Zelfs in de US of A kost ie nu nog steeds minimaal $60..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:27 schreef blessed19 het volgende:
Ach, je hebt naast het spel alleen nog maar een kabeltje nodig. Plus, de doelgroep is vele malen kleiner dan voor guitar hero/rockband. Denk dat het spel wel na een paar maanden voor 25 euro, oid te koop zal staan.
Ik ken het gevoel maar al te goed... Dat had ik toen ik de eerste beelden van sf IV zag...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zelfs in de US of A kost ie nu nog steeds minimaal $60..
En nog langer wachten kan ik niet meer aan
Ik ben eind deze maand al jarig, dat wordt dus een heel vroeg verjaardagscadeau voor mijquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:49 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel maar al te goed... Dat had ik toen ik de eerste beelden van sf IV zag...
Nog een paar maandjes en dan ben ik jarig! Lijkt me een mooie buitenkans!
Waar? Bij de Wehkamp is die 49 euro. http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)e&cmid=WEH&VIEW=Gridquote:
Fuckquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:20 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Waar? Bij de Wehkamp is die 49 euro. http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)e&cmid=WEH&VIEW=Grid
Edit: en via budgetgaming zie ik nog meer winkels http://www.budgetgaming.n(...)+tone+cable_PC.html#
Wehkamp staat 69 bij mij hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:20 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Waar? Bij de Wehkamp.nl]Wehkamp[/url] is die 49 euro. http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)e&cmid=WEH&VIEW=Grid
Edit: en via budgetgaming zie ik nog meer winkels http://www.budgetgaming.n(...)+tone+cable_PC.html#
Mwa, hier heb je het over een 40'' scherm met een mooi stereo setje. Lijkt me toch wel een toegevoegde waarde.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:55 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik heb het over PC![]()
Ik zou sowieso voor PC gaan (ben PCgamer) maar heeft het op de PS3 spelen echt een toegevoegde waarde?
Haha, dat is sowieso beter dan mijn 22"schermpjequote:Op maandag 6 augustus 2012 01:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Mwa, hier heb je het over een 40'' scherm met een mooi stereo setje. Lijkt me toch wel een toegevoegde waarde.
Hier 42" en 5.1 set van Harman Kardon aangesloten op de PS3quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Mwa, hier heb je het over een 40'' scherm met een mooi stereo setje. Lijkt me toch wel een toegevoegde waarde.
5.1 is een leuke gimmick voor films, maar voor muziek zal ik dat echt never nooit gebruiken. Denon met Dynaudio hier.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier 42" en 5.1 set van Harman Kardon aangesloten op de PS3
En m'n laptop is kut
Ik heb ook 5.1 gemixte muziekquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:42 schreef blessed19 het volgende:
[..]
5.1 is een leuke gimmick voor films, maar voor muziek zal ik dat echt never nooit gebruiken. Denon met Dynaudio hier.
Nog 2 maandjes wachten, ben erg benieuwd!
jawel. 199 euro. met een Epiphone Les Paul Junior gitaarquote:Op donderdag 6 september 2012 13:46 schreef Qunix het volgende:
Schop!
Ik wil hem ook hebben. Maar als bundel met gitaar verkopen ze het niet, toch?
Volgens mij kan je net zo goed een tweedehandse voor 50 euro kopen via marktplaats. Die gibson epiphone dingen die erbij geleverd worden lijken me niet echt het geld waard...quote:Op donderdag 6 september 2012 13:46 schreef Qunix het volgende:
Schop!
Ik wil hem ook hebben. Maar als bundel met gitaar verkopen ze het niet, toch?
Ben benieuwd..quote:
Een Epiphone Les Paul Junior koop je voor ongeveer ¤100 volgens Google, dus los kopen + spel ben je goedkoper uitquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:40 schreef Pheno het volgende:
Ik heb geen gitaar, maar zal eens rondkijken. Ik kan e zo voorstellen dat die bundel leuk klinkt, maar dat je zelf goedkoper uit kan zijn.
Ik had em bij Planet Axcel besteld, alleen toen ging die toko failliet.. Geld kwijtquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:41 schreef Poit het volgende:
[..]
Ben benieuwd..
Heb hem zelf al een hele tijd in de pre-order staan bij Zavvi voor ¤47.95.. (ps3 versie).
Ben benieuwd of ik hem ook voor die prijs ga krijgen.
En dan doen ze bij Ubisoft of 199 euro een deal isquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Een Epiphone Les Paul Junior koop je voor ongeveer ¤100 volgens Google, dus los kopen + spel ben je goedkoper uit
raar, Ubisofts site zegt 28 september. One way to find out (moet Ubisoft toch nog even mailen).quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:06 schreef Godtje het volgende:
Wat is nou de release? Op bol.com staat 11 okt
Tnxquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
raar, Ubisofts site zegt 28 september. One way to find out (moet Ubisoft toch nog even mailen).
Zo, dat is zuur.. Zavvi staat dan niet bekend om z'n snelheid maar ze factureren pas wanneer de game verstuurd is..quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik had em bij Planet Axcel besteld, alleen toen ging die toko failliet.. Geld kwijt
Nu bij bol.com besteld met een hele zooi kortingsbonnen
Van Ubisoft Nederland:quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:06 schreef Godtje het volgende:
Wat is nou de release? Op bol.com staat 11 okt
Thanksquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van Ubisoft Nederland:
Ik kan je melden dat de releasedatum van Rocksmith voor PS3 en Xbox 360 27 september is en voor PC 18 oktober.
De adviesprijzen voor de game + cable zijn:
PS3 en Xbox 360: ¤89.99
PC: ¤69.99
Er komen geen bundels met gitaar.
Beide! Bedankjes genoeg in het assortimentquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:38 schreef Pheno het volgende:
Eerder Ubisoft voor het snelle reageren
Maar maaaar maaaar dat was in Feb al opgelost ongeveer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef Pheno het volgende:
Dat kwam toch door die kutband die nu iedereen voor straf gaat boycotten?
true, free dlc for everyone . Hoop ikquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar maaaar maaaar dat was in Feb al opgelost ongeveer.
The Black Keysquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
true, free dlc for everyone . Hoop ik
Nee joh, gewoon een excuus geweest om te kijken of het in US wel verkocht..quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef Pheno het volgende:
Dat kwam toch door die kutband die nu iedereen voor straf gaat boycotten?
GuitarMastar!quote:
Ik importeer hem wel.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van Ubisoft Nederland:
Ik kan je melden dat de releasedatum van Rocksmith voor PS3 en Xbox 360 27 september is en voor PC 18 oktober.
65 euro inclusief verzendkosten bij Weh-kamp Niet slecht..quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Adviesprijs
Goedkoper op budgetgaming
Dat dus.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Adviesprijs
Goedkoper op budgetgaming
Jup, zekerquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef Poit het volgende:
[..]
Zo, dat is zuur.. Zavvi staat dan niet bekend om z'n snelheid maar ze factureren pas wanneer de game verstuurd is..
Prijs weer omhoogquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:47 schreef qu63 het volgende:
Bij bol.com staat nu iig een releasedatum van 27-9! (voor ¤85(ps3/xbox) of ¤65(pc)...)
Nog wel onder de adviesprijs..quote:
Ik heb al een gitaar. Kan een paar akkoorden en hoop dat dit mijn doorbraak is!quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:
Ik wil ook! Heb je al een gitaar trouwens? of is marktplaats the place to be?
Volgens mij kan je op marktplaats wel een boel vinden hoor. Voor zo'n game maakt 'de sound' niet zoveel uit denk ik..quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:
Ik wil ook! Heb je al een gitaar trouwens? of is marktplaats the place to be?
Mag ik alvast je handtekening??quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb al een gitaar. Kan een paar akkoorden en hoop dat dit mijn doorbraak is!
Had gekund. Toch gekozen om te wachten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Jimbo het volgende:
die uit de USA deed t ook perfect op de PSdan had je em al ruimschoots een jaar kunnen spelen
Ja, belachelijk toch..quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Jimbo het volgende:
die uit de USA deed t ook perfect op de PSdan had je em al ruimschoots een jaar kunnen spelen
Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van Ubisoft Nederland:
Dat zal wel goedkomen toch? Zal niet direct een 1 op 1 kopie worden maar het lijkt me sterk dat ze daar nog problemen met rechten hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?
Ben benieuwd of de US DLC ook meteen in NL beschikbaar is..
Alle DLC zou er voor/rond kerst moeten zijn naar wat ik heb begrepenquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
Heb je ook info over de DLC gekregen eigenlijk?
Ben benieuwd of de US DLC ook meteen in NL beschikbaar is..
Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk er zit om zo'n nummer klaar te maken voor een game als dit. Plus dat je ook nog speciale rechten van een nummer moet hebben. Het is van andere orde dan alleen maar het recht om af te mogen spelen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:47 schreef Jordy-B het volgende:
Ik hoop dat het snel mogelijk wordt om zelf songs te maken, want $3 voor een liedje vind ik lichtelijk belachelijk.
DLC is een melkkoe. Niet alleen in dit spel, en dat is zeker niet alleen te wijten aan de muziekindustrie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:32 schreef Poit het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Vergis je niet in de hoeveelheid werk er zit om zo'n nummer klaar te maken voor een game als dit. Plus dat je ook nog speciale rechten van een nummer moet hebben. Het is van andere orde dan alleen maar het recht om af te mogen spelen.
Ik gok dan ook dat je de muziekindustrie grotendeels de schuld moet geven van de hoge prijzen van de DLC.
Ik weet het niet zeker maar het lijkt me niet dat het luisteren van een nummer gelijk staat aan het gebruiken van een nummer. Zeker wanneer een nummer anders kan gaan klinken door het spel van de speler. Wat zou jij een redelijke prijs vinden dan? De helft? Een euro?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
DLC is een melkkoe. Niet alleen in dit spel, en dat is zeker niet alleen te wijten aan de muziekindustrie.
Ik denk trouwens dat het reuze meevalt om zo'n nummer klaar te stomen voor rocksmith. Dwz, ik krijg sterk de indruk dat de muziek in een Guitar pro-achtige vorm geschreven is en dat maakt het relatief weinig werk. De rechten voor muziek zijn aan de prijs, maar als je kijkt dat een Queen download online voor €1 over de toonbank gaat, vind ik €3 voor zo'n spel schromelijk overdreven.
Of je strooit niet met met een dooddoener.quote:
Dooddoener omdat het waar is.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Of je strooit niet met met een dooddoener.
Toch moet ergens aangegeven worden welke noten lastig zijn en welke niet. Om het toch 'klinkbaar' te maken.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:42 schreef Jordy-B het volgende:
Een euro lijkt me een stuk schappelijker. De dynamische moeilijkheidsgraad zit al in de software verwerkt en hoeft niet per nummer geschreven te worden. Het is een kwestie van kijken hoe goed het gespeeld wordt. Goed gespeeld >>> hoger niveau, normaal gespeeld >>> geen verandering, slecht gespeeld >>> lager niveau.
Ik hoop dan ook dat bij het verschijnen van de PC-versie meer inzicht is over hoe de nummers in het spel staan. Als het daadwerkelijk een combinatie is van audio met bladmuziek (wellicht in midi- of guitarproformaat), wat hoogstwaarschijnlijk het geval is, is het goed mogelijk om zelf nummers voor Rocksmith te maken. En dat zal dan ook gaan gebeuren.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dooddoener omdat het waar is.
Vandaar de naam.
Of nog 1: Maak je het toch lekker zelf.
Het is aan de maker/leverancier om de prijs te bepalen. Dat betaal je of niet.
Je argumenten raken ook nog eens kant nog wal met de pretentie dat jij compleet inzicht hebt in de kosten en baten en wat normaal is en wat het zou moeten kosten.
Kom van je hoge toren met je LTS zwakstroom argumenten omdat jij het duur vindt.
Ik pretendeer helemaal niet dat ik compleet inzicht heb, maar dat neemt niet weg dat ik wel kan schatten. Jij weet het net zo goed niet, maar je voelt je wel geroepen om te zeggen dat mijn beredenatie onjuist is. Beargumenteer dan maar waarom mijn idee over de kosten zo ver van de werkelijkheid zit, zoals jij insinueert.quote:Het is aan de maker/leverancier om de prijs te bepalen. Dat betaal je of niet.
Je argumenten raken ook nog eens kant nog wal met de pretentie dat jij compleet inzicht hebt in de kosten en baten en wat normaal is en wat het zou moeten kosten.
Kijk, je hebt zoiets als een 'aanval' in een discussie. Een aanval kan heel vervelend overkomen, maar is wèl altijd een inhoudelijk argument. Dit in tegenstelling tot jouw opmerking, wat gewoon een belediging is.quote:Kom van je hoge toren met je LTS zwakstroom argumenten omdat jij het duur vindt.
Daar vragen Microsoft en Sony dan ook geld voor. Maar de hosting van een liedje is volgens mij een hele andere orde van grootte dan de hosting van een levelpack. Uiteindelijk gaat het om verscheepte MB's.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:02 schreef Pheno het volgende:
De shops en updateservice van Xbox en PS3 kosten ook geldDe hosting is verre van gratis.
Voor de rest roest het me. Ik vind het niet al te gek. Ik hoef niet alle DLC te kopen en voor de nummers die ik wel koop heb ik weer uren plezier. Een biertje van 2 a drie euro is sneller op in ieder geval en daar hoor ik niemand over klagenquote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daar vragen Microsoft en Sony dan ook geld voor. Maar de hosting van een liedje is een hele andere orde van grootte dan de hosting van een levelpack. Uiteindelijk gaat het om verscheepte MB's.
De kopieerrechten liggen bij de artiest (of de schrijver van het nummer) en gaan enkel en alleen over de muziek, niet om het arrangement. Natuurlijk kan een arrangement ook beschermd worden tegen vermenigvuldiging, maar de rechten liggen altijd bij de artiest en gaan over de muziek. Er is ook niet echt zoiets als onofficiële bladmuziek. Bladmuziek is in feite niet anders dan een kopie op papier en in die zin vergelijkbaar met een kopie op cassette of mp3.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:05 schreef Poit het volgende:
Daarbij mag je echt niet zomaar bladmuziek gebruiken van een nummer zonder ook hier rechten over te betalen. Ook het gebruik van onofficiële bladmuziek mag niet. Ik gok echt dat dat de grootste kostenpost is van de DLC.
Klinkt logisch.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De kopieerrechten liggen bij de artiest (of de schrijver van het nummer) en gaan enkel en alleen over de muziek, niet om het arrangement. Natuurlijk kan een arrangement ook beschermd worden tegen vermenigvuldiging, maar de rechten liggen altijd bij de artiest en gaan over de muziek. Er is ook niet echt zoiets als onofficiële bladmuziek. Bladmuziek is in feite niet anders dan een kopie op papier en in die zin vergelijkbaar met een kopie op cassette of mp3.
Je hebt wel zoiets als officiële bladmuziek, maar dat is niets anders dan bladmuziek die een duidelijke goedkeuring van de artiest heeft ontvangen. Het is niet zo dat het de enige toegestane vorm van bladmuziek is.
Het is wel zo dat de kosten verschillend zijn voor de manier waarop een nummer gebruikt wordt. In dit geval is de vergelijking met karaokemuziek denkbaar.
En het hoeft van mij ook niet gratis, maar als de prijs een derde lager zou zijn, zou ik het al een stuk schappelijker vinden.
Uiteindelijk kom je ook bij Rock Band op een prijs van 2,75 euro. Die 25 cent mogen ze dan best van me hebben als de leercurve goed werkt. Als je trouwens de euro omrekent naar de dollar zit je aan een gelijk bedrag..quote:In order to receive the PRO guitar and bass play, one must pay an additional US$1.00/¤0.75/GB£0.59/80 MSP unless otherwise noted.
Elk gitaarquote:Op zondag 16 september 2012 13:32 schreef NanKing het volgende:
Bwah wat een leuk spel. Ik heb in 't verleden belachelijk veel guitar hero gespeeld.
Kan het met elke electrische gitaar gewoon of zijn het speciale gitaren? Toevallig gebruiken ze in die promo's allemaal dezelfde soort gitaar wat ikheb (epiphone).
Ik ga er toch maar eens hard over nadenken om dit aan te schaffen.
Ja, via een andere methode... Zo'n extra apparaat. (was een andere trailer van)quote:Op zondag 16 september 2012 13:44 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Elk gitaar
Ik vraag me af of je met een akoestisch gitaar kan spelen. Ik heb zo'n stekkertje om akoestisch gitaren mee te stemmen maar de aansluiting is gewoon hetzelfde als zo'n kabel.
Als je akoestische gitaar een pickup heeft kan hetquote:Op zondag 16 september 2012 13:44 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Elk gitaar
Ik vraag me af of je met een akoestisch gitaar kan spelen. Ik heb zo'n stekkertje om akoestisch gitaren mee te stemmen maar de aansluiting is gewoon hetzelfde als zo'n kabel.
http://www.feedbackmusic.(...)mmn/100005482/104302quote:Op woensdag 19 september 2012 21:09 schreef Qunix het volgende:
Ik zoek een beginners gitaar voor dit. Wie kan mij helpen?
Thanks! Dan gaat het die ook worden.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:20 schreef Furdinand het volgende:
[..]
http://www.feedbackmusic.(...)mmn/100005482/104302
no probs brothaquote:Op woensdag 19 september 2012 21:23 schreef Qunix het volgende:
[..]
Thanks! Dan gaat het die ook worden.
Voor dat geld beter een 2e hands kopen. Een Epi ofzoquote:Op woensdag 19 september 2012 21:23 schreef Qunix het volgende:
[..]
Thanks! Dan gaat het die ook worden.
Zolang er niets mis is met je gear is het een prima winkel met kundig personeel.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:16 schreef Godtje het volgende:
Oh en feedback staat bekend om zijn slechte service, Vraag maar in het gitaristen topic
Dus de service is kut. Er moet niks mis zijn en niet meer dan twee personen in de zaakquote:Op woensdag 19 september 2012 23:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zolang er niets mis is met je gear is het een prima winkel met kundig personeel.
Het moet alleen wel rustig zijn wil je goed geholpen worden..
Als je gewoon kwaliteitsspul koopt is het een prima winkel, klaarquote:Op woensdag 19 september 2012 23:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus de service is kut. Er moet niks mis zijn en niet meer dan twee personen in de zaak
Niks klaar. Internet staat er vol mee.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je gewoon kwaliteitsspul koopt is het een prima winkel, klaar
Ik heb er al meerdere keren wat besteld, zonder problemen
Kabels laat ik wel versturen, maar een versterker of gitaar haal ik toch liever in de winkel hoor..quote:Op woensdag 19 september 2012 23:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niks klaar. Internet staat er vol mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |