abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102424443

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

http://randomc.net/2011/06/25/summer-2011-preview/

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | http://img228.imageshack.us/img228/9673/summerseasonv4m.jpg (copy/paste deze link) | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | http://img580.imageshack.us/img580/8232/winterv3.jpg (copy/paste deze link) | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hιt topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animι] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animι/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8-)
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiλer deze versie in verband met incorrecte weergave!
pi_102424452
Gelukkig....
pi_102424457
kijk das een redelijke TT
maar ik vond de laastste suggestie beter ^O^
pi_102424476
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Gelukkig....
Zat het nog wel serieus te overwegen... O+
pi_102424495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:33 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zat het nog wel serieus te overwegen... O+
Maar dan zou het geen geheim meer zijn.
pi_102424506
Ons privιvliegtuig is niet van de grond gekomen....
“An interesting thing is a good thing.”
pi_102424526
Hoi ik verzamel aardbeien.
pi_102424665
Ik lig zo dubbel om dat filmpje. _O-
  dinsdag 27 september 2011 @ 00:44:54 #11
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_102425101
Ika musume had een zwakke start. Eigenlijk ook geen 2de seizoen van nodig.
pi_102425580
Net aan Beelzebub begonnen en na aflevering 2 had ik al genoeg van die stroomschokken :O
Veranderd dat nog of blijven ze van de 20 minuten er 5 vullen met deze -nu al- over gebruikte "grap"?
pi_102425780
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 01:37 schreef kristyle het volgende:
Net aan Beelzebub begonnen en na aflevering 2 had ik al genoeg van die stroomschokken :O
Veranderd dat nog of blijven ze van de 20 minuten er 5 vullen met deze -nu al- over gebruikte "grap"?
Dat gaat nog wel eventjes door...ik heb wel meer dan 10 afleveringen gezien en allemaal is het een beetje hetzelfde idee.
pi_102427445
Ik heb hem ook gedropt.
pi_102428694
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 01:37 schreef kristyle het volgende:
Ik volg deze wel. Op den duur gaat het veel minder om de baby, maar om de interactie van Olga met de 4 "bazen", voornamelijk met Kunieda (die enorme crush op Olga heeft) en Tojo (die grote spierbundel).

Op gegeven moment heeft Olga zijn school verwoest en moeten alle "deliquents"/tokkies naar een high class school gaan. Het draait dan uit om de strijd tussen hun en de elite van de school. Soms zitten er hele leuke grappen tussen, soms zijn ze een tikkeltje flauw. Het is over het algemeen best vermakelijk. :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:01:02 #17
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102428995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 01:04 schreef outcast_within het volgende:
Mottainai!

Of zoiets

Da's wel jammer, begon het net leuk te vinden na de promotie door o.a. Bakakame.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_102431753
S1 was geweldig. Maar er zat niet echt een verhaal in ofzo. Ze is schattig, en het is grappig en af en toe vertederend wat ze doet.
Maar na het zien van s02e01 vraag ik me af of een 2de seizoen er iets aan toevoegd.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:04:33 #19
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102432242
Snoezig, dat is het woord wat ik steeds in mijn hoofd heb bij Ika. Echt zo'n schattig, naief, "kom hier dan krijg je een knuffel" figuurtje. Vind het wel lekker, een serie zonder verhaal om te volgen. Fijne tussendoortjes voor als je geen zin hebt in moeilijk spul.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_102432407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:32 schreef mschol het volgende:
kijk das een redelijke TT
maar ik vond de laastste suggestie beter ^O^
maar dat is geen geheim toch ;(
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_102432496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef DJ_ het volgende:

[..]

maar dat is geen geheim toch ;(
Het was een geheim dat het geheim was.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:07:21 #22
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102434312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 01:04 schreef outcast_within het volgende:
Viel wel me vond ik :P Gaat gewoon door op dezelfde voet als s1.
Begin van eps 1 was leuk (met die invasie) :D :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_102442147
Ondanks mijn aversie voor sociale media --fora uitgezonderd-- heb ik nu een Twitter-account, al is het maar om andere mensen te volgen. Knap he?
pi_102443241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ondanks mijn aversie voor sociale media --fora uitgezonderd-- heb ik nu een Twitter-account, al is het maar om andere mensen te volgen. Knap he?
Ik heb alleen facebook. Van twitter snap ik de meerwaarde echt niet. Alles wat je daar zet kan ook gewoon op FB.
pi_102444082
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Twitter vind ik zo hipster.

Ik heb alleen hyves en facebook. :P
pi_102444587
hyves, faceboek voor het klootjes volk.
De kanker van het internet.
De animees.nl van randomc :P
pi_102444705
alleen twitter hier om 1 persoon te volgen en een tijd gebruikt om mijn pc uit te kunnen zetten via telefoon, voor de rest: meh...
hyves,FB en soortgelijke: bagger
pi_102444786
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Twitter vind ik zo hipster.

Toen ik voor het eerst de naam Twitter hoorde op het NOS Journaal dacht ik eigenlijk gewoon dat het de zoveelste sociale netwerk-site was --die misschien zelfs voor de naamsbekendheid die ze via dat nieuwsitem kregen betaald had. Later kwam ik er achter dat journalisten en politici gewoon klaarkomen op Twitter. Maar belangrijker nog mijn favoriete animebloggers zitten op Twitter.

* Repelsteeltju wil stiekem niet tegen dat "jij hebt 0 vrienden" aankijken dat je bij Facebook, Hyves en Myspace ziet. Dat is zo confronterend. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Repelsteeltju op 27-09-2011 17:47:08 ]
pi_102445648
Myspace
pi_102445989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:35 schreef outcast_within het volgende:
Jij hebt facebook.
pi_102446213
Ik heb Facebook, maar post niets meer en zou het liever kwijt zijn tegenwoordig. Kan 't alleen niet opgeven omdat je dan ιcht teveel mist..
Hyves tijden terug weg gedaan, nooit zo blij mee geweest en voor Twitter geldt hetzelfde.
Google+ een tijd terug aangemaakt, vind het opzich fijner dan Facebook maar er zitten gewoon nog te weinig mensen op :)
pi_102446366
Ik heb Hyves, Facebook en Twitter... Puur om traffic te genereren naar mijn site. Werkt erg goed.
pi_102446696
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij hebt facebook.
Ja ik zeg toch dat hyves de tokkie versie van faceboek is :P

Die profielen op hyves, met foto's op de achtergrond en kleurige letters. Een grote clusterfuck van chaos.
pi_102448479
Daar is hij dan... In minder dan een maand gemaakt:

Hij maakt dus zijn eigen anime, en dit is de opening van zijn andere tv programma voor seizoen 2.
pi_102448768
quote:
Been playing around with google earth recently until I found something that looks like Steins;Gate's May Queen NyanNyan maid cafe!

(http://community.dannycho(...)Nyan+discovered.html)
  dinsdag 27 september 2011 @ 19:46:56 #36
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102450006
quote:
WAUW! Dat is wel akelig goed nagetekend voor Steins;Gate! "Zomaar" vinden door een beetje met Google Earth te klooien? Daar geloof ik Choo niet helemaal in, maar wel erg lollig dat ze echte plekjes in de serie verwerkt hebben.
pi_102450453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:46 schreef Weakling het volgende:

[..]

WAUW! Dat is wel akelig goed nagetekend voor Steins;Gate! "Zomaar" vinden door een beetje met Google Earth te klooien? Daar geloof ik Choo niet helemaal in, maar wel erg lollig dat ze echte plekjes in de serie verwerkt hebben.
Het was Choo ook niet... Was een user geregistreerd op Choo's zijn site.
pi_102451105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:35 schreef outcast_within het volgende:
Ja, daar ben ik me van bewust :P

Alleen gebruik ik Hyves nog voor de verjaardagen van vrienden die geen Facebook hebben :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2011 20:06:50 ]
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:20:47 #39
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102451912
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:54 schreef Qunix het volgende:
Het was Choo ook niet... Was een user geregistreerd op Choo's zijn site.
Dat had ik ff zo snel niet gezien :@ Maar ook die user geloof ik niet helemaal ;)
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:22:38 #40
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102452031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:46 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat doen ze in anime heel veel ;)
pi_102452417
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:37 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja ik zeg toch dat hyves de tokkie versie van faceboek is :P

Die profielen op hyves, met foto's op de achtergrond en kleurige letters. Een grote clusterfuck van chaos.
Ik dacht hyves+facebook voor het klootjesvolk. My bad. :@

Dan ben ik het met je eens.
pi_102453113
De ontwikkeling van MaiWaifu en SimWaifu gaan echt snel!

De maker van beide zijn nu al bezig met meer interactie.

http://simwaifu.wordpress.com/features/

http://maiwaifuapp.wordpress.com/features/

Sterker nog, de ontwikkelaar van SimWaifu is bezig met het implementeren van een chat-systeem. Dat je met je Waifu kan praten!
pi_102453553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Klopt. In K-ON zijn veel dingen ook in het 'echt' te zien.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:46:35 #44
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102457112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:22 schreef wdn het volgende:
Ow? Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.
pi_102457529
Lost in Translation heb ik al eerder gezien... Zo'n geweldige film is het niet.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:07:26 #46
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102458359
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:52 schreef Qunix het volgende:
Lost in Translation heb ik al eerder gezien... Zo'n geweldige film is het niet.
Uhm wut? Mis ik iets of zijn we ineens drie afleveringen terug in de anime/manga serie op Fok? Oh, en: nietes! :6 ;)
pi_102458609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:07 schreef Weakling het volgende:

[..]

Uhm wut? Mis ik iets of zijn we ineens drie afleveringen terug in de anime/manga serie op Fok? Oh, en: nietes! :6 ;)
:')

Ik ben hem nu aan het kijken.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:16:29 #48
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102458940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:46 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ow? Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.
Ik heb eens een site gezien waar ze images verzamelden van anime + echte foto's.

Durarara!!!! zit er VOL mee :D
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:49:18 #49
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102461071
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:10 schreef Qunix het volgende:

Ik ben hem nu aan het kijken.
Ik snap er niks meer van en dat ligt vast aan mij. Je hebt 'm al eerder gezien, vond 'm niet goed, maar kijkt nu toch opnieuw en meldt dat in dit topic, waar we het een paar weken geleden over die film hadden, maar nu totaal niet?

<insert confused.gif here>
pi_102463353
hebben we het hier nou werkelijk over een niet anime film? :{w
pi_102464078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik dacht hyves+facebook voor het klootjesvolk. My bad. :@

Dan ben ik het met je eens.
Facebook is zo kut nog niet een verademing vergeleken met hyves iig. Ik zal wel eens wat printscreens maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door outcast_within op 28-09-2011 00:23:52 ]
pi_102464083
Net op YouTube een compilatie van most epic moments uit TTGL gezien

Dαt is awesome 8-) O+
pi_102465200
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:55 schreef Bakakame het volgende:
Net op YouTube een compilatie van most epic moments uit TTGL gezien

Dαt is awesome 8-) O+
TTGL?

en ik blijf vreemde serie's kijken.. :')
Seikon no Qwaser

quote:
It is notable for its heavy violence and use of graphic fanservice, and in particular, the use of breast milk as an actual plot device
het klinkt tenenkrommend.. maar daar kom ik vanzelf achter...
pi_102465222
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:36 schreef mschol het volgende:
hebben we het hier nou werkelijk over een niet anime film? :{w
Inderdaad straks gaan we het ook nog eens hebben over niet anime meisjes.

3d pig disgusting
pi_102465234
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Inderdaad straks gaan we het ook nog eens hebben over niet anime meisjes.
:') :P
pi_102465446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:55 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Facebook is zo kut nog niet een verademing vergeleken met hyves iig. Ik zal wel eens wat printscreens maken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus Facebook is een varken en Hyves is homo?
pi_102465796
Beide hyves.
pi_102466484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:44 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
lolwtf @ filmpje xD
Hahaha...dat youtube filmpje, vandaag een film in de bios gezien waar dat liedje telkens in voorkwam. Vet dramatische film, maar ik telkens lachen. :')
pi_102469119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:49 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik snap er niks meer van en dat ligt vast aan mij. Je hebt 'm al eerder gezien, vond 'm niet goed, maar kijkt nu toch opnieuw en meldt dat in dit topic, waar we het een paar weken geleden over die film hadden, maar nu totaal niet?

<insert confused.gif here>
Ik heb hem afgekeken. Was toch bij het eind... Oh en het ging uiteraard met het vooruitspoelen zo nu en dan.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:09:34 #60
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_102469405
Bah. Ik moet vandaag (over eenhalf uur) en morgen de hele dag werken. :(
Daarna ga ik lang weekend naar Bremen. :D
Houd wel in dat ik pas maandag misschien weer tijd heb om ook maar iets te kijken :(
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_102469495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef .Cake. het volgende:
Bah. Ik moet vandaag (over eenhalf uur) en morgen de hele dag werken. :(
Daarna ga ik lang weekend naar Bremen. :D
Houd wel in dat ik pas maandag misschien weer tijd heb om ook maar iets te kijken :(
Nouja, het seizoen begint pas echt weer over anderhalve week, dus je kunt nu nog op vakantie :P
  woensdag 28 september 2011 @ 10:20:53 #62
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_102469672
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:13 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Nouja, het seizoen begint pas echt weer over anderhalve week, dus je kunt nu nog op vakantie :P
Ja dat is zo, maar toch. Best irritant. Moet je weer 3 topics van hier inhalen, TT afspeuren wat je gemist hebt, etc.

En dαn moet je het nog allemaal gaan kijken. Heb bijvoorbeeld ook nog steeds niet de laatste van Hanasaku Iroha gezien, of Ao no Exorcist.

Of Ika musume! :o
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_102469692
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:13 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Over drie dagen komt F/0 al uit hoor. :P
  woensdag 28 september 2011 @ 11:00:34 #64
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102470667
Gewoon lekker een paar maanden op vakantie gaan en dan alle series marathonnen :P
pi_102471499
Trouwens, wat ik net zie:
Het Naruto-topic heeft een Anime&Manga-tag voor z'n naam, terwijl dit topic dat niet heeft? :o

Edit: Oh, dat komt omdat ze [Anime&Manga] in de naam hebben staan :|W
pi_102471875
De kracht van sociale media.

* Repelsteeltju logt in op Twitter.
5camp twitterde op dinsdag 27-09-2011 om 22:58:00 This new season of Squid Girl seems to have lost a bit of the 1st's edge, which is impressive considering the 1st was as edgy as a spoon reageer retweet
* Repelsteeltju besluit Ika Musme geen kans te gaven.

En dat zonder ook maar voor een seconde zelf na te hoeven denken. :)
pi_102472675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

5camp twitterde op dinsdag 27-09-2011 om 22:58:00 This new season of Squid Girl seems to have lost a bit of the 1st's edge, which is impressive considering the 1st was as edgy as a spoon reageer retweet

Edgy as a spoon?! :'(
pi_102474368
Was de ED van S2 ep 26 Kaiji nou de OP of ED van S1?? :) volgens mij wel ;)
pi_102474484
quote:

stel je voor dat je een eigen mening hebt :')
pi_102483385
Mijn menig is dat alle kinderen (in Japan) tot hun 14de opgesloten moeten worden, zodat ze niet in mijn animι hoeven voor te komen en mijn animι toch nog realistisch zijn.

Behalve Rin. Rin is een leuk kind.
  woensdag 28 september 2011 @ 18:54:48 #71
27648 Weakling
available in strong mint
pi_102485217
quote:

Edgy? Edgy?? Ika is nooit bedoeld als edgy, was dus in het eerste seizoen ook niet edgy en zal nooit edgy worden. Gelukkig maar, want een verademing tussen alle anime's (animees?) die wel edgy zijn. Tis gewoon leuk simpel vermaak met een fijn naief hoofdpersonage. Iedereen die er meer van probeert te maken heeft een compleet verkeerde insteek.
pi_102485933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Edgy? Edgy?? Ika is nooit bedoeld als edgy, was dus in het eerste seizoen ook niet edgy en zal nooit edgy worden. Gelukkig maar, want een verademing tussen alle anime's (animees?) die wel edgy zijn. Tis gewoon leuk simpel vermaak met een fijn naief hoofdpersonage. Iedereen die er meer van probeert te maken heeft een compleet verkeerde insteek.
Animees
pi_102487875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:59 schreef ThaBrain het volgende:
Was de ED van S2 ep 26 Kaiji nou de OP of ED van S1?? :) volgens mij wel ;)
Jup.

En gesponsord door Asahii Bieru.

Kaiji begon sterk, midden sterk, maar eind viel wel tegen. S1 was beter.
pi_102497201
Gurren Lagann is zo goed.

Dat eind ook _O_
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 00:23:07 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_102499916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:15 schreef robin007bond het volgende:
Gurren Lagann is zo goed.

Dat eind ook _O_
Gurren Lagann, elke keer dat je denkt dat het niet epischer kan doen ze er een schepje bovenop, en dat elke aflevering, niet gek dat het einde zo... episch is _O-

Ik ben trouwens boos omdat higurashi no naku koro ni kira ROTZOOI is. :(
pi_102499992
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:14 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Animees
Animιs.
pi_102500055
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn menig is dat alle kinderen (in Japan) tot hun 14de opgesloten moeten worden, zodat ze niet in mijn animι hoeven voor te komen en mijn animι toch nog realistisch zijn.

[ afbeelding ]
en rin komt uit ?
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_102500165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:27 schreef DJ_ het volgende:

[..]

en rin komt uit ?
Kewl we doen het spelletje maak de zin af.
Hmmm, ik denk dat:
Usagi Drop
het goede antwoord is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102501045
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:50 schreef Repelsteeltju het volgende:

[ afbeelding ]
pi_102501870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:25 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Animιs.
1 anime, 2 anime, of eventueel 2 anime(')s.
Maar:
Animees 8-)
pi_102501906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Ik ben trouwens boos omdat higurashi no naku koro ni kira ROTZOOI is. :(
Langs een kant ben ik blij de personages terug te zien ( :') ) maar het niveau is wel ontzettend treurig.
pi_102504183
Waat ik. Maar als je animι sowieso al met een accentteken schrijft, zoals ik dat probeer, dan is het wel twee animιs.
pi_102504342
ach...als website animees kan je een mascotte voor de site maken die mees heet :P
pi_102504734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:45 schreef mschol het volgende:

[..]

:') :P
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:03 schreef mschol het volgende:

[..]

stel je voor dat je een eigen mening hebt :')
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 01:10 schreef mschol het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat men meestal aanneemt op Fok! maakt een ' :') ' niet elk bericht scherpzinniger of gevatter.
pi_102506350
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:02 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

[..]

In tegenstelling tot wat men meestal aanneemt op Fok! maakt een ' :') ' niet elk bericht scherpzinniger of gevatter.
dat is dan ook nooit de bedoeling geweest ^O^
pi_102510353
:') is idd een van de meest makkelijke hatende nietszeggende smileys hier.
pi_102510944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:05 schreef outcast_within het volgende:
pi_102510971
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:27 schreef Qunix het volgende:

[..]

:D :')
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 13:33:53 #89
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_102511152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 04:31 schreef kristyle het volgende:

[..]

Langs een kant ben ik blij de personages terug te zien ( :') ) maar het niveau is wel ontzettend treurig.
Ja de personages zijn geweldig. Maar dit kan niet eens door voor comedy of fanservice, het is gewoon bagger ;(
pi_102515615
pi_102516909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja de personages zijn geweldig. Maar dit kan niet eens door voor comedy of fanservice, het is gewoon bagger ;(
Toen ik dit voor het eerst las dacht ik dat je het over dit topic had. :o
pi_102529981
"Bone to be wild"- Brook

_O-
pi_102536308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:05 schreef outcast_within het volgende:
hij wordt door iedereen anders geinterpeteerd, das denk ik het grootste probleem..
pi_102536361
Ik vind het een geweldige smiley.
pi_102537538
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het een geweldige smiley.
pi_102537576
Waarom beargumenteren als je ook :') kunt gebruiken.
pi_102537612
:') cynisch, puberaal, onzinnig kut ding
pi_102537615
Maar wel makkelijk af en toe :')
pi_102538210
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 september 2011 01:09 schreef outcast_within het volgende:
Waarom beargumenteren als je ook :') kunt gebruiken.
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 september 2011 01:11 schreef outcast_within het volgende:
:') cynisch, puberaal, onzinnig kut ding
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 01:11 schreef outcast_within het volgende:
Maar wel makkelijk af en toe :')
hier is maar 1 passende reactie op:
:') :')
pi_102538248
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 02:03 schreef mschol het volgende:

[..]