abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102433814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Veel mensen niet hoor.

Maar die krijgen geen zendtijd :)
Jij denkt dat er geen crisis komt?
pi_102433864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:52 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Mensen die dat nog niet geloven leven waarschijnlijk onder een steen.
Ik ben in ieder geval voorbereid.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102433902
quote:

[..]

Tuurlijk, al 2000 jaar crisissen. :) Zonder crisis geen hoogtepunt.

So what? Relativeren, het enige verschil is dat heden ten dage de vis wat sneller verpakt wordt in de laatste crisis.
pi_102433947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mensen die dat nog niet geloven leven waarschijnlijk onder een steen.
Ik ben in ieder geval voorbereid.
mensen die veronderstellen dat andere mensen onder een steen leven, moeten eens onder die steen vandaan komen - en eens een lange tijd gaan reizen - goed voor het relativeringsvermogen en wat meer levenswijsheid ;)
pi_102433974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:27 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Die automonteur moet dat dan afdwingen door over te stappen naar minder risicovolle bank of de politiek dwingen tot maatregelen daartoe via het democratische proces. Als jij je automonteur niet vertrouwt ga je toch ook niet meer naar die zaak toe of meld je dat aan bij de bovag?

Vroeg of laat gaat dat ook gebeuren alleen is het dan al te laat. De enkeling die gebruik maakt van het disfunctioneren van de menselijke psyche en de onevenwichtigheden in het systeem is niet slecht of crimineel, maar slimmer/kritischer als de rest. Dat is geen slecht iets.
Jammer alleen dat jij niet je pensioenfonds kiest of het uberhaupt kan weigeren om zelf te sparen.

En democratie is leuk maar zolang 51%, 49% zal ik er ook niet vanuit gaan dat democratie de ultieme keuzevrijheid is.

Je theorie is leuk, de praktijk echter waarbarstiger.
pi_102434068
quote:

[..]

PS: een crisis is imho een typhoon die over je huis raast, een vloedgolf van 10 meter, of een familielid wat dodelijk ziek is, dat de oogst mislukt, of dat je je gezin niet te vreten kan geven.

Niet of we 33% of 35% belasting betalen, niet of we 1% groei hebben, 2% of negatief 5% of neg. 10% voor mijn part....
pi_102434192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

PS: een crisis is imho een typhoon die over je huis raast, een vloedgolf van 10 meter, of een familielid wat dodelijk ziek is, dat de oogst mislukt, of dat je je gezin niet te vreten kan geven.

Niet of we 33% of 35% belasting betalen, niet of we 1% groei hebben, 2% of negatief 5% of neg. 10% voor mijn part....
Het kan ook crisis zijn dat je huis moet verkopen doordat je je baan kwijt bent geraakt. Huis raak je niet kwijt in deze markt.. dus voor sommigen kan het ineens een 'echte' crisis worden.
Ik ben het verder wel met je eens. We maken ons druk hier in NL over te onbelangrijke zaken. Zoals vorig jaar: de strijd tussen Youp en de telecomproviders. Kijk eens hoeveel aandacht dat kreeg. Als zoiets het grootste probleem van een land is dan hebben we niks te klagen.
pi_102434218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Jammer alleen dat jij niet je pensioenfonds kiest of het uberhaupt kan weigeren om zelf te sparen.

En democratie is leuk maar zolang 51%, 49% zal ik er ook niet vanuit gaan dat democratie de ultieme keuzevrijheid is.

Je theorie is leuk, de praktijk echter waarbarstiger.
Een democratie kent ook zijn nadelen net als elk systeem. Vandaar dat ik er ook op hamer dat je niet meer kunt doen dan jezelf voor te bereiden en misschien zelfs te profiteren van een eventuele crisis. Voor zoverre het gaat uiteraard..
pi_102434220
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mensen die veronderstellen dat andere mensen onder een steen leven, moeten eens onder die steen vandaan komen - en eens een lange tijd gaan reizen - goed voor het relativeringsvermogen en wat meer levenswijsheid ;)
Ik maak me ook niet zo druk om het hele gebeuren. Eigenlijk vind ik het geheel dol komisch.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102434272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dat zijn natuurrampen. Een crisis kan zich natuurlijk ook manifesteren in iets anders. Wel ben ik het met je eens dat de uiteindelijke crisis zwaar overtrokken word, al denk ik dat je de pijnlijke zaken ook wat te licht neemt.

Komop zeg, nu ben ik aan het nuanceren. :9
pi_102434405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:06 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat zijn natuurrampen. Een crisis kan zich natuurlijk ook manifesteren in iets anders. Wel ben ik het met je eens dat de uiteindelijke crisis zwaar overtrokken word, al denk ik dat je de pijnlijke zaken ook wat te licht neemt.

Ach zelfs als morgen alle beurzen in de hele wereld naar 0 gaan dan is er eigenlijk helemaal niets verloren gegaan. Alleen papieren waarde. Die bedrijven zijn er allemaal nog, we hebben nog infrastructuur, we hebben nog vervoersmiddelen. Eigenlijk hebben we alles nog. We moeten alleen een andere methode vinden om de spullen te distributeren.
pi_102434611
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:06 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

True.

Echter in begin jaren '70 zouden we geen druppel olie meer krijgen (ik heb de benzine bonnen boekjes van mijn vader nog, geloof ik ;) ). Eind jaren '70 was het maar de vraag wanneer twee seniele leiders op de knop zouden drukken om Europa in een kernslagveld te veranderen. Tegelijk was er massawerkloosheid en zou niemand meer een baan kunnen krijgen en moest iedereen maar emigreren naar New Zealand. Begin jaren '90 kon geen jongere een baan vinden, en zouden we een verloren generatie creeren. Etc.

Dus eigenlijk zou ik thans met versleten zolen naar New Zealand moeten lopen, kampend met de gevolgen van stralingsziekte, bedelend om baantjes onderweg :)
Iedereen lijkt wel een beetje verloren in deze tijd, dat is wel waar ;)

Ik geloof in de flexabilieit van mensen (of de mensheid zo je wil). En dat de grondhouding van mensen positief is (daar hebben 'we' in Nederland nogal moeite mee, en dat is imho soms onze makke). Ervaring uit het verleden: tel het meest positieve en negatieve standpunt bij elkaar op, deel door twee, en je zit redelijk goed :)

Zo zie ik deze 'crisis' ook. Wel valt me op dat iets vaker een crisis is, en dat ze meer 'in vogue' zijn :)
pi_102435929
Het is wel degelijk een crisis hoor.
Voor die kostganger van 50 die werkeloos is en geen baan kan vinden.
Voor die gehandicapte die zijn pb gaat verliezen en nu al weet dat er geen vervangende baan/budget aankomt.
Voor de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank.
Voor die mensen die failliet zijn verklaard en in de schuldsanering zitten.

Je kunt het uitzonderingen noemen. Het zal wel.
Voor hen is het een keiharde realiteit en vertellen dat het in Nederland allemaal zo "geweldig" gaat, is aan hen niet besteed.
pi_102436135
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:54 schreef Blandigan het volgende:

Je kunt het uitzonderingen noemen. Het zal wel.
Voor hen is het een keiharde realiteit en vertellen dat het in Nederland allemaal zo "geweldig" gaat, is aan hen niet besteed.
En zelfs die mensen hebben het hier nog altijd beter dan in 95% van de rest van de wereld.
Je kunt het crisis noemen. Het zal wel.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102436291
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En zelfs die mensen hebben het hier nog altijd beter dan in 95% van de rest van de wereld.
Je kunt het crisis noemen. Het zal wel.
O ja? Ken je die mensen dan? Praat je er wel eens mee?
Of lees je dat in de telegraaf?
pi_102436386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:03 schreef Blandigan het volgende:

[..]

O ja? Ken je die mensen dan? Praat je er wel eens mee?
Of lees je dat in de telegraaf?
Jij bent duidelijk nog nooit in Amerika geweest. Of waar dan ook in Azie. Of zelfs maar in Engeland. Moet je dáár eens kijken hoe ze met mensen omgaan die geen werk hebben. Dan zie je wat arm écht is, itt tot wij hier in NL arm noemen.
pi_102436474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk nog nooit in Amerika geweest. Of waar dan ook in Azie. Of zelfs maar in Engeland. Moet je dáár eens kijken hoe ze met mensen omgaan die geen werk hebben. Dan zie je wat arm écht is, itt tot wij hier in NL arm noemen.
Wat weet jij nou van mij en waar ik wel en niet ben geweest.
Maar geef eens antwoord op de vraag. Praat je wel eens met die Nederlanders die ik hierboven beschreef ? Ik kan het me niet voorstellen.
Net zoals ik het van een aantal anderen niet kan voorstellen. Jong totaal geen levenservaring, met rijke ouders of het geluk vroeg geld te hebben, en dan vertellen hoe de rest van Nederland er uit ziet.
Kom eens wat vaker onder de mensen en in de wat armere wijken zou ik zeggen.
pi_102436574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:09 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Wat weet jij nou van mij en waar ik wel en niet ben geweest.
De manier waarop jij over de "arme" mensen in onze samenleving praat en wat jij allemaal onder "crisis" vind vallen geven mij een vrij goede indicatie van waar jij allemaal níet bent geweest. Je wereldbeeld is wat te magertjes om dat soort dingen gezien te hebben.

quote:
Maar geef eens antwoord op de vraag. Praat je wel eens met die Nederlanders die ik hierboven beschreef ? Ik kan het me niet voorstellen.
Wat weet jij nou over met wie ik wel en niet praat? ;)

quote:
Net zoals ik het van een aantal anderen niet kan voorstellen. Jong totaal geen levenservaring, met rijke ouders of het geluk vroeg geld te hebben, en dan vertellen hoe de rest van Nederland er uit ziet.
Kom eens wat vaker onder de mensen en in de wat armere wijken zou ik zeggen.
Ken je Pot en Ketel? Die hebben het ook niet breed. Maar dat heb ik uiteraard slechts van horen zeggen, ik spreek ze zelf nooit.

Als jij denkt dat het zo dramatisch is gesteld met de onderkant van onze samenleving, kom maar op met de plekken op aarde waar het voor hen beter gesteld zou zijn.
Ik kan je uit ervaring 3 landen opnoemen (dat is die 5% waar ik het over had). Japan, Zweden, Noorwegen. De rest is hooguit gelijkwaardig (Duitsland) of slechter).
pi_102436645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:12 schreef Whuzz het volgende:
De manier waarop jij over de "arme" mensen in onze samenleving praat en wat jij allemaal onder
bla bla bla
Ik heb je al eerder zien posten en dit soort antwoorden verbaast me niets. Je zou een broer kunnen zijn van die andere wauwelaar.
Ik hoop van harte dat jij nooit ziek wordt, werkeloos, of in de schuldsanering komt te zitten.
pi_102436670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:14 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik heb je al eerder zien posten en dit soort antwoorden verbaast me niets. Je zou een broer kunnen zijn van die andere wauwelaar.
Ik hoop van harte dat jij nooit ziek wordt, werkeloos, of in de schuldsanering komt te zitten.
quote:
Als jij denkt dat het zo dramatisch is gesteld met de onderkant van onze samenleving, kom maar op met de plekken op aarde waar het voor hen beter gesteld zou zijn.
Ik kan je uit ervaring 3 landen opnoemen (dat is die 5% waar ik het over had). Japan, Zweden, Noorwegen. De rest is hooguit gelijkwaardig (Duitsland) of slechter.
Toe maar dan? Ik ben in elk geval in al die landen geweest. Daarnaast in een aantal aziatische landen, de USA en in Canada (die laatste mag je naast Duitsland zetten overigens).
Waar ben jij geweest en hoeveel beter was het daar dan hier?

Crisis. Dat moet je ze eens in Afrika of de niet-stedelijke gebieden in China gaan uitlegen.
pi_102436717
Wat is dit nu voor een redenatie?
Ergens anders is het nog erger dus wat zeur je over een paar % Nerderlanders.
Je zou zo naast Rutten hebben kunnen staan afgelopen week tijdens de debatten.
pi_102436794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:16 schreef Blandigan het volgende:
Wat is dit nu voor een redenatie?
Ergens anders is het nog erger dus wat zeur je over een paar % Nerderlanders.
Je zou zo naast Rutten hebben kunnen staan afgelopen week tijdens de debatten.
Wie is Rutten?

En jij bent degene die zeurt, niet ik.
Die paar % van die nederlanders die leven niet in crisis. Die hebben het een stuk minder dan de rest van de nederlanders, maar nog altijd beter dan het overgrote deel van de rest van de wereld.

Ik denk dat jij je beeld van "crisis" een beetje moet herdefiniëren.

Edit: kuthippies.

Edit 2: Moet je voor de grap een gehandicapte in een boerendorp in China eens gaan uitleggen wat een persoongebonden budget is en dat ze dat in NL zomaar willen inperken :')
pi_102436862
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wie is Rutten?

En jij bent degene die zeurt, niet ik.
Die paar % van die nederlanders die leven niet in crisis. Die hebben het een stuk minder dan de rest van de nederlanders, maar nog altijd beter dan het overgrote deel van de rest van de wereld.

Ik denk dat jij je beeld van "crisis" een beetje moet herdefiniëren.
Tuurlijk joh..succes met jouw wereldbeeld. Ik zal de mensen die het betreft komende week jouw visie doorgeven,zullen ze blij mee zijn.
Ik weet in ieder geval zeker dat jouw beeld van Nederland niet komt uit gesprekken maar via het internet en tv.
pi_102436931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:21 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Tuurlijk joh..succes met jouw wereldbeeld. Ik zal de mensen die het betreft komende week jouw visie doorgeven,zullen ze blij mee zijn.
Ik weet in ieder geval zeker dat jouw beeld van Nederland niet komt uit gesprekken maar via het internet en tv.
Doe dat! :)
Leg ik een paar mensen bij mijn volgende bezoek in China uit dat wij in NL mensen hebben die het heel erg vinden dat een gehandicapte een paar procent minder krijgt per maand.
Ze zullen vast met hem meeleven. En zich tegelijkertijd afvragen waarom die gehandicapte niet gewoon wordt onderhouden met de overblijfselen van het eten van de rest van het dorp, want dat is toch normaal?
Een rolstoel is daar overigens gewoon een stel afgesneden takken uit het bos. En die krijgen ze niet van de gemeente, die moeten ze zelf gaan afsnijden. Maar ja. Hier in NL is het crisis...
pi_102436948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De belastingdruk is hier ook veel hoger, dat wordt er nooit bij verteld.
De middenklasse hier heeft het daarentegen weer slechter dan in die landen, veel mensen met een uitkering houden netto meer over dan
veel mensen die fulltime werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')