek het op.
Zat ik gewoon goed
Maar ik doe dus deze niet meer mee wegens opgezocht.
Welke serie ???quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:07 schreef Gravedigger het volgende:
Dus toch Duits. De jaartallen uiden waarschijnlijk op Simon. Acteur in de serie?
Dus ja Duitse serie, nein acteur. Denk.....denk....quote:
Mocht ik niet zien van mijn oudersquote:
Vanwege de seks?quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Mocht ik niet zien van mijn ouders
Die vraag alleen al was een draai om mijn orenquote:
Had ik dus never nooit kunnen weten. Wel leukquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:25 schreef trabant het volgende:
[ afbeelding ]
Schabbach ligt in de Heimat.
Schabbach is het midden van Europa
Schabbach ligt in de Hunsrück
Schabbach is Woppenroth.
Premiere van de serie was in 1984, Simon is de naam van de familie die centraal staat en de serie beslaat de periode 1919-2000.
Ja, het was dan ook een taaie.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:34 schreef trabant het volgende:
Ik ga nu even op de bank gezellig doen. Heb al de halve film gemist omdat ik in Schabbach zat. Als jullie de Rijn afzakken, komen jullie vanzelf wel weer thuis.
Tien postjes om een nieuwe vraag te bedenken.
quote:Op woensdag 28 september 2011 06:47 schreef Lienekien het volgende:
Geïnspireerd op IBM: HAL is steeds een letter eerder in het alfabet.
Wat was de eerste single van The Nits die in de Nederlandse Top-40 terecht kwam?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Iemand anders mag een vraag stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |