abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 19:45:29 #1
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102370979
quote:
NY police arrest 80 Wall St. protesters

The New York police have arrested at least 80 people protesting against Washington's management of the American financial system as well as Wall Street practices.

The demonstrators took to the streets Saturday during the “Occupy Wall Street” protest and gathered near the New York Stock Exchange, the Associated Press reported.

The demonstrations, which began about a week ago, have brought hundreds of Americans to the most important US financial district, protesting against a number of economic issues, including bank bailouts, home loan crisis, and the widening gap between the very rich and those struggling in the aftermath of the US financial crisis.

"We've got a whole bunch of people sitting in Washington that can't figure it out," said Bill Csapo, a protest organizer.

As of June 16, 2011, according to the Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC), 395 banks have been seized by the US government. At least 46 US banks have failed in 2011 so far, compared to 157 in 2010, 140 in 2009, and 25 in 2008.

Another incident that provoked protesters into action was the Wednesday execution of Troy Anthony Davis, an African American, in the State of Georgia over his alleged role in the 1989 killing of an off-duty police officer.

His execution by lethal injection took place despite many legal holes in his case as well as Davis's insistence until his execution that he did not commit the alleged murder.

The police forces tried to corral the demonstrators using orange plastic nets at Manhattan's Union Square.

According to police sources, most of the arrests were made for blocking traffic, though one person has been charged with attacking an officer.

Protest spokesman Patrick Bruner has lambasted the police response as "exceedingly violent,” emphasizing that protesters sought to remain peaceful.

"They're being very aggressive ... half the people here have no idea what's going on ... I'm actually very ashamed to be a New Yorker," said Ryan Alley, a New York resident.

Statistics published by the Stolen Lives Project estimate that the number of cases in the United States relating to police brutality has reached thousands.

Most Americans that suffer abuse by the police do not report the case. Those who do file complaints, soon discover that police departments tend to be self-protective and that the general public tends to side with the police.

In 2010, there were at least 2,541 reports of misconduct and brutality perpetrated by US police.
http://www.presstv.ir/detail/201028.html

Die reden dan ook om ze te arresteren, dat ze het verkeer blokkeren. Net of de protesteerders dat in andere landen niet doen, maar dan schendt de politie mensenrechten als ze ingrijpen...

[ Bericht 1% gewijzigd door VladimirPoetin op 25-09-2011 19:52:29 ]
  zondag 25 september 2011 @ 19:47:28 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102371051
Is dit de eerste keer dat de mainstream media over Occupy WallStr. berichten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_102372073
quote:
13s.gif Op zondag 25 september 2011 19:45 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

http://www.presstv.ir/detail/201028.html

Die reden dan ook om ze te arresteren, dat ze het verkeer blokkeren. Net of de protesteerders dat in andere landen niet doen, maar dan schendt de politie mensenrechten als ze ingrijpen...
Eh, nee. In andere landen schieten ze met kogels op demonstranten. Zie je het verschil?
Zonder kogels vs. met kogels.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 25 september 2011 @ 20:12:30 #4
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102372223
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef waht het volgende:

[..]

Eh, nee. In andere landen schieten ze met kogels op demonstranten. Zie je het verschil?
Maar wel mensen die onschuldig zijn arresteren arresteren.
  zondag 25 september 2011 @ 20:14:24 #5
pi_102372343
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 25 september 2011 @ 20:16:12 #6
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102372446
https://occupywallst.org/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102372602
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 20:12 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Maar wel mensen die onschuldig zijn arresteren arresteren.
Ze waren kennelijk schuldig aan het blokkeren van verkeer. Krijgen demonstranten een vrijbrief om te doen wat ze willen? Neen. Ze krijgen een vrijbrief om te demonstreren daar waar ze anderen niet te veel hinderen. Zeker als ze met maar een handjevol zijn.
pi_102372867
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:18 schreef waht het volgende:

[..]

Ze waren kennelijk schuldig aan het blokkeren van verkeer. Krijgen demonstranten een vrijbrief om te doen wat ze willen? Neen. Ze krijgen een vrijbrief om te demonstreren daar waar ze anderen niet te veel hinderen. Zeker als ze met maar een handjevol zijn.
De politie heeft ook de verplichting om haar geweldsmonopolie zeer discreet in te zetten. Het gebruik van pepper spray en fysiek geweld valt daar mijns inziens niet onder wanneer slechts het verkeer gehinderd wordt. Aangezien ik slechts 1 nieuwsberichtje gelezen heb kan ik niet beoordelen of hier sprake was van discreet gebruik van geweld, maar op het eerste gezicht lijkt het er niet op. En dat zou heus niet de eerste keer zijn.
pi_102372920
Dat Amerikaanse politie-agenten niet echt discreet omgaan met geweldsmiddelen mag duidelijk zijn. Praat ik niet goed.
pi_102372965
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De politie heeft ook de verplichting om haar geweldsmonopolie zeer discreet in te zetten. Het gebruik van pepper spray en fysiek geweld valt daar mijns inziens niet onder wanneer slechts het verkeer gehinderd wordt. Aangezien ik slechts 1 nieuwsberichtje gelezen heb kan ik niet beoordelen of hier sprake was van discreet gebruik van geweld, maar op het eerste gezicht lijkt het er niet op. En dat zou heus niet de eerste keer zijn.
Politie verzoekt ze weg te gaan. Doen ze dat niet dan krijg je klappen.

Heel normale zaak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102373818
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Politie verzoekt ze weg te gaan. Doen ze dat niet dan krijg je klappen.

Heel normale zaak.
Ja Mubarak deed dat ook toch?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102373918
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:40 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

In elk land werkt dat zo. Ook in Nederland.

Protesten zijn geen vrijbrief om rotzooi te trappen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 20:44:51 #13
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102374006
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar als Gadaffi dat doet of Moebarak is dat fout?
pi_102374111
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 20:44 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Maar als Gadaffi dat doet of Moebarak is dat fout?
Ligt eraan wat voor middelen ze gebruiken om het protest de kop in te drukken.

Ik lees hier alleen wat klapjes met de stok en wat pepperspray. Nou, boo fucking hoo :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 20:51:09 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_102374362
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef waht het volgende:

[..]

in andere landen maken ze demonstranten monddood. Zie jet het verschil?
Monddood maken vs. monddood maken.
pi_102374867
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij vindt een beetje verkeershinder voldoende reden om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten?

(Ik zeg dit dus puur op basis van de informatie die ik nu heb. Geen idee hoe volledig dit is, maar het gaat nu om het principe.)
pi_102375084
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jij vindt een beetje verkeershinder voldoende reden om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten?

(Ik zeg dit dus puur op basis van de informatie die ik nu heb. Geen idee hoe volledig dit is, maar het gaat nu om het principe.)
Ja. Ze blokkeren een belangrijke straat. Gaan niet weg terwijl de politie dat vraagt. Dan naar kwaadschiks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 21:04:30 #18
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102375224
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja. Ze blokkeren een belangrijke straat. Gaan niet weg terwijl de politie dat vraagt. Dan naar kwaadschiks.
Ik zie die vrouwen nergens traffic blocken, jij wel?

Politie in Amerika = facisme...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_102375598
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat dat een glijdende schaal is? De grens tussen toelaatbaar geweldsgebruik en dictatoriale opressie wordt wel erg dun als autoriteiten een beetje verkeershinder als excuus kunnen gebruiken om geweld te legitimeren imo. Je zou kunnen stellen dat die mensen dan maar even om moeten rijden of even geduld hebben. In feite stel je nu dat eventjes moeten wachten voor een file, omdat mensen hun constitutionele rechten gebruiken, erger is dan gemazed worden door de politie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 21:12:35 ]
pi_102378207
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat dat een glijdende schaal is? De grens tussen toelaatbaar geweldsgebruik en dictatoriale opressie wordt wel erg dun als autoriteiten een beetje verkeershinder als excuus kunnen gebruiken om geweld te legitimeren imo. Je zou kunnen stellen dat die mensen dan maar even om moeten rijden of even geduld hebben. In feite stel je nu dat eventjes moeten wachten voor een file, omdat mensen hun constitutionele rechten gebruiken, erger is dan gemazed worden door de politie.
In Nederland heb je ook gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie, zal daar ook wel zo zijn. Ik denk dat anders elke dag wel gedemonstreerd zou worden op Wall Street door één of andere maffe actiegroep :')
pi_102378784
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

In Nederland heb je ook gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie, zal daar ook wel zo zijn. Ik denk dat anders elke dag wel gedemonstreerd zou worden op Wall Street door één of andere maffe actiegroep :')
Het recht op demonstratie is constitutioneel, zowel in Nederland als in de VS. Vergunningen vallen onder algemene plaatselijke verordeningen. In principe mag jij overal waar je wilt gaan staan demonstreren zonder vergunning. De politie mag geweld gebruiken bij een demonstratie als de openbare veiligheid in het geding is. Nogmaals, ik weet niet in hoeverre hiervan sprake was in dit geval. Maar verkeersdoorstroming is voor zover ik weet geen legitimering voor het gebruik van geweld. Uiteraard kun je beargumenteren dat ze de doorgang van veiligheidsdiensten als ambulances ed. belemmerden. Maar daar waren die betogers vast wel voor aan de kant gegaan.
pi_102378863
Dus dan kunnen elke dag willekeurige mensen het verkeer gaan blokkeren? Mooi zooitje gaat dat worden :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102378997
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:02 schreef Caland het volgende:
Dus dan kunnen elke dag willekeurige mensen het verkeer gaan blokkeren? Mooi zooitje gaat dat worden :')
Je gaat niet in op m'n punt.
pi_102379116
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Je gaat niet in op m'n punt.
Zoals ik al zei. Demonstraties zijn geen vrijbrief om de boel te verzieken. Verkeersontstoppingen te veroorzaken of wat dan ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102379265
quote:
18s.gif Op zondag 25 september 2011 22:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Demonstraties zijn geen vrijbrief om de boel te verzieken. Verkeersontstoppingen te veroorzaken of wat dan ook.
Zoals ik al zei. Is een beetje verkeersopstopping een legitimering om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten? Dan kun je iedere dag je lol op op in het centrum van Amsterdam als politieagent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 22:08:02 ]
pi_102379275
quote:
18s.gif Op zondag 25 september 2011 22:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat dus.
Politie heeft goed gehandeld.
pi_102379387
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Is een beetje verkeersopstopping een legitimering om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten? Dan kun je iedere dag je lol op op in het centrum van Amsterdam als politieagent.
Als ze weigeren weg te gaan wel ja. En ik hoop dat je het essentiele verschil tussen een file en bewust het verkeer laten ontsporen begrijpt. Al is dat wellicht ijdele hoop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102379898
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:51 schreef borbit het volgende:

[..]

in andere landen maken ze demonstranten monddood. Zie jet het verschil?
Monddood maken vs. monddood maken.
Monddood zoals groots in de media verschijnen omdat een deel van de demonstranten wordt opgepakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door waht op 25-09-2011 22:23:17 ]
pi_102380147
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het recht op demonstratie is constitutioneel, zowel in Nederland als in de VS.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar overal mag demonstreren. Echt niet.
quote:
... De politie mag geweld gebruiken bij een demonstratie als de openbare veiligheid in het geding is. Nogmaals, ik weet niet in hoeverre hiervan sprake was in dit geval. Maar verkeersdoorstroming is voor zover ik weet geen legitimering voor het gebruik van geweld.
Nee. Niet weggaan als je dat wordt opgedragen kan dat wel zijn.
quote:
Uiteraard kun je beargumenteren dat ze de doorgang van veiligheidsdiensten als ambulances ed. belemmerden. Maar daar waren die betogers vast wel voor aan de kant gegaan.
800 man gaan echt niet "even aan de kant". Onmogelijk. Demonstreren mag natuurlijk, maar niet at random.
pi_102380284
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jij denkt dat er elke dag een demonstratie is van 800 man in het centrum van Amsterdam? :') ben je er ueberhaupt al eens geweest?
  zondag 25 september 2011 @ 23:16:30 #31
pi_102383150
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:16 schreef waht het volgende:

[..]

Monddood zoals groots in de media verschijnen omdat een deel van de demonstranten wordt opgepakt?
Beetje laat, dit zijn zeker niet de eerste.

Anonops #8: Occupy Wall Str.
pi_102383678
Ik ga echt niet ontkennen dat er nogal wat problemen zijn in Amerika m.b.t. de superrijken.
pi_102387822
Er bestaan hogere doelen in de wereld dan een vlot doorstromend verkeer.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 26 september 2011 @ 09:09:49 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102389473
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:40 schreef De_Nuance het volgende:
Dat is wel een treffende vergelijking. Hier, in New York, zie je inderdaad ook duizenden mensen protesteren tegen een regime wat na een staatsgreep al 30 jaar aan de macht is. De brute alleenheerser van Amerika, die eerst voorzichtig, maar daarna openlijk geweld gebruikt tegen demonstranten. Militairen inzet tegen burger, knokploegen stuurt om onrust te stoken en mensen het bevel geeft om dodelijk geweld te gebruiken is inderdaad vergelijkbaar.

Die honderden doden in New York, het zwijgen van de pers, het afsluiten van anti-gouvernementele facebook sites en het oppakken van dissidenten... Het is vreselijk.

:')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102390284
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:04 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik zie die vrouwen nergens traffic blocken, jij wel?

Politie in Amerika = facisme...
Tja, de politie in America mag dan erg hardhandig zijn. Er wordt ook niet met ze gerotzooid zoals in Nederland. Schelden op een politieagent is er daar echt niet bij. Volgens mij best een goede zaak.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 26 september 2011 @ 10:01:17 #36
pi_102390328
quote:
Police crack down on 'Occupy Wall Street' protests

New York police accused of heavy-handed tactics as 80 anti-capitalist protesters on 'Occupy Wall Street' march are arrested

The anti-capitalist protests that have become something of a fixture in Lower Manhattan over the past week or so have taken on a distinctly ugly turn.

Police have been accused of heavy-handed tactics after making 80 arrests on Saturday when protesters marched uptown from their makeshift camp in a private park in the financial district.

Footage has emerged on YouTube showing stocky police officers coralling a group of young female protesters and then spraying them with mace, despite being surrounded and apparently posing threats of only the verbal kind.

NYPD officers strung orange netting across the streets to trap groups of protesters, a tactic described by some of them as "kettling" – a term more commonly used by critics of a similar tactic deployed by police in London to contain potentially violent demonstrations there.

The media here in New York has been accused of being slow off the mark to cover the demonstrations, which have been going on for more than a week.

Here are some links to our coverage over the past week.
  maandag 26 september 2011 @ 10:17:55 #37
pi_102390638
quote:
The Face of Occupy Wall Street: Inside the Protests (Video Documentary)

Nobody Can Predict The Moment Of Revolution ( Occupy Wall Street )

Youtube Description: “We want to share insights into the formation of a new social movement as it is still taking shape in real time.

The video was shot during the 5th and 6th day of the occupation. This idea to occupy the financial district in New York City was inspired by recent uprisings in Spain, Greece, Egypt, and Tunisia which most of us were following online. Despite of the corporate media’s effort to silence the protests, and Yahoo’s attempt to to censor it in e-mail communication, the occupation is growing in numbers and spreading to other cities in the US and abroad. Please forward our video to likeminded people via email, facebook, twitter – and make the voices of dissent circulate.”
pi_102390647
Uiteraard is het gezag er als de kippen bij om de reputatie van de karikatuur van het kapitalisme te beschermen. En de media zijn daar grotendeels solidair mee want ze delen zowel oorsprong als belangen.

Ik weet niet precies waar hem dat in zit, maar ik vind het een opvallende vervlechting. Als je rtl aanzet krijg je ook de hele dag beursnieuws, wat dan wordt gepresenteerd als het economisch nieuws, alsof het belangrijk voor ons allemaal is wat de een verwacht dat anderen verwachten van de algehele verwachting van wat een bedrijd in de toekomst gaat doen qua rendement op investeringen. Een boeiend spelletje hoor, die handel in verwachtingen, maar waarom systematisch jarenlang de bevolking wijsmaken dat dat belangrijk voor hen is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102390806
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteraard is het gezag er als de kippen bij om de reputatie van de karikatuur van het kapitalisme te beschermen. En de media zijn daar grotendeels solidair mee want ze delen zowel oorsprong als belangen.
Terwijl wij weten dat wat er gebeurd is weinig met kapitalisme (of eerder de vrije markt) te maken heeft.
quote:
Ik weet niet precies waar hem dat in zit, maar ik vind het een opvallende vervlechting. Als je rtl aanzet krijg je ook de hele dag beursnieuws, wat dan wordt gepresenteerd als het economisch nieuws, alsof het belangrijk voor ons allemaal is wat de een verwacht dat anderen verwachten van de algehele verwachting van wat een bedrijd in de toekomst gaat doen qua rendement op investeringen. Een boeiend spelletje hoor, die handel in verwachtingen, maar waarom systematisch jarenlang de bevolking wijsmaken dat dat belangrijk voor hen is?
De TV kan uit of op een ander kanaal worden gezet naar inzicht van de kijker. Ik vind het zinloos om naar te kijken dus kijk ik het niet. Tevens wordt RTLZ puur op kantooruren uitgezonden dus wie er wel naar kijkt is mij een raadsel.
  maandag 26 september 2011 @ 10:31:31 #40
pi_102390880
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:27 schreef waht het volgende:

De TV kan uit of op een ander kanaal worden gezet naar inzicht van de kijker. Ik vind het zinloos om naar te kijken dus kijk ik het niet. Tevens wordt RTLZ puur op kantooruren uitgezonden dus wie er wel naar kijkt is mij een raadsel.
Heb jij geen TV op je werk?
pi_102390946
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb jij geen TV op je werk?
Nee. Maar ook al stond er een TV, voor wie is het belangrijk dat bepaalde aandelen zoveel zijn gestegen of dat valuta zoveel waard is? Voor handelaren, en die zullen ongetwijfeld een gebruiksvriendelijker platform hebben.
pi_102391401
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar overal mag demonstreren. Echt niet.

[..]

Nee. Niet weggaan als je dat wordt opgedragen kan dat wel zijn.

[..]

800 man gaan echt niet "even aan de kant". Onmogelijk. Demonstreren mag natuurlijk, maar niet at random.
Het gaat over proportionaliteit hier. Demonstranten die niet de confrontatie zoeken zou je niet met disproportioneel geweld uit elkaar moeten mogen slaan.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij denkt dat er elke dag een demonstratie is van 800 man in het centrum van Amsterdam? :') ben je er ueberhaupt al eens geweest?
Ja ik kom er dagelijks. Ik had het over verkeersopstopping. Niet over demonstratie. Jij hebt zeker het buskruit niet uitgevonden?
  maandag 26 september 2011 @ 11:18:02 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102391967
Mensen die spelfouten niet kunnen handelen.
Laffe huichelaar
pi_102392288
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:27 schreef waht het volgende:

[..]

Terwijl wij weten dat wat er gebeurd is weinig met kapitalisme (of eerder de vrije markt) te maken heeft.
Mwah, ik vind karikatuur eigenlijk wel het juiste begrip, en dat heeft wel veel met het gekarikaturaliseerde te maken.

quote:
Het gaat niet alleen om RTL-z, maar ook om de journaals die weer uitgebreid aandacht besteden aan de waan van vandaag in verhouding tot die van gisteren en dat geen enkel kader geven. CNN idem dito, terwijl dat enige toetsing aan journalistieke criteria niet zou doorstaan. Is dat dan alleen maar omdat dat makkelijk 'nieuws' is, net als het weerbericht, er is altijd wel iets over te vertellen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102392562
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mwah, ik vind karikatuur eigenlijk wel het juiste begrip, en dat heeft wel veel met het gekarikaturaliseerde te maken.

[..]

Het gaat niet alleen om RTL-z, maar ook om de journaals die weer uitgebreid aandacht besteden aan de waan van vandaag in verhouding tot die van gisteren en dat geen enkel kader geven. CNN idem dito, terwijl dat enige toetsing aan journalistieke criteria niet zou doorstaan. Is dat dan alleen maar omdat dat makkelijk 'nieuws' is, net als het weerbericht, er is altijd wel iets over te vertellen?
Ik zou ook veel liever een formeel journaal willen zien zonder poespas en enkel met een greep uit relevante gebeurtenissen uit verschillende gebieden van de wereld en betreffende verschillende aspecten van het leven.

Dan nog blijft het een moeilijke taak. Als we het bijvoorbeeld hebben over beurskoersen, om maar iets willekeurig te kiezen, is de verandering van dag op dag doorgaans weinig interessant. Maar welke periodeduur is wel interessant? En wanneer laat je het zien?

Een ding wat zeker is is dat een journaal met een te grote doelgroep weinig steekhoudend zal zijn. Gebruikerspecifiek nieuws lijkt me al een hele stap vooruit. Het oude TV-format is daar simpelweg niet voor geschikt.
  maandag 26 september 2011 @ 20:03:21 #46
pi_102410675
quote:
quote:
Anonymous leaks personal details of alleged Wall Street pepper spray cop

Online hacktivist collective Anonymous has posted the personal details of a New York Police Department inspector caught on camera apparently pepper spraying female protestors at an anti-establishment march in Wall Street at the weekend.

The footage, which has been widely circulated, depicted a white shirted police officer who casually walked up to a group of protestors, many of whom were women and penned in behind orange netting, and sprayed them in the face before walking away.

The protests were part of the mainly peaceful Occupy Wall Street campaign supported by Anonymous, which is protesting against the greed of the financial market and the way it has dominated American political discourse over several decades.

In apparent retribution for the attack, Anonymous has now posted details to Pastebin of the officer, which it identified as deputy inspector Anthony Bologna of NYPD's First Precinct.

The details at the time of writing include the names of family members, and possible phone numbers.

"As we watched your officers kettle innocent women, we observed you barbarically pepper spray wildly into the group of kettled women. We were shocked and disgusted by your behaviour," read a note alongside the information.

"You know who the innocent women were, now they will have the chance to know who you are. Before you commit atrocities against innocent people, think twice. WE ARE WATCHING!!! Expect Us!"
  maandag 26 september 2011 @ 20:49:55 #47
pi_102413278
  maandag 26 september 2011 @ 21:14:44 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102414922
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:25 schreef Caland het volgende:

[..]

PolitieTuig verzoekt ze weg te gaan. Doen ze dat niet dan krijg je klappen.

Heel normale zaak.
In een achterstandbuurt ja.
  dinsdag 27 september 2011 @ 00:14:54 #49
pi_102423942
Even een uitstapje naar Californië:

quote:
Striking California nurses return to work as patient death raises tensions

Woman dies after medical mistake by replacement worker while thousands of Californian nurses locked out of their hospitals

Thousands of Californian nurses will return to work on Tuesday morning after a four-day lockout by hospital management during which a patient died having been mistakenly given a lethal drug dose by a temporary replacement carer.

Judith Ming, 66, died on Saturday morning at Alta Bates Summit medical centre in Oakland after being given what police say was a "non-prescribed dosage of medication" at lethal levels. The drug was administered by a stand-in nurse brought in from Louisiana by the company that owns the hospital, Sutter Health, following a one-day strike organised by California nurses in protest at cuts to hospital services, benefits and working conditions.

About 23,000 members of America's largest nurses' union National Nurses United went on strike last Thursday, intending to return to their positions after 24 hours. Of those, 17,000 were allowed back by the health giant Kaiser Permanente, but 6,000 nurses were locked out for a further four days by the hospital chain Sutter Health and the independent Children's hospital in Oakland.

Martha Kuhl, one of the locked-out nurses, said the union had given two weeks' notice to employers before the strike began to allow them to assemble suitably qualified replacements, "but apparently that hasn't happened". She said the lockout had been unnecessary and regrettable.

"Qualified nurses were available to work, but management prevented them from returning. So, yes, I believe that the blame for the patient's death lies with them.

"Nurses with 24 years' experience were showing up for work, but were denied entry by security guards."

The hospital is carrying out an internal investigation into the death, and is co-operating with a police inquiry. Dr Steve O'Brien, the medical centre's vice-president of medical affairs, said the death was caused by medical error.
"While medical errors do exist in health care, we are constantly investing in ways to improve patient care. This is a most unfortunate event for which we are very sorry," he said.

Sutter Health also put out a media statement that accused the union of exploiting "the tragic death of a patient to further its own bargaining purposes". It said that all of the 500 replacement nurses that were used were experienced in the areas in which they were assigned.

The union says the strike was part of worsening relations between medical staff and employers, which unions accuse of driving hospitals relentlessly in a commercial direction and imposing market-based cuts in services – even though they are described as not-for-profit institutions. The union accuses management of trying to roll back on standards of health provision, including minimum nursing numbers per patient.

In some of the medical centres involved in the strike, managers have tried to change the conditions of nurses so they would have to pay $4,000 more a year to have their children treated at the hospitals at which they work – a hike that union members say would make the services they themselves supply unavailable to their own children.

Ming was being treated for cancer and had been at Summit hospital since July. Further information about her was being kept private under Californian and federal privacy laws.

Kuhl said it was inevitable that replacement nurses were less equipped to care properly for patients. "We work together, we know the equipment and we know each other's skills and abilities. When management brought in unqualified or even qualified workers, they don't have that advantage, and that sets people up, unfortunately, to make mistakes."
Een staking word door bedrijven opzettelijk geëscaleerd.
En de gevolgen worden gebruikt als argument om volgende stakingen te torpederen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:37:24 #50
116015 SicSicSics
pi_102428314
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Even een uitstapje naar Californië:
Vreselijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:01:01 #51
pi_102428994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vreselijk!

SPOILER
Sorry :@
quote:
Noam Chomsky on the Wall Street protests

“Anyone with eyes open knows that the gangsterism of Wall Street — financial institutions generally — has caused severe damage to the people of the United States (and the world). And should also know that it has been doing so increasingly for over 30 years, as their power in the economy has radically increased, and with it their political power. That has set in motion a vicious cycle that has concentrated immense wealth, and with it political power, in a tiny sector of the population, a fraction of 1%, while the rest increasingly become what is sometimes called “a precariat” — seeking to survive in a precarious existence. They also carry out these ugly activities with almost complete impunity — not only too big to fail, but also “too big to jail.”

The courageous and honorable protests underway in Wall Street should serve to bring this calamity to public attention, and to lead to dedicated efforts to overcome it and set the society on a more healthy course.”
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:14:28 #52
116015 SicSicSics
pi_102429284
http://cityroom.blogs.nyt(...)at-least-5-arrested/

Hier staat een overzicht van de arrests die er zijn geweest. Staat volgens mij niet echt veel in over onrechtmatigheden.

Eén aanklacht die ze later veranderd hebben, maar niks vergelijkbaars met de Egyptische situatie. :D

Verder is het nobel, maar weinig indrukwekkend.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:51:43 #53
pi_102430191
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:57:46 #54
116015 SicSicSics
pi_102433983
quote:
Angst zaaien, mensen bang maken om meer geld te verdienen, in een filmpje waarin hij drie woorden eerder aangeeft alles te doen om geld te verdienen! :D

Wat een held! O+
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:01:30 #55
343369 Laser.
Love Always Shines
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:02:37 #56
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102434147
pi_102434182
quote:
Ik heb hem maar afgezet, heeft die filmer armkanker ofzo :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:05:17 #58
116015 SicSicSics
pi_102434246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef Laser. het volgende:
Deze al gepost/gezien?
Ik heb er even doorheen gekeken, maar ik ben geen schokkende dingen tegen gekomen. :?

Ja, ze arresteren er een paar. En ja, dat gaat best hard, maar wat dacht je dan? Dat ze met je in discussie gaan als ze je willen arresteren? :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:25:00 #59
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102434931
Een stelletje jankerds zijn het.
O)))
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:46:52 #60
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_102442625
Ik was altijd iemand die demonstranten zag als linkse hippies, en ME'ers als een noodzakelijk kwaad.

Ik ben dit jaar voor het eerst van mijn leven bij een demonstratie geweest, en heb beseft dat die zogenaamde vrijheid van ons bizar beperkt is, en hoe gebrainwashed mensen worden als het gaat om arrestaties en zogenaamde geweldadigheden.

Ik kan dus ook onmogelijk in deze discussie zeggen dat die mensen in New York jankerds waren die waarschijnlijk allerlei wetten hadden overschreden, want ik ben me inmiddels bewust van de Westerse propaganda.
pi_102442820
quote:
En jij zit daar lekker comfortabel op die bank hè!! :(
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:13:23 #62
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102443735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:51 schreef waht het volgende:

[..]

En jij zit daar lekker comfortabel op die bank hè!! :(
Achter de tv bedoel je, of op de zetel van de CEO?
pi_102444155
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:13 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Achter de tv bedoel je, of op de zetel van de CEO?
Achter de TV.
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:25:11 #64
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102444215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef waht het volgende:

[..]

Achter de TV.
Wat kan ik doen?
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:27:06 #65
pi_102452330
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik was altijd iemand die demonstranten zag als linkse hippies, en ME'ers als een noodzakelijk kwaad.

Ik ben dit jaar voor het eerst van mijn leven bij een demonstratie geweest, en heb beseft dat die zogenaamde vrijheid van ons bizar beperkt is, en hoe gebrainwashed mensen worden als het gaat om arrestaties en zogenaamde geweldadigheden.

Ik kan dus ook onmogelijk in deze discussie zeggen dat die mensen in New York jankerds waren die waarschijnlijk allerlei wetten hadden overschreden, want ik ben me inmiddels bewust van de Westerse propaganda.
De berichten over demonstraties die door de politie worden geïnfiltreerd en (gewelddadig) geëscaleerd zijn te frequent. UK Uncut en studentenprotesten, G20, Italië, Canada, NL studentenprotesten en nu Occupy WallStr.

We do live in Egypt, we do live in Libia.
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:28:35 #66
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102452434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoeveel doden zijn er al gevallen?
O)))
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:34:43 #67
pi_102452829
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:35:45 #68
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102452888
Dacht dat dit topic over NY ging.
O)))
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:39:39 #69
pi_102453078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:35 schreef arucard het volgende:
Dacht dat dit topic over NY ging.
Nee, het gaat over Operation Occupy WallStr. En dat gaat over mensen die tegen hun regime demonstreren en die regimes die daar tegen vechten.
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:59:35 #70
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:03:24 #71
pi_102454384
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:06:07 #72
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102454545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het gaat over Operation Occupy WallStr. En dat gaat over mensen die tegen hun regime demonstreren en die regimes die daar tegen vechten.
Ik ben het in principe wel met ze eens, maar ik vind dat ze zich ook wel een beetje aanstellen. Kijk die 'diepe' littekens op zijn hand dan, nou als dat als voorbeeld van de brutaliteit van de politie moet dienen vind ik het erg meevallen. In Libië lachen ze hierom.
O)))
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:12:10 #73
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102454954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:06 schreef arucard het volgende:

[..]

Ik ben het in principe wel met ze eens, maar ik vind dat ze zich ook wel een beetje aanstellen. Kijk die 'diepe' littekens op zijn hand dan, nou als dat als voorbeeld van de brutaliteit van de politie moet dienen vind ik het erg meevallen. In Libië lachen ze hierom.
[ afbeelding ]
Maar de VS is wel het land, wat bij andere klaagt om hun mensenrechten zoals bij China, maar ondertussen zelf ook mensenrechten schenden.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:27:14 #74
pi_102455834
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:06 schreef arucard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn details. Het gaat erom dat het regime de demonstranten aanpakt om zichzelf te beschermen, niet de openbare orde.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:18:41 #75
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_102462663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De berichten over demonstraties die door de politie worden geïnfiltreerd en (gewelddadig) geëscaleerd zijn te frequent. UK Uncut en studentenprotesten, G20, Italië, Canada, NL studentenprotesten en nu Occupy WallStr.

Had ik dus ook nog nooit van gehoord, tot een vrouw mij afgelopen zomer (bij dat protest) me wees op een aantal gewoon uitziende (geklede) mannen die echter recht voor zich uitstaarden en zich totaal niet bezig leken te houden met de boodschap.

Moet toegeven dat dat wel een 'chilling moment' was. Ik ben altijd opgevoed met respect voor authoriteit / de staat, etc. en wat ik de afgelopen tijd allemaal zie en ben gaan ontdekken bevalt me voor geen meter.

(en dan thuis komen en op Fok lezen 'ha, zie je wel - er is gereld')
pi_102462764
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Had ik dus ook nog nooit van gehoord, tot een vrouw mij afgelopen zomer (bij dat protest) me wees op een aantal gewoon uitziende (geklede) mannen die echter recht voor zich uitstaarden en zich totaal niet bezig leken te houden met de boodschap.

Moet toegeven dat dat wel een 'chilling moment' was. Ik ben altijd opgevoed met respect voor authoriteit / de staat, etc. en wat ik de afgelopen tijd allemaal zie en ben gaan ontdekken bevalt me voor geen meter.

(en dan thuis komen en op Fok lezen 'ha, zie je wel - er is gereld')
Dat vind ik altijd een mooi iets, iemand die onafhankelijk nadenkt en naar aanleiding daarvan in staat is van mening te veranderen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 28 september 2011 @ 07:43:35 #77
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102466958
quote:
Occupy Wall Street' push in 10th day
Tue Sep 27, 2011 9:33AM
Breasting a heavy police crackdown, hundreds of demonstrators rally for a 10th day against the US financial system and Wall Street practices in New York City, Press TV reports.

On Tuesday, protesters took issue again with, what they have been denouncing as corporate greed and the adverse influence of the US financial center on the country's economic trend, a Press TV correspondent reported.

The outraged public, which have been camping out in Manhattan's financial district since September 17, have been trying to make their voices heard as they condemned the corporate influence on the US politics and Wall Street's generous bailouts for banks across the country.

The anti-corporatism activists have been marching towards the site of the New York Stock Exchange on a daily basis in a protest movement daringly dubbed 'Occupy Wall Street.'

“I like to see laws that -- kind of -- contain excessive greed and risky bets that banks make that not only they risk their own banks but they risk the society and the wellness of individuals,” one protester told our reporter.

The demonstrators protested at the widening gap between the super rich and those struggling in the aftermath of the US financial crisis, saying that their main goal is to force the US President Barack Obama to establish a commission to end the influence of corporate-money on Washington's political courses of action.

At least 80 people have been arrested and dozens more injured, as demonstrators continue to denounce the excessive use of force against them by New York police officers.

During a violent clash with police on Saturday, dozens were corralled on a sidewalk and doused with pepper spray.

The demonstrators are trying to keep their campaign alive by posting videos and images to make up for what they call a virtual media blackout on the anti-government demonstrations.

The activists have stressed that heavy police crackdown has strengthened their resolve even more and say their goal is to force President Barack Obama to establish a commission tasked with ending the influence of financial corporatism on American politics.

After days of protests security was tightened even more down on Wall Street. New York police have blocked some streets and the New York Stock exchange security team has restricted access to many sideways.

Some of the US protesters say the idea to occupy the most vital financial district of the US was inspired by popular uprisings in the past months in Middle Eastern and North African countries, widely referred to as the “Islamic Awakening.”

They also state that they plan to use the revolutionary tactics people employed in countries such as Tunisia and Egypt to restore America's lost democracy.
http://www.presstv.ir/detail/201387.html
  woensdag 28 september 2011 @ 07:49:28 #78
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102467013
Maar twee berichten over dit bij de NOS, en in die twee berichten niks over arrestaties:
http://nos.nl/zoeken/?s=Occupy+Wall+Street+

Zo zie je maar weer hoe "onafhankelijk" de Nederlandse media zijn.
  woensdag 28 september 2011 @ 08:59:20 #79
116015 SicSicSics
pi_102467957
quote:
Drie dode bankmedewerkers in Griekenland, omdat demonstranten de boel in de fik staken. De schuld van een repressieve overheid inderdaad! :')

quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:12 schreef VladimirPoetin het volgende:
Maar de VS is wel het land, wat bij andere klaagt om hun mensenrechten zoals bij China, maar ondertussen zelf ook mensenrechten schenden.
Kom op! Mensenrechten schending!? :') Ik heb er erger uitgezien na een avondje zuipen. Heb ik nu ook mijn mensenrechten geschonden?

En dan ook nog even Rodney King erbij halen! :D :N
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 09:15:21 #80
116015 SicSicSics
pi_102468235
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 07:49 schreef VladimirPoetin het volgende:
Maar twee berichten over dit bij de NOS, en in die twee berichten niks over arrestaties:

Nou... ja... Ik had het best knap gevonden als ze een paar dagen voor de eerste arrestaties al schreven over arrestaties! Dat had ik pas verdacht gevonden! :')

Of heb ik iets gemist? :D
Fine, fuck you then!
pi_102468327
Ik ben benieuwd wanneer de NOS hier wazige gsm-filmpjes van uit gaat zenden.

Ik denk nooit.

woensdag 28 september 2011 @ 09:29:55 #82
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102468494
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 07:49 schreef VladimirPoetin het volgende:

'Maar' 2 berichten vind anders best veel. En sowieso komt maar 1 procent van al het nieuws in de media. Zulk boeiend nieuws is dit nu ook weer niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 28 september 2011 @ 09:33:00 #83
pi_102468563
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nou... ja... Ik had het best knap gevonden als ze een paar dagen voor de eerste arrestaties al schreven over arrestaties! Dat had ik pas verdacht gevonden! :')

Of heb ik iets gemist? :D
Ja, je hebt iets gemist: De eerste arrestaties.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:34:30 #84
116015 SicSicSics
pi_102468597
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja, je hebt iets gemist: De eerste arrestaties.
Op 17 september? Heb net ff zitten googlen, maar kon ze niet vinden. Mijn excuses.

http://nos.nl/zoeken/?s=Wall+Street

240 berichten waarvan al 5 hits over deze actie op de eerst pagina.

Poetin kan ook niet zoeken! :P
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 09:47:12 #85
pi_102468851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op 17 september?
20
  woensdag 28 september 2011 @ 09:52:52 #86
116015 SicSicSics
pi_102468993
quote:
20 september of 20 man? :? :D
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 10:13:55 #87
pi_102469505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

20 september of 20 man? :? :D
Je weet alles toch zo goed? Je kan toch zo goed googelen? :D
  woensdag 28 september 2011 @ 10:18:34 #88
116015 SicSicSics
pi_102469623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je weet alles toch zo goed? Je kan toch zo goed googelen? :D
Dude... Ik gaf net aan dat ik het niet kon vinden. :D Maar het is dus 20 september; de eerste arrestaties.

Dan vind ik het nog steeds knap dat Poetin verwacht dat men op 18 september al over deze arrestaties geschreven had.

En vindt jij dat drie dode bankmedewerkers in de schoenen van de overheid en het bankwezen geschoven kunnen worden als die drie bankmedewerkers omkomen bij een aangestoken brand?
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 10:30:57 #89
pi_102469896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dude... Ik gaf net aan dat ik het niet kon vinden. :D Maar het is dus 20 september; de eerste arrestaties.

Dan vind ik het nog steeds knap dat Poetin verwacht dat men op 18 september al over deze arrestaties geschreven had.

En vindt jij dat drie dode bankmedewerkers in de schoenen van de overheid en het bankwezen geschoven kunnen worden als die drie bankmedewerkers omkomen bij een aangestoken brand?
De rellen hadden voorkomen worden door beter beleid. Dan was die brand er ook niet geweest.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:31:25 #90
116015 SicSicSics
pi_102469903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De rellen hadden voorkomen worden door beter beleid. Dan was die brand er ook niet geweest.
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar! ^O^
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 10:33:39 #91
pi_102469960
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar! ^O^
Volkomen logisch. Je kan net zo goed criminaliteit gebruiken als argument voor een verbod.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:38:31 #92
116015 SicSicSics
pi_102470060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volkomen logisch. Je kan net zo goed criminaliteit gebruiken als argument voor een verbod.
Maar dat vindt jij ook niet goed? Of wel? En je gebruikt het nu dus als een zij doen het ook argument? Heel volwassen.

Ja maar, meneer de rechter. Bij een hogere uitkering had ik geen autoradio's hoeven stelen. Dus eigenlijk is het de schuld van de overheid!

Goed argument papier! ^O^ Blijft er een hoop loos en verongelijkt geroep van Poetin over; wat dus eigenlijk ook geen klap voorstelt... :D
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 13:45:03 #93
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102475849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ze er toen al over geschreven moesten hebben op 18 september, maar dat er geen berichten over te vinden waren.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:46:09 #94
116015 SicSicSics
pi_102475891
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:45 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik zei niet dat ze er toen al over geschreven moesten hebben op 18 september, maar dat er geen berichten over te vinden waren.
Dan begreep ik je verkeerd, sorry.

En moet je beter zoeken, want er is wel degelijk over geschreven. O+
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 13:50:01 #95
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102476005
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Drie dode bankmedewerkers in Griekenland, omdat demonstranten de boel in de fik staken. De schuld van een repressieve overheid inderdaad! :')

[..]

Kom op! Mensenrechten schending!? :') Ik heb er erger uitgezien na een avondje zuipen. Heb ik nu ook mijn mensenrechten geschonden?

En dan ook nog even Rodney King erbij halen! :D :N
De politie gebruikte geweld. En ik heb het niet alleen over nu maar ook over alle andere mensenrechten schendingen van de VS, zoals Abu Ghraib, Guantanamo Bay, het geheime CIA netwerk en meer.

http://news.xinhuanet.com(...)04/10/c_13822287.htm
  woensdag 28 september 2011 @ 13:50:28 #96
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102476020
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan begreep ik je verkeerd, sorry.

En moet je beter zoeken, want er is wel degelijk over geschreven. O+
:@ Dat klopt ik had beter moeten zoeken.
pi_102476189
hoe je het wendt of keert ik zou wel eens willen dat leden van de NYC Police eens een maand ofzo hier onze hangjongeren zouden aanpakken en aan onze Politie willen ntonen dat met 'vriendjes' worden en willen knuffelen }) je geen problemen oplost. O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 28 september 2011 @ 13:57:16 #98
116015 SicSicSics
pi_102476228
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:50 schreef VladimirPoetin het volgende:
De politie gebruikte geweld.
Maar, naar mijn idee, geen excessief geweld. Zéker geen Rodney King geweld.

quote:
En ik heb het niet alleen over nu maar ook over alle andere mensenrechten schendingen van de VS, zoals Abu Ghraib, Guantanamo Bay, het geheime CIA netwerk en meer.
Die absoluut geen issue waren bij deze demonstratie of elke andere demonstratie tegen het (financiële) systeem ooit. Dus een beetje een loze opmerking om erbij te trekken mijns inziens.

Ook vind ik, persoonlijk, de vergelijking China =/= Amerika wat mank gaan, maar misschien is dat mijn verkeerde perceptie. Het voelt voor mij wat als aanstelleritis, huilen dat je aangepakt wordt bij een demonstratie en zeggen dat ze het in Libië/ China vast beter hebben.
Fine, fuck you then!
  woensdag 28 september 2011 @ 14:08:50 #99
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102476559
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar, naar mijn idee, geen excessief geweld. Zéker geen Rodney King geweld.

[..]

Die absoluut geen issue waren bij deze demonstratie of elke andere demonstratie tegen het (financiële) systeem ooit. Dus een beetje een loze opmerking om erbij te trekken mijns inziens.

Ook vind ik, persoonlijk, de vergelijking China =/= Amerika wat mank gaan, maar misschien is dat mijn verkeerde perceptie. Het voelt voor mij wat als aanstelleritis, huilen dat je aangepakt wordt bij een demonstratie en zeggen dat ze het in Libië/ China vast beter hebben.
Ik vond het wel een goede reactie op wat arucard zei. En over die vergelijking China en de VS, de VS heeft het de hele tijd over de mensenrechten in China. Terwijl het qua mensenrechten in de VS ook niet goed is.
  woensdag 28 september 2011 @ 14:25:15 #100
116015 SicSicSics
pi_102477012
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:08 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik vond het wel een goede reactie op wat arucard zei. En over die vergelijking China en de VS, de VS heeft het de hele tijd over de mensenrechten in China. Terwijl het qua mensenrechten in de VS ook niet goed is.
Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met de demonstraties die nu gaande zijn en de behandeling van demonstranten in Amerika.

Arucard zegt: De demonstranten hebben schaafwonden, in Libie lachen ze daarom.
Jij zegt: Maar Amerika heeft ook commentaar op China terwijl ze zelf de mensenrechten schenden, door bijvoorbeeld (vermeende) terroristen zonder proces op te sluiten.

Ik zie de correlatie niet. ;)
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')