quote:Op maandag 26 september 2011 14:29 schreef Twiitch het volgende:
Timmer alle mogelijke uitgangen dicht en steek het gebouw in brand.
vang je ook nog eens geld van de verzekering dubbelwinstquote:Op maandag 26 september 2011 14:29 schreef Twiitch het volgende:
Timmer alle mogelijke uitgangen dicht en steek het gebouw in brand.
Praat je ook zo over je vriendin als je een maandje zonder haar op vakantie gaat?quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef Nikmans het volgende:
Ik noem het kraken. Die shit staat daar te verstoffen, wat boeit het als er toch niks mee wordt gedaanZolang ze de boel niet slopen en gewoon oprotten als het pand in gebruik wordt genomen zie ik het probleem niet
Het is gewoon die typisch Nederlandse, verzuurde arbeidersmentaliteit van 'harde werkers'
Je hebt overlast van ongedierte. Als je ergens graag wilt wonen, dan ga je er maar lekker voor betalen onder een mooi contract. Hoe ziek ben je als je krakers als buren krijgt.quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef Nikmans het volgende:
Ik noem het kraken. Die shit staat daar te verstoffen, wat boeit het als er toch niks mee wordt gedaanZolang ze de boel niet slopen en gewoon oprotten als het pand in gebruik wordt genomen zie ik het probleem niet
Het is gewoon die typisch Nederlandse, verzuurde arbeidersmentaliteit van 'harde werkers'
Ja, dan wordt ie ook gekraakt. Alleen door de gemeente wegens wrak...quote:Op maandag 26 september 2011 13:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Theoretisch zou je je auto dan een jaar ergens neer moeten zetten.
Er is wel een verschilquote:Op maandag 26 september 2011 16:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Praat je ook zo over je vriendin als je een maandje zonder haar op vakantie gaat?
fijn als je je huis te koop hebt staan en er trekken van die grafhonden in die de boel mollen en het onverkoopbaar maken. Ze rotten vaak niet uit zichzelf op, dat is het probleem.Waarom ben je dan een verzuurde arbeider als je hiervan baalt?quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef Nikmans het volgende:
En terecht. Het enige waar krakers bruikbaar voor zijn is als funderingsversteviging.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef DeWaasheid het volgende:
Krakers mag je tegenwoordig vermoorden.
Tuurlijk wel. Anders was het wel heel makkelijk om kraak te voorkomen!quote:Op maandag 26 september 2011 17:10 schreef okiokinl het volgende:
ik denk niet dat krakers huisjes die te koop staan gaan kraken hoor.
Want de rest van de wereld gaat heel begrijpend met krakers om inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef Nikmans het volgende:
Niks mis met de echte VOC mentaliteit.quote:Op maandag 26 september 2011 14:13 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Kraken is niet meer toegestaan.
Broodje was me voor, maar als ze zich zo hard willen beroepen op het 'recht hebben van een dak boven je hoofd', dan zijn er genoeg alternatieven waar je kan verblijven. Maar nee, krakers willen voor gratis op de eerste rij zitten.
Ga werken. Niemand gaat op je partner kruipen omdat jij het al een maand niet hebt gedaanquote:Op maandag 26 september 2011 19:40 schreef Agiath het volgende:
Jezus, weer een topic vol rechtse rakkers.
"zuurverdiende centen"
"MIJN belastingsgeld"
"Al dat tuig doodmaken"
Zolderautisten die net een bijbaantje hebben, allemaal, wat ik je brom
oostblokkers?quote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef Tsunade het volgende:
Ik denk het wel. Het huis van mijn buren is gekraakt. Ik woonde in het pand ernaast op kamers.
Ze braken zelfs bij ons in om te douchenen ze hebben het hele huis wat te koop stond kort en klein geslagen. Want ja, die vieze kapitalisten met hun huizen, hoe durven ze.
![]()
![]()
Nu wel, ze zijn toch al illegaal, dus die 1 jaar wachttijd en respect voor particuliere woningen is verloren gegaan.quote:Op maandag 26 september 2011 17:10 schreef okiokinl het volgende:
ik denk niet dat krakers huisjes die te koop staan gaan kraken hoor.
Respect mn aars. Tegenwoordig komt sowieso 95% uit het buitenland.quote:Op maandag 26 september 2011 20:09 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
oostblokkers?
[..]
Nu wel, ze zijn toch al illegaal, dus die 1 jaar wachttijd en respect voor particuliere woningen is verloren gegaan.
Vergelijkbaar inderdaadquote:Op maandag 26 september 2011 20:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ga werken. Niemand gaat op je partner kruipen omdat jij het al een maand niet hebt gedaan
Ja, die hebben schijt aan alles. Dat spreek ik je niet tegen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Respect mn aars. Tegenwoordig komt sowieso 95% uit het buitenland.
dat soort gasten verpesten de kraakbeweging. vinden krakers zelf ook hoor.quote:Op maandag 26 september 2011 17:14 schreef Tsunade het volgende:
Ik denk het wel. Het huis van mijn buren is gekraakt. Ik woonde in het pand ernaast op kamers.
Ze braken zelfs bij ons in om te douchenen ze hebben het hele huis wat te koop stond kort en klein geslagen. Want ja, die vieze kapitalisten met hun huizen, hoe durven ze.
![]()
![]()
is ook heel makkelijk, was het altijd al. gewoon een bestemmingsplan indienen, hoef je je niet eens aan te houden. dan was een kraak altijd al illegaal.quote:Op maandag 26 september 2011 17:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Anders was het wel heel makkelijk om kraak te voorkomen!
quote:Op maandag 26 september 2011 13:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Koop het pand en ga er daadwerkelijk iets mee doen in plaats van het te laten verkrotten zoals de huidige eigenaar.
Jij hebt weinig tekst nodig om tot zo'n zware conclusie te komen. #kansloosquote:Op maandag 26 september 2011 22:27 schreef Saisai het volgende:
dit topic laat me schamen dat ik in een kapitalistisch land woon waar niemand zijn medemens iets gunt.
en nee, ik ben geen kraker.
De eerste afgunstige hond is al binnen.. Zeik niet, en kraak zelf ook wat, als je zo graag zonder gas/water/licht woont!quote:Op maandag 26 september 2011 13:56 schreef Hater het volgende:
[..]
Stumpert
Ik werk knoeihard voor mijn centen, en kan er met moeite een huisje voor huren. Ik word echt spuugziek van die gasten die denken een woning te kunnen stelen om er te gaan wonen.
Misbruik niet. Je bent een crimineel. Koop met je kansloze vriendjes zo'n pand en schenk het aan een groep zwervers. Kan jij mooi de hypotheek blijven aflossen. Je hebt een grote mond, maar kopen en schenken doe je niet! #kansloosquote:Op dinsdag 27 september 2011 07:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
De eerste afgunstige hond is al binnen.. Zeik niet, en kraak zelf ook wat, als je zo graag zonder gas/water/licht woont!
Waarom zijn zwervers mijn zaak? Of krakers in dat geval?quote:Op dinsdag 27 september 2011 07:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misbruik niet. Je bent een crimineel. Koop met je kansloze vriendjes zo'n pand en schenk het aan een groep zwervers. Kan jij mooi de hypotheek blijven aflossen. Je hebt een grote mond, maar kopen en schenken doe je niet! #kansloos
Krakers hebben een bepaalde ideologie n.m. dat panden niet leeg mogen staan ivm (is een excuus om gratis te wonen) speculatie en dat er woonruimte te kort is. Als die kansloze criminele hippies dat werkelijk zouden denken, dan kopen ze zo'n pand en schenken ze dat aan mensen die het echt nodig hebben. Het is gewoon een dom excuus van dat werkschuwe tuig. Ze willen namelijk wel altijd op een "A" locatie wonenquote:Op dinsdag 27 september 2011 07:38 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Waarom zijn zwervers mijn zaak? Of krakers in dat geval?
Wanneer heb ik ooit gezegd dat andere mensen moeten kopen en schenken? Ik zeg alleen dat als je blijkbaar zo jaloers bent op een paar krakers, dat je dan zelf best een pandje kan kraken.. 'T valt nog best tegen hoe luxe dat is..
Ohja, 1 voordeel, het is nu toch al verboden, dus je kan gewoon alles kraken wat er een beetje leeg-achtig uitziet. Voor de consequenties hoef je 't niet meer te laten
Alles beter dan parasiteren in andermans woning. Ik heb meer respect voor iemand die zich de ballen uit z'n broek werkt dan een luilak die met een slap excuus (leegstand blablabla) zich andermans spullen toeeigent.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je knoeihard werkt en dan nog steeds slechts een huurhuisje kunt bewonen, werk je in een sociale werkplaats tegen minimumloon.
quote:Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En terecht. Het enige waar krakers bruikbaar voor zijn is als funderingsversteviging.voer voor de varkens
Dit.quote:Op maandag 26 september 2011 13:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Koop het pand en ga er daadwerkelijk iets mee doen in plaats van het te laten verkrotten zoals de huidige eigenaar.
En dit.quote:Op maandag 26 september 2011 17:45 schreef NoBody122 het volgende:
Krakers die de boel vernielen en/of alles onderschijten en dit niet weer herstellen/opruimen voor hun vertrek moeten er uiteraard z.s.m. uit worden getrapt. Tevens mogen ze w.m.b. opdraaien voor alle kosten, die zij daarmee hebben veroorzaakt aan de eigenaar van het pand.
Nette krakers daarentegen, die het daadwerkelijk uit principe doen (anti-speculatieleegstand), maar die de boel wel netjes houden, zijn baas.
quote:Jaren geleden ging wijlen mijn oom op wereldreis met zijn jacht, het zou een jaar duren, en zijn grachtenpand wilde hij natuurlijk behouden. Ondanks zijn afwezigheid kwamen de werksters wel twee maal per week langs, want "Een huis hoor je altijd voor te zorgen." Na ongeveer elf maanden liep zijn schip averij op toen hij op een klif liep, hierdoor verbleef hij drie maanden langer in het buitenland.
En toen sloegen de krakers toe, van de een op de andere dag was het opeens "hun bezit" mijn vader kon de post niet collecteren en de krakers zaten fijn in een grachtenpand met marmeren trap. Te genieten van hun sigaretten die ze uitdrukte in het tapijt terwijl ze nestelde in het fijnste der Italiaans design zonder er ooit voor hoeven te werken of van ene significantie te zijn voor de wereld.
Uiteindelijk heeft mijn vader ze eruit gekregen door gewoon maar met een som geld te wapperen in de hoop dat er dan niks zou sneuvelen. Het werkte maar de schade was al gedaan, graffiti in de gang, het oude beeld van de trapleuning was eraf geslagen (aparte vorm van respect voor kunst en cultuur?)en een onverlaat had de Eames stoelen kapot gemaakt voor een "kunstprojectje".
Gelukkig waren de schilderen en andere prijzige zaken opgeborgen.
Met dit verhaal wil ik niet alle krakers over een kam scheren, maar dit soort verhalen kwamen te vaak voor.
Woningnood? Vroeger mischien, maar om dan meteen te willen zitten in een grachtenpand van een paar miljoen...nee sorry maar dat is onzin. Tegenwoordig is er geen woningnood meer, ja dan zit je mischien wel niet in hartje Amsterdam maar 95% van Nederland woont niet in Amsterdam en die kunnen er ook prima mee leven.
Eigenlijk is de kraker de ultieme belichaming van het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat is allemaal prima ja. Gewoon kraken, inrichten als huis en er daadwerkelijk wonen.quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef Nikmans het volgende:
kan je opvragen bij het kadaster.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Hoe weten die paupers eigenlijk dat er iemand een jaar niet in de ruimte heeft gewoond?
Ze hebben nog nooit bij mij aangebeld.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
kan je opvragen bij het kadaster.
Krakers betalen gewoon gas, water en licht, een belletje naar essent oid is al genoeg.quote:Op dinsdag 27 september 2011 07:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
De eerste afgunstige hond is al binnen.. Zeik niet, en kraak zelf ook wat, als je zo graag zonder gas/water/licht woont!
Slim tochquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:56 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Krakers betalen gewoon gas, water en licht, een belletje naar essent oid is al genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |