Nope. Dat is in januari in 19% veranderd. In Duitsland hanteren ze nog wel het lage tarief van 7% dus daar kun je goedkoop terecht voor munten. Of koop oude zilveren guldens en rijksdaalders, daar zit geen BTW op omdat het gewone circulatiemunten waren.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:37 schreef wbeco het volgende:
zilveren munten hebben slechts 6% belasting
Volgens jou anders wel. Of begin je in te zien dat je deflationaire scenario geen optie is?quote:
Er zijn ook mensen nodig die op de top instappen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef monkyyy het volgende:
Oh God, mijn vader staat op het punt een flink bedrag aan zilver te kopen, ik hou mijn (en zijn bypass) hart vast.
Dat overheden banken niet ongecontroleerd failliet laten gaan dat geloof ik nog wel, tot zoverre daar ruimte voor is. Echter zal het risicodragen kapitaal een steeds groter deel bijdragen daarbij en dat mijn beste vriend is deflatoir.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:15 schreef dvr het volgende:
Europese banken functioneren op zo'n minimale kapitaalsbasis en hebben zulke krappe reserves dat er maar weinig hoeft te gebeuren om het hele stelsel plat te leggen - d.w.z. ze kunnen dan niet meer op de geldmarkt terecht, net als in 2008, en kunnen niet meer aan hun dagelijkse verplichtingen voldoen. Er hoeft maar één grote jongen om te vallen om te bewerkstelligen dat in heel Europa andere grote banken omvallen en dat de geldmarkt op slot gaat .
Ik weet vrijwel zeker dat de overheden dat met doorlopende beperkte kapitaalsinjecties zullen blijven voorkomen. Maar in jouw verwachting doen ze dat niet, jij gelooft in een deflationair scenario. Wat er dan dus gebeurt is dat de diverse europese garantiestelsels in werking treden, en dat de overheden binnen 20 werkdagen duizenden miljarden op tafel moeten leggen die er niet zijn.
Dat het hele stelsel ineenvalt en de economie krimpt todat er geen economie meer over is dát gaat niet gebeuren. Je hele visie over de gevolgen van een deflatoire bust word zwaar overdreven en je komt met 'alternatieven' die en onwaarschijnlijk (daar het niet kunnen drukken van de rente) zijn én de problemen verergeren.quote:Volgens jou anders wel. Of begin je in te zien dat je deflationaire scenario geen optie is?
Je breekt nu je eigen regels. Als Europese overheden hun banken overeind blijven houden zullen ze continu tientallen tot honderden miljarden nieuwe staatsschuld moeten aannemen, d.w.z. geld moeten drukken, wat inflatoir is.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat overheden banken niet ongecontroleerd failliet laten gaan dat geloof ik nog wel, tot zoverre daar ruimte voor is. Echter zal het risicodragen kapitaal een steeds groter deel bijdragen daarbij en dat mijn beste vriend is deflatoir.
Nope. Het is linksom of rechtsom; overeindhouden of laten klappen, inflatie of deflatie. Als je echt gelooft dat de autoriteiten nog jarenlang kunnen pappen en nathouden zonder brokken te maken en dat ze iedere black swan onder controle zullen houden, mag je ook nog even voor stagflatie kiezen. Maar er komt een moment dat er een bank gered moet worden die in rede gewoon Too Big to Bail is, zoals Credit Agricole of Bancque Paribas. Of de ING en Rabo als we lang genoeg wachten en de woningmarkt ze op de knieën dwingt. En op dat moment is het links of rechts, deflatie of inflatie, de totale ineenstorting of de geleidelijke muntontwaarding. Your vote please.quote:Je hele visie over de gevolgen van een deflatoire bust word zwaar overdreven en je komt met 'alternatieven' die en onwaarschijnlijk (daar het niet kunnen drukken van de rente) zijn én de problemen verergeren.
Als er geen ruimte meer is voor fiscale stimuleringen (bailouts) dan heeft men geen keuze meer. Het pad van inflatie verergerd de problemen alleen maar omdat de rente niet gedrukt kant worden.quote:Op woensdag 28 september 2011 18:04 schreef dvr het volgende:
Je breekt nu je eigen regels. Als Europese overheden hun banken overeind blijven houden zullen ze continu tientallen tot honderden miljarden nieuwe staatsschuld moeten aannemen, d.w.z. geld moeten drukken, wat inflatoir is.
Zoals ik al zei; die plannen zijn er om de stenen tijdperk scenarios tijdens een deflatoire bust te voorkomen. Maar ook zonder die plannen ga je voorbij aan de felxibiliteit van de politiek/de mens en het systeem zelf, die deflatoire bust die jezelf beschrijft (en waar alles waardeloos word) is zwaar overdreven en er is geen enkele aanwijzing/bewijs daarvoor.quote:Nope. Het is linksom of rechtsom; overeindhouden of laten klappen, inflatie of deflatie. Als je echt gelooft dat de autoriteiten nog jarenlang kunnen pappen en nathouden zonder brokken te maken en dat ze iedere black swan onder controle zullen houden, mag je ook nog even voor stagflatie kiezen. Maar er komt een moment dat er een bank gered moet worden die in rede gewoon Too Big to Bail is, zoals Credit Agricole of Bancque Paribas. Of de ING en Rabo als we lang genoeg wachten en de woningmarkt ze op de knieën dwingt. En op dat moment is het links of rechts, deflatie of inflatie, de totale ineenstorting of de geleidelijke muntontwaarding. Your vote please.
Quote die post dan met het antwoord. Ik zie hem nergens terug, tenminste geen onderbouwd antwoord! Zowel de FED als vrijwel de gehele academische en historische wereld is het erover eens dat het niet kan, maar jij kent schijnbaar het gouden ei. Deel dat dan met ons!quote:(en dat men de rente niet kan drukken is onzin, dat heb ik al beargumenteerd in een topic waar ik enkele berichten geleden naar verwees en je hebt daar vooralsnog niets tegenin gebracht).
Dat slaat op poep.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Met Obligaties zouden de overheidsschulden verder oplopen.
Onmogelijk volgens piepeloi, want monetaire en fiscale speelruimte.
Als de bediening goed was geef je het grote stukje en als het slecht was een kleine. Zelfde dilemma als een reep breken om te delen.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef _Flash_ het volgende:
Dit is trouwens ook een leuk product:
[ afbeelding ]
Omgerekend per gram vergelijkbaar met een klein baartje of een munt. Alleen het 'breken' vind ik een beetje raar; dan krijg je toch kleine verschillen tussen de individuele stukjes.
Grappig dit kende ik nog niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef _Flash_ het volgende:
Dit is trouwens ook een leuk product:
[ afbeelding ]
Omgerekend per gram vergelijkbaar met een klein baartje of een munt. Alleen het 'breken' vind ik een beetje raar; dan krijg je toch kleine verschillen tussen de individuele stukjes.
Over welke maandag had je het?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Goud zit technisch nog binnen de driekhoek die vanaf 26 sept. getekend werd.
Maandag moet er in principe een uitbraak gaan komen.
Is al weer even terug. Ik dacht dat we toen duidelijker richting gingen kiezen, maar liep wat anders.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Over welke maandag had je het?
nog niet... wanneer wel danquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Is al weer even terug. Ik dacht dat we toen duidelijker richting gingen kiezen, maar liep wat anders.
Ik zit er wel eens vaker naast hoor, ben ook geen trader. Ik dan ook niets verkocht, en ga dat ook nog niet doen.
Als de Westerse schuldenzee is gespleten en ik er doorheen kan lopen op weg naar een beter alternatief.quote:
Wel een stevige stijging, gezien het feit dat dit gewoon uitstel nummer 5.334.339 is. Het verbaast me dat de markt daar nog op reageert.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:46 schreef RobbieD het volgende:
De politici strompelen, de euro valt, goud klimt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |