Ik moet mijzelf dus echt dwingen om mensen tijdens een gesprek aan te kijken. Als ik dat niet doe dan kijk ik ergens anders heen. Of soms zegt iemand dat en dan kijk ik wel. Maar helemaal vanzelfsprekend zal het nooit worden.quote:Op maandag 26 september 2011 20:47 schreef Edarrawen het volgende:
Ik probeer zelf altijd de lichaamshouding een soort van te lezen, bij naar iemands ogen of gezicht staren voel ik me altijd zo oncomfortabel.
lolquote:Op maandag 26 september 2011 20:51 schreef minibeer het volgende:
Ik moet bij de meeste vrouwenogen denken aan geil. Maar dat zal wel een weerspiegeling van mijn innerlijke staat zijn.
Klinkt logisch inderdaad. Zo'n "hert die in de koplampen kijkt" blik, maarja als ik een geladen pistool op je hoofd hou dan kijk je niet met open ogen aan denk ik.quote:Op maandag 26 september 2011 20:48 schreef TheGame het volgende:
[..]
Als je doodsbang bent staan je ogen doorgaans wijd open. Althans dat was mijn redenatie.
Sommige inderdaadquote:Op maandag 26 september 2011 20:51 schreef minibeer het volgende:
Ik moet bij de meeste vrouwenogen denken aan geil. Maar dat zal wel een weerspiegeling van mijn innerlijke staat zijn.
25, Vind het een complete ruktest trouwens.quote:
Ik aan zo'n man van The Simpsons. Die burgemeester (of wie het ook is).quote:Op maandag 26 september 2011 20:50 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik moest bij die ogen denken aan Joe Jackson.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inderdaad, vrouwen vinden zo'n "doortastende blik" juist aantrekkelijk.quote:Op maandag 26 september 2011 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik moet mijzelf dus echt dwingen om mensen tijdens een gesprek aan te kijken. Als ik dat niet doe dan kijk ik ergens anders heen. Of soms zegt iemand dat en dan kijk ik wel. Maar helemaal vanzelfsprekend zal het nooit worden.
Dat gaat nog leuk worden met daten.
Komt me wel bekend voorquote:Op maandag 26 september 2011 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik moet mijzelf dus echt dwingen om mensen tijdens een gesprek aan te kijken. Als ik dat niet doe dan kijk ik ergens anders heen. Of soms zegt iemand dat en dan kijk ik wel. Maar helemaal vanzelfsprekend zal het nooit worden.
Dat gaat nog leuk worden met daten.
Dat ziet jouw gesprekspartner wel. Lijkt me wel vreemd om met iemand in gesprek te zijn om vervolgens te zien dat iemand naar mijn neus/voorhoofd kijkt om oogcontact te vermijden.quote:Op maandag 26 september 2011 20:55 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor
Voorhoofd/neus kijken helpt ook trouwens...
Slechte quickfix, leer de schoonheid van de ander zijn ogen te waarderen.quote:Voorhoofd/neus kijken helpt ook trouwens...
Dan moet je dus wel oogcontact makenquote:Op maandag 26 september 2011 20:54 schreef Flepke het volgende:
[..]
Inderdaad, vrouwen vinden zo'n "doortastende blik" juist aantrekkelijk.
Laat haar maar degene zijn die het eerst oogcontact verbreekt.
Vluchtig rond kijken, 1 seconde in ogen kijken etc straalt onzekerheid uit.
Mijn ouders hadden het nooit door zeiden ze...quote:Op maandag 26 september 2011 20:56 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dat ziet jouw gesprekspartner wel. Lijkt me wel vreemd om met iemand in gesprek te zijn om vervolgens te zien dat iemand naar mijn neus/voorhoofd kijkt om oogcontact te vermijden.
Dat ga ik eens proberen.quote:Op maandag 26 september 2011 20:55 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor
Waarom niet?quote:Op maandag 26 september 2011 20:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan moet je dus wel oogcontact maken
Je kijkt scheel?quote:Op maandag 26 september 2011 20:58 schreef heloef het volgende:
Mensen kunnen eeuwig kijken naar mijn ogen.
Ze hebben namelijk nooit enig idee waar ik naar toe kijk.
Ik zou hier toch mee gaan oefenen als ik jou was. Begin met te oefenen door in de spiegel jezelf recht in de ogen aan te kijken. Ik had hier tot een paar jaar terug ook veel moeite mee en nu valt het me pas op hoeveel mensen echt slecht oogcontact maken en hoe vervelend het is als iemand je niet aankijkt tijdens een gesprek.quote:Op maandag 26 september 2011 20:55 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor
Ik zou dat wel door hebben maar als je lekker in gesprek bent dan gaat dat vanzelf (kijk je elkaar aan, kijk je weer even weg) en denk je er niet eens bij na. Ik tenminste niet. Bij mensen met autisme zou dat wel weer anders werken.quote:Op maandag 26 september 2011 20:57 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden het nooit door zeiden ze...
Maar misschien logen ze dat.
Niet altijd. Maar ik maak wel een gesloten indrukquote:Op maandag 26 september 2011 20:59 schreef Flepke het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je straalt op het moment dus 24/7 uit dat je ongeïnteresseerd & onzeker bent.
Jup.quote:
Ik ben daar gewoon niet zo goed in, dat afwisselen van kijken en niet kijken, denk ik...quote:Op maandag 26 september 2011 21:01 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik zou dat wel door hebben maar als je lekker in gesprek bent dan gaat dat vanzelf (kijk je elkaar aan, kijk je weer even weg) en denk je er niet eens bij na. Ik tenminste niet. Bij mensen met autisme zou dat wel weer anders werken.
autisten maken juist zo min mogelijk oogcontact. Omdat ze dat eng vinden. Ze kunnen niets met die informatie. En raken overprikkeldquote:Op maandag 26 september 2011 21:01 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik zou dat wel door hebben maar als je lekker in gesprek bent dan gaat dat vanzelf (kijk je elkaar aan, kijk je weer even weg) en denk je er niet eens bij na. Ik tenminste niet. Bij mensen met autisme zou dat wel weer anders werken.
Ik ook vaak. Maarja vaak kan ik gewoon niks bedenken om dan weer over te lullenquote:Op maandag 26 september 2011 21:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niet altijd. Maar ik maak wel een gesloten indruk
Ik heb eens gehoord van mijn nicht die psychologie studeert dat de meeste mensen van nature wel weten hoelang ze iemand moeten aankijken en dan weer weg kijken. Niet dat daar regels voor zijn natuurlijk, maar dat gaat nou eenmaal vanzelf. Bij mensen met vormen van autisme niet, die gaan óf bewust niet kijken/ontwijken of je de hele tijd aankijken omdat ze niet weten wat ze nou precies moeten doen. Geen idee of ik het zo goed formuleer, maar denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.quote:Op maandag 26 september 2011 21:03 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ik ben daar gewoon niet zo goed in, dat afwisselen van kijken en niet kijken, denk ik...
Ik heb ook wel eens commentaar gehad van mensen die het eng vonden dat ik ze de hele tijd aan bleef kijkendus daar ben ik mee gestopt en deze manier bevalt mij prima en heeft me nog geen negatieve ervaringen gebracht.
Dat zal dan wel, maar ik beschouw mezelf niet als autist en ga niet nu ik mijn leven net weer wat op de rails heb gekregen me daar druk om maken. Hoe het nu gaat bevalt me prima.quote:Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik heb eens gehoord van mijn nicht die psychologie studeert dat de meeste mensen van nature wel weten hoelang ze iemand moeten aankijken en dan weer terug moeten kijken. Niet dat daar regels voor zijn natuurlijk, maar dat gaat nou eenmaal vanzelf. Bij mensen met vormen van autisme niet, die gaan óf bewust niet kijken/ontwijken of je de hele tijd aankijken omdat ze niet weten wat ze nou precies moeten doen.
Ik bedoel is mijn hele uitstraling/houding/gedrag dus niet alleen tijdens een gesprekquote:Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik ook vaak. Maarja vaak kan ik gewoon niks bedenken om dan weer over te lullen
dus ja, misschien ben ik wel een beetje saai persoon
Het blijven kijken kan een zekere vorm van dominantie uitstralen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik heb eens gehoord van mijn nicht die psychologie studeert dat de meeste mensen van nature wel weten hoelang ze iemand moeten aankijken en dan weer weg kijken. Niet dat daar regels voor zijn natuurlijk, maar dat gaat nou eenmaal vanzelf. Bij mensen met vormen van autisme niet, die gaan óf bewust niet kijken/ontwijken of je de hele tijd aankijken omdat ze niet weten wat ze nou precies moeten doen.
Ik kijk ook vaak mensen niet aanquote:Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik heb eens gehoord van mijn nicht die psychologie studeert dat de meeste mensen van nature wel weten hoelang ze iemand moeten aankijken en dan weer weg kijken. Niet dat daar regels voor zijn natuurlijk, maar dat gaat nou eenmaal vanzelf. Bij mensen met vormen van autisme niet, die gaan óf bewust niet kijken/ontwijken of je de hele tijd aankijken omdat ze niet weten wat ze nou precies moeten doen.
Je vond wel saai toch?quote:Op maandag 26 september 2011 21:06 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar ik beschouw mezelf niet als autist en ga niet nu ik mijn leven net weer wat op de rails heb gekregen me daar druk om maken. Hoe het nu gaat bevalt me prima.
Ja maar ik heb nu tenminste vrienden en niemand haat me meerquote:Op maandag 26 september 2011 21:08 schreef minibeer het volgende:
[..]
Je vond wel saai toch?
(waarmee ik dan weer niet bedoel dat je een autist ben hoor)
Als je het niet doet kom je ongeinteresseerd/onzeker over. Pas als je jezelf gaat trainen om het wel te doen, kom je erachter hoe vervelend het is als je gesprekspartner het niet doet. Ook is oogcontact de basis van flirten met iemand.quote:Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik kijk ook vaak mensen niet aan. Toch wel apart, dat veel mensen hier een beetje dezelfde problemen hebben.
Niet dat ik er moeite mee heb ofzo, maar ik zie het nut er vaak niet zo van in, behalve als je je afvraagt wat de ander nou precies voelt.
Hoi aardbei.quote:Op maandag 26 september 2011 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dit niet het juiste subforum is voor je eeuwige getroll.
Ik vind het al knap dat je een date van PAIQ af haalt.quote:Op maandag 26 september 2011 21:09 schreef Capstan het volgende:
Goedenavond mensen.
Wie het zich nog herinnert weet ik niet, maar ik vroeg hier dus een paar dagen geleden om raad met betrekking tot de vraag of ik mijn afspraakje met een dame op Paiq nog wel door zou moeten laten gaan.
Uiteindelijk heb ik maar weer de makkelijke uitweg gekozen en hebben we het uitgesteld. Ja, van uitstel komt maar afstel, dat weet ik ook wel, maar ik kan op dit punt ook helemaal geen hoogte van mezelf krijgen. Bij alle andere dames vond ik het niet eens zo erg om te horen, of zelf te zeggen, dat een date er niet in zou zitten, maar ik weet niet wat het met haar is. Deze dame stoot me net zo hard af als dat ze me aantrekt.
Of er ooit nog een date van zal komen weet ik dus niet, maar haar nu al "laten gaan" lukt ook niet. Geen idee waarom...
Slecht timing.quote:Op maandag 26 september 2011 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dit niet het juiste subforum is voor je eeuwige getroll.
Heel apart vind ik aangezien ik dacht dat de meeste mensen daar niet eens over na dachten. Ik niet in ieder geval, behalve als ik met iemand in gesprek ben waarbij ik me niet om mijn gemak voel (en dat heb ik maar bij één persoon meegemaakt) en dat was mijn SLB-er op het hbo. Ik denk dus ook dat als jij daarover na gaat denken, er al iets fout gaat in de communicatie. Als ik van mijn eigen situatie uitga.quote:Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik kijk ook vaak mensen niet aan. Toch wel apart, dat veel mensen hier een beetje dezelfde problemen hebben.
Niet dat ik er moeite mee heb ofzo, maar ik zie het nut er vaak niet zo van in, behalve als je je afvraagt wat de ander nou precies voelt.
Blijven kijken is niet normaal, in mijn ogen. Ik deed wel eens spelletjes op de middelbare met vrienden hoelang we elkaar in de ogen aan konden kijken, dat houd je niet lang vol. Op een gegeven moment gaat dat super ongemakkelijk voelen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef Flepke het volgende:
[..]
Het blijven kijken kan een zekere vorm van dominantie uitstralen.
Als je echter problemen hebt met dit soort dingen, dan zeker niet doen nee.
32quote:Op maandag 26 september 2011 20:31 schreef TheGame het volgende:
Over autisme gesproken; dit is wel een leuke test om te zien hoe goed je bent in het lezen van emoties in de ogen. Echte autisten zullen hier doorgaans heel slecht op scoren.
Read the Mind in the Eyes Test
(En dit is semi-ontopic want het geeft een indicatie van hoe goed je bent in het lezen van emoties, wat natuurlijk ook belangrijk is bij het versieren.)
Het zou ook mijn eerste date van Paiq zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 21:13 schreef kedge het volgende:
[..]
Ik vind het al knap dat je een date van PAIQ af haalt.
Bij mannen snap ik dat ja.quote:Op maandag 26 september 2011 21:14 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Blijven kijken is niet normaal, in mijn ogen. Ik deed wel eens spelletjes op de middelbare met vrienden hoelang we elkaar in de ogen aan konden kijken, dat houd je niet lang vol. Op een gegeven moment gaat dat super ongemakkelijk voelen.
Ik ben van mening zoiets niet comfortabel is voor een vrouw en dat ze zich daardoor erg ongemakkelijk gaat voelen. Ik vind het geen aanrader in ieder geval, het komt eerder creepy over.quote:Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef Flepke het volgende:
[..]
Bij mannen snap ik dat ja.
Ik bedoel man > vrouw terwijl je haar probeert te versieren.
Ze breekt toch wel binnen een paar seconde omdat ze moet lachen, zich schaamt etc.
Daar ben ik dan weer wel goed in, ik stop dan niet zomaar als eerstequote:Op maandag 26 september 2011 21:14 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Blijven kijken is niet normaal, in mijn ogen. Ik deed wel eens spelletjes op de middelbare met vrienden hoelang we elkaar in de ogen aan konden kijken, dat houd je niet lang vol. Op een gegeven moment gaat dat super ongemakkelijk voelen.
Vrouwen zijn over het algemeen veel beter in het vasthouden van oogcontact dan mannen in mijn ervaring. Bij mannen onder elkaar wordt er veel sneller weggekeken. Ik zou het trouwens eerder intens noemen dan creepy.quote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik ben van mening zoiets niet comfortabel is voor een vrouw en dat ze zich daardoor erg ongemakkelijk gaat voelen. Ik vind het geen aanrader in ieder geval, het komt eerder creepy over.
Ik was eigenlijk opzoek naar "i prefer looking into your eyes instead of your cheek" quote maar ik kwam deze tegen, veel beter:quote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik ben van mening zoiets niet comfortabel is voor een vrouw en dat ze zich daardoor erg ongemakkelijk gaat voelen. Ik vind het geen aanrader in ieder geval, het komt eerder creepy over.
Nogal vage plaatjes moet ik zeggen.quote:Op maandag 26 september 2011 20:31 schreef TheGame het volgende:
Over autisme gesproken; dit is wel een leuke test om te zien hoe goed je bent in het lezen van emoties in de ogen. Echte autisten zullen hier doorgaans heel slecht op scoren.
Read the Mind in the Eyes Test
(En dit is semi-ontopic want het geeft een indicatie van hoe goed je bent in het lezen van emoties, wat natuurlijk ook belangrijk is bij het versieren.)
En overstuur meestal meer dicht idd.quote:Op maandag 26 september 2011 20:48 schreef TheGame het volgende:
[..]
Als je doodsbang bent staan je ogen doorgaans wijd open. Althans dat was mijn redenatie.
Je hebt geen handicap bij het lezen van gezichtsuitdrukkingen, das wat anders.quote:Op maandag 26 september 2011 20:51 schreef benzin het volgende:
[..]
"22-30 punten is een normale score."
Ik heb 25 gescoord. Heb dus officieel geen handicap bij het versieren.
ha deed hem ook, zelfde score! Tik em aan!quote:Ik heb 25 gescoord. Heb dus officieel geen handicap bij het versieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |