quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef SomePerson het volgende:
WOII is ook echt te vergelijken met Atari
Mischien niet het beste voorbeeld maar ik erger me aan die personen die denken dat er niks anders is geweest dan de PSP enzo.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef SomePerson het volgende:
Waarom zou je dat ooit moeten weten?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:10 schreef Postalz het volgende:
niet weten hoe de pyramides gebouwd zijn
Niet weten hoe het heelal ontstaan is. Elementaire geschiedenis wat ik je brom!quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:10 schreef Postalz het volgende:
niet weten hoe de pyramides gebouwd zijn
Ik ben 15 en ik weet wie Stalin was (leuke snor) tweede wereldoorlog '40-'45, Thunderbirds is dat programma met die poppenquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:06 schreef Mr.117 het volgende:
Jullie denken nu allemaal: "TS is een ouwe lul van 50." Maar nee ik ben 19.
Niet dat ik alles weet maar ik erger me er aan als mensen van ongeveer mijn leeftijd de simpelste dingen van vroeger niet weten.
Enkele voorbeelden:
-Niet weten wie Stalin was.
-Niet weten hoe lang de 2e wereld oorlog duurde.
-Niet weten wat de Thunderbirds is.
-Niet weten wat de NES, SNES, sega gennisis, atari 2600 etc. zijn.
En zo zijn er nog zat gebeurtenissen, personen en voorwerpen van vroeger die bij menig leeftijdsgenoot niet bekend zijn.
Jij komt er welquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:20 schreef ThijsAppelFlap het volgende:
[..]
Ik ben 15 en ik weet wie Stalin was (leuke snor) tweede wereldoorlog '40-'45, Thunderbirds is dat programma met die poppenen ik heb zelf nog een SNES geërfd van mijn broer (Mario Island/Bomberman
)
Ja. Want wie weet dat Stalin een snor had en de namen van een paar oude computerspellletjes kent, zal het maken in z'n leven.quote:
quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:20 schreef ThijsAppelFlap het volgende:
[..]
tweede wereldoorlog '40-'45
Mja... het is je vergeven, maar het klopt toch niet helemaal...quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:20 schreef ThijsAppelFlap het volgende:
tweede wereldoorlog '40-'45,
39 - 45 oetlulquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:20 schreef ThijsAppelFlap het volgende:
[..]
Ik ben 15 en ik weet wie Stalin was (leuke snor) tweede wereldoorlog '40-'45, Thunderbirds is dat programma met die poppenen ik heb zelf nog een SNES geërfd van mijn broer (Mario Island/Bomberman
)
dat zijn toch die vliegtuigen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:25 schreef VladimirPoetin het volgende:
Wat is Thunderbirds? Ik weet wel wie Stalin is, wat de (S)NES is. En hoelang de tweede wereldoorlog duurde
uh, WO II begon eigenlijk ietsjes eerderquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:20 schreef ThijsAppelFlap het volgende:
[..]
)
Een e-mailclientquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Dictator
6 jaar
Een browser
Oude spelcomputers
haha te traag geeditquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Dictator
6 jaar
Een emailprogramma
Oude spelcomputers
Ik wist dat het een van die twee was. Firefox is natuurlijk de browserquote:
Het is Thunderbird...quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik wist dat het een van die twee was. Firefox is natuurlijk de browser
Ditquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef SomePerson het volgende:
Ik wilde eigenlijk VHS, cassette en floppys zeggen. Maar die zijn pas bij een generatie lager onbekend.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:44 schreef cherishable het volgende:
[..]
DitRaar hé, TS, als mensen andere interesses hebben.
LP's zijn hartstikke in tegenwoordig.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:48 schreef Mr.117 het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk VHS, cassette en floppys zeggen. Maar die zijn pas bij een generatie lager onbekend.
Had ook LP's kunnen zeggen natuurlijk.
Of nog erger. Niet weten hoelang de tachtig jarige oorlog duurdequote:Op zaterdag 24 september 2011 14:06 schreef Mr.117 het volgende:
Jullie denken nu allemaal: "TS is een ouwe lul van 50." Maar nee ik ben 19.
Niet dat ik alles weet maar ik erger me er aan als mensen van ongeveer mijn leeftijd de simpelste dingen van vroeger niet weten.
Enkele voorbeelden:
-Niet weten wie Stalin was.
-Niet weten hoe lang de 2e wereld oorlog duurde.
-Niet weten wat de Thunderbirds is.
-Niet weten wat de NES, SNES, sega gennisis, atari 2600 etc. zijn.
En zo zijn er nog zat gebeurtenissen, personen en voorwerpen van vroeger die bij menig leeftijdsgenoot niet bekend zijn.
80 jaar?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:53 schreef manderveen het volgende:
[..]
Of nog erger. Niet weten hoelang de tachtig jarige oorlog duurde
Ken alleen de naam Commodorequote:Op zaterdag 24 september 2011 14:55 schreef manderveen het volgende:
Wat computers en console's betreft.
Niet weten wat een Commedore 64 of 128 is
Niet weten wat een MSX is
http://nl.wikipedia.org/wiki/MSXquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:57 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ken alleen de naam Commodore
MSX?
MSX.... 'programmeren' in Basicquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:57 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ken alleen de naam Commodore
MSX?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:08 schreef geertn het volgende:
Zulke dingen pik je her en der op. Dit heet algemene ontwikkeling. Kennelijk geldt dit niet voor jouw omgeving.
conclusie: TS is een aap in de dierentuin
Zonder Ottomaanse rijk geen pita, baklava en Tufahije in de balkan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:12 schreef o.us het volgende:
De gloietijden van de Ottomaanse en de Arabische Rijk niet kennen
Net als de prachtige gouden eeuwen en kolonisatie van de turken, Spanjaarden, Engelsen, Fransen, Nederlandersquote:Op zaterdag 24 september 2011 15:05 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Zonder Ottomaanse rijk geen pita, baklava en Tufahije in de balkan. [ afbeelding ].
"kennis van vroeger"quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:15 schreef Angel-Joy het volgende:
Wrm hebben jullie het opeens over geschiedenis
Wie zijn verleden niet kent is gedoemd te herhalen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:44 schreef DeRakker. het volgende:
Mensen die alleen maar naar vroeger kijken![]()
Je hebt er niks aan....
Ik zou ook niet weten wanneer de 1e wereldoorlog was en hoelang dit duurde.. of de koudeoorlog... of Vietnam....
Als je maar weet dat ze er geweest zijn en hoe het er aan toe ging.
Meeste mensen weten tegenwoordig ook niet hoeveel doden er zijn gevallen in bijv. Irak, terwijl ze het wel weten van de tweede wereldoorlog....
Dat is misschien nog wel vreemder....
Sommige mensen hebben meer WW2 beelden gezien dan de oorlogen die tegenwoordig aan het gang zijn.
Zonder geen WOII geen Atariquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef SomePerson het volgende:
Precies. Het is belangrijker dat je weet hoe je zulke informatie kunt opzoeken ipv het feit an sich nutteloos in je hersenen op te slaan, waar het kostbare ruimte inneemt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:12 schreef Antilurker het volgende:
[..]
Waarom zou je dat ooit moeten weten?
Wat voor meerwaarde heb je als je weet hoe piramides, in Egypte, 3000km ver weg, zijn gebouwd?
WOII heeft wel geleid tot de eerste elektronische rekenmachines.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:04 schreef Merkie het volgende:
TS vergelijkt spelcomputers met nazi's.
deels waar... maar dan maakt het dus niet uit welke jaartallen, hoe lang enz.quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wie zijn verleden niet kent is gedoemd te herhalen.
Voor jou kostbare ruimte ja, want de totale opslagcapaciteit is al zo verdomde laagquote:Op zaterdag 24 september 2011 16:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Precies. Het is belangrijker dat je weet hoe je zulke informatie kunt opzoeken ipv het feit an sich nutteloos in je hersenen op te slaan, waar het kostbare ruimte inneemt.
Voor jou kostbare ruimte ja, want de totale opslagcapaciteit is al zo verdomde laagquote:Op zaterdag 24 september 2011 16:47 schreef vstyle het volgende:
Waarom zouden we dat soort nutteloze dingen moeten weten.
Dingen als WoII snap ik nog wel maar atari?
Ik behoud de ruimte in mn hoofd voor nuttige dingwn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
In before de eerste die wijs doet en het net gegoogled heeftquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:49 schreef MouzurX het volgende:
Leuk punt:
Wie weet hier eigenlijk hoe lang de eerste wereldoorlog was?
Ik zou het dus niet kunnen zeggen.
Daar hoef je niet voor te Googlen, denk ik, maar ik gok dat je nogal wat discussies krijgt of WO1 wel geëindigd is en niet gewoon met een geweldspauze is overgegaan in WO2.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:50 schreef Splutje het volgende:
[..]
In before de eerste die wijs doet en het net gegoogled heeft
quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:37 schreef manderveen het volgende:
[..]
Voor jou kostbare ruimte ja, want de totale opslagcapaciteit is al zo verdomde laag
Cow and Chicken of Johnny Bravoquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:02 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Deels terechte klacht. Dat ze niet weten wat Atari is maakt geen ruk uit als ze niet zo van gamen houden.
Maar als je nog nooit hebt gehoord van Dexter's Labaratory.Je jeugd, wat doe je?
Powerpuff girls!quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:44 schreef manderveen het volgende:
[..]
Cow and Chicken of Johnny Bravo
Dat was de 80 jarige oorlog oetlulquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:54 schreef ThaTim het volgende:
68 JAAR WANT ER WAS OOK EEN 12 JARIG BESTAND!!!!
En ik maar denken dat zoiets gewoon onder algemene kennis viel.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:50 schreef Splutje het volgende:
[..]
In before de eerste die wijs doet en het net gegoogled heeft
quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:49 schreef MouzurX het volgende:
Leuk punt:
edit:gastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.schaam je diep! dit is echt algemene kennis, zoiets MOET je gewoon weten. hoort bij je opvoeding.
There are only 151 Pokémon.
Ik ken iemand die dacht dat de 1e wereldoorlog in 1950 stopte.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
gastschaam je diep! dit is echt algemene kennis, zoiets MOET je gewoon weten. hoort bij je opvoeding.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:49 schreef MouzurX het volgende:
Leuk punt:
edit:GastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
PWBF
dat is wel erg ja, dat mensen een van de beste bands ooit niet kennenquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:41 schreef Nielsch het volgende:
Laatst was dit nummer op de radio:
Jongere collega van mij had werkelijk geen idee van welke band dit nummer was.
Door internet weet ik juist meer van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:51 schreef Infinitum het volgende:
Overigens, hoe verder de technologie en zaken als internet zich ontwikkelen, hoe dommer mensen lijken te worden.
Iddquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:54 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Door internet weet ik juist meer van de geschiedenis.
Het was erger geweest als hij dat nummer nog nooit gehoord had.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:41 schreef Nielsch het volgende:
Laatst was dit nummer op de radio:
Jongere collega van mij had werkelijk geen idee van welke band dit nummer was.
Of je wordt zelf juist slimmer.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:51 schreef Infinitum het volgende:
Overigens, hoe verder de technologie en zaken als internet zich ontwikkelen, hoe dommer mensen lijken te worden.
Dat geld meer voor mensen die veel op het internet zitten zoals jij en ik. Mensen die dat niet doen hebben meestal de algemene kennis van een banaanquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:54 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Door internet weet ik juist meer van de geschiedenis.
Wel de Engelstalige Wiki dan, dat is veel uitgebreider dan de Nederlandse.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:07 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
IddWikipedia ftw. Soms spring je van link naar link en duik je steeds meer de geschiedenis in!
quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef SomePerson het volgende:
Red: The last time i saw a Japanese machine it was shooting at me!quote:
Wat een voorbeeld.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:26 schreef xChar het volgende:
Mensen die denken dat Chanel uit Italie komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |