abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102480111
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:37 schreef wbeco het volgende:
zilveren munten hebben slechts 6% belasting
Nope. Dat is in januari in 19% veranderd. In Duitsland hanteren ze nog wel het lage tarief van 7% dus daar kun je goedkoop terecht voor munten. Of koop oude zilveren guldens en rijksdaalders, daar zit geen BTW op omdat het gewone circulatiemunten waren.
pi_102480487
Als je stelt dat vrijwel niets meer waarde heeft is natuurlijk niets gedekt. Dat is echter een droombeeld(ofja, nachtmerrie) dat nooit zal plaatsvinden. 30-50% aan 'waarde' die verdampt is very very worsecase bij een 'financiele meltdown', werp eens een blik op een willekeurige balans van een bank en je zult zien dat na het wegslaan van obligatie en aandeelhouders het DGS gedekt is bij preferentie bij zon meltdown.

Je argumenten snijden alleen hout als er een dusdanig meltdown plaatsvind dat zelfs de waarde van een duitse en Nederlandse staatobligatie tot vrijwel 0 gereduceerd word. Dat gaat niet gebeuren.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:53:36 #78
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_102481707
Interessant topic. Heb zelf een kleine hoeveelheid goud 6 jaar geleden gekocht. Maar ik hou nog even vast. :)
pi_102482334
Europese banken functioneren op zo'n minimale kapitaalsbasis en hebben zulke krappe reserves dat er maar weinig hoeft te gebeuren om het hele stelsel plat te leggen - d.w.z. ze kunnen dan niet meer op de geldmarkt terecht, net als in 2008, en kunnen niet meer aan hun dagelijkse verplichtingen voldoen. Er hoeft maar één grote jongen om te vallen om te bewerkstelligen dat in heel Europa andere grote banken omvallen en dat de geldmarkt op slot gaat .

Ik weet vrijwel zeker dat de overheden dat met doorlopende beperkte kapitaalsinjecties zullen blijven voorkomen. Maar in jouw verwachting doen ze dat niet, jij gelooft in een deflationair scenario. Wat er dan dus gebeurt is dat de diverse europese garantiestelsels in werking treden, en dat de overheden binnen 20 werkdagen duizenden miljarden op tafel moeten leggen die er niet zijn.

"Geen probleem", zeg jij, "dan liquideren ze gewoon de bonds van die banken". Maar wat zijn die bonds nog waard als er voor biljoenen tegelijk op de markt komen, als notabene de uitgevende instanties zelf op dat moment voor biljoenen tegelijk aan onverwachte verplichtingen op zich genomen hebben - verplichtingen die nooit terugbetaald kunnen worden, en als de olievlek van faillissementen zich dwars door Europa en de wereld maar blijft uitbreiden? Het kaartenhuis is dan simpelweg ingestort en papieren waarden hebben geen fractie van hun waarde meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat gaat niet gebeuren.
Volgens jou anders wel. Of begin je in te zien dat je deflationaire scenario geen optie is?

Zeg het maar. We beginnen hier: Morgen word je wakker en je leest op Teletekst dat Credit Agricole en Bancque Paribas op het punt van omvallen staan (iets dat nu ieder moment zou kunnen gebeuren tenzij de Franse overheid ze dan een bail-out geeft). Ze hebben acuut ieder 50 miljard nodig. Dus zeg het maar, wat is de volgende stap?
  woensdag 28 september 2011 @ 17:22:16 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102482521
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef monkyyy het volgende:
Oh God, mijn vader staat op het punt een flink bedrag aan zilver te kopen, ik hou mijn (en zijn bypass) hart vast. -O-
Er zijn ook mensen nodig die op de top instappen.
The End Times are wild
pi_102482758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef dvr het volgende:
Europese banken functioneren op zo'n minimale kapitaalsbasis en hebben zulke krappe reserves dat er maar weinig hoeft te gebeuren om het hele stelsel plat te leggen - d.w.z. ze kunnen dan niet meer op de geldmarkt terecht, net als in 2008, en kunnen niet meer aan hun dagelijkse verplichtingen voldoen. Er hoeft maar één grote jongen om te vallen om te bewerkstelligen dat in heel Europa andere grote banken omvallen en dat de geldmarkt op slot gaat .

Ik weet vrijwel zeker dat de overheden dat met doorlopende beperkte kapitaalsinjecties zullen blijven voorkomen. Maar in jouw verwachting doen ze dat niet, jij gelooft in een deflationair scenario. Wat er dan dus gebeurt is dat de diverse europese garantiestelsels in werking treden, en dat de overheden binnen 20 werkdagen duizenden miljarden op tafel moeten leggen die er niet zijn.
Dat overheden banken niet ongecontroleerd failliet laten gaan dat geloof ik nog wel, tot zoverre daar ruimte voor is. Echter zal het risicodragen kapitaal een steeds groter deel bijdragen daarbij en dat mijn beste vriend is deflatoir.

quote:
Volgens jou anders wel. Of begin je in te zien dat je deflationaire scenario geen optie is?
Dat het hele stelsel ineenvalt en de economie krimpt todat er geen economie meer over is dát gaat niet gebeuren. Je hele visie over de gevolgen van een deflatoire bust word zwaar overdreven en je komt met 'alternatieven' die en onwaarschijnlijk (daar het niet kunnen drukken van de rente) zijn én de problemen verergeren.
pi_102483789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef piepeloi55 het volgende:

Dat overheden banken niet ongecontroleerd failliet laten gaan dat geloof ik nog wel, tot zoverre daar ruimte voor is. Echter zal het risicodragen kapitaal een steeds groter deel bijdragen daarbij en dat mijn beste vriend is deflatoir.
Je breekt nu je eigen regels. Als Europese overheden hun banken overeind blijven houden zullen ze continu tientallen tot honderden miljarden nieuwe staatsschuld moeten aannemen, d.w.z. geld moeten drukken, wat inflatoir is.

Als er daarnaast op bestaand bankenkapitaal wordt afgeschreven vind ik dat prima, maar de houders daarvan zijn weer andere banken en verzekeraars en pensioenfondsen. Je zou het deflatoir kunnen noemen, ware het niet dat onze geliefde overheden dan HUN weer overeind zullen moeten houden..!
quote:
Je hele visie over de gevolgen van een deflatoire bust word zwaar overdreven en je komt met 'alternatieven' die en onwaarschijnlijk (daar het niet kunnen drukken van de rente) zijn én de problemen verergeren.
Nope. Het is linksom of rechtsom; overeindhouden of laten klappen, inflatie of deflatie. Als je echt gelooft dat de autoriteiten nog jarenlang kunnen pappen en nathouden zonder brokken te maken en dat ze iedere black swan onder controle zullen houden, mag je ook nog even voor stagflatie kiezen. Maar er komt een moment dat er een bank gered moet worden die in rede gewoon Too Big to Bail is, zoals Credit Agricole of Bancque Paribas. Of de ING en Rabo als we lang genoeg wachten en de woningmarkt ze op de knieën dwingt. En op dat moment is het links of rechts, deflatie of inflatie, de totale ineenstorting of de geleidelijke muntontwaarding. Your vote please.

(en dat men de rente niet kan drukken is onzin, dat heb ik al beargumenteerd in een topic waar ik enkele berichten geleden naar verwees en je hebt daar vooralsnog niets tegenin gebracht).
pi_102484732
Ze kunnen het geld theoretisch ook lenen mbv bv obligaties. o|O
pi_102486053
Met Obligaties zouden de overheidsschulden verder oplopen.

Onmogelijk volgens piepeloi, want monetaire en fiscale speelruimte.
pi_102486820
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:04 schreef dvr het volgende:
Je breekt nu je eigen regels. Als Europese overheden hun banken overeind blijven houden zullen ze continu tientallen tot honderden miljarden nieuwe staatsschuld moeten aannemen, d.w.z. geld moeten drukken, wat inflatoir is.
Als er geen ruimte meer is voor fiscale stimuleringen (bailouts) dan heeft men geen keuze meer. Het pad van inflatie verergerd de problemen alleen maar omdat de rente niet gedrukt kant worden.

Voor spaargeld onder het DGS boeit dit hele verhaal trouwens niet meer als het preferent is. Niet zozeer het nieuwe DGS is een goede update, dat blijft een wassen neus. De kracht zit zich in de preferente status als het deze krijgt en de bevoegdheden om banken te splitsen en de beste assets onder te brengen bij die nutsbank. Gelijkertijd maakt het de kans klein dat overheden nog hoeven bij te springen tijdens een nieuwe crisis en als ze moeten bijspringen zijn het verwaarloosbare bedragen als de plannen in wetgeving word omgezet.

Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is en deze plannen zijn juist bedoeld om overheden niet meer te laten opdraaien als het mis gaat en tegelijkertijd het systeem te waarborgen (zij het met wat haperingen).

quote:
Nope. Het is linksom of rechtsom; overeindhouden of laten klappen, inflatie of deflatie. Als je echt gelooft dat de autoriteiten nog jarenlang kunnen pappen en nathouden zonder brokken te maken en dat ze iedere black swan onder controle zullen houden, mag je ook nog even voor stagflatie kiezen. Maar er komt een moment dat er een bank gered moet worden die in rede gewoon Too Big to Bail is, zoals Credit Agricole of Bancque Paribas. Of de ING en Rabo als we lang genoeg wachten en de woningmarkt ze op de knieën dwingt. En op dat moment is het links of rechts, deflatie of inflatie, de totale ineenstorting of de geleidelijke muntontwaarding. Your vote please.
Zoals ik al zei; die plannen zijn er om de stenen tijdperk scenarios tijdens een deflatoire bust te voorkomen. Maar ook zonder die plannen ga je voorbij aan de felxibiliteit van de politiek/de mens en het systeem zelf, die deflatoire bust die jezelf beschrijft (en waar alles waardeloos word) is zwaar overdreven en er is geen enkele aanwijzing/bewijs daarvoor.

quote:
(en dat men de rente niet kan drukken is onzin, dat heb ik al beargumenteerd in een topic waar ik enkele berichten geleden naar verwees en je hebt daar vooralsnog niets tegenin gebracht).
Quote die post dan met het antwoord. Ik zie hem nergens terug, tenminste geen onderbouwd antwoord! Zowel de FED als vrijwel de gehele academische en historische wereld is het erover eens dat het niet kan, maar jij kent schijnbaar het gouden ei. Deel dat dan met ons!
pi_102486897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Met Obligaties zouden de overheidsschulden verder oplopen.

Onmogelijk volgens piepeloi, want monetaire en fiscale speelruimte.
Dat slaat op poep.
pi_102490538
Je roept toch de hele tijd dat "de monetaire en fiscale speelruimte van de autoriteiten op is"..?

Hoe kunnen ze dan extra centjes regelen om spaarders te redden?
  donderdag 29 september 2011 @ 12:47:05 #88
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_102509823
Dit is trouwens ook een leuk product:

Omgerekend per gram vergelijkbaar met een klein baartje of een munt. Alleen het 'breken' vind ik een beetje raar; dan krijg je toch kleine verschillen tussen de individuele stukjes.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_102511389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef _Flash_ het volgende:

[ afbeelding ]

Omgerekend per gram vergelijkbaar met een klein baartje of een munt. Alleen het 'breken' vind ik een beetje raar; dan krijg je toch kleine verschillen tussen de individuele stukjes.
Als de bediening goed was geef je het grote stukje en als het slecht was een kleine. Zelfde dilemma als een reep breken om te delen.
pi_102513637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef _Flash_ het volgende:

[ afbeelding ]

Grappig dit kende ik nog niet.

Dacht eerst dat het ging om een grain goud inplaats van gram.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:20:39 #91
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_102514609
Dit lijkt echt gemaakt als alternatief voor geld om betalingen mee te kunnen doen. Maar je kan natuurlijk ook 1/10 OZ muntjes kopen. Of 1/20 OZ. Maar dan betaal je een stuk meer bovenop de goudprijs.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_102580648
Goud zit technisch nog binnen de driekhoek die vanaf 26 sept. getekend werd.

Maandag moet er in principe een uitbraak gaan komen.

Doorgaans is driekhoek voortzettingspatroon; dat zou wijzen op een verdere daling (richting 1300 op de dollares).

Ik zit zelf nog long (fysiek) en heb zelf recentelijk nog wat bijgekocht.

Ik zie geen reden voor een fundamentele verandering van het plaatje, maar ze zouden zomaar iets kunnen gaan organiseren de komende periode waarvoor de goudkoers (en andere commodities) beter eerst een klapje down konden krijgen.

Donderdag komen er wat belangrijke lui bij Merkel op de koffie om over monetaire zaken te praten, en dan een week later in Parijs.
pi_102610362
pi_102610383
quote:
hehehe ^O^ dilbert _O_
pi_103387138
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Goud zit technisch nog binnen de driekhoek die vanaf 26 sept. getekend werd.

Maandag moet er in principe een uitbraak gaan komen.

Over welke maandag had je het?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_103400151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Over welke maandag had je het?
Is al weer even terug. Ik dacht dat we toen duidelijker richting gingen kiezen, maar liep wat anders.

Ik zit er wel eens vaker naast hoor, ben ook geen trader. Ik dan ook niets verkocht, en ga dat ook nog niet doen.
pi_103400204
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:17 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Is al weer even terug. Ik dacht dat we toen duidelijker richting gingen kiezen, maar liep wat anders.

Ik zit er wel eens vaker naast hoor, ben ook geen trader. Ik dan ook niets verkocht, en ga dat ook nog niet doen.
nog niet... wanneer wel dan ;)
pi_103401789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nog niet... wanneer wel dan ;)
Als de Westerse schuldenzee is gespleten en ik er doorheen kan lopen op weg naar een beter alternatief.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:46:05 #99
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_103556487
De politici strompelen, de euro valt, goud klimt!
In Gold we trust
pi_103557213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:46 schreef RobbieD het volgende:
De politici strompelen, de euro valt, goud klimt!
Wel een stevige stijging, gezien het feit dat dit gewoon uitstel nummer 5.334.339 is. Het verbaast me dat de markt daar nog op reageert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')