Rokers betalen toch al voor hun ongezonde leefstijl in de vorm van fikse accijnzen?quote:Bijna 55 procent van de Nederlanders vindt dat rokers en mensen die veel alcohol drinken meer zorgpremie zouden moeten betalen. Bijna een kwart is voorstander van een hogere zorgpremie voor mensen die onvoldoende bewegen.
Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag naar buiten bracht.
Het Nederlandse zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit; iedere volwassene betaalt dezelfde premie voor de basiszorgverzekering, ongeacht leeftijd, gezondheid of kans op ziekte. Maar als het aan meer dan de helft van de Nederlanders ligt, komt hier verandering in.
Zeer weinig Nederlanders zijn van mening dat ouderen, mensen met een niet zo goede gezondheid en mensen bij wie genetisch is vastgesteld dat ze een grotere kans op ziekte hebben, meer premie moeten betalen. (ANP/Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)premie-betalen.dhtml
Pasjessysteem net als ze invoeren voor coffeeshops. Alleen is dit niet realiseerbaar natuurlijkquote:Op maandag 26 september 2011 10:56 schreef BasEnAad het volgende:
Bovendien zou zo'n systeem de weg vrijmaken voor een controlesysteem waarbij iedereen 24 uur per dag in de gaten wordt gehouden en aan de hand van je levensstijl je premie wordt bepaald. Dit moet je niet willen.
Nou die antirooklobby, dat zijn gewoon fascisten.quote:Op maandag 26 september 2011 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Hoe vaak gaan ze dit nog terug laten komen?
Dit is niet iets gelanceerd door de antirooklobby. Een kleine meerderheid van de Nederlanders is daadwerkelijk voorstander van een dergelijk concept.quote:Op maandag 26 september 2011 10:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou die antirooklobby, dat zijn gewoon fascisten.
De redelijkheid is bij die mensen heel ver te zoeken.
Dat pasjessysteem voor coffeeshops is ook onzin, hiermee wordt het alleen het illegale circuit in gedrukt...quote:Op maandag 26 september 2011 10:59 schreef -tape- het volgende:
[..]
Pasjessysteem net als ze invoeren voor coffeeshops. Alleen is dit niet realiseerbaar natuurlijk
Ze kennen de feiten niet, derhalve is zo'n onderzoek waardeloos.quote:Op maandag 26 september 2011 11:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit is niet iets gelanceerd door de antirooklobby. Een kleine meerderheid van de Nederlanders is daadwerkelijk voorstander van een dergelijk concept.
Nou weet je wat, let's do it.quote:Op maandag 26 september 2011 11:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit is niet iets gelanceerd door de antirooklobby. Een kleine meerderheid van de Nederlanders is daadwerkelijk voorstander van een dergelijk concept.
Ik luister liever naar het volk dan mensen die claimen feitenkennis te hebben.quote:Op maandag 26 september 2011 11:02 schreef Casos het volgende:
Dit moet je ook niet aan het volk overlaten, die reageren vanuit de onderbuik, zonder daadwerkelijk feitenkennis te hebben. En dan krijg je dit soort uitslagen, niet wetende dat ze, denkende minder premie te gaan betalen, alleen nog maar meer premie moeten gaan betalen.
Het topic gaat alleen over rokers.quote:Op maandag 26 september 2011 11:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou weet je wat, let's do it.
Extra zorgpremie voor:
Rokers,
Blowers,
Zuipers,
Mensen die 's weekends weleens een pilletje nemen.
Mensen die onveilige seks hebben.
Mensen die willens en wetens naar ziekte onveilige buitenlanden op vakantie gaan.
Mensen die vet eten.
Mensen die snoepen.
Mensen die autorijden want die helpen tenslotte anderen aan de kanker.
Mensen die veel vliegen want hebben meer kans op stralingsgerelateerde problemen.
Mensen met zware beroepen. Als je je rug wil verneuken niet zeiken maar betalen.
Zoiets?
Naar het volk in onze maatschappij luisteren is iets wat je niet moet doen, en iets wat hopelijk ook nooit gaat gebeuren.quote:Op maandag 26 september 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik luister liever naar het volk dan mensen die claimen feitenkennis te hebben.
Jij doet vast ook wel iets, waarom we jouw zorgpremie kunnen verhogen.quote:Op maandag 26 september 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
FOK!ken is al erg genoeg inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 11:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Jij doet vast ook wel iets, waarom we jouw zorgpremie kunnen verhogen.
Nee, dit is juist een valide argument hierbij.quote:Op maandag 26 september 2011 11:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het topic gaat alleen over rokers.
Misschien moet je een ander topic openen en naar de rest ook eerst even onderzoek doen.
Je creëert zo echter wel een platform om dergelijke toestanden daadwerkelijk doorgang te doen krijgen.quote:Op maandag 26 september 2011 11:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ze kennen de feiten niet, derhalve is zo'n onderzoek waardeloos.
In tegendeel, we zouden meer naar het volk moeten luisteren.quote:Op maandag 26 september 2011 11:05 schreef Zandman030 het volgende:
[..]
Naar het volk in onze maatschappij luisteren is iets wat je niet moet doen, en iets wat hopelijk ook nooit gaat gebeuren.
Maar het volk (hoe slecht ingelicht dan ook) is hier kennelijk best voor te porren?quote:Op maandag 26 september 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik rook en drink en sport.quote:Op maandag 26 september 2011 11:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Jij doet vast ook wel iets, waarom we jouw zorgpremie kunnen verhogen.
Daarom, houden zo. De democratie werkt niet, daarom ben ik ook zo blij dat wij in een schijndemocratie fungeren.quote:Op maandag 26 september 2011 11:08 schreef Crutch het volgende:
[..]
In tegendeel, we zouden meer naar het volk moeten luisteren.
Stemrecht en de effectiviteit daarvan is immers al een illusie.
Onderbuikgevoel ja, is ook gevoel.quote:Op maandag 26 september 2011 11:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar het volk (hoe slecht ingelicht dan ook) is hier kennelijk best voor te porren?
Nee, dat gaat dan naar de overheid die er andere zaken mee gaat financieren.quote:Op maandag 26 september 2011 11:08 schreef Sapstengel het volgende:
Extra zorgkosten hoeft niet, gewoon de prijs van een pakje naar 10 euro.
Het volk heeft over de meeste onderwerpen geen flauw benul.quote:Op maandag 26 september 2011 11:08 schreef Crutch het volgende:
[..]
In tegendeel, we zouden meer naar het volk moeten luisteren.
Stemrecht en de effectiviteit daarvan is immers al een illusie.
Omdat je op je gevoel niet rationeel kunt denken en handelen. Iemand die eerst logisch over zijn gevoel na probeert te denken alvorens emoties en gedachtes te uiten is vaak ook meer voor rede vatbaar dan een "gevoelspersoon".quote:Op maandag 26 september 2011 11:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Onderbuikgevoel ja, is ook gevoel.
Waarom zouden we daar niet naar mogen handelen?
Het woord zegt het al: ver verwijderd van het verstand. Onderbuikgevoelens worden ingegeven door angst.quote:Op maandag 26 september 2011 11:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Onderbuikgevoel ja, is ook gevoel.
Waarom zouden we daar niet naar mogen handelen?
Bijna ieder mens doet weleens iets wat slecht is voor zijn gezondheid.quote:Op maandag 26 september 2011 11:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het topic gaat alleen over rokers.
Misschien moet je een ander topic openen en naar de rest ook eerst even onderzoek doen.
LOL, alsof er niet veel vaker op slechte informatie gebaseerde beslissingen worden genomen.quote:Op maandag 26 september 2011 11:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar het volk (hoe slecht ingelicht dan ook) is hier kennelijk best voor te porren?
Ik hou ook niet van verandering.quote:Op maandag 26 september 2011 11:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het volk heeft over de meeste onderwerpen geen flauw benul.
Zie je op kleine schaal hier op FOK! ook als er een nieuwe lay-out verschijnt. De meeste mensen zijn bijvoorbeeld per definitie tegen elke vorm van verandering en zullen dan broodnodige innovaties en aanpassingen in de weg gaan staan.
Zie mijn post hierboven. Het siert je dat je gelijkmet termen als dom gaat smijten.quote:Op maandag 26 september 2011 11:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Te dom om mijn opmerking te snappen?
Bijna ieder mens doet weleens iets wat slecht is voor zijn gezondheid.
Alleen rokers aanpakken is heel selectief te werk gaan.
Daarom.quote:
quote:Op maandag 26 september 2011 11:12 schreef Zandman030 het volgende:
[..]
Omdat je op je gevoel niet rationeel kunt denken en handelen. Iemand die eerst logisch over zijn gevoel na probeert te denken alvorens emoties en gedachtes te uiten is vaak ook meer voor rede vatbaar dan een "gevoelspersoon".
Leuk excuus, maar nee.quote:Op maandag 26 september 2011 11:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Het woord zegt het al: ver verwijderd van het verstand. Onderbuikgevoelens worden ingegeven door angst.
Onderbuikgevoelens zijn een oud evolutionair systeem dat zijn functie allang is gepasseerd; we hoeven niet meer bang te zijn dat er een sabeltandtijger voor de ingang van onze grot staat. Als de mensheid nog steeds voornamelijk op zulke gevoelens af was gegaan, dan hadden we nog steeds in die grot geleefd.quote:Op maandag 26 september 2011 11:21 schreef Crutch het volgende:
Leuk excuus, maar nee.
Gevoel is juist een trigger om je te helpen bij het nemen van beslissingen.
Het staat rationeel denken ook niet in de weg; deze twee factoren vormen samen een goed uitganspunt.
Je kan liegen ja. Als je vervolgens longkanker krijgt of iets anders zullen ze wel onderzoek gaan doen en niet uitkeren. Daarbij is het fraude.quote:Op maandag 26 september 2011 11:20 schreef zatoichi het volgende:voor zijn levensverzekering voor de hypotheek liegen over het feit dat hij rookt,
Als er een systeem komt waarmee een balans gevonden kan worden tussen extra betalen voor ziektes door eigen risico en chronische ziektes die genetisch of onverwacht komen, dan ben ik bereid om extra te betalen voor mijn rookgedrag.quote:Op maandag 26 september 2011 11:20 schreef zatoichi het volgende:
Terecht als diabeet betaal ik ook meer, terwijl ik veel gezonder leef. Een roker kan bij het afsluiten voor zijn levensverzekering voor de hypotheek liegen over het feit dat hij rookt, ik als diabeet ben verplicht een doktersverklaring af te geven, waarna de levensverzekering er van uit ga dat ik gemiddeld gezien korter leef (waarvan bewezen is dat dit niet waar is), om mij vervolgens 50 euro per maand hypotheek meer te vragen; ja dat is 20.000 euro hypotheek meer wat ik op moet hoesten.
Roken is een keuze, je kan altijd kiezen om het niet te doen; maar ik moet extra betalen terwijl ik er niet voor kan kiezen en ook nog aantoonbaar gezonder leef.
Volgens mij zoek je nu echt het uiterste op.quote:Op maandag 26 september 2011 11:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens zijn een oud evolutionair systeem dat zijn functie allang is gepasseerd; we hoeven niet meer bang te zijn dat er een sabeltandtijger voor de ingang van onze grot staat. Als de mensheid nog steeds voornamelijk op zulke gevoelens af was gegaan, dan hadden we nog steeds in die grot geleefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |